quote:Jack
Al 7 jaar woon ik in Argentinie, dus de feestdagen vier ik vaak zonder mijn Nederlandse familie. Gelukkig ben ik met de Top2000 via internet er toch nog een beetje bij, dank!
Had ik vorig jaar ook! Maar toen was ik in Nederland.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:24 schreef flipsen het volgende:
Ik moet nog gaanKomende week is het erg mooi weer, dus wellicht één dezer dagen.
Wie luistert er nog meer naar de TOP2000? Zojuist werd mijn berichtje in het gastenboek voorgelezen
[..]
No offense, maar ik vond Nairobi niet een geweldige stad. Dan ben ik er ook niet erg lang geweest hoor.. (paar uurtjes maar) op de terugweg van onze K van Kaapstad. Neiva was ook niet helemaal zo gepland trouwens..quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef elvy het volgende:
Een warme stad met een N? Nairobi natuurlijk! wij zullen er ons oud en nieuw uiteraard ook doorbrengen. (Want hoewel ik ook in een plaats met een N woon, is het hier minder goed feesten.) Wel veel 'besloten' feesten waar je kaarten voor moet hebben in Nairobi, niet echt feest op straat.Vuurwerk doen ze hier ook niet echt aan, hoe zit dat in de rest van de wereld?
Ze exporteren er meer dus het zal vast niet minder zijnquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:33 schreef Individual het volgende:
Zal ik doen.
Alle biefstukken en eten in Argentinië zijn goed geweest. Dat kan ik van Uruguay niet zeggen en daar ben ik minder vaak en minder lang geweest.
Die katholiek die het parlement in London probeerde op te blazen op 5 november? De tradities leven voort in het verre.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
ook hier in NZ nagenoeg geen vuurwerk met O&N ..daar hebben we Guy Fawkes voor!
Waar?quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:17 schreef Individual het volgende:
GL moet niet zeuren. Vuurwerk hoort bij de NL traditie. De volgende keer met O&N in NL zal ik ook wel wat vuurwerk kopen hoor. Als het dan nog mag iig. Het zal wel geen 1000en Euro's zijn.
Voor lunch vandaag wel voor bijna 50,000 een biefstuk gekocht! Was het zeker waard.
Ja, wat tradities betreft zijn we vaak nog meer Brits dan Mother England zelfquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Die katholiek die het parlement in London probeerde op te blazen op 5 november? De tradities leven voort in het verre.
Hetzelfde met een stad zoals Vientiane in Laos. Laos is in veel opzichten een 3de wereld land...en tja...de hoofdstad weerspiegelt dat. Maar als je even verder kijkt dan je neus lang is dan is er heel wat moois te vinden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 05:27 schreef elvy het volgende:
Op de één of andere manier heb ik me nooit gerealiseerd dat vuurwerk zo Nederlands (en belgisch/duits) is. Er zijn toch wel plaatsen waar bijv. vuurwerkdemonstraties gegeven worden?
Dat Nairobi na Kaapstad tegenvalt kan ik me wel voorstellen ja. Dat is twee verschillende werelden met elkaar vergelijken. Kenia is echt een ontwikkelingsland, en Nairobi is daar wel de afspiegeling van. Maar als je iets meer tijd hebt, en iemand hebt die je kan laten zien waar je moet wezen, dan is het zeker de moeite waard!
Oh breaky, nu je er toch bent: zijn ze bij jullie eind fabruari al aan het branden?quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:27 schreef breaky het volgende:
[..]
Hetzelfde met een stad zoals Vientiane in Laos. Laos is in veel opzichten een 3de wereld land...en tja...de hoofdstad weerspiegelt dat. Maar als je even verder kijkt dan je neus lang is dan is er heel wat moois te vinden.
Nu heb ik mezelf altijd wat gestoord aan de "nederlandse traditie" van het massaal vuurwerk afsteken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:17 schreef Individual het volgende:
GL moet niet zeuren. Vuurwerk hoort bij de NL traditie. De volgende keer met O&N in NL zal ik ook wel wat vuurwerk kopen hoor. Als het dan nog mag iig. Het zal wel geen 1000en Euro's zijn.
Voor lunch vandaag wel voor bijna 50,000 een biefstuk gekocht! Was het zeker waard.
Meestal begint het in Maart....Februari moet nog ok zijn. Maar pin me er niet op vastquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh breaky, nu je er toch bent: zijn ze bij jullie eind fabruari al aan het branden?
Voordat je terug naar Nederland keert?quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:43 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien wagen we het er dan nog maar een op....
We horen het wel waar je uiteindelijk terecht komt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:05 schreef Gaoxing het volgende:
Uhm ja..... nou..... dat terug naar Nederland he...... Het was hartstikke leuk om zeker te weten waar we over 6 maanden wonen..... die hele drie weken dat dat duurde. Maar er is een andere optie bijgekomen. We zullen zien.... We gaan iig weg uit Thailand (denk ik).
En uiteraard komen we langs als we er zijn...
En jullie kinderen spreken goed NL? 15 jaar is een lange tijd.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:29 schreef Gaoxing het volgende:
De kinderen hebben nog nooit in NL gewoond. Hub en ik wonen nu bijna 15 jaar in het buitenland, en ja, Nederland is gewoon een ander buitenland geworden, waarvan we de taal toevallig spreken en aardig wat geschiedenis kenn.
Ik zit dit jaar met NYE in Darwin, Australie, en begreep van de week dat je hier niet eens vuurwerk kunt krijgenquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:42 schreef elvy het volgende:
De hoevéélheid vuurwerk in Nederland heb ik ook altijd overdreven gevonden. Zeker onze laatste jaren in Nederland woonden we in de binnenstad (van Delft),dat voelde echt gevaarlijk om dan de straat op te gaan. En ook dat dagen van te voren, en naderhand nog knallen, niks voor mij. Maar écht om middernacht, dat siervuurwerk boven de horizon, ja dat mis ik wel. Hoewel ze de laatste jaren ook (een beetje) vuurwerk beginnen te verkopen hier in de supermarkten, dus wie weet. Zeker aangezien er tegenwoordig steeds meer Chinezen in Kenia zijn zou het vuurwerk best wel eens langzaam zijn intrede kunnen gaan doen verwacht ik.
Ow, en Goaxing, dus tóch weer onzekerheid. Ik ben benieuwd waar jullie terecht gaan komen uiteindelijk!
Illegaal vuurwerk was toch al illegaal ongeacht de gestelde uren?quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:33 schreef breaky het volgende:
[..]
Nu heb ik mezelf altijd wat gestoord aan de "nederlandse traditie" van het massaal vuurwerk afsteken.
Als het bij siervuurwerk en wat licht knalvuurwerk blijft is het uiteraard ok.
GL was het trouwens meer om het afsteken van illegaal vuurwerk buiten de gestelde uren te doen, niet om al het vuurwerk te verbieden.
50,000 in wat voor currency?
en waar nog wat familie woont in mijn gevalquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:29 schreef Gaoxing het volgende:
wonen nu bijna 15 jaar in het buitenland, en ja, Nederland is gewoon een ander buitenland geworden, waarvan we de taal toevallig spreken en aardig wat geschiedenis kenn.
Daar heb je gelijk in. Ook legaal vuurwerk wat buiten de gesteld uren word afgestoken is illegaal bezig zijn. Legaal vuurwerk wat binnen de gestelde uren word afgestoken is natuurlijk ok.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Illegaal vuurwerk was toch al illegaal ongeacht de gestelde uren?
50,000 Colombiaanse Peso. Ik reken me rijk hier met al die nullen!
Hoe zit dat in Noorwegen? Zijn huizen/apartmenten daar al standaard voorzien van laminaat/houtvloer?quote:Op zondag 30 december 2012 11:30 schreef Fogel het volgende:
Door dit soort topics ben ik blij dat ik geen deel meer ben van de Nederlandse maatschappij![]()
K&W / Wat is dit laminaat nog waard?
Vloer zit er gewoon in, is een natuurlijk deel van het huis.quote:Op zondag 30 december 2012 11:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Hoe zit dat in Noorwegen? Zijn huizen/apartmenten daar al standaard voorzien van laminaat/houtvloer?
Mensen in Nederland zijn zowiezo veels te veel bezig met hun huis. Alsof geluk afhangt van een mooi ingericht huis...
En stel dat je de vloer niet mooi vind...ik neem aan dat je er dan geen andere vloer in kunt zetten? (huurhuis)quote:Op zondag 30 december 2012 11:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vloer zit er gewoon in, is een natuurlijk deel van het huis.
Alleen bij nieuwbouw zit er soms geen vloer in, maar dat staat dan heel duidelijk aangegeven.
Ja, die zag ik ook net. De tering zegquote:Op zondag 30 december 2012 11:30 schreef Fogel het volgende:
Door dit soort topics ben ik blij dat ik geen deel meer ben van de Nederlandse maatschappij![]()
K&W / Wat is dit laminaat nog waard?
Dat kan gewoon in overleg met de eigenaar natuurlijk. Meestal betaalt de eigenaar dan de materialen en zorgt de huurder voor de uitvoering van het werk.quote:Op zondag 30 december 2012 12:11 schreef breaky het volgende:
[..]
En stel dat je de vloer niet mooi vind...ik neem aan dat je er dan geen andere vloer in kunt zetten? (huurhuis)
Dat is inderdaad een betere regeling dan het maar uit moeten slopen van laminaat.quote:Op zondag 30 december 2012 12:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat kan gewoon in overleg met de eigenaar natuurlijk. Meestal betaalt de eigenaar dan de materialen en zorgt de huurder voor de uitvoering van het werk.
Maar Noren zijn liever zelf eigenaar ipv huurder en velen zullen niet al te veel in hun huurwoning aanpassen omdat ze er toch maar zitten tot ze wat kunnen kopen.
Ja, misschien speelt dat mee, een 'standaardvloer' is hier gewoon 3-staafs eikenparket, dus waarom zou je wat anders erin willen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:18 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een betere regeling dan het maar uit moeten slopen van laminaat.
Ik heb vrij veel in Zweden gezeten...de huizen daar vond ik ideaal. Netjes, goed geisoleerd en vaak een mooie vloer erin.
Hier is het hardhout (vaak teak), tegels of gewoon beton. Laminaat kennen ze niet.quote:Op zondag 30 december 2012 12:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, misschien speelt dat mee, een 'standaardvloer' is hier gewoon 3-staafs eikenparket, dus waarom zou je wat anders erin willen.
Dat moet ook wel met die koude winters daar. Isolatie is trouwens iets wat ze hier ook kunnen gebruiken...voor in de zomerquote:Op zondag 30 december 2012 12:31 schreef Fogel het volgende:
Ik heb 25cm glaswol in de 'rechte wanden' van het houten deel, 35cm in de dakconstructie, een halve meter isolatie op de grond en de kelder is geloof ik ook 30cm isolatie.
We zitten er warm genoeg bij
Dat is inderdaad een groot probleem op de Britse eilanden. Bij ons ligt de waterleiding een nipte 20 centimeter onder de grond, onbeschermdquote:Op zondag 30 december 2012 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Goed geïsoleerd.. dat kennen ze hier niet zo![]()
Azijn!!quote:Schimmel
Staan alle nullen ook op het geld of maken ze er 'x duizend' van? De Zimbabwaanse briefjes hebben echt tot 14 nullen erop staan.quote:Op zondag 30 december 2012 11:20 schreef breaky het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Ook legaal vuurwerk wat buiten de gesteld uren word afgestoken is illegaal bezig zijn. Legaal vuurwerk wat binnen de gestelde uren word afgestoken is natuurlijk ok.
50,000 Columbian pesos is ongeveer 220,000 Lao Kip. Het grootste briefje is hier eentje met 100,000 Kip en uit de meeste automaten kun je maximaal 100,000 kip halen (ongeveer 100 euro)
Dat moet dus een goede steak zijn geweest. Ik denk dat ik morgen ook maar voor steak ga in plaats van Lao food.
Oops..rekenfoutje gemaakt. Inderdaad 1 miljoen kippetjes zijn inderdaad 100 euro en de nullen staan er gewoon op:quote:Op zondag 30 december 2012 13:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Staan alle nullen ook op het geld of maken ze er 'x duizend' van? De Zimbabwaanse briefjes hebben echt tot 14 nullen erop staan.
Enne is 1 miljoen kip dan geen 100 euro? Ik wilde hier voor de grap een miljoen uit de automaat halen, maar mocht niet meer dan 300,000 per keer hebben.
In Indonesie was ik ook al miljonair.
De steak was geweldig en met uitzicht over Bogota. Gister naar de BBC geweest en dat was beter georganiseerd dan het bedrijf waar ik dit jaar uit ellende ben weggelopen!
Maar John Smith is een ale, dat kan je sowieso niet vergelijken met een lager...quote:Op maandag 31 december 2012 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat snap ik ook nooit zo. Laatst nog ergens in het Lake District. Wilden ze ons Amstel aansmeren![]()
Nou, doe dan maar een John SmithBlergh! Amstel!
En wij importeren altijd HJ en belgische biertjes zoals Leffe en La Trappe enzo
Klopt. Andere optie naast Amstel is vaak Fostersquote:Op maandag 31 december 2012 15:53 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Maar John Smith is een ale, dat kan je sowieso niet vergelijken met een lager...
Ik haal nog steeds altijd Grolsch bij de Waitrose, of de beugels Grolsch hier bij de Londis. Op tap heb je in Engeland sowieso veel troep als het op lager aan komt, vaak is Heineken nog niet eens een slechte keuze (vergeleken bij Stella, Cronenbourg, Fosters, etc...). Ik word vooral vaak blij van de Duitse lagers en weissbieren en de zwaardere Belgische bieren. Ale's zijn lauw pis.quote:Op maandag 31 december 2012 15:41 schreef Individual het volgende:
Sinds SAB/Miller Grolsch heeft overgenomen is het grotendeels uit de pubs verdwenen. 10 jaar geleden kon je het in veel pubs op te tap krijgen, maar nu niet meer. Dat vieze chemische wifebeater Stella kan je nog wel overal krijgen. Het gaat de slechte kant op met bier.
Erdinger en andere Duitse weisbieren kun je in Londen in bijna elke pub inmiddels krijgen. Britten brouwen ook steeds meer "wheatbeer", je moet daar maar eens naar vragen. De Britse versie van de weisbier, en vaak kleinschalig gebrouwen en van prima smaak.quote:Op maandag 31 december 2012 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
Er zijn hier wat toko's die Erdinger schenken als 'huisbier'! Dat is prima. Sommige ales vind ik wel lekker. En Guinness mag ik ook graag drinken![]()
Maar vanavond staan er wat Leffe's koud![]()
Bij de supermarkten (behalve Tesco) en off-licenses is het wel nog altijd te verkrijgen gelukkig. Mijn ouders zijn langsgekomen voor Kerst en hebben NL Grolsch meegenomen. Dat verschil met UK Grolsch proef je wel (ik heb de smaaktest gedaan). Stella en Fosters moet ik niks van hebben; Kronenbourgh en dan Amstel als het echt moet. Hoegaarden is een goede keuze voor een warme dag.quote:Op maandag 31 december 2012 15:56 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik haal nog steeds altijd Grolsch bij de Waitrose, of de beugels Grolsch hier bij de Londis. Op tap heb je in Engeland sowieso veel troep als het op lager aan komt, vaak is Heineken nog niet eens een slechte keuze (vergeleken bij Stella, Cronenbourg, Fosters, etc...). Ik word vooral vaak blij van de Duitse lagers en weissbieren en de zwaardere Belgische bieren. Ale's zijn lauw pis.
Hoegaarden vind ik dus wel kattenzeik, ik kan dat soort witbieren sowieso niet waarderen. Dan liever de Duitse weissbieren. En inderdaad, export Grolsch smaakt anders, net als Heineken en de andere merken. Duitse bieren hebben dat va oudsher veel minder, minder houdbaarheids zooi in de export.quote:Op maandag 31 december 2012 16:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Bij de supermarkten (behalve Tesco) en off-licenses is het wel nog altijd te verkrijgen gelukkig. Mijn ouders zijn langsgekomen voor Kerst en hebben NL Grolsch meegenomen. Dat verschil met UK Grolsch proef je wel (ik heb de smaaktest gedaan). Stella en Fosters moet ik niks van hebben; Kronenbourgh en dan Amstel als het echt moet. Hoegaarden is een goede keuze voor een warme dag.
Waar ik nu ben is Club Colombia de beste.
Je zit in Colombia en je drinkt dat Grolschbocht??quote:Op zondag 30 december 2012 20:34 schreef Individual het volgende:
En met lunch kwam onze gastheer aanzetten met Grolsch! Weer een land waar ik het beste bier ter wereld heb gedronken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |