Je kan ook zeggen dat je die discussie juist beschermt, door figuren die hun schijnbare "idolen" gaan staan aanmoedigen, zonder enige onderbouwing, direct kalt te stellen! Maar zo had je het nog niet bekeken hèquote:Op donderdag 6 december 2012 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarbij de een niet beledigend en de ander overduidelijk beledigend kan worden opgevat. Essentieel verschil. Ik kan je ook met Obama of met Hitler vergelijken.. zoiets. Doe gewoon niet kinderachtig - zonde van de discussie.
Onzin. Als ik een fout maak in m'n werk kan ik daar prima én een verklaring voor geven én me daarvoor verantwoorden.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus is het een excuus.
Ze doen dit en dit, maaaaaar......
Tja, de arbeidsethos was er - getuige de shifts die zij toen draaiden. En daar ging het om.quote:
Das een fout, deed je als het goed is niet expres.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Als ik een fout maak in m'n werk kan ik daar prima én een verklaring voor geven én me daarvoor verantwoorden.
Met jouw mentaliteit zaten we nog in de middeleeuwen kerel. Je mag vooral niet naar oorzaken en veklaringen zoeken want dat zou door poltiekcorrect rechts wel eens opgevat kunnen worden als een excuus ! Op de brandstapel !quote:Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus is het een excuus.
Ze doen dit en dit, maaaaaar......
Point being?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das een fout, deed je als het goed is niet expres.
Dit moet je even nader uitleggen, want ik begrijp er geen snars van.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat je die discussie juist beschermt door figuren die hun schijnbare "idolen" gaan staan aanmoedigen, zonder enige onderbouwing, direct kalt te stellen! Maar zo had je het nog niet bekeken hè
ja, dat geloof ik ook echt. Maar waarom hebben ze "besloten" om hun kinderen niet op te voeden? En dan bedoel ik niet "westers" maar iig gewoon zoals ze dat in Marokko zouden hebben gedaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, de arbeidsethos was er - getuige de shifts die zij toen draaiden. En daar ging het om.
Het is natuurlijk totale waanzin het falen van opvoeding aan een overheid toe te schrijvenquote:
Nou dat gold voor andere groepen toch ook , Chinezen bv.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat was destijds niet nodig. Je werkte in een kas, sprak een paar woorden met je baas en wat collega's en dat was het wel.
Of aan afkomst of cultuur.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is natuurlijk totale waanzin het falen van opvoeding aan een overheid toe te schrijven
Een tasje stelen is nergens een fout, das een bewuste actie. Hoe is dat een verklaring?quote:
Onder andere, ja. Wat zoveel betekent als: er zijn nog genoeg andere factoren aan te wijzen.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is natuurlijk totale waanzin het falen van opvoeding aan een overheid toe te schrijven
Nou als ik het goed begrijp, moet de omgeving er naar kijken in Marokko en zonodig corrigeren, dus zelfs daar kunnen de ouders het blijkbaar niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je verstaanbaar maken in een ander land. Beetje de cultuur eigen maken. Dat is het verschil in menta.quote:
Gast, als ik verdomme 3 weken in Italie zit spreek ik al een paar woordjes Italiaans en als ik er zou gaan wonen zou het ALLEREERSTE wat ik zou gaan doen de taal leren zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat was destijds niet nodig. Je werkte in een kas, sprak een paar woorden met je baas en wat collega's en dat was het wel.
ja grappig zonder knuffelbuurtjes theedrinkprojektenquote:Op donderdag 6 december 2012 15:57 schreef Nielsch het volgende:
Inderdaad. Chinezen zijn ook totaal niet geïntegreerd en niemand die er last van heeft.
Daar denken ze in de VS anders over.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou dat gold voor andere groepen toch ook , Chinezen bv.
Die zijn daarna toch ook niet ontspoord ?
In principe is de overheid natuurlijk GEEN factor in de opvoeding.quote:
Ze hebben hun kinderen opgevoed op een manier die hier niet de juiste is. Ik heb enige posts geleden al het essentiele punt aangewezen. Individuele samenleving alhier - terwijl zij van het platteland afkomen waar enorme sociale controle heerst. Daar wordt men opgevoed door het complete dorp. Hier niet. In combinatie met een enorme onwetendheid en taalbarriere - tja... tikkende tijdbom.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat geloof ik ook echt. Maar waarom hebben ze "besloten" om hun kinderen niet op te voeden? En dan bedoel ik niet "westers" maar iig gewoon zoals ze dat in Marokko zouden hebben gedaan.
Als die gastjes zich daar zo zouden gedragen zou je ze als ouders nooit meer terugzien.
Ja ? Zijn ze daar oververtegenwoordigt in de misdaadcijfers ?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Daar denken ze in de VS anders over.
Tja, dat is niet ons probleem. Wij wonen in Nederland weet je nog?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Daar denken ze in de VS anders over.
Ja maar jezus hebben we nou echt de middeleeuwen binnengehaald?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat lastig als je niet eens je eigen moederstaal kan schrijven.
Alsof de eerste generatie daar tijd voor had. Dude die sliepen en werkten.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je verstaanbaar maken in een ander land. Beetje de cultuur eigen maken. Dat is het verschil in menta.
Ja dus zelfs in Marokko kunnen de ouders het niet zelf.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze hebben hun kinderen opgevoed op een manier die hier niet de juiste is. Ik heb enige posts geleden al het essentiele punt aangewezen. Individuele samenleving alhier - terwijl zij van het platteland afkomen waar enorme sociale controle heerst. Daar wordt men opgevoed door het complete dorp. Hier niet. In combinatie met een enorme onwetendheid en taalbarriere - tja... tikkende tijdbom.
Hoezo is dat niet fout?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een tasje stelen is nergens een fout, das een bewuste actie. Hoe is dat een verklaring?
Net als de meeste Nederlanders, dus wat is je punt?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alsof de eerste generatie daar tijd voor had. Dude die sliepen en werkten.
niet om meteen weer te generaliseren, maar "ze" wonen hier toch ook in een soort Marokkaanse gemeenschappen, dan zou de sociale controle in (bijv) kanaleneiland ook zijn werk moeten doen?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze hebben hun kinderen opgevoed op een manier die hier niet de juiste is. Ik heb enige posts geleden al het essentiele punt aangewezen. Individuele samenleving alhier - terwijl zij van het platteland afkomen waar enorme sociale controle heerst. Daar wordt men opgevoed door het complete dorp. Hier niet. In combinatie met een enorme onwetendheid en taalbarriere - tja... tikkende tijdbom.
We hadden het ook niet alleen over opvoeding.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In principe is de overheid natuurlijk GEEN factor in de opvoeding.
Waarom geldt dat dan niet voor andere allochtonen ? Alleen Marokkanen zijn ontspoord en Antillianen.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:
Ja. Wist je dat nog niet dan? Niet allemaal uiteraard. Maar erg veel van de eerste generatie kwam gewoon diep uit de meest achtergestelde gebieden van Marokko. Niks lezen en schrijven, paar woordjes Frans misschien.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar jezus hebben we nou echt de middeleeuwen binnengehaald?
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
niet om meteen weer te generaliseren, maar "ze" wonen hier toch ook in een soort Marokkaanse gemeenschappen, dan zou de sociale controle in (bijv) kanaleneiland ook zijn werk moeten doen?
Hoezo is dat geen fout?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]. Doe je expres zo dom?
het is wel fout, het is geen fout.
De Nederlanders hoefden geen Nederlands te leren, snuggere.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Net als de meeste Nederlanders, dus wat is je punt?
Gold ook voor Nederlanders in die tijd en andere allochtonen, wat is je punt nu ?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. Wist je dat nog niet dan? Niet allemaal uiteraard. Maar erg veel van de eerste generatie kwam gewoon diep uit de meest achtergestelde gebieden van Marokko. Niks lezen en schrijven, paar woordjes Frans misschien.
Ook als je in een hok met 6 anderen woont , geen opleiding hebt en het enige wat je doet werken en vreten is ? Hulde voor jou hoor, het grootste deel van de mensheid doet dat echter niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast, als ik verdomme 3 weken in Italie zit spreek ik al een paar woordjes Italiaans en als ik er zou gaan wonen zou het ALLEREERSTE wat ik zou gaan doen de taal leren zijn.
Of maak er voor mijn part Grieks van, gezien het andere lettertype.
Nee ?? Die spraken ook met accenten en konden net zo goed niet schrijven of lezen.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Nederlanders hoefden geen Nederlands te leren, snuggere.
Wat is dit nou voor opmerking. Moesten Nederlanders integreren in Nederland in de jaren zestig?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gold ook voor Nederlanders in die tijd en andere allochtonen, wat is je punt nu ?
Hou nou eens op met je bullshit. Die lui groeien allemaal op met elkaar in dezelfde buurten, wijken en flatgebouwen. Genoeg mogelijkheden voor sociale controle door mensen van dezelfde komaf zou je zeggen. Het hele flatgebouw, dat meestal compleet Marokkaans is, kan toch meehelpen aan de opvoeding als het echt waar zou zijn wat je zou zeggen.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En de andere allochtonen ?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor opmerking. Moesten Nederlanders integreren in Nederland in de jaren zestig?
Oh je mag weer gelijk beledigen ? Typischquote:Op donderdag 6 december 2012 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nederlanders konden in de jaren 70 niet lezen of schrijven?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ?? Die spraken ook met accenten en konden net zo goed niet schrijven of lezen.
De grensrechter.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:12 schreef Arcee het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)tatie_op_foto__.html
Wie staat er op de foto die bij het artikel zit?
Veel niet nee.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nederlanders konden in de jaren 70 niet lezen of schrijven?
Nee, de cohesie in NL is een stuk minder natuurlijk. Gezien de taalbarrière zul je ook ontdekken dat de ouders veel minder maatschappelijk actief zijn (dus minder vaak op straat te vinden). Veel mensen op één plek maakt nog geen gemeenschap hequote:Op donderdag 6 december 2012 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
niet om meteen weer te generaliseren, maar "ze" wonen hier toch ook in een soort Marokkaanse gemeenschappen, dan zou de sociale controle in (bijv) kanaleneiland ook zijn werk moeten doen?
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee zeker niet. Als ik mijn pa hoor waren dat de leukste tijden. Vaak met meerdere mensen in zo'n halfgaar pension, maar ze hadden het super gezellig. Bovendien, vrouw was nog in het buitenland, dus geen gezeurquote:Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu nog even wat zielige vioolmuziek erbij.
Veel Marokkanen die hier kwamen wonen waren in Marokko veelal niet de welvarende mensen met een hoge functie in het bedrijfsleven. De meesten waren gewoon arbeiders die in Marokko zelfs al niet eens konden lezen of schrijven.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je verstaanbaar maken in een ander land. Beetje de cultuur eigen maken. Dat is het verschil in menta.
http://ahc.ruhosting.nl/Regionale%20verschillen.pdfquote:Op donderdag 6 december 2012 16:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Of bedoel je soms 1770?
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat er in Nederland ook veel analfabeten waren in de jaren 70.
In 1827...quote:Op donderdag 6 december 2012 16:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
http://ahc.ruhosting.nl/Regionale%20verschillen.pdf
30% in zuidelijk Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |