Copy that ! Twee duimen. Je verdient het.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:42 schreef Copycat het volgende:
Goed te lezen!
Dat die vervelende muts weg wordt gepromoveerd en dat er een opening komt bij de werkzaamheden die je leuk vindt. En ze je daar ook graag zouden willen.
Ik duim volop!
Hmmmmm, bedankt voor de waarschuwing!quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:41 schreef MaLo het volgende:
Wat fijn dat het nu lekkerder loopt op je werk!
Let wel ff op die 1% ziekmelding, daar zou je nog wel problemen mee kunnen krijgen, in theorie. Ik ga er niet vanuit hoor, maar je weet nooit. Google maar eens op 1% ziekmelding.
Nou, fijnquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Juist, ze proberen me dus alsnog een kunstje te flikken![]()
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/archief/281576/385409/1-procent
Het is gewoon verstandig van je werkgever om bij 1 jaar de eerstejaarsevaluatie te doen. Ik ken namelijk genoeg gevallen van medewerkers die in de 28 dagen ná deze datum een auto ongeluk krijgen of van de trap vallen en een gebroken schouder oplopen...quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Maar eens even kijken hoe ik dit nu weer moet aanpakken. Simpelweg eisen dat ze me alsnog 100% beter melden?
Toevallig heeft mijn leidinggevende vandaag een "1 jaar ziek"-verslag ingevuld waarin vermeld staat dat ik inmiddels mijn werk weer voor 100% doe. Dat is dus in strijd met die 1% ziekmelding.
Dat is dus het allereerste ding dat echt volgens de Wet Poortwachter is ingevuld Overigens een online geval waar geen van ons beiden voor heeft moeten tekenen.
Sjongejongejonge.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Juist, ze proberen me dus alsnog een kunstje te flikken![]()
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/archief/281576/385409/1-procent
He, voel me helemaal de brenger van slecht nieuwsquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Maar eens even kijken hoe ik dit nu weer moet aanpakken. Simpelweg eisen dat ze me alsnog 100% beter melden?
Toevallig heeft mijn leidinggevende vandaag een "1 jaar ziek"-verslag ingevuld waarin vermeld staat dat ik inmiddels mijn werk weer voor 100% doe. Dat is dus in strijd met die 1% ziekmelding.
Dat is dus het allereerste ding dat echt volgens de Wet Poortwachter is ingevuldOverigens een online geval waar geen van ons beiden voor heeft moeten tekenen.
Dit wilde ik ook net typen. Zo snel mogelijk 100% beter laten melden. Als je na 100% betermelding binnen 6 weken weer ziek bent (al is het maar een griepje) dan gaat de oude ziekmelding namelijk weer verder qua tijdsduur. Als die 6 weken eenmaal gepasseerd zijn dan pas wordt het een nieuwe ziekmelding.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:18 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je moet er inderdaad voor zorgen dat je binnen niet al te lange tijd voor 100% beter gemeld wordt, in ieder geval voor het einde van de twee jaar. Werkt je werkgever daar niet aan mee, dan een second opinion vragen bij het UWV.
Nee, ik ben blij dat je me erop gewezen hebt! Want ik wist dit niet en nu kan ik er wat aan doen. Ik moet alleen bedenken hoe ik ze duidelijk kan maken dat ik weet waar ze mee bezig zijn. Ik denk dat ik maar eens even een woordje ga wisselen met mijn leidinggevende, want ik vraag me af of ze hem verteld hebben waarom die 1% moet blijven staan. Ik denk namelijk dat dit bij HR vandaan komt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:18 schreef MaLo het volgende:
He, voel me helemaal de brenger van slecht nieuws![]()
Je moet er inderdaad voor zorgen dat je binnen niet al te lange tijd voor 100% beter gemeld wordt, in ieder geval voor het einde van de twee jaar. Werkt je werkgever daar niet aan mee, dan een second opinion vragen bij het UWV.
Ja, dat heb ik gezien. Ik ben lid dus is geen gek idee inderdaadquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:33 schreef Lienekien het volgende:
Bel anders de FNV eens. Hun telefoonnummer staat bij dat stukje.
Ik heb het globaal door gelezen, vandaar dat ik vind dat je conclusie dat ze zich nu voor het eerst aan de wet poortwachter houden kort door de bocht vindt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 07:25 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet niet of je alles gelezen hebt, zo ja dan weet je ook dat dit 1-jaarsverslag het allereerste is dat mijn werkgever doet waarmee ze zich aan de Wet Poortwachter houden. Zo nee, dan is het vast interessant om alledrie de delen door te lezen
1% van een fulltime werkweek is 24 minuten per week. Elke dag een half uur valt daar dus niet onder en vindt de werkgever blijkbaar volledig werken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:35 schreef l3laster het volgende:
Even kort samenvattend:
Je werkgever heeft je nu nog op 1% ziek staan omdat jij elk half uur even moet lopen. Hier valt neem ik ook aan naar de printer lopen, koffie halen, dat soort dingen? of is het nog een extra micro pauze zeg maar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |