Je hoeft me niet te geloven hoor. Mij maakt het niet uit. Ik werk pas 10 jaar op zee zowel schepen als platforms.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel erg sterk..
Hier hebben ze de betreffende boot met deur aan de achterzijde:quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:16 schreef niels0 het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te geloven hoor. Mij maakt het niet uit. Ik werk pas 10 jaar op zee zowel schepen als platforms.
Hier kijk zelf maar:
https://www.google.com/se(...)oAA&biw=1280&bih=933
Allemaal onder een hoek uit de cradle gelanceerd en de deur zit aan de achterzijde, niet aan de zijkant.
Het kan best een vrijeval boot zijn hoor. Maar op de Baltic niet als zodanig geinstalleerd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hier hebben ze de betreffende boot met deur aan de achterzijde:
Dan zijn de freefall boten van de Baltic Ace dus niet zichtbaar aan de buitenkant..?
Geloven doe ik een ander graag.. maar nog liever zie ik het met m'n eigen ogen...
Aha...quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het kan best een vrijeval boot zijn hoor. Maar op de Baltic niet als zodanig geinstalleerd.
Ja, had je gezegd. Geeft niks hoor. Ik leer ook elke dag wat bij.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Aha...
Weer wat geleerd..
Had ik al gezegd dat ik er niets vanaf wist..?
Scheepvaart en offshore zijn top.. en leer graag een beetje bij..quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:44 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja, had je gezegd. Geeft niks hoor. Ik leer ook elke dag wat bij.
Ik was dus niet op de hoogte dat vrije val boten ook op andere manieren gebruikt (kunnen) worden..quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:03 schreef Alleskids het volgende:
het is technisch gezien toch een vrijevalboot, ook al hangt het ding niet in een vrije val postje? het blijft dan nog steeds een vrijevalboot, en is als dusdanig herkent door de KNRM en dus als dusdanig in het persbericht gezet
De zee is groot en het bereik van bodem sonar klein.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:04 schreef CafeRoker het volgende:
Klopt het dat die boot nu op dit moment nog steeds helemaal kwijt is? Tenminste, in de nacht dat het mis ging kreeg ik de indruk dat men niet eens meer wist of en zo ja waar hij gezonken was, en ik heb sindsdien niet meer gehoord dat hij gevonden is.
Dat kan toch haast niet?
Het bootje was ook grootquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De zee is groot en het bereik van sonar klein.
Nee, niet een vaargeul, in een shipping lane en of hij nog kwijt is weet ik niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het bootje was ook groot
En hij was in een drukke vaargeul gezonken. Maar hij is dus echt nog kwijt?
Wel vreemd waarom gaat de BA vlak voor de inpakt nog naar links het lijkt me toch duidelijk dat de Corvus J al een het draaien om via stuurboord zijde langs te komen bij de baltic Acequote:
Wat je op dat filmpje ziet geeft zoals niels0 ook al aangeeft een enorm vertekend beeld omdat koers-gegevens en positiegegevens van twee sensoren gecombineerd worden die een scheepslengte uit elkaar liggen. Bovendien verwacht ik dat er gewoon te weinig meetpunten zijn in de laatste paar seconden voor impact, wat je kunt zien aan het feit dat de Baltic Ace daarvoor al een tijdje stil lijkt te staan en dan ineens een heel eind verder is.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wel vreemd waarom gaat de BA vlak voor de inpakt nog naar links het lijkt me toch duidelijk dat de Corvus J al een het draaien om via stuurboord zijde langs te komen bij de baltic Ace
Dus de Corvus J is dus al een ongeluk aan het vermeiden maar hier si wat goed fout gegaan bij meerdere diensten , want dit hadden ze op het land ook moeten zien via de radar dat 2 boten op ram koers lagen , waarbij je op het filmpje ziet dat de Corvus J dus gaat ingrijpen en naar mijn inziens de Baltic ace gaat dat ook doen alleen veel te laat en de verkeerde kant op
Want die hadden denkt ik ook wel achter de Corvus J willen door varen.
dus daar ligt denk ik het misverstand .. ( misschien taal probleem )
nee oke dat snap ik dat de BA inderdaad stil valt was mij ook opgevallen maar zo de eerste indruk afgaan op wat die info aangeeft lijkt me het wel mogelijk dat het zo gebeurd kan zijn ..quote:Op zondag 9 december 2012 00:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat je op dat filmpje ziet geeft zoals niels0 ook al aangeeft een enorm vertekend beeld omdat koers-gegevens en positiegegevens van twee sensoren gecombineerd worden die een scheepslengte uit elkaar liggen. Bovendien verwacht ik dat er gewoon te weinig meetpunten zijn in de laatste paar seconden voor impact, wat je kunt zien aan het feit dat de Baltic Ace daarvoor al een tijdje stil lijkt te staan en dan ineens een heel eind verder is.
Aan de hand hiervan kun je in elk geval niet zonder grondige inspectie en narekenen nauwkeurig vaststellen hoe de twee boten tegen elkaar aan gevaren zijn.
Zeilen begon ik mee. Het beste.quote:Op zondag 9 december 2012 03:03 schreef Kowloon het volgende:
Koers en snelheid behouden leerde ik al op de zeilschool.
Het was dan ook een menselijke fout geweest volgens het persbericht...quote:Op zondag 9 december 2012 00:56 schreef niels0 het volgende:
Op internet word het elke 3 of 5 minuten ge-update. Geloof me vrij, de kust-wacht heeft het real-time. We zullen zien wat zij te zeggen hebben, en te verzwijgen.
Voor zover ik het kan zien was de containerboot fout. Waarom? Zij waren onduidelijk wat betreft koers. Da's gewoon zeemanschap. Je hoort duidelijk aan te geven wat je wilt (met je 300 ton).
Normaal gsproken zie je die mofos op een minimaal een half uur,
Even een tijdje bij een trailerhelling of sluis mensen kijken, is ook erg leerzaam....quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |