Dat is knap...inhoud met dt...quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:56 schreef kurk_droog het volgende:
Sowieso is die hele studio daar een aanslag op mijn ogen, die schermen, echt verschrikkelijk slecht design allemaal en rampzalig afgewerkt. Het ziet er niet uit, en dan hebben we het nog niet over de inhoudt.
Misschien doen ze dat ook wel? Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft werd beloofd dat er een zelfde bedrag uit de rijksbegroting zou komen, en zo de onafhankelijkheid gegarandeerd was. Inmiddels strekt de politieke discussie zich volledig uit over de kosten en de inhoud en dan kun je niet van onafhankelijkheid spreken.quote:Op maandag 3 december 2012 22:21 schreef karton2 het volgende:
Het NOS journaal is al aantal jaren bezig met aftakelen. Het begon een achttal (?) jaren geleden met de introductie van het 'luchtig tussendoortje' of hoe ze het ook noemden. Tussen het 'serieuze' nieuws moest een vrolijk SBSachtig nieuwtje komen als:"In Artis is een babygiraffe geboren en hij heet Bram" om vervolgens de fucking verzorger te gaan vragen hoe hij zich nu voelt
Tegenwoordig wordt het een sport om zoveel mogelijk mensen te interviewen om het verhaal van de gewone man te laten horen.
Totaal geen diepgang, te populair met hun lampjes, schermpjes en loopjes. De verpakking is belangrijker dan de inhoud blijkbaar.
Voor die sloot belastinggeld die ze krijgen mogen ze wel eens beter hun best gaan doen.
Wat is nu je punt, dat het komt door het kijk en luistergeld?quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat ook wel? Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft werd beloofd dat er een zelfde bedrag uit de rijksbegroting zou komen, en zo de onafhankelijkheid gegarandeerd was. Inmiddels strekt de politieke discussie zich volledig uit over de kosten en de inhoud en dan kun je niet van onafhankelijkheid spreken.
Het NOS-journaal redeneert dan ook volledig langs de lijnen van de dominante politieke kleuren, inclusief hun debilisering. Ze hebben van die vaste terugkerende items, 'successen' in de war on drugs, wat de beurzen doen, dierentuindiertjes en 'leuke' filmpjes waarna de presentator met een veelbetekenende blik de camera in kan kijken.
Het heeft helemaal niets met journalistieke keuzes te maken, ze lepelen gewoon op wat klaargelegd is door anderen, vaak met een bedoeling. De afgelopen weken begon rechts Nederland te steigeren omdat ze het wat moeilijk hebben met het democratisch gegeven dat je compromissen moet sluiten als je geen meerderheid hebt, en dan loopt de NOS als een blind paard achteraan. Ze bepalen niet zelf wat nieuws is en wat niet.
Het idee dat er iemand met overzicht beslist wat nou belangrijk is om de kijker te informeren over de wereld om zich heen is volkomen achterhaald.
Daar word ik ook zo vreselijk moe van. Mensen roepen altijd al van alles op internet en in de kroeg, maar als het op Twitter geroepen wordt heeft het opeens nieuwswaardequote:Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Eenskijken het volgende:
ik stoor me vooral aan 'nieuws' waar social media bij wordt gehaald. alsof dat zo revolutionair is en ze doen regelmatig alsof alles wat daar voorbij komt ook belangrijk is.. (en erger nog, ze nemen het soms voor waarheid aan).
Klopt. Dat vragen naar wat Jan met de pet ervan vindt is heel belangrijk bij het NOS. Dat gebeurt trouwens niet alleen via twitter, maar ook gewoon op straat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Eenskijken het volgende:
ik stoor me vooral aan 'nieuws' waar social media bij wordt gehaald. alsof dat zo revolutionair is en ze doen regelmatig alsof alles wat daar voorbij komt ook belangrijk is.. (en erger nog, ze nemen het soms voor waarheid aan).
Dit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar word ik ook zo vreselijk moe van. Mensen roepen altijd al van alles op internet en in de kroeg, maar als het op Twitter geroepen wordt heeft het opeens nieuwswaarde
Exclusief FPquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:40 schreef Pritt het volgende:
FOK! is de laatste bastion van beschaving.
Wees blij, want anders kon jij alleen nog maar naar de wc om je bagger te schijten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:36 schreef Synthercell het volgende:
EIgenlijk is er geen enkel forum waar je zonder registreren of een moderatror aanwezig is, het enige wat namelijk hoeft te worden gewist is of, zeer grof schelden, of zeer hatelijk/racistisch zijn of bezig zijn met terreur of complot smeden. De rest val gewoon binnen de wet.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:40 schreef Pritt het volgende:
FOK! is de laatste bastion van beschaving.
De VPRO is één van de weinige zenders die nog mooie journalistieke programma's op de buis toont.quote:Op maandag 3 december 2012 20:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat heeft VPRO te maken met het beleid van het NOS-journaal?
Zembla is van de Vara en NPS, opvolger van NoVa ( nos vara)quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De VPRO is één van de weinige zenders die nog mooie journalistieke programma's op de buis toont.
De slag om Brussel
Zembla
Shit... je hebt gelijkquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zembla is van de Vara en NPS, opvolger van NoVa ( nos vara)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |