abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120210620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

[..]

Dus rechtsinhalen wanneer geen file op snelweg mag wel, dat is wat jij nu beweert? En laat de opmerkingen die je in kleine lettertjes plaatst maar weg.
Helemaal juist!
In theorie zou het zelfs een artikel 5 kunnen opleveren voor diegene die links rijd wegens het hinderen en/of dus in gevaar brengen van het overige verkeer.

En blijkbaar waren die kleine lettertjes nodig, want jij leest(of in ieder geval antwoord) dus ook selectief lijkt het.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:36:21 #252
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120210667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:34 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik wil je ff alvast waarschuwen omdat ik al enige topicjes ervaring heb met PB. Als jij hem geen gelijk geeft ben je van alles, schrijf je wat terug, dan heb jij het gedaan en nooit treft hem schuld. Echt nooit. Trek je er maar niks van aan, zo is ie gewoon.
Ik merkte het al aan de post waarin hij beweert dat de oorzaak altijd bij degene ligt die van rijstrook verandert.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120210767
http://www.flitsservice.n(...)-inhalen-t46888.html
en ik zal nog even verder zoeken, maar lees eerst dat topic maar eens.
pi_120210982
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Helemaal juist!
In theorie zou het zelfs een artikel 5 kunnen opleveren voor diegene die links rijd wegens het hinderen en/of dus in gevaar brengen van het overige verkeer.

En blijkbaar waren die kleine lettertjes nodig, want jij leest(of in ieder geval antwoord) dus ook selectief lijkt het.
Ik heb het idd niet gezien, zoals je ziet moest ik nogal wat regeltjes uittikken. En stel je nu ff niet aan, iedereen krijgt aandacht van mij, ook jij. :* op je voorhoofd.

Ik ga ervandoor, maar ik wil je nog ff meegeven dat je helemaal niet rechts mag in halen op de snelweg (wanneer geen file is of blokjes op de weg ipv strepen) en je risiceert een boete.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_120211051
Dat het niet mag weet iedereen.. Maar links rijden wanneer er rechts nog ruimte zat is mag ook niet, toch doet half Nederland dat.

Overigens is mij altijd verteld, zowel door de rij-instructeur, 2 instructrices, theorie-docent en 3 examinators verteld dat de definitie van een file een rij van minimaal c.a. 4 auto's is die onder de ter plaatse geldende v-max rijd. (Heb zowel mijn B-rijbewijs, Taxipas en CCV certificering, alles trouwens direct de 1e keer gehaald.)

[ Bericht 57% gewijzigd door Marco001 op 11-12-2012 22:48:45 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:45:19 #256
206580 Luxuria
pi_120211186
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:37 schreef Marco001 het volgende:
http://www.flitsservice.n(...)-inhalen-t46888.html
en ik zal nog even verder zoeken, maar lees eerst dat topic maar eens.
Wat moeten we daar lezen? Daar staat toch dat je niet rechts in mag halen:

quote:
Rechts inhalen is iedere actie waarbij een andere bestuurder aan de rechterzijde wordt gepasseerd of voorbij gereden.

In sommige gevallen is rechts inhalen toegestaan:
- bij file;
- als de ander naar links heeft voorgesorteerd en richting aangeeft naar links (dan is rechts inhalen zelfs verplicht);
- op of vlak voor een rotonde;
- op een rijstrook met links een blokmarkering en
- bij het inhalen van een tram.

In alle overige gevallen is links inhalen de regel en rechts inhalen verboden.
Van deze gevallen is geen sprake als op de linker rijstrook wat langzamer wordt gereden dan de maximale snelheid.
pi_120211489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:45 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat moeten we daar lezen? Daar staat toch dat je niet rechts in mag halen:

[..]

Van deze gevallen is geen sprake als op de linker rijstrook wat langzamer wordt gereden dan de maximale snelheid.
Klopt, maar zie de edit eens van mijn vorige post.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:52:51 #258
206580 Luxuria
pi_120211720
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:49 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Klopt, maar zie de edit eens van mijn vorige post.
Wel vreemd dat overal waar ik zoek ik die definitie niet kan tegenkom, maar wel deze:

quote:
De VerkeersInformatieDienst en Rijkswaterstaat hanteren de definitie dat file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

- langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over tenminste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u;
- stilstaand verkeer: verkeer dat over tenminste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt;
- langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin “groepen” stilstaand verkeer.
pi_120211790
Wie heeft zin om de uitspraak erbij te halen waar de rechter bepaald heeft dat een file al uit 3 auto's bestaat die langzamer dan de maximale snelheid rijden?

Kan de definitie van rijkswaterstaat/VID nog zo leuk zijn. Uiteindelijk hebben zij geen macht om ook daadwerkelijk te bepalen wat een file is. :)
pi_120211812
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:52 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wel vreemd dat overal waar ik zoek ik deze definitie tegenkom:

[..]

Tja, da´s van de informatiedienst, geen "officiële wettelijke"instantie volgens mij). In de wet staat nergens omschreven wat een file is/wanneer het een file is.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:54:49 #261
206580 Luxuria
pi_120211854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:54 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, da´s van de informatiedienst, geen "officiële wettelijke"instantie volgens mij). In de wet staat nergens omschreven wat een file is/wanneer het een file is.
Die idd wel, maar Rijkswaterstaat noemt dat ook.
pi_120211921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:54 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Die idd wel, maar Rijkswaterstaat noemt dat ook.
Ook die hebben daar helemaal niks over te vertellen. ;)
pi_120211960
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
Wie heeft zin om de uitspraak erbij te halen waar de rechter bepaald heeft dat een file al uit 3 auto's bestaat die langzamer dan de maximale snelheid rijden?

Kan de definitie van rijkswaterstaat/VID nog zo leuk zijn. Uiteindelijk hebben zij geen macht om ook daadwerkelijk te bepalen wat een file is. :)
http://zoeken.rechtspraak(...)tekst=rechts+inhalen bedoel je?

quote:
In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.
quote:
In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 voorschrijft.
pi_120212015
quote:
Die ja, dank je. :)
pi_120212056
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Die ja, dank je. :)
Mooi, even de 2 belangrijkste passage's in quote's gezet.
Vooral de onderste is hier heel erg goed van toepassing.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:02:22 #266
206580 Luxuria
pi_120212186
Daar staat ook dit:
quote:
3.10. Deze uitgangspunten leiden er naar het oordeel van het hof bijvoorbeeld toe, dat wanneer op wegen met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting alleen maar sprake is van een langer durende inhaalmanoeuvre door meerdere motorvoertuigen niet gesproken kan worden van een file. In die situatie is art. 13, tweede lid RVV1990 niet van toepassing, zodat rechts inhalen niet vrij staat.
quote:
3.11. Evenmin kan worden aanvaard dat op een dergelijke weg rechts wordt ingehaald, wanneer louter sprake is van motorvoertuigen, waarvan de bestuurders in strijd met de uit art. 3, eerste lid, RVV1990 voortvloeiende verplichting niet zoveel mogelijk rechts houden.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 23:06:23 #267
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120212361
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:52 schreef Luxuria het volgende:
Wel vreemd dat overal waar ik zoek ik die definitie niet kan tegenkom, maar wel deze:
Komt omdat die definitie nooit eenduidig en strak vast is gelegd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:02 schreef Luxuria het volgende:
Daar staat ook dit:

[..]

[..]

Waarbij lid 3.11 zwaarder weegt dan lid 3.10 en, anders dan in de boetebedragen, het niet rechts houden dus zwaarder weegt dan het niet links inhalen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:08:14 #268
206580 Luxuria
pi_120212448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Komt omdat die definitie nooit eenduidig en strak vast is gelegd.

[..]

Waarbij lid 3.11 zwaarder weegt dan lid 3.10 en, anders dan in de boetebedragen, het niet rechts houden dus zwaarder weegt dan het niet links inhalen.
Daar gaat de discussie niet over wat zwaarder weegt.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 23:11:21 #269
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120212609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:34 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik wil je ff alvast waarschuwen omdat ik al enige topicjes ervaring heb met PB. Als jij hem geen gelijk geeft ben je van alles, schrijf je wat terug, dan heb jij het gedaan en nooit treft hem schuld. Echt nooit. Trek je er maar niks van aan, zo is ie gewoon.
Ach, gelukkig ben jij nog steeds degene die probeert mij woorden in de mond te leggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:08 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie niet over wat zwaarder weegt.
Bij de bezwaarprocedure in het hoger beroep speelde dit wel degelijk mee ;)
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:13:58 #270
206580 Luxuria
pi_120212746
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach, gelukkig ben jij nog steeds degene die probeert mij woorden in de mond te leggen.

[..]

Bij de bezwaarprocedure in het hoger beroep speelde dit wel degelijk mee ;)
Dat kan maar we hadden het hier over wat de definitie is van een file en of je dan rechts mag inhalen ;)

Daar zijn schijnbaar de meningen nogal over verdeeld en is in principe situatie afhankelijk aangezien er geen wettelijke definitie bestaat.

Dit staat wel nog daarover in die rechtspraak:
quote:
Opmerking verdient, dat de officier van justitie ter zitting van de kantonrechter heeft verklaard dat enkel sprake is van een file die rechts mag worden gepasseerd indien de voertuigen op de linkerrijstrook een lage snelheid hebben.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 23:27:18 #271
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120213491
OvJ is de aanklager en verliezer in deze, houdt daar rekening mee. Verder is dit handig om daarbij mee te nemen, waar ook een regel na jouw citaatje naar verwezen wordt ;)
quote:
3.9. De uitzondering, die de besluitgever maakt op het gangbare filebegrip zal moeten worden uitgelegd in samenhang daarmee. Dat wil zeggen, dat ook voor een beperkte rij voertuigen zal hebben te gelden, dat de rijsnelheid ervan wordt bepaald door het overige verkeer. Daaronder zal zijn te verstaan, dat de voortgang van die rij voertuigen belemmerd wordt op grond van de verkeersdichtheid vóór die voertuigen op de rijstrook waarop deze zich bevinden. Het "relatief snel rijden" waarover de besluitgever spreekt moet worden beschouwd vanuit het hiervoor aangegeven normale beeld van een file. Dat houdt in, dat onder relatief snel rijden zal moeten worden verstaan een snelheid die gerelateerd aan het stilstaan of het zich langzaam voortbewegen van een gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.
Oftewel, lage snelheid = snelheid lager dan ter plaatste geldende snelheid. En dat is ook het enige dat we er met zekerheid over kunnen zeggen. Welke snelheid de file maximaal mag hebben, hoe hard je erlangs mag, niets is zeker. Voor die laatste heeft men dan weer kapstokartikel 5 bedacht.

Verder fijne nacht, wekkertje gaat weer om 5 uur. Wordt om 10 uur verwacht ergens 400 km van hier. :z :W
The summer is magic!

pi_120217850
Disclaimer: Ik ben geen voorstander van rechts inhalen, maar ik probeer even het volgende:
quote:
In sommige gevallen is rechts inhalen toegestaan:
...
- als de ander naar links heeft voorgesorteerd en richting aangeeft naar links (dan is rechts inhalen zelfs verplicht);
...
Waarom diegene naar links is gegaan zal me een worst zijn, als je naar links gaat en je kunt er rechts makkelijk langs, zou het dan geen gevalletje voorsorteren zijn? (al dan niet met richting aangeven)...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:17:37 #273
206580 Luxuria
pi_120218422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 06:51 schreef Ridocar het volgende:
Disclaimer: Ik ben geen voorstander van rechts inhalen, maar ik probeer even het volgende:

[..]

Waarom diegene naar links is gegaan zal me een worst zijn, als je naar links gaat en je kunt er rechts makkelijk langs, zou het dan geen gevalletje voorsorteren zijn? (al dan niet met richting aangeven)...
Als je daarna links afslaat is het links voorsorteren. Als je gewoon rechtdoor blijft rijden zoals op de snelweg is het geen links afslaan.
pi_120218907
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:17 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Als je daarna links afslaat is het links voorsorteren. Als je gewoon rechtdoor blijft rijden zoals op de snelweg is het geen links afslaan.
En waarom zou diegene anders naar links gaan? Als er makkelijk rechts ingehaald kan worden lijkt mij dat er geen andere reden is dan dat de automobilist ergens moet zijn waar alleen de niet-meest-rechtse-rijstrook voor gebruikt moet worden. En laat dat nu de definitie van voorsorteren zijn...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:54:12 #275
206580 Luxuria
pi_120218953
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En waarom zou diegene anders naar links gaan? Als er makkelijk rechts ingehaald kan worden lijkt mij dat er geen andere reden is dan dat de automobilist ergens moet zijn waar alleen de niet-meest-rechtse-rijstrook voor gebruikt moet worden. En laat dat nu de definitie van voorsorteren zijn...
Dat zeg ik toch ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')