abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119970534

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119970546
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:28 schreef Freddeh het volgende:
Dat negatieve zelfbeeld valt wel mee hoor. Was meer grappig bedoeld :)

Patroon, jij geen zin om ook mee te rijden?
Wat kost dat grapje? En rij je in 1 dag heen en terug?
pi_119971470
In principe wil ik in 1 dag heen en weer rijden. Mocht dat wel een héél erg lange zit worden heb ik de mogelijkheid om in Dordrecht te overnachten op een matras en zit ik dus al een flink eind die kant op.

Kosten zijn ¤40 incl T-shirt. Kaderplaatje is ¤5 borg, maar die wil ik graag houden als aandenken, zodoende ¤40 ipv ¤35 ;)
  woensdag 5 december 2012 @ 21:01:55 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119971709
Moet wel lukken in 1 dag, alleen zal je daar moet dineren.
pi_119973945
Valt mee,vorige keer waren we om 16:00 klaar incl douchen.... Hoewel, dat was de 75km ;)
  woensdag 5 december 2012 @ 21:50:52 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119974642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:39 schreef Freddeh het volgende:
Valt mee,vorige keer waren we om 16:00 klaar incl douchen.... Hoewel, dat was de 75km ;)
Ja, daarom, eerst 140km fietsen en dan nog 3 uur terug rijden zonder eten tussendoor is een beetje een aanslag op je gestel. Beter eet je daar even een flink bord met de nodige carbs en een pint erbij. Anders herstel je niet goed.
  woensdag 5 december 2012 @ 22:15:54 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119975983
Ben het eens met Kaas, al zou ik 't bier laten staan als ik nog terug moet rijden :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119977525
Neemt niet weg dat bier na het fietsen niet slecht is.
pi_119977608
Dank Patroon, had ff niet door dat ie dicht was...

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, daarom, eerst 140km fietsen en dan nog 3 uur terug rijden zonder eten tussendoor is een beetje een aanslag op je gestel. Beter eet je daar even een flink bord met de nodige carbs en een pint erbij. Anders herstel je niet goed.
Jep, met die ravitaillering daar kun je onderweg trouwens drie dagvoorraden bij elkaar inslaan. Echt niks was teveel. Wafels, fruit, brood, drinken, koek, etc.

Dit in tegenstelling tot de Ronde van Noord-Holland waar je een klein flesje AA, overrijpe banaan en miezerig krentenbolletje kreeg op 160km. En dan zo'n oude chagrijn die me bijna op m'n vingers tikte omdat ik twee krentenbollen wilde pakken. :')
  woensdag 5 december 2012 @ 22:42:09 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119977625
Ik heb vorige week nog eens gefietst, dus dan kan er morgen wel weer 1tje in
  woensdag 5 december 2012 @ 22:43:05 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119977662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Jep, met die ravitaillering daar kun je onderweg trouwens drie dagvoorraden bij elkaar inslaan. Echt niks was teveel. Wafels, fruit, brood, drinken, koek, etc.

Dit in tegenstelling tot de Ronde van Noord-Holland waar je een klein flesje AA, overrijpe banaan en miezerig krentenbolletje kreeg op 160km. En dan zo'n oude chagrijn die me bijna op m'n vingers tikte omdat ik twee krentenbollen wilde pakken. :')
Ja, dat was wel schraal ja :') Daarom neem ik voor dat soort tochten altijd mijn eigen eten enzo mee voor onderweg. Je weet nooit wat je krijgt en ik vind het wel fijn om zeker te weten dat ik genoeg spul heb.
pi_119978092
Ach je kreeg tenminste rijpe bananen ik heb weleens gezien dat de bananen nog geeneens echt rijp waren, ik hou daar dan wel weer meer van maar andere mensen vonden het iets minder.
Met dam tot dam was het trouwens niet zo heel schraal, kon pakken wat ik wou de keuze was alleen iets minder als tijdens de lbl ardennen classic en al helemaal niks vergeleken met de amstel gold race (maar daar betaal je dan ook wel weer flink meer voor).
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_119979694
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef keesfietst het volgende:

[..]

No problemo
pi_119980430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, dat was wel schraal ja :') Daarom neem ik voor dat soort tochten altijd mijn eigen eten enzo mee voor onderweg. Je weet nooit wat je krijgt en ik vind het wel fijn om zeker te weten dat ik genoeg spul heb.
Doe ik sindsdien ook, maar was m'n tweede toertocht ooit na RvV dus dacht dat dat de standaard was. Had gelukkig geen hongerklop.
  woensdag 5 december 2012 @ 23:39:09 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119980487
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef the_critic het volgende:

[..]

zo, de tips weer opgeslagen in mijn word bestandje.. blijf maar doorkomen met die tips :)
Route op proef fietsen, zelfs zonder beklimming van de Alp, vind ik "gekkenwerk". Zou ik dus nooit doen. Veronderstel dat je b.v. de Telegraph of the Galibier niet goed verteerd dan moet je er op zaterdag voor de eeuwige roem nog een keer overheen. Motiveert niet echt en een stresskip als Patroon staat gelijk volledig geparkeerd. OK, de Croix de Fer of de Lautaret oprijden en omkeren of eens naar Les Deux Alps klimmen, of een rondje Col 'd Ornon met de Luitel als kuitenbijterige uitsmijter is me altijd veel beter bevallen en dan op vrijdag voor de rit, die hele route met de auto rijden is mij altijd het beste bevallen. Het is maar een tip hoor.....

Overigens weten jullie het wel te presteren om in 2 dagen een heel topic vol te plempen. Ben ik een paar dagen in Spanje en heb ik gelijk een paar honderd berichten lees achterstand.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 5 december 2012 @ 23:44:23 #16
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119980680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:50 schreef MarcoD het volgende:
Ach je kreeg tenminste rijpe bananen ik heb weleens gezien dat de bananen nog geeneens echt rijp waren, ik hou daar dan wel weer meer van maar andere mensen vonden het iets minder.
Met dam tot dam was het trouwens niet zo heel schraal, kon pakken wat ik wou de keuze was alleen iets minder als tijdens de lbl ardennen classic en al helemaal niks vergeleken met de amstel gold race (maar daar betaal je dan ook wel weer flink meer voor).
Onrijpe bananen is geen voeding. Loopt zo door je maag darm kanaal heen en je neemt er helemaal niets van op. Zelfs het kauwen is dan verspilde energie. Een wijsheid die ik niet zelf uitgevonden heb maar al wel heel lang ter harte neem.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_119980936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Motiveert niet echt en een stresskip als Patroon staat gelijk volledig geparkeerd.
_O-
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_119981018
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Route op proef fietsen, zelfs zonder beklimming van de Alp, vind ik "gekkenwerk". Zou ik dus nooit doen. Veronderstel dat je b.v. de Telegraph of the Galibier niet goed verteerd dan moet je er op zaterdag voor de eeuwige roem nog een keer overheen. Motiveert niet echt en een stresskip als Patroon staat gelijk volledig geparkeerd. OK, de Croix de Fer of de Lautaret oprijden en omkeren of eens naar Les Deux Alps klimmen, of een rondje Col 'd Ornon met de Luitel als kuitenbijterige uitsmijter is me altijd veel beter bevallen en dan op vrijdag voor de rit, die hele route met de auto rijden is mij altijd het beste bevallen. Het is maar een tip hoor.....

Overigens weten jullie het wel te presteren om in 2 dagen een heel topic vol te plempen. Ben ik een paar dagen in Spanje en heb ik gelijk een paar honderd berichten lees achterstand.
:D ik rij prima een kut berg 2x op. Afgelopen zomer de eerste keer Semnoz(26km) helemaal stuk gegaan. 5 dagen later nog eens gereden en ging een stuk beter. Ik vind het juist een voordeel als ik weet wat er komt. Toen ik 16 was en de Alp voor het eerst deed, wist ik totaal niet wat me stond te wachten, toen ben ik uiteindelijk vaker gestopt dan nodig was.
  donderdag 6 december 2012 @ 00:00:46 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119981224
Haha, 26 km is nog wat anders dan 176 km vrind! Luister nu maar naar een ouwe rot die tegenwoordig het credo van Hennie Kuiper hanteert "de bergen zijn mijn vrienden niet meer" maar wel heel veel kilometers en veel zwarte sneeuw daar in de alpen gezien heeft.

Maar ik wist wel dat je zou reageren...... ^O^
pi_119981376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:00 schreef buzz1291 het volgende:
Haha, 26 km is nog wat anders dan 176 km vrind! Luister nu maar naar een ouwe rot die tegenwoordig het credo van Hennie Kuiper hanteert "de bergen zijn mijn vrienden niet meer" maar wel heel veel kilometers en veel zwarte sneeuw daar in de alpen gezien heeft.

Maar ik wist wel dat je zou reageren...... ^O^
Het lijkt mij ook niets om het hele rondje te rijden, maar als kan wel apart die bergen ff. Op mij kan je wel rekenen hé ^O^ Nu slapen morgen wwer vroeg. Trusten.
  donderdag 6 december 2012 @ 06:13:07 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119984623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:50 schreef MarcoD het volgende:
Tijdens de hel van ede-wageningen was 't ook goed verzorgt. Op 3 punten van dat isostar drinken, zoveel je wilde, banenen, snelle jelle's en lekker notenbrood :9
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:37 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Doe ik sindsdien ook, maar was m'n tweede toertocht ooit na RvV dus dacht dat dat de standaard was. Had gelukkig geen hongerklop.
Ja, dan kom je van een koude kermis thuis :')
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Onrijpe bananen is geen voeding. Loopt zo door je maag darm kanaal heen en je neemt er helemaal niets van op. Zelfs het kauwen is dan verspilde energie. Een wijsheid die ik niet zelf uitgevonden heb maar al wel heel lang ter harte neem.
Goed afvalvoer dus?
  donderdag 6 december 2012 @ 06:52:05 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119984726
:W

zijn er hier mensen die een rollenbank heb, ben mezelf aan het orienteren en ben op zoek naar ervaringen en goeie merken :P

qua merk kom ik telkens bij Tacx uit maar kan me niet voorstellen dat dat de enige fabrikant is van fatsoenlijke rollenbanken :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_119984901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 06:52 schreef Klonk het volgende:
:W

zijn er hier mensen die een rollenbank heb, ben mezelf aan het orienteren en ben op zoek naar ervaringen en goeie merken :P

qua merk kom ik telkens bij Tacx uit maar kan me niet voorstellen dat dat de enige fabrikant is van fatsoenlijke rollenbanken :D
Rollenbank of fietstrainer?

1e heb ik niet, 2e wel. Van tacx :P die zijn wel redelijk dominant ja. Elite is een ander groot merk.
  donderdag 6 december 2012 @ 07:37:22 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119984939
gewoon rollen in een frame :P

wil een beetje bewegen en bij zo'n fietstrainer staat je achterwiel vast toch?

ben zelf aan het kijken naar een tacx galaxia, maar ga nu ook es even kijken bij Elite :)
  donderdag 6 december 2012 @ 07:58:04 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119985055
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Rollenbank of fietstrainer?

Ik denk niet dat Klonk begreipt wat je met dit onderschijt bedoelt.
pi_119985058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:37 schreef Klonk het volgende:
gewoon rollen in een frame :P

wil een beetje bewegen en bij zo'n fietstrainer staat je achterwiel vast toch?

ben zelf aan het kijken naar een tacx galaxia, maar ga nu ook es even kijken bij Elite :)
Klopt helemaal, dat is een rollenbank ja :Y

Voordeel voor mij is dat je bij zo'n fietstrainer nergens op hoeft te letten en ik dus gewoon rustig voetbal kan kijken. Bij zo'n rollenbank komt er nog een beetje concentratie kijken geloof ik, dat kan het ook juist leuker maken natuurlijk.
pi_119985063
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Klonk begreipt wat je met dit onderschijt bedoelt.
Je was te vroeg en er is iets met je toetsenbord.
  donderdag 6 december 2012 @ 08:02:53 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119985097
Ik zie de letters niet zo goed meer door de sneeuw.

Enfin.
Rollenbank

Fietstrainert
pi_119985111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:02 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zie de letters niet zo goed meer door de sneeuw.

Enfin.
Rollenbank
[ afbeelding ]

Fietstrainert
[ afbeelding ]
Kan je op zo'n rollenbank ook tv kijken kaas? Eerste paar keer sowieso niet denk ik of is er echt geen kunst aan?
  donderdag 6 december 2012 @ 08:07:13 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119985139
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Kan je op zo'n rollenbank ook tv kijken kaas? Eerste paar keer sowieso niet denk ik of is er echt geen kunst aan?
Als je met losse handjes wil fietsen moet je wel goede balans hebben, tv kijken moet wel lukken. Ik heb nooit zo'n ding gehad. Alleen vroeger wel op de baan getraind 's winters en daar staat er ook een op 't middenterrein om warm te rijden.
pi_119985330
Toen ik 16-17 was, had ik zo'n rollenbank. Kon er goed op fietsen, maar het is niet zo ontspannen als een trainer. Je moet constant je concentratie vasthouden, dat lukte mij max 30min. Fietstrainer is ook makkelijker om weerstand te bepalen. Rollenbank is eigenlijk alleen handig voor warmingup bij baanfietsen of Marathon schaatsen omdat de op en afbouw geen tijd kost.

[ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 06-12-2012 09:05:23 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 10:57:49 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119988719
hmzzz, ik heb de concentratie van een pot pindakaas dus toch maar een saai ding...
  donderdag 6 december 2012 @ 11:03:57 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119988919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:57 schreef Klonk het volgende:
hmzzz, ik heb de concentratie van een pot pindakaas dus toch maar een saai ding...
Die rollenbankjes staan soms op MP gebruikt voor een habbekrats, bijv. 20.- of 25.- Euro. Ze nemen meer ruimte in dan een trainer op pootjes want die kan je opklappen.
pi_119988947
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die rollenbankjes staan soms op MP gebruikt voor een habbekrats, bijv. 20.- of 25.- Euro. Ze nemen meer ruimte in dan een trainer op pootjes want die kan je opklappen.
Met de 1e sneeuwval schieten de prijzen weer omhoog :P Slecht moment om in te stappen.
  donderdag 6 december 2012 @ 11:09:33 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119989077
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Met de 1e sneeuwval schieten de prijzen weer omhoog :P Slecht moment om in te stappen.
daar komt het bij ook door, voorgaande jaren gewoon door gefietst in de sneeuw maar dit jaar een nieuwe fiets gekocht en het risico op schade door vallen is me net iets te groot en kostbaar :P
pi_119989113
Ervaring met Tacx Antares rollenbank hier. Kan hier - na wat oefening - prima op fietsen terwijl ik een film kijk. Zal mede komen door de conische rollen. Overigens moet je juist iets van afleiding hebben om de saaiheid te verslaan. Muziek helpt, een film is beter. Zo kan ik wel tot 2 uur op de rollen rijden. Gewoon D1, souplesse.

Fietstrainer nooit geprobeerd, maar daarmee kun je iig makkelijk(er) blokjes rijden en je kunt je stuur zonder problemen loslaten. Kun je stukken makkelijker met je ogen dicht fietsen dan op de rollen. Wel met oude bandjes rijden of de Taxc-band (liefst op een ander wiel, zodat je makkelijk kunt wisselen).

Enfin, een doel hebben voor je indoor training (D1, blokjes, whatever) en afleiding (muziek, film, whatever) is wel handig ;)
pi_119989548
Als ik nu iets zou moeten kopen, zou ik gaan voor een Elite-product, de Cycleops Fluid2 of de Kurt Kinetic Roadmachine (dat lijkt mij nou een mooi product).

Maar ja, ik twijfel of ik zo'n ding wel genoeg gebruik. Ik rij sporadisch op de rollen. Er gaat tenslotte niets boven buiten fietsen. Liefst met de racefiets. Met goede fietsverlichting (heb sinds kort een Gloworm X2) gaat dat ook prima.

Misschien dit weekend maar eens de MTB van stal halen...
  donderdag 6 december 2012 @ 11:27:10 #38
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119989592
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:25 schreef Pietsie1 het volgende:
Als ik nu iets zou moeten kopen, zou ik gaan voor een Elite-product, de Cycleops Fluid2 of de Kurt Kinetic Roadmachine (dat lijkt mij nou een mooi product).

Maar ja, ik twijfel of ik zo'n ding wel genoeg gebruik. Ik rij sporadisch op de rollen. Er gaat tenslotte niets boven buiten fietsen. Liefst met de racefiets. Met goede fietsverlichting (heb sinds kort een Gloworm X2) gaat dat ook prima.

Misschien dit weekend maar eens de MTB van stal halen...
Ik zou een winterfiets kopen op MP.
pi_119989962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zou een winterfiets kopen op MP.
Eens! (Work in progress bovendien.)

Waarschijnlijk gebruik ik zo'n fietstrainer niet genoeg om de aankoop te rechtvaardigen. Soms is het wel handig though.
pi_119990826
Als je ook in de sneeuw wilt fietsen is een wintercrossfiets het meest veelzijdig. Crossfietsjes kun je verrassend goedkoop op de kop tikken en je krijgt de mogelijkheid om veldtoertochten te rijden er gratis bij *O* Met wegbanden is een crossfiets natuurlijk bijna net zo snel als een racefiets en dus ook prima geschikt voor (winter)trainingen op de weg.
pi_119991359
Ik ga ook liever op de cyclocrosser.

Morgen denk ik ook ff een paar uur in de sneeuw banjeren.

Heb ook een rollenbank. Daar fiets ik soms ff een uurtje op.
  donderdag 6 december 2012 @ 12:45:26 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119991911
Morgen op de MTB naar mijn werk.

Wat voor banden? Spike, noppen of gladde (zitten er nu op)?
pi_119991948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:45 schreef kanovinnie het volgende:
Morgen op de MTB naar mijn werk.

Wat voor banden? Spike, noppen of gladde (zitten er nu op)?
Ligt daar nog sneeuw dan? Hier is op straat alles al weer weg. Of krijgen we een nieuwe laag?
  donderdag 6 december 2012 @ 12:47:50 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119991985
Ligt een beetje en morgen schijnt het erger te worden.
  donderdag 6 december 2012 @ 12:48:32 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119992007
5-10 op de meeste plekken en op sommige 10-20 :D

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
  donderdag 6 december 2012 @ 13:01:29 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119992509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:48 schreef kanovinnie het volgende:
5-10 op de meeste plekken en op sommige 10-20 :D

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Ai ai dat beloofd wat.
pi_119994130
Ik schat zo in dat ik zaterdag en zondag niet op de racefiets zit.....
Maar wel op de mountainbike!! :s)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_119994637
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:47 schreef Gripper het volgende:
Ik schat zo in dat ik zaterdag en zondag niet op de racefiets zit.....
Maar wel op de mountainbike!! :s)
Ik ook, zin an! Blijft magisch om door een besneeuwd bos te rijden. Lekker vroeg op pad zodat je waarschijnlijk niemand tegenkomt en dan lekker rangen. :Y
pi_119994813
quote:
99s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:01 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Ik ook, zin an! Blijft magisch om door een besneeuwd bos te rijden. Lekker vroeg op pad zodat je waarschijnlijk niemand tegenkomt en dan lekker rangen. :Y
de eerste sporen zetten is tof.

Overigens heb ik ze alleen in mijn achtertuin als eerste gezet, of op ski's
pi_119995197
Dinsdag weer clubtraining op verlichte wielerbaan. Hopelijk is het sneeuw dan wat weg..
pi_119995249
Net 2 uur op de racefiets gezeten, ik had echt compleet bevroren voeten van het opspattende smeltwater. maar het was wel weer erg lekker winters: in het zonnetje, blauwe lucht en een wit landschap! toch een stuk beter dan herfstweer.
eten!!!
pi_119995514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:19 schreef janatwork het volgende:
Net 2 uur op de racefiets gezeten, ik had echt compleet bevroren voeten van het opspattende smeltwater. maar het was wel weer erg lekker winters: in het zonnetje, blauwe lucht en een wit landschap! toch een stuk beter dan herfstweer.
Kon je de kleine straten, waar nog sneeuw lag een beetje doorkomen?
pi_119995882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kon je de kleine straten, waar nog sneeuw lag een beetje doorkomen?
Zonder problemen, het ging alleen erg langzaam en elke bocht moet je veel voorzichtig nemen. Vooral in de polder lag er nog veel sneeuw! leuk is dat :)
eten!!!
pi_119997735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:19 schreef janatwork het volgende:
plastic tasje tussen je schoenen en overschoenen doen.. nergens last meer van!
Wel een bikkel om met deze omstandigheden op de racer te stappen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_119998255
NOu ik ga echt niet naar buiten met dit weer. Heb al eens een keer goed gegleden op ijs. Ik haat de Tacx en ben nu al klaar met de gym maar het moet maar. Misschien wordt het dit weekend nog eens wat.
Haters gonna hate.
pi_119998620
Dit weekend deze jongens maar eens uitproberen.
  donderdag 6 december 2012 @ 16:22:30 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119999494
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:18 schreef Patroon het volgende:
Dinsdag weer clubtraining op verlichte wielerbaan. Hopelijk is het sneeuw dan wat weg..
Wat doen jullie daar dan precies voor training in deze tijd van 't jaar?
pi_120003313
Ik moet morgen koerieren.

Denk dat ik lekker op m'n eigen cyclocrosser ga :)
  donderdag 6 december 2012 @ 19:06:13 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120006513
Ik heb vandaag 75km gereden, alleen was het geheugen van mijn telefoon vol door Strava, en ik heb net alles gewist ook de rit van vandaag nog, want die was nog niet opgeladen.

Morgen moet ik ook.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:10:14 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120006729
Koude wind ook, zuidoost 7-8

quote:
Waarschuwingen Land

Deze pagina in grijstinten Deze pagina in grijstinten
Waarschuwing Extreem Weer: Morgen in het hele land sneeuw en vrij veel wind
Aan het begin van de nacht gaat het van het westen uit sneeuwen. De sneeuw breidt zich in de loop van de nacht over de rest van het land uit. De sneeuwval houdt tot aan het begin van de middag aan en gaat in het westen gepaard met vrij veel wind. Op veel plaatsen is er een grote kans op 5-10 cm sneeuw, lokaal kan 10-20 cm vallen.

Overige waarschuwingen
Vanavond is het lokaal glad door bevriezing, sneeuwresten of een enkele winterse bui.
Uitgifte: 06/12/2012 17:40 uur LT

Waarschuwingen Kustdistricten

Vlissingen, Hoek van Holland, IJmuiden, Texel: zuid tot zuidoost 8
Zierikzee, Harlingen, Rottum, Delfzijl, IJsselmeer, Marken: zuid tot zuidoost 7
Uitgifte: 06/12/2012 17.53 uur LT

Waarschuwingen Noordzeedistricten

Vikingbank: oost tot zuidoost 8
Dover, Theems, Humber, Duitse Bocht, Doggersbank, Fladengronden: zuid tot zuidwest 8
Vissersbank: zuidoost 7
Uitgifte: 06/12/2012 15.38 uur LT
pi_120007021
verdomme man, zal morgen het hele land wel weer plat liggen
  donderdag 6 december 2012 @ 19:18:52 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120007196
Ik heb niet veel aan dit soort dagen, je ploetert maar voort en er wordt weinig verdiend.

Toch is het wel leuk.
pi_120007579
Strava gebruikt toch niet zoveel geheugen?. Bij mij slechts 22MB. Misschien kun je de app verplaatsen naar de sd card als je die hebt?
  donderdag 6 december 2012 @ 19:29:12 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120007639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:27 schreef eentwee het volgende:
Strava gebruikt toch niet zoveel geheugen?. Bij mij slechts 22MB. Misschien kun je de app verplaatsen naar de sd card als je die hebt?
Hij slaat blijkbaar iedere rit op in het telefoongeheugen. Ik zal eens kijken, heb een SD kaart, er stond 225mb aan data op alleen voor Strava..
pi_120008673
Trainingsschema dat ik nu heb gemaakt ligt meteen al goed door de war met dit weer. Wel jammer, maar heb er alle vertrouwen in.
Oksel vroeg zich op facebook al af of ik het halen ga, denk dat dat wel goed komt. Hoewel er wel wat bikkelen bij zal komen kijken op D-day.
pi_120008883
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat doen jullie daar dan precies voor training in deze tijd van 't jaar?
Geen idee. Als ik het geen D1 is keer is snel weer huiswaarts :+
  donderdag 6 december 2012 @ 20:39:27 #67
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120011507
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hij slaat blijkbaar iedere rit op in het telefoongeheugen. Ik zal eens kijken, heb een SD kaart, er stond 225mb aan data op alleen voor Strava..
Welke app gebruik je voor die Strava data Kaas?
  donderdag 6 december 2012 @ 20:47:09 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120011955
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Welke app gebruik je voor die Strava data Kaas?
Allenig Strava, en die gps app, weet niet hoe die heet, maar eentwee heeft ze ook. Dat heeft er niet mee te maken denk ik.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:02:01 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120012772
Zo, MTB staat nu hier. Even bandjes wisselen en dan ben ik wel weer klaar voor vandaag. Huis vol dozen van IKEA en nu ook met allerlei banden, pompen en nog meer fietsmeuk :P
pi_120012816
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, MTB staat nu hier. Even bandjes wisselen en dan ben ik wel weer klaar voor vandaag. Huis vol dozen van IKEA en nu ook met allerlei banden, pompen en nog meer fietsmeuk :P
Heb je al ervaring met je fietsverlichting? Ben benieuwd, moet namelijk ook nog een setje bestellen.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:06:22 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120013063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb je al ervaring met je fietsverlichting? Ben benieuwd, moet namelijk ook nog een setje bestellen.
Verlichting :? Je bedoeld die dealextreme lamp? Meer dan genoeg ervaring. Werkt als een tiet. Kan er geen filmpje ofzo van maken.
pi_120013149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verlichting :? Je bedoeld die dealextreme lamp? Meer dan genoeg ervaring. Werkt als een tiet. Kan er geen filmpje ofzo van maken.
Ja die bedoel ik. Oke, heb je nog een link? Quata costa?
  donderdag 6 december 2012 @ 21:10:09 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120013285
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik. Oke, heb je nog een link? Quata costa?

Die van mij was toen 80 dollar ofzo. Maar dealextreme schijnt niet zo goed meer te zijn. Ik zou sowieso zoeken naar een lamp waar het knopje op zit. Ik moet nu elke keer dat kutknopje opnieuw aan mijn helm vasttyrpen. Sowieso ga ik een helm kopen voor die lamp zodat hij er altijd op kan blijven.
pi_120014496
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die van mij was toen 80 dollar ofzo. Maar dealextreme schijnt niet zo goed meer te zijn. Ik zou sowieso zoeken naar een lamp waar het knopje op zit. Ik moet nu elke keer dat kutknopje opnieuw aan mijn helm vasttyrpen. Sowieso ga ik een helm kopen voor die lamp zodat hij er altijd op kan blijven.
Heb je die dan op de helm?
  donderdag 6 december 2012 @ 21:50:21 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120015467
Ik wel. Je kan 'm ook op je stuur doen maar dat vind ik minder. Als hij op je helm zit heb je licht waar je heen kijkt. Tenminste, min of meer. Maar het is iig beter dan op je stuur imo. Wel oppassen met verblinden van tegenliggers/auto's ;)
  donderdag 6 december 2012 @ 21:55:00 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120015723
Patroon, leesvoer voor als je een lampje uit China wilt:
GC / [Chinese Webshops] Topic #233 Waar we zaklampjes van een cent krijgen!
  donderdag 6 december 2012 @ 21:57:03 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120015837
Nieuwe stuurstang, crankstel, remschijven en blokken binnen voor de oude bakfiets. Nu kan ik die helemaal opknappen. Ik heb nog kunststof plaat waar ik wielkappen van wil snijden. Ik heb al dichte wielen op de oude bakfiets, en dat rijd erg goed; sneller. Alleen passen ze niet zo netjes, dus ik wil nieuwe maken.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:58:54 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120015944
Ik heb wel een leuk idee Kaasje, kunststof platen met rotterdamse fietskoerier erin gesneden. Goede reclame ofwa?
  donderdag 6 december 2012 @ 22:04:06 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120016220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb wel een leuk idee Kaasje, kunststof platen met rotterdamse fietskoerier erin gesneden. Goede reclame ofwa?
Allready thought of that! Ik heb witte kunststof plaat, maar dat moet eigenlijk zwart zijn, met witte letters. Nu kan ik ze zwart spuiten en bestickeren, maar dan 2 nadelen:
-stickers custom laten maken is kostbaar; 150.- per m2.
-als je het kunststof eerst spuit en dan bestickert heb je kans dat het zaakje loslaat als de lakhechting niet goed is, het wordt nogal onder zware omstandigheden gebruikt.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:06:01 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120016324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Allready thought of that! Ik heb witte kunststof plaat, maar dat moet eigenlijk zwart zijn, met witte letters. Nu kan ik ze zwart spuiten en bestickeren, maar dan 2 nadelen:
-stickers custom laten maken is kostbaar; 150.- per m2.
-als je de kunststof eerst spuit en dan bestickert heb je kans dat het zaakje loslaat als de lakhechting niet goed is, het wordt nogal onder zware omstandigheden gebruikt.
Je hebt kunststof wat uit 2 lagen bestaat. Dan kan je de bovenste laag wegfrezen/graveren en dan komt de onderste laag door. ff voorbeeldje zoeken.

Als je wilt kan ik 't voor je tekenen, dan heb je iig een bestand waarmee die freesmachine/graveermachine kan werken.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:06:35 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120016347
Klinkt duur, wel goed idee. :')
  donderdag 6 december 2012 @ 22:08:17 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120016440
Lees het morgen, ik moet maffen
  donderdag 6 december 2012 @ 22:10:34 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120016552

Zoiets. Geen idee wat het kost. Vriend van me zit in de kunststofhandel. Zal 't eens vragen wat zoiets kost.
pi_120021424
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:59 schreef eentwee het volgende:
Dit weekend deze jongens maar eens uitproberen.
[ afbeelding ]
Dat ziet er uit als een lekkere warme schoen!
eten!!!
pi_120021580
Is alleen wel een beetje duur :P
eten!!!
pi_120022642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wel. Je kan 'm ook op je stuur doen maar dat vind ik minder. Als hij op je helm zit heb je licht waar je heen kijkt. Tenminste, min of meer. Maar het is iig beter dan op je stuur imo. Wel oppassen met verblinden van tegenliggers/auto's ;)
Ik heb 'm wel op m'n stuur. Af en toe even naar beneden richten als er auto's aankomen ja. Verder werkt ie als een malle. Ik heb de 900 lumen versie en die was 35 inc. verzenden uit m'n hoofd.

Voor de Strava-fans: van kerstavond t/m oudjaarsdag 500km rijden. Wanneer niet teveel rotweer ga ik wel weer een poging wagen. Moet te doen zijn.
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:22:08 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120025013
Nou, ik ga maar eens naar buiten, stukje fietsen. Hoop dat mijn racer niet vastloopt met al die sneeuw.
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:23:33 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120025023
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets. Geen idee wat het kost. Vriend van me zit in de kunststofhandel. Zal 't eens vragen wat zoiets kost.
Ja, dat spul. Het zou mss kunnen, maar het moet ook niet te dik materiaal zijn. Kan je ook vragen in welke dikte dat verkrijgbaar is?
pi_120025271
Succes Kaas _O_ maak wat leuke foto's voor ons ;)
pi_120025277
Er ligt hier helemaal niks :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:01:19 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120025387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, dat spul. Het zou mss kunnen, maar het moet ook niet te dik materiaal zijn. Kan je ook vragen in welke dikte dat verkrijgbaar is?
Wat heb je nodig? Qua dikte?
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:02:01 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120025396
Rode bovenbenen en ijs in mijn handschoenen. Tijd voor een dikkere koersbroek en een setje waterdichte handschoenen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:10:10 #93
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_120025499
Hier is nog geen vlokje gevallen...

Ik wilde vanmorgen zwemmen, kom ik aan bij het zwembad blijkt het gesloten wegens de verwachte sneeuwval :') Dikke faal dus...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:33:37 #94
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_120025776
Freddeh, bolle gek, heb je je nu ingeschreven voor de 140? Ziet er naar uit dat jij mij nu aan uitdagen bent :P
Ik zal er eens over denken...zit nu thuis met antibiotica en luchtwegverwijderspray, hoest zo hard dat de hele wachtkamer van de huisarts en de apotheek me spontaan beterschap en sterkte ging wensen, en de huisarts toen ik de behandelkamer binnenging zei ' ja, ik hoorde je al vanuit de wachtkamer, het is duidelijk waar je voor komt' .
Maar in principe hoop ik de rest van de winter gezond te blijven, dus te spinnehn ed. Dus het is niet onmogelijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_120026456
Verdorie zeg.
Gisteravond wilde ik ff tacxen, maar de schuursleutel was nergens te vinden. Bleek dat mn vriendin m op dr werk heeft laten liggen omdat ze dacht dat het de kluissleutel was. Dus ik kon mn fiets niet pakken.

Dan maar het tacx-kamertje opgeruimd, nog maar eens een paar verhuisdozen uitzoeken die er al 2 jaar staan, en een bureau neergezet zodat ik mn laptop voor de fiets kan neerzetten.
Vanavond herkansing!
Mijn foto's op Flickr!
pi_120027031
Hier geen sneeuw. Alleen wat natte vlokjes ;(

Wel was het hier en daar glad. Blij dat ik op m'n crosser ging. BOBje erachter en gaan met die banaan :D
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:15:55 #97
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120028022
Hier veel sneeuw, dus lekker thuis werken bij de warme kachel. Morgen zien we wel weer.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:57:18 #98
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120029269
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:14 schreef Gripper het volgende:
Verdorie zeg.
Gisteravond wilde ik ff tacxen, maar de schuursleutel was nergens te vinden. Bleek dat mn vriendin m op dr werk heeft laten liggen omdat ze dacht dat het de kluissleutel was. Dus ik kon mn fiets niet pakken.

Genomineerd voor beste afhaakexcuus van 2012! *O*
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:07:13 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120029652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat heb je nodig? Qua dikte?
Pff, in principe zo dun mogelijk ivm het gewicht. Maar het moet wel sterk genoeg zijn om er 1000x een slot door te raggen zonder dat het scheurt.

Ik denk iets van 0.5/1mm ofzo?
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:09:20 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120029737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:51 schreef eentwee het volgende:
Succes Kaas _O_ maak wat leuke foto's voor ons ;)
Niet gedaan, het sneeuwt hier behoorlijk maar het is ook boven nul. Alles wordt heel snel slush en smelt weg.

ik vond het maar klote want moeilijk warm blijven als je niet hard kan rijden.
pi_120029760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet gedaan, het sneeuwt hier behoorlijk maar het is ook boven nul. Alles wordt heel snel slush en smelt weg.
Echt vies weer ja. Morgen blijft het onder 0, als wat er nu ligt opvriest vannacht kun je morgen niet eens lopen in Rotterdam :')
pi_120030128
Boek Moderne training voor Wielrenners van Cees Vermunt 2e hands gekocht voor 5 euro, hehe. Ik weet niet of het nog modern is maar kan vast geen kwaad wat te weten over periodisering enzo.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:20:34 #103
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120030132
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Echt vies weer ja. Morgen blijft het onder 0, als wat er nu ligt opvriest vannacht kun je morgen niet eens lopen in Rotterdam :')
Ja, morgen hoef ik gelukkig niet te rijden. We gaan 's avonds wel met pa en m'n schoonouders naar China Light in het park bij de Euromast. Maar dan gaan we met de watertaxi.

Verder blijf ik lekker thuis.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:22:10 #104
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120030200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:20 schreef Patroon het volgende:
Boek Moderne training voor Wielrenners van Cees Vermunt 2e hands gekocht voor 5 euro, hehe. Ik weet niet of het nog modern is maar kan vast geen kwaad wat te weten over periodisering enzo.
Heb ik ook, vind het om te trainen niet zo'n goed boek. Beetje teveel theorie blabla.

Ik heb ook nog ergens "Grote Motoren" liggen van G. Leinders. Die vind ik beter zelf.
pi_120030373
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Knallen we er gewoon 400000 ton extra zout overheen!
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heb ik ook, vind het om te trainen niet zo'n goed boek. Beetje teveel theorie blabla.

Ik heb ook nog ergens "Grote Motoren" liggen van G. Leinders. Die vind ik beter zelf.
"Goede mosterd" zal-ie bedoelen :')
pi_120030530
Nu regent het hier inmiddels.

Van die vieze bruine slush puppie sneeuw is echt het ergste dat er is :')
pi_120031171
Kan iedereen weer gewoon aan het werk. :P Bak vieze bruine slush koffie erbij en gaan.
pi_120031609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:44 schreef eentwee het volgende:
Kan iedereen weer gewoon aan het werk. :P Bak vieze bruine slush koffie erbij en gaan.
Ik moest eigenlijk wat halen in de stad maar toen ik na 50 meter al natte voeten kreeg ben ik maar weer teruggekeerd naar m'n droge en warme bureau. Kantoormietje :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:58:30 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120031791
Op meerdere kantoren waar ik vanmorgen was liepen mensen op blote voeten.
pi_120032068
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Leuk, zal eens naar dat boek kijken. Ik ga zelf een globaal schema maken. Dus niet exact per training maar eerst waar ik het accent op wil leggen per periode. Kan ik daarna per periode wel meer inzoomen als ik wil. Macro-Micro planning. Ik doe het vooral omdat ik het interessant vind om te doen.
pi_120034613
Tacx gekocht, maandag ophalen. Even voor de zekerheid zodat ik door kan gaan met trainen. Just in case hell freezes over :P
pi_120034699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:11 schreef Freddeh het volgende:
Tacx gekocht, maandag ophalen. Even voor de zekerheid zodat ik door kan gaan met trainen. Just in case hell freezes over :P
Jij hebt niet genoeg discipline om op de Tacx te stappen :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:15:38 #113
27167 SuperWeber
pi_120034740
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:11 schreef Freddeh het volgende:
Goed bezig Freddeh, als het weer goed is kunnen we misschien wel een keer een rondje doen (zal voor mij wel D1 worden :D ), kom ik gewoon jouw kant opfietsen en rijden we even rond het Lauwersmeer. Terug naar Groningen is voor mij dan 140 km, als jij dan weer doorrijdt naar Appelscha, heb je een mooi voorbereidingsrondje voor de RvV 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_120034996
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jij hebt niet genoeg discipline om op de Tacx te stappen :P
Erg ambitieus inderdaad.. Ik heb bijna altijd wel zin op te fietsen maar nooit op zo'n ding.
pi_120035068
Misschien heb ik niet de discipline, maar dat heb ik uberhaupt nergens voor. Tijd om te stoppen met klagen en kutsmoezen bedenken en het gewoon eens doen dacht ik zo.
Behalve dat is het doel om 30 maart de RvV weer te doen best extreem voor iemand die al weer een jaar op z'n derrière zit. Zodoende laat ik mezelf weinig keus en moet ik echt gaan fietsen, hoe dan ook.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:27:07 #116
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120035256
Goede serie op en draaien. Dan is het best te doen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_120036720
Inderdaad blokjes op de tacx is goed te doen. Ben dan zo 1,5uur zoet inclusief 15min warmup en cooldown. Heb mooie power schema's van een uur!
pi_120037828
Heb wel een shitload episodes van diverse series liggen dus kom wat dat betreft m'n tijd wel door. Ben wel benieuwd of deze Tacx net zoveel herrie maakt als m'n oude. Kon op een gegeven moment m'n series erg moeilijk meer volgen ;)

Is het trouwens slim om voor de Tacx een speciaal bandje erom te hangen?
pi_120037861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:30 schreef Freddeh het volgende:
Heb wel een shitload episodes van diverse series liggen dus kom wat dat betreft m'n tijd wel door. Ben wel benieuwd of deze Tacx net zoveel herrie maakt als m'n oude. Kon op een gegeven moment m'n series erg moeilijk meer volgen ;)

Oude band ja. Slijt nogal snel. Moet altijd een heel rubberspoor opruimen :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:32:33 #120
27167 SuperWeber
pi_120037909
quote:

Ja en een koptelefoon helpt met het volgen van de series 8-) . Ik heb btw een relatief nieuwe Satori en ook die maakt toch nog wel wat herrie, desalniettemin is het wel minder dan de oudere modellen...
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:34:18 #121
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120037975
Ik wil ook wel een Tacx, voor tijdens de series. Maar ik wil dan wel meteen weer de duurste met alles d'r op en d'r aan. En dat vind ik weer zonde van het geld.
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:42:18 #122
27167 SuperWeber
pi_120038288
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:34 schreef Oksel het volgende:
Ik wil ook wel een Tacx, voor tijdens de series. Maar ik wil dan wel meteen weer de duurste met alles d'r op en d'r aan. En dat vind ik weer zonde van het geld.
Daarnaast gaat je vriendin weer flippen als je haar de TAN code vraagt...
pi_120039151
De grote ondernemer zit keihard onder de plak bij het kleine Schätzen :P
pi_120039249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:34 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin heeft me gewoon die duurste met alles d'r op en d'r aan voor mn verjaardag gegeven O+
Omdat ze het zo leuk vindt om te zien dat ik van wielrennen heel gelukkig en tevreden wordt :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_120039868
Ik heb gewoon de goedkoopste die ik vinden kon via Marktplaats :') Zeurt de vrouw er ook niet over ;)
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:33:56 #126
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120040397
Vandaag, Kralingse Kerklaan, 12 uur.

pi_120040490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag, Kralingse Kerklaan, 12 uur.

[ afbeelding ]
al gevallen, of viel het mee?
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:39:05 #128
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120040609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

al gevallen, of viel het mee?
Wel een paar slippers en een keer dat ik de stoeprand niet meer zag. Niet gevallen. Geen zin in ook met die gekneusde schouder. Stapvoets door de bochten.
pi_120041146
Weinig sneeuw daar. Niks aan dan, bleh.
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:54:18 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_120041197
quote:

Je hebt van die speciale banden voor de Tacx, die slijten minder hard. Bij een normale band vliegt het rubber je om de oren
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:55:59 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120041260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:53 schreef eentwee het volgende:
Weinig sneeuw daar. Niks aan dan, bleh.
Er is wel veel gevallen, zoals voorspeld was. Alleen heeft het niet gevroren, dus het meeste was wel weg na een paar uur.
pi_120041545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hebt van die speciale banden voor de Tacx, die slijten minder hard. Bij een normale band vliegt het rubber je om de oren
Volgens mij zonde van het geld.
pi_120041622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de levensduur tov prijs denk ik. Als de prijs 2x zo hoog is en de levensduur ook 2x zo lang maakt het geen reet uit natuurlijk, maar als de prijs 2x zo hoog is en de levensduur 3x zo lang wordt het interessanter.
Zit je er alleen wel mee dat je dan óf een Tacx wiel moet hebben, of je moet bereid zijn om telkens die band om te wisselen. Ikzelf heb daar echt geen trek in.
pi_120041945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:04 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de levensduur tov prijs denk ik. Als de prijs 2x zo hoog is en de levensduur ook 2x zo lang maakt het geen reet uit natuurlijk, maar als de prijs 2x zo hoog is en de levensduur 3x zo lang wordt het interessanter.
Zit je er alleen wel mee dat je dan óf een Tacx wiel moet hebben, of je moet bereid zijn om telkens die band om te wisselen. Ikzelf heb daar echt geen trek in.
Gewoon oude bandjes voor gebruiken :Y Levensduur niet eens naar kijken. Ze claimen zelf nog dat het betere grip zou hebben en stiller zou zijn, maar van beide heb ik geen last.
pi_120042633
Die speciale tacx bandjes vind ik ook onzin, ik gebruik gewoon oude bandjes. Moet je alleen wel zo veel fietsen dat je er überhaupt versleten hebt :P Wisselen is ook niks, ongeacht bandenkeus moet je eigenlijk gewoon een extra Tacx wiel hebben omdat het anders teveel gedoe is (en een excuus).
pi_120042784
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Misschien, maar ik heb mn eerste rondjes met een afgereden oude GP4000S band gedaan, en de stukjes rubber zaten na afloop als een plak kauwgom op de rol van de tacx. Als die in de lagers terechtkomen, voelt de Alpe d'Huez ineens als de mortirolo....
Die tacx band wordt niet voor niks aangeraden, en hij werkt goed: ik pulk tegenwoordige geen stukken blauw rubber meer van de rol af.

Dus ik gebruik gewoon netjes een tacx band, gaat ook veel langer mee. Ze zijn goedkoper dan mn conti's.
Mijn foto's op Flickr!
pi_120043049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:30 schreef eentwee het volgende:
Die speciale tacx bandjes vind ik ook onzin, ik gebruik gewoon oude bandjes. Moet je alleen wel zo veel fietsen dat je er überhaupt versleten hebt :P Wisselen is ook niks, ongeacht bandenkeus moet je eigenlijk gewoon een extra Tacx wiel hebben omdat het anders teveel gedoe is (en een excuus).
:P Heb nog een splinternieuwe liggen op reserve dus die slinger ik er rond de RVV wel om.
pi_120043390
Kan je ook wel twee oude bandjes opsturen hoor, kun je ff vooruit.
pi_120043482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

Misschien, maar ik heb mn eerste rondjes met een afgereden oude GP4000S band gedaan, en de stukjes rubber zaten na afloop als een plak kauwgom op de rol van de tacx. Als die in de lagers terechtkomen, voelt de Alpe d'Huez ineens als de mortirolo....
Die tacx band wordt niet voor niks aangeraden, en hij werkt goed: ik pulk tegenwoordige geen stukken blauw rubber meer van de rol af.

Dus ik gebruik gewoon netjes een tacx band, gaat ook veel langer mee. Ze zijn goedkoper dan mn conti's.
Ik doe ook met GPs maar van kauwgom geen sprake. Maar ik ben natuurlijk ook niet zo'n Marmotte geschoren benen baas die z'n tacx met 12 watt per kilo afranselt.
pi_120043642
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik doe ook met GPs maar van kauwgom geen sprake. Maar ik ben natuurlijk ook niet zo'n Marmotte geschoren benen baas die z'n tacx met 12 watt per kilo afranselt.
Precies. Tegen de tijd ik klaar ben is de temperatuur in huis 4 graden gestegen. ;)
Mijn foto's op Flickr!
pi_120043696
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Precies. Tegen de tijd ik klaar ben is de temperatuur in huis 4 graden gestegen. ;)
Als de Eneco centrale weer eens stil ligt word jij gebeld toch?
pi_120043759
"Meneer Gripper, heel Nederland stookt zich gek, zou u weer even op de Tacx plaats willen nemen?"
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:39:33 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120047947
Als Gripper thuis op de Tacx stapt zien ze op de satellietbeelden heel Vreeswijk oplichten.
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:41:39 #144
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120048016
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:42 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Daarnaast gaat je vriendin weer flippen als je haar de TAN code vraagt...
Ja, dat ook natuurlijk.

Vandaag een 9cm pen op m'n racert gezet, en 't stuur 1 cm lager gezet, dus een spacer erboven. Eens kijken hoe dat gaat.
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:42:01 #145
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120048030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft me gewoon die duurste met alles d'r op en d'r aan voor mn verjaardag gegeven O+
Omdat ze het zo leuk vindt om te zien dat ik van wielrennen heel gelukkig en tevreden wordt :)
Jij hebt niet de duurste.
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:43:37 #146
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120048083
Beetje doen alsof je de grootste hebt. Pff.
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:47:30 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120048220
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:43 schreef Oksel het volgende:
Beetje doen alsof je de grootste hebt. Pff.
Tja, als je er een hebt van maar 9cm...
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:54:46 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120048478
Er klopt weer geen jota van mijn Strava spaghetti vandaag. Hij zegt dat ik in Gouda geweest ben, maar dat is heul nie waar. Gisteren 75km staat er ook niet op door mijn database opschoonactie, dus de totalen moeten ongeveer wel kloppen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:41:49 #149
27167 SuperWeber
pi_120050149
Strava :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:49:25 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120050464
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:41 schreef SuperWeber het volgende:
Strava :')
364.2km/h max. speed. Beat that!

http://app.strava.com/activities/31327713
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:52:07 #151
27167 SuperWeber
pi_120050596
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

364.2km/h max. speed. Beat that!

http://app.strava.com/activities/31327713
Op de startbaan van Rotterdam Airport zeker?

Ow, zie nu de link, dat was zeker laagvliegen... Met de bakfiets zeker ;) ...
pi_120053338
Dat is een serieuze gps drift. Heb ook wel eens tijdens een koffiestop 130km afgelegd toen ik strava niet pauzeerde ;) Sneeuw zal ook niet meegeholpen hebben. Strava filtert zulke data er niet uit,i.t.t. bijvoorbeeld RunGPS want daarbij kun je aangeven wat de maximale afwijking mag zijn.
pi_120054299
Als jij komend jaar de Marmotte niet wint, dan weet ik het ook niet meer !! :)
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:10:54 #154
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120054423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:08 schreef the_critic het volgende:
Als jij komend jaar de Marmotte niet wint, dan weet ik het ook niet meer !! :)
Ik had in November 102 uren op de fiets met Strava, niete schlechte. :7

En de Marmot ga ik zeker niet winnen, hoop wel stiekum op een plek bij de 1e 100, al zal dat wel niet lukken.

Behalve als het zwaar kutweer wordt, dan wel wellicht. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door kaasplankje op 07-12-2012 21:43:04 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:54:06 #155
27167 SuperWeber
pi_120056847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik had in November 102 uren op de fiets met Strava, niete schlechte. :7

En de Marmot ga ik zeker niet winnen, hoop wel stiekum op een plek bij de 1e 100, al zal dat wel niet lukken.

Behalve als het zwaar kutweer wordt, dan wel wellicht. :P
Crap, ik dacht dat ik goed bezig was met 30,5 trainingsuren in november (alhoewel mijn woon-werk fietsverkeer daar niet bij in zit)... Maar er is dus altijd baas boven baas...
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:59:10 #156
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120057187
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:54 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Crap, ik dacht dat ik goed bezig was met 30,5 trainingsuren in november (alhoewel mijn woon-werk fietsverkeer daar niet bij in zit)... Maar er is dus altijd baas boven baas...
Er zitten wel amper recreatieve km's in die maand, misschien een 150 oid. Wel is het vrij druk met ritten in die maand vergeleken met bijv. januari of de zomerperiode. Maar dan maak ik meer recreatieve km's. Het totaal aantal km's is ook laag in november, maar dat komt omdat ik in de stad heb gereden alleen maar, en ook mss 30% op de Bullit cargobike, die ook langzamer is.

De 102 uur geeft wel een reëel beeld qua inspanning, gem. 5 uur per werkdag. Dat klopt wel denk ik. De rest loop ik door gebouwen of zit aan de telefoon, en pauzes.

Ik heb in november 1582km afgelegd op Strava.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 07-12-2012 22:08:05 ]
pi_120058050
Ik zat op 40.7u, vrij veel voor november. Kwam op het conto van fietsvakantie + strava challenge, natuurlijk. Op 10 nov was het al 33u :P
pi_120059585
Kaas boven baas :7

Ik weet niet op hoeveel ik zit afgelopen maand. Wel aardig wat schat ik zo.

Vanmiddag na het koerieren nog 3,5 uur op de crosser weggeweest. Lekker sneeuwbiken! Alleen op het laatst hard onderuit gegleden en nu een blauwe heup ;(
pi_120062118
Waar halen jullie de tijd vandaan :P ik heb 21.8 uur gefietst en 7 uur aan andere sporten besteed. Dat is wel een beetje de max die ik momenteel in een maand kan proppen.
eten!!!
  zaterdag 8 december 2012 @ 08:48:48 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120067366
Zijn er nog bazen die buiten gaan trainen vandaag?
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:06:59 #161
545 dop
:copyright: dop
pi_120067461
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 08:48 schreef kaasplankje het volgende:
wel naar buiten maar of het op de fiets word, denk het niet
sleetje rijden met de kids denk ik, lichter in het midden of oosten van het land nog genoeg sneeuw daar voor?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_120067556
Ga niet trainen vandaag, dat wordt maandagavond pas op de Tacx :) Maar trek vandaag wel alle parts van m'n fiets af om de boel schoon te maken en opnieuw in de vet te zetten.
pi_120067670
Vandaag werken. Misschien morgen.

Had de complete uitslag van de test ook binnen. Duurtraining in lage zones (1 en 2) hebben aandacht nodig om de vetverbranding te stimuleren, nu nog teveel koolhydraten verbranding in deze zone. Nadruk op rustige duurtrainingen. Had door mijn D1 trainingen wel verwacht dat dit beter zou zijn. Advies om ook af en toe een uur te fietsen op nuchtere maag, ik wil dit ochtends op de tacx gaan doen. Kijk hier wel wat tegen op want heb ochtends altijd erg honger en voel me slap voor het ontbijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 08-12-2012 09:40:44 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:38:31 #164
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_120067707
quote:
Hardlopen misschien, fietsen is mij op dit moment veel te koud
.
pi_120068214
Ja, ga op de ATB ff Holterberg op.
pi_120068444
Ik wil ook even op de cx van het sneeuwlandschap gaan genieten. Ga het niet al te spannend maken qua route, geen zin om nog een keer op m'n ribben te vallen. Duurt zo verdomde lang :(
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:41:04 #167
545 dop
pi_120068502
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_120069173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 09:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Hardlopen misschien, fietsen is mij op dit moment veel te koud
Was jij niet de man die de volgende profetische zin sprak: 'Rennen is voor bange dieren' ?
pi_120069379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Jij hebt niet de duurste.
Ik kreeg m toen wel, de genius vr met dat stuurgebeuren erbij. Maar na bestudering van de specs besloten we dat die wel erg luxe was en hebben we ingeruild voor een bushido.

Zometeen lekker rijden, de weg is vast wel goed droog en schoon door de felle zon :)
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 8 december 2012 @ 11:30:24 #170
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_120069401
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:18 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Was jij niet de man die de volgende profetische zin sprak: 'Rennen is voor bange dieren' ?
Jazeker :7
.
pi_120069424
Rennen doe je achter een bal aan
  zaterdag 8 december 2012 @ 11:39:29 #172
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120069629
Morgen het bos in, vandaag lekker lopen.
Sei wachsam,
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:10:46 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120070279
Meer dan een half uurtje op de MTB rond het dorp zal het niet worden straks, want dan vriezen m'n vingers er af. En daarna veldrijden kijken op VT4 via een livestream. Morgen het plan om zelf naar Overijse te gaan maar als ik het parcours daar zo bekijk wordt het ieder jaar minder. Kwee nog nie.....
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:17:13 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120070464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:10 schreef buzz1291 het volgende:
want dan vriezen m'n vingers er af.
Daarover gesproken, heeft er iemand hier nog goede tips voor handshcoenen in de winter? Mijn lange vingerhandschoenen zijn niet waterdicht en das koud met smeltende sneeuw op je handschoen.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:18:41 #175
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120070504
Ik heb een merinowollen onderhandschoen met een warme winterhandschoen eroverheen. Niet waterdicht maar vorig jaar op het koudste moment had ik het nog niet koud.
Sei wachsam,
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:43:02 #176
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120071105
Handschoenen, alles al geprobeerd, windstoppers, wax, en wanten met 2 vingers, maar nog nooit in de vrieskou zonder bekant afgestorven vingers gereden. Voor de rest nergens last van, ook geen koude voeten, maar die vingers maken het voor mij geen pretje in dit prachtige weer. Helaas.
pi_120072201
ik heb Towa powergrab thermo handschoenen, zijn EN388 en EN511 gecertificeerd. wel flink aan de prijs, kosten volgens mij bijna 4 euro bij de bouwspeciaalzaak. :P

zaterdag 8 december 2012 @ 13:30:16 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120072321
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:24 schreef nodisch18 het volgende:
ik heb Towa powergrab thermo handschoenen, zijn EN388 en EN511 gecertificeerd. wel flink aan de prijs, kosten volgens mij bijna 4 euro bij de bouwspeciaalzaak. :P

[ afbeelding ]
Die zien er wel goed uit.
pi_120072511
Ik heb ze ook voor het klussen in de tuin. Dingen zijn goed!
pi_120072705
Bij mij werkt altijd goed om van die dunne hardlopers handschoenen met daarover heen dikkere. 2 lagen werkt voor mij voldoende. Als er niet veel sneeuw valt, wil ik morgen een paar uur om
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:50:49 #181
27167 SuperWeber
pi_120072844
Ik heb met dit weer ook dunne handschoenen, met daaroverheen een paar schaatshandschoenen. Vandaag gelopen, morgen tacxen denk ik, want ik wil geen pekel aan mijn stalen ros...
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:51:59 #182
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120072877
Ik heb mijn stalen ros gisteren bij de pomp schoon gespoten vlak voor ik naar huis ging.
pi_120077665
Lekker gefietst, prachtig weer! Alleen bij thuiskomen was het wel even huilen toen m'n tenen moesten ontdooien... :X
Mijn foto's op Flickr!
pi_120078078
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:46 schreef Gripper het volgende:
Lekker gefietst, prachtig weer! Alleen bij thuiskomen was het wel even huilen toen m'n tenen moesten ontdooien... :X
Idem, mooi stukje van 30km met uitzicht op witte weilanden. Alleen op de terugweg veel stukken waar het alweer op begon te vriezen. Laatste 200m naar m'n huis gewandeld, weg is daar niet recht en gleed echt de hele tijd weg.

Tevens m'n jaardoel vandaag gehaald: 8000km op de weg, ongeveer 6k op de racer en 2k op de mtb. Volgend jaar voor de 10k.

Nog een hipsterplaatje om de boel even op te fleuren hier.

zaterdag 8 december 2012 @ 17:09:45 #185
545 dop
pi_120078263
even een keer de heinenoord tunnel door gewipt en terug om de benen te strekken , koud , moeilijk om energie vrij te maken , toen ik eenmaal warm was op de weg terug ging het wel redelijk , maar je merkt toch wel dat je duidelijk meer moeite hebt om een redelijk gemiddelde te fietsen met dit weer
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:27:28 #186
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120078798
Ik let niet echt op gemiddelde, zeker niet in deze tijd.
pi_120078817
Kapot gegaan.. te weinig gegeten, plus de kou. Had 't zwaar 't laatste half uur. Heel zwaar.

http://app.strava.com/activities/31453983
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:30:52 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120078898
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:28 schreef Oksel het volgende:
Kapot gegaan.. te weinig gegeten, plus de kou. Had 't zwaar 't laatste half uur. Heel zwaar.

http://app.strava.com/activities/31453983
Goed voor de vetverbranding Okkie.
pi_120079184
Ja. Hoop 't.
pi_120080564
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:03 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Idem, mooi stukje van 30km met uitzicht op witte weilanden. Alleen op de terugweg veel stukken waar het alweer op begon te vriezen. Laatste 200m naar m'n huis gewandeld, weg is daar niet recht en gleed echt de hele tijd weg.

Tevens m'n jaardoel vandaag gehaald: 8000km op de weg, ongeveer 6k op de racer en 2k op de mtb. Volgend jaar voor de 10k.

Nog een hipsterplaatje om de boel even op te fleuren hier.

[ afbeelding ]
mensen die met de huidige natuurlijke pracht nogsteeds instagram nodig hebben voor mooie plaatjes zijn wel echt ontzettend slechte fotografen!

[ Bericht 0% gewijzigd door the_critic op 08-12-2012 18:38:19 ]
everyone's a critic...
even you ! !
pi_120080789
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:29 schreef the_critic het volgende:

[..]

mensen die met de huidige natuurlijke pracht nogsteeds instagram nodig hebben voor mooie plaatsen zijn wel echt ontzettend slechte fotografen!
En mensen op een dure fiets die niet harder dan 30km/u gemiddeld gaan zijn ontzettend slechte wielrenners. Lekker boeiend pik :')
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:39:05 #192
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120080875
Ik snap dat instagram ook niet zo.
pi_120081548
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef keesfietst het volgende:

[..]

En mensen op een dure fiets die niet harder dan 30km/u gemiddeld gaan zijn ontzettend slechte wielrenners. Lekker boeiend pik :')
Ik heb net met 30 gemiddeld op m'n dure fiets een rondje gereden, en gewoon met de normale iPhone Cam m'n foto gemaakt hoor. Maar voortaan ga ik ook met instagram schieten!
Mijn foto's op Flickr!
pi_120081682
Ze hebben de route van de trois ballons aangepast, geen aankomst meer op de Planche des Belles Filles.
Zie: http://goo.gl/maps/7dBZ6
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_120081797
Van koude voeten geen last *O* Heerlijk om niet met overschoenen te hoeven klooien. Had dikkere sokken aan maar niet de dikste die ik heb. Het was wel extreem tricky met al die keihard bevroren sporen.

Paar foto's van vandaag (meer hier):

zaterdag 8 december 2012 @ 19:08:31 #196
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120081835
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:04 schreef MarcoD het volgende:
Ze hebben de route van de trois ballons aangepast, geen aankomst meer op de Planche des Belles Filles.
Zie: http://goo.gl/maps/7dBZ6
Mooi rondje is het, zin in!

Mooie foto's eentwee.
pi_120081971
Erg mooie foto's en fiets 12! ^O^
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:16:15 #198
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120082093
De foto's zijn mooi, de fiets is lelijk. Waarom?
-lelijke spoiler op 't achterwiel
-toeters en bellen
-fiets staat niet op 't buitenblad
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:22:48 #199
545 dop
pi_120082282
zo zie je maar zonder instagram maak je veel mooiere foto's.
ziet er goed uit eentwee.
pi_120082600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
De foto's zijn mooi, de fiets is lelijk. Waarom?
-lelijke spoiler op 't achterwiel
-toeters en bellen
-fiets staat niet op 't buitenblad
:D Zat nog te denken om hem op het buitenblad te zetten. Hangt nu idd maximaal vol met toeters en bellen. Spatbord had er vandaag niet op gehoeven maar geen zin om te verwijderen. Bidonhouderding achter zadel krijg ik niet meer los omdat het boutje dol is. In de zomer heb ik een paar ritten op de weg gereden en toen had ik extra bidonhouders nodig, vandaar. Witte bidonhouder is tijdelijk, Tacx Tao houdt grote bidons niet goed genoeg vast.
pi_120082624
Mooie bandjes heb je d'r op. 't Mag allemaal wat kosten. Grootverdiener zeker?
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:36:04 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120082699
Ik vind een bidon op een CX zowizo geen pan. Neem dan een flesje mee in een rugtasje of desnoods een camelback.

:N
pi_120082747
Grootste nadeel aan mijn cx vind ik dat er geen twee bidonhouders op kunnen. Ik ga toch niet met een rugzak rijden als het niet nodig is :')
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:39:31 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120082814
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:37 schreef eentwee het volgende:
Grootste nadeel aan mijn cx vind ik dat er geen twee bidonhouders op kunnen. Ik ga toch niet met een rugzak rijden als het niet nodig is :')
Hmmm, ik zou het doen denk ik. :')
pi_120082848
Ik wil ook nieuwe crosser en 29'er.
pi_120082860
Wat een gejammer :') gewoon een mooie fiets. :P
pi_120082924
Ben ook jaloers. Vooral omdat ik 100% zeker weet dat die fiets een appel en een ei hebben gekost. Koopjesjager dattie is.
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:43:48 #208
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120082947
Wacht maar tot de soignéveldwachter 'm tegen 't lijf loopt.
pi_120083027
Functie gaat gewoon even voor vorm bij het fietsen. Bel heb je hier zelfs in het bos nodig. :') Spatbordje is geen overbodige luxe met al die witte kleding :9 Bazig goed jack trouwens, die Mannaggia. Met één ondershirt prima warm gebleven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:42 schreef Oksel het volgende:
Ben ook jaloers. Vooral omdat ik 100% zeker weet dat die fiets een appel en een ei hebben gekost. Koopjesjager dattie is.
:D Fiets nieuw gekocht, idd flink afgeprijsd. Nog 150¤ afgeluld omdat de omschrijving die erbij stond niet klopte. :P Meeste updates daarna waren ~budgetneutraal. Dit zijn trouwens de wieltjes van Marktplaats die No-P voor me opgehaald heeft bij hem in de buurt, DA 7700 naven met Fir velgen (40¤). _O_
pi_120084677
quote:
Tuurlijk. Half 3 pas kunnen vertrekken, 103 kilometer gemaakt op de weg. Thuisgekomen in het donker (goh) met een afloper. Op de doorgaande wegen was goed te fietsen. Overschoenen en wanten, voor de rest niet bijzonder dik aangekleed.
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:31:48 #211
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120087215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:46 schreef eentwee het volgende:
Functie gaat gewoon even voor vorm bij het fietsen. Bel heb je hier zelfs in het bos nodig. :') Spatbordje is geen overbodige luxe met al die witte kleding :9 Bazig goed jack trouwens, die Mannaggia. Met één ondershirt prima warm gebleven.

[..]

:D Fiets nieuw gekocht, idd flink afgeprijsd. Nog 150¤ afgeluld omdat de omschrijving die erbij stond niet klopte. :P Meeste updates daarna waren ~budgetneutraal. Dit zijn trouwens de wieltjes van Marktplaats die No-P voor me opgehaald heeft bij hem in de buurt, DA 7700 naven met Fir velgen (40¤). _O_
Haha top, rollen ze nog goed?
Sei wachsam,
pi_120087900
Ja naven zijn prima, een van de twee velgen was niet helemaal recht meer waardoor er een klein slagje overgebleven is na het stellen maar dat merk je niet op de crossfiets.
pi_120091063
Rapha Festive 500

Ride 500km between Christmas Eve and New Year's Eve
  FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2012 @ 23:32:02 #214
73911 ultra_ivo
pi_120092473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:00 schreef Oksel het volgende:
Rapha Festive 500

Ride 500km between Christmas Eve and New Year's Eve
Leuk voor diegenen die dan vrij hebben. Deze week zoveel uren moeten draaien dat ik er niet eens aan toe ben gekomen om de spikesbanden op m'n Bob Jackson te monteren. Morgenochtend dat eerst maar doen voordat ik ga fietsen. Gezien de weersvoorspelling zijn spikes voor morgen nodig.
pi_120096052
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:30 schreef Yankee het volgende:

[..]

Jazeker :7
_O_
pi_120096076
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:24 schreef nodisch18 het volgende:

[ afbeelding ]
Die ga ik ook eens ff proberen :)
pi_120096128
Ik heb m'n crosser uitgeleend aan een vriend van me die er dit weekend ff op wou klooien en een paar duurtrainingen op wil doen.

Moest vandaag werken en ben nog steeds gammel dus ik ga morgen ff een uurtje op de rollen lostrappen.
pi_120100082
met beetje mazzel dit weekend een tacx lenen van mijn broertje. Welk type, geen idee.. maar wel met aansluiting laptop, en software voor agr. Kan me dus vast voorbereiden.. Leuke afwisseling met de rollenbank die ik vorig jaar kocht voor 2 tientjes :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_120100103
Brr zo met nuchtere maag uur op de tacx in lage hartslag. Voel me nu al slap...
pi_120100112
Idioot :')
pi_120100141
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:28 schreef Tommeke het volgende:
Idioot :')
Op advies van de sportarts om de vetverbranding te optimaliseren, uit de test kwam naar voren dat ik in D1 nog teveel energie uit koolhydraten haal. Hij zegt het niet zomaar :P

En ik moet minder eten tijdens duurtrainingen, op 3,5uur eet ik zo 2 broodjes met pindakaas + mueslireep. Vet klep dat ik ben..
pi_120100149
Gekke Friezen ;)
pi_120100171
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:32 schreef Freddeh het volgende:
Gekke Friezen ;)
Guido is geen Fries :P
pi_120100214
Das niet veel toch?

Ik rij 3,5 uur op 3 a 4 boterhammen, een banaan en een reepje. En soms een appelgebakje. Maar dan rij ik niet constant in D1 :P
  zondag 9 december 2012 @ 09:43:36 #225
27167 SuperWeber
pi_120100246
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 09:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Op advies van de sportarts om de vetverbranding te optimaliseren, uit de test kwam naar voren dat ik in D1 nog teveel energie uit koolhydraten haal. Hij zegt het niet zomaar :P
Rare sportarts btw, ik kan mezelf best voorstellen dat iemand adviseert om weinig te eten, maar op een nuchtere maag zou ik niet gauw doen. Je hebt als het goed os sowieso wat bloedsuiker nodig om je vetverbranding op te starten. Volgens mij loop je nu het risico dat je spiercellen gaat afbreken. Maar ook hiervoor geldt dat het geen exacte wetenschap is...
Ik heb btw na een rustperiode de laatste 3 maanden gewoon langzaam de d1 sessies opgebouwd van 1,5 tot 3+ uren...
pi_120100298
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 09:43 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Rare sportarts btw, ik kan mezelf best voorstellen dat iemand adviseert om weinig te eten, maar op een nuchtere maag zou ik niet gauw doen. Je hebt als het goed os sowieso wat bloedsuiker nodig om je vetverbranding op te starten.
je hebt toch gewoon bloedsuiker tot je beschikking als je nog niet ontbeten hebt? Ook zit er een voorraad in je lever en je spieren opgeslagen
pi_120100321
Hij is bondsarts bij triatlon etc. Goede naam. Maar hij zegt ook, af en toe. Dus 1/2x per week kan geen kwaad maar zeker niet meer.

@Tommeke, ik dacht ook niet veel, maar toch haal ik in lage zones maar 30% energie uit vetten en de rest is koolhydraten. Dat moet omhoog.

Jullie weten hoe de energie levering met ATP en creatinefosfaat etc gaat in aerobe en anaerobe zone?
pi_120100343
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

je hebt toch gewoon bloedsuiker tot je beschikking als je nog niet ontbeten hebt? Ook zit er een voorraad in je lever en je spieren opgeslagen
Ja klopt. Je verbrand echt niet zomaar spieren Haha. Dat gebeurd pas wanneer je richting de 5% vet gaat en te lang doorgaat op energie. Lichaam gaat nu gewoon energie uit vetten halen.
pi_120100349
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 09:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Guido is geen Fries :P
Haha, eigenlijk doelde ik op jou, maar ik snap je punt ;)
pi_120100370
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:52 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Haha, eigenlijk doelde ik op jou, maar ik snap je punt ;)
Ik zag dat jij ook weer mooie plannen had. Thuis alles weer wat op de rit? Mooi dat ik je hier weer eens zie..
  zondag 9 december 2012 @ 09:56:51 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120100398
Als je spieren gaat verbranden ruik je dat vanzelf, want dan ga je naar Ammoniak stinken. Dat is idd niet binnen een half uurtje sporten zonder ontbijt het geval.
pi_120100409
Ben allang blij dat ik eindelijk thuis woon en ben op kantoor door m'n proeftijd heen. Dus, stabiliteit :) Direct op verzoek van een collega besloten om de RVV 2013, 140km, te gaan doen. Hele klus om een beetje in vorm te komen, maar dat lukt wel. Morgenavond haal ik een Tacx op :)
pi_120100425
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:56 schreef kaasplankje het volgende:
Als je spieren gaat verbranden ruik je dat vanzelf, want dan ga je naar Ammoniak stinken. Dat is idd niet binnen een half uurtje sporten zonder ontbijt het geval.
Is het ook niet zo dat als je veel troep in je lichaam hebt je zweet naar ammoniak gaat ruiken? Ik heb altijd als ik lang niet gesport heb en ik ga weer eens, dat ik de eerste keren enorm naar ammoniak ruik.
pi_120100436
quote:
Klopt. Zie je wel gebeuren bij duursporters met <5% vet die lange cyclo's rijden en onvoldoende eten. Glycogeen is dan op en geen vet voorraadig om te verbranden, met als gevolg dat de spieren worden gebruikt voor energie.
pi_120100477
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:59 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat als je veel troep in je lichaam hebt je zweet naar ammoniak gaat ruiken? Ik heb altijd als ik lang niet gesport heb en ik ga weer eens, dat ik de eerste keren enorm naar ammoniak ruik.
Nee, bij mensen die geen goede stofwisseling hebben waarbij het lichaam niet gewend is om vet te verbranden, door altijd veel zoet en koolhydraat eten, gaat het lichaam ook spier verbranden als de glycogeen op is. Je ziet dan in de lage zones dat er nagenoeg geen vetverbranding is.

Hij zei dat bij deze mensen enkel sporten in lage zones niet genoeg is, zij zullen ook moeten dieeten. Het lichaam zoekt altijd de makkelijkste weg. Is dat altijd glucogeen verbranding geweest, dan weet het niet om te gaan met vetten.
pi_120100518
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, bij mensen die geen goede stofwisseling hebben waarbij het lichaam niet gewend is om vet te verbranden, door altijd veel zoet en koolhydraat eten, gaat het lichaam ook spier verbranden als de glycogeen op is. Je ziet dan in de lage zones dat er nagenoeg geen vetverbranding is.

Hij zei dat bij deze mensen enkel sporten in lage zones niet genoeg is, zij zullen ook moeten dieeten. Het lichaam zoekt altijd de makkelijkste weg. Is dat altijd glucogeen verbranding geweest, dan weet het niet om te gaan met vetten.
Goed verhaal... Morgen/dinsdag maar eens goed opletten als ik op de Tacx zit. Eetgewoonten zijn ook aangepast inmiddels dus kan zijn dat het nu beter gaat.
pi_120100549
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:58 schreef Freddeh het volgende:
Ben allang blij dat ik eindelijk thuis woon en ben op kantoor door m'n proeftijd heen. Dus, stabiliteit :) Direct op verzoek van een collega besloten om de RVV 2013, 140km, te gaan doen. Hele klus om een beetje in vorm te komen, maar dat lukt wel. Morgenavond haal ik een Tacx op :)
Goed nieuws. Gefeliciteerd met je baan!
  zondag 9 december 2012 @ 10:11:34 #238
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120100577
quote:
Ah, bekend. Gebruikte vroeger toen ik nog hele nachten werkte in de horeca 'Stacker', met ephadrine erin. Als ik dan 's ochtends om 10u eindelijk m'n werkschoenen uitdeed rook 't zwaar naar ammoniak.
  zondag 9 december 2012 @ 10:18:27 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120100649
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:29 schreef the_critic het volgende:

[..]

mensen die met de huidige natuurlijke pracht nogsteeds instagram nodig hebben voor mooie plaatjes zijn wel echt ontzettend slechte fotografen!
Ook een beetje kort door de bocht.
  zondag 9 december 2012 @ 10:18:48 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120100652
Vandaag best een aardige dag om buiten te fietsen. Geloof me, als je eenmaal een paar keer met 5 graden of minder in regen hebt gefietst is het gewoon warm met 8/9 graden.

Ik ga straks alleen even naar de gym. Voor het eerst sinds het accident vorige week maandag. Ik heb het idee dat het wat beter gaat.
  zondag 9 december 2012 @ 10:22:14 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120100688
quote:
Goed bezig! Mooi dat je door de proefperiode bent, dat is toch altijd spannend.

Dus nu, als het weer het toelaat, elke dag op de fiets naar 't werk?
  zondag 9 december 2012 @ 10:24:27 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120100716
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:27 schreef Patroon het volgende:
Brr zo met nuchtere maag uur op de tacx in lage hartslag. Voel me nu al slap...
Je had je toch voorgenomen om minder naar cijfers te kijken en meer naar wat leuk is?
  zondag 9 december 2012 @ 10:34:55 #243
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120100847
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

En het kan nog worden aangemaakt.
Ik loop de laatste tijd geregeld een half uurtje op alleen een kop koffie. Geen wereldrecords, maar gewoon rustig aan.
Sei wachsam,
pi_120100933
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je had je toch voorgenomen om minder naar cijfers te kijken en meer naar wat leuk is?
Ik merk aan mezelf dat ik het leuk vind om gericht te trainen en het interessant vind om te weten wat er in het lichaam gebeurd etc. Daar haal ik juist mijn plezier uit. In de Fiets van afgelopen maand maakten ze nog leuk het onderscheid tussen 2 soorten fietsers. Ik heb dat doel nodig, ben prestatiegericht. Ga meer een algemeen schema maken met daarin; waar ik die periode de nadruk op wil leggen :) Natuurlijk ga ik ook regelmatig gewoon maar wat fietsen, maar ik ben te prestatiegericht om alleen nog maar te fietsen.

Zo'n sporttest vind ik ook ontzettend interessant en erg leuk om straks in april nog eens te gaan en kijken of ik verbeterd ben of niet en waar dat dan aan lag :)
  zondag 9 december 2012 @ 10:45:27 #245
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120100968
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Patroon wil La Marmot winnen.
  zondag 9 december 2012 @ 10:48:08 #246
130803 Gripper
Get a grip
pi_120101011
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Patroon wil La Marmot winnen.
En hij zit te linkeballen door overal te verkondigen dat ie alleen maar voor uitrijden gaat :)
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 9 december 2012 @ 10:48:29 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120101019
Of deze:

Patroon heeft geen tijd om te trainen, hij is te druk met schema's analyseren.
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2012 @ 10:56:07 #248
73911 ultra_ivo
pi_120101140
Verslag van de Silkroute 1200 is nu ook vertaald beschikbaar voor de locals: http://xt-uz.com/silkroute_2012_ivo
pi_120101141
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Goed bezig! Mooi dat je door de proefperiode bent, dat is toch altijd spannend.

Dus nu, als het weer het toelaat, elke dag op de fiets naar 't werk?
Dat is toekomstmuziek inderdaad, maar niet iedere dag. Is toch 55 á 60 km heen en datzelfde terug.
  zondag 9 december 2012 @ 10:57:13 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120101160
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:56 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat is toekomstmuziek inderdaad, maar niet iedere dag. Is toch 55 á 60 km heen en datzelfde terug.
De ene dag heen, met de auto terug, volgende dag met de auto heen, met de fiets terug? ^O^
pi_120101168
Hier ook maar een tacx gekocht. Met dit weer door de blubber raggen is me toch iets te gortig
pi_120101179
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De ene dag heen, met de auto terug, volgende dag met de auto heen, met de fiets terug? ^O^
Andersom lijkt me makkelijker, tenzij Freddeh een handig opvouwbaar fiatje heeft voor in de rugzak :P
  zondag 9 december 2012 @ 10:59:05 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120101191
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Andersom lijkt me makkelijker, tenzij Freddeh een handig opvouwbaar fiatje heeft voor in de rugzak :P
Scherp :P
pi_120101208
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Scherp :P
En dat met een zware Sinterklaasavond kater :P Alcohol heb ik in de hoek waar de klappen vallen.
  zondag 9 december 2012 @ 11:02:06 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120101240
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En dat met een zware Sinterklaasavond kater :P Alcohol heb ik in de hoek waar de klappen vallen.
Ik heb gister winterbier geproefd. Erg lekker :+
pi_120101260
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb gister winterbier geproefd. Erg lekker :+
Klinkt goed! Proeverij?

Eigenlijk zouden we bij 1 van die eerste koersen, omloop van het nieuwsblad ofzo, een wintermeet moeten houden. Klein rondje fietsen, dan tv aan en winterbier proeven :Y
  zondag 9 december 2012 @ 11:03:49 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120101274
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:56 schreef Freddeh het volgende:

2x per week heen en terug zou perfect zijn. Dan doe je aan forenzen alleen al 220/240km poer week.
  zondag 9 december 2012 @ 11:03:50 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120101275
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Klinkt goed! Proeverij?

Eigenlijk zouden we bij 1 van die eerste koersen, omloop van het nieuwsblad ofzo, een wintermeet moeten houden. Klein rondje fietsen, dan tv aan en winterbier proeven :Y
Winterbierfestival :P Iets van 15 brouwerijtjes met allemaal verschillende bieren :9
  zondag 9 december 2012 @ 11:04:39 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120101291
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

2x per week heen en terug zou perfect zijn. Dan doe je aan forenzen alleen al 220/240km poer week.
Das bijna 2 keer zoveel als ik doe :') Al is mijn plan om volgend jaar op de terugweg vaker via de ijmuider sluizen of de schellingwoudebrug te fietsen zodat ik niet met dat kutpont hoef en meer km's pak.
  zondag 9 december 2012 @ 11:05:01 #260
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120101300
quote:

[..]

Klinkt goed! Proeverij?

Als 't minder dan 150km is kom ik niet.
pi_120101344
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik merk toch dat dit te ver is. Misschien niet fysiek maar wel mentaal. Het kost me heel veel moeite om 's ochtends de fiets te pakken voor de 60 km naar Rotterdam, terwijl ik dat op zaterdag een tochtje van niks vind natuurlijk. Maar iedere keer diezelfde vrij saaie route, dat gaat wel vervelen. Zeker omdat er niet de gebruikelijk beloning van een biertje en de beentjes omhoog maar een beeldscherm en zeurende collega's je op wachten ;)
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als 't minder dan 150km is kom ik niet.
Jou sturen we af en toe met je koerierszak om wat extra bier :Y
pi_120101367
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:34 schreef No-P het volgende:

[..]

En het kan nog worden aangemaakt.
Ik loop de laatste tijd geregeld een half uurtje op alleen een kop koffie. Geen wereldrecords, maar gewoon rustig aan.
Loop je met trainen op een nuchtere maag niet het risico dat je de rest van de dag rammelt van de honger en alles naar binnen gooit wat los en vast zit? Hoe zijn de ervaringen daarmee?

quote:

[..]

Klinkt goed! Proeverij?

Nee man, dat past niet in onze trainingsschema's. ;)
pi_120101852
Voor de Marmotte-ers, ik ben bezig met het afsluiten van alle verzekeringen voor volgend jaar en kwam dit tegen in mijn reisverzekering:

quote:
deelname aan en voorbereiding op wielerwedstrijden, paardenwedstrijden, en andere wedstrijden of prestatieritten waarbij de
snelheid of het tijdstip van aankomst van beslissende betekenis is
onder het kopje wat dus niet vergoed wordt. Met zo'n reisje naar de alpen kan dat toch aardig in de papieren gaan lopen. Misschien iets om op te letten.
  zondag 9 december 2012 @ 11:47:53 #264
130803 Gripper
Get a grip
pi_120101937
quote:

[..]

Klinkt goed! Proeverij?

Das best leuk! Ik heb nog een hoop speciaalbier thuis liggen :)
En als het takkeweer is: bij onze kachel is het goed toeven.
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 9 december 2012 @ 11:53:13 #265
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120102038
Wie heeft welke Tacx, en hoe bevallen ze?

Ik zit te twijfelen of ik een simpele wil, en een serie / film op zet, of een fancy one, waarmee je ook online etc. kunt.

Ik neig toch naar een simpelere variant, en de TV aan. Wat is dan het grote voordeel van een duurdere t.o.v. een goedkopere?
pi_120102051
Dat je ook online etc. kunt.
pi_120102147
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:53 schreef Oksel het volgende:

Ik zit te twijfelen of ik een simpele wil, en een serie / film op zet, of een fancy one, waarmee je ook online etc. kunt.

Ik neig toch naar een simpelere variant, en de TV aan. Wat is dan het grote voordeel van een duurdere t.o.v. een goedkopere?
Oksel, je hebt ook van die films voor de meest simpele varianten. Dan is het wel behelpen natuurlijk, dvdtje met bergbeelden aan zetten en op de tv krijg je dan een melding als je de tacx in een zwaardere weerstand moet zetten. Klinkt suf, maar eigenlijk is zo'n duur ding precies hetzelfde behalve dat het automatisch gebeurd.
  zondag 9 december 2012 @ 12:00:04 #268
130803 Gripper
Get a grip
pi_120102163
quote:

"Echter" gevoel, en die trainer software. Online gamen tegen anderen hoeft van mij niet zo nodig.
Mijn foto's op Flickr!
pi_120102251
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:48 schreef kaasplankje het volgende:
Of deze:

Patroon heeft geen tijd om te trainen, hij is te druk met schema's analyseren.
:D
pi_120102304
quote:

Ik heb Tacx Basic van 12 jaar oud ofzo. Doet het nog erg goed en maakt niet zoveel meer herrie dan de huidige trainers. Zit een computertje bij waarmee ik de weerstand in watts en helling kan aanpassen. Geeft tijd, snelheid, wattage en afstand aan en van die variabelen de gemiddeldes.
Met mijn hartslagmeter erbij alles wat ik nodig heb. De wattages zijn niet echt nauwkeurig, lees afwijkingen van 10-20% maar dat heb je bij de huidige ook.
pi_120102324
Net weer van de tacx na een uurtje fietsen op nuchtere maag (enkel kopje zwarte koffie). Ging prima, voelde eigenlijk gelijk aan het laatste uur van een 3-4uren duurtraining. Eerste 20minuten wel wat slap maar daarna prima gefietst. Je moet niet aan eten gaan denken trouwens. :D
pi_120102352
heb je dan ondertussen de televisie aan staan of zo?
pi_120102360
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:08 schreef computergirl het volgende:
Voetbal :Y _O_
pi_120102420
Vanaf 2:10 zie je dat rottige stuk waar Gripper het over had na Le River d'Allemont. Op 2:30 zie je ze van 70km/h naar 20km/h parkeren :P
pi_120102430
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:08 schreef computergirl het volgende:
2x bovenstaande video gekeken :')
pi_120102468
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:11 schreef Patroon het volgende:
Vanaf 2:10 zie je dat rottige stuk waar Gripper het over had na Le River d'Allemont. Op 2:30 zie je ze van 70km/h naar 20km/h parkeren :P
Wat een mensenmassa zeg :o
  zondag 9 december 2012 @ 12:21:25 #277
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120102643
Ik bedoel dus; wat is het verschil tussen een goedkope die niet online kan, en een dure die niet online kan?

Tacx Blue Matic vs. Tacx Satori vs. Tacx Booster.

Of misschien toch een I-Flow? Of dan toch de I-Vortex?
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2012 @ 12:24:19 #278
73911 ultra_ivo
pi_120102690
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat een mensenmassa zeg :o
Lijkt me niet lekker afdalen, gegarandeerd rijdt er iemand in de weg.
  zondag 9 december 2012 @ 12:25:57 #279
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_120102739
quote:
Direct op verzoek van een collega besloten om de RVV 2013, 140km, te gaan doen.
Hey tarzan, hoe ga je het vervoer doen deze keer? Ik was erg blij vorige keer dat je vrouw ons terugreed, en dat was toen we de kortste afstand deden!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_120102741
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:21 schreef Oksel het volgende:
Ik bedoel dus; wat is het verschil tussen een goedkope die niet online kan, en een dure die niet online kan?

Tacx Blue Matic vs. Tacx Satori vs. Tacx Booster.

Of misschien toch een I-Flow? Of dan toch de I-Vortex?
Ik heb geen verstand van al die dingen, maar ik vind dat internet gedoe wat overbodig. Als ik op de tacx ga is dat max 1,5uur en dat is prima te doen met 15min warmingup en cooldown en dan nog 1uur interval. Daar heb ik geen AmstelGoldRace video voor nodig.
pi_120102816
@Patroon: Ik vind het eigenlijk ook wel interessant om het allemaal heel wetenschappelijk aan te pakken, maar je hebt dan zoveel zaken om rekening mee te houden dat ik liever wat op gevoel doe.

Dat betekent nu twee a drie keer per week minimaal 4u op de fiets zitten. En na een lange ochtend koerieren 2,5 uur op de racefiets. Daarnaast nog twee korte ochtendjes intensief fietsen met koerieren.

Hierbij rij ik dan afwisselend op een te zwaar verzet om kracht te trainen.
Ga deze week ook naar de gym en vanaf januari ofzo ga ik trainen op explosiviteit, want dat ontbreekt er aan :')
  zondag 9 december 2012 @ 12:30:44 #282
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120102868
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:24 schreef ultra_ivo het volgende:

Lijkt me niet lekker afdalen, gegarandeerd rijdt er iemand in de weg.
Ja, vervelend als er zo'n dweil in de weg rijdt. Toch is dat alleen in het begin, ik weet nog dat ik op de Galibier moederziel alleen was.
pi_120102933
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:28 schreef Tommeke het volgende:
@Patroon: Ik vind het eigenlijk ook wel interessant om het allemaal heel wetenschappelijk aan te pakken, maar je hebt dan zoveel zaken om rekening mee te houden dat ik liever wat op gevoel doe.

Dat betekent nu twee a drie keer per week minimaal 4u op de fiets zitten. En na een lange ochtend koerieren 2,5 uur op de racefiets. Daarnaast nog twee korte ochtendjes intensief fietsen met koerieren.

Hierbij rij ik dan afwisselend op een te zwaar verzet om kracht te trainen.
Ga deze week ook naar de gym en vanaf januari ofzo ga ik trainen op explosiviteit, want dat ontbreekt er aan :')
Ik denk dat jij en ik op gevoel al voor een groot deel goed trainen. Ik vind het leuk om de details te verbeteren. Als ik daar geen lol in heb en ik het puur doe om beter te worden, hou ik dat niet vol. Ik vind het bezitten van die kennis en proberen zo goed mogelijk bezig te zijn eigenlijk belangrijker dan dat ik ook daadwerkelijk beter wordt. Al is dat wel een leuke bijkomstigheid als het zo is :)
  zondag 9 december 2012 @ 12:33:43 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120102951
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, vervelend als er zo'n dweil in de weg rijdt. Toch is dat alleen in het begin, ik weet nog dat ik op de Galibier moederziel alleen was.
Dat lijkt me een mooi moment zo op zo'n berg. Een kaas, een fiets en de bezemwagen _O_
pi_120102978
Klopt. Dat is ook leuk! Vond die trainingsgids ook erg leuk om te lezen.
pi_120103052
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:34 schreef Tommeke het volgende:
Klopt. Dat is ook leuk! Vond die trainingsgids ook erg leuk om te lezen.
Ja zeker mooi!

Wat mij wel opviel was het feit dat het ene artikel het andere artikel tegensprak. Zo zei het ene artikel dat supplementen nergens goed voor zijn want een wielrenner krijgt voldoende uit normale voeding. In een artikel 2 pagina's verder staat onder do's: Extra eiwitten, tekort aanvullen met supplementen is bewezen beter etc.
pi_120103316
Ik denk dat het een beetje de gulden middenweg is, mij lijkt het wel verstandig om na een training hier en daar wat bij te vullen ;)

Weet iemand hier nog goede oefeningen om explosiever te worden?

Ik ben dat van nature niet, maar kan me wel redelijk plaatsen in een sprint zodat ik soms nog wel top10 rij. Alleen word ik in zo'n sprint altijd wel door 5 man voorbij gereden :')
pi_120103372
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef Tommeke het volgende:
Ik denk dat het een beetje de gulden middenweg is, mij lijkt het wel verstandig om na een training hier en daar wat bij te vullen ;)

Weet iemand hier nog goede oefeningen om explosiever te worden?

Ik ben dat van nature niet, maar kan me wel redelijk plaatsen in een sprint zodat ik soms nog wel top10 rij. Alleen word ik in zo'n sprint altijd wel door 5 man voorbij gereden :')
Ik heb een mooie power training voor op de Tacx.
pi_120103423
Ik heb alleen geen Tacx ;)

Het zal wel weer rondjes op een verlaten industrieterrein rijden worden :')
pi_120103595
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb alleen geen Tacx ;)

Het zal wel weer rondjes op een verlaten industrieterrein rijden worden :')
Wat je zou kunnen doen is een stuk weg opzoeken richting een viaduct. Daar sprint je naar toe, 1minuut lang, waarna je op het viaduct die sprint doortrekt.

Je zegt regelmatig bij een viaduct krachttraining te doen. Dit is al goed voor het sprinten. Zwaar verzet (60rpm) vanuit stilstand omhoog knallen. Kom je boven de 60rpm uit dan moet je zwaarder, daaronder moet je lichter.

En ja, van een drol kan je geen taart bakken ;)
pi_120103641
Dat laatste sowieso ;)
  zondag 9 december 2012 @ 12:57:53 #292
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_120103735
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:10 schreef eentwee het volgende:

[..]

Loop je met trainen op een nuchtere maag niet het risico dat je de rest van de dag rammelt van de honger en alles naar binnen gooit wat los en vast zit? Hoe zijn de ervaringen daarmee?
Nee, eigenlijk geen last van. Eet een bak met havermout met rozijnen en banaan of appel als ontbijt. Daarna eigenlijk geen hongergevoel.

Vandaag zou ik het parcours van een crossduathlon verkennen. Vind het wel best, even een uurtje gaan zwemmen en straks maar een uurtje tacxen.
Sei wachsam,
pi_120103846
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:10 schreef eentwee het volgende:

[..]

Je dat loop je, maar als je de discipline hebt om ochtends eerst een uur te gaan Tacxen op nuchtere maag, heb je vast ook wel de discipline omdat honger gevoel te onderdrukken. Heb net een bak kwark opgegeten en nog een kopje koffie. Neem zo ff wat havermout en dan is de energie wel weer op pijl hoop ik.
pi_120103887
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oksel, je hebt ook van die films voor de meest simpele varianten. Dan is het wel behelpen natuurlijk, dvdtje met bergbeelden aan zetten en op de tv krijg je dan een melding als je de tacx in een zwaardere weerstand moet zetten. Klinkt suf, maar eigenlijk is zo'n duur ding precies hetzelfde behalve dat het automatisch gebeurd.
Deze films kosten maar 12 dollar en schijnen erg goed te zijn:
http://www.thesufferfest.com/
pi_120103921
Patroon op de Tacx :

:')
  zondag 9 december 2012 @ 13:05:55 #296
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120103993
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Deze films kosten maar 12 dollar en schijnen erg goed te zijn:
http://www.thesufferfest.com/
Staan niet eens op Usenet :(
pi_120104033
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je dat loop je, maar als je de discipline hebt om ochtends eerst een uur te gaan Tacxen op nuchtere maag, heb je vast ook wel de discipline omdat honger gevoel te onderdrukken. Heb net een bak kwark opgegeten en nog een kopje koffie. Neem zo ff wat havermout en dan is de energie wel weer op pijl hoop ik.
Dat dacht ik al ;(
pi_120104038
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Staan niet eens op Usenet :(
12 dollar niet willen betalen :')
  zondag 9 december 2012 @ 13:13:35 #299
58560 Oksel
Gezellig.
pi_120104270
Ik wil ze allemaal. Dan is het meer.
pi_120104406
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja zeker mooi!

Wat mij wel opviel was het feit dat het ene artikel het andere artikel tegensprak. Zo zei het ene artikel dat supplementen nergens goed voor zijn want een wielrenner krijgt voldoende uit normale voeding. In een artikel 2 pagina's verder staat onder do's: Extra eiwitten, tekort aanvullen met supplementen is bewezen beter etc.
Dat is een beetje het probleem van wetenschap. Tegen elk artikel en onderzoek staat zo'n beetje een onderzoek waar het tegendeel bewezen wordt. Ik ben er in ieder geval gek van geworden tijdens mijn studie en mijn scriptie. Volgens mij zijn er met dat voorbeeld ook al verschillende meningen over het moment van innemen van eiwitsupplementen (als je tenminste op die Whey shakes etc doelt). Neem je ze voor de training zodat je lichaam ze tijdens het trainen kan opnemen, of neem je ze na de training ter bevordering van herstel.

Een combinatie van gevoel en wetenschap lijkt mij de beste. Ik zou dan persoonlijk de wetenschap als basis gebruiken en een schema plotten met voldoende verschillende ritten (duur, kracht, interval) en voldoende rust. Daarnaast op gevoel het schema uitvoeren en niet bijvoorbeeld op kracht gaan trainen wanneer je voelt dat je lichaam het niet aan kan. Dan beter een rustig duurrondje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')