http://www.shownieuws.tv/(...)r-sluit-ik-niet-uit/Everink: ´Ik sluit een gesprek niet uit´
![1354739025Nfoto_Koen1-e1354775873344.jpg]()
Een bezoek aan Sensation in de Arena in Amsterdam pakt voor Koen Everink totaal verkeerd uit. Hij wordt zwaar mishandeld en is al maanden aan het revalideren. Koen spreekt liever niet met de pers, maar voor Shownieuws maakt hij een uitzondering.
Het verwerken van wat er op 7 juli in skybox 233 in de Arena heeft plaatsgevonden, valt hem zwaar. Terwijl Badr Hari achter gesloten deuren zit, probeert Koen Everink zijn leven weer op te pakken. Hij kan weer kleine stukjes lopen. Koen: “Naar omstandigheden voel ik me redelijk, maar qua fysieke gesteldheid heb ik nog een lange weg te gaan. Drie keer per week ben ik bezig met revalideren. Vooral fietsen is goed voor mijn been. Volgens de artsen die me behandelen, valt er nu nog niet te voorspellen of het ooit nog goedkomt met mijn linkerbeen. Dat kunnen ze over drie of vier jaar pas zeggen.”
Minder valide
Koen heeft de draad weer opgepakt en is onlangs voor het eerst na de mishandeling naar een uitgaansgelegenheid geweest: “Als je me ziet lopen, kan ik me gerust voorstellen dat je bij jezelf denkt dat het goed met me gaat. Ik kan kleine stukjes lopen. Boodschappen halen, lukt me prima, maar een gezellige boswandeling maken zit er niet in. Dat is te pijnlijk. Je moet je voorstellen dat alle banden in mijn linkerbeen weg zijn. Daar zitten nu schroeven en een stalen plaat in. Mijn knie over mijn tenen buigen is lastig. We doen er alles aan om te optimaliseren, maar mijn linkerbeen functioneert qua mobiliteit voor ongeveer 50 tot 60 procent. Ik ben niet invalide, maar minder valide.”
De laatste maanden is Koen ongewild veel in het nieuws gekomen. Hij heeft daar moeite mee en werd onlangs tijdens een avondje uitgaan opnieuw geconfronteerd met de nasleep van de mishandeling: “Jeroen een goede vriend van me, had me gevraagd om iets te komen drinken in Club Air in Amsterdam. Ik wist niet of ik er goed aan zou doen, maar het moest er toch een keer van komen om me weer eens onder de mensen te begeven. Ik ben er heen gegaan, maar ik voelde me erg bekeken en niet op mijn gemak. Terwijl ik er was, zag ik mensen met elkaar over me praten en naar me wijzen. Ze kwamen ook naar me toe en begonnen van alles te vragen over de bewuste nacht in de Arena. Eigenlijk wil er helemaal niet aan herinnerd worden. Na twee colaatjes ben ik naar huis gegaan. Soms denk ik bij mezelf: als er geen bekend persoon bij mijn mishandeling betrokken was, was mijn naam ook niet zo uitgebreid in het nieuws gekomen.”
Grensrechter
Aan Shownieuws laat Koen weten dat hij de afgelopen dagen veel heeft nagedacht over het overlijden van de grensrechter. “Dat had mij ook kunnen overkomen. Ik heb geluk gehad, omdat ik erg fit was ten tijde van de mishandeling. Ik hoop dat degenen die erbij betrokken waren alsnog zullen vertellen wat er die nacht echt is gebeurt. Ik weet dat ik niets tegen Estelle heb gezegd. Als ik haar beledigd had, wat ik nooit zou doen, omdat ik daar totaal geen reden voor heb, had ik het voorval ergens nog kunnen begrijpen, maar nu is het zo vreemd. Wat ik zeker weet, is dat ik beide verdachten heb gezien. De een zegt dat hij me geholpen heeft en de ander zegt dat hij mij een corrigerende tik heeft gegeven. Het was geen corrigerende tik. Ik heb een vuistslag op me af zien komen. Ik heb nooit gezegd dat Badr Hari moet hangen. Nooit. Het enige wat ik wil, is dat het ware verhaal naar buiten komt en dat de betrokkenen eerlijk zullen vertellen wat er zich werkelijk heeft afgespeeld.”
Gesprek
Of er ooit een gesprek tussen Badr Hari en Koen Everink komt sluit laatstgenoemde niet uit. “Er is nu geen goede basis om een gesprek aan te gaan, maar wellicht wel als hij ervoor uitkomt wat er is voorgevallen. Wie weet ooit. Ik geloof best dat Badr een sympathiek persoon is. We hebben nooit een woord met elkaar gewisseld.” Wat betreft de toekomst, heeft Koen nog een lange weg te gaan. “Het is niet alleen mijn been waar ik last van heb. Er komt een stuk verwerking bij kijken en ik ben onder behandeling bij de tandarts, omdat er in mijn mond ook het een en ander beschadigd is. Mijn grootste hoop is dat ik ooit weer kan voetballen en hardlopen, maar die kans is klein. Het voelt alsof mijn hobbies van me zijn afgenomen.”