bronquote:Uitgejouwd, achternagezeten, beledigd en brandende lucifers in de brievenbus. Het lesbische stel Katinka (24) en Maxime (23) uit Bos en Lommer werd het leven het afgelopen half jaar onmogelijk gemaakt.
Vijf Turkse en Marokkaanse jongens van 12 tot 15 jaar treiterden de vrouwen zo ernstig dat ze hulp moesten vragen aan de politie. 'Als ik de straat in liep en die groep zag staan, kreeg ik al buikpijn', zegt Maxime. Haar vriendin Katinka werd ingesloten en met proppen bekogeld. Een jongen uit de groep reed met zijn fiets op haar in.
De vriendinnen weigerden de buurt uit te vluchten.
Buurtregisseur Mustapha Rahali spoorde de jongens op en nam hen mee naar een COC-debat. Donderdag stonden de pestkoppen oog in oog met hun slachtoffers om excuses aan te bieden. Maxime: 'Ik wilde hen ontmoeten en heb ze stuk voor stuk in de ogen gekeken.'
Het lijkt Urk wel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:50 schreef Mylene het volgende:
Het ontbreekt deze jongens ook duidelijk aan een stukje opvoeding, van heb respect naar andere mensen. Wat mankeren die ouders toch?
Niets. Lichamelijk zal het in elk geval meevallen, als ze in staat zijn geweest zich voort te planten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:50 schreef Mylene het volgende:
Het ontbreekt deze jongens ook duidelijk aan een stukje opvoeding, van heb respect naar andere mensen. Wat mankeren die ouders toch?
Ja, doen ze wel, pro forma, zolang de regisseur toekijkt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
Dat belooft wat voor de toekomst, dit soort gastjes.
Goed dat de buurtregisseur ze hun excuses heeft aan laten bieden, hopelijk dringt de boodschap in die koppen door. En schamen ze zich voor hun gedrag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja omdat we in Nederland nog enkele intolerante zwaar religieuze enclaves hebben moeten we mensen met dergelijke opvattingen ook in de rest van Nederland maar met open armen verwelkomen en dit soort gedragingen van hen tolereren.quote:
Je suis Charlie Sheen
Aan treiteren is toch op zich niks illegaal? Dan kan de politie er dus ook vrij weinig aan doen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:15 schreef sp3c het volgende:
ja klinkt mooi maar volgende week is het een ander stel (of hetzelfde stel een stuk erger dan eerst) en de politie mag/doet schijnbaar nog steeds nix
had liever gezien dat die jongetjes uitgenodigd werden om een paar dagen en nachten te logeren in een politiecel
verstoring van de openbare orde?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Aan treiteren is toch op zich niks illegaal? Dan kan de politie er dus ook vrij weinig aan doen.
Nee, is heel normaal gedragquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Aan treiteren is toch op zich niks illegaal? Dan kan de politie er dus ook vrij weinig aan doen.
Vraag me ook af waarom men dit blijkbaar normaal gaat vinden. Glijdende schaal.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:22 schreef sp3c het volgende:
voor mijn part neem je ze mee en vraag je hun ouders of ze de lieverds op komen halen, kunnen ze gelijk de boete betalen want je mag echt niet zomaar jan en alleman lastigvallen op deze manier
quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:53 schreef PalmRoyale het volgende:
Een nichtje van mij is ook lesbisch en toen ze met haar vriendin ging samenwonen was er ook een groep bontkraagjes die het wel leuk vonden om hen zo erg te treiteren dat ze niet meer de straat op durfdenToen hebben mijn broers, neven en ik die bontkraagjes even opgezocht. Sindsdien zijn ze poeslief en durven ze niet eens meer verkeerd naar mijn nichtje en haar vriendin te kijken
quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:12 schreef NotYou het volgende:
Jonge lesbiennes
Het heeft niets met religie te maken want ik denk dat die jongeren in Bos en Lommer weinig weten van de Islam, het heeft met opgeslotenheid te maken, met sociale en economische achterstanden of obstakels bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ja omdat we in Nederland nog enkele intolerante zwaar religieuze enclaves hebben moeten we mensen met dergelijke opvattingen ook in de rest van Nederland maar met open armen verwelkomen en dit soort gedragingen van hen tolereren.
Ze hebben net zoveel kansen als andere jongeren, dus laten we dat doekje voor het bloeden nu eens niet gebruiken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het heeft niets met religie te maken want ik denk dat die jongeren in Bos en Lommer weinig weten van de Islam, het heeft met opgeslotenheid te maken, met sociale en economische achterstanden of obstakels bijvoorbeeld.
Waarom noem je Urk dan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het heeft niets met religie te maken want ik denk dat die jongeren in Bos en Lommer weinig weten van de Islam, het heeft met opgeslotenheid te maken, met sociale en economische achterstanden of obstakels bijvoorbeeld.
Dat betwijfel ik zeer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben net zoveel kansen als andere jongeren, dus laten we dat doekje voor het bloeden nu eens niet gebruiken.
Witte blanke jongeren bijvoorbeeldquote:
Oh, dus het gaat puur om kleur, die dan ook nog eens dubbel benoemd dient te worden?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Witte blanke jongeren bijvoorbeeld![]()
.
Maar ook met problemen, obstakels in een wereld die steeds groter wordt, en zij blijven klein.
Ze krijgen exact dezelfde kansen als alle kinderen in Nederland. Heb je voorbeelden van je twijfel daaraan?quote:
Eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh, dus het gaat puur om kleur, die dan ook nog eens dubbel benoemd dient te worden?
waar zijn die twijfels op gebaseerdquote:
Als jij opgroeit in een niet-Nederlands gezin, vaak met beperkte financiële mogelijkheden, in buurten waar je bijna alleen mensen tegenkomt met dezelfde problemen, het vervolgens ook nog met mindere scholen moet doen, dan heb je niet dezelfde kansen en ga je je daar tegen afzetten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze krijgen exact dezelfde kansen als alle kinderen in Nederland. Heb je voorbeelden van je twijfel daaraan?
Uhm, de taalachterstand waarmee ze veelal op school beginnen weerspreekt dat. Ook kan ik me goed voorstellen dat twee (of drie) conflicterende werelden bepaald niet makkelijk te handlen zijn voor een kind.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze krijgen exact dezelfde kansen als alle kinderen in Nederland. Heb je voorbeelden van je twijfel daaraan?
Ik ben in principe ook tegen positieve discriminatie.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Uhm, de taalachterstand waarmee ze veelal op school beginnen weerspraakt dat, ook kan ik me goed voorstellen dat twee (of drie) conflicterende werelden bepaald niet makkelijk te handlen zijn voor een kind.![]()
Dat ze gediscrimineerd zouden worden weerspreek ik dan weer wel, if anything heb je van een kleurtje of een exotisch klinkende achternaam vandaag de dag juist voordeel. Positieve discriminatie is het helemaal en dan ineens op één of andere manier ook helemaal geen discriminatie meer maar juist iets moois.
lijkt me sterk, ik heb ook een kleurtje en ik heb nergens last van eerlijk gezegd en de financiele situatie was nu niet bepaald om over naar huis te mailen vroegerquote:
Ja dat is waar, die meiden zijn triestquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef theunderdog het volgende:
Het zijn kindjes van 12 tot 15, als je je laat door laat provoceren ben je wel erg triest.
Ik ben blank overigens daar doelde ik niet op, maar ik doelde op obstakels in Nederland waardoor zeker niet iedereen gelijke kansen heeft, en dan voornamelijk wanneer je wat minder geld hebt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk, ik heb ook een kleurtje en ik heb nergens last van eerlijk gezegd en de financiele situatie was nu niet bepaald om over naar huis te mailen vroeger
grootste probleem is de taalachterstand maar dat is iets wat je imo zelf in de hand hebtquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ben blank overigens daar doelde ik niet op, maar ik doelde op obstakels in Nederland waardoor zeker niet iedereen gelijke kansen heeft, en dan voornamelijk wanneer je wat minder geld hebt.
Volstrekt mee eens, je zou toch mogen verwachten dat die zelf verkozen slachtofferrol en de daarmee gefaciliteerde zieligheidsindustrie inmiddels toch wel hun langste tijd gehad hebben...quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben net zoveel kansen als andere jongeren, dus laten we dat doekje voor het bloeden nu eens niet gebruiken.
Blijkbaar niet. Indien nodig worden dit soort argumenten weer rap uit de kast getrokken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volstrekt mee eens, je zou toch mogen verwachten dat die zelf verkozen slachtofferrol en de daarmee gefaciliteerde zieligheidsindustrie inmiddels toch wel hun langste tijd gehad hebben...
Er zal wel weer een tweet verschijnen van Femke Halsema.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volstrekt mee eens, je zou toch mogen verwachten dat die zelf verkozen slachtofferrol en de daarmee gefaciliteerde zieligheidsindustrie inmiddels toch wel hun langste tijd gehad hebben...
Je bent er van op de hoogte dat kindjes van 15 ook grensrechters dood kunnen trappen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef theunderdog het volgende:
Het zijn kindjes van 12 tot 15, als je je laat door laat provoceren ben je wel erg triest.
Het is zeker niet erger dan in andere landen, omringende landen zelfs, maar de problemen zijn er. Als je de problemen gaat vergelijken zijn ze ook minder groot dan in diezelfde landen, maar ze zijn er nog steeds. Ook denk ik dat de stap voor een Pool wat minder groot is dan iemand uit een geheel andere cultuur?! Is de Pool die je kent misschien Sterretje van oh oh Cherso haha?!quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
grootste probleem is de taalachterstand maar dat is iets wat je imo zelf in de hand hebt
ik ken Polen die hier 4 of 5 jaar geleden heenkwamen uit het achterland (Polen B noemen ze het) die vandaag de dag plat Haags spreken, das op zich niet perfect maar het is al een stuk beter dan wat sommige medelanders die hier al hun hele leven wonen uitkramen
de kansen zijn er echt wel
quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:53 schreef PalmRoyale het volgende:
Een nichtje van mij is ook lesbisch en toen ze met haar vriendin ging samenwonen was er ook een groep bontkraagjes die het wel leuk vonden om hen zo erg te treiteren dat ze niet meer de straat op durfdenToen hebben mijn broers, neven en ik die bontkraagjes even opgezocht. Sindsdien zijn ze poeslief en durven ze niet eens meer verkeerd naar mijn nichtje en haar vriendin te kijken
Nee, die meiden lieten zich niet provoceren, die zijn dus niet triest.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja dat is waar, die meiden zijn triest
Het waren kindjes van 12 tot 15, en jij pakt direct de oudste leeftijd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:45 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Je bent er van op de hoogte dat kindjes van 15 ook grensrechters dood kunnen trappen?
Klopt. Om je uitspraak even in perspectief te stellen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het waren kindjes van 12 tot 15, en jij pakt direct de oudste leeftijd.
Een 12 jarige is fysiek over het algemeen veel minder sterk dan iemand van 15.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:06 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Klopt. Om je uitspraak even in perspectief te stellen.
De 12 jarigen willen niet onderdoen voor hun 15 jarige voorbeelden natuurlijk.
Ja, zou best kunnen. Reuze irritant om lesbisch te zijn. Dat dóe je toch gewoon nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:15 schreef Seam het volgende:
Misschien zijn ze wel gepest omdat ze gewoon fucking irritant en debiel etc waren.
En van Peter R. de Vries.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er zal wel weer een tweet verschijnen van Femke Halsema.
Niet als kind.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
grootste probleem is de taalachterstand maar dat is iets wat je imo zelf in de hand hebt
mjah de ouders hebben hier ook een handje in jaquote:
In tegenstelling tot toen is er nu wel een hele zieligheidsindustrie die komt helpen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
de kansen zijn er echt wel maar je moet ze wel pakken en niet wachten/eisen dat iemand je komt helpen want er komt niemand
ik ben ervan overtuigd dat dat averechts werktquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
In tegenstelling tot toen is er nu wel een hele zieligheidsindustrie die komt helpen.
Er is een verschil tussen illegaal en absurd maar niet verboden gedrag.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, is heel normaal gedrag. Jongens van 12 tot 15 die nu al zo bezig zijn, je zou toch denken dat er wat mankeert aan de opvoeding of in die hoofden.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben net zoveel kansen als andere jongeren
Als je ouders hebt die wel Nederlands spreken, de weg hier weten, de cultuur kennen en jou motiveren / stimuleren om papiertjes te halen (en dan bedoel ik niet kabouter-envelopjes maar diploma's) dan zijn je kansen om als kind later fatsoenlijk terecht te komen echt wel een STUK groter.quote:
dat laatste is niet precies wat ik zegquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:20 schreef Gert het volgende:
[..]
[..]
Als je ouders hebt die wel Nederlands spreken, de weg hier weten, de cultuur kennen en jou motiveren / stimuleren om papiertjes te halen (en dan bedoel ik niet kabouter-envelopjes maar diploma's) dan zijn je kansen om als kind later fatsoenlijk terecht te komen echt wel een STUK groter.
Is dat een excuus om die twee potten te treiteren. Tuurlijk niet.
Vind ik het eigenlijk wel mooi om te lezen dat broers en neven het zelf even opgelost hebben voor een nicht (v) die werd lastig gevallen door kraagjes? Yep.
Maar dat zulke lui precies dezelfde kansen om te slagen hebben als ieder ander kind, klopt niet.
Twaalf- tot vijftienjarigen...goede kans dat die derdegeneratie-allochtonen zijn, dus met ouders die ook in Nederland geboren en getogen zijn, of minimaal één van de twee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:20 schreef Gert het volgende:
[..]
[..]
Als je ouders hebt die wel Nederlands spreken, de weg hier weten, de cultuur kennen en
Je moest eens weten hoe hard er op de kleuterschool wordt gewerkt aan die taalachterstand, die de schuld van de ouders is. Het is ook vanwege diezelfde taalachterstand dat veel leerlingen tegenwoordig uitvallen naar het speciaal onderwijs, en laat daar nu weer op bezuinigd worden.quote:Op zondag 9 december 2012 00:13 schreef Gert het volgende:
Wat ik met kans bedoel, is dat het véél moeilijker is om later een redelijk of goed betaalde baan te krijgen als je van jongs af aan al met een taalachterstand te kampen hebt
Ik vrees van wel. Ik bedoel niet dat die ouders geen wóórd Nederlands kunnen, maar wel dat ze het gebrekkig spreken. En thuis ook liever geen Nederlands spreken, nooit Nederlandse zenders kijken, weinig sociale contacten buiten 'de eigen kring' hebben etc.quote:Op zondag 9 december 2012 00:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Twaalf- tot vijftienjarigen...goede kans dat die derdegeneratie-allochtonen zijn, dus met ouders die ook in Nederland geboren en getogen zijn, of minimaal één van de twee.
En die dan nog steeds de taal niet spreken en geen notie van de cultuur hebben? Mag hopen dat dat niet het geval is.
Oké. Ze krijgen gelijke kansen,maar de kans dat je als kind van "slechte" ouders later goed terecht komt is kleiner dan als je ouders hebt die je achter je vodden zitten en weten hoe het werkt. Agree?quote:Op zondag 9 december 2012 00:22 schreef sp3c het volgende:
ja naja als je slechte ouders hebt en opkijkt naar Badr dan komt het niet goed waarschijnlijk nee maar dat komt niet door het gebrek aan kansen dat je hebt gekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
Nee, de zogenaamde slechte ouders die jij noemt hebben vaak nog de financiele middelen om hun kind een redelijke richting op te sturen. Aanwaaien heet dat.quote:Op zondag 9 december 2012 01:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Oké. Ze krijgen gelijke kansen,maar de kans dat je als kind van "slechte" ouders later goed terecht komt is kleiner dan als je ouders hebt die je achter je vodden zitten en weten hoe het werkt. Agree?
Klopt. Ken ook een poolse klant die na 3 jaar gewoon verstaanbaar nls spreekt...heb ook turken als klant die na 30 jaar geen woord nls sprekenquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ken Polen die hier 4 of 5 jaar geleden heenkwamen uit het achterland (Polen B noemen ze het) die vandaag de dag plat Haags spreken, das op zich niet perfect maar het is al een stuk beter dan wat sommige medelanders die hier al hun hele leven wonen uitkramen
de kansen zijn er echt wel
Wat een onzin zeg, ik heb in mijn persoonlijke omgeving een Turkse vrouw meegemaakt die in drie maanden beter Nederlands leerde spreken dan haar man die al 8 jaar in Nederland woonde. Het verschil tussen die twee was dat hij nooit gestimuleerd werd om het te spreken en zij min of meer toevallig al haar tijd in een Nederlandstalige omgeving doorbracht.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is zeker niet erger dan in andere landen, omringende landen zelfs, maar de problemen zijn er. Als je de problemen gaat vergelijken zijn ze ook minder groot dan in diezelfde landen, maar ze zijn er nog steeds. Ook denk ik dat de stap voor een Pool wat minder groot is dan iemand uit een geheel andere cultuur?! Is de Pool die je kent misschien Sterretje van oh oh Cherso haha?!
