abonnement Unibet Coolblue
pi_119987767


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:27:34 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119987782
Herplaatsers?
Via stichtingen, via rasverenigingen, via fokkers, mij vliegen ze in elk geval om de oren :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 6 december 2012 @ 10:29:14 #3
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119987816
hier weer een foto'tje van mijn 2 slopers



hier hadden ze net het hondenluikje eruit gelopen
mee bekant vangde gin haas.
pi_119987946
quote:
18s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:29 schreef kawa4 het volgende:
hier weer een foto'tje van mijn 2 slopers

[ afbeelding ]

hier hadden ze net het hondenluikje eruit gelopen
Toch zijn ze schattig. :+


Tessa is wat zielig nog, gelukkig wel beter dan gisteren. Wat onrustige nacht.
Jammer dat we niet even in de sneeuw kunnen spelen.
Ben erg blij met mijn gekozen kruising. :P O+
  donderdag 6 december 2012 @ 10:34:51 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_119987977
Onze mop is tot nu toe verbazingwekkend. Er staat een kerstboom, maar ze heeft totaal nog geen neiging gehad om eraan te zitten. Wij dachten eigenlijk: die gaat om! (Wat nog altijd kan gebeuren natuurlijk!) Wel wilt ze de dennenappel met sneeuw, die we bovenop een kastje in een plantenpot hadden gestoken! :')

Ik hoop dat wij morgen een lekker pak sneeuw krijgen. (Tot nu toe nog niets namelijk!) Het zal haar eerste sneeuw worden! O+ Ben zo benieuwd wat ze er van vindt! En al heb ik gekneusde ribjes van het hoesten, pijnstillers en codeine erin mikken, en ik ga lekker met haar op pad. :D
  donderdag 6 december 2012 @ 10:35:23 #6
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119987995
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:33 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Toch zijn ze schattig. :+

[ afbeelding ]
Tessa is wat zielig nog, gelukkig wel beter dan gisteren. Wat onrustige nacht.
Jammer dat we niet even in de sneeuw kunnen spelen.
Ben erg blij met mijn gekozen kruising. :P O+
wat heeft ie ondergaan??
mee bekant vangde gin haas.
pi_119988181
quote:
18s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:35 schreef kawa4 het volgende:

[..]

wat heeft ie ondergaan??
volgens mij een zij.
Petflex no chew aan de pootjes :Y
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:55:40 #8
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119988642
Die van mij hadden gisteren de skipakken al aan :+
Het sneeuwde hard, gelukkig bleef het niet liggen.
Is Thessa ook aan haar wolfsklauwtjes geholpen of zo?
Sjon gisteren in de kroeg :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119988827
quote:
18s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:35 schreef kawa4 het volgende:

[..]

wat heeft ie ondergaan??
Sterilisatie en hubertusklauwtjes weg laten halen. :) Ze is nog wat springerig vandaag.
Maar veel laten slapen en voor de rest afleiden. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:55 schreef oh-oh het volgende:
Die van mij hadden gisteren de skipakken al aan :+
Het sneeuwde hard, gelukkig bleef het niet liggen.
Is Thessa ook aan haar wolfsklauwtjes geholpen of zo?
Sjon gisteren in de kroeg :D
[ afbeelding ]
Ja, vind het eigenlijk niet zo netjes gedaan, of dat normaal is bij honden.
  donderdag 6 december 2012 @ 11:05:21 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119988960
Geen idee, ik ken alleen honden bij wie ze al heel jong weggehaald zijn, dan hoeft er niet eens een verbandje omheen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119989055
Nouja, de nageltjes zijn weg. Dus er kan nog maar weinig mee gebeuren, dat ik het niet zo netjes vind...ik ben ook geen plastisch chirurg.
pi_119989383
Kruising zijn we toch niet zo zeker van.. Stamboom enzo worden we het ook nog niet over eens dus even overnieuw bekeken: wat vinden we leuk?
We gaan kijken naar een boerenfox pup :D bij mijn ouders hebben we er ook 1 van 7 jaar en die is zo leuk. Dus.. Deze week nog langs en kijken of er een pup bijzit voor ons.
Over een paar jaar komt er denk ik nog wel een hond bij van een fokker. Dan hebben we allebei wat we willen ;)
  donderdag 6 december 2012 @ 11:22:16 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119989431
Waar gaan jullie dan naar deze pup kijken?
Jullie gaan wel van t een naar het ander he?
Ik zou wat minder haast hebben tot ik echt zeker wist wat ik wilde....
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119989522
Ik ook, moet echt een klik hebben met het beestje, anders werkt het voor mij niet en dus ook niet voor de pup. Ras is wel belangrijk, maar een combi van twee rassen vind ik dan wel weer wat leuker.
Nu dus Noukie, labrador, maar zonder stamboom en uit een asiel, dus bagage. En Tessa, kruising labrador (ja dat trekt toch. :+ ) en berner sennen. . O+
pi_119989531
Mooie foto's in de OP ook
pi_119990013
Wat oudere foto's... maar toen was hij ook al best versleten! ;)
Is het erg dat er een kat bij is...? :@










:D O+




:D _O-
  donderdag 6 december 2012 @ 11:42:01 #17
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119990061
Milo komt bij een boer vandaan die zijn hond alleen maar brood voerde. Nou was dit een typische boer met onverstaanbaar accent uit de achterhoek maar hij had een hart van goud wat betreft zijn hond. Toevallig kreeg zijn border een nestje nadat de boer nieuwe buren had gekregen met ook een border collie en nouja van 1+1 kreeg je 7 pups. Milo was de laatste over uit het nest en als wij hem niet hadden opgehaald dan zou hij bij de boer blijven. Ik heb wel goed opgelet op het gedrag van de moederhond (vaderhond heb ik niet gezien) en de manier waarop de boer met zijn hond omging. Verder heeft hij ons nog gevraagd een keertje langs te komen met Milo als hij wat gegroeit is, omdat hij zo benieuwd was hoe het zou gaan. Harstikke lief! :*

Milo beschikt trouwens niet over een stamboom en we wisten op dat moment niet of de ouders afwijkingen zouden hebben. Dat vind ik ook niet ontzettend belangrijk. Natuurlijk wil je een gezonde hond maar een hond die misschien ooit kans heeft op een ziekte kan net zo veel van je houden. Verder moet ik wel zeggen dat we bewust voor een border collie hebben gekozen. Ik wilde graag een actieve hond, mijn vriend had vroeger een schotse collie gehad en dat was goed bevallen. :P Ik wilde geen hond met een ontzettend lange vacht die veel vachtverzorging vereist dus vandaar dat we kozen voor een border collie.

Daarnaast hebben mijn ouders ook 2 kruisingen; eentje is een boomertje uit een kruising van een yorkshire terrier en de ander een van alles wat. Nou moet ik zeggen dat de york nu 9 wordt dit jaar en idd last heeft van zijn gewrichten maar we houden er niet minder van omdat hij toevallig ziek is. De andere hond is nu 6 en kerngezond, nooit wat mee gehad.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 6 december 2012 @ 11:42:30 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119990077
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:40 schreef Little_Dolls het volgende:
Wat oudere foto's... maar toen was hij ook al best versleten! ;)
Is het erg dat er een kat bij is...? :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:D O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:D _O-
Haha die laatste foto! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119990136
We zijn er nu uit en als er geen klik is gebeurd er niks ;)
pi_119990184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:42 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Haha die laatste foto! O+
Ja; zovan "Laat mij eens slapen zeg! :( ;(" :D
  donderdag 6 december 2012 @ 11:52:31 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119990416
Milo's eerste sneeuw O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119990697
Er mag wel wat meer sneeuw komen van mij. O+
Tessa een dag na haar operatie, vindt de sneeuw toch wel lekker.


[ Bericht 57% gewijzigd door Bengeltje op 06-12-2012 12:15:25 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 12:17:20 #23
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_119991067
Onze Sam een sharpei van nu 10 weken.



[ Bericht 16% gewijzigd door Mubassie op 06-12-2012 12:22:41 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 12:18:17 #24
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_119991087
Sneeuw in Groningen.




quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef Mubassie het volgende:
Onze Sam een sharpei van nu 10 weken.

[ afbeelding ]
O+
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_119992213
Wat ligt er nog veel sneeuw bij jullie! Ik zit te dicht bij de kust.. Zo te zien vinden de honden het ook leuk :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')