abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119948883
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Poll: Welke dag een meet?
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 3% gewijzigd door Actaeon op 05-12-2012 11:04:19 ]
pi_119948901
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Het was ook wel enigszins sarcastisch :+

Jij maar de lapo?
Oh okee :+ ik schrok al een klein beetje :P
pi_119948902
Ik vond IJ-veren I toch wel wat spannender.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_119948923
hulde voor de novietenhoeders _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119948935
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119948944
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:56 schreef Boterbartje het volgende:
Erkenning is altijd fijn :7
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_119949011
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik vond IJ-veren I toch wel wat spannender.
Maybe next time. II was de eerste die in me opkwam. :P En 'II' staat cool toch? Meestal is er maar eentje gewoon. :+
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:56 schreef Boterbartje het volgende:
Dank voor deze spontane blijk van waardering. :)
pi_119949012
Haha, Gormley. Echt een held vind ik dat. Vooral verhalen uit de jaren dat hij bij de commissie werkte (jaren 1980) heb ik erg van genoten. Hij kan heerlijk vertellen over de opstelling van de Britten en van vooral Thatcher, inclusief accent.

Hij is overigens wel echt een autoriteit op het gebied van Europees recht. Vandaar ook dat die master (European law) aan de RuG -naar horen zeggen- als enige in Nederland meedraait in de internationale top.
pi_119949027
Weer een achterlijk kutmailtje van de ovchipkaartboer gekregen met de strekking; wij vinden van niet, dus we vergoeden niet kap eens met ons te mailen :r

kutvolk

Heb maar even teruggemaild dat ik verwacht dat ze mij alle informatie omtrent deze kwestie die ze hebben en onderzoeksrapport van mijn kaart naar mij opsturen op grond van europese wetgeving omtrent gegevensbescherming blabla.

werken zullen ze voor hun geld kutvolk blegh knoop ze op het spoor :r
pi_119949044
Bij mij staat vandaag goederenrecht op het programma! In het bijzonder verjaring en gemeenschap.

Wat vinden jullie van de serie van Pitlo? Ik hoor eigenlijk altijd meer over de Asser; waarom wordt die niet overal voorgeschreven?
pi_119949086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:00 schreef Valid het volgende:
Bij mij staat vandaag goederenrecht op het programma! In het bijzonder verjaring en gemeenschap.

Wat vinden jullie van de serie van Pitlo? Ik hoor eigenlijk altijd meer over de Asser; waarom wordt die niet overal voorgeschreven?
Omdat die ontzettend duur is waarschijnlijk. En de auteurs van de Pitlo-serie en de SBR-serie nog weleens een andere mening zijn toegedaan dan de auteurs van de Asser-serie. Ik kan mij voorstellen dat als de kernhoogleraar van een bepaald vak het meer eens is met de Pitlo auteurs of er zelf één is de Pitlo voorgeschreven is.

En de Pitlo is makkelijker dan de Asser om te lezen. Maar wel een prima boek, alleen is de Asser uitgebreider en beter vind ik.
pi_119949195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:02 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Omdat die ontzettend duur is waarschijnlijk. En de auteurs van de Pitlo-serie en de SBR-serie nog weleens een andere mening zijn toegedaan dan de auteurs van de Asser-serie. Ik kan mij voorstellen dat als de kernhoogleraar van een bepaald vak het meer eens is met de Pitlo auteurs of er zelf één is de Pitlo voorgeschreven is.

En de Pitlo is makkelijker dan de Asser om te lezen. Maar wel een prima boek, alleen is de Asser uitgebreider en beter vind ik.
Ik kan niet wachten op Goederenrecht en Verbintenissenrecht. Geweldige vakken denk ik :)
pi_119949200
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:02 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wij (RuG) gebruiken zowel de Pitlo- als de SBR-serie, ook binnen één vak. Van de Asser is niks voorgeschreven. Ik ben dan wel weer zo'n purist dat ik het jammer vind dat er verschillende series door elkaar lopen. ;)
pi_119949259
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op Goederenrecht en Verbintenissenrecht. Geweldige vakken denk ik :)
Zeker zeker. Vooral Goederenrecht. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:05 schreef Valid het volgende:

[..]

Wij (RuG) gebruiken zowel de Pitlo- als de SBR-serie, ook binnen één vak. Van de Asser is niks voorgeschreven. Ik ben dan wel weer zo'n purist dat ik het jammer vind dat er verschillende series door elkaar lopen. ;)
Dat is helemaal niet jammer omdat je zo in aanraking komt met verschillende dogmatische standpunten. Hetgeen weer goed is voor je academische vorming en het je makkelijker maakt zelf een standpunt te bepalen. :)
pi_119949299
[quote]0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:08 schreef Actaeon het volgende:

Wij hebben de Asser zie ik.
pi_119949318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 5 december 2012 11:08 schreef Actaeon het volgende:

Wij hebben de Asser zie ik.
Die van Mijnssen/Van Velten & Bartels?
pi_119949357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Die van Mijnssen/Van Velten & Bartels?
Bijna goed. "bewerkt door prof. mr. F.H.J. Mijnssen en prof. mr. P. de Haan"
pi_119949424
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Bijna goed. "bewerkt door prof. mr. F.H.J. Mijnssen en prof. mr. P. de Haan"
Ohja dat is het deel 'Algemeen Goederenrecht'. Die met Van Velten en Bartels is het deel 'Zakelijke Rechten'. Ik was even abuis. :P
pi_119949499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:14 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ohja dat is het deel 'Algemeen Goederenrecht'. Die met Van Velten en Bartels is het deel 'Zakelijke Rechten'. Ik was even abuis. :P
Maar dat is een goed boek?
pi_119949568
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Maar dat is een goed boek?
Absoluut. :) Sowieso vind ik de Asser-serie echt heel goed. Asser/Maeijer, Van Solinge & Nieuwe Weme is ook echt een geweldig boek als je iets moet weten over de NV of BV.
pi_119949584
www.so.cl

Nieuwe sociale media, sinds vandaag in de lucht :)
pi_119949601
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:19 schreef Boterbartje het volgende:
www.so.cl

Gewoon Facebook, meer heb je niet nodig.
pi_119949616
THAT'S WHAAAT MY HEART YEAAARNS FOR NOW...
pi_119949622
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:19 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gewoon Facebook, meer heb je niet nodig.
Als jurist en dus CV-neuker (en ik bedoel niet de verwarming) moet je toch wel LinkedIN hebben?! :o
pi_119949632
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:19 schreef Boterbartje het volgende:
www.so.cl

Ah. Microsoft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')