Apelulquote:Op woensdag 5 december 2012 18:33 schreef b2py het volgende:
Op de wegen was het een uitermate zware avondspits.
Maar hoe maak of zie jij het verschil tussen foutjes en naaierij dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
de nieuwe tariefeenhedenkaarten zijn online, eindelijk.
Er zitten alleen nogal wat foutjes in, nog los van het slinkse gesmokkel hier en daar.
Voorbeeldje: Zwolle - Kampen is ineens 15 geworden (maar op de detail/overzichtskaart staat het nog steeds als 13)
Maaslijn is 85 geworden, was altijd 84
Heuvellandlijn is 25 geworden, was altijd 24. Op de overzichtskaart is het trouwens 26.
Naaierij: Verschil tussen hetzelfde traject op de kaart van vorig jaar en de kaart van nuquote:Op woensdag 5 december 2012 19:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar hoe maak of zie jij het verschil tussen foutjes en naaierij dan?
De grote of de kleine dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naaierij: Verschil tussen hetzelfde traject op de kaart van vorig jaar en de kaart van nu
Neem je toch de bus?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:24 schreef dennistd het volgende:
Een retourtje Utrecht Centraal-Utrecht Maliebaan gaat straks 4,20 kosten waar het nu nog 1,50 is...
Als je van verder weg komt wordt het wel minder trouwens
En dan moet je een stuk LOPEN vanaf de bushalte, terwijl de trein in het museum stopt...quote:
Zijn er recent zoveel ongelukken geweest dan om deze extreme maatregelen te nemen?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
De Berliner S-bahn, en soort van zorgenkindje voor de DB, gaat er de komende jaren niet veel op vooruit.
- Vmax wordt Vmax=50
- Seinstelsel aangepast: Treinen moeten automatisch geremd kunnen worden bij passeren rood sein (nu niet het geval)
Door aanpassing van beide bovenstaande gevallen moet de dienstregeling zwaar aangepast worden, waar DB weinig zin in heeft. De huidige DRGL is gebaseerd op 80kmh. Pas wanneer de "Bundesverkehrministerin" (Ministerie van verkeer) toestemming geeft mag de snelheid omhoog, en dat gaat de komende jaren niet gebeuren. Daarvoor zijn teveel manco's aan het infrastelsel.
quote:Op woensdag 5 december 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
De Berliner S-bahn, en soort van zorgenkindje voor de DB, gaat er de komende jaren niet veel op vooruit.
[..] Treinen moeten automatisch geremd kunnen worden bij passeren rood sein (nu niet het geval)
Teveel treinen rijden daar door rood. DB heeft ook de afgelopen periode veel problemen gehad met de treinen.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Zijn er recent zoveel ongelukken geweest dan om deze extreme maatregelen te nemen?
Heb je treintypes of model nummers? kan ik wikipediaen, vink leukquote:Op woensdag 5 december 2012 19:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Teveel treinen rijden daar door rood. DB heeft ook de afgelopen periode veel problemen gehad met de treinen.
De huidige treinen moeten ook vernieuwd worden van het ministerie, want de huidigen "vallen van ellende uit elkaar", maar die worden besteld / zijn inmiddels al besteld.
Moest eerst googelen waar deze gehuchten lagen, maar ik heb het gevonden.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:36 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto is vandaag genomen door een klasgenoot rond 16uur tussen Klimmen-Ransdaal en Schin op Geul
Gepland is 2017. Samenwerking tussen Stadler en Siemens meende ik. Verder weet ik ff niet hoe&wat qua welk mat.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je treintypes of model nummers? kan ik wikipediaen, vink leuk
Ohja, nu je het zeg! *belletje rinkelen hoort*quote:Op woensdag 5 december 2012 19:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Samenwerking tussen Stadler en Siemens meende ik.
Ik doelde meer op de nogal scheve verhouding tussen "gaat er niet veel op vooruit" en "er wordt een soort ATB aangelegd".quote:Op woensdag 5 december 2012 19:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, nu kan je met 80 door rood scheuren. Er gaat alleen een zoemer af. Meer niet
In dat opzicht gaat het er wel wat op vooruit, maar qua reizigerservaring minimaal. Ondanks ontbreken "ATB" gebeurt het daar zelden tot een ongeval. Nu rijden de treinen zo dicht opelkaar, dat soms de ene trein net weg is en de ander er al staat. Dat kan straks niet meer dus.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de nogal scheve verhouding tussen "gaat er niet veel op vooruit" en "er wordt een soort ATB aangelegd".
Al dat soort dingen inderdaad. Paar jaar geleden is Eygelshoven - Chèvremont ook 1 km korter geworden. En Nijmegen en Heyendaal zijn van gedeeld punt ineens 3 km uit elkaar komen te liggen (ook al een paar jaar geleden trouwens)quote:Op woensdag 5 december 2012 19:43 schreef dennistd het volgende:
Verder nog opvallend:
- Groningen Europapark is een apart tariefpunt geworden (was er één samen met Groningen)
- De lijnen naar Oldenzaal en Bentheim zijn gewoon als één lijn getekend (eerder leek Oldenzaal niet aan de lijn naar Bentheim te liggen)
- Dat geldt ook voor die naar Winterswijk en Emmerich
- Hoevelaken is geen tariefpunt aan de lijn Amersfoort-Apeldoorn, waardoor het tarief Apeldoorn-Barneveld via Amersfoort wordt gerekend
- Tussen Meerssen en Maastricht Noord is een kilometer spoor verdwenen (2 ipv 3 kilometer, waarbij de lange-afstanden-kaart vorig jaar ook al met 2 rekende)
Ik bedoelde eigenlijk eerder van die zooi die uit elkaar tiefstraaltquote:Op woensdag 5 december 2012 19:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Gepland is 2017. Samenwerking tussen Stadler en Siemens meende ik. Verder weet ik ff niet hoe&wat qua welk mat.
Edit: Wat James zegt
Fahrzeuge BR ..480, ..481/482, ..485/885 rijden en reden erquote:Op woensdag 5 december 2012 19:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk eerder van die zooi die uit elkaar tiefstraalt
Er wordt nu gewerkt met een stopsysteem zoals ze dat in Londen ook gebruiken: bij een rood sein gaat er een balkje omlaag boven de derde rail. Gaat de trein door rood dan duwt dat balkje ergens tegenaan. In Londen wordt dan een remming uitgevoerd, in Berlijn kennelijk alleen een waarschuwing.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:47 schreef greavy het volgende:
[..]
In dat opzicht gaat het er wel wat op vooruit, maar qua reizigerservaring minimaal. Ondanks ontbreken "ATB" gebeurt het daar zelden tot een ongeval. Nu rijden de treinen zo dicht opelkaar, dat soms de ene trein net weg is en de ander er al staat. Dat kan straks niet meer dus.
In de achterhoek is het sowieso een drama..quote:Op woensdag 5 december 2012 20:27 schreef EddyAlbena het volgende:
Is Arriva beter op het gebied van punctualiteit dan Syntus? Ik hoor dat ze op mijn ('ouderlijke') Arriva laten rijden. Zou een zegen zijn. Ik kom hier niet meer zo vaak, maar dit komt echt akelig dicht in de buurt van 100% score wat betreft vertraging.
Intercity Rotterdam - Amersfoort - Deventer en Den Haag - Utrecht geschrapt.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
-En geen spitspendels naar Vlaardingen
Ik met bijlmer arena in mijn maag..quote:Op woensdag 5 december 2012 20:31 schreef James1988 het volgende:
Dienstregeling uitdunnen? In ieder geval:
- kwartierdiensten naar halfuurdiensten. Niet verlengd, uiteraard.
- sprinterseries geknipt op knooppuntstations
- Fyra toeslagvrij
- niet splitsen/combineren
Wat later wordt gewijzgd in twee stoptreinen per uur met telkens één SLT-70.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Intercity Rotterdam - Amersfoort - Deventer en Den Haag - Utrecht geschrapt.
quote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat later wordt gewijzgd in twee stoptreinen per uur met telkens één SLT-70.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |