abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2012 @ 22:39:00 #151
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120840978
Goed bedrijf zonder schuld en hoge marges in een sterke industrie zonder concurrenten dat totaal niet afhankelijk is van de groei in oa. China.

Zoiets denk ik. :)

Wat is de ged88 8er het gebruiken van zoveel 8en.
pi_120841318
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Mij intrigeert de keuze voor Arcelor Mittal wat is de ged8e hier8er?
Cyclisch fonds om in te spelen op een mogelijke sterkere economisch herstel dan verwacht. Bovendien vind ik het echt een fonds wat flink achter is gebleven tov de rest en staat het imo te laag.
pi_120854829
Sheet tot hier geupdated, check aub even of je ticker goed staat, dan kunnen we dit corrigeren.

https://docs.google.com/s(...)fMnlWWlE&output=html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:01:36 #154
322355 Synesius
Dies Diem Docet
pi_120855355
1. Royal Imtech (IM.AS)
2. Dollar Tree Inc. (DLTR)
3. AFLAC Inc. (AFL)
4. Vale S.A. ADS (VALE)
5. Alliance Resource Partners L.P. (ARLP)
6. Brazil Fast Food Corp. (BOBS)

Eens kijken wat ze er van bakken in 2013.

[ Bericht 0% gewijzigd door Synesius op 28-12-2012 11:46:38 ]
pi_120856134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:44 schreef raptorix het volgende:
Sheet tot hier geupdated, check aub even of je ticker goed staat, dan kunnen we dit corrigeren.

De ticker code voor Rukapul "TLI" moet "TLI.L" zijn op Yahoo Finance.
pi_120856271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:28 schreef Rukapul het volgende:

[..]

De ticker code voor Rukapul "TLI" moet "TLI.L" zijn op Yahoo Finance.
Thanks fixed
pi_120856773
quote:

Bij een van mijn keuzes gaat het niet helemaal lekker bij de Yahoo-ticker. En als er toch wat anders moet, dan wil ik sowieso mijn keuzes nog wel even bijstellen en bijv. ook de staatsobligaties eruit gooien en vervangen door iets wat handiger is om bij te houden. Dus:
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:05 schreef Igen het volgende:
- KPN
- Portucel (PTI.LS)
- Portugese 10-jarige staatsobligaties EDP Renováveis (EDPR.LS))
- United Phosphorus (UNIPHOS) (UNIPHOS.NS)
- Anheuser-Busch InBev (ABI.BR)
- Hankyu Hanshin Holdings (TYO:9042) Hochtief (HOT.F)
Bij Shispeed moet je volgens mij EDP.LS ook even in EDPR.LS veranderen.
pi_120856931
Laatste gefixed, overigens denk ik dat ik tijdelijk even aan de rate limit zit van Yahoo API, dus zal even moeten wachten om hem opnieuw te kunnen runnen ;)
pi_120857550
Niemand overigens voor ARM Holdings?

De P/E van 70 is hoog, maar de marges zijn goed. Daarnaast zie ik de vraag naar ARM processoren eerder stijgen dan dalen.

Link: http://www.google.com/fin(...)=U3XdUNG-GumWwQPMwAE
pi_120857756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:13 schreef Dr.Cooper het volgende:

De P/E van 70 is hoog, maar de marges zijn goed. Daarnaast zie ik de vraag naar ARM processoren eerder stijgen dan dalen.

Digi2 heeft hem :)
pi_120857784
Veel mensen kiezen hier KPN als favo aandeel voor 2013. Waar is dat op gebaseerd?
pi_120857842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:13 schreef Dr.Cooper het volgende:

Ik heb ARM holdings in mijn lijstje. O.a. vanwege de introduktie van de nieuwe CortexA15 core en omdat Windows 8 nu ook op ARM platforms draait.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120857856
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:21 schreef BMI het volgende:
Veel mensen kiezen hier KPN als favo aandeel voor 2013. Waar is dat op gebaseerd?
De koers is aanzienlijk gedaald over de laatste paar maanden. Ik verwacht dat een hoop mensen gokken op herstel over de komende jaren.

52 week

3.59 - 9.35
pi_120857976
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:23 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

De koers is aanzienlijk gedaald over de laatste paar maanden. Ik verwacht dat een hoop mensen gokken op herstel over de komende jaren.

52 week

3.59 - 9.35
Dus het is alleen gebaseerd op de lage koers?
pi_120858304
quote:

AEG moet AGN.AS zijn voor mij
pi_120859482
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:27 schreef BMI het volgende:

[..]

Dus het is alleen gebaseerd op de lage koers?
Persoonlijk (maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken) lijkt het daar wel op. Met een hogere koersprijs kan ik geen reden bedenken om KPN te kopen momenteel. Ze waren aantrekkelijk door hun dividend beleid, maar dat is voorlopig sterk verlaagd. De kans dat KPN omvalt lijkt me overigens vrij klein.
pi_120859616
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:38 schreef Ravvie het volgende:

[..]

AEG moet AGN.AS zijn voor mij
Had het al gezien, en gefixed :)
pi_120859792
1. Africa Oil Corp (AOI)
2. Wal-Mart Stores Inc( WMT)
3. KPN (KPN)
4. Kulicke and Soffa Industries Inc (KLIC)
5. Freeport-McMoRan Copper & Gold Inc( FCX)
6. Chimera Investment Corp (CIM)
graag verwijderen
pi_120859803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:23 schreef Taciho het volgende:
1. Africa Oil Corp (AOI)
2. Wal-Mart Stores Inc( WMT)
3. KPN (KPN)
4.Kulicke and Soffa Industries Inc (KLIC)
5.Freeport-McMoRan Copper & Gold Inc( FCX)
Heb je nog een zesde?
pi_120859916
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je nog een zesde?
aangepast :)
graag verwijderen
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:47:29 #171
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_120865551
1. ING
2. Nokia
3. Aegon
4. TomTom
5. KPN
6. Arcelor Mittal
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_120868075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:47 schreef Japie_Tepel het volgende:
1. ING
2. Nokia
3. Aegon
4. TomTom
5. KPN
6. Arcelor Mittal
Je staat erbij, overigens opvallend dat Nokia veruit meest gekozen aandeel is :)
pi_120868243
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je staat erbij, overigens opvallend dat Nokia veruit meest gekozen aandeel is :)
Yep, dat en KPN. Misschien een gevalletje harder vallen dan dit kan niet?
pi_120868359
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tjah, KPN kan ik nog wel inkomen, maar Nokia vind ik lastiger verhaal, wel beetje spijt dit jaar dat ik niet in ING ben gestapt, ik heb nog nooit aandelen gekocht, maar was eigenlijk van plan om op 4 euro in te stappen, ik werk veel voor ING en weet dat ze de boel wel weer aardig op de rails hebben op het moment, ik denk dat ze volgend jaar wel doorzetten qua koers, zelf heb ik vooral gekozen op basis van aandelen waarvan ik weet dat de bedrijven het goed doen en mooie producten hebben.
pi_120871902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In KPN zie ik persoonlijk weinig. Nokia kan wel eens op de weg terug zijn, maar dan moet de nieuwe Lumia-reeks wel aanslaan.
pi_120872713
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In KPN zie ik persoonlijk weinig. Nokia kan wel eens op de weg terug zijn, maar dan moet de nieuwe Lumia-reeks wel aanslaan.
Ik denk dat de toekomst van Nokia veeleer wordt bepaald door Siemens Nokia Networks dan hun mobieltjes, eerlijk gezegd. Vooropgesteld dat ik daar te weinig inzicht in heb, maar Nokia is veel meer dan hun mobile tak, ook al is dat het meer 'zichtbaar'.
pi_120880517
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik denk dat de toekomst van Nokia veeleer wordt bepaald door Siemens Nokia Networks dan hun mobieltjes, eerlijk gezegd. Vooropgesteld dat ik daar te weinig inzicht in heb, maar Nokia is veel meer dan hun mobile tak, ook al is dat het meer 'zichtbaar'.
Met mobieltjes valt veel meer geld te verdienen, zie Apple.
pi_120902043
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Met mobieltjes valt veel meer geld te verdienen, zie Apple.
Maar Nokia zit nogal in de toestellen waar weinig marge valt te halen, daarnaast heeft Apple met hun iTunes platform natuurlijk een super sterk platform, en dat word nog groter omdat het voor uitgevers voorlopig enig goede alternatief is wat betreft beveiliging van content.

Je ziet dan ook dat Nokia vooral in het lage segment terrein heeft, waar HTC sterk staat in het middensegment samen met Samsung, en dat Apple juist het hoge segement pakt (qua prijs dan ;) ).
pi_120902911
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar Nokia zit nogal in de toestellen waar weinig marge valt te halen, daarnaast heeft Apple met hun iTunes platform natuurlijk een super sterk platform, en dat word nog groter omdat het voor uitgevers voorlopig enig goede alternatief is wat betreft beveiliging van content.

Je ziet dan ook dat Nokia vooral in het lage segment terrein heeft, waar HTC sterk staat in het middensegment samen met Samsung, en dat Apple juist het hoge segement pakt (qua prijs dan ;) ).
Nokia is dus heel erg afgestraft voor die positie en het aandeel staat nu onder boekwaarde. En laat Nokia nu net een telefoon op de markt hebben waarmee ze kunnen concurreren in het hogere segment. Ik vind hun nieuwe telefoon een veel innovatievere telefoon dan de Iphone 5.
pi_120903491
Nokia begint weer populair te worden hoor, ik zie dat dagelijks. Een jaar geleden zag ik niemand met een Nokia in mijn omgeving, nu zie ik steeds meer mensen met een Nokia Lumia en de mensen die ik spreek zijn zeer tevreden. Ik hoor ook steeds meer mensen die als volgende telefoon een Nokia Lumia overwegen omdat ze toch een vertrouwd gevoel hebben bij de merknaam.

Ik zit zelf ook te denken om volgend jaar een Nokia Lumia te halen, gewoon omdat het best goede toestellen zijn :) .
pi_120903681
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zicom - ZGL.AX - ode aan medefokker
:) Ik heb die nog steeds en zelfs een keer dividend ontvangen. Veel te laag geprijsd, maar een te lage marketcap om een serieus bedrag op in te zetten.
pi_120903948
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Nokia is dus heel erg afgestraft voor die positie en het aandeel staat nu onder boekwaarde. En laat Nokia nu net een telefoon op de markt hebben waarmee ze kunnen concurreren in het hogere segment. Ik vind hun nieuwe telefoon een veel innovatievere telefoon dan de Iphone 5.
De crux is niet of ze een goede phone kunnen maken, maar of ze er iets mee kunnen verdienen. En dan graag genoeg om hun andere bleeders (met name Nokia Siemens Networks) te overcompenseren. Daarnaast hebben ze hun ziel en zaligheid verkocht aan Microsoft, en ook daar heeft historie uitgewezen dat de kleinere partner veelal uitgekleed werd.

Ik ben niet overtuigd hoor, temeer hun debtrating nogal alarmerend zijn, en dit meestal een betere indicator is dan beurskoers of hipheid van hun producten. Het blijft imho een hoog speculatief aandeel, waarbij het hit or miss is, vandaar dat het aantal mensen dat er voor kiest opzienbarend is.

/edit/ en als je naar boekwaarde kijkt, zou ik maar naar tangible boekwaarde kijken ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 29-12-2012 11:38:33 ]
pi_120903982
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:14 schreef QBay het volgende:
Nokia begint weer populair te worden hoor, ik zie dat dagelijks. Een jaar geleden zag ik niemand met een Nokia in mijn omgeving, nu zie ik steeds meer mensen met een Nokia Lumia en de mensen die ik spreek zijn zeer tevreden. Ik hoor ook steeds meer mensen die als volgende telefoon een Nokia Lumia overwegen omdat ze toch een vertrouwd gevoel hebben bij de merknaam.

Ik zit zelf ook te denken om volgend jaar een Nokia Lumia te halen, gewoon omdat het best goede toestellen zijn :) .
Best goed? Zeer goed!
pi_120904347
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De crux is niet of ze een goede phone kunnen maken, maar of ze er iets mee kunnen verdienen. En dan graag genoeg om hun andere bleeders (met name Nokia Siemens Networks) te overcompenseren. Daarnaast hebben ze hun ziel en zaligheid verkocht aan Microsoft, en ook daar heeft historie uitgewezen dat de kleinere partner veelal uitgekleed werd.

Ik ben niet overtuigd hoor, temeer hun debtrating nogal alarmerend zijn, en dit meestal een betere indicator is dan beurskoers of hipheid van hun producten. Het blijft imho een hoog speculatief aandeel, waarbij het hit or miss is, vandaar dat het aantal mensen dat er voor kiest opzienbarend is.
Voor zover ik weet is alleen de telefoontak een bleeder en verdienen ze geld met Navteq en NSN.

Nokia is geen kleinere partner van Microsoft. Microsoft heeft Nokia nodig. Nokia levert de mapsoftware voor alle Windows 8 telefoons. Daarnaast heeft Nokia een van de beste en meest bekende merknamen van de wereld en het is dus erg belangrijk voor Windows 8.

En als ze niet slagen dan wordt het aandeel opgedeeld en in delen verkocht waar ze geld kunnen vangen voor de patenten die ze hebben, voor NSN en voor Navteq.
pi_120904379
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:50 schreef raptorix het volgende:
Laatste gefixed, overigens denk ik dat ik tijdelijk even aan de rate limit zit van Yahoo API, dus zal even moeten wachten om hem opnieuw te kunnen runnen ;)
Ik meen dat Google een maximaal aantal externe lookups per spreadsheet hanteert. Ik ben daar zelf een keer tegen aan gelopen. De lookups via de functie GoogleFinance (bijvoorbeeld =GoogleFinance("SBUX","price") ) bleken echter niet als extern mee te tellen. Voor de meeste Amerikaanse fondsen en London/Parijs werkt deze GoogleFinance "price" oplossing.

De data over meerdere spreadsheets verspreiden is uiteraard ook een optie.
pi_120905049
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is alleen de telefoontak een bleeder en verdienen ze geld met Navteq en NSN.

Nokia is geen kleinere partner van Microsoft. Microsoft heeft Nokia nodig. Nokia levert de mapsoftware voor alle Windows 8 telefoons. Daarnaast heeft Nokia een van de beste en meest bekende merknamen van de wereld en het is dus erg belangrijk voor Windows 8.

En als ze niet slagen dan wordt het aandeel opgedeeld en in delen verkocht waar ze geld kunnen vangen voor de patenten die ze hebben, voor NSN en voor Navteq.
Jehova!, het is eigenlijk een loterij zonder nieten dus, wat niet mis KAN gaan ;)

als Nokia nou exclusiviteit mbt W8 had bedongen, had ik er wat meer vertrouwen in gehad, maar die partnerschap beperkt hun meer dan dat het hen iets oplevert, imho
pi_120905315
Ik ga ook mee doen :) Waarom ? Ik heb er geen verstand van, zal het ook nooit echt krijgen (allergisch voor cijfertjes) maar wil toch weten hoe ik het doe op de aandelen markt.

1: Huawei - Chinees telecom merk dat sommige mensen wellicht kennen van hun dongel of modem, sinds dit jaar leveren zij als 1 van de eerste Chinezen GSMs aan Europa en heb ik zelf dit jaar de Huawei Ascend P1 gekocht. Telefoon voelt goed en solide aan, rete snel en ik geloof wel in dit merk dus.

2: Wavin: Geen idee waarom eigenlijk. Gokje.
3: EurocastleInvestment : Dit aandeel heb ik ook echt. Is al tijden aan het slapen, toch nog steeds actief en bij een waarde van ¤1,00 per aandeel maak ik al dikke winst ! Hopelijk word 2013 hun jaar.
4: Nokia: Ik doe gezellig mee, eigenlijk zelfde gedachte wat ik heb met Huawei.
5: Zilver: Om te zien wat een grondstof doet in een jaar tijd.
6: Imtech: Is laatste tijd veel in het nieuws, gingen nu ook naar Zweden toe ofzoiets.
pi_120905473
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 december 2012 12:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jehova!, het is eigenlijk een loterij zonder nieten dus, wat niet mis KAN gaan ;)

als Nokia nou exclusiviteit mbt W8 had bedongen, had ik er wat meer vertrouwen in gehad, maar die partnerschap beperkt hun meer dan dat het hen iets oplevert, imho
Ik zit vooral in Nokia omdat ik die nieuwe telefoon zo goed vind. Daarnaast is IOS is al 5 jaar oud en is Android een slap aftreksel van IOS, dus mensen zijn wel op zoek naar een nieuw besturingssysteem. Windows 8 werkt ook erg fijn, dus ik zie het aandeel Nokia het wel goed doen.
pi_120908276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:46 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik meen dat Google een maximaal aantal externe lookups per spreadsheet hanteert. Ik ben daar zelf een keer tegen aan gelopen. De lookups via de functie GoogleFinance (bijvoorbeeld =GoogleFinance("SBUX","price") ) bleken echter niet als extern mee te tellen. Voor de meeste Amerikaanse fondsen en London/Parijs werkt deze GoogleFinance "price" oplossing.

De data over meerdere spreadsheets verspreiden is uiteraard ook een optie.
Mjah de hits zullen strak stuk lager zijn.
Meike, ik zit nu bij me ouders, ik vul je later op de dag in.
pi_120908668
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 12:18 schreef Meike26 het volgende:
1: Huawei - Chinees telecom merk dat sommige mensen wellicht kennen van hun dongel of modem, sinds dit jaar leveren zij als 1 van de eerste Chinezen GSMs aan Europa en heb ik zelf dit jaar de Huawei Ascend P1 gekocht. Telefoon voelt goed en solide aan, rete snel en ik geloof wel in dit merk dus.
Goede keuze. Het bedrijf Huawei is echter een prive onderneming en staat niet op een aandelenmarkt genoteerd :-(

[ Bericht 5% gewijzigd door jaco op 29-12-2012 13:58:06 ]
pi_120910351
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:51 schreef jaco het volgende:

[..]

Goede keuze. Het bedrijf Huawei is echter een prive onderneming en staat niet op een aandelenmarkt genoteerd :-(
ja, dat dacht ik ook. is dit wat anders dan echter? http://finance.yahoo.com/q?s=002502.SZ
pi_120911954
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja, dat dacht ik ook. is dit wat anders dan echter? http://finance.yahoo.com/q?s=002502.SZ
Dat zou hem dan wel zijn ja :)
pi_120912124
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is een speelgoed fabrikant: http://www.bloomberg.com/quote/002502:CH
pi_120912193
quote:

Griekenland één jaar kon ik niet vinden, dus daar maak ik tien jaar van: GGGB10YR:IND
Ierland wil ik vervangen voor Portugal dertig jaar: GSPT30YR:IND

Tickers van Bloomberg.
pi_120912220
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:19 schreef jaco het volgende:

[..]

:D

mijn geheugen is weer gerust gesteld. ;)
pi_120914528
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:19 schreef jaco het volgende:

[..]

Weet je dat heel zeker? Als ik op Huawei Technology Co. Ltd zoek kom ik toch echt op Huawei uit zoals ik het ook ken van mijn telefoontje ? http://en.m.wikipedia.org/wiki/Huawei

Edit: Crap, nu heb ik het idd ook gevonden. Jammer zeg. En daar zie ik niet zoveel groei in :(
pi_120927788
Qlogic (NASDAQ:QLGC)
Berkshire Hathaway (NYSE:BRK.B)
Hawaiian Holdings (NASDAQ:HA)
Softbank Corp (TYO: 9984)
Marathon Oil Corp (NYSE:MRO)
Hewlett Packard (NYSE: HPQ)
pi_120928031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:26 schreef Physics het volgende:
Qlogic (NASDAQ:QLGC)
Berkshire Hathaway (NYSE:BRK.B)
Hawaiian Holdings (NASDAQ:HA)
Softbank Corp (TYO: 9984)
Marathon Oil Corp (NYSE:MRO)
Hewlett Packard (NYSE: HPQ)
Dank! Weer eentje er bij! :)

Ook vrij interessante keuzes, met name die HA.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120929286
quote:

Kun je de volgende tickers voor mij aanpassen:
ArcelorMittal:
http://finance.yahoo.com/q?s=MT.AS&ql=0
Philips:
http://finance.yahoo.com/q?s=PHIA.AS
pi_120929819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:57 schreef Skywalker88 het volgende:

[..]

Kun je de volgende tickers voor mij aanpassen:
ArcelorMittal:
http://finance.yahoo.com/q?s=MT.AS&ql=0
Philips:
http://finance.yahoo.com/q?s=PHIA.AS
Ik heb ze even aangepast! Dank!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')