abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120078976
quote:
Uitgejouwd, achternagezeten, beledigd en brandende lucifers in de brievenbus. Het lesbische stel Katinka (24) en Maxime (23) uit Bos en Lommer werd het leven het afgelopen half jaar onmogelijk gemaakt.

Vijf Turkse en Marokkaanse jongens van 12 tot 15 jaar treiterden de vrouwen zo ernstig dat ze hulp moesten vragen aan de politie. 'Als ik de straat in liep en die groep zag staan, kreeg ik al buikpijn', zegt Maxime. Haar vriendin Katinka werd ingesloten en met proppen bekogeld. Een jongen uit de groep reed met zijn fiets op haar in.

De vriendinnen weigerden de buurt uit te vluchten.

Buurtregisseur Mustapha Rahali spoorde de jongens op en nam hen mee naar een COC-debat. Donderdag stonden de pestkoppen oog in oog met hun slachtoffers om excuses aan te bieden. Maxime: 'Ik wilde hen ontmoeten en heb ze stuk voor stuk in de ogen gekeken.'
bron

Zo'n buurtregisseur kunnen ze wel landelijk invoeren. Even serieus, triest dat het zo moet, maar op zich is het wel goed zo'n gesprek. En dapper van de dames, dat ze zich niet hebben laten intimideren.
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:35:01 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_120079019
Goed zo. Dit soort figuren horen niet thuis in Nederland :N
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_120079327
Dat dat soort gedrag maar meteen flink de kop in wordt gedrukt. Je hebt het maar te accepteren dat mensen van gelijk geslacht anno 2012 in Nederland gewoon een relatie kunnen hebben. Als je dat een probleem vindt dien je de oorzaak gewoon bij jezelf te zoeken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_120079464
Je wordt er toch triest van .

Heel goed en vooral dapper van deze dames.
pi_120079495
Het ontbreekt deze jongens ook duidelijk aan een stukje opvoeding, van heb respect naar andere mensen. Wat mankeren die ouders toch?
pi_120079526
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:50 schreef Mylene het volgende:
Het ontbreekt deze jongens ook duidelijk aan een stukje opvoeding, van heb respect naar andere mensen. Wat mankeren die ouders toch?
Het lijkt Urk wel.
pi_120079580
quote:
Wat mankeren die ouders toch?
Heb je even een halve dag :').

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 08-12-2012 18:04:27 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:53:35 #8
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_120079612
Een nichtje van mij is ook lesbisch en toen ze met haar vriendin ging samenwonen was er ook een groep bontkraagjes die het wel leuk vonden om hen zo erg te treiteren dat ze niet meer de straat op durfden :( Toen hebben mijn broers, neven en ik die bontkraagjes even opgezocht. Sindsdien zijn ze poeslief en durven ze niet eens meer verkeerd naar mijn nichtje en haar vriendin te kijken _O-
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_120079677
quote:
Niets. Lichamelijk zal het in elk geval meevallen, als ze in staat zijn geweest zich voort te planten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_120079751
Dat belooft wat voor de toekomst, dit soort gastjes.
Goed dat de buurtregisseur ze hun excuses heeft aan laten bieden, hopelijk dringt de boodschap in die koppen door. En schamen ze zich voor hun gedrag.
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:58:35 #11
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_120079753
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-12-2012 18:03:48 ]
pi_120079882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
Dat belooft wat voor de toekomst, dit soort gastjes.
Goed dat de buurtregisseur ze hun excuses heeft aan laten bieden, hopelijk dringt de boodschap in die koppen door. En schamen ze zich voor hun gedrag.
Ja, doen ze wel, pro forma, zolang de regisseur toekijkt.

En als ze dan bij hun vrienden zijn zal de oude situatie zich wel weer herstellen.
pi_120080031
Goed om te lezen dat Katinka en Maxime weer ongestoord kunnen scharen.
pi_120080081
Jonge lesbiennes :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het lijkt Urk wel.
Ja omdat we in Nederland nog enkele intolerante zwaar religieuze enclaves hebben moeten we mensen met dergelijke opvattingen ook in de rest van Nederland maar met open armen verwelkomen en dit soort gedragingen van hen tolereren. :')
Je suis Charlie Sheen
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:15:56 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120080165
ja klinkt mooi maar volgende week is het een ander stel (of hetzelfde stel een stuk erger dan eerst) en de politie mag/doet schijnbaar nog steeds nix -O-

had liever gezien dat die jongetjes uitgenodigd werden om een paar dagen en nachten te logeren in een politiecel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:16:57 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120080188
btw ik heb die reacties van juicyhill en de daaropvolgende discussie verwijderd, blijf het dan aub niet constant quoten want ik heb meer dingen te doen :*
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:19:03 #17
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_120080257
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:15 schreef sp3c het volgende:
ja klinkt mooi maar volgende week is het een ander stel (of hetzelfde stel een stuk erger dan eerst) en de politie mag/doet schijnbaar nog steeds nix -O-

had liever gezien dat die jongetjes uitgenodigd werden om een paar dagen en nachten te logeren in een politiecel
Aan treiteren is toch op zich niks illegaal? Dan kan de politie er dus ook vrij weinig aan doen.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:20:37 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120080307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Aan treiteren is toch op zich niks illegaal? Dan kan de politie er dus ook vrij weinig aan doen.
verstoring van de openbare orde?

het is iig overlast dus er zal best een mouw aan te knopen zijn lijkt me maar dan moeten we oom agent wel weer gewoon zijn werk laten doen
pi_120080327
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee, is heel normaal gedrag :') . Jongens van 12 tot 15 die nu al zo bezig zijn, je zou toch denken dat er wat mankeert aan de opvoeding of in die hoofden.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:22:57 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120080376
voor mijn part neem je ze mee en vraag je hun ouders of ze de lieverds op komen halen, kunnen ze gelijk de boete betalen want je mag echt niet zomaar jan en alleman lastigvallen op deze manier
pi_120080428
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:22 schreef sp3c het volgende:
voor mijn part neem je ze mee en vraag je hun ouders of ze de lieverds op komen halen, kunnen ze gelijk de boete betalen want je mag echt niet zomaar jan en alleman lastigvallen op deze manier
Vraag me ook af waarom men dit blijkbaar normaal gaat vinden. Glijdende schaal.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:26:32 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120080482
die jongetjes vinden het iig normaal omdat er geen consequenties op staan ... jammer dat niet 1 van die dames een gratis zelfverdedigingslesje of 2 heeft genoten
pi_120080504
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:53 schreef PalmRoyale het volgende:
Een nichtje van mij is ook lesbisch en toen ze met haar vriendin ging samenwonen was er ook een groep bontkraagjes die het wel leuk vonden om hen zo erg te treiteren dat ze niet meer de straat op durfden :( Toen hebben mijn broers, neven en ik die bontkraagjes even opgezocht. Sindsdien zijn ze poeslief en durven ze niet eens meer verkeerd naar mijn nichtje en haar vriendin te kijken _O-
_O_

Dit is de enige juiste manier waarop dit soort bontkraagstraatprinsjes aangepakt horen te worden. Zo werden vroeger genoeg zaken zelf opgelost in Nederland, hoog tijd dat we ons die vaardigheid opnieuw aanleren!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_120080508
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:12 schreef NotYou het volgende:
Jonge lesbiennes :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ja omdat we in Nederland nog enkele intolerante zwaar religieuze enclaves hebben moeten we mensen met dergelijke opvattingen ook in de rest van Nederland maar met open armen verwelkomen en dit soort gedragingen van hen tolereren. :')
Het heeft niets met religie te maken want ik denk dat die jongeren in Bos en Lommer weinig weten van de Islam, het heeft met opgeslotenheid te maken, met sociale en economische achterstanden of obstakels bijvoorbeeld.
pi_120080533
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het heeft niets met religie te maken want ik denk dat die jongeren in Bos en Lommer weinig weten van de Islam, het heeft met opgeslotenheid te maken, met sociale en economische achterstanden of obstakels bijvoorbeeld.
Ze hebben net zoveel kansen als andere jongeren, dus laten we dat doekje voor het bloeden nu eens niet gebruiken.
pi_120080580
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom noem je Urk dan?
Je suis Charlie Sheen
pi_120080624
Het zijn ook wel wijvenklachten natuurlijk, met propjes schieten en met de fiets tegen je aan rijden.
pi_120080645
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze hebben net zoveel kansen als andere jongeren, dus laten we dat doekje voor het bloeden nu eens niet gebruiken.
Dat betwijfel ik zeer.
pi_120080665
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:29 schreef NotYou het volgende:

[..]

Waarom noem je Urk dan?
Witte blanke jongeren bijvoorbeeld ;) ;).
Maar ook met problemen, obstakels in een wereld die steeds groter wordt, en zij blijven klein.
pi_120080684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Witte blanke jongeren bijvoorbeeld ;) ;).
Maar ook met problemen, obstakels in een wereld die steeds groter wordt, en zij blijven klein.
Oh, dus het gaat puur om kleur, die dan ook nog eens dubbel benoemd dient te worden?
Je suis Charlie Sheen
pi_120080710
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik zeer.
Ze krijgen exact dezelfde kansen als alle kinderen in Nederland. Heb je voorbeelden van je twijfel daaraan?
pi_120080727
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

Oh, dus het gaat puur om kleur, die dan ook nog eens dubbel benoemd dient te worden?
Eigenlijk niet.
Maar in dit soort discussie vaak weer wel.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:35:35 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120080747
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik zeer.
waar zijn die twijfels op gebaseerd
pi_120080768
Het zijn kindjes van 12 tot 15, als je je laat door laat provoceren ben je wel erg triest.
pi_120080778
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze krijgen exact dezelfde kansen als alle kinderen in Nederland. Heb je voorbeelden van je twijfel daaraan?
Als jij opgroeit in een niet-Nederlands gezin, vaak met beperkte financiële mogelijkheden, in buurten waar je bijna alleen mensen tegenkomt met dezelfde problemen, het vervolgens ook nog met mindere scholen moet doen, dan heb je niet dezelfde kansen en ga je je daar tegen afzetten.
pi_120080782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar zijn die twijfels op gebaseerd
Levenservaring.
pi_120080791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Uhm, de taalachterstand waarmee ze veelal op school beginnen weerspreekt dat. Ook kan ik me goed voorstellen dat twee (of drie) conflicterende werelden bepaald niet makkelijk te handlen zijn voor een kind. :W

Dat ze gediscrimineerd zouden worden weerspreek ik dan weer wel, if anything heb je van een kleurtje of een exotisch klinkende achternaam vandaag de dag juist voordeel. Positieve discriminatie is het helemaal en dan ineens op één of andere manier ook helemaal geen discriminatie meer maar juist iets moois. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_120080808
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef NotYou het volgende:

[..]

Uhm, de taalachterstand waarmee ze veelal op school beginnen weerspraakt dat, ook kan ik me goed voorstellen dat twee (of drie) conflicterende werelden bepaald niet makkelijk te handlen zijn voor een kind. :W

Dat ze gediscrimineerd zouden worden weerspreek ik dan weer wel, if anything heb je van een kleurtje of een exotisch klinkende achternaam vandaag de dag juist voordeel. Positieve discriminatie is het helemaal en dan ineens op één of andere manier ook helemaal geen discriminatie meer maar juist iets moois. :')
Ik ben in principe ook tegen positieve discriminatie.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:38:50 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120080867
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Levenservaring.
lijkt me sterk, ik heb ook een kleurtje en ik heb nergens last van eerlijk gezegd en de financiele situatie was nu niet bepaald om over naar huis te mailen vroeger
pi_120080918
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef theunderdog het volgende:
Het zijn kindjes van 12 tot 15, als je je laat door laat provoceren ben je wel erg triest.
Ja dat is waar, die meiden zijn triest :')
pi_120080921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me sterk, ik heb ook een kleurtje en ik heb nergens last van eerlijk gezegd en de financiele situatie was nu niet bepaald om over naar huis te mailen vroeger
Ik ben blank overigens daar doelde ik niet op, maar ik doelde op obstakels in Nederland waardoor zeker niet iedereen gelijke kansen heeft, en dan voornamelijk wanneer je wat minder geld hebt.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:43:02 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120081020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ben blank overigens daar doelde ik niet op, maar ik doelde op obstakels in Nederland waardoor zeker niet iedereen gelijke kansen heeft, en dan voornamelijk wanneer je wat minder geld hebt.
grootste probleem is de taalachterstand maar dat is iets wat je imo zelf in de hand hebt

ik ken Polen die hier 4 of 5 jaar geleden heenkwamen uit het achterland (Polen B noemen ze het) die vandaag de dag plat Haags spreken, das op zich niet perfect maar het is al een stuk beter dan wat sommige medelanders die hier al hun hele leven wonen uitkramen

de kansen zijn er echt wel
pi_120081032
quote:

[..]

Volstrekt mee eens, je zou toch mogen verwachten dat die zelf verkozen slachtofferrol en de daarmee gefaciliteerde zieligheidsindustrie inmiddels toch wel hun langste tijd gehad hebben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_120081085
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volstrekt mee eens, je zou toch mogen verwachten dat die zelf verkozen slachtofferrol en de daarmee gefaciliteerde zieligheidsindustrie inmiddels toch wel hun langste tijd gehad hebben...
Blijkbaar niet. Indien nodig worden dit soort argumenten weer rap uit de kast getrokken.
pi_120081092
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Er zal wel weer een tweet verschijnen van Femke Halsema.
pi_120081105
quote:
Je bent er van op de hoogte dat kindjes van 15 ook grensrechters dood kunnen trappen?

:')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_120081120
Belachelijk, jammer dat dit steeds moet gebeuren
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120081176
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

grootste probleem is de taalachterstand maar dat is iets wat je imo zelf in de hand hebt

ik ken Polen die hier 4 of 5 jaar geleden heenkwamen uit het achterland (Polen B noemen ze het) die vandaag de dag plat Haags spreken, das op zich niet perfect maar het is al een stuk beter dan wat sommige medelanders die hier al hun hele leven wonen uitkramen

Het is zeker niet erger dan in andere landen, omringende landen zelfs, maar de problemen zijn er. Als je de problemen gaat vergelijken zijn ze ook minder groot dan in diezelfde landen, maar ze zijn er nog steeds. Ook denk ik dat de stap voor een Pool wat minder groot is dan iemand uit een geheel andere cultuur?! Is de Pool die je kent misschien Sterretje van oh oh Cherso haha?!
pi_120081188
quote:
kindjes
:') :') .
pi_120081268
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:53 schreef PalmRoyale het volgende:
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_120081591
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja dat is waar, die meiden zijn triest :')
Nee, die meiden lieten zich niet provoceren, die zijn dus niet triest.
pi_120081635
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:45 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Je bent er van op de hoogte dat kindjes van 15 ook grensrechters dood kunnen trappen?

:')
Het waren kindjes van 12 tot 15, en jij pakt direct de oudste leeftijd. :')
pi_120081757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het waren kindjes van 12 tot 15, en jij pakt direct de oudste leeftijd. :')
Klopt. Om je uitspraak even in perspectief te stellen.
De 12 jarigen willen niet onderdoen voor hun 15 jarige voorbeelden natuurlijk.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_120081794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:06 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Klopt. Om je uitspraak even in perspectief te stellen.
De 12 jarigen willen niet onderdoen voor hun 15 jarige voorbeelden natuurlijk.
Een 12 jarige is fysiek over het algemeen veel minder sterk dan iemand van 15.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 19:10:23 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120081891
als er een kluwen om je heen staat te schreeuwen voel je je iig niet prettig, je kunt ze geen rotschop verkopen want datmagnie en dat getreiter heeft gewoon een bepaalde psychologische impact ... dan maakt het echt niet uit welke leeftijd ze hebben
pi_120082081
Misschien zijn ze wel gepest omdat ze gewoon fucking irritant en debiel etc waren.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_120082244
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:15 schreef Seam het volgende:
Misschien zijn ze wel gepest omdat ze gewoon fucking irritant en debiel etc waren.
Ja, zou best kunnen. Reuze irritant om lesbisch te zijn. Dat dóe je toch gewoon niet :X
pi_120082290
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:44 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er zal wel weer een tweet verschijnen van Femke Halsema.
En van Peter R. de Vries.
pi_120082381
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:23 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En van Peter R. de Vries.
Peter "máár" de Vries.
pi_120082436
quote:

[..]

Niet als kind. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 20:01:59 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120083535
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:27 schreef NotYou het volgende:

[..]

Niet als kind. ^O^
mjah de ouders hebben hier ook een handje in ja

toen mijn moeder hierheen kwam vanuit Suriname was ze ook een kind, voordeel is dat ze wel contact gehad hadden met Nederlanders maar tot ze op het vliegtuig stapten sprak niemand Nederlands hoor, daarna ging het stapje voor stapje beter en nu hoor je het zelfs bij oma nog nauwelijks meer terug en ma is nu bezig aan dr zesde taal (Pools)!

en toen werd er niet met subsidies, inburgeringscursussen en integratiebullshit gestrooit nee je stapte gewoon in het diepe dus moest je maar leren zwemmen dus dat hebben ze maar geleerd met zijn allen

de kansen zijn er echt wel maar je moet ze wel pakken en niet wachten/eisen dat iemand je komt helpen want er komt niemand
pi_120083715
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

de kansen zijn er echt wel maar je moet ze wel pakken en niet wachten/eisen dat iemand je komt helpen want er komt niemand
In tegenstelling tot toen is er nu wel een hele zieligheidsindustrie die komt helpen.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 20:10:33 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120083827
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

In tegenstelling tot toen is er nu wel een hele zieligheidsindustrie die komt helpen.
ik ben ervan overtuigd dat dat averechts werkt

in Afrika zien we het zelfs op grote schaal averechts werken
pi_120084290
Schijnt dat ze in bepaalde delen van Afrika ook Marokkanen hebben.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 20:27:11 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120084428
tell me about it, mijn moeder is er net op vakantie _O-

ma: aardige mensen, lekker eten en prima weer
ma: wat zeg ik, heerlijk weer
ma: lekker man
ma: hoe is het weer in NL sp3c?
ma: lekker zonnetje zeker?
sp3c: cool story ma }:|
ma: niet lekker?
ma: hier is het heerlijk hoor, doei :W
sp3c: grmbl }:|

maar das offtopic I guess
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:29:06 #66
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120084509
hahaha kijk..we hebben dus een 'bos en lommer probleem',..hoe gaan we dit aanpakken? Heel Bos en Lommer moet eigenlijk worden afgekeurd,...nee,..alle woonwijken..het is een woonwijkenprobleem. Heeft verder niets met de afkomst van die gasten te maken.

Of zegt Femke (en domme fokkers) nu wat anders?
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:36:41 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_120084807
Nou was het in het buitenland, Engeland (coventry, bijnaam chaventry), maar een lesbisch stel dat ik ken werd daar ook met dingen bekogeld. Volgens mij waren dat blanke gassies. Het is gewoon een tokkieprobleem, en dan vooral een puber-tokkieprobleem, waar de groep alles is, en iedereen die afwijkend daarvan is dus verkeerd. Het grootste probleem van Marokkanen is dan ook gewoon nog steeds dat het allemaal tokkies zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_120090886
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, is heel normaal gedrag :') . Jongens van 12 tot 15 die nu al zo bezig zijn, je zou toch denken dat er wat mankeert aan de opvoeding of in die hoofden.
Er is een verschil tussen illegaal en absurd maar niet verboden gedrag.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 23:20:17 #69
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120091952
quote:

[..]

Ze hebben net zoveel kansen als andere jongeren
quote:

[..]
Als je ouders hebt die wel Nederlands spreken, de weg hier weten, de cultuur kennen en jou motiveren / stimuleren om papiertjes te halen (en dan bedoel ik niet kabouter-envelopjes maar diploma's) dan zijn je kansen om als kind later fatsoenlijk terecht te komen echt wel een STUK groter.

Is dat een excuus om die twee potten te treiteren. Tuurlijk niet.
Vind ik het eigenlijk wel mooi om te lezen dat broers en neven het zelf even opgelost hebben voor een nicht (v) die werd lastig gevallen door kraagjes? Yep.

Maar dat zulke lui precies dezelfde kansen om te slagen hebben als ieder ander kind, klopt niet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_120092086
Hoe halen ze het in hun hoofd, ze weten zich in ieder geval wel naar hun leeftijd te gedragen.
12 jaar :')
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 23:56:12 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120093508
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:20 schreef Gert het volgende:

[..]

[..]

Als je ouders hebt die wel Nederlands spreken, de weg hier weten, de cultuur kennen en jou motiveren / stimuleren om papiertjes te halen (en dan bedoel ik niet kabouter-envelopjes maar diploma's) dan zijn je kansen om als kind later fatsoenlijk terecht te komen echt wel een STUK groter.

Is dat een excuus om die twee potten te treiteren. Tuurlijk niet.
Vind ik het eigenlijk wel mooi om te lezen dat broers en neven het zelf even opgelost hebben voor een nicht (v) die werd lastig gevallen door kraagjes? Yep.

Maar dat zulke lui precies dezelfde kansen om te slagen hebben als ieder ander kind, klopt niet.
dat laatste is niet precies wat ik zeg

ik snap dat het moeilijker is vanwege een aantal obstakels waar bv ik geen last van had zoals taal en dat daardoor de kans dat er 1 slaagt kleiner is dan het zou moeten zijn maar ze krijgen wel degenlijk dezelfde kansen als jij en ik, misschien zelfs meer want ze krijgen er hulp bij die jij en ik niet kregen

ze moeten daar wat mee doen, das makkelijk gezegd dan gedaan maar zo is het wel
pi_120094165
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:20 schreef Gert het volgende:

[..]

[..]

Als je ouders hebt die wel Nederlands spreken, de weg hier weten, de cultuur kennen en
Twaalf- tot vijftienjarigen...goede kans dat die derdegeneratie-allochtonen zijn, dus met ouders die ook in Nederland geboren en getogen zijn, of minimaal één van de twee.

En die dan nog steeds de taal niet spreken en geen notie van de cultuur hebben? Mag hopen dat dat niet het geval is.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 00:13:39 #73
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120094260
Het is misschien een kwestie van definitie van het woord "kans".
Een kind met Marokkaanse ouders mag, nee moet zelfs, ook naar school. In die zin zou je kunnen zeggen dat het dezelfde kans heeft als zijn autochtone klasgenoot.
Wat ik met kans bedoel, is dat het véél moeilijker is om later een redelijk of goed betaalde baan te krijgen als je van jongs af aan al met een taalachterstand te kampen hebt, je ouders je nauwelijks tot steun kunnen zijn omdat ze te ignorant zijn, en je rolmodellen op straat rondlopen en schijnbaar alles maar kunnen doen waar ze maar zin in hebben.

Ik denk trouwens echt dat zo'n buurtregisseur in dit soort gevallen kan helpen. Niet bij de écht heavy guys, niet bij grotere criminaliteit, maar nog wel bij zo'n club jongens van 12 tot 15 jaar oud die aan het treiteren zijn.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_120094489
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:13 schreef Gert het volgende:
Wat ik met kans bedoel, is dat het véél moeilijker is om later een redelijk of goed betaalde baan te krijgen als je van jongs af aan al met een taalachterstand te kampen hebt
Je moest eens weten hoe hard er op de kleuterschool wordt gewerkt aan die taalachterstand, die de schuld van de ouders is. Het is ook vanwege diezelfde taalachterstand dat veel leerlingen tegenwoordig uitvallen naar het speciaal onderwijs, en laat daar nu weer op bezuinigd worden.

Toch kunnen de meeste relmocro's van de filmpjes zich prima verstaanbaar maken.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 00:19:39 #75
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120094508
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 00:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Twaalf- tot vijftienjarigen...goede kans dat die derdegeneratie-allochtonen zijn, dus met ouders die ook in Nederland geboren en getogen zijn, of minimaal één van de twee.

En die dan nog steeds de taal niet spreken en geen notie van de cultuur hebben? Mag hopen dat dat niet het geval is.
Ik vrees van wel. Ik bedoel niet dat die ouders geen wóórd Nederlands kunnen, maar wel dat ze het gebrekkig spreken. En thuis ook liever geen Nederlands spreken, nooit Nederlandse zenders kijken, weinig sociale contacten buiten 'de eigen kring' hebben etc.
Réken maar dat je dan als kind van zulke ouders al met een forse taalachterstand begint.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 00:22:42 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120094626
ja naja als je slechte ouders hebt en opkijkt naar Badr dan komt het niet goed waarschijnlijk nee maar dat komt niet door het gebrek aan kansen dat je hebt gekregen
pi_120094699
Als ik zo'n filmpje zie van het schoolplein van het 'Grensrechtercollege' zie ik allemaal incidenten.

Zitten toch ondertussen allemaal op school.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 01:11:33 #78
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120096126
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:22 schreef sp3c het volgende:
ja naja als je slechte ouders hebt en opkijkt naar Badr dan komt het niet goed waarschijnlijk nee maar dat komt niet door het gebrek aan kansen dat je hebt gekregen
Oké. Ze krijgen gelijke kansen,maar de kans dat je als kind van "slechte" ouders later goed terecht komt is kleiner dan als je ouders hebt die je achter je vodden zitten en weten hoe het werkt. Agree?
Los van de etniciteit.
Al geloof ik trouwens niet dat een allochtoon later dezelfde kansen heeft als een autochtoon, voor de betere baantjes. De allochtoon moet beter zijn dan de autochtoon om hetzelfde te bereiken.

Sorry voor het zijpad, maar ja, dat is haast onvermijdelijk in dit soort topics.
Snel weer on topic!

SPOILER
pi_120096402
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:11 schreef Gert het volgende:

[..]

Oké. Ze krijgen gelijke kansen,maar de kans dat je als kind van "slechte" ouders later goed terecht komt is kleiner dan als je ouders hebt die je achter je vodden zitten en weten hoe het werkt. Agree?
Nee, de zogenaamde slechte ouders die jij noemt hebben vaak nog de financiele middelen om hun kind een redelijke richting op te sturen. Aanwaaien heet dat.

Die weten hoe het werkt weten dat het door hard werken komt.
pi_120099685
Lijkt me dat de daders streng gereformeerde importamsterdammers uit Staphorst zijn. Incidentje, moet kunnen. Sterker nog, genoeg users die menen dat zulke dingen niet gebeuren en dat de slachtoffers zich aanstellen. Niets aan de hand, kop in het zand steken en wegkijken en vooral niet suggereren dat we misschien een heel klein Marokkanenprobleempje hebben in Nederland want dan komt Ali B je even RTen op Twitter.

Oh en FREE HOMOFOBEN!
pi_120099700
quote:

[..]

Klopt. Ken ook een poolse klant die na 3 jaar gewoon verstaanbaar nls spreekt...heb ook turken als klant die na 30 jaar geen woord nls spreken :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120099704
Oh: verder is dit natuurlijk slechts een incident.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120099735
Taal niet kennen is niet het grootste probleem. Ken genoeg buitenlanders die het prima doen die zonder dat ze Nederlands spreken. Het grootste probleem is een gebrek aan opvoeding en een debiele religie die zeer intolerant is jegens homo's. De kutmarokkanen spreken over het algemeen wel Nederlands en toch gedragen ze zich als debielen.
pi_120102584
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is zeker niet erger dan in andere landen, omringende landen zelfs, maar de problemen zijn er. Als je de problemen gaat vergelijken zijn ze ook minder groot dan in diezelfde landen, maar ze zijn er nog steeds. Ook denk ik dat de stap voor een Pool wat minder groot is dan iemand uit een geheel andere cultuur?! Is de Pool die je kent misschien Sterretje van oh oh Cherso haha?!
Wat een onzin zeg, ik heb in mijn persoonlijke omgeving een Turkse vrouw meegemaakt die in drie maanden beter Nederlands leerde spreken dan haar man die al 8 jaar in Nederland woonde. Het verschil tussen die twee was dat hij nooit gestimuleerd werd om het te spreken en zij min of meer toevallig al haar tijd in een Nederlandstalige omgeving doorbracht.
  † In Memoriam † zondag 9 december 2012 @ 12:36:17 #85
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_120103028
Ik heb niet alles gelezen maar staat er ergens een update van het nieuws in de OP dat het excuus aanbieden ook zijn effecten erna heeft gehad dat die knapen ermee opgehouden zijn mensen lastig te vallen en haantjesgedrag te vertonen?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_120104018
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

_O_

Dit is de enige juiste manier waarop dit soort bontkraagstraatprinsjes aangepakt horen te worden. Zo werden vroeger genoeg zaken zelf opgelost in Nederland, hoog tijd dat we ons die vaardigheid opnieuw aanleren!
Alleen jammer dat de code van het conflict niet meer leeft. Vroeger was het algemeen goed dat als je iemand vloerde, het gevecht voorbij was. De gevloerde zijn lesje had geleerd en iedereen verder ging met hun leven.

Nu komt er eerwraak bij kijken, misplaatst eergevoel over de gehele breedte naar familie en vrienden toe. Met als gevolg een langslepende vete waarbij ook het terroriseren van familie die er niks mee te maken heeft niet geschuwd word.

Dit bovenstaande en nu word er net zolang op je hoofd gerost totdat je of doodgaat of langdurig in coma ligt. Heb beelden gezien waarbij er iemand al lang en breed knockout op de grond ligt te stuiptrekken en er met een aanloop nog eens lekker op het hoofd geschopt word.
It was a business doing pleasure with you.
pi_120104901
quote:
Ik weet niet of je het doorhebt, maar afgelopen week is er nog een volwassen man doodgeslagen door kindjes van 15 en 16.

Verder vind ik je "blaming the victim" kotsmisselijk.
pi_120105452
Alsof excuses enige betekenis heeft van deze kakkerlakken :') Die lachen zich weer kapot zodra ze niet meer in de gaten worden gehouden.
Conscience do cost.
pi_120105624
Het is in elk geval goed dat er iets is gebeurd. En dat die buurtregisseur iets weet te bewerkstelligen, daar waar de politie in dit soort instanties gewoon keihard faalt.
  zondag 9 december 2012 @ 14:37:20 #90
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120107121
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 00:24 schreef Specularium het volgende:
Als ik zo'n filmpje zie van het schoolplein van het 'Grensrechtercollege' zie ik allemaal incidenten.

Zitten toch ondertussen allemaal op school.
Precies, het probleem zit dan ook niet bij de taal maar bij het mentale. Ze willen niet luisteren naar Nederlanders, dat is toch al een paar keer aangetoond door moeders die met hun verhalen naar buiten treden. Naar de eigen moeder luisteren ze niet, vader is er niet en Nederlanders zijn niet de juiste mensen om iets te leren. Kortom, ze willen niet luisteren en aanpassen want ze vinden zichzelf helemaal te gek.

Er is maar één remedie, oppakken en opvoedkampen creëren.
pi_120107321
Dus geen kinderbijslag geven een keer voor elk joch dat zoiets doet.

Waarom moet de samenleving mensen belonen met het voortbrengen van kinderen, die de samenleving alleen schade berokkenen?

Moet je kijken hoe snel die ouders opeens hun kinderen 'vermannen'.
  † In Memoriam † zondag 9 december 2012 @ 14:42:53 #92
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_120107322
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:06 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Alleen jammer dat de code van het conflict niet meer leeft. Vroeger was het algemeen goed dat als je iemand vloerde, het gevecht voorbij was. De gevloerde zijn lesje had geleerd en iedereen verder ging met hun leven.

Nu komt er eerwraak bij kijken, misplaatst eergevoel over de gehele breedte naar familie en vrienden toe. Met als gevolg een langslepende vete waarbij ook het terroriseren van familie die er niks mee te maken heeft niet geschuwd word.

Dit bovenstaande en nu word er net zolang op je hoofd gerost totdat je of doodgaat of langdurig in coma ligt. Heb beelden gezien waarbij er iemand al lang en breed knockout op de grond ligt te stuiptrekken en er met een aanloop nog eens lekker op het hoofd geschopt word.
Je zegt dus eigenlijk dat je verwilderde dieren geen manieren en fatsoen kunt aanleren.
Sja, dat klopt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_120107552
Ach niet zo aanstellen, lesbo's staan hun 'mannetje' wel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120120521
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik vrees van wel. Ik bedoel niet dat die ouders geen wóórd Nederlands kunnen, maar wel dat ze het gebrekkig spreken. En thuis ook liever geen Nederlands spreken, nooit Nederlandse zenders kijken, weinig sociale contacten buiten 'de eigen kring' hebben etc.
Réken maar dat je dan als kind van zulke ouders al met een forse taalachterstand begint.
. Maar het is de keuze van hun ouders om zich te isoleren, en een keuze van de marrokkaans-nederlandse jeugd om met hun ouders en onderling geen nederlands te spreken.
Hun achterstand op taalgebied is hun eigen keuze, en hun eigen verantwoordelijk
pi_120120901
Die multiculturele samenleving is zo'n ontzettende verrijking voor ons land. Blij toch dat de grote steden vol zitten met al die verdraagzame turkjes en marokaantjes. Wanneer kunnen we ze op het platteland verwachten?
  zondag 9 december 2012 @ 20:42:14 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_120121984
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
Ach niet zo aanstellen, lesbo's staan hun 'mannetje' wel.
Juist niet...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_120129080
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, ik heb in mijn persoonlijke omgeving een Turkse vrouw meegemaakt die in drie maanden beter Nederlands leerde spreken dan haar man die al 8 jaar in Nederland woonde. Het verschil tussen die twee was dat hij nooit gestimuleerd werd om het te spreken en zij min of meer toevallig al haar tijd in een Nederlandstalige omgeving doorbracht.
Dat jij er eentje meemaakt betekent niet dat het voor iedereen zo geldt, sterker nog, de uitzondering bevestigt juist de regel.
pi_120129316
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat jij er eentje meemaakt betekent niet dat het voor iedereen zo geldt, sterker nog, de uitzondering bevestigt juist de regel.
Nee, het maakt duidelijk dat de taal of cultuur er niks toe doen. De persoon en de situatie zijn van belang.
pi_120129405
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, het maakt duidelijk dat de taal of cultuur er niks toe doen. De persoon en de situatie zijn van belang.
Wat een flauwekul, het kan voor sommige mensen veel meer meespelen dan andere mensen, dat jij in geval kent dat het minder heeft meegespeeld, en dat is maar de vraag, betekent niet dat het voor andere mensen precies hetzelfde is, als iemand geen heimwee heeft op een zomerkamp, hebben opeens alle mensen dan geen heimwee? Je trekt rare conclusies!
pi_120138953
Lijkt me dat het leren van een taal wat sneller gaat als er een noodzaak is.
Veelal een financiele.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')