abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119970534

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119970546
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:28 schreef Freddeh het volgende:
Dat negatieve zelfbeeld valt wel mee hoor. Was meer grappig bedoeld :)

Patroon, jij geen zin om ook mee te rijden?
Wat kost dat grapje? En rij je in 1 dag heen en terug?
pi_119971470
In principe wil ik in 1 dag heen en weer rijden. Mocht dat wel een héél erg lange zit worden heb ik de mogelijkheid om in Dordrecht te overnachten op een matras en zit ik dus al een flink eind die kant op.

Kosten zijn ¤40 incl T-shirt. Kaderplaatje is ¤5 borg, maar die wil ik graag houden als aandenken, zodoende ¤40 ipv ¤35 ;)
  woensdag 5 december 2012 @ 21:01:55 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119971709
Moet wel lukken in 1 dag, alleen zal je daar moet dineren.
pi_119973945
Valt mee,vorige keer waren we om 16:00 klaar incl douchen.... Hoewel, dat was de 75km ;)
  woensdag 5 december 2012 @ 21:50:52 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119974642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:39 schreef Freddeh het volgende:
Valt mee,vorige keer waren we om 16:00 klaar incl douchen.... Hoewel, dat was de 75km ;)
Ja, daarom, eerst 140km fietsen en dan nog 3 uur terug rijden zonder eten tussendoor is een beetje een aanslag op je gestel. Beter eet je daar even een flink bord met de nodige carbs en een pint erbij. Anders herstel je niet goed.
  woensdag 5 december 2012 @ 22:15:54 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119975983
Ben het eens met Kaas, al zou ik 't bier laten staan als ik nog terug moet rijden :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119977525
Neemt niet weg dat bier na het fietsen niet slecht is.
pi_119977608
Dank Patroon, had ff niet door dat ie dicht was...

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, daarom, eerst 140km fietsen en dan nog 3 uur terug rijden zonder eten tussendoor is een beetje een aanslag op je gestel. Beter eet je daar even een flink bord met de nodige carbs en een pint erbij. Anders herstel je niet goed.
Jep, met die ravitaillering daar kun je onderweg trouwens drie dagvoorraden bij elkaar inslaan. Echt niks was teveel. Wafels, fruit, brood, drinken, koek, etc.

Dit in tegenstelling tot de Ronde van Noord-Holland waar je een klein flesje AA, overrijpe banaan en miezerig krentenbolletje kreeg op 160km. En dan zo'n oude chagrijn die me bijna op m'n vingers tikte omdat ik twee krentenbollen wilde pakken. :')
  woensdag 5 december 2012 @ 22:42:09 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119977625
Ik heb vorige week nog eens gefietst, dus dan kan er morgen wel weer 1tje in
  woensdag 5 december 2012 @ 22:43:05 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119977662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Jep, met die ravitaillering daar kun je onderweg trouwens drie dagvoorraden bij elkaar inslaan. Echt niks was teveel. Wafels, fruit, brood, drinken, koek, etc.

Dit in tegenstelling tot de Ronde van Noord-Holland waar je een klein flesje AA, overrijpe banaan en miezerig krentenbolletje kreeg op 160km. En dan zo'n oude chagrijn die me bijna op m'n vingers tikte omdat ik twee krentenbollen wilde pakken. :')
Ja, dat was wel schraal ja :') Daarom neem ik voor dat soort tochten altijd mijn eigen eten enzo mee voor onderweg. Je weet nooit wat je krijgt en ik vind het wel fijn om zeker te weten dat ik genoeg spul heb.
pi_119978092
Ach je kreeg tenminste rijpe bananen ik heb weleens gezien dat de bananen nog geeneens echt rijp waren, ik hou daar dan wel weer meer van maar andere mensen vonden het iets minder.
Met dam tot dam was het trouwens niet zo heel schraal, kon pakken wat ik wou de keuze was alleen iets minder als tijdens de lbl ardennen classic en al helemaal niks vergeleken met de amstel gold race (maar daar betaal je dan ook wel weer flink meer voor).
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_119979694
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef keesfietst het volgende:

[..]

No problemo
pi_119980430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, dat was wel schraal ja :') Daarom neem ik voor dat soort tochten altijd mijn eigen eten enzo mee voor onderweg. Je weet nooit wat je krijgt en ik vind het wel fijn om zeker te weten dat ik genoeg spul heb.
Doe ik sindsdien ook, maar was m'n tweede toertocht ooit na RvV dus dacht dat dat de standaard was. Had gelukkig geen hongerklop.
  woensdag 5 december 2012 @ 23:39:09 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119980487
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef the_critic het volgende:

[..]

zo, de tips weer opgeslagen in mijn word bestandje.. blijf maar doorkomen met die tips :)
Route op proef fietsen, zelfs zonder beklimming van de Alp, vind ik "gekkenwerk". Zou ik dus nooit doen. Veronderstel dat je b.v. de Telegraph of the Galibier niet goed verteerd dan moet je er op zaterdag voor de eeuwige roem nog een keer overheen. Motiveert niet echt en een stresskip als Patroon staat gelijk volledig geparkeerd. OK, de Croix de Fer of de Lautaret oprijden en omkeren of eens naar Les Deux Alps klimmen, of een rondje Col 'd Ornon met de Luitel als kuitenbijterige uitsmijter is me altijd veel beter bevallen en dan op vrijdag voor de rit, die hele route met de auto rijden is mij altijd het beste bevallen. Het is maar een tip hoor.....

Overigens weten jullie het wel te presteren om in 2 dagen een heel topic vol te plempen. Ben ik een paar dagen in Spanje en heb ik gelijk een paar honderd berichten lees achterstand.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 5 december 2012 @ 23:44:23 #16
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119980680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:50 schreef MarcoD het volgende:
Ach je kreeg tenminste rijpe bananen ik heb weleens gezien dat de bananen nog geeneens echt rijp waren, ik hou daar dan wel weer meer van maar andere mensen vonden het iets minder.
Met dam tot dam was het trouwens niet zo heel schraal, kon pakken wat ik wou de keuze was alleen iets minder als tijdens de lbl ardennen classic en al helemaal niks vergeleken met de amstel gold race (maar daar betaal je dan ook wel weer flink meer voor).
Onrijpe bananen is geen voeding. Loopt zo door je maag darm kanaal heen en je neemt er helemaal niets van op. Zelfs het kauwen is dan verspilde energie. Een wijsheid die ik niet zelf uitgevonden heb maar al wel heel lang ter harte neem.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_119980936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Motiveert niet echt en een stresskip als Patroon staat gelijk volledig geparkeerd.
_O-
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_119981018
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Route op proef fietsen, zelfs zonder beklimming van de Alp, vind ik "gekkenwerk". Zou ik dus nooit doen. Veronderstel dat je b.v. de Telegraph of the Galibier niet goed verteerd dan moet je er op zaterdag voor de eeuwige roem nog een keer overheen. Motiveert niet echt en een stresskip als Patroon staat gelijk volledig geparkeerd. OK, de Croix de Fer of de Lautaret oprijden en omkeren of eens naar Les Deux Alps klimmen, of een rondje Col 'd Ornon met de Luitel als kuitenbijterige uitsmijter is me altijd veel beter bevallen en dan op vrijdag voor de rit, die hele route met de auto rijden is mij altijd het beste bevallen. Het is maar een tip hoor.....

Overigens weten jullie het wel te presteren om in 2 dagen een heel topic vol te plempen. Ben ik een paar dagen in Spanje en heb ik gelijk een paar honderd berichten lees achterstand.
:D ik rij prima een kut berg 2x op. Afgelopen zomer de eerste keer Semnoz(26km) helemaal stuk gegaan. 5 dagen later nog eens gereden en ging een stuk beter. Ik vind het juist een voordeel als ik weet wat er komt. Toen ik 16 was en de Alp voor het eerst deed, wist ik totaal niet wat me stond te wachten, toen ben ik uiteindelijk vaker gestopt dan nodig was.
  donderdag 6 december 2012 @ 00:00:46 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119981224
Haha, 26 km is nog wat anders dan 176 km vrind! Luister nu maar naar een ouwe rot die tegenwoordig het credo van Hennie Kuiper hanteert "de bergen zijn mijn vrienden niet meer" maar wel heel veel kilometers en veel zwarte sneeuw daar in de alpen gezien heeft.

Maar ik wist wel dat je zou reageren...... ^O^
pi_119981376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:00 schreef buzz1291 het volgende:
Haha, 26 km is nog wat anders dan 176 km vrind! Luister nu maar naar een ouwe rot die tegenwoordig het credo van Hennie Kuiper hanteert "de bergen zijn mijn vrienden niet meer" maar wel heel veel kilometers en veel zwarte sneeuw daar in de alpen gezien heeft.

Maar ik wist wel dat je zou reageren...... ^O^
Het lijkt mij ook niets om het hele rondje te rijden, maar als kan wel apart die bergen ff. Op mij kan je wel rekenen hé ^O^ Nu slapen morgen wwer vroeg. Trusten.
  donderdag 6 december 2012 @ 06:13:07 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119984623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:50 schreef MarcoD het volgende:
Tijdens de hel van ede-wageningen was 't ook goed verzorgt. Op 3 punten van dat isostar drinken, zoveel je wilde, banenen, snelle jelle's en lekker notenbrood :9
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:37 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Doe ik sindsdien ook, maar was m'n tweede toertocht ooit na RvV dus dacht dat dat de standaard was. Had gelukkig geen hongerklop.
Ja, dan kom je van een koude kermis thuis :')
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Onrijpe bananen is geen voeding. Loopt zo door je maag darm kanaal heen en je neemt er helemaal niets van op. Zelfs het kauwen is dan verspilde energie. Een wijsheid die ik niet zelf uitgevonden heb maar al wel heel lang ter harte neem.
Goed afvalvoer dus?
  donderdag 6 december 2012 @ 06:52:05 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119984726
:W

zijn er hier mensen die een rollenbank heb, ben mezelf aan het orienteren en ben op zoek naar ervaringen en goeie merken :P

qua merk kom ik telkens bij Tacx uit maar kan me niet voorstellen dat dat de enige fabrikant is van fatsoenlijke rollenbanken :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_119984901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 06:52 schreef Klonk het volgende:
:W

zijn er hier mensen die een rollenbank heb, ben mezelf aan het orienteren en ben op zoek naar ervaringen en goeie merken :P

qua merk kom ik telkens bij Tacx uit maar kan me niet voorstellen dat dat de enige fabrikant is van fatsoenlijke rollenbanken :D
Rollenbank of fietstrainer?

1e heb ik niet, 2e wel. Van tacx :P die zijn wel redelijk dominant ja. Elite is een ander groot merk.
  donderdag 6 december 2012 @ 07:37:22 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119984939
gewoon rollen in een frame :P

wil een beetje bewegen en bij zo'n fietstrainer staat je achterwiel vast toch?

ben zelf aan het kijken naar een tacx galaxia, maar ga nu ook es even kijken bij Elite :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 6 december 2012 @ 07:58:04 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119985055
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Rollenbank of fietstrainer?

Ik denk niet dat Klonk begreipt wat je met dit onderschijt bedoelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')