abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119894331
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Ik hoef Israel niet te erkennen om over het woord semiet te discussiëren.
Jij daarentegen, doet domme beweringen over Palestijnen, dat het bedoeïen zijn bijvoorbeeld. En dat er geen Palestijnse staat is.
Niks tegen jou persoonlijk, maar kan het een toontje lager?

Je bent niet echt inhoudelijk bezig, snap je zelf ook wel, neem ik aan?
pi_119894372
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 20:34 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ik vraag om jouw mening/visie. Zo moeilijk is dat toch niet? Of durf je het hier niet te delen?
Die discussie mag niet meer worden gevoerd dus ik verzoek je te kappen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:35 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zou me een deuk lachen als ze wereldkampioen voetbal worden want ze bakken er niks van _O-

Maar wat jij over mij zegt, kan ik net zo fel terugzeggen over jou! En ik denk dat de meeste mensen het met me eens zijn in deze.
Dat kan je niet zeggen, ik heb niets tegen de Palestijnen, dat is het verschil tussen jou en mij.
Jij bent anti-Israelisch en pro-Palestijns ik ben alleen pro-Israelisch.
Ik ben niet anti-Palestijns.
pi_119894545
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ontkrachten? Dus als iemand Arabieren haat, en je noemt diegene anti-semiet, dan devalueer je het woord ofzo? Want Arabieren zijn minder waard, zoiets?
Omdat het altijd in het kader van discussies over Israël of antisemitisme door moslims wordt gedaan. Met als argument dat een arabier immers ook een semiet is. Ja, dan is dat een devaluatie en dat heeft niets te maken met het meer of minder waard zijn van Arabieren. Dat lees jij er in, maar dat heb ik niet gezegd en nooit bedoeld.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 3 december 2012 @ 20:40:30 #154
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119894583
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die discussie mag niet meer worden gevoerd dus ik verzoek je te kappen.

[..]

Dat kan je niet zeggen, ik heb niets tegen de Palestijnen, dat is het verschil tussen jou en mij.
Draai er maar omheen. Ik zie nergens dat er een discussie wordt verboden. We waren in discussie en ik stel een relevante vraag waarop jij geen antwoord op wilt geven. Ik zou nog steeds graag een antwoord van je zien.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 20:40:53 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119894610
welke vraag?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119894668
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom hebben ze het niet anti-Jood genoemd als het alleen om Joden gaat? In het Westen bedoelen ze er specifiek Joden mee, om dat ze heel lang geen andere semieten gekend hebben(binnen de Westerse wereld). Het woord semiet blijft haar betekenis behouden, een spreker een semitische taal.
Ja, dus, het is een westers woord. Antisemitisme betekent jodenhaat, geen semietenhaat.

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=antisemitisme&lang=nn

Overigens, zeg inderdaad maar jodenhaat, jodenhater. Antisemiet is natuurlijk gewoon een eufemisme om maar niet in begrijpelijk Nederlands te zeggen wat het eigenlijk is. Jodenhaat.
bron
pi_119894703
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:40 schreef sp3c het volgende:
welke vraag?
Of de Palestijnen vrijwillig willen vertrekken.
pi_119894716
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Omdat het altijd in het kader van discussies over Israël of antisemitisme door moslims wordt gedaan. Met als argument dat een arabier immers ook een semiet is. Ja, dan is dat een devaluatie en dat heeft niets te maken met het meer of minder waard zijn van Arabieren. Dat lees jij er in, maar dat heb ik niet gezegd en nooit bedoeld.
Dat is interessant en tevens bijdehand. Aangezien hier een Jood allerlei uitspraken doet over deportatie van Arabieren. In het kader DAARVAN zei iemand dat het anti-semitisch was. Jouw leugen dat moslims 'er altijd mee komen' in het kader van antisemitisme door moslims ' zelf is om misselijk van te worden.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 20:42:59 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119894748
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 20:42 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Of de Palestijnen vrijwillig willen vertrekken.
ja die debiele onzindiscussie is dus wel VERBODEN
pi_119894763
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:36 schreef DeParo het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Dan ben ik ook niet anti-Israelisch.

Maar dan zijn er 2 mogelijkheden;
- Of je bent heel dom, en je denkt echt dat Palestijnen bedoeïen zijn. En dat ze voor hun lol al meer dan 60 jaar in zo'n conflict zitten. Je gelooft dat de Palestijnen het kwaad van de aarde zijn en dat ze maar ruimte moeten maken voor Israel, omdat jij dat wilt.
- Of je bent wel anti-Palestijns. Je hebt meerdere keren laten blijken wat een haat jij hebt voor Palestijnen. Dat ze zich geen Palestijnen mogen noemen, of dat je dat belachelijk vind. Dat Oost-Jeruzalem niet van de Palestijnen is(terwijl je weet dat het wel zo is). Dat ze maar moeten opdonderen naar andere landen. Je hebt er ook geen moeite mee dat er burgerslachtoffers vallen in Palestina en doet dat altijd af als Pallywood. En je erkent Palestina niet.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 03-12-2012 20:43:58 ]
pi_119894772
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is interessant en tevens bijdehand. Aangezien hier een Jood allerlei uitspraken doet over deportatie van Arabieren. In het kader DAARVAN zei iemand dat het anti-semitisch was. Jouw leugen dat moslims ermee komen in het kader van anti-semtisme door moslims zelf is om misselijk van te worden.
Als je een Moslim bent dan ben je plotseling automatisch een Semiet?
pi_119894809
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je een Moslim bent dan ben je plotseling automatisch een Semiet?
Ehm, LEER LEZEN.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119894862
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is interessant en tevens bijdehand. Aangezien hier een Jood allerlei uitspraken doet over deportatie van Arabieren. In het kader DAARVAN zei iemand dat het anti-semitisch was. Jouw leugen dat moslims ermee komen in het kader van anti-semtisme door moslims zelf is om misselijk van te worden.
Ik zeg niet dat moslims dat doen. Ik zeg dat het wordt gedaan in discussies over 'antisemitisme door moslims'. Ik zie dat de zin dubbelzinnig op te vatten was, dus even ter verduidelijking.

En tevens, jouw interpretatie van mijn zin. Graag excuses dat je met voor leugenaar uit hebt gemaakt. :)
bron
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 20:45:13 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119894880
die semietsemantics zijn ook niet bijster interessant trouwens

is er geen NWS?
pi_119894903
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
Palestina is geen apart land. Wel is het een kolonie dat behoort tot Israël. Daarbij komt dat het autonoom is, maar interne strijd voeren tegen de moederstraat is uit den boze.

Daarom heeft Israël alle recht om binnen te vallen en te bezetten. Dit is binnen het kader van de internationale wetgeving.

Daarbij zit Palestina volop met terroristen en vrouwonderdrukkende radicalen. Er moet daar eens een frisse wind in komen.

Support Israël. Deze strijd heeft niks met ras te maken met het beschermen van landsbelangen, wereldvrede en democratie.
Als ik dit lees, moet ik alleen maar triest lachen. Heb je ooit in je leven wel eens een geschiedenisboek erbij gehaald om te realiseren, wat Israël nou precies is en waar Palestina voor staat? Om dit te begrijpen moet je namelijk een jaar of zestig terug in de tijd, waar Duitsland de oorlog verloor en de wereld zijn grootste fout maakte, door de joden zijn gang te laten gaan door het opeisen van een bepaald stuk land dat nu Israël genoemd wordt. Nu anno 2012 vind ik het triest te constateren, dat het joodse volk meent het recht te hebben het Palestijnse volk te onderdrukken zoals de Duitsers dit destijds deden met de Joden en blijkbaar heeft het dit oh zo zielig volkje niks geleerd van de holocaust. Het enige wat ik mis in de huidige conflict tussen de Israëlieten en de Palestijnen zijn de gaskamers. Voor de rest zie ik exact dezelfde lugubere omgang tussen twee volkeren zoals het was tussen de Duitsers en de Joden destijds.
pi_119894913
quote:
13s.gif Op maandag 3 december 2012 20:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ehm, LEER LEZEN.
Het is een vraag. Buiten dat is deze term natuurlijk behoorlijk oud, ook niet kloppend per definitie, want het stelt dat Joden een ras zijn en dat is een soort van Nazi-constructie uiteraard.
Desalniettemin is het symbolisch gesproken de geaccepteerde term om iemand die anti-Joods is er uit te filteren. Ga je er zeer letterlijk naar kijken, tsja, dan kan je zoveel kanten uit.
  maandag 3 december 2012 @ 20:45:57 #167
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119894925
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:45 schreef sp3c het volgende:

is er geen NWS?
Jawel, net gepost.
Maar daar gaat niemand op in :')
Leef en Laten Leven
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 20:46:45 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119894969
jammer
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 20:46:52 #169
137949 Disana
pi_119894981
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:45 schreef sp3c het volgende:

is er geen NWS?
Ik zou wel meer willen weten over hoeveel wapentuig Groot-Brittannië aan Israël levert, en wat de impact zou zijn als die export werd stopgezet. Weet er helemaal niets vanaf.
  maandag 3 december 2012 @ 20:47:09 #170
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119894999
Mja, wel tekenend, denk ik.
Ik denk wel dat Israel eindelijk krediet aan het verliezen is. Wat mij betreft komt dat wel aan de late kant.
Leef en Laten Leven
pi_119895068
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 19:37 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Als de Israëli Westbank overnemen moet imo elke palestijn een Israëlisch staatsburger worden met dezelfde rechten als alle andere Israëli. En al het land van de palestijnen moeten kadastraal vastgelegd worden als eigendom van hen.

Als je het hier niet mee eens bent, wat is jou idee dan van vrede zonder Palestijnse staat?
Kijk, een interessant idee voor een een-staatoplossing. Best te overwegen waard.
bron
pi_119895074
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 20:45 schreef mark211175 het volgende:

[..]

Als ik dit lees, moet ik alleen maar triest lachen. Heb je ooit in je leven wel eens een geschiedenisboek erbij gehaald om te realiseren, wat Israël nou precies is en waar Palestina voor staat? Om dit te begrijpen moet je namelijk een jaar of zestig terug in de tijd, waar Duitsland de oorlog verloor en de wereld zijn grootste fout maakte, door de joden zijn gang te laten gaan door het opeisen van een bepaald stuk land dat nu Israël genoemd wordt. Nu anno 2012 vind ik het triest te constateren, dat het joodse volk meent het recht te hebben het Palestijnse volk te onderdrukken zoals de Duitsers dit destijds deden met de Joden en blijkbaar het dit oh zo zielig volkje niks geleerd van de holocaust. Het enige wat ik mis in de huidige conflict tussen de Israëlieten en de Palestijnen zijn de gaskamers. Voor de rest zie ik exact dezelfde lugubere omgang tussen twee volkeren zoals het was tussen de Duitsers en de Joden destijds.
Dan ben je aan het overdrijven en je geschiedenisboekje is gekleurd. :W
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 20:48:40 #173
137949 Disana
pi_119895086
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:47 schreef Robijn48 het volgende:
Mja, wel tekenend, denk ik.
Ik had vorige week heel positief nieuws over een samenwerkingsverband tussen een Nederlands bedrijf, Israël, Jordanië, de Palestijnen. Ze gaan samen de Jordaan schoonmaken. Vond het zelf mooi maar was hier de enige.
  maandag 3 december 2012 @ 20:49:57 #174
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119895155
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik had vorige week heel positief nieuws over een samenwerkingsverband tussen een Nederlands bedrijf, Israël, Jordanië, de Palestijnen. Ze gaan samen de Jordaan schoonmaken. Vond het zelf mooi maar was hier de enige.
Dat is zeker mooi!
Leef en Laten Leven
pi_119895170
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Klinkt nuttig. Ik ben altijd blij dat er toch nog van dit soort initiatieven zijn.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')