Alleen jammer dat de code van het conflict niet meer leeft. Vroeger was het algemeen goed dat als je iemand vloerde, het gevecht voorbij was. De gevloerde zijn lesje had geleerd en iedereen verder ging met hun leven.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit is de enige juiste manier waarop dit soort bontkraagstraatprinsjes aangepakt horen te worden. Zo werden vroeger genoeg zaken zelf opgelost in Nederland, hoog tijd dat we ons die vaardigheid opnieuw aanleren!
Ik weet niet of je het doorhebt, maar afgelopen week is er nog een volwassen man doodgeslagen door kindjes van 15 en 16.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef theunderdog het volgende:
Precies, het probleem zit dan ook niet bij de taal maar bij het mentale. Ze willen niet luisteren naar Nederlanders, dat is toch al een paar keer aangetoond door moeders die met hun verhalen naar buiten treden. Naar de eigen moeder luisteren ze niet, vader is er niet en Nederlanders zijn niet de juiste mensen om iets te leren. Kortom, ze willen niet luisteren en aanpassen want ze vinden zichzelf helemaal te gek.quote:Op zondag 9 december 2012 00:24 schreef Specularium het volgende:
Als ik zo'n filmpje zie van het schoolplein van het 'Grensrechtercollege' zie ik allemaal incidenten.
Zitten toch ondertussen allemaal op school.
Je zegt dus eigenlijk dat je verwilderde dieren geen manieren en fatsoen kunt aanleren.quote:Op zondag 9 december 2012 13:06 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de code van het conflict niet meer leeft. Vroeger was het algemeen goed dat als je iemand vloerde, het gevecht voorbij was. De gevloerde zijn lesje had geleerd en iedereen verder ging met hun leven.
Nu komt er eerwraak bij kijken, misplaatst eergevoel over de gehele breedte naar familie en vrienden toe. Met als gevolg een langslepende vete waarbij ook het terroriseren van familie die er niks mee te maken heeft niet geschuwd word.
Dit bovenstaande en nu word er net zolang op je hoofd gerost totdat je of doodgaat of langdurig in coma ligt. Heb beelden gezien waarbij er iemand al lang en breed knockout op de grond ligt te stuiptrekken en er met een aanloop nog eens lekker op het hoofd geschopt word.
. Maar het is de keuze van hun ouders om zich te isoleren, en een keuze van de marrokkaans-nederlandse jeugd om met hun ouders en onderling geen nederlands te spreken.quote:Op zondag 9 december 2012 00:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vrees van wel. Ik bedoel niet dat die ouders geen wóórd Nederlands kunnen, maar wel dat ze het gebrekkig spreken. En thuis ook liever geen Nederlands spreken, nooit Nederlandse zenders kijken, weinig sociale contacten buiten 'de eigen kring' hebben etc.
Réken maar dat je dan als kind van zulke ouders al met een forse taalachterstand begint.
Juist niet...quote:Op zondag 9 december 2012 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
Ach niet zo aanstellen, lesbo's staan hun 'mannetje' wel.
Dat jij er eentje meemaakt betekent niet dat het voor iedereen zo geldt, sterker nog, de uitzondering bevestigt juist de regel.quote:Op zondag 9 december 2012 12:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, ik heb in mijn persoonlijke omgeving een Turkse vrouw meegemaakt die in drie maanden beter Nederlands leerde spreken dan haar man die al 8 jaar in Nederland woonde. Het verschil tussen die twee was dat hij nooit gestimuleerd werd om het te spreken en zij min of meer toevallig al haar tijd in een Nederlandstalige omgeving doorbracht.
Nee, het maakt duidelijk dat de taal of cultuur er niks toe doen. De persoon en de situatie zijn van belang.quote:Op zondag 9 december 2012 22:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat jij er eentje meemaakt betekent niet dat het voor iedereen zo geldt, sterker nog, de uitzondering bevestigt juist de regel.
Wat een flauwekul, het kan voor sommige mensen veel meer meespelen dan andere mensen, dat jij in geval kent dat het minder heeft meegespeeld, en dat is maar de vraag, betekent niet dat het voor andere mensen precies hetzelfde is, als iemand geen heimwee heeft op een zomerkamp, hebben opeens alle mensen dan geen heimwee? Je trekt rare conclusies!quote:Op zondag 9 december 2012 22:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, het maakt duidelijk dat de taal of cultuur er niks toe doen. De persoon en de situatie zijn van belang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |