Cinnamon i.c.m. Arch linuxquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:57 schreef T_Fuff het volgende:
Dat is een interessant gerucht! Ik vind die playonlinux optie een erg prima oplossing, heb succesvol op diverse systemen gewerkt en documenten uitgewisseld zonder problemen, dus prima
Ik ben overigens erg benieuwd hoe jullie desktop eruit ziet of welke desktop environment jullie gebruiken. Ik vind de xfce omgeving erg prettig vanwege het automatisch verbergen van het top panel, iets wat in unity niet kan.
Gnome vind ik niet zo prettig werken, kan niet goed aangeven waarom.
Ben van alles aan het proberen, maar ik krijg veel dingen ook niet echt lekker aan de praat. Unity blijft het lekkerst werken.
Ubuntu 12.10 overigens hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 GiB in 3 minuten gedownload,sinds 10:53 bezig met vervangen en uitpakken.
Had niet eens verwacht dat Google Chrome ook erbij zit![]()
Ik heb er nu een aantal uitgeprobeerd en vind zelf xfce het mooist en prettigst werken, echter is best een bitch om alles goed te krijgen. Dash functie van unity gebruik ik veel en dat mis ik in xfce omgeving wel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Cinnamon i.c.m. Arch linux, beste van Gnome classic en de leuke dingen van Gnome 3.x
Die werken nog steeds behalve als je iets met gconf wil doen. Nu doen we dat met dconfquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:53 schreef Klonk het volgende:
en dat terwijl de linuxcodes me een paar jaar geleden uit de vingers vlogen zit ik nu te kijken alsof ik water zie branden
Kijk dat is weer iets wat ik niet wistquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Die werken nog steeds behalve als je iets met gconf wil doen. Nu doen we dat met dconf
Ja en nee. De installer verwijderd home niet als je een re-install doet en home niet format (want best vervelend kan zijn want owee als je een andere user aanmaakt of settings door elkaar gaan lopenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kijk dat is weer iets wat ik niet wist
Verder wel weer lekker om met Ubuntu/Linux te werken, straks maar eens een echte setup doen waarbij windows compleet weggaat.
Nu ik het daar toch over heb is het nog steeds verstandig om in dat geval drie partities aan te maken, eentje waar het OS opkomt, eentje voor het geheugen en een homepartitie?
Eigenlijk is het wel jammer dat er niet een extra niveau zit in /home/username, zodat je documenten en settings nog op aparte partities kunt mounten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja en nee. De installer verwijderd home niet als je een re-install doet en home niet format (want best vervelend kan zijn want owee als je een andere user aanmaakt of settings door elkaar gaan lopen)
Ik ben zelf nog steeds voorstander van een kleine / en een kleine home met symlinks vanuit home naar een andere disc/partitie. Kun je altijd systeem re-installen want / en home kun je dan altijd formatteren.
Alleen de boot files moeten op een primairy. OS niet perse maar dat meestal wel het geval zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:32 schreef Klonk het volgende:
partitie waar het OS op komt is toch primair en waar de home op komt logical toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sda1 101G 4.5G 92G 5% / udev 2.0G 8.0K 2.0G 1% /dev tmpfs 803M 920K 802M 1% /run none 5.0M 0 5.0M 0% /run/lock none 2.0G 216K 2.0G 1% /run/shm none 100M 20K 100M 1% /run/user /dev/sdb1 106G 188M 101G 1% /discworld2 /dev/sdb2 329G 125G 188G 40% /discworld /dev/sdb5 25G 19G 4.6G 80% /home |
Zou ik niet doenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:45 schreef Klonk het volgende:
moet es ff uit gaan zoeken wat symlinked is, is een term die ik niet ken
zat zelf te denken aan een OS partitie van 25 gig en de rest van de 450 gig als home te pakken
het voordeel van de setup van wdn is dat je de configfiles die óók op de /home staan ook kunt formatteren. Je zet dan bijvoorbeeld je /home op een partitie maar de /home/user/Pictures, /home/user/Desktop etc op die andere partitie, de /home kun je dan formatteren als je iets compleet hebt verneukt in je configs, en tóch de userdata behouden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:54 schreef Klonk het volgende:
ik ben echt gammel aan het worden, moet me er echt eens in verdiepen en wat ouwe kennis oprakelen, was er heilig van overtuigd dat ik op deze manier een OS partitie kon formateren en van OS kon wisselen en dat de home onaangetast bleef.
Ben toevallig bezig met een oud bakje om daar Xubuntu op te zetten, maar ik doe het ook altijd zo. / home en swap.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:02 schreef Klonk het volgende:
er begint me van alles te dagen
1ste partitie: / = voor de installatie van ubuntu/willekeurig linux os
2de partitie = swap is voor het geheugen (altijd het dubbele van de het fysieke geheugen
3de partitie = home
zo heb ik het altijd gedaan op ouwere ubuntuinstalls...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |