Ja klopt, maar zou hem toch nog maar een keer kijken. Zeker de moeite waard.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Shame on me, die film staat nog op mijn must see lijstje. Heb het ooit eens geprobeerd maar toen viel ik in slaap. Had daarvoor al een film gekeken. Ben daarna nog eens op de helft binnengekomen, maar had hem toen ook af gezet. Films moet je vanaf begin in 1x kijken.
In Amerika raken ze van de straffen daar ook niet echt onder de indruk.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat hebben we al, noemen we gevangenissen
zolang de straffen te laag zijn en de pakkans nihil is raakt niemand ervan onder de indruk
Daarom staat hij nog steeds op dat lijstjequote:Op woensdag 5 december 2012 15:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja klopt, maar zou hem toch nog maar een keer kijken. Zeker de moeite waard.
Wikipedia:quote:
dat wil niet zeggen dat het hier niet zou kunnen werken, Amerika is sowieso het andere uiterste ... die zouden best wat minder hardvochtig mogen doen maar dat wil niet zeggen dat we hier niet een beetje doorgeschoten zijn naar de andere kantquote:Op woensdag 5 december 2012 15:41 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
In Amerika raken ze van de straffen daar ook niet echt onder de indruk.
Nee maar wel voor moord. Iets dat niet als ongeluk kan worden aangemerkt.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:43 schreef Saysem het volgende:
[..]
Wikipedia:
Een aantal voorbeelden van dood door schuld zijn:
• Bij het vrij zwemmen van een schoolklas, waarvan de helft wel en de helft niet kan zwemmen, let de badmeester niet op, waardoor een jongen in het bad verdrinkt.
• Een verpleegster geeft door onoplettendheid een verkeerde injectievloeistof aan, waardoor de dokter bij een operatie de patiënt een dodelijke dosis adrenaline geeft (verpleegster-arrest).
• Een scheikundige neemt explosieve chemicaliën mee naar huis. Een huisgenoot vraagt zich af wat dat spul is. Hij schudt het flesje, dat echter nitroglycerine blijkt te bevatten, en met een knal ontploft, waardoor hij op slag overlijdt.
Jij wil hier levenslang voor geven.
De cellen mogen wel wat minder luxer net als de privilegies heb ooit eens een Xbox afgeleverd bij de gevangenis want dat mocht men hebben op de cel. De Xbox werd gecontroleerd dat kostte wat geld meer niet.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat wil niet zeggen dat het hier niet zou kunnen werken, Amerika is sowieso het andere uiterste ... die zouden best wat minder hardvochtig mogen doen maar dat wil niet zeggen dat we hier niet een beetje doorgeschoten zijn naar de andere kant
de huidige aanpak werkt iig niet
Moslims met een dubbel paspoort berechten op grond van de Sharia. (alleen gewelds- en zeden delicten, voordat er overal homo's hangen) Het zal opruimen.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:29 schreef Saysem het volgende:
[..]
Dus wat zou de straf voor dood door schuld moeten zijn?
Nee, daar hebben ze playstations en weet ik wat meer, dat mag je ook eigenlijk geen gevangenis noemen.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat hebben we al, noemen we gevangenissen
zolang de straffen te laag zijn en de pakkans nihil is raakt niemand ervan onder de indruk
Ik vroeg om dood door schuld en jij kwam met levenslang.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:46 schreef ssebass het volgende:
Nee maar wel voor moord. Iets dat niet als ongeluk kan worden aangemerkt.
Ik had het over moord. Denk jij hier anders over dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 15:50 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ik vroeg om dood door schuld en jij kwam met levenslang.
Sterk staaltje terugkrabbelen weer. Dat risico loop je als niet nadenkt voordat je wat roeptoetert.
Hopelijk bedoel je wel een stille toch voor de daders.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:51 schreef .Masturbatron. het volgende:
weer iemand doodgetrapt? och. nou ja. een stille tocht houden, de jongens gaan even de bak in, en daarna hoor je hier niets meer over, zoals altijd
ik geef de ouders de schuld, zoals altijd in dit soort gevallen.
erg jammer voor de familie vh slachtoffer, en dat voor kerst
Jij gaat zeker nooit met OV in de Randstad ? Daar zou dit zeker werken.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:22 schreef Saysem het volgende:
[..]
Oh dus iemand die "grappig" doet verdient een klap met een knuppel.
Je wilt dus lijfstraffen uitvoeren zonder proces, zonder ook maar een criterium...
Ben bang dat het idd zo zal gaan.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:51 schreef .Masturbatron. het volgende:
weer iemand doodgetrapt? och. nou ja. een stille tocht houden, de jongens gaan even de bak in, en daarna hoor je hier niets meer over, zoals altijd
ik geef de ouders de schuld, zoals altijd in dit soort gevallen.
erg jammer voor de familie vh slachtoffer, en dat voor kerst
Het probleem is vooral dat de rechterlijke macht met zwijgende instemming van de wetgever de feitelijke maximumstraf heeft gedecimeerd in het geval van geweldsdelicten.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:37 schreef ssebass het volgende:
[..]
Rechter kan geen zwaardere straf opleggen dan de maximumstraf. Snap niet hoe ze ooit aan deze bijzonder lage maximum straffen zijn gekomen.
quote:Op woensdag 5 december 2012 15:29 schreef Saysem het volgende:
Dus wat zou de straf voor dood door schuld moeten zijn?
quote:Op woensdag 5 december 2012 15:32 schreef ssebass het volgende:
Wat zij een ander aan hebben gedaan moeten zij zelf ook ondergaan. Klinkt bijzonder logische en eerlijk toch? Aangezien dat in dit geval niet kan, lijkt de beste optie levenslang. Waarom zouden ze recht hebben op minder straf?
Lieg niet.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:52 schreef ssebass het volgende:
Ik had het over moord. Denk jij hier anders over dan?
Je weet best wat ik bedoel. Kinderachtig gedoe hier altijd.quote:
Wat was de argumentatie om dat te beslissen?quote:Op woensdag 5 december 2012 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de rechterlijke macht met zwijgende instemming van de wetgever de feitelijke maximumstraf heeft gedecimeerd in het geval van geweldsdelicten.
Wat je zegt ben je zelf, Hihihihihquote:Op woensdag 5 december 2012 15:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoel. Kinderachtig gedoe hier altijd.
Jij bent degene die de rechtspraak reduceert tot "oog om oog, tand om tand". Ik probeer je duidelijk te maken waarom juist dát kinderachtig is.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:56 schreef ssebass het volgende:
Je weet best wat ik bedoel. Kinderachtig gedoe hier altijd.
Nee dit lijkt mij nog steeds zeer praktisch. Al zijn er een paar uitzonderingen waarbij je dit onmogelijk kunt toepassen bijvoorbeeld als iemand overlijdt door nalatigheid is het heel lastig om dit principe toe te passen. Dan moet er ook iemand nalatig met jou omgaan?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:00 schreef Saysem het volgende:
[..]
Jij bent degene die de rechtspraak reduceert tot "oog om oog, tand om tand". Ik probeer je duidelijk te maken waarom juist dát kinderachtig is.
Hij zegt wel wat veel mensen vinden.quote:De PVV vindt het onterecht dat na de dood van een grensrechter in Almere vooral wordt gesproken over een voetbalprobleem. Volgens de partij is het een "Marokkanenprobleem". De PVV zegt dat de Nederlandse politiek en de media in een totale staat van ontkenning verkeren.
Door te spreken over een voetbalprobleem, wordt het echte probleem verhuld, zegt de PVV. "Het Marokkanenprobleem uit zich op straat, op school, in het winkelcentrum en op het voetbalveld," zegt PVV-leider Wilders.
Racisme
Volgens Wilders is 65 procent van de Marokkaanse jongeren al eens aangehouden door de politie. Hij vindt dat de problemen eerlijk moeten worden benoemd. Wilders noemt geweld door Marokkanen puur racisme. "Want de slachtoffers zijn zelden of nooit Marokkanen of islamieten", aldus de PVV.
Dat is zo gegroeid. Enerzijds vanuit het idee dat als twee dronken kerels ruzie krijgen over een vrouw en elkaar klappen verkopen dat geen reden is om ze allebei 6 jaar op te sluiten, en ze geen onderscheid maken tussen een vechtpartijtje en ernstig assymetrisch geweld zonder fatsoenlijke aanleiding. Anderzijds vanuit de jaren 70 heropvoedings en reintegratiegedachte waarbij de vergelding is ondergesneeuwd, terwijl de daders vaak ook nog simpele zielen zijn waarvan rechters het moeilijk vinden om een volwaardig inzicht in goed en kwaad bij te veronderstellen.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat was de argumentatie om dat te beslissen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |