abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 20:50:53 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119895226
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zou wel meer willen weten over hoeveel wapentuig Groot-Brittannië aan Israël levert, en wat de impact zou zijn als die export werd stopgezet. Weet er helemaal niets vanaf.
componenten vooral, beperkte impact denk ik
http://www.caat.org.uk/issues/israel/suppliers.php

kan er zo snel niet heel veel duidelijkers over vinden maar dit lijken mij onderdelen die andere landen (Amerika of Israe zelf) ook kunnen leveren

de Britten zullen de beste deal geboden hebben qua geld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119895391
De Israelische verkiezingen komen er weer aan, en ja Netanyahu staat samen met Lieberman op links, toch lijkt het niet dat hij om de linkse partijen heen kan.
pi_119895497
quote:
'Israël respecteert mensenrechten niet'
De huidige Israëlische regering heeft geen respect voor mensenrechten en internationaal recht. Dit stelde mensenrechtenorganisatie Amnesty International maandagavond in een reactie op het besluit de illegale Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied uit te breiden.

De afgelopen dagen is er volgens Amnesty sprake van toegenomen geweld en intimidatie van de kant van illegale Joodse kolonisten. Slachtoffers zijn vooral Jahalin-bedoeïenen die nu nog wonen op gebied dat Israël claimt voor de uitbreiding van de nederzettingen. Kinderen en schapenherders zijn aangevallen. Bedoeïenendorpen worden lastiggevallen met harde muziek en schijnwerpers.

Volgens Amnesty heeft het Israëlische leger al plannen gemaakt om 20 Palestijnse gemeenschappen van huis en haard te verdrijven. Het gaat daarbij om 2300 mensen, voornamelijk Jahalin-bedoeïenen. Die moesten al herhaaldelijk verhuizen door de Israëlische expansiedrift. Zij woonden oorspronkelijk in het gebied dat sinds 1948 de staat Israël is.
http://www.volkskrant.nl/(...)enrechten-niet.dhtml

Verrassend.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 20:55:43 #179
137949 Disana
pi_119895509
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

componenten vooral, beperkte impact denk ik
http://www.caat.org.uk/issues/israel/suppliers.php

kan er zo snel niet heel veel duidelijkers over vinden maar dit lijken mij onderdelen die andere landen (Amerika of Israe zelf) ook kunnen leveren

de Britten zullen de beste deal geboden hebben qua geld
Dat is toch een aardig handjevol bedrijven, ik vraag me af of GB die snel zal laten vallen om een punt te maken richting Israël. Maar ik hoorde dat het wel wordt overwogen.
pi_119895513
Ik heb veel vertrouwen in deze man overigens.
Staat niet meer op zoveel als eerst, maar wie weet, in de toekomst kan hij een belangrijke rol spelen.

pi_119895542
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 20:48 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dan ben je aan het overdrijven en je geschiedenisboekje is gekleurd. :W
Ben ik aan het overdrijven als ik zie hoe langzaam maar zeker alle rechten worden ontnomen van de Palestijnen, een volk dat al meer dan 4000 jaar geleefd heeft in die regio. Overdrijf ik als ik zeg dat al honderden Palestijnse doden zijn gevallen tegenover tientallen Israëlieten. Overdrijf ik als ik zeg hoe steeds meer landen het gedrag van Israël niet goedkeurt. Het is Amerika die het hoofd van Israël boven water houdt mede vanwege de strategische militaire punten in het midden oosten.
pi_119895571
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:55 schreef DeParo het volgende:
Ik heb veel vertrouwen in deze man overigens.
Staat niet meer op zoveel als eerst, maar wie weet, in de toekomst kan hij een belangrijke rol spelen.

[ afbeelding ]
Volledige naam?
pi_119895595
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 20:56 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Volledige naam?
Yair Lapid.
  maandag 3 december 2012 @ 20:57:52 #184
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119895650
quote:
Nee, niet verrassend helaas.
Wordt echt tijd dat ze op de een of andere manier gestopt worden, of dat de VS eens haar ogen open gaat doen...
Leef en Laten Leven
pi_119895703
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
Yair Lapid
Hij heeft in ieder geval stijl.
pi_119895781
En hij kan acteren.
pi_119895785
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 20:58 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Hij heeft in ieder geval stijl.
Dat heeft Israel ook nodig, of iemand als Sharon die het echt begrijpt en maling heeft aan ieder ander, of iemand als Lapid met flair en uitstraling. Netanyahu heeft ook wel schijt aan iedereen maar begrijpt het simpelweg niet. Hij kan niet zonder internationale steun en Israel isoleren is het domste wat hij kan doen want dat mag niet zijn resultaat worden.
pi_119895809
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:57 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee, niet verrassend helaas.
Wordt echt tijd dat ze op de een of andere manier gestopt worden, of dat de VS eens haar ogen open gaat doen...
De VS weten dit heel goed hoor. Maar ze kunnen hun bondgenoot niet zo makkelijk laten vallen.
pi_119895817
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 20:56 schreef mark211175 het volgende:

[..]

Ben ik aan het overdrijven als ik zie hoe langzaam maar zeker alle rechten worden ontnomen van de Palestijnen, een volk dat al meer dan 4000 jaar geleefd heeft in die regio. Overdrijf ik als ik zeg dat al honderden Palestijnse doden zijn gevallen tegenover tientallen Israëlieten. Overdrijf ik als ik zeg hoe steeds meer landen het gedrag van Israël niet goedkeurt. Het is Amerika die het hoofd van Israël boven water houdt mede vanwege de strategische militaire punten in het midden oosten.
Israël is een wereldland, Palestina is een kolonie die werd gekaapt door terroristen. Dat is het verschil. Voor de rest zijn de typische Palestijnen gewoon Israëliers. Deze oorlog gaat niet over ras maar grondgebied.

En dat behoort toe aan Israël.
pi_119895867
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Israël is een wereldland, Palestina is een kolonie die werd gekaapt door terroristen. Dat is het verschil. Voor de rest zijn de typische Palestijnen gewoon Israëliers. Deze oorlog gaat niet over ras maar grondgebied.

En dat behoort toe aan Israël.
Heb jij wel eens een boek gelezen? Zoja, leg eens uit hoe Palestina een 'kolonie' is :?
  maandag 3 december 2012 @ 21:02:32 #191
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119895917
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

De VS weten dit heel goed hoor. Maar ze kunnen hun bondgenoot niet zo makkelijk laten vallen.
Dat weet ik, en het is een hernieuwde overweging waard. Denk dat ze er ook wel mee in hun maag zitten, als je ziet hoe de wereld steeds meer hun ongenoegen uit.
Leef en Laten Leven
pi_119895935
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 20:56 schreef mark211175 het volgende:

[..]

Huh, 4000 jaar, meen je dat of?
Ze zitten daar nog nauwelijks een eeuw die Palestijnen haha!
pi_119896010
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat heeft Israel ook nodig, of iemand als Sharon die het echt begrijpt en maling heeft aan ieder ander, of iemand als Lapid met flair en uitstraling. Netanyahu heeft ook wel schijt aan iedereen maar begrijpt het simpelweg niet. Hij kan niet zonder internationale steun en Israel isoleren is het domste wat hij kan doen want dat mag niet zijn resultaat worden.
Sharon was wel redelijk en Netanyahu bakt er niet zoveel van. Mijn verwachtingen staan hoog, Lapid is wel opener en ''linkser'' toch?
pi_119896022
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:02 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dat weet ik, en het is een hernieuwde overweging waard. Denk dat ze er ook wel mee in hun maag zitten, als je ziet hoe de wereld steeds meer hun ongenoegen uit.
De EU keurt het af. De VS keurt het af. De VN keurt het af. En toch gaan ze door met het bouwen van nieuwe nederzettingen. Bizar is het.
pi_119896077
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een boek gelezen? Zoja, leg eens uit hoe Palestina een 'kolonie' is :?
Het was grondgebied van Israël toen kwamen er enkele stammen terroristen die het voor zichzelf claimde ten tijde van de bouw van Israël en dmv geweld de oorspronkelijk Joodse bevolking hebben verdreven.
pi_119896124
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:04 schreef Peunage het volgende:
De EU keurt het af. De VS keurt het af. De VN keurt het af. En toch gaan ze door met het bouwen van nieuwe nederzettingen. Bizar is het.
Ach, geduld. Ze isoleren zich steeds verder. Laat Netanyahu maar jaren door bulldozeren. Ooit wordt dat allemaal wel weer recht gezet. In de tussentijd maakt hij zichzelf langzaamaan internationaal gezien totaal onmogelijk. En ook bij traditionele bondgenoten. Kost alleen tijd en wat generaties van nieuwe politici.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 3 december 2012 @ 21:07:10 #197
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119896152
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zeer bizar ja. Enkel afkeuren heeft dus geen zin, er moet iets anders gebeuren...
Leef en Laten Leven
pi_119896190
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het was grondgebied van Israël toen kwamen er enkele stammen terroristen die het voor zichzelf claimde ten tijde van de bouw van Israël en dmv geweld de oorspronkelijk Joodse bevolking hebben verdreven.
Wait....what? Wie heeft dit jou verteld? _O-
Is dit de versie van Disney? _O-
  maandag 3 december 2012 @ 21:08:02 #199
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119896191
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:06 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ach, geduld. Ze isoleren zich steeds verder. Laat Netanyahu maar jaren door bulldozeren. Ooit wordt dat allemaal wel weer recht gezet. In de tussentijd maakt hij zichzelf langzaamaan internationaal gezien totaal onmogelijk. En ook bij traditionele bondgenoten. Kost alleen tijd en wat generaties van nieuwe politici.
Alsof er al niet genoeg tijd is verstreken, maar ik denk dat je gelijk hebt.
Leef en Laten Leven
  maandag 3 december 2012 @ 21:08:38 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119896227
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Aan wie het toebehoort hangt nogal af van de toevalligheid op welke bladzijde je je geschiedenisboek open slaat. Er wonen daar op dit moment twee volken en die hebben een eigen plek nodig. Deal with it.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')