Weet je ook wat er anders is op zo'n dag, waardoor je je bed uit kan komen en die kleine dingetjes kan doen?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:54 schreef Sylvana het volgende:
Ja die dagen zijn er wel, althans, dat een aantal dingen wel lukken. Komt niet voor dat ik echt ALLES doe wat moet. Maar op zo'n dag dat ik wel mijn bed uit kom dan rommel ik de rest van de dag een beetje in huis en zit ik veel achter de computer. Enige wat ik wel elke dag doe is eten koken en afwassen. En sowieso 2 keer in de week samen met mijn vriend de boodschappen. En op donderdagavond gaan we altijd naar zijn ouders.
Nee mag geen vervangende opdrachten doen, omdat juist op het MBO gaat om groepsopdrachten, leren samenwerken etc. Op HBO was het een stuk makkelijker wat dat betreft, kreeg ik wel gewoon vervangende opdrachten. Maar MBO is gewoon veel schoolser en er is gewoon veel minder mogelijk om zelfstandig te doen zei mijn slber. Het is belangrijk om de lessen te volgen en de groepsopdrachten te maken, omdat opleiding opleidt voor een beroep zeg maar.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:02 schreef Evienne het volgende:
Vraag om vervangende opdrachten voor de groepsopdrachten? Heb ik ook gedaan, in de hoop dat ik daarmee wat zelfvertrouwen opbouw waardoor ik later wél met de groep mee kan doen.
[..]
Weet je ook wat er anders is op zo'n dag, waardoor je je bed uit kan komen en die kleine dingetjes kan doen?
Wat fijn dat het gesprek met je SLB'er fijn was. En wat heerlijk dat ze zo meedenkt en meewerkt...dat is goud waard.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:36 schreef Evienne het volgende:
Ik heb het gesprek met mijn SLB'er gehad gelukkig echt een schat van een mens, die me werkelijk onbevooroordeeld mijn verhaal laat doen, en mag deze periode op mijn eigen tempo aankloten. Voor de groepsopdracht krijg ik een vervangende opdracht. Pas ná het resultaat van de tentamens gaan we verder kijken. Da's mooi, want ik denk dat ik nu in mijn eentje meer klaar kan spelen dan met alle prikkels van OV, college, presentaties, drukke klas etc. erbij.
[..]
Ik heb ook, qua woonst, zoveel geluk gehad. Voor een habbekrats in een fantastisch monument op een toplocatie. In een hartslag zou ik het inruilen voor een dag opstaan zonder het zwaard van Damocles boven mijn hoofd.
Diegene heeft weer andere lijken in de kast liggen... Jaloezie blijkt meestal ongegrond, maar ik denk dat je het heel goed hebt aangepakt door níet jaloers te reageren. Wat mij soms helpt is mijn jaloezie wel rechtstreeks uitspreken. Dus geen dubbelzinnige opmerkingen of passief-agressief gedrag, maar gewoon zeggen, goh, ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je. Dat verlicht je lading al enorm.
[..]
Zijn er nog wel dagen waarop het je wel lukt je bed uit te komen en voor jezelf te zorgen? Hoe ziet zo'n dag er dan uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en daardoor wil ik nogal snel negatief over ze zijnLaatste tijd veel minder omdat ik het gewoon te druk heb in mijn hoofd om nog ruimte voor ze te maken
![]()
Wat vervelend, ik heb ook getwijfeld tussen hbo en mbo, juist omdat ik dacht dat er op mbo meer ruimte zou zijn voor mensen die niet zo makkelijk meekomen, maar het tegendeel blijkt dus waar te zijn! Misschien toch overstappen? Het is wel weer een ellende, maar bekijk eens op welke school je de meeste kans hebt uiteindelijk je diploma te halen. Een P is ook al wel wat waard, trouwens, in bepaalde vakgebieden.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee mag geen vervangende opdrachten doen, omdat juist op het MBO gaat om groepsopdrachten, leren samenwerken etc. Op HBO was het een stuk makkelijker wat dat betreft, kreeg ik wel gewoon vervangende opdrachten. Maar MBO is gewoon veel schoolser en er is gewoon veel minder mogelijk om zelfstandig te doen zei mijn slber. Het is belangrijk om de lessen te volgen en de groepsopdrachten te maken, omdat opleiding opleidt voor een beroep zeg maar.
En waarom het de ene dag wel lukt en de andere dag niet is heel verschillend. Kan echt aan de kleinste dingen liggen. Maar een goede nachtrust helpt iig altijd wel om me beter te voelen
quote:Op donderdag 6 december 2012 17:22 schreef cafpow het volgende:
[..]
Wat fijn dat het gesprek met je SLB'er fijn was. En wat heerlijk dat ze zo meedenkt en meewerkt...dat is goud waard.![]()
Ik ga als ik jaloers ben diegene altijd in mijn hoofd een soort van afkraken, tenminste ik zoek dan onbewust de minpunten op en verzwaar die, dat heb ik bijv. bij klasgenoten. Terwijl bij andere personen waar ik echt goed kan praten en een reele band heb, heb ik er helemaal geen last van. Daarbij heb ik de gezonde jaloezie zeg maar. Maar in de klas ben ik het buitenbeentje doordat ze mij raar vindenJa echt een topwijf. En ze heeft niet eens zoveel gedaan, en dat is het probleem met veel mensen, zeker diegenen die er zijn om je te helpen, die willen graag álles beoordelen, in hokjes plaatsen en oplossen. Terwijl iemand die enkel luistert mij veel meer uitdaagt zélf de richting te kiezen die bij me past.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en daardoor wil ik nogal snel negatief over ze zijnLaatste tijd veel minder omdat ik het gewoon te druk heb in mijn hoofd om nog ruimte voor ze te maken
Moeilijk hoor, jaloezie. Bij vrienden durf ik het wel te verwoorden, maar zoals jij zegt, bij mensen waar je die klik niet mee hebt, is het ook moeilijker te relativeren. Helpt het als je het niet op hun projecteert, maar op jezelf betrekt? Bijvoorbeeld, als iemand weer een nieuwe ipad heeft gekregen, proberen te onthouden hoe hard jij voor jouw laptopje hebt gewerkt? Of iemand die steeds allerlei kansen krijgt, dat je niet vergeet dat jij het toch maar mooi op eigen kracht doet?think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, mensen. Ik ben normaal niet het type dat hier constant komt posten hoe kut ze zich wel niet voelt.
Ik weet dat dit gevoel overgaat, misschien zo meteen al... maar het komt elke keer weer terug. Dat ben ik zat. Zo zat. Altijd komt er weer iets nieuws bij...![]()
Ja, maar zelf doe ik het liever tegen een psycholoog eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik denk dat niemand hier je iets kwalijk neemt. Iets van je afschrijven is iets wat we allemaal soms nodig hebben.
Grmbl die huisartsen soms ook... Je zit niet in een praktijk met meerdere huisartsen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:40 schreef HeyMarlous het volgende:
Leek haar niet ernstig genoeg, het was waarschijnlijk door stress, ik kon beter wat rust houden, etc..
Maargoed ik heb ook niet echt het idee serieus genomen te worden dus misschien kan ik beter eerst een andere huisarts nemen..
Ik vind dat veel lastiger dan anoniem op internet dat te doen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, maar zelf doe ik het liever tegen een psycholoog eigenlijk.
Goed dat je niet teveel slaapmeds gebruikt hoor. Idd, een verslaving ligt zo op de loer en dat is wel het laatste wat je nodig hebt. De kennis is er dus wel. Rot dat het dan niet lukt. Blijf je dan te lang wakker? Of ga je wel in bed liggen, maar dan piekerend?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:41 schreef Sylvana het volgende:
@evienne Met mijn P's kom je helaas niet echt ver. Zal toch echt een afgeronde opleiding moeten hebben. Maar ik wacht eerst wel af wat voor behandeling ik bij Scelta krijg, of dat deeltijd of klinisch wordt.
Ik heb wel slaapmedicatie, maar niet veel meer. En krijg geen nieuwe meer vanwege kans op verslaving... Doe nu wel een online slaapcursus, maar weet wel wat ik moet doen, maar het lukt niet. Ik weet alles precies maar als het niet lukt dan schiet het nog niet op natuurlijk...
Ik heb verschillende problemen met slapen. Ik heb altijd al gehad dat ik moeite had met inslapen. Mijn vriend slaapt zodra zijn hoofd op het kussen ligt zo'n beetje, bij mij heeft het altijd wel 1-1.5 uur geduurd voordat ik sliep. En ik heb ook problemen met doorslapen, als ik 's nachts wakker word lukt het niet om daarna weer door te slapen, dan ga ik idd liggen piekeren. Dus dan ga ik er meestal maar uit, even wat lezen ofzo en dan na een uurtje probeer ik het maar weer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:15 schreef Evienne het volgende:
[..]
Goed dat je niet teveel slaapmeds gebruikt hoor. Idd, een verslaving ligt zo op de loer en dat is wel het laatste wat je nodig hebt. De kennis is er dus wel. Rot dat het dan niet lukt. Blijf je dan te lang wakker? Of ga je wel in bed liggen, maar dan piekerend?
Wat ik een tijdje heb gedaan, is structureel te kort slapen. Dus om 1u naar bed, 6u weer op. Tegen middernacht alweer zo moe dat ik op een gegeven moment echt wel gelijk in slaap viel. Voilá, ritme.
Te lang in je bed blijven liggen, wachten tot je in slaap valt, alleen met je gedachten, werkt ook niet, zorgt voor rare dromen en onrustig slapen.
Sorry als ik het gemist heb, maar in welke richting is je huidige opleiding? En wat heb je al?
Ik heb bewust gekozen voor een opleiding waar (nu nog) veel werk te vinden is, dus als ik mijn P heb, ben ik al een heel eind. Zou ik al op mbo niv. 3-4 kunnen gaan werken, mocht school me zo zwaar blijven vallen als het nu doet. Op het moment lijkt het me al ongeloofwaardig dat ik mijn P haal. Maar dan moet ik weer denken aan hoe trots papa is dat ik weer naar school ga en blijf ik het voorlopig maar proberen.
Ja, dat speelde idd ook mee ja.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:26 schreef Ewelina het volgende:
Maar volgens de decaan kon je toch beter stoppen met bestuurskunde, juist omdat je een succeservaring moest opdoen?
Is een instelling als LOI, NTI oid niet haalbaarder? Daar kun je veel zelf indelen.
Deels, je moet toch binnen een bepaalde tijd klaar zijn/examen doen!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:45 schreef Ewelina het volgende:
Het voordeel daarvan is wel dat je veel op je eigen tempo kan doen.
Idd en later op de dag gaat het vaak wel beter. Dus dan kan ik 's ochtends blijven liggen en dan 's middags/'s avonds gewoon studeren. Dat jaar Bestuurskunde heb ik ook zowat alles thuis gedaan en dus ook op 1 vak na alles gehaald met hele mooie cijfers.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:52 schreef Ewelina het volgende:
Als een school niet wil meewerken met aanwezigheidsplicht etc. schiet je daar ook niet zoveel mee op.
Idd, thuis is ook een stuk rustiger, minder prikkels, minder sociale druk, minder kans om te falen...quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:58 schreef Ewelina het volgende:
Overigens had ik bij mijn studie ook nauwelijks aanwezigheidsplicht. Deed bijna alles ook thuis, op een tijdstip dat ik me wel redelijk voelde. En als je je echt kut voelt maakt het niet zoveel uit om thuis te zijn of op school, dan voelde ik me thuis iig een stuk fijner.
Dat bedoelde ik dus ook, denk ikquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Deels, je moet toch binnen een bepaalde tijd klaar zijn/examen doen!
en niet om negatief te doen maar voor iemand die veel moeite heeft met zelf structuur creeeren is een thuisstudie niet een goede optie, je hoeft niet naar school, dus kun je blijven liggen...
ik vind en heb ontdekt dat t onderschat wordt
Ja, dat kan wel ja, blijf soms ook gewoon wat langer op de wcquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:42 schreef cafpow het volgende:
@Sylvana
Tja, kerst en feeestdagen zijn zwaar voor iedereen denk ik. Mede door de druk van gezelligheid en vriendelijkheid enz.
Kan je niet met vriend afspreken dat je tijdens de verjaardag gewoon soms even 5 a 10 minuten naar de kamer gaat als het je iets teveel wordt. Even paar minuten liggen en goed ademhalen..
Ik niet, misschien omdat anderen het op internet kunnen lezen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:51 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik vind dat veel lastiger dan anoniem op internet dat te doen.
Ik doe vaak hetzelfde. Thuis heb ik bijvoorbeeld altijd mobiel of zoiets in mijn zak zitten. en dan zit ik iets langer op wc of andere plek, en lees dan rustig nieuws enz. of luister dan even muziek..om tot rust te komen, volkomen normaalquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:24 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel ja, blijf soms ook gewoon wat langer op de wc
Daarom ben je ook anoniemquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik niet, misschien omdat anderen het op internet kunnen lezen.
Nou en? Dat maakt voor mij niet altijd zo veel verschil, eerlijk gezegd. Er zijn gewoon dingen die niemand aangaan, ook al ben ik anoniem.quote:
quote:Op maandag 10 december 2012 14:08 schreef new_moon het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds ziekmelding (begin oktober) een ochtend op mn werk, veel leuke en fijne reacties van collega's![]()
Rest van de week paar uurtjes thuiswerken, volgende week weer.
Heb wel weer hoofdpijn nu, dus even ontspannen vanmiddag.
Gelukkig heeft mn vriend een half dagje vrij genomen![]()
ja maar daar ben ik ondertussen al aan gewend...quote:
Herkenbaar wel.quote:Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef new_moon het volgende:
[..]
ja maar daar ben ik ondertussen al aan gewend...gaat wel weer over
quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:27 schreef Evienne het volgende:
Ben ik eindelijk zover dat ik aan medicatie wil beginnen, me goed ingelezen en een bewuste keuze gemaakt, lieve huisarts is enorm coöperatief. Na de eerste twee weken vreselijk down en huilerig te zijn geweest, nog erger dan gewoonlijk ja, lijkt het toch te werken...! Krijg ik afschuwelijk lelijke, jeukende huiduitslag en ademhalingsproblemen. Allergisch.![]()
M'n hele gezicht ligt open, ik zie er al een week uit als een methjunk. Zelfs in m'n slaap pulk ik aan de jeukende wondjes. Iemand een idee wat ik moet doen om littekens zoveel mogelijk te voorkomen? Scrubben kan niet eens.
Nu ga ik toch eens Sint Janskruid proberen. Aangezien ik vegetariër ben, ga ik ook mijn omega-vetzuren weer op peil helpen met hennepzaadolie.
Verder gaat het echt kut op school en ben ik met de dag pessimistischer over het verloop daarvan. Vandaag voel ik me echter, voor het eerst in weken, een beetje stabiel. Dus mijn huiswerk gaat wel lukken misschien. School stelt zich trouwens erg soepel op, ik mag 2 jaar over mijn P doen, 30 studiepunten per jaar, en hoef inderdaad niet aan de 80% aanwezigheid te voldoen. Derhalve ga ik het voorlopig nog steeds niet opgeven, maar al te lang doorworstelen zoals nu zie ik ook niet zitten. Hoop op vooruitgang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |