Heel veel "patsers" schijnen dat te denkenquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:37 schreef Ambrosius het volgende:
Meneer de privechauffeur in uw A8 bij knooppunt Galder vanmorgen, het bordje "ritsen vanaf hier", betekent niet "ga nog even inhalen". Helaas kon ik het gat niet dichtrijden..anders was het mooi weer achteraan aansluiten. Oh, en mistig was het zeker niet.
mwah, zeker met de taxi's, en al helemaal de busjes blijf ik gewoon lekker doorrijden.. zoeken ze het maar lekker uit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel veel "patsers" schijnen dat te denken![]()
En bij mij gaat het dan ook op "rode waas" en probeer ik het gat dicht te rijden/houden.. Herkenbaar
Maar als het écht puntje bij plaatje komt bindt ik vaak in (als ze hem er gewoon tussen rammen). Ik hecht aan mijn auto en aan mijn lijf en leden (en leven).. Maar het lukt toch regelmatig wel.. En mensen er bij het stoplicht uit rijden (als ik daar zin in heb, en dat is zeker niet altijd) met mijn oude brikje ook
Dat is echt niet goed te praten dat je rechts gaat inhalenquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, zeker met de taxi's, en al helemaal de busjes blijf ik gewoon lekker doorrijden.. zoeken ze het maar lekker uit.
Wel laatst 2x bijna een ongeluk gehad.. Ging iemand(laten we hun auto 1 noemen) vlak voor een oprit naar de linkerbaan, omdat er iemand de snelweg op wou(auto 2) en dus de oprit naderde.. Lullige was alleen dat ik toen steeds net die auto wou inhalen en al links reed met 1* 20km/h en 1x 30 km/h snelheidsverschil..
Ik gooide beide keren de auto gewoon weer naar rechts, waar dan 2-3 sec later die andere auto (die ook te langzaam reed) de snelweg op wilt. Kan ik alsnog in de remmen om een ongeval te voorkomen..![]()
En nee, beide keren was het absoluut niet druk op de weg, die 1e auto's had prima rechts kunnen blijven rijden, waardoor het allemaal heel soepel, eenvoudig en veilig had kunnen verlopen. (ik naar links om auto 1 in te halen, auto 2 had eenvoudig zijn snelheid aan kunnen passen en dan was er helemaal geen man overboord..
Maar goed, vanmorgen op 40km snelweg ook 3 auto's rechts ingehaald omdat ze nogal vroeg naar links gingen om in een treintje een (of meer) vrachtwagens in te halen.
Ik merk bij mijzelf dat ik tegenwoordig steeds makkelijker gewoon rechts inhaal. Niet goed, maar toch begint het een automatisme te worden om dan gewoon naar rechts te gaan, CC aan te laten staan en er rechts voorbij te rijden.. Helemaal als ik de CC op de Vmax heb staan.
Nee, rechts inhalen doe ik niet.. Tenzij die baan (sorry: rijstrook) nu eenmaal sneller gaat...quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, zeker met de taxi's, en al helemaal de busjes blijf ik gewoon lekker doorrijden.. zoeken ze het maar lekker uit.
Wel laatst 2x bijna een ongeluk gehad.. Ging iemand(laten we hun auto 1 noemen) vlak voor een oprit naar de linkerbaan, omdat er iemand de snelweg op wou(auto 2) en dus de oprit naderde.. Lullige was alleen dat ik toen steeds net die auto wou inhalen en al links reed met 1* 20km/h en 1x 30 km/h snelheidsverschil..
Ik gooide beide keren de auto gewoon weer naar rechts, waar dan 2-3 sec later die andere auto (die ook te langzaam reed) de snelweg op wilt. Kan ik alsnog in de remmen om een ongeval te voorkomen..![]()
En nee, beide keren was het absoluut niet druk op de weg, die 1e auto's had prima rechts kunnen blijven rijden, waardoor het allemaal heel soepel, eenvoudig en veilig had kunnen verlopen. (ik naar links om auto 1 in te halen, auto 2 had eenvoudig zijn snelheid aan kunnen passen en dan was er helemaal geen man overboord..
Maar goed, vanmorgen op 40km snelweg ook 3 auto's rechts ingehaald omdat ze nogal vroeg naar links gingen om in een treintje een (of meer) vrachtwagens in te halen.
Ik merk bij mijzelf dat ik tegenwoordig steeds makkelijker gewoon rechts inhaal. Niet goed, maar toch begint het een automatisme te worden om dan gewoon naar rechts te gaan, CC aan te laten staan en er rechts voorbij te rijden.. Helemaal als ik de CC op de Vmax heb staan.
Flink remmen op links of uit laten rijden op rechts, ik zou het ook wel weten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is echt niet goed te praten dat je rechts gaat inhalen
DAAR veroorzaak je ongelukken mee.
Neehoor, met rechts inhalen veroorzaak je geen ongelukken. De oorzaak ligt altijd bij degene die van rijstrook verandert, omdat deze voorrang moet geven aan al het verkeer dat zich al reeds op de andere rijstrook bevindt. Daar zijn verzachtende omstandigheden, bijv. als je vmax + 50 rijdt of rechts inhaalt, maar dan nog ben jij niet de veroorzaker.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:02 schreef Luxuria het volgende:
Ik haal technisch gezien niet rechts in, ik rij gewoon met de daar geldende maximum snelheid op de rechterbaan. dat men op links dan langzamer rijd.. tja. Moet ik dan ook maar 100 gaan rijden waar 130 toe is gestaan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
File!quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik haal technisch gezien niet rechts in, ik rij gewoon met de daar geldende maximum snelheid op de rechterbaan. dat men op links dan langzamer rijd.. tja. Moet ik dan ook maar 100 gaan rijden waar 130 toe is gestaan?
Even afgezien van 'schuld': het zou fijn zijn als wat meer mensen die richtingaanwijzer (VOOR het van richting veranderen) eens zouden gebruiken.. Ik "voel" het meestal wel van te voren aankomen (en ik denk veel mensen die langer rijden en vooruit en om zich heen kijken), maar desalniettemin zou het erg prettig zijnquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, met rechts inhalen veroorzaak je geen ongelukken. De oorzaak ligt altijd bij degene die van rijstrook verandert, omdat deze voorrang moet geven aan al het verkeer dat zich al reeds op de andere rijstrook bevindt. Daar zijn verzachtende omstandigheden, bijv. als je vmax + 50 rijdt of rechts inhaalt, maar dan nog ben jij niet de veroorzaker.
Trouwens wat heb je daar eigenlijk aan als daar een vrachtwagen rijdt (wat dus de reden is dat die anderen naar links gaan)?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik haal technisch gezien niet rechts in, ik rij gewoon met de daar geldende maximum snelheid op de rechterbaan. dat men op links dan langzamer rijd.. tja. Moet ik dan ook maar 100 gaan rijden waar 130 toe is gestaan?
Een vrachtwagen die 200-300 meter verderop rijd? Als ik nog eenvoudig en met ruime marge die andere auto rechts voorbij kan, en voor hem weer naar links kan zonder ook maar een klein beetje af te hoeven remmen, betekend dat naar mijn mening dat die andere bestuurder gewoon "te vroeg" naar links is gegaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Trouwens wat heb je daar eigenlijk aan als daar een vrachtwagen rijdt (wat dus de reden is dat die anderen naar links gaan)?
De meeste mensen gaan 300 meter voor een vrachtwagen al naar links, vooral als ze niet zo hard rijden... Als jij dan met 130 achterop loopt kan je met een mooie zichzag er meestal wel voorbij.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Trouwens wat heb je daar eigenlijk aan als daar een vrachtwagen rijdt (wat dus de reden is dat die anderen naar links gaan)?
Moet je bij die vrachtwagen weer afremmen en op dat treintje wachten.
Je quote mij maar de tekst in de quote heb ik niet getyptquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, met rechts inhalen veroorzaak je geen ongelukken. De oorzaak ligt altijd bij degene die van rijstrook verandert, omdat deze voorrang moet geven aan al het verkeer dat zich al reeds op de andere rijstrook bevindt. Daar zijn verzachtende omstandigheden, bijv. als je vmax + 50 rijdt of rechts inhaalt, maar dan nog ben jij niet de veroorzaker.
PTA / Irritaties op de weg #27: In de file, of langs de file?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je quote mij maar de tekst in de quote heb ik niet getypt
De tekst in jouw quote is dit:quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
PTA / Irritaties op de weg #27: In de file, of langs de file?
Dat heb ik niet geschreven.quote:Ik haal technisch gezien niet rechts in, ik rij gewoon met de daar geldende maximum snelheid op de rechterbaan. dat men op links dan langzamer rijd.. tja. Moet ik dan ook maar 100 gaan rijden waar 130 toe is gestaan?
Nu je het zegt. Ik zal het even aanpassen... Weird.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
De tekst in jouw quote is dit:
[..]
Dat heb ik niet geschreven
Ja echt gek!quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Ik zal het even aanpassen... Weird.
Met door rood rijden veroorzaak je ook geen ongelukken. De oorzaak ligt altijd bij degene die niet opzij ging of remde voor de door rood rijder. Ja toch? Door rood rijden is verboden net als rechts inhalen. Zelfde kromme beredenering zoals jij echt keer op keer doet. Jij bent vast ook in staat om verkrachting goed te praten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind het erg knap van je dat je altijd weer van die voorbeelden kan vinden die compleet nergens op slaan. Echt waar, hoe je er telkens weer een compleet andere case aan kan hangen die als een tang op een varkens laat, chapeau. Ik vind Amenth en consorten al een stel mongolen, maar je doet hard je best om ook in het rijtje met trolls opgenomen te worden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:55 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Met door rood rijden veroorzaak je ook geen ongelukken. De oorzaak ligt altijd bij degene die niet opzij ging of remde voor de door rood rijder. Ja toch? Door rood rijden is verboden net als rechts inhalen. Zelfde kromme beredenering zoals jij echt keer op keer doet. Jij bent vast ook in staat om verkrachting goed te praten.
Overdrijf niet zo man.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:55 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Met door rood rijden veroorzaak je ook geen ongelukken. De oorzaak ligt altijd bij degene die niet opzij ging of remde voor de door rood rijder. Ja toch? Door rood rijden is verboden net als rechts inhalen. Zelfde kromme beredenering zoals jij echt keer op keer doet. Jij bent vast ook in staat om verkrachting goed te praten.
Ik vind het knap dat jij al maandenlang dezelfde lulkoek verkoopt en helemaal niemand spreekt je tegen waardoor je de illusie krijgt dat je dus dan maar gelijk hebt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind het erg knap van je dat je altijd weer van die voorbeelden kan vinden die compleet nergens op slaan. Echt waar, hoe je er telkens weer een compleet andere case aan kan hangen die als een tang op een varkens laat, chapeau. Ik vind Amenth en consorten al een stel mongolen, maar je doet hard je best om ook in het rijtje met trolls opgenomen te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |