nou dat zal weinig helpen... dit voetbal team was al eens een keer gewaarschuwd en had een gele kaart gekregen van het bestuur... ze hadden er gewoon uitgeflikkert moeten worden bij de eerste observaties van ontollereerbaar gedrag.. dat had iig 1 dode minder geweest...quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:50 schreef WhateverWhatever het volgende:
Mensen, het gaat er toch om dat dit soort gasten, of ze nou Mohammed heten of Jan een gebrek aan opvoeding hebben gehad, of niet weten wat respect is?
Zolang dit tuig hier niet hard voor gestraft worden houden wij dit soort berichten in de krant, dit soort gastjes heropvoeden en minimaal 10 of 20 jaar wegzetten!!
Natuurlijk man. Dit zijn dezelfde etterbakken die al wheelend de stad verkankeren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:32 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij weet nu al zeker dat straatcriminaliteit en deze fatale schoppartij vanuit dezelfde oorsprong komen... omdat je wat... niet bang bent het te benoemen... vind ik best goed van je eigenlijk
Media is bang het probleem te benoemen. Maar nu dat gebeurd is gaat de beerput ook open en komen er vanavond in de verschillende programma's genoeg mensen even vertellen dat er in het verleden dit en dat is gebeurd, dat die jongens een paar week terug tijdens het stappen nog iemand lens hebben getrapt etc. etc.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:52 schreef gtotep het volgende:
voor enige weken werd er duidelijk vermeld:BLANKE AUTOCHTONE MAN, was de dader.
Waarom wordt er nu niet gezegd : ALLOCHTOON TUIG
dat is meten met 2 maten.
Ik zei ook, hard straffen!quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:53 schreef Re het volgende:
[..]
nou dat zal weinig helpen... dit voetbal team was al eens een keer gewaarschuwd en had een gele kaart gekregen van het bestuur... ze hadden er gewoon uitgeflikkert moeten worden bij de eerste observaties van ontollereerbaar gedrag.. dat had iig 1 dode minder geweest...
Bekend probleem. Met de toestroom van die gasten neemt ook evenredig de hulp vd ouders af plus het gezeik neemt toe. Binnen een poep en een scheet is je club naar de klote.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:16 schreef Nielsch het volgende:
Het moet als bestuur van zo'n vereniging ook treurig zijn als je club overspoelt wordt met Marokkaanse en Antilliaanse leden. Dat kan ook niet goed gaan.
Harder straffen helpt niet. Het begint bij opvoeding !quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ik zei ook, hard straffen!
precies, maar dan moet je ook niet roepen: BLANKE AUTOCHTONE MANquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Media is bang het probleem te benoemen.
Niet volledig waar. Hard straffen schrikt niet af. Het zorgt er wel voor dat herhaling kleiner wordt. Als je deze gasten de rest van hun leven een meldingsplicht geeft op het gemeentehuis als hun club speelt dan is de kans op recidive kleiner.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:56 schreef Ratelbandolero het volgende:
[..]
Harder straffen helpt niet. Het begint bij opvoeding !
Ik zou zeggen, schuif vanavond even aan bij PENW of DWDD.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:56 schreef gtotep het volgende:
[..]
precies, maar dan moet je ook niet roepen: BLANKE AUTOCHTONE MAN
dan zeg je gewoon : man
True, maar harder straffen zal ze wel 2x bedenken om de volgende keer weer iets te flikken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:56 schreef Ratelbandolero het volgende:
[..]
Harder straffen helpt niet. Het begint bij opvoeding !
Dit is onzin. Kijk nou alleen al naar het verhogen van boetes op verkeersovertredingen. Het neemt amper tot niet af.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
True, maar harder straffen zal ze wel 2x bedenken om de volgende keer weer iets te flikken.
Dat zijn overtredingen, harder straffen bij misdrijven bedoel ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:58 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit is onzin. Kijk nou alleen al naar het verhogen van boetes op verkeersovertredingen. Het neemt amper tot niet af.
ok excuus verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat deze club dat niet gedaan zou hebben.
Ik reageerde op iemand die zei wat een vereniging zou kunnen doen. En ja, ik weet dat het toch mis kan gaan, ondanks alle inspanningen van de vereniging. Heb ook totaal geen oordeel over de betreffende verenigingen, want ik ken ze niet
Goed we zien dus wellicht oorzaken, waarom dit soort gedrag bij vooral allochtone jongeren wordt aangewakkerd, mooi, vooral blijven onderkennen dat dit probleem bestaat en blijven onderzoeken en uiteraard de hamvraag proberen te beantwoorden, wat gaan we eraan doen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:41 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt wel een beetje een enggeestige visie op deze materie waarbij je de hele socioculturele achtergrond voor het gemak weglaat:
Veelal zijn deze jongeren opgegroeid in een milieu waar weinig respect heerst voor ongelijken. De - in het bijzonder de fundamentalistische- Islamitische cultuur is hier een voorbeeld van waarin vrouwen nog steeds onderdrukt worden, gelegitimeerd door religie.
Dit fundamentalisme legt bovendien vrijheidsbeperkingen op. Jongeren die dit gedachtegoed minder nadragen, door waarschijnlijk een soort verminderde penetrantie van het gedachtegoed na 3 generaties in een ander land, gaan zich hier tegen afzetten. Zij zien een groot verschil in hoe autochtone jongeren zijn opgevoed en hoe zij zijn opgevoed. Dit leidt tot emotionele conflicten en uiteindelijk tot escapisme waarin zij zich gaan afzetten tegen de geldende normen en waarden.
Daarnaast speelt de-individualisering een rol. Mensen in een groep gaan zich niet als individu gedragen, maar als een groep. Het ethisch besef wordt eigenlijk opgedeeld onder de verschillende individuen waardoor per capita het ethisch besef slechts een fractie is van hetgeen dat als normaal wordt beschouwd. Vandaar dat groepen mensen altijd zo ontsporen: Haren, Hooligans etc.
Tenslotte hebben allochtonen jongeren toch nog vaak een lage socio-economische status. Dit is weer een gevolg van gebrek aan integratie van de eerdere generaties. Het is algemeen bekend dat een lage SES sterk correleert met 'afwijkend' gedrag.
Ik denk dat je dus allochtone jongeren minder moet zien als criminelen, maar als ethisch en maatschappelijk kansarmen.
In het onderhavige geval hebben we het dus over Criminelen met een grote C. en niet anders, kei- maar dan ook keihard aanpakken, wat voor kleur of achtergrond ze ook hebben, er bestaan geen excuses voor het doodtrappen van een man, grensrechter, vader van 3 kinderen omwille van een spelletje!quote:Ik denk dat je dus allochtone jongeren minder moet zien als criminelen, maar als ethisch en maatschappelijk kansarmen.
Dit dus. Ook als randdebiel eerste klas, hangjongere of buitenlander moet je dat snappen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:03 schreef Jian het volgende:
er bestaan geen excuses voor het doodtrappen van een man, grensrechter, vader van 3 kinderen omwille van een spelletje!
Waarom zou het dan wel helpen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zijn overtredingen, harder straffen bij misdrijven bedoel ik.
Ook dat helpt niet. In landen met hogere straffen is eerder meer misdaad dan minder.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zijn overtredingen, harder straffen bij misdrijven bedoel ik.
Nou, omdat je je dan wel 2x gaat bedenken als je weet dat je bij een misdrijf 10 tot 20 jaar vast komt te zitten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom zou het dan wel helpen?
Dit dus. Heb laatst een onderzoek gelezen waarin word gezegd dat het verhogen van de pakkans wel zou kunnen afschrikken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ook dat helpt niet. In landen met hogere straffen is eerder meer misdaad dan minder.
Helaas, het is gebleken dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou, omdat je je dan wel 2x gaat bedenken als je weet dat je bij een misdrijf 10 tot 20 jaar vast komt te zitten.
De oplossing is zo simpel nog niet. Een begin is in ieder geval door de relativering van dergelijke maatschappelijke problemen waarbij allochtonen jongeren minder moeten worden gezien als criminelen. Let wel, de criminele status is een gevolg van hun wangedrag, niet de oorzaak. De oorzaak is velerlei zoals ik schetste in mijn vorige post.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:50 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Maar wat is wel de oplossing? Het kan zijn dat je verklaring klopt, maar dat is dan pas een constatering. Vervolgens moet er nog iets gebeuren en dat wil maar niet lukken.
Strafkampen? Heropvoeden? uit het land zetten? Deporteren oeps, wat zeg ik nouquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Helaas, het is gebleken dat het niet zo is.
mja, in dit geval zijn ze gewoon opgepakt... of hebben we het nu over het algemeen want dan is idd voor alle criminaliteit het pakkanspercentage nog geen 2%quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit dus. Heb laatst een onderzoek gelezen waarin word gezegd dat het verhogen van de pakkans wel zou kunnen afschrikken.
Geleerd bij het kickboksen hequote:Op dinsdag 4 december 2012 11:05 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ook nog echt bewust op zijn hoofd en nek!
Dan doe je het er toch om??
Zwaarder straffen is doorgaans vooral prettig voor nabestaanden, maar echt helpen doet het vaak niet. Alsof mensen die zo stom zijn om op iemand in te beuken wel een 'kosten/baten' afweging gaan maken mbt strafmaat...quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou, omdat je je dan wel 2x gaat bedenken als je weet dat je bij een misdrijf 10 tot 20 jaar vast komt te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |