Het is allebei respectloos gedrag.quote:Op maandag 3 december 2012 17:32 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Want dat is inderdaad hetzelfde als fysiek geweld en iemand dood trappen.
http://nos.nl/artikel/445092-beroep-verdachten-facebookmoord.htmlquote:Op maandag 3 december 2012 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zijn minderjarigen en zelfs bij de schokkende Facebookmoord werd het jeugdrecht gebruikt.
Dit wordt gewoon een paar maanden brommen en dan worden deze apen weer losgelaten op de samenleving.
Voor het uitschelden van de arbiter hoor je gewoon een heel seizoen geschorst te worden en douchen doe je dan maar thuisquote:Op maandag 3 december 2012 17:32 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
Als je de scheidsrechter uitscheld kan je gewoon meteen gaan douchen. Van het weekend heeft er zelfs nog iemand rood gehad omdat hij de scheidsrechter uitschold, dus waar heb jij het over?
Kijk jij wel eens voetbal? Moet je eens proberen een scheids uit te schelden, komt gelijk overal op het nieuws + voor bij de knvb.quote:Op maandag 3 december 2012 17:23 schreef mstx het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je dan een groot probleem, bij professionele voetballers staat hun baan dan op het spel. En voor het oog van 10 camera's ga je ook niks flikken natuurlijk.
Mijn punt is meer dat er geen enkele vorm van respect wordt getoond, en naar mijn mening gaat verbaal aanvallen ook al te ver. De jonge generatie ziet dit en beschouwt het als normaal om de scheidsrechter uit te schelden (het wordt ook nooit bestraft), en de drempel naar fysiek geweld wordt dan steeds kleiner.
Het is mij nog altijd een raadsel waarom dit alleen bij voetbal is. Moet je eens bij een andere sport proberen de scheidsrechter uit te schelden, dan heb je meteen een kaart/schorsing aan je broek, en terecht. Zelfs de jonge kickboksers die ik dit weekend heb zien vechten in de ring hebben 100 maal meer respect voor de scheidsrechter en tegenstander.
Dit gaat wel iets verder dan respectloosquote:Op maandag 3 december 2012 17:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is allebei respectloos gedrag.
Bs.quote:Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het idee achter het strafrecht is dat jongeren nog geen volgroeide hersenen hebben en dus soms niet weten wat ze doen. In principe is daar een andere vorm van straf dus wel gerechtvaardigd. Toch denk ik dat dit soort jongens wel heel wat jaartjes 'bootcamp' nodige hebben om terug te kunnen keren in de samenleving.Totaal gebrek aan respect voor de medemens kweek je er niet zomaar in.
quote:Op maandag 3 december 2012 17:35 schreef Seamonkey- het volgende:
Wat een verschrikkelijk bericht dit
Is het overigens zeker dat het marokkanen zijn?
Waarom überhaupt schreeuwen? Je staat tegenover elkaar.quote:Op maandag 3 december 2012 17:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Kijk jij wel eens voetbal? Moet je eens proberen een scheids uit te schelden, komt gelijk overal op het nieuws + voor bij de knvb.
Wat? Ik lees dat hier overal maar ik zie het verder nergens in de media?quote:
Nee, alleen de gevolgen verschillen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dit gaat wel iets verder dan respectloos
In het vorige topic was een lijst gepost van spelers in het bewuste team (inmiddels helaas verwijderd door de moderators). Op drie na waren het allemaal Marokkaanse namen dus de kans is groot dat onder de daders zich spelers bevinden met een Marokkaanse achtergrond.quote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Wat? Ik lees dat hier overal maar ik zie het verder nergens in de media?
Allright! Thanks voor het antwoordquote:Op maandag 3 december 2012 17:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In het vorige topic was een lijst gepost van spelers in het bewuste team (inmiddels helaas verwijderd door de moderators). Op drie na waren het allemaal Marokkaanse namen dus de kans is groot dat onder de daders zich spelers bevinden met een Marokkaanse achtergrond.
Het zou een incidentje zijn als het niet zo wasquote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Wat? Ik lees dat hier overal maar ik zie het verder nergens in de media?
Zoals ik al zei; dit wordt zelden toegepast. Het hangt van de ernst van de zaak en omstandigheden af. Zware mishandeling in vereniging, met de dood tot gevolg, subsidiair doodslag is in beginsel niet toereikend genoeg om tot het volwassenenrecht over te gaan. Mede gelet op het gegeven dat er in de jurisprudentie genoeg zaken te vinden zijn waarbij zelfs bij ernstigere delicten (zoals moord) het jeugdstrafrecht van toepassing wordt verklaard op een minderjarige.quote:Op maandag 3 december 2012 17:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Rechtspraak doet het op dit moment niet, anders had ik het voor je nagekeken. In 2006 of 2007 is er een soortgelijke zaak geweest alleen dan met een bewaker die uiteindelijk overleed (niet direct na het incident, ook enkele uren later). Ook daar is toen 77b toegepast op minderjarigen.
Tja, dan maar geweld gebruiken hè.quote:Op maandag 3 december 2012 17:41 schreef theunderdog het volgende:
Dit is natuurlijk een kwalijke zaak. Alleen grensrechters kunnen soms gewoon hele hinderlijke en partijdige mensen zijn.
Ze kunnen samen met de scheids, een complete wedstrijd kapot maken.
Je verwacht het niet.quote:Op maandag 3 december 2012 17:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In het vorige topic was een lijst gepost van spelers in het bewuste team (inmiddels helaas verwijderd door de moderators). Op drie na waren het allemaal Marokkaanse namen dus de kans is groot dat onder de daders zich spelers bevinden met een Marokkaanse achtergrond.
Fysiek geweld en verbaal geweld staan inderdaad op een zelfde niveau.quote:Op maandag 3 december 2012 17:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, alleen de gevolgen verschillen.
Hersendood , dus doodquote:Op maandag 3 december 2012 17:42 schreef Eenskijken het volgende:
Leeft ie nog? Ieder bericht wordt tegengesproken.
Hoi voetballert.quote:Op maandag 3 december 2012 17:41 schreef theunderdog het volgende:
Dit is natuurlijk een kwalijke zaak. Alleen grensrechters kunnen soms gewoon hele hinderlijke en partijdige mensen zijn.
Nee, gewoon nee. De enige die wedstrijden kapot maken zijn die achterlijke voetballers.quote:Op maandag 3 december 2012 17:41 schreef theunderdog het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |