Goed idee.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:48 schreef Klonk het volgende:
er was een paar topics geleden een mooi begin gemaakt met een kaartje waar je je op kon laten zetten toch, gebeurt daar nog iets mee, lijkt me tof om dat weer ff op te pakken en in de OP te zetten ofzo.
Mooi was dat. Ik heb er ook nog foto's van, alleen die liggen bij m;n ouders. Kan op bepaalde plekken absoluut niet erdoor met de auto. Ondanks winterbanden. Als ik thuis ben zal ik eens zoeken.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Droge sneeuw met een harde wind even ten oosten van Groningen. Doet me denken aan 3 jaar geleden. Veel sneeuw met een stormachtige wind. De volgende ochtend de provincie doorcrossen en het opnemen tegen 1-2 meter hoge sneeuwduinen
[ afbeelding ]
Hehe...ik had een post klaar om te verzenden en toen kon het plots niet meer dus dacht dacht ie wel vol zou zitten en maar een nieuwe geopend want die was er nog niequote:Op woensdag 5 december 2012 21:50 schreef Klonk het volgende:
De tering, daar was iemand snel met een nieuwe openen
was braaf een leuke titel aan het verzinnen
whehehe, ik probeerde iets met de maya's en dat ze het mishadden qua data in de titel te verwerkenquote:Op woensdag 5 december 2012 21:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hehe...ik had een post klaar om te verzenden en toen kon het plots niet meer dus dacht dacht ie wel vol zou zitten en maar een nieuwe geopend want die was er nog nieen niet veel over de nieuwe titel nagedacht
winterbanden zijn geen sneeuwbandenquote:Op woensdag 5 december 2012 21:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mooi was dat. Ik heb er ook nog foto's van, alleen die liggen bij m;n ouders. Kan op bepaalde plekken absoluut niet erdoor met de auto. Ondanks winterbanden. Als ik thuis ben zal ik eens zoeken.
Maar het rijdt in de sneeuw wel tig malen beter. Veel meer grip ook. Op gegeven moment mn ouders gebeld of ze me los konden gravenquote:Op woensdag 5 december 2012 21:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
winterbanden zijn geen sneeuwbanden
en zonder een 4x4 kom je er helemaal niet meer door natuurlijk, winterbanden helpen een beetje maar zijn zeker niet zaligmakend, al ben ik wel blij dat ik ze onder mijn werkbus en eigen auto heb zitten
wacht maar tot het vrijdag gaat sneeuwen dan is het niet meer bij te houdenquote:
quote:Op woensdag 5 december 2012 22:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
over een kwartier achter CS?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 december 2012 22:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 05-12-2012 om 21:02:45Niet alleen veel sneeuw vrijdag. Volgens ECMWF volgende week ook Vorst met hoofdletter. Winter2012/13 is on. reageer retweet
die rode lijn, kiek 'm goanquote:Op woensdag 5 december 2012 22:06 schreef INViCTuS het volgende:
Beetje jammer dat het zondag en maandag even nul komt want dan krijg je weer van die vieze drap. Als hier meer dan 20 centimeter gaat vallen dan houdt dat de hele komende week wel stand als ik de pluim moet geloven en dat levert met sneeuwdek extra koude nachten op.
[ afbeelding ]
Vaseline komt goed van pas om je gezicht en vooral je oren in te vetten tegen de vrieskouquote:Op woensdag 5 december 2012 22:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Bus van de weg geblazen bij Holwerd
woensdag 05 december 2012 Holwerd
Een bus is woensdagavond door de harde wind van de weg geblazen op de Ljouwerterdyk (N357) bij Holwerd. Door de harde wind (en sneeuwval) raakte Lijn 60 - die van Leeuwarden naar Holwerd reed - van de weg en kwam vervolgens op zijn zij in de sloot tot stilstand. Mogelijk was ten tijde van het ongeval sprake van een (kleine) windhoos waardoor de bus letterlijk - mede door gladheid op de weg- in de sloot geblazen kon worden.
De buschauffeur en drie passagiers konden na het ongeval - dat rond 21.50 plaatsvond - met de schrik het voertuig verlaten. Er werd aanvankelijk groot alarm geslagen en de brandweer van Ternaard en Ferwert kwamen ter plaatse, evenals twee ambulances. De inzet was echter niet nodig en de hulpdiensten konden rond 22.15 uur huiswaarts keren. De bus zal vanwege het slechte weer in de loop donderdag door een bergingsbedrijf uit de sloot getakeld worden.
Hebben we dit jaar ook gehadquote:Op woensdag 5 december 2012 22:21 schreef Adelante het volgende:
Ga eens weg met die diepvries, tis net winter, kan dit niet in februari ergens???
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 05-12-2012 om 22:23:47Kun je het voorstellen: wandelen in dik pak sneeuw, zonnetje erbij, weinig wind, matige vorst. Dat kan dus, a.s. zaterdag. reageer retweet
Dat zijn andere berekeningen met iets afwijkende begingegevens.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:56 schreef RemcoW23 het volgende:
BIj die pluim, wat zijn die groene lijntjes precies? Ik lees iets over verstoorde verwachtingen, maar wat houdt dat in Jip en Janneke taal in?
Het is wel duidelijk te zien dat berekeningen eensgezind zijn op korte termijn. Dan zie je dus een dik groen vlak (veel lijntjes op elkaar, zelfde weerbeeld). Op lange termijn schieten ze alle kanten op.
quote:Op woensdag 5 december 2012 23:01 schreef minthy het volgende:
Harde wind, horizontaal vallende sneeuw, geen strepen meer te zien op de weg...
Jongens wat een feest
Ik hoop dat die ouwe ergens warm bij een haard zit inmiddelsquote:
Thxquote:Op woensdag 5 december 2012 22:57 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dat zijn andere berekeningen met iets afwijkende begingegevens.
Jij wel weer hèquote:Op woensdag 5 december 2012 23:01 schreef minthy het volgende:
Harde wind, horizontaal vallende sneeuw, geen strepen meer te zien op de weg...
Jongens wat een feest
Niet hier in elk geval...:P denk dat ie mij overslaat dit jaarquote:Op woensdag 5 december 2012 23:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik hoop dat die ouwe ergens warm bij een haard zit inmiddels
Dat wordt een wereld van verschilquote:Op woensdag 5 december 2012 23:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit in Rotterdam, alleen maar regen hier.
Morgen weer naar Groningen.
Sorry jong! Volgens mij zag ik zelfs nog een flitsquote:
Ik vrees dat je binnen de kortste keren een verschrikkelijke sneeuwman op je tuinpad hebtquote:Op woensdag 5 december 2012 23:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Sorry jong! Volgens mij zag ik zelfs nog een flits![]()
Anders kom je hierheen, zo ver is het niet. Kan je gelijk m'n tuinpad vegen
Ik heb hem niet persoonlijk gezien, maar heb wel een aantal cadeautjes gekregen. Voordeel aan werken op 5 decemberquote:Op woensdag 5 december 2012 23:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet hier in elk geval...:P denk dat ie mij overslaat dit jaar
Ik vrees niet zo snelquote:Op woensdag 5 december 2012 23:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vrees dat je binnen de kortste keren een verschrikkelijke sneeuwman op je tuinpad hebt
Rond die tijd was inderdaad de piek in de wind, 70km/h gemiddeld met piek van 93km/h, dit gemeten buiten het dorp waar wind vrij spel heeft.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
http://waldnet.nl/wn/nieu(...)zen_bij_Holwerd.html
[..]
Ik ook niet als ik veilig binnen zitquote:
Blijft het liggen?quote:Op woensdag 5 december 2012 23:15 schreef ACT-F het volgende:
Het begint nu spontaan hard te waaien. Zou het een voorbode zijn?
JA!! Het is begonnen met sneeuwen!!![]()
Het is net begonnen, een paar minuten geleden was er nog geen vlokje. Samen met de harde wind is het begonnen te sneeuwen.quote:
oef, dan is er al flink wat gevallen als ik weg moetquote:Op woensdag 5 december 2012 23:19 schreef Jor_Dii het volgende:
KNMI geeft nu voor Noord Brabant tussen vrijdag 03:00u en 17:00u aaneenlopend langdurige sneeuwval..
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=NB
Gelderland vanaf 05:00uur. Kan ik ook wel mee levenquote:Op woensdag 5 december 2012 23:19 schreef Jor_Dii het volgende:
KNMI geeft nu voor Noord Brabant tussen vrijdag 03:00u en 19:00u aaneenlopend langdurige sneeuwval..
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=NB
Ik denk dat je vrijdag om 2 uur niks te zoeken hebt op Schiphol!quote:Op woensdag 5 december 2012 23:29 schreef Mattt het volgende:
Moet vrijdag om 2 uur s'middags op Schiphol zijn.... word nog wat
Werk helaasquote:Op woensdag 5 december 2012 23:31 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vrijdag om 2 uur niks te zoeken hebt op Schiphol!
Centimeter of 2, nog iets meer op auto's. Ergens omgeving Ommen/Nieuwleusenquote:Op woensdag 5 december 2012 23:13 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zal wel niet lief zijn geweest![]()
al geef ik er eerlijk gezegt vrij weinig om
maar jij hebt er al een paar centimeter liggen? Waar is da?
Nou, wat een romantiek weer!quote:Op woensdag 5 december 2012 23:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ook niet als ik veilig binnen zitDan kunnen we samen naar buiten kijken hoe we ingesneeuwd raken
Waar sneeuw wel niet goed voor isquote:
Precies!quote:
Ja, doei!! En ik een koude kont krijgen zekerquote:Op woensdag 5 december 2012 23:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
echt he, gewoon keihard batsen in de sneeuw.. witte vlekken zie je toch niet
ga je toch bovenop, is zijn probleemquote:Op woensdag 5 december 2012 23:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies!
[..]
Ja, doei!! En ik een koude kont krijgen zeker
Cowgirl dan maarquote:Op woensdag 5 december 2012 23:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies!
[..]
Ik ben geen pinguïnquote:Op woensdag 5 december 2012 23:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
echt he, gewoon keihard batsen in de sneeuw.. witte vlekken zie je toch niet
quote:Op woensdag 5 december 2012 23:43 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ga je toch bovenop, is zijn probleem
quote:
Met open haard en berenvelquote:Op woensdag 5 december 2012 23:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies!
[..]
De vijver is hier al voor een deel bevroren zie ik netquote:Op woensdag 5 december 2012 23:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb zin om weer op de lokale ijsbaan te schaatsen![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Alleen begrijpt men hier in Limburg niet dat een ijsbaan absolute noodzaak isWaardoor ik zover moet treinen naar mn ouders toe.
Geen open haard hier, alleen cv. En een berenvel neem jij dan maar mee, want om m'n katten nou te gaan villen...quote:
Heb ik nietquote:Op woensdag 5 december 2012 23:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen open haard hier, alleen cv. En een berenvel neem jij dan maar mee, want om m'n katten nou te gaan villen...![]()
Nou, lekker!quote:Op woensdag 5 december 2012 23:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb ik nietBerenhap pinda dan maar?
Waanzinnig lief! Die doerakken van mij tenminste welquote:Op woensdag 5 december 2012 23:52 schreef INViCTuS het volgende:
Katten zijn lief![]()
Hier wordt het overigens ook al wit. Morgen zal dat wel weer wegsmelten... ik ga zo maar is een uil knappen
Welk soort? Thanks, u ook! Laat het dan maar lekker doorsneeuwen vanacht.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Waanzinnig lief! Die doerakken van mij tenminste wel![]()
Slaap lekker alvast
Asbakkenrasquote:Op woensdag 5 december 2012 23:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welk soort? Thanks, u ook! Laat het dan maar lekker doorsneeuwen vanacht.
Ik heb me toegevoegd bij die groep...wie is wie?
tot zaterdagochtend
[ afbeelding ]
is dat door sneeuw of opvriezen?quote:Op woensdag 5 december 2012 23:52 schreef Slobeend het volgende:
Belachelijk glad hier in Groningen stad. Een ijsbaan is d'r niets bij.
Allebei, maar vooral het laatste.quote:Op donderdag 6 december 2012 00:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
is dat door sneeuw of opvriezen?
linke boel, sneeuw zie je tenminste nogquote:Op donderdag 6 december 2012 00:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Allebei, maar vooral het laatste.
00-00?quote:Op donderdag 6 december 2012 00:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gezien je profiel pas over 26 dagen.
Ja man, het begin der begintijdenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 december 2012 00:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja man, het begin der begintijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hangt van de temp van de sneeuw af, hoe lager die is, hoe meer het kan stuiven.quote:Op donderdag 6 december 2012 00:31 schreef Shispeed het volgende:
het waait hier nu stevig, het is onder nul en er komen buien aan. is dat niet een mooi recept voor stuifsneeuw?
bij ons is dat ook altijd ja, moet meestal een kilometer rijden voordat ik op een gestrooide weg uit kom, zeker als het een paar dagen licht gedooid heeft en daarna weer gaat vriezen zodat er één grote ijsbaan ontstaat kan dat nog wel eens een lange kilometer zijnquote:Op donderdag 6 december 2012 00:40 schreef tralalala het volgende:
Buitenwegen waren hier niet gestrooid![]()
Flink glad op de Veluwe, eerst viel er regen, toen sneeuw en toen weer regen, nu sneeuwt het weer.
Ik fiets met sneeuw niet eens meer in de wijk. Ben een paar jaar geleden twee keer in één week op m'n muil gegaan, toen had ik er genoeg van!quote:Op donderdag 6 december 2012 00:42 schreef Shispeed het volgende:
[..]
bij ons is dat ook altijd ja, moet meestal een kilometer rijden voordat ik op een gestrooide weg uit kom, zeker als het een paar dagen licht gedooid heeft en daarna weer gaat vriezen zodat er één grote ijsbaan ontstaat kan dat nog wel eens een lange kilometer zijn
Opwarming klimaat he, wordt dan wel misschien warmer, maar de extremen worden ook groter, zowel warm als koud, bij 2 graden verschil over een periode van 90 jaar is neemt het extreme weer met 20% toe, bij 4-6 graden neemt het zelfs met 40% toe..quote:Op donderdag 6 december 2012 00:44 schreef Lemans24 het volgende:
En wat is dat toch? Zo sneeuwt het tien jaar lang nauwelijks, en nu is Nederland ineens iedere winter sneeuwzeker.
Als het maar rustige wegen zijn...beetje aan de handrem trekken enzo.quote:Op donderdag 6 december 2012 00:42 schreef Shispeed het volgende:
[..]
bij ons is dat ook altijd ja, moet meestal een kilometer rijden voordat ik op een gestrooide weg uit kom, zeker als het een paar dagen licht gedooid heeft en daarna weer gaat vriezen zodat er één grote ijsbaan ontstaat kan dat nog wel eens een lange kilometer zijn
ja tuurlijk zijn het rustige wegen, anders zouden ze wel strooienquote:Op donderdag 6 december 2012 00:46 schreef tralalala het volgende:
[..]
Als het maar rustige wegen zijn...beetje aan de handrem trekken enzo.![]()
mwoa ik rijd op een mountainbike dus dan heb je nog wel enigszins gripquote:Op donderdag 6 december 2012 00:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik fiets met sneeuw niet eens meer in de wijk. Ben een paar jaar geleden twee keer in één week op m'n muil gegaan, toen had ik er genoeg van!
Ik kan normaliter altijd de A12 hier horen, in ieder geval een heleboel leefgeluiden die nu helemaal verstomt worden door de sneeuwquote:Op donderdag 6 december 2012 04:20 schreef VacaLoca het volgende:
Stil is het wel vaker om 4 uur hoor
-5.1 al hier
Heb het vermoeden van niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 04:23 schreef VacaLoca het volgende:
Ah ja, het dempt idd wel.
Ben benieuwd of het kwik hier komende 3 dagen nog boven 0 uit gaat komen. Daalt nu al veel lager dan de pluim aangeeft.
Jij moet een machtig goed gehoor hebben om wakker te worden van sneeuw.quote:Op donderdag 6 december 2012 04:33 schreef MissHobje het volgende:
Zo mooi dat,wereldje ben er gewoon wakker van.
Doe ff toeteren als je op het velperbroekcircuit bent. Voor mij.quote:Op donderdag 6 december 2012 05:05 schreef Crazy-M het volgende:
Goedemorgen, Tilburg meld ook een wit laagje
Zo de weg op, op naar Arnhem
Ga je mond spoelen.quote:Op donderdag 6 december 2012 05:47 schreef fotostarter het volgende:
Niet leuk door de sneeuw fietsen. Rotzooi
te laat gelezen.quote:Op donderdag 6 december 2012 05:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Doe ff toeteren als je op het velperbroekcircuit bent. Voor mij.
Door de sneeuw fietsen is toch geen probleem? Pas bij ijzel heb je imo problemen. Door sneeuw kun je gewoon redelijk snel heen.quote:Op donderdag 6 december 2012 05:47 schreef fotostarter het volgende:
Niet leuk door de sneeuw fietsen. Rotzooi
1400? volgens mij nog nooit boven de 1000 uitgekomenquote:Op donderdag 6 december 2012 08:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
1400 km file, is dat geen record?
Zou het geen nieuwe telling zijn, want het is wel een heel groot verschil.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:24 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
1400? volgens mij nog nooit boven de 1000 uitgekomen
Samen met de N-wegen he.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
1400 km file, is dat geen record?
vid.nl op dit moment:quote:Op donderdag 6 december 2012 08:29 schreef Pielemuisje het volgende:
anwb zegt 1421, zal wel inclusief belgie duitsland zijn
vid vermeld ook de N-wegen.quote:
Niet in de totaalsom, de ANWB welquote:
niks, dan valt alles meequote:Op donderdag 6 december 2012 08:53 schreef daanski82 het volgende:
En wat verwachten jullie voor morgen?
quote:Op donderdag 6 december 2012 08:53 schreef daanski82 het volgende:
morge dus niksquote:Op donderdag 6 december 2012 07:37 schreef Crazy-M het volgende:
Volgens mij fucked het weer met ons.
Iedereen bang kijken naar vrijdag met veel sneeuw.
En ondertussen in stilte de aanval op de Donderdag ochtend vol beginnen
A50 rijbaan afgesloten ivm ijsvorming
pics!quote:Op donderdag 6 december 2012 08:55 schreef Fokkingvet het volgende:
Er ligt hier nu al meer sneeuw dat ik voor vrijdag had verwacht. >5cm hier in Drenthe. Winter wonderland for sure.
Ben benieuwd wat er morgen nog bijkomt
Ik ben lekker thuis.quote:Op donderdag 6 december 2012 09:13 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Grapjas, met je![]()
Ik heb net een halfuur op zwolle gestaan omdat mijn trein niet verder ging.
Een meteoriet is per definitie toch al naar de aarde aan het vallen?quote:Op donderdag 6 december 2012 01:23 schreef zipper4u het volgende:
Zolang hij niet richting Aarde gaat vind ik het prima.
(meteoriet)
Is inclusief ALLE N wegen en wegen in steden e.d.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:29 schreef Pielemuisje het volgende:
anwb zegt 1421, zal wel inclusief belgie duitsland zijn
Daarin ga ik hardlopen. Nog mooier. Wel oppassen uiteraard!quote:Op woensdag 5 december 2012 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 05-12-2012 om 22:23:47Kun je het voorstellen: wandelen in dik pak sneeuw, zonnetje erbij, weinig wind, matige vorst. Dat kan dus, a.s. zaterdag. reageer retweet
Maar de sneeuw voor vannacht/vanmorgen was eigenlijk ook niet voorspeld? Ik zag alleen maar waarschuwingen voor morgen. Ik ga in ieder geval thuiswerken morgen, geloof het wel weer na de files van vanmorgenquote:Op donderdag 6 december 2012 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
Weerplaza zegt 20cm voor Zutphen morgenhttp://www.weerplaza.nl/nederland/Zutphen/20600
zei ik vanmorgen al, dat het weer ons voor de gek houdquote:Op donderdag 6 december 2012 10:38 schreef byah het volgende:
[..]
Maar de sneeuw voor vannacht/vanmorgen was eigenlijk ook niet voorspeld? Ik zag alleen maar waarschuwingen voor morgen. Ik ga in ieder geval thuiswerken morgen, geloof het wel weer na de files van vanmorgen
die sneeuw was ook voorspeld, als is er volgens mij zeker in het noordoosten meer gevallen dan verwacht.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:38 schreef byah het volgende:
[..]
Maar de sneeuw voor vannacht/vanmorgen was eigenlijk ook niet voorspeld? Ik zag alleen maar waarschuwingen voor morgen. Ik ga in ieder geval thuiswerken morgen, geloof het wel weer na de files van vanmorgen
Ik verwacht morgen alweer weer.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:53 schreef daanski82 het volgende:
Zoetermeer zou wel de volle laag moeten krijgen zo te zien.... Heb mijn werk pc alvast ingesteld zodat ik evt. remote kan werken morgen..quote:Op donderdag 6 december 2012 12:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Volgens mij gaat Den Haag een groot deel sneeuw missen
Ik wil ook voorspellingen van 10-20 cm
En het westen regen na 7 uur 's ochtends.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Als we Hirlam moeten geloven krijgt het noorden nu niet veel meer
Jammer.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Als we Hirlam moeten geloven krijgt het noorden nu een stuk minder morgen
Het wordt platgereden en is dan spekglad.quote:Op donderdag 6 december 2012 07:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Door de sneeuw fietsen is toch geen probleem? Pas bij ijzel heb je imo problemen. Door sneeuw kun je gewoon redelijk snel heen.
Volgens mij hier, maar je moet lid zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
Wie kan mij nou is vertellen waar je die kaart kunt vinden die Frutsel heeft gepost? Niet zeggen bij 1 of andere jantje of meteo.. want daar vind ik 'm ook niet. Een directe link van een weersite dus de bron want voorheen kon ik ze ook vinden maar nu ( deze winter ) niet meer....bvd
Die haarspeldbochten zijn ook best wel linkquote:Op donderdag 6 december 2012 12:59 schreef Crazy-M het volgende:
De toegangswegen naar de posbank zijn voor autos afgesloten wegens gladheid (leve de werkschoenen)
zo goed hier niet bekendquote:Op donderdag 6 december 2012 13:01 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die haarspeldbochten zijn ook best wel link
Tot half december koud, dan warmer met de feestdagen, zoals wel vaker.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:04 schreef Slobeend het volgende:
In de nieuwe 15-daagse pluim geen diepvries meer maar richting de 10 graden...
De 15-daagse is verre van betrouwbaar natuurlijk. Na 5 dagen is het gewoon altijd heel onzeker, ook lijkt er consistentie te zitten in de uitvoer.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:09 schreef Lemans24 het volgende:
In de nieuwe 15-daagse pluim geen diepvries meer maar richting de 10 graden...
Met een beetje geluk dus vanaf een uur of 3/4 tot 9/10 continu sneeuw?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Als we Hirlam moeten geloven krijgt het noorden nu een stuk minder morgen
quote:NEERSLAG:
Op de zwakke trog vanmiddag en vanavond enkele winterse buien. De eerste frontale neerslag bereikt rond 1 uur vannacht de westkust en zal vrijwel gelijk in de vorm van sneeuw zijn. Het gebied trekt in de loop van de nacht en ochtend naar het oosten en ligt morgenmiddag grofweg in een strook van Friesland richting de Achterhoek. De intensiteit van de neerslagband wordt geleidelijk minder en trekt dan langzaam naar het zuiden. De totale sneeuwhoeveelheden zullen in een groot gebied uitkomen op 5-10 cm, op een aantal plaatsen waarschijnlijk meer. Overschrijding van de criteria voor zware sneeuwval is dan ook niet onwaarschijnlijk. In het zuidwesten van het land kan de neerslag later in de ochtend en de middag tijdelijk even in de vorm van wat regenbuitjes vallen.
De december van de twee gezichten.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:07 schreef Lemans24 het volgende:
Het lijkt er op dat zondag/maandag alle sneeuw weer wegregend bij temperaturen boven nul. Daarna droog en ijskoud...? Toch een serie ijsdagen in De Bilt, het lijkt 2002 wel.
sneeuw ga ik van uitquote:Op donderdag 6 december 2012 15:32 schreef leeell het volgende:
Maar krijgt het westen nu sneeuw of zeer natte sneeuw net als vandaag / zojuist
hm tof, zit hier aan zee, toch liever sneeuw dan half-natte drab sneeuw.quote:
Grond temparatuur of lucht? Daar zit nogal een huge verschil in.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef YazooW het volgende:
Temperaturen rond het tijdstip dat de neerslag het land in trekt, zou er niet te snel van uit gaan dat je langs de kust sneeuw gaat krijgen:
'
[ afbeelding ]
Ja fijn. Morgen/ vannacht gaat het pas sneeuwen.quote:
Op dit soort momenten wil ik verhuizenquote:Op donderdag 6 december 2012 16:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dus als ik het goed begrijp pissen wij gewoon compleet naast de pot hier in Den haag terwijl 98% van Nederland wit is morgen... hoe triest...!!
Altijd hetzelfde liedje hier, word je schijtziek van!quote:Op donderdag 6 december 2012 16:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Op dit soort momenten wil ik verhuizenIK WIL SNEEUW EN CHAOS
Gek hequote:Op donderdag 6 december 2012 16:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje hier, word je schijtziek van!
Ruilen? Als ik die kaartjes mag geloven dan krijgt Ede en omgeving de meeste sneeuw.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dus als ik het goed begrijp pissen wij gewoon compleet naast de pot hier in Den haag terwijl 98% van Nederland wit is morgen... hoe triest...!!
Bedoelde dus meer dat ik gewoon nog steeds wakker was en allang had willen slapenquote:Op donderdag 6 december 2012 04:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij moet een machtig goed gehoor hebben om wakker te worden van sneeuw.
Wacht nu maar gewoon, je zal zien dat het morgen gewoon flink gaat sneeuwen daar.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan je pas zeggen op het moment supreme.quote:
?quote:
Pssst. http://www.weerplaza.nl/nederland/Den+Haag/8584 Kijk eens naar neerslag op vrijdag.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje hier, word je schijtziek van!
eerst sneeuw dan regen, helemaal kut dusquote:Op donderdag 6 december 2012 16:45 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Pssst. http://www.weerplaza.nl/nederland/Den+Haag/8584 Kijk eens naar neerslag op vrijdag.
En daarna weer sneeuw.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:46 schreef leeell het volgende:
[..]
eerst sneeuw dan regen, helemaal kut dus
dus was je dan krijgt is een gore grijze drab en geen deklaag sneeuwquote:
Ja.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja later op de dag weer..
Dat zal ons niet brengen waar wij op hopen. Behalve dat het een hoop narigheid in de avondspits gaat opleveren gok ik!quote:
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:45 schreef Frutsel het volgende:
Nieuwe hirlam run lijkt de sneeuw zuidelijker en westelijker te gooien en ook trager...
Kon wel eens zijn dat alles boven de lijn Den Helder Apeldoorn naast de pot gaat pissen...
Welk Zeeland bedoel je?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:46 schreef Fredo55 het volgende:
Vanmorgen zag het hier in Zeeland wat wit van de sneeuw, 2 km verderop viel de neerslag als regen.
Provincie.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Welk Zeeland bedoel je?
Die provincie of dat dorpje?
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:45 schreef Frutsel het volgende:
Nieuwe hirlam run lijkt de sneeuw zuidelijker en westelijker te gooien en ook trager...
Kon wel eens zijn dat alles boven de lijn Den Helder Apeldoorn naast de pot gaat pissen...
Op dit moment meeste sneeuw voor Zeeland, Zuid-Zuid Holland, Brabant en Limburgquote:
En Utrecht dan?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Op dit moment meeste sneeuw voor Zeeland, Zuid-Zuid Holland, Brabant en Limburg
En Belgie uiteraard.
ALTIJD WEER LIMBURG
Maar goed, misschien is het morgen toch anders ^^ Of bij de volgende run
Maar het lijkt er steeds meer op dat vooral Noord-Oost Nederland de sneeuw grotendeels zal ontlopen..
Die is dan nu nog zo accuraat als een schot hagel op 400 meter.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:12 schreef lvw88 het volgende:
sneeuwradar van buienradar.nl geeft de 24uurs-verwachting veel regenEn sneeuw in t oosten..
Beloof jij me sneeuw?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:16 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Die is dan nu nog zo accuraat als een schot hagel op 400 meter.
Ja hoor.quote:
quote:Op donderdag 6 december 2012 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En Belgie uiteraard.
quote:Op donderdag 6 december 2012 17:19 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Ja hoor.Maar Utrecht ben ik niet zeker over.
Check weerplaza bv, die geeft 17 cm. voor morgen in Utrecht.
Je krijgt heus wel sneeuw denk ik, maar hoeveel precies..... Afwachten.
kom maar wat halen in Limburg, ben die rommel liever kwijt dan rijkquote:Op donderdag 6 december 2012 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En Belgie uiteraard.
ALTIJD WEER LIMBURG
Maar goed, misschien is het morgen toch anders ^^ Of bij de volgende run
Maar het lijkt er steeds meer op dat vooral Noord-Oost Nederland de sneeuw grotendeels zal ontlopen..
als ik positief blijf dan hoop ik dat het allemaal niet doorgaat en morgen de heledag gaat regenenquote:Op donderdag 6 december 2012 17:30 schreef INViCTuS het volgende:
Positief blijven he...verandert wel weer. Heel nederland krijgt sneeuw en 20cm in de Achterhoek
regenquote:Op donderdag 6 december 2012 17:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
als ik positief blijf dan hoop ik dat het allemaal niet doorgaat en morgen de heledag gaat regenen
lijkt me leuk nu kinderen, eerst twee weken storm door Sinterklaas is die weg valt er sneeuwquote:Op donderdag 6 december 2012 17:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
regenhele dag hier strak blauwe lucht, sneeuw op de grond. Ga je de kinderen van school halen: regen en hagel
Ik had vroeger een touwtje door mn jas om mn handschoenen niet te verliezen. Traumaquote:Op donderdag 6 december 2012 17:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
lijkt me leuk nu kinderen, eerst twee weken storm door Sinterklaas is die weg valt er sneeuw
heb je geen suiker meer nodig voor drukke kids
wie nietquote:Op donderdag 6 december 2012 17:47 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik had vroeger een touwtje door mn jas om mn handschoenen niet te verliezen. Trauma
Oh, Groningen en Drenthe horen niet meer meer bij NL?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:53 schreef Rabieluh het volgende:
KNMI heeft er net nog een update uitgegooid van hun weeralarm. ALLES ORANJE.
Oh..quote:
Het woord "bijna" werd automagisch gewist door per ongeluk m'n touchpad aan te raken en had geen zin om het te verbeteren.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Oh, Groningen en Drenthe horen niet meer meer bij NL?
Op basis van (juist) die kaart neem jij aan dat er minder sneeuw zal vallen daar?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige codes, slecht nieuws voor sneeuwliefhebbers in het noord-oosten.
Niet enkel die kaart, het lijkt erop dat vooral het zuid-westen de volle laag gaat krijgen. Maar eerder hadden deze provincies nog oranje, dit is afgezwakt naar geel en het lijkt erop dat de storm nog meer gaat afbuigenquote:Op donderdag 6 december 2012 18:07 schreef byah het volgende:
[..]
Op basis van (juist) die kaart neem jij aan dat er minder sneeuw zal vallen daar?
Groningen en Drenthe code geelquote:Op donderdag 6 december 2012 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige codes, slecht nieuws voor sneeuwliefhebbers in het noord-oosten.
quote:
Precies laat er 3 meter vallen, knapt het van opquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |