quote:Met enige regelmaat reed ik langs de File op bij de A1, afslag Hoevelaken. File staat altijd richting A28, dus je kunt er gemakkelijk langs. Nooit harder dan 35 oid. Op de afslag staat er altijd een hele rij voor Links, ik moet daar rechtdoor die rij ik ook voorbij. Scheelt mij in totaal ongeveer 7,5 minuut. Op een reisje van 20 minuten toch behoorlijk
Echter is het nu veel drukker geworden op m'n sluiproute dus dan duik ik maar gewoon de file in op de A1 bij Amersfoort Noord
Wat is nou je conclusie dan gezien naar die auto type's?quote:Op woensdag 5 december 2012 08:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van gister. File op de rijstrook met jou tegemoetkomend verkeer, zijstraat, voor mij gezien, naar links waar ik in moet en dan al dat tegemoetkomende verkeer dat stom het gaatje dicht blijft trappen. Da fuq mensen, ik moet door jullie heen doe zijstraat in, ik hoef niet in dezelfde rij te zijn.
Opvallend: Allemaal Clio's, Leon's, Altea's, Fabia's e.d. die dat dicht blijven trappen...
Typische (goedkopere) leasebakken...quote:Op woensdag 5 december 2012 08:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat is nou je conclusie dan gezien naar die auto type's?
Jaja dus alle Clio's, Leon's, Altea's, Fabia's zijn leasebakken is je conclusie? Ligt toch meer aan de persoon die achter het stuur zit?quote:Op woensdag 5 december 2012 08:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Typische (goedkopere) leasebakken...
Zeg ik dat het allemaal leaserijders zijn? Nee, ik zeg alleen dat het typisch goedkopere leasewagens zijn. En toevallig vertonen veel leaserijders een bepaald soort gedrag, dus... In mijn wereld is 1+1 nog steeds 2.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jaja dus alle Clio's, Leon's, Altea's, Fabia's zijn leasebakken is je conclusie? Ligt toch meer aan de persoon die achter het stuur zit?
Succes met je conclusiesquote:Op woensdag 5 december 2012 08:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zeg ik dat het allemaal leaserijders zijn? Nee, ik zeg alleen dat het typisch goedkopere leasewagens zijn. En toevallig vertonen veel leaserijders een bepaald soort gedrag, dus... In mijn wereld is 1+1 nog steeds 2.
Ik heb xenon (ja, aftermarket) en het aantal keren dat ik vergat richting aan te geven kan ik nog steeds op één hand tellen.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Succes met je conclusiesjij gaat het nog groot maken in de wereld.
Ik heb de laatste tijd last van dat mensen die Xenon verlichting hebben geen richtingaanwijzer gebruiken bij invoegen...heel apart.
Ach ja de conclusie dat die autotypes allemaal leasebakken zijn is ook ver te zoeken. Was enkel ter illustratiequote:Op woensdag 5 december 2012 10:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb xenon (ja, aftermarket) en het aantal keren dat ik vergat richting aan te geven kan ik nog steeds op één hand tellen.
Hoezo snelle conclusies?
Oftewel alle Europese auto'squote:Op woensdag 5 december 2012 08:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van gister. File op de rijstrook met jou tegemoetkomend verkeer, zijstraat, voor mij gezien, naar links waar ik in moet en dan al dat tegemoetkomende verkeer dat stom het gaatje dicht blijft trappen. Da fuq mensen, ik moet door jullie heen doe zijstraat in, ik hoef niet in dezelfde rij te zijn.
Opvallend: Allemaal Clio's, Leon's, Altea's, Fabia's e.d. die dat dicht blijven trappen...
Soms rij ik dat gewoon dicht omdat ik dat lekker vind. Lekker de paupers zonder leasewagen pesten. Ha!quote:Op woensdag 5 december 2012 08:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van gister. File op de rijstrook met jou tegemoetkomend verkeer, zijstraat, voor mij gezien, naar links waar ik in moet en dan al dat tegemoetkomende verkeer dat stom het gaatje dicht blijft trappen. Da fuq mensen, ik moet door jullie heen doe zijstraat in, ik hoef niet in dezelfde rij te zijn.
Opvallend: Allemaal Clio's, Leon's, Altea's, Fabia's e.d. die dat dicht blijven trappen...
Ik noem de Prius.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Oftewel alle Europese auto's
Blij dat ik een Japanner rijd, mét xenon én gebruik knipperlichten bij het invoegen
KUT!..quote:Op woensdag 5 december 2012 19:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Die dingen zijn gewoon echt...tja.
Laatst gebeurde een keer hetzelfde voor mijn neus (wel een grove inschattingsfout maarja). Die bestuurder voor me werd me toch een potje kwaadquote:Op woensdag 5 december 2012 16:21 schreef -Erick- het volgende:
Had zonet een rare situatie waar ik zelf vind dat ik er niks aan kan doen.
[ afbeelding ]
Ik was de blauwe (blauwe vak) auto die keurig met 40km/u door groen heen ging, alleen moest ik stoppen omdat er een paar auto's voor mij eentje links af wou slaan.
De paarse auto rechts van mij kreeg groen licht voor rechtdoor alleen had ik zijn rijbaan geblokkeerd. Die kerel rechts van mij werd me een potje agressief op mij.. groot licht en toeteren alsof de wereld verging.
Ik ging keurig door groen licht.. de rest van de auto's voor mij gingen plots op de rem, ik had dat ook niet kunnen voorzien.
nope, was niet zo; (nouja, ook wel..) was op het Julianaplein, vlak voor een optreden van die bekende pianist(souabi ofzo??) Afrit naar Martiniplaza begint bij Julianaplein, waar de A7 richting Leeuwarden "begint" en de A28 eindigt..quote:Op woensdag 5 december 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Dat ziet er meer uit als iemand die doet alsof ie gek is bij drukte en dan nog mooi ff t oranjerode licht meepakt terwijl ie kan inschatten dat ie dan in de weg staat.... raak ik af en toe ook wel danig geirriteerd van...![]()
Ook een irritatie:
- Meerijdende vrouwmenschen in de auto; bijvoorbeeld bij mist / gladheid/ etc als ze al zenuwachtig zijn....
Wat is dat nou weer voor een vooroordeel!quote:Op woensdag 5 december 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Ook een irritatie:
- Meerijdende vrouwmenschen in de auto; bijvoorbeeld bij mist / gladheid/ etc als ze al zenuwachtig zijn....
30km/u over de N360? ships; moet straks nog naar de Makro.. Neem wel de touristische route dan; kan ik nog een beetje spelen ook.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een vooroordeel!
Mijn irritatie van vandaag: als je niet durft te rijden in de sneeuw, BLIJF DAN THUIS! En ga geen 30km/u rijden waar je zeker 60 kan (80km weg, kaarsrecht) Oh, en als je langzaam rijdt omdat het glad is, moet je vooral heel vaak je remmen gebruiken...
Ik heb vandaag meer dan een uur over 35km gedaan... Ik had echt die eerste rotonde rond moeten rijden en terug naar huis moeten gaan...
Dat was tussen 7 en 8, geen idee hoe het nu is... De ring begint nu ook eindelijk weer een beetje door te rijden (ik kijk er tegenaan...)quote:Op donderdag 6 december 2012 09:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
30km/u over de N360? ships; moet straks nog naar de Makro.. Neem wel de touristische route dan; kan ik nog een beetje spelen ook.
FOUT!quote:Op woensdag 5 december 2012 16:21 schreef -Erick- het volgende:
Had zonet een rare situatie waar ik zelf vind dat ik er niks aan kan doen.
[ afbeelding ]
Ik was de blauwe (blauwe vak) auto die keurig met 40km/u door groen heen ging, alleen moest ik stoppen omdat er een paar auto's voor mij eentje links af wou slaan.
De paarse auto rechts van mij kreeg groen licht voor rechtdoor alleen had ik zijn rijbaan geblokkeerd. Die kerel rechts van mij werd me een potje agressief op mij.. groot licht en toeteren alsof de wereld verging.
Ik ging keurig door groen licht.. de rest van de auto's voor mij gingen plots op de rem, ik had dat ook niet kunnen voorzien.
Bullshit.. Je kunt niet altijd zien dat er een paar auto's voor je iemand zijn knipperlicht aan heeft en dus wil afslaan.. Natuurlijk doe je altijd je best om het kruispunt leeg te houden, maar dit kun je niet altijd (Let wel; NIET ALTIJD, dus SOMS WEL) zien aankomen..quote:Op donderdag 6 december 2012 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
FOUT!
je mag het kruispunt niet blokkeren. en had dus moeten stoppen toen je door had dat je het niet zou halen.
ja oke je gaat door groen, maar door die linksafslaande mensen had je kunnen begrijpen dat je het niet ging halen en op tijd kunnen stoppen.
hoofd erbij, hou het kruipunt vrij.
als er een "paar auto's voor je" dus al iemand knipperd. zo ver voor je dat jij het niet kan zien... dan zit jij nog niet op of half over het kruispunt en kan je dus sowieso eerder stoppen...quote:Op donderdag 6 december 2012 10:16 schreef Koepert het volgende:
[..]
Bullshit.. Je kunt niet altijd zien dat er een paar auto's voor je iemand zijn knipperlicht aan heeft en dus wil afslaan.. Natuurlijk doe je altijd je best om het kruispunt leeg te houden, maar dit kun je niet altijd (Let wel; NIET ALTIJD, dus SOMS WEL) zien aankomen..
Kijk eens naar t plaatje.. eerste afslag naar links na t kruispunt is minimaal 2 tot 4 autolengtes.. dus kan prima.. en zo ver voor je... 1 bedrijfsbusje is voldoende..quote:Op donderdag 6 december 2012 10:34 schreef rival het volgende:
[..]
als er een "paar auto's voor je" dus al iemand knipperd. zo ver voor je dat jij het niet kan zien... dan zit jij nog niet op of half over het kruispunt en kan je dus sowieso eerder stoppen...
denk eens na.
Als er iemand knippert wel ja.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:34 schreef rival het volgende:
als er een "paar auto's voor je" dus al iemand knipperd. zo ver voor je dat jij het niet kan zien... dan zit jij nog niet op of half over het kruispunt en kan je dus sowieso eerder stoppen...
denk eens na.
Oh, je staat verbaast te kijken hoe vaak dat ding gebruikt wordt.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:53 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Als er iemand knippert wel ja.
Hoe vaak gebruiken mensen hun richtingaanwijzer nog?
ik ga alleen letterlijk op zijn post in. hij heeft het over een auto een paar auto's voor je die knippert.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:53 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Als er iemand knippert wel ja.
Hoe vaak gebruiken mensen hun richtingaanwijzer nog?
Da's een vooroordeel over vrouwen. (neehee, niet ALLE vrouwen, lang niet).quote:Op donderdag 6 december 2012 08:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een vooroordeel!
Nu niet meer. De weg is nu weer schoon, daar zorgt dat zonnetje wel voor.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:28 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik ga zo de weg maar es op; ben erg benieuwd....Zonnetje, witte wereld, deze winter voor t eerst met winterbandjes, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
quote:Op donderdag 6 december 2012 11:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Oh, je staat verbaast te kijken hoe vaak dat ding gebruikt wordt.
Op het moment dat ze werkelijk afslaan... Eerst remmen, dan de bocht inzetten, oh en ook maar even dat knipper ding aanzetten.
okee.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:20 schreef rival het volgende:
ik ga alleen letterlijk op zijn post in. hij heeft het over een auto een paar auto's voor je die knippert.
Technisch gezien mag je het kruispunt niet op rijden, tenzij je zeker weet dat je niet op het kruispunt stil komt te staan.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:16 schreef Koepert het volgende:
[..]
Bullshit.. Je kunt niet altijd zien dat er een paar auto's voor je iemand zijn knipperlicht aan heeft en dus wil afslaan.. Natuurlijk doe je altijd je best om het kruispunt leeg te houden, maar dit kun je niet altijd (Let wel; NIET ALTIJD, dus SOMS WEL) zien aankomen..
Ik weet zeker dat ik het kruispunt kan oversteken. Totdat diegene voor mij ineens z'n knipperlicht aan zet en zijn auto stil zet omdat hij ineens af moet.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Technisch gezien mag je het kruispunt niet op rijden, tenzij je zeker weet dat je niet op het kruispunt stil komt te staan.
Wat snap je niet aan "technisch gezien"?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik het kruispunt kan oversteken. Totdat diegene voor mij ineens z'n knipperlicht aan zet en zijn auto stil zet omdat hij ineens af moet.
Zolang je auto's voor je hebt, kun je noot zeker weten of je niet stil komt te staan op een kruispunt. Of wacht jij altijd met oprijden totdat de auto voor je van het kruispunt af is?
??quote:Op donderdag 6 december 2012 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "technisch gezien"?
Dat het in de praktijk onhandig is om inderdaad te wachten tot er daadwerkelijk plaats is, staat los van hoe het technisch gezien zou moeten.quote:
Ik kan genoeg geldige redenen verzinnen... Een daarvan is een auto die ineens gaat stil staan op een kruispunt terwijl hij (en dus jij ook) van het kruispunt af had kunnen rijden.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat het in de praktijk onhandig is om inderdaad te wachten tot er daadwerkelijk plaats is, staat los van hoe het technisch gezien zou moeten.
Wat ik hiermee wilde aangeven is, dat er nooit, maar dan ook nooit een geldige reden kan zijn om stil te staan op een kruispunt.
Dan had jij dus al niet mogen oprijden, omdat het kruispunt al niet vrij was toen je op reed (die andere auto reed er namelijk nog). Als jij dan blijft wachten totdat hij er vanaf is, kun je oprijden.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan genoeg geldige redenen verzinnen... Een daarvan is een auto die ineens gaat stil staan op een kruispunt terwijl hij (en dus jij ook) van het kruispunt af had kunnen rijden.
Ja, als je dat doet zoals jij zegt dan zijn er hier genoeg verkeerslichten waar maar 1 auto per groen licht doorheen kan.. (anders zeker wel een stuk of 4).. dat is handig..quote:Op donderdag 6 december 2012 13:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan had jij dus al niet mogen oprijden, omdat het kruispunt al niet vrij was toen je op reed (die andere auto reed er namelijk nog). Als jij dan blijft wachten totdat hij er vanaf is, kun je oprijden.
Als die andere auto dan stil komt te staan, dan zal jij nooit op het kruispunt zijn op dat moment.
Nogmaals, dit is zoals het technisch gezien zou moeten. Dus je geeft nu een ongeldige reden op.
Dus als het groen wordt en jij staat als tweede, wacht je tot de eerste auto geheel het kruispunt is overgestoken voordat je begint met rijden? Zo heb ik dat niet geleerd... Wel als ik nog voor het stoplicht sta en al zie dat het vaststaat, dan blijf ik wachten. En sta ik op een drukke weg, dan hou ik ook ruimte bij zijstraten over.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan had jij dus al niet mogen oprijden, omdat het kruispunt al niet vrij was toen je op reed (die andere auto reed er namelijk nog). Als jij dan blijft wachten totdat hij er vanaf is, kun je oprijden.
Als die andere auto dan stil komt te staan, dan zal jij nooit op het kruispunt zijn op dat moment.
Nogmaals, dit is zoals het technisch gezien zou moeten. Dus je geeft nu een ongeldige reden op.
Nogmaals, het gaat erom hoe het technisch zou moeten, niet zoals het in de praktijk gebeurd. En ook gaat het er hier niet om over hoe je het geleerd hebt. Het gaat erom hoe je het te alle tijden kunt voorkomen, en daarom alle redenen die er eventueel zouden kunnen bestaan te verwerpen.quote:Artikel 23
1.De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:
a. op een kruispunt of een overweg;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |