abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120044746
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:15 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel heel erg sterk..
Je hoeft me niet te geloven hoor. Mij maakt het niet uit. Ik werk pas 10 jaar op zee zowel schepen als platforms.

Hier kijk zelf maar:
https://www.google.com/se(...)oAA&biw=1280&bih=933
Allemaal onder een hoek uit de cradle gelanceerd en de deur zit aan de achterzijde, niet aan de zijkant.

Edit: Ik vind ze ook veiliger ivm voorwaartse snelheid. Van het gevaar vandaan zegmaar.

[ Bericht 14% gewijzigd door niels0 op 07-12-2012 17:23:06 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:25:36 #202
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120045150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:16 schreef niels0 het volgende:

[..]

Je hoeft me niet te geloven hoor. Mij maakt het niet uit. Ik werk pas 10 jaar op zee zowel schepen als platforms.

Hier kijk zelf maar:
https://www.google.com/se(...)oAA&biw=1280&bih=933
Allemaal onder een hoek uit de cradle gelanceerd en de deur zit aan de achterzijde, niet aan de zijkant.
Hier hebben ze de betreffende boot met deur aan de achterzijde:

Dan zijn de freefall boten van de Baltic Ace dus niet zichtbaar aan de buitenkant..?

Hij hangt hier toch echt...

Geloven doe ik een ander graag.. maar nog liever zie ik het met m'n eigen ogen... :Y
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_120045249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:25 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Hier hebben ze de betreffende boot met deur aan de achterzijde:

Dan zijn de freefall boten van de Baltic Ace dus niet zichtbaar aan de buitenkant..?

Geloven doe ik een ander graag.. maar nog liever zie ik het met m'n eigen ogen... :Y
Het kan best een vrijeval boot zijn hoor. Maar op de Baltic niet als zodanig geinstalleerd.
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:31:03 #204
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120045364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Het kan best een vrijeval boot zijn hoor. Maar op de Baltic niet als zodanig geinstalleerd.
Aha...
Weer wat geleerd..

Had ik al gezegd dat ik er niets vanaf wist..? :+
pi_120045853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:31 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Aha...
Weer wat geleerd..

Had ik al gezegd dat ik er niets vanaf wist..? :+
Ja, had je gezegd. Geeft niks hoor. Ik leer ook elke dag wat bij.
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:55:30 #206
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120046261
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:44 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, had je gezegd. Geeft niks hoor. Ik leer ook elke dag wat bij.
Scheepvaart en offshore zijn top.. en leer graag een beetje bij..
De techniek, de omstandigheden, het letterlijk ergens mee bezig zijn..

Maar ik ben nooit verder gekomen dan een beetje hobbyen met mijn stalen kruisertje van 7 meter..
pi_120046572
het is technisch gezien toch een vrijevalboot, ook al hangt het ding niet in een vrije val postje? het blijft dan nog steeds een vrijevalboot, en is als dusdanig herkent door de KNRM en dus als dusdanig in het persbericht gezet
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:10:51 #208
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120046863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:03 schreef Alleskids het volgende:
het is technisch gezien toch een vrijevalboot, ook al hangt het ding niet in een vrije val postje? het blijft dan nog steeds een vrijevalboot, en is als dusdanig herkent door de KNRM en dus als dusdanig in het persbericht gezet
Ik was dus niet op de hoogte dat vrije val boten ook op andere manieren gebruikt (kunnen) worden..
pi_120046926
ik ook niet, maar daarom is een forum zo prettig: allerlei soorten mensen en beroepen en interesses die elkaar ontmoeten en elkaar dingen kunnen leren, als je er voor open staat
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:15:49 #210
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120047030
:Y
pi_120048809
Klopt het dat die boot nu op dit moment nog steeds helemaal kwijt is? Tenminste, in de nacht dat het mis ging kreeg ik de indruk dat men niet eens meer wist of en zo ja waar hij gezonken was, en ik heb sindsdien niet meer gehoord dat hij gevonden is.

Dat kan toch haast niet?
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:05:51 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120048847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:04 schreef CafeRoker het volgende:
Klopt het dat die boot nu op dit moment nog steeds helemaal kwijt is? Tenminste, in de nacht dat het mis ging kreeg ik de indruk dat men niet eens meer wist of en zo ja waar hij gezonken was, en ik heb sindsdien niet meer gehoord dat hij gevonden is.

Dat kan toch haast niet?
De zee is groot en het bereik van bodem sonar klein.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120048878
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De zee is groot en het bereik van sonar klein.
Het bootje was ook groot :+

En hij was in een drukke vaargeul gezonken. Maar hij is dus echt nog kwijt?
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:07:52 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120048926
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het bootje was ook groot :+

En hij was in een drukke vaargeul gezonken. Maar hij is dus echt nog kwijt?
Nee, niet een vaargeul, in een shipping lane en of hij nog kwijt is weet ik niet.

http://www.euroszeilen.utwente.nl/wiki/Shipping_lane
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:00:46 #216
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_120051015
pi_120067330
AIS- (Automatic Identification System) / ECDIS- (Electronic Chart Display and Information System) / ARPA- (Automatic Radar Plotting Aids) animatie van de aanvaring.

Het lijntje vóór de schepen geeft de COG (Course Over Ground) aan en is niet hetzelfde als HDG (HeaDinG). Heading is af te lezen aan de silhouetten van de schepen in de animatie.

COG raakt vertekend wanneer de GPS- (Global Positioning System) antenne achterop het schip staat, wat vrij gangbaar is als de accomodatie zich ook achterop bevindt. Dit komt door de wijze van sturen van een schip. Als een heftruck, de achterzijde wijkt uit. Dit is goed zichtbaar bij de Corvus J.
De AIS-antenne staat wèl voorop, wat nergens op slaat als de accomodatie zich aan de achterzijde bevindt. Beter was het dus de GPS-antenne aan de voorzijde te plaatsen of anders een offset in te stellen. Daar is dus niet goed over nagedacht.
Met het instellen van een offset zal er trouwens kompas-data naar het GPS gebracht moeten worden wat het zaakje er niet betrouwbaarder op maakt omdat er hiermee een extra schakel in de keten ontstaat.

Berekening van het CPA (Closest Point of Approach) door het AIS zal tijdens het nemen van bochten van 1 of beide schepen niet accuraat zijn met de GPS-antenne aan de achterzijde. Met de ARPA, die gebruikt maakt van RADAR (RAdio Detection And Ranging), en dus kijkt naar de relatieve koers van het gehele opject (schip), zal dit beter gaan, maar ook daarvoor geldt: Als je zelf een bocht neemt en de RADAR bevindt zich achterop, dan zal er een mis-calculatie zijn van het CPA.

Positie- en COG-informatie komt uit het GPS, gaat het AIS in en wordt dan uitgezonden. Heading komt van het Gyrokompas > AIS > ether.
Diepgang kan ook via het AIS worden uitgezonden. Scheepsafmetingen, ladingsoort, bestemming, voor anker/afgemeerd/onderweg etc. kunnen handmatig worden ingevoerd.

edit: Fouten eruitgehaald en informatie toegevoegd.

[ Bericht 14% gewijzigd door niels0 op 09-12-2012 11:13:19 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 22:13:02 #218
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_120088961
quote:
Wel vreemd waarom gaat de BA vlak voor de inpakt nog naar links het lijkt me toch duidelijk dat de Corvus J al een het draaien om via stuurboord zijde langs te komen bij de baltic Ace

Dus de Corvus J is dus al een ongeluk aan het vermeiden maar hier si wat goed fout gegaan bij meerdere diensten , want dit hadden ze op het land ook moeten zien via de radar dat 2 boten op ram koers lagen , waarbij je op het filmpje ziet dat de Corvus J dus gaat ingrijpen en naar mijn inziens de Baltic ace gaat dat ook doen alleen veel te laat en de verkeerde kant op

Want die hadden denkt ik ook wel achter de Corvus J willen door varen.
dus daar ligt denk ik het misverstand .. ( misschien taal probleem )
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_120089949
wtf?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_120093745
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:13 schreef RAVW het volgende:

[..]

Wel vreemd waarom gaat de BA vlak voor de inpakt nog naar links het lijkt me toch duidelijk dat de Corvus J al een het draaien om via stuurboord zijde langs te komen bij de baltic Ace

Dus de Corvus J is dus al een ongeluk aan het vermeiden maar hier si wat goed fout gegaan bij meerdere diensten , want dit hadden ze op het land ook moeten zien via de radar dat 2 boten op ram koers lagen , waarbij je op het filmpje ziet dat de Corvus J dus gaat ingrijpen en naar mijn inziens de Baltic ace gaat dat ook doen alleen veel te laat en de verkeerde kant op

Want die hadden denkt ik ook wel achter de Corvus J willen door varen.
dus daar ligt denk ik het misverstand .. ( misschien taal probleem )
Wat je op dat filmpje ziet geeft zoals niels0 ook al aangeeft een enorm vertekend beeld omdat koers-gegevens en positiegegevens van twee sensoren gecombineerd worden die een scheepslengte uit elkaar liggen. Bovendien verwacht ik dat er gewoon te weinig meetpunten zijn in de laatste paar seconden voor impact, wat je kunt zien aan het feit dat de Baltic Ace daarvoor al een tijdje stil lijkt te staan en dan ineens een heel eind verder is.

Aan de hand hiervan kun je in elk geval niet zonder grondige inspectie en narekenen nauwkeurig vaststellen hoe de twee boten tegen elkaar aan gevaren zijn.
  zondag 9 december 2012 @ 00:31:55 #221
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_120094974
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 00:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wat je op dat filmpje ziet geeft zoals niels0 ook al aangeeft een enorm vertekend beeld omdat koers-gegevens en positiegegevens van twee sensoren gecombineerd worden die een scheepslengte uit elkaar liggen. Bovendien verwacht ik dat er gewoon te weinig meetpunten zijn in de laatste paar seconden voor impact, wat je kunt zien aan het feit dat de Baltic Ace daarvoor al een tijdje stil lijkt te staan en dan ineens een heel eind verder is.

Aan de hand hiervan kun je in elk geval niet zonder grondige inspectie en narekenen nauwkeurig vaststellen hoe de twee boten tegen elkaar aan gevaren zijn.
nee oke dat snap ik dat de BA inderdaad stil valt was mij ook opgevallen maar zo de eerste indruk afgaan op wat die info aangeeft lijkt me het wel mogelijk dat het zo gebeurd kan zijn ..
Weet uit ervaring dat een boot zeer langzaam reageert en zeker dat soort grote schepen ..
Een maal iets gedaan te hebben gaat de boot het langzaam uitvoeren en wil je dan snel terug duurt het ook weer even voor dat het schip daar weer op reageert met de vertraging dat je dan ook moet wachten op zijn / haar handeling
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_120095676
Op internet word het elke 3 of 5 minuten ge-update. Geloof me vrij, de kust-wacht heeft het real-time. We zullen zien wat zij te zeggen hebben, en te verzwijgen.

Voor zover ik het kan zien was de containerboot fout. Waarom? Zij waren onduidelijk wat betreft koers. Da's gewoon zeemanschap. Je hoort duidelijk aan te geven wat je wilt (met je 300 ton).
Normaal gsproken zie je die mofos op een minimaal een half uur,

[ Bericht 6% gewijzigd door niels0 op 09-12-2012 02:58:19 ]
pi_120098518
Koers vasthouden is het devies. Duidelijk maken.
pi_120098542
Koers en snelheid behouden leerde ik al op de zeilschool.
pi_120098559
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 03:03 schreef Kowloon het volgende:
Koers en snelheid behouden leerde ik al op de zeilschool.
Zeilen begon ik mee. Het beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')