abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2012 @ 17:58:38 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120003742

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)
pi_120003831
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met DL en squat doe ik een zooi setjes op laag gewicht, maar daarna ga ik per set wel 20 - 30 kilo omhoog. Te lang op laag gewicht blijven vind ik erg onprettig, en ik heb het gevoel dat dat ten koste gaat van m'n zware/werk sets.
Klinkt bekend in de oren, ik ga met 10-20 kg omhoog.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_120004007
Ik doe gewoon wat bodyweight exercises om m'n ROM te verbeteren, dan nog ff een setje met de stang en dan werkgewicht. u mad?
Of toch du vader?
pi_120004044
Zelf heb ik met lage gewichten juist veel meer het ''burn'' gevoel..

Stel ik pak een (incline) dumbbell press oefening, waarbij ik elke set tot failure train (eerste set haal ik 12, tweede 10, derde 8 reps). Dan zijn mijn spieren na zo'n oefening wel even helemaal kapot in die zin dat ik er gewoon echt geen een rep meer uit kan persen, maar die echte ''burn'' ervaar ik dan niet.

Pak ik m'n DB's dan per stuk aanzienlijk lichter, en doe ik de oefening (overdreven) langzaam incl. slow return, dan ervaar ik echt die heerlijke burn, zelfs al bij 7 reps. Dan kan ik echter nog wel doorgaan tot de 11-12 reps, maar met veel meer brandpijn dan met de hoge gewichten.. Love it! # feelsgoodman
  donderdag 6 december 2012 @ 18:12:19 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120004259
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:06 schreef BenjaminLinus het volgende:
Zelf heb ik met lage gewichten juist veel meer het ''burn'' gevoel..

Stel ik pak een (incline) dumbbell press oefening, waarbij ik elke set tot failure train (eerste set haal ik 12, tweede 10, derde 8 reps). Dan zijn mijn spieren na zo'n oefening wel even helemaal kapot in die zin dat ik er gewoon echt geen een rep meer uit kan persen, maar die echte ''burn'' ervaar ik dan niet.

Pak ik m'n DB's dan per stuk aanzienlijk lichter, en doe ik de oefening (overdreven) langzaam incl. slow return, dan ervaar ik echt die heerlijke burn, zelfs al bij 7 reps. Dan kan ik echter nog wel doorgaan tot de 11-12 reps, maar met veel meer brandpijn dan met de hoge gewichten.. Love it! # feelsgoodman
Das leuk, maar je gaint er niks mee.
pi_120004469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:12 schreef Snakey het volgende:

[..]

Das leuk, maar je gaint er niks mee.
Dat is dus ook wat ik mezelf afvroeg... Heb je daar misschien een kleine uitleg bij? Is die burn die je voelt iets anders dan het ''verwonden'' van de spier? Heb zelf namelijk wel een veel voldaner gevoel als ik met schouders zeikend van de pijn uit het krachthonk loop..

Het is ook niet zo dat ik zonder moeite tot de 20 reps kan gaan overigens, 12 is ook wel de max..
pi_120004618
Zo zwaar mogelijk pakken met een correcte form = 'gains'.
If not now, then when.
  donderdag 6 december 2012 @ 18:24:43 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_120004700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:18 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Dat is dus ook wat ik mezelf afvroeg... Heb je daar misschien een kleine uitleg bij? Is die burn die je voelt iets anders dan het ''verwonden'' van de spier? Heb zelf namelijk wel een veel voldaner gevoel als ik met schouders zeikend van de pijn uit het krachthonk loop..

Het is ook niet zo dat ik zonder moeite tot de 20 reps kan gaan overigens, 12 is ook wel de max..
Een wetenschappelijke onderbouwing heb ik niet. Maar je traint op die manier naar uithoudingsvermogen, niet naar spieropbouw.
  donderdag 6 december 2012 @ 18:30:42 #9
69994 seto
-|||--------|||-
pi_120004917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet niet of ik nog bij B&F kan bestellen met de kennis dat ik dit soort onzin financier
Zit wel een punt in, ik wou laatst een chick uit vragen maar toen ik te lang moest wachten ging ik er weer vandoor want anders kon ik niet naar de jim :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 6 december 2012 @ 18:34:47 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_120005075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:30 schreef seto het volgende:

[..]

Zit wel een punt in, ik wou laatst een chick uit vragen maar toen ik te lang moest wachten ging ik er weer vandoor want anders kon ik niet naar de jim :P
50 uur werk, 4 uur gym. grnoeg tijd over dacht ik zo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 6 december 2012 @ 18:37:37 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_120005173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:34 schreef fathank het volgende:

[..]

50 uur werk, 4 uur gym. grnoeg tijd over dacht ik zo.
True, maar moest een trein halen.
Seto is zo ene baas he
pi_120005570
Ik las net dat het goed was om als je bijvoorbeeld 5x100 deadlift het als volgt aan te pakken:
5x20
5x40
1x60
1x80
1x90
5x100
Met de theorie dat je dan minder uitgeput bent, wat denken jullie daarvan?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_120005614
Dus je bent minder uitgeput door meer te doen?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_120005731
Ik doe deadlift eigenlijk altijd met hoge reps, die 1x5 van SS (excl warmup) voelt gewoon aan als weinig oid. Vorige week gedaan:

12x50
10x70
10x80
8x90

Morgen op 55 beginnen en dan door tot 95.

Sommige oefeningen pak ik trouwens ook wel lagere gewichten, ipv altijd tot het maximum te pushen. Reden is dat mijn form dan beter is, ik meer kan focussen op mind muscle-connection en de reps beter en geconcentreerder uitvoer. Met flys bijvoorbeeld, voel het een stuk meer in m'n borstspieren als ik het met 16kg doe ipv 20.
pi_120007278
Hoorde van mijn broertje dat er vandaag bij Fit4Free in Amstelveen een vechtpartij is geweest rond 15:00 uur.

1 van de vechtende was een jongen die best dun is en dan 2 hele grote biceps heeft, als je hem ziet denk je echt wtf heeft die gedaan.
Uiteraard een nette student van Nederlandse afkomst, maar dat terzijde.

Mijn broertje vertelde dat die gast dumbells en gewichten aan het gooien was, hij moest duiken voor zijn leven. Het kon hem niet schelen of omstanders geraakt zouden worden.

Mijn vriendin traint ook vaak om die tijd en je kan je wel voorstellen dat ik hier niet echt blij van wordt.

Hoop dat ze die gasten bannen, want zo krijgen sportscholen dus een slechte naam.

Raar genoeg lijkt 1 van de vechtende "nette Nederlandse student" op deze synthol foto, denk dat iedereen hem hier wel kent.

Ben benieuwd wie er nog meer aan het vechten waren, morgen ga ik trainen kijken of ik nog wat tanden kan vinden... Iemand die er meer van weet, please tell us more

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 19:21:33 ]
pi_120007631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:20 schreef ZetaOS het volgende:
Hoorde van mijn broertje dat er vandaag bij Fit4Free in Amstelveen een vechtpartij is geweest rond 15:00 uur.

1 van de vechtende was een jongen die best dun is en dan 2 hele grote biceps heeft, als je hem ziet denk je echt wtf heeft die gedaan.

Mijn broertje vertelde dat die gast dumbells en gewichten aan het gooien was, hij moest duiken voor zijn leven. Het kon hem niet schelen of omstanders geraakt zouden worden.

Mijn vriendin traint ook vaak om die tijd en je kan je wel voorstellen dat ik hier niet echt blij van wordt.

Hoop dat ze die gasten bannen, want zo krijgen sportscholen dus een slechte naam.

Raar genoeg lijkt 1 van de vechtende "nette Nederlandse student" op deze synthol foto, denk dat iedereen hem hier wel kent.
[ afbeelding ]

Ben benieuwd wie er nog meer aan het vechten waren, morgen ga ik trainen kijken of ik nog wat tanden kan vinden... Iemand die er meer van weet, please tell us more
roidrage is a bitch!
pi_120007694
Zullen die gozers dat zelf nou echt mooi vinden om er zo misvormd bij loopt.
Wat betreft warming up ga ik even kijken wat goed voor mij werkt. Kan er niet erg veel over vinden, en wat ik vind verschilt erg veel van elkaar.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_120007754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

roidrage is a bitch!
Daar dacht mijn broertje meteen aan. Ik heb hem wel vaker zien trainen, rare armen net of ie om de dag biceps traint en de rest niet.
Benen zo dun als lucifers..jammer dat ik er niet bij was, dan was er een mooi filmpje van geweest.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:30 schreef esv7 het volgende:
die gozers dat zelf nou echt mooi vinden om er zo misvormd bij loopt.
Wat betreft warming up ga ik even kijken wat goed voor mij werkt
Ik warm bijvoorbeeld voor rug echt 2 oefeningen (van 3 of 4 sets) op.
Dus na 8 setjes latpulldown op 40 tot 60% en dan begin ik pas met het echte trainen.
Dit werkt het beste voor mij, zo ben ik het sterkst.

Zelfde voor borst 6 tot 8 setjes opwarmen, dan pas begin ik echt.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:33 schreef esv7 het volgende:
Ik had gehoord dat je van steroids trouwens geen roid rage krijgt? Zat volgens mij in bigger stronger faster als ik het mij goed herinner.
Als je emotioneel labiel bent, vertaalt dat zich al snel in roid rage.
Ben je stabiel, gebeurd er niet zo snel wat met je.
Mrj had nergens last van heeft hij mij een keer verteld, en dat is ook een normale verstandige jongen, niks raars aan.
Maar een andere kennis is echt een lopende bom met zijn pro-hormoon pillen, wil niks met die gast meer te maken hebben.

Duszz... sja verschil per persoon.
SPOILER

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 19:39:12 ]
pi_120007834
Ik had gehoord dat je van steroids trouwens geen roid rage krijgt? Zat volgens mij in bigger stronger faster als ik het mij goed herinner.

Oo ja, ik doe maar 3 oefeningen per training dus dat kan ook niet maar het is wel duidelijk dat twee setjes geen goede warming up is, iig bedankt.

Bij die rechter lijkt het net of die met een enorme onsteking in zij arm rondloopt vind ik.

[ Bericht 25% gewijzigd door esv7 op 06-12-2012 19:46:22 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 19:43:05 #20
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_120008356
quote:

[ afbeelding ]

:D :D
Deathlift or Die.
pi_120008403
quote:

[ afbeelding ]

Die rechter lijkt op Fez van that 70's show maar dan met dikkere armen.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:48:04 #22
69994 seto
-|||--------|||-
pi_120008592
quote:

[ afbeelding ]

Klinkt als

Seto is zo ene baas he
pi_120009058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:48 schreef seto het volgende:

[..]

Klinkt als

[ afbeelding ]
Haha die Testo shake ook linksonder :P
  donderdag 6 december 2012 @ 20:00:11 #24
58789 Snakey