abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119985310
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Ook een irritatie:
- Meerijdende vrouwmenschen in de auto; bijvoorbeeld bij mist / gladheid/ etc als ze al zenuwachtig zijn.... :P
Wat is dat nou weer voor een vooroordeel!

Mijn irritatie van vandaag: als je niet durft te rijden in de sneeuw, BLIJF DAN THUIS! En ga geen 30km/u rijden waar je zeker 60 kan (80km weg, kaarsrecht) Oh, en als je langzaam rijdt omdat het glad is, moet je vooral heel vaak je remmen gebruiken...

Ik heb vandaag meer dan een uur over 35km gedaan... Ik had echt die eerste rotonde rond moeten rijden en terug naar huis moeten gaan...
pi_119986012
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Mijn irritatie van vandaag: als je niet durft te rijden in de sneeuw, BLIJF DAN THUIS! En ga geen 30km/u rijden waar je zeker 60 kan (80km weg, kaarsrecht) Oh, en als je langzaam rijdt omdat het glad is, moet je vooral heel vaak je remmen gebruiken...

Ik heb vandaag meer dan een uur over 35km gedaan... Ik had echt die eerste rotonde rond moeten rijden en terug naar huis moeten gaan...
30km/u over de N360? ships; moet straks nog naar de Makro.. Neem wel de touristische route dan; kan ik nog een beetje spelen ook. >:)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119986311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:03 schreef Marco001 het volgende:

[..]

30km/u over de N360? ships; moet straks nog naar de Makro.. Neem wel de touristische route dan; kan ik nog een beetje spelen ook. >:)
Dat was tussen 7 en 8, geen idee hoe het nu is... De ring begint nu ook eindelijk weer een beetje door te rijden (ik kijk er tegenaan...)
  donderdag 6 december 2012 @ 09:56:32 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_119987193
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:21 schreef -Erick- het volgende:
Had zonet een rare situatie waar ik zelf vind dat ik er niks aan kan doen.

[ afbeelding ]

Ik was de blauwe (blauwe vak) auto die keurig met 40km/u door groen heen ging, alleen moest ik stoppen omdat er een paar auto's voor mij eentje links af wou slaan.

De paarse auto rechts van mij kreeg groen licht voor rechtdoor alleen had ik zijn rijbaan geblokkeerd. Die kerel rechts van mij werd me een potje agressief op mij.. groot licht en toeteren alsof de wereld verging.

Ik ging keurig door groen licht.. de rest van de auto's voor mij gingen plots op de rem, ik had dat ook niet kunnen voorzien.
FOUT!

je mag het kruispunt niet blokkeren. en had dus moeten stoppen toen je door had dat je het niet zou halen.
ja oke je gaat door groen, maar door die linksafslaande mensen had je kunnen begrijpen dat je het niet ging halen en op tijd kunnen stoppen.

hoofd erbij, hou het kruipunt vrij.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:16:36 #31
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_119987534
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:04 schreef rival het volgende:

[..]

FOUT!

je mag het kruispunt niet blokkeren. en had dus moeten stoppen toen je door had dat je het niet zou halen.
ja oke je gaat door groen, maar door die linksafslaande mensen had je kunnen begrijpen dat je het niet ging halen en op tijd kunnen stoppen.

hoofd erbij, hou het kruipunt vrij.
Bullshit.. Je kunt niet altijd zien dat er een paar auto's voor je iemand zijn knipperlicht aan heeft en dus wil afslaan.. Natuurlijk doe je altijd je best om het kruispunt leeg te houden, maar dit kun je niet altijd (Let wel; NIET ALTIJD, dus SOMS WEL) zien aankomen..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_119987970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:16 schreef Koepert het volgende:

[..]

Bullshit.. Je kunt niet altijd zien dat er een paar auto's voor je iemand zijn knipperlicht aan heeft en dus wil afslaan.. Natuurlijk doe je altijd je best om het kruispunt leeg te houden, maar dit kun je niet altijd (Let wel; NIET ALTIJD, dus SOMS WEL) zien aankomen..
als er een "paar auto's voor je" dus al iemand knipperd. zo ver voor je dat jij het niet kan zien... dan zit jij nog niet op of half over het kruispunt en kan je dus sowieso eerder stoppen...

denk eens na.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:46:47 #33
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_119988361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:34 schreef rival het volgende:

[..]

als er een "paar auto's voor je" dus al iemand knipperd. zo ver voor je dat jij het niet kan zien... dan zit jij nog niet op of half over het kruispunt en kan je dus sowieso eerder stoppen...

denk eens na.
Kijk eens naar t plaatje.. eerste afslag naar links na t kruispunt is minimaal 2 tot 4 autolengtes.. dus kan prima.. en zo ver voor je... 1 bedrijfsbusje is voldoende..

"Denk eens na" is sowieso een onnodige opmerking..ik denk wel na.. K denk na over een situatie icm het plaatje waarop het heel plausibel is dat je dus 'in de weg komt te staan'

Dus in plaats van kortzichtig te doen, en vrij onbeleefd te reageren, kun je het ook gewoon niet met me eens zijn..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_119988553
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:34 schreef rival het volgende:

denk eens na.
Als er iemand knippert wel ja.
Hoe vaak gebruiken mensen hun richtingaanwijzer nog?
pi_119989291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:53 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Oh, je staat verbaast te kijken hoe vaak dat ding gebruikt wordt.

Op het moment dat ze werkelijk afslaan... Eerst remmen, dan de bocht inzetten, oh en ook maar even dat knipper ding aanzetten.
pi_119989381
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:53 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

ik ga alleen letterlijk op zijn post in. hij heeft het over een auto een paar auto's voor je die knippert.
  donderdag 6 december 2012 @ 11:28:29 #37
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_119989635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Da's een vooroordeel over vrouwen. (neehee, niet ALLE vrouwen, lang niet). :P

Ik ga zo de weg maar es op; ben erg benieuwd.... :) Zonnetje, witte wereld, deze winter voor t eerst met winterbandjes, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_119989967
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:28 schreef Descendent het volgende:

[..]
Ik ga zo de weg maar es op; ben erg benieuwd.... :) Zonnetje, witte wereld, deze winter voor t eerst met winterbandjes, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
Nu niet meer. De weg is nu weer schoon, daar zorgt dat zonnetje wel voor.

Maar ik zat vanmorgen wel weer te denken dat een heleboel mensen ineens vergeten hoe ze moeten rijden als de omstandigheden eens niet ideaal zijn...
pi_119990316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:

Oh, je staat verbaast te kijken hoe vaak dat ding gebruikt wordt.

Op het moment dat ze werkelijk afslaan... Eerst remmen, dan de bocht inzetten, oh en ook maar even dat knipper ding aanzetten.
:)
pi_119990348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:20 schreef rival het volgende:

ik ga alleen letterlijk op zijn post in. hij heeft het over een auto een paar auto's voor je die knippert.
okee.
pi_119991544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:16 schreef Koepert het volgende:

[..]

Technisch gezien mag je het kruispunt niet op rijden, tenzij je zeker weet dat je niet op het kruispunt stil komt te staan. :)
pi_119991970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Technisch gezien mag je het kruispunt niet op rijden, tenzij je zeker weet dat je niet op het kruispunt stil komt te staan. :)
Ik weet zeker dat ik het kruispunt kan oversteken. Totdat diegene voor mij ineens z'n knipperlicht aan zet en zijn auto stil zet omdat hij ineens af moet.

Zolang je auto's voor je hebt, kun je noot zeker weten of je niet stil komt te staan op een kruispunt. Of wacht jij altijd met oprijden totdat de auto voor je van het kruispunt af is?
pi_119992083
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik het kruispunt kan oversteken. Totdat diegene voor mij ineens z'n knipperlicht aan zet en zijn auto stil zet omdat hij ineens af moet.

Zolang je auto's voor je hebt, kun je noot zeker weten of je niet stil komt te staan op een kruispunt. Of wacht jij altijd met oprijden totdat de auto voor je van het kruispunt af is?
Wat snap je niet aan "technisch gezien"?
pi_119992167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan "technisch gezien"?
??
pi_119992261
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

??
Dat het in de praktijk onhandig is om inderdaad te wachten tot er daadwerkelijk plaats is, staat los van hoe het technisch gezien zou moeten.

Wat ik hiermee wilde aangeven is, dat er nooit, maar dan ook nooit een geldige reden kan zijn om stil te staan op een kruispunt.
pi_119992368
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat het in de praktijk onhandig is om inderdaad te wachten tot er daadwerkelijk plaats is, staat los van hoe het technisch gezien zou moeten.

Wat ik hiermee wilde aangeven is, dat er nooit, maar dan ook nooit een geldige reden kan zijn om stil te staan op een kruispunt.
Ik kan genoeg geldige redenen verzinnen... Een daarvan is een auto die ineens gaat stil staan op een kruispunt terwijl hij (en dus jij ook) van het kruispunt af had kunnen rijden.
pi_119992458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik kan genoeg geldige redenen verzinnen... Een daarvan is een auto die ineens gaat stil staan op een kruispunt terwijl hij (en dus jij ook) van het kruispunt af had kunnen rijden.
Dan had jij dus al niet mogen oprijden, omdat het kruispunt al niet vrij was toen je op reed (die andere auto reed er namelijk nog). Als jij dan blijft wachten totdat hij er vanaf is, kun je oprijden. :)
Als die andere auto dan stil komt te staan, dan zal jij nooit op het kruispunt zijn op dat moment.

Nogmaals, dit is zoals het technisch gezien zou moeten. Dus je geeft nu een ongeldige reden op. :)
pi_119995893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dan had jij dus al niet mogen oprijden, omdat het kruispunt al niet vrij was toen je op reed (die andere auto reed er namelijk nog). Als jij dan blijft wachten totdat hij er vanaf is, kun je oprijden. :)
Als die andere auto dan stil komt te staan, dan zal jij nooit op het kruispunt zijn op dat moment.

Nogmaals, dit is zoals het technisch gezien zou moeten. Dus je geeft nu een ongeldige reden op. :)
Ja, als je dat doet zoals jij zegt dan zijn er hier genoeg verkeerslichten waar maar 1 auto per groen licht doorheen kan.. (anders zeker wel een stuk of 4).. dat is handig.. |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 6 december 2012 @ 15:18:13 #49
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_119997250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dus als het groen wordt en jij staat als tweede, wacht je tot de eerste auto geheel het kruispunt is overgestoken voordat je begint met rijden? Zo heb ik dat niet geleerd... Wel als ik nog voor het stoplicht sta en al zie dat het vaststaat, dan blijf ik wachten. En sta ik op een drukke weg, dan hou ik ook ruimte bij zijstraten over.
pi_119997984
Hoe willen jullie anders dan te alle tijden aan deze wet voldoen?
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_06-12-2012

quote:
Artikel 23

1.De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:
a. op een kruispunt of een overweg;
Nogmaals, het gaat erom hoe het technisch zou moeten, niet zoals het in de praktijk gebeurd. En ook gaat het er hier niet om over hoe je het geleerd hebt. Het gaat erom hoe je het te alle tijden kunt voorkomen, en daarom alle redenen die er eventueel zouden kunnen bestaan te verwerpen. :)

En voor de zekerheid, ik doe dit ook niet op die technische manier, ik wil alleen aangeven dat er geen enkele reden terecht zal zijn om een kruispunt te hebben geblokkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')