Zo'n vraag toont enkel je onwetendheid aan. In het verleden waren het Italianen,Turken, Surinamers, Molukkers en in de toekomst zijn voormailg oostblokkers de groep waar de nadruk op ligt. Lees eens een boek ofzo.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar geef nou eens antwoord, waarom zijn de Marokkanen wel ontspoord en andere allochtonen groepen niet ?
Dat lijkt me dan des te meer reden om deze discussie niet krampachtig de Marokkanenkant op te draaien, dat is immers niet waarin het probleem zich onderscheidt van de rest van de maatschappij.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Oh, die zijn er ook, ik zal dat niet ontkennen, maar het percentage incidenten in het amateurvoetbal waarbij zeg maar, grotendeels Marokkaans georiënteerde clubs zijn betrokken is,net als in de reguliere maatschappij, onevenredig hoog
Nee benoem het probleem maar niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan des te meer reden om deze discussie niet krampachtig de Marokkanenkant op te draaien, dat is immers niet waarin het probleem zich onderscheidt van de rest van de maatschappij.
Je kunt het onmogelijk krampachtig noemen als de daders van Marokkaanse afkomst zijn, me dunkt.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan des te meer reden om deze discussie niet krampachtig de Marokkanenkant op te draaien, dat is immers niet waarin het probleem zich onderscheidt van de rest van de maatschappij.
Dat heeft de KNVB zeker en als je het nieuws rondom dit incident de afgelopen dagen nauwgezet had gevolgd dat had je ook kunnen vernemen, dat vele mensen van mening zijn dat de KNVB veel te weinig doet met signalen die in het amateurvoetbal hieromtrent worden afgegeven.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar durf ik geen uitspraak over te doen, ik heb daar geen bronnen, cijfers of wat dan ook van die zo'n claim kunnen verifiëren. Mocht het waar zijn, dan is het taak om eens te kijken hoe de begeleiding/leiding daarmee omgaat. De KNVB heeft toch wel iets van een soort van lijstje met clubs waarbij de spelers zich misdragen?
Ik zal ruiterlijk toegeven dat ik het niet op de voet heb gevolgd, zeker de eerste paar dagen niet omdat ik wist dat ik mij anders zou irriteren aan het feit dat het Marokkanen waren. Want ja, dat irriteert mij wel eens. Dus ik heb het van een afstandje bekeken. Ik ben benieuwd wat de KNVB nu gaat doen, dit moet toch wel een trigger zijn om het beleid te wijzigen.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat heeft de KNVB zeker en als je het nieuws rondom dit incident de afgelopen dagen nauwgezet had gevolgd dat had je ook kunnen vernemen, dat vele mensen van mening zijn dat de KNVB veel te weinig doet met signalen die in het amateurvoetbal hieromtrent worden afgegeven.
Ik ga niet mee met de logica van Henk en Ingrid dat ze tussen het fulmineren, generaliseren en schelden door waar ze zo van genieten het probleem aan het benoemen zijn. Dat is nou juist wat je dan niet doet.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee benoem het probleem maar niet.
Nee jij vindt dan dat de KNVB actie moet ondernemen ? Terwijl het wel een maatschappelijk probleem, namelijk dat er veel Marokkanen/Antillianen betrokken zijn bij geweldsdelicten.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ga niet mee met de logica van Henk en Ingrid dat ze tussen het fulmineren, generaliseren en schelden door waar ze zo van genieten het probleem aan het benoemen zijn. Dat is nou juist wat je dan niet doet.
Wat moet de KNVB doen dan ?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal ruiterlijk toegeven dat ik het niet op de voet heb gevolgd, zeker de eerste paar dagen niet omdat ik wist dat ik mij anders zou irriteren aan het feit dat het Marokkanen waren. Want ja, dat irriteert mij wel eens. Dus ik heb het van een afstandje bekeken. Ik ben benieuwd wat de KNVB nu gaat doen, dit moet toch wel een trigger zijn om het beleid te wijzigen.
Nee, wat mij betreft kun je het ook op de grote hoop gooien; misstanden, jeugdcriminaliteit, straatterreur, overlast door straatbendes, door voornamelijk jeugd met een Marokkaanse achtergrondquote:Op donderdag 6 december 2012 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn ook voetballers, het zijn ook kickboksers, het zijn ook randstedelingen, het zijn ook jongeren, het zijn ook laagopgeleiden. Waarom willen velen zich dan zo graag beperken tot één aspect van de daders?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt het onmogelijk krampachtig noemen als de daders van Marokkaanse afkomst zijn, me dunkt.
Die kinderen opvoeden natuurlijk. Begrijp je die logica niet?quote:
Ik mag hopen dat daar waar e.e.a. onder de verantwoordelijkheid van de KNVB valt ze eindelijk eens wat adequater gaan optreden. Ik verwacht het eerlijk gezegd wel, jammer alleen dat er eerst een grensrechter voor dood moest .quote:Op donderdag 6 december 2012 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal ruiterlijk toegeven dat ik het niet op de voet heb gevolgd, zeker de eerste paar dagen niet omdat ik wist dat ik mij anders zou irriteren aan het feit dat het Marokkanen waren. Want ja, dat irriteert mij wel eens. Dus ik heb het van een afstandje bekeken. Ik ben benieuwd wat de KNVB nu gaat doen, dit moet toch wel een trigger zijn om het beleid te wijzigen.
omdat ze 1 gemeenschappelijk aspect hebben ? En dat is niet dat ze voetballers zijn....quote:Op donderdag 6 december 2012 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn ook voetballers, het zijn ook kickboksers, het zijn ook randstedelingen, het zijn ook jongeren, het zijn ook laagopgeleiden. Waarom willen velen zich dan zo graag beperken tot één aspect van de daders?
Marokkanen en opvoeden, dat strookt volgens mij niet zo met elkaar?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die kinderen opvoeden natuurlijk. Begrijp je die logica niet?
Stel je voor de de ouders dat zelf doen
Voortaan extra politie bij wedstrijden met allochtone teams ?? Dan is het weer discriminatie.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat daar waar e.e.a. onder de verantwoordelijkheid van de KNVB valt ze eindelijk eens wat adequater gaan optreden. Ik verwacht het eerlijk gezegd wel, jammer alleen dat er eerst een grensrechter voor dood moest .
Jawel, maar dat lijkt me niet het maatschappelijk probleem wat aan de orde is, aangezien er heel vaak scheidsrechters of spelers worden gemolesteerd en het dan vaak toevallig wel minder dramatisch afloopt.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee jij vindt dan dat de KNVB actie moet ondernemen ? Terwijl het wel een maatschappelijk probleem, namelijk dat er veel Marokkanen/Antillianen betrokken zijn bij geweldsdelicten.
Denk dan even de Marokkanen weg en ga dan met droge ogen beweren dat er geen agressieprobleem in het voetbal is?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, wat mij betreft kun je het ook op de grote hoop gooien; misstanden, jeugdcriminaliteit, straatterreur, overlast door straatbendes, door voornamelijk jeugd met een Marokkaanse achtergrond.
Er is recentelijk nog een omstander gedood, tijdens het voetbal - niet door een Marokkaan trouwens. Dat heeft wat minder media aandacht gekregen, maar dat had al de trigger moeten zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat daar waar e.e.a. onder de verantwoordelijkheid van de KNVB valt ze eindelijk eens wat adequater gaan optreden. Ik verwacht het eerlijk gezegd wel, jammer alleen dat er eerst een grensrechter voor dood moest .
Dat laatste is er zeker, daar moet harder tegen worden opgetreden , ook tegen autochtonen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, maar dat lijkt me niet het maatschappelijk probleem wat aan de orde is, aangezien er heel vaak scheidsrechters of spelers worden gemolesteerd en het dan vaak toevallig wel minder dramatisch afloopt.
[..]
Denk dan even de Marokkanen weg en ga dan met droge ogen beweren dat er geen agressieprobleem in het voetbal is?
Nee, een dergelijk team bij misstanden (de signalen en rapporten lagen er) veel eerder uit de competitie nemen bijvoorbeeld, spelers die zich structureel misdragen veel eerder en veel langer schorsen, etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voortaan extra politie bij wedstrijden met allochtone teams ?? Dan is het weer discriminatie.
Dat er een verband wordt gezien tussen de afkomst van de daders en hun agressie, bevalt jou misschien niet maar is wel de realiteit. De vraag is dan: waaróm wordt dat verband gezien. CPB-cijfers maken aannemelijk dat dit heel goed zou kunnen komen omdat veel mensen simpelweg slechte ervaringen hebben met Marokkaanse jonge mannen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn ook voetballers, het zijn ook kickboksers, het zijn ook randstedelingen, het zijn ook jongeren, het zijn ook laagopgeleiden. Waarom willen velen zich dan zo graag beperken tot één aspect van de daders?
Deze ?? Toevallig een kickbokser.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is recentelijk nog een omstander gedood, tijdens het voetbal - niet door een Marokkaan trouwens. Dat heeft wat minder media aandacht gekregen, maar dat had al de trigger moeten zijn.
Jep.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Deze ?? Toevallig een kickbokser.
http://pasteurella.blogsp(...)-het-ziekenhuis.html
Natuurlijk is dat er, ik schreef al eerder dat het een breed probleem van maatschappelijke verruwing is, dat zich ook in de sport, en met namen in de volkssport nr 1 voetbal uit, ... waarbij mensen met een Marokkaanse achtergrond wederom een hoofdrol voor zichzelf opeisen. Daarmee zeg ik niet dat er geen hufterige Polen, Nederlanders, Turken, Finnen, Surinamers etc. zijn,.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Denk dan even de Marokkanen weg en ga dan met droge ogen beweren dat er geen agressieprobleem in het voetbal is?
Die agressie is er ook in het betaalde voetbal. ALs je kijkt dat spelers bij het minste geringste allemaal op de scheidsrechter afvliegen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, een dergelijk team bij misstanden (de signalen en rapporten lagen er) veel eerder uit de competitie nemen bijvoorbeeld, spelers die zich structureel misdragen veel eerder en veel langer schorsen, etc.
Ik denk dat de KNVB wel deel uitmaakt van de oplossing, maar als je gewoon weer over Marokkanen begint te reutelen dan ben je juist druk bezig om het probleem met het voetbal vooral níet te benoemen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat laatste is er zeker, daar moet harder tegen worden opgetreden , ook tegen autochtonen.
Maar of de KNVB dat moet doen.
Precies.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat de KNVB wel deel uitmaakt van de oplossing, maar als je gewoon weer over Marokkanen begint te reutelen dan ben je juist druk bezig om het probleem met het voetbal vooral níet te benoemen.
Oh, vandaar de algehele afgelasting van het amateurvoetbal en de oproep van Koeman om dit ook voor het profvoetbal te doen. Zonder 1 keer het woord Marokkaan te hebben gebruikt.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat de KNVB wel deel uitmaakt van de oplossing, maar als je gewoon weer over Marokkanen begint te reutelen dan ben je juist druk bezig om het probleem met het voetbal vooral níet te benoemen.
Dat bevestigt toch juist z'n punt?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, vandaar de algehele afgelasting van het amateurvoetbal en de oproep van Koeman om dit ook voor het profvoetbal te doen. Zonder 1 keer het woord Marokkaan te hebben gebruikt.
ja, dus hij moet niet roepen dat het weer niet over voetbal gaat in de protesten maar over Marokkanen, terwijl dat dus niet zo isquote:Op donderdag 6 december 2012 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch juist z'n punt?
Ik stel toch ook nergens dat Koeman en de KNVB van hetzelfde allooi zijn als de fokkers hier die de discussie zo'n kant op proberen te draaien dat ze hun gebruikelijke riedeltje kunnen afsteken?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, vandaar de algehele afgelasting van het amateurvoetbal en de oproep van Koeman om dit ook voor het profvoetbal te doen. Zonder 1 keer het woord Marokkaan te hebben gebruikt.
Eens, zij zouden het goede voorbeeld moeten geven, alhoewel ik het onzin vind om maar te zeggen, ja maar die gasten van die profclubs protesteren heftig bij die scheidsrechter en daarom denken die amateurvoetballers dat je schoppend en slaand los mag op een grensrechter. Gewoon debiele, criminele idioten, klaar!quote:Op donderdag 6 december 2012 17:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die agressie is er ook in het betaalde voetbal. ALs je kijkt dat spelers bij het minste geringste allemaal op de scheidsrechter afvliegen.
Dat valt overigens 99% van de tijd wel mee, dat aanvliegen en dan nog is het idd altijd verbaal. Geen enkel excuus om in de lagere klasse maar te gaan schoppen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Eens, zij zouden het goede voorbeeld moeten geven, alhoewel ik het onzin vind om maar te zeggen, ja maar die gasten van die profclubs protesteren heftig bij die scheidsrechter en daarom denken die amateurvoetballers dat je schoppend en slaand los mag op een grensrechter. Gewoon debiele, criminele idioten, klaar!
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)uels-schorsing.dhtmlquote:Schikkingsvoorstel Marcelo: 3 duels schorsing
PSV-verdediger Marcelo moet mogelijk de komende drie competitiewedstrijden vanaf de tribune toekijken. De aanklager betaald voetbal heeft de Braziliaan een schikkingsvoorstel gedaan van vier wedstrijden schorsing, waarvan één voorwaardelijk.
De PSV-speler wordt ten laste gelegd dat hij zaterdagavond tijdens het duel Ajax-PSV (3-1) zijn opponent Danny Hoesen heeft geslagen.
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)et-verder-moet.dhtmlquote:KNVB: Laat iedereen meepraten over hoe het verder moet
De KNVB roept amateurclubs op om komend weekeinde hun deuren te openen om leden, ouders en andere betrokkenen met elkaar te kunnen laten praten over geweld op het veld. Dat bleek vanmiddag tijdens een persconferentie van de voetbalbond, die werd belegd naar aanleiding van de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen.
Of het echte probleem wordt in de echte wereld doodgezegen, omdat we politiek correct moeten zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dus hij moet niet roepen dat het weer niet over voetbal gaat in de protesten maar over Marokkanen, terwijl dat dus niet zo is.
HIER gaat het deels over marokkanen, in de echte wereld over geweld in het voetbal.
Word je niet doodmoe van die slachtofferrol steeds ?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Of het echte probleem wordt in de echte wereld doodgezegen, omdat we politiek correct moeten zijn.
Want ook in het voetbal zijn er veel allochtonen bij betrokken.
Wie ?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:41 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Word je niet doodmoe van die slachtofferrol steeds ?
Uiteraard. Profs zouden sowieso harder aangepakt moeten worden, ze hebben immers een voorbeeldfunctie. Ze slaan, liegen en bedriegen terwijl ze een Fair-Play logo dragen.........quote:Op donderdag 6 december 2012 17:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)uels-schorsing.dhtml
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)et-verder-moet.dhtml
Ik heb wel een idee. Geef zelf eens het goede voorbeeld en straf geweld op het voetbalveld af, of het nu een dikbetaalde prof is of een B-junior.
Zeker mbt het belagen van scheids en grensrechters. Dat is in het betaalde voetbal ook schering en inslag, nog geen zwaargewonden maar dat lijkt ook een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Uiteraard. Profs zouden sowieso harder aangepakt moeten worden, ze hebben immers een voorbeeldfunctie. Ze slaan, liegen en bedriegen terwijl ze een Fair-Play logo dragen.........
De KNVB straft al veel meer dan voorheen en de straffen voor excessen zijn ook hoger geworden. Straffen alleen helpt blijkbaar niet genoeg...quote:Op donderdag 6 december 2012 17:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb wel een idee. Geef zelf eens het goede voorbeeld en straf geweld op het voetbalveld af, of het nu een dikbetaalde prof is of een B-junior.
Als een stel doorgeslagen apen met ADHD stuiven ze op de scheids- en grensrechters om ze te proberen te intimideren. Geen wonder dar het doorslaat op de jeugd.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker mbt het belagen van scheids en grensrechters. Dat is in het betaalde voetbal ook schering en inslag, nog geen zwaargewonden maar dat lijkt ook een kwestie van tijd.
Dat eeuwige gemekker moet eruit. Er wordt echter zo'n grote druk op profvoetballers gelegd en de belangen zijn zo groot, dat dit er bijna insluipt. Daarnaast verlangen supporters ook nog beleving van deze spelers. Die willen niet zien dat spelers als makke lammetjes over het veld huppelen. Het is nog een hele omslag om dat te veranderen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker mbt het belagen van scheids en grensrechters. Dat is in het betaalde voetbal ook schering en inslag, nog geen zwaargewonden maar dat lijkt ook een kwestie van tijd.
Ik heb het over een speler van PSV die er volgens de aanklager betaald voetbal gemakkelijk vanaf moet komen voor het voor het oog van meer dan een miljoen mensen slaan van een collega.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:50 schreef Maja het volgende:
[..]
De KNVB straft al veel meer dan voorheen en de straffen voor excessen zijn ook hoger geworden. Straffen alleen helpt blijkbaar niet genoeg...
De B1 van Nieuw Sloten was in oktober ook in opspraak geraakt. De vraag is of het toen dermate ernstig was dat ze uit de competitie gehaald hadden moeten worden....
En dan is PSV het nog eens niet eens met de straf ook! Ik heb het niet gezien, maar dat was een schorsing van pak 'm beet 10 duels waard geweest...?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb het over een speler van PSV die er volgens de aanklager betaald voetbal gemakkelijk vanaf moet komen voor het voor het oog van meer dan een miljoen mensen slaan van een collega.
Geld, geld, geld en nog eens geld.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb het over een speler van PSV die er volgens de aanklager betaald voetbal gemakkelijk vanaf moet komen voor het voor het oog van meer dan een miljoen mensen slaan van een collega.
Vanaf 0:50. Een doelbewuste slaande beweging, lijkt me.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:53 schreef Maja het volgende:
[..]
En dan is PSV het nog eens niet eens met de straf ook! Ik heb het niet gezien, maar dat was een schorsing van pak 'm beet 10 duels waard geweest...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |