Het is allemaal de schuld van de Fifaquote:Op maandag 3 december 2012 19:52 schreef MohMi het volgende:
Met de FIFA als grootste maffia organisatie van Europa en de KNVB als diens little bitch, lijkt dit bijna een logisch gevolg. Ik weet dat niet iedere voetballer of voetbalvereniging in dit tragische stereotype past, maar toch valt het me op dat je nooit iets hoort over een rellende roeivereniging, of een killer korfbalteam. Voetbal en geweld lijkt bijna hand in hand te gaan, tragisch.
Het zal godverdomme je vader/partner/zoon/broer/wat dan ook maar zijn. Maar wees niet bevreesd; de doerakken mogen drie hele jaren niet deelnemen aan dit sportieve spelletje, dát zal ze leren! En ach ende wee, wie weet krijgen ze zelfs wel, hou je vast, enkele uren taakstraf! Oh, the humanity!
Zucht.quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van de Fifa![]()
Kijk eens om je heen, lees het nieuws. Deze maatschappij is gewoon aan het verloederen. Niet alleen op het voetbalveld, maar ook op straat. Ook tijdens het uitgaan. Dit is een maatschappelijk probleem, dat zich vooral op het voetbalveld uit. Mijn ervaring is, omdat verschillende afkomsten elkaar dan treffen.
Lezen is niet jouw sterkste punt, is het wel? Tevens zie ik je niet ingaan op mijn andere punten; zonder met de vinger te wijzen, waarom horen we dit niet (of ontgaat het mij totaal, absoluut ook een optie) in andere sporten?quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen, lees het nieuws. Deze maatschappij is gewoon aan het verloederen. Niet alleen op het voetbalveld, maar ook op straat. Ook tijdens het uitgaan. Dit is een maatschappelijk probleem, dat zich vooral op het voetbalveld uit. Mijn ervaring is, omdat verschillende afkomsten elkaar dan treffen.
Niet allemaal natuurlijk, maar de FIFA kan best wel eens een onderdeel van het probleem zijn. Vanmiddag werd al aangehaald dat het er bij hockey en rugby veel beschaafder aan toe gaat. Dat zal natuurlijk ook te maken hebben met dat scheidsrechterlijke dwalingen daar veel minder onderdeel uit maken van het spel. Bij voetbal mag er nog steeds geen gebruik gemaakt worden van camera's waardoor er soms idiote beslissingen genomen worden puur omdat de scheidsrechter het niet heeft gezien. Dat levert weer opgefokte profspelers op die verhaal gaan halen bij de scheidsrechter en dat straalt weer af op de amateurspelers die dat ook gaan doen omdat de profs het ook doen.quote:
Klopt. Meindert Tjoelker, daar begon het fenomeen zinloos geweld. Of tenminste, daar kreeg het deze naam. Het ging daar om een fiets. Hier ging het om... tja, dat weten we niet. Vast iets onbenulligs. Het gebeurt nu tijdens het voetbal, toen op een zaterdag avond/nacht, en helaas zal het dit jaar waarschijnlijk ergens nog een keer gebeuren. Of meerdere keren. Op dat vlak is dit land gewoon ernstig ziekquote:Op maandag 3 december 2012 19:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zucht.
Je hebt gewoon veel te veel afschuwelijke tokkies met agressieproblemen ofzo. That's it.
Niet alleen dit land hoor, gebeurt overal in de wereld.quote:Op maandag 3 december 2012 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. Meindert Tjoelker, daar begon het fenomeen zinloos geweld. Of tenminste, daar kreeg het deze naam. Het ging daar om een fiets. Hier ging het om... tja, dat weten we niet. Vast iets onbenulligs. Het gebeurt nu tijdens het voetbal, toen op een zaterdag avond/nacht, en helaas zal het dit jaar waarschijnlijk ergens nog een keer gebeuren. Of meerdere keren. Op dat vlak is dit land gewoon ernstig ziek
Moet ik ingaan op het feit waarom een knokpartij niet voorkomt tijdens een roeiwedstrijd? Of bij korfbal? Bij voetballen is de lat qua fysiek contact gewoon lager, en het is geen dure sport, dus ook voor de onderkant van de samenleving te betalen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:58 schreef MohMi het volgende:
[..]
Lezen is niet jouw sterkste punt, is het wel? Tevens zie ik je niet ingaan op mijn andere punten; zonder met de vinger te wijzen, waarom horen we dit niet (of ontgaat het mij totaal, absoluut ook een optie) in andere sporten?
Edit; je argument omtrent meerdere culturen, lijkt me geenszins van toepassing.
Maar de boodschap die je over probeert te brengen, deel ik.
Nou, gaat hier nog wel netjes als je kijkt naar andere (kut)landen soms.quote:Op maandag 3 december 2012 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. Meindert Tjoelker, daar begon het fenomeen zinloos geweld. Of tenminste, daar kreeg het deze naam. Het ging daar om een fiets. Hier ging het om... tja, dat weten we niet. Vast iets onbenulligs. Het gebeurt nu tijdens het voetbal, toen op een zaterdag avond/nacht, en helaas zal het dit jaar waarschijnlijk ergens nog een keer gebeuren. Of meerdere keren. Op dat vlak is dit land gewoon ernstig ziek
Ik snap überhaupt niet wat iemand moet denken om iemand een klap te geven. Ik heb nog nooit iemand geslagen eigenlijk. Ik zou zoiets alleen doen als iemand een geliefde serieus aanvalt. Ik ben blij dat ik het niet snap eigenlijk. De nabestaanden zullen dit waarschijnlijk nooit echt een goed plekje kunnen geven, echt horror.quote:Op maandag 3 december 2012 20:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nou, gaat hier nog wel netjes als je kijkt naar andere (kut)landen soms.Maarja, ik begrijp ook niet wat mensen drijft om zoiets te doen. Dat je boos bent om iets qua sport of whatever kan ik best begrijpen maar om iemand zo ernstig toe te takelen is iets waar ik niet totaal bij kan.
Volgens mij moet je als persoon dan al aardig verknipt zijn.
Hmm. Nja, ik bedoel als je iemand dusdanig toetakelt dat hij op de grond ligt en je gaat met z'n drie tegen zijn hoofd aan trappen en whatever denk ik gewoon dat je 't niet helemaal op een rijtje hebt. Ziek, lijkt mij.quote:Op maandag 3 december 2012 20:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet wat iemand moet denken om iemand een klap te geven. Ik heb nog nooit iemand geslagen eigenlijk. Ik zou zoiets alleen doen als iemand een geliefde serieus aanvalt. Ik ben blij dat ik het niet snap eigenlijk. De nabestaanden zullen dit waarschijnlijk nooit echt een goed plekje kunnen geven, echt horror.
Waarom kan niet iedereen zo beschaafd discussiëren als wij?quote:Op maandag 3 december 2012 20:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Moet ik ingaan op het feit waarom een knokpartij niet voorkomt tijdens een roeiwedstrijd? Of bij korfbal? Bij voetballen is de lat qua fysiek contact gewoon lager, en het is geen dure sport, dus ook voor de onderkant van de samenleving te betalen.
De rest van jouw boodschap deel ik trouwens ook
Anders zou het wel saai wordenquote:Op maandag 3 december 2012 20:09 schreef MohMi het volgende:
[..]
Waarom kan niet iedereen zo beschaafd discussiëren als wij?
Keertje knokken hoort er gewoon bij maar ik heb nog nooit iemand met meerderen toegetakeld of iemand geschopt die op de grond lag.quote:Op maandag 3 december 2012 20:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet wat iemand moet denken om iemand een klap te geven. Ik heb nog nooit iemand geslagen eigenlijk. Ik zou zoiets alleen doen als iemand een geliefde serieus aanvalt. Ik ben blij dat ik het niet snap eigenlijk. De nabestaanden zullen dit waarschijnlijk nooit echt een goed plekje kunnen geven, echt horror.
Toch lijkt dit sportgeweld een europees fenomeen te zijn... Vreemd...quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
nee,quote:Op maandag 3 december 2012 20:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Toch lijkt dit sportgeweld een europees fenomeen te zijn... Vreemd...
Helemaal tot bloedens slaan enzo niet maar een klap kan ik best begrijpen in sommige situaties.quote:Op maandag 3 december 2012 20:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Keertje knokken hoort er gewoon bij maar ik heb nog nooit iemand met meerderen toegetakeld of iemand geschopt die op de grond lag.
Enkele uitzondering in echt debiele landen daargelaten waar zelfs militairen rondlopen is het toch hoofdzakelijk een Europees verhaal volgens mij.quote:
Denken dat zinloos geweld begon bij Meindert Tjoelkerquote:Op maandag 3 december 2012 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kon er niet verder naast zitten. Brazilië en Afrika schieten fans elkaar regelmatig overhoop. Laatst nog 90 doden tijdens een of ander duel in Afrika.quote:Op maandag 3 december 2012 20:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Enkele uitzondering in echt debiele landen daargelaten waar zelfs militairen rondlopen is het toch hoofdzakelijk een Europees verhaal volgens mij.
Dat was wel het begin van de zinloos geweld campagne, dat was wat ik wilde zeggen. Natuurlijk komt zinloos geweld langer voor, zover strekt mijn algemene ontwikkeling zich gelukkig wel.quote:Op maandag 3 december 2012 20:31 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Denken dat zinloos geweld begon bij Meindert Tjoelker![]()
Vergeleken met vroeger is er nu misschien wel veel minder zinloos geweld. Alleen door social media, televisie en kranten en fora als deze worden dingen enorm uitvergroot waardoor er meer aandacht voor is.
"Lees het nieuws"... want dat geeft een betrouwbaar beeld van de realiteit weer? Het nieuws komt vooral met negatieve berichtgeving, want dat vindt men interessant. De invloed van de media is zo groot dat het onze mening nogal kleurt, en vergeet niet de rol van ons eigen referentiekader. M.a.w. hoe meer we lezen en horen over vechtpartijen en doodslag, hoe vaker we denken dat de maatschappij alleen maar achteruit gaat. Het enige wat we onthouden zijn de negatieve trends. Een enkeling verdiept zich echter in de achterliggende materie en wat er nog meer speelt in de maatschappij.quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar in de 'beschaafde' wereld is het vooral Europa wat de kroon steekt.quote:Op maandag 3 december 2012 20:33 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je kon er niet verder naast zitten. Brazilië en Afrika schieten fans elkaar regelmatig overhoop. Laatst nog 90 doden tijdens een of ander duel in Afrika.
Exact. Recentelijk iets met studenten die op straat door veel dorpbewoners zomaar met stokslagen om het leven worden gebracht, worden uitgekleed en in de fik werden gestoken oid. In ieder geval niet fraai. Ik noem maar wat waarvan beeldmateriaal is.quote:Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef sp3c het volgende:
nou als je het over debiele landen hebt dan gaat mijn gedachtegang wel vrij snel richting Afrika hoor
maar op een dag als vandaag staat Nederland ook vrij hoog in de lijst, zal er wel niet beter op worden als het vonnis straks bekend is
Het is de KNVB wel te verwijten als ze spelers maar 3 jaar kunnen schorsen en niet permanent. Maar is dat zo? Dacht dat je wel degelijk voor eeuwig de KNVD uitgetrapt kon worden.quote:Op maandag 3 december 2012 20:45 schreef nikk het volgende:
Bizar dat de FIFA en KNVB verwijtend wordt aangekeken...
Gaf het nieuws maar een betrouwbaar beeld. Als alle incidenten in het nieuws moeten komen, zou er geen doorkomen meer aan zijn voor de lezer.quote:Op maandag 3 december 2012 20:44 schreef Justinn het volgende:
[..]
"Lees het nieuws"... want dat geeft een betrouwbaar beeld van de realiteit weer? Het nieuws komt vooral met negatieve berichtgeving, want dat vindt men interessant. De invloed van de media is zo groot dat het onze mening nogal kleurt, en vergeet niet de rol van ons eigen referentiekader. M.a.w. hoe meer we lezen en horen over vechtpartijen en doodslag, hoe vaker we denken dat de maatschappij alleen maar achteruit gaat. Het enige wat we onthouden zijn de negatieve trends. Een enkeling verdiept zich echter in de achterliggende materie en wat er nog meer speelt in de maatschappij.
Het is niet dat ik jouw mening niet deel. Maar het nieuws is nou eenmaal niet echt een betrouwbare bron.
en als ze dan uit de jeugdgevangenis komen en 18 worden wordt volgens mij ook hun strafblad gewistquote:Jeugddetentie duurt maximaal 2 jaar voor jongeren van 16 of 17 jaar, en maximaal 1 jaar voor jongeren tussen de 12 en de 15 jaar.
http://www.rijksoverheid.(...)egelen/jeugdstraffen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |