abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119802094
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119802111
ff herhalen laatste post:

Sola herkenbaar hoor.. Ik vind dat vrijheid geven ook lastig...
Zeker nadat de dochter van een goede vrienden een behoorlijk ongeluk gehad heeft ben ik extra beschermend geworden op klim/klauter gebied...
Gelukkig is ze zelf heel voorzichtig.. maar moet er dus echt voor waken dat ik dat niet nog verder versterk

Dat letter/cijferbord is leuk zeg!
O. is de laatste weken enorm van het schrijven ook.. Ze wil zeker 10x per dag dat ik haar naam schrijf en ze gaat hem nu ook herkennen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119813662
Pfff, met Tylers darmen gaat het niet goed! Naar de kinderchirurg geweest. Er moest meteen een buikfoto worden gemaakt en ze heeft de kringspier gevoeld. Zat er erg veel poep nog. Totaal niet verwacht! Nu moet hij binnenkort voor onderzoek komen en aan de hand daarvan kijken wat de plannen zijn, Als de boel te strak is, ook in rust moet hij waarschijnlijk , onder narcose, botox prikken krijgen om de boel te verslappen. En dat het dan allemaal beter gaat.
We waren dus een behoorlijk tijdje in het ziekenhuis en hij deed het de hele tijd erg goed!
pi_119814007
wat kut dat het daar niet lekker mee gaat ingrid. ;(
wel heel goed dat hij zich zo goed hield!!!

ps; onze telefoonjinx heeft weer toegeslagen, beter maar ff msn doen |:(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:00:43 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119814052
* Leandra meldt met peuter :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119814700
Welkom Leandra en peuter, van harte!
Fake it till you make it...
pi_119817215
Gefeliciteerd met je peuter leandra! Leuk feest gehad?
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:14:07 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119817984
Leandra nog van harte gefeliciteerd met je peuter!! *O*

Ingrid, dat is rot!

Nathan is helemaal into puzzelf maken O+ zo ontzettend leuk!

Simmu, wat is een telefoonjinx?
pi_119819263
Leandra gefeliciteerd nog met je peuter!!!
pi_119819396
Gefeliciteerd Leandra!!!
Wij volgen binnen een maand :o
pi_119821293
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:00 schreef Leandra het volgende:
Nee, echt.. Nu al?

Ik heb hier trouwens nu een baby in jouw peuters kleertjes O+
*poef* nu is het weg
pi_119822918
Ingrid, dat is niet leuk. Fijn, dat Tyler het zo goed deed bij de onderzoeken.

Leandra nogmaals gefeliciteerd!

Pessie, wat leuk. Puzzels zijn hier ook favo.

Estrys, wij hebben met boekjes over de komst van een baby op de komst voorbereid. Vervelend van Sebs aanhankelijkheid. Bij ons was de aanhankelijkheid aan papa groter dan bij mama, tijdens de zwangerschap en dat lijkt soms nog steeds zo. Afscheidsceremonie is hier wisselend, op het moment gaat het meestal goed. Is er iets waarmee je de dag op het kdv leuker voor hem kan maken of hem daar laten afleiden, bv. Door een leidster zodat je vertrekt wat minder zwaar is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119834738
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:00 schreef Leandra het volgende:
gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_119834756
telefoon en ik gaan niet goed pessie. per mobiel is hopeloos (crappy ontvangst hier) en met de vaste lijn is het ook ellende; die krengen gaan hier om de haverklap kapot. geen idee hoe dat komt. ah well; ik heb toch een pesthekel aan de telefoon. ik schiet nog altijd in de stress als er gebeld wordt.

als er echt iets is weten ze bij school en de psz dat ze sangdrax op zn werk kunnen bellen als het niet lukt...
  maandag 3 december 2012 @ 13:25:05 #15
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119877317
Leandra, gefeliciteerd!

Euhm, mag ik zomaar even binnen komen vallen met een vraag? Zijn er hier mensen met ervaring met hand- mond- en voetziekte? Twee uurtjes geleden heb ik met de huisarts geconstateerd dat Stef dit heeft, nadat ik het al een paar dagen vermoedde. Hebben jullie nog tips voor de pijn in zijn mond? En hoe ging jullie eventuele kdv/psz hiermee om?
3!
pi_119877857
Nog gefeliciteerd Leandra!

Inca, ik heb er geen ervaring mee. Hopelijk mag hij gewoon komen :*

Ik heb net dik een uur gekleid met de peuter :o En het was leuk en ze was lekker bezig en enthousiast. Yes, iets gevonden wat ze leuk vindt om te doen. En ze had het allemaal zo door hoe het moest. Kreeg haar zelfs bijna niet naar bed. Gister hebben we een puzzel gemaakt van 6 stukjes, vond ze ook wel aardig. En ze wil steeds tekenen :D Nog steeds 3 krassen en klaar maar het begin is er :P
pi_119878535
Inca volgens mij heeft Twentemeisje er ervaring mee als ik het goed onthouden heb!
Sneu! Hopelijk knapt hij snel op..

Klinkt goed Sola! Leuk!

Mijnes sloeg gisteren haar middagslaapje over na pakjesochtend ;) Al dat nieuwe speelgoed natuurlijk... Ze is gruwelijk verwend..
En ik ben heel blij dat ze gewoon vandaag als vanouds lekker ligt te tukken nu
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 3 december 2012 @ 14:14:28 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119879015
Dank voor de felicitaties!
Hij is vanmorgen voor het eerst naar de PSZ geweest en dat was een groot succes :Y
En nu ligt hij bij opa & oma thuis KO in het campingbedje :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 december 2012 @ 14:33:29 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119879704
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:25 schreef Incantrix het volgende:
Leandra, gefeliciteerd!

Euhm, mag ik zomaar even binnen komen vallen met een vraag? Zijn er hier mensen met ervaring met hand- mond- en voetziekte? Twee uurtjes geleden heb ik met de huisarts geconstateerd dat Stef dit heeft, nadat ik het al een paar dagen vermoedde. Hebben jullie nog tips voor de pijn in zijn mond? En hoe ging jullie eventuele kdv/psz hiermee om?
roy was hier heel blij met ijs toen hij aften had.
Misschien werkt dat ook bij de pijn bij stef
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119886253
Volgens mij is er weinig aan te doen, muv paracetamol. Ik hield zelf mn tong afwisselend in de Dentinox en brandewijn. Maar da's voor Roy mss niet zo'n goed idee. :+

Sterkte!
pi_119887005
Jonge jenever :p
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 december 2012 @ 17:57:05 #22
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119887468
:D

De HA had idd ook gezegd dat pcm kan helpen, ijs vind ik ook wel een goeie Bar, thnx :) En whehe, alcohol is wellicht een beetje spannend voor hem.. Maar dentinox.. Wellicht heb ik dat ook nog staan, danku!
3!
pi_119888404
En ik ga nog reageren op je pm, Trix!
pi_119890906
1 dolblije peuter hier vanavond: die heeft nu ook stipjes *O* *O* *O*

waterpokken dus :')
ik ben baas dat ik dat een lollige draai heb weten te geven bij jut & jul. ravi was dus stinkjaloers op selene der pokkies :7
pi_119895823
Lol Simmu, stipjes ;)
  maandag 3 december 2012 @ 21:03:04 #27
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119895948
ach dan heb je het maar gehad Simmu ;) beterschap voor je kindjes.

Wij gaan morgen een ochtend sinterklaas vieren op school :D Kijken hoe Roy dat vind.
Vandaag een dikke pluim gekregen Roy doet zo leuk en goed mee met de groep en gaat hard vooruit *O*
pi_119896481
Leuk om te horen Bar!!!
pi_119896546
nou, ik ben benieuwd! tot nu toe volgt ravi hetzelfde patroon als selene. vanwege de fokwet ga ik daar later deze week wel op in ;)
pi_119898596
Zo.. plas 2 op de wc is een feit :D
Geweldig dat trotse koppie
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119898686
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Lamb29 het volgende:
*O* *O* *O*
pi_119899295
Goed Lamb! *O*

Hier hebben wij al een week of twee een peuter waar niets mee te beginnen is. Persoonlijk denk ik dat het door sinterklaas komt. Ik zal blij zijn als die man weer weg is, hopelijk komt dan ook mijn gezellige peuter weer terug. O+ Het is zelfs zo erg dat ze afgelopen week bijna elke dag in haar broek heeft gepoept, en dat terwijl het poepen op de wc echt al een dikke maand helemaal goed ging.
Morgen en overmorgen nog Sinterklaas op het kdv en dan vertrekt 'ie gelukkig weer voor een jaar naar Spanje. Van mij hoeft 'ie volgend jaar niet meer terug te komen. ;)
pi_119900750
Nikki herkenbaar hoor... O. is ook erg onrustig door die beste man...
Gelukkig wel lief, maar ze is bv ineens weer heeeeel aanhankelijk aan haar speen geworden..
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 3 december 2012 @ 22:38:25 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119901025
lastig Nikki maar kan idd maar zo aan de sint liggen.
lastige maand ook voor de kinderen.
pi_119901490
Sofie krijgt eigenlijk amper mee van Sinterklaas. We doen er thuis ook niks aan. Ze heeft op dit moment een obsessie voor kadootjes. Mede door haar verjaardag en bijna iedereen die op kraamvisite komt neemt ook wat voor haar mee.

Ze is zo lief voor Luuk, ze geeft hem kusjes, wil hem aaien, wil regelmatig bij baby Juuk kijken (de L is nog steeds lastig) en als we een luier verschonen wil ze helpen. Ze pakt dan doekjes en gaat ook zijn billetjes schoonmaken. Ze doet het heel goed. Soms even stoom afblazen door te los te gaan, maar dat hoort erbij.
*poef* nu is het weg
pi_119901587
wat klinkt dat goed kaatjejannie!!
echt helemaal O+
pi_119901618
Idd :D klinkt geweldig KJ!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119901842
en sintstress kan prima hoor nikky. bij ons is het dan makkelijk; selene en ik zijn vrij prikkelgevoelig. ravi een stuk minder. maar we doen het dus in deze dagen expres rustig aan. we maken er zelf niet teveel drukte om. uiteraard is er op school en psz sint en kerst. maar dat is school, heerlijk afgebakend. thuis doen we alleen dingen als pietengym (via gewone gym) en de sinterklaasavond van de supportersvereniging (is een dorps-ding) en zelf sinterklaasavondje (buurman klopt woensdagavond op het raam :P ) en verder niks. met kerst doen we al helemaal niks. nja. we eten extra lekker en er eet een buurman mee die wel vaker hier eet en nog een collega van sangdrax ws. verder niks en niemand. de kerstversieringen doen wij dit jaar nog gewoon zelf. 's avonds als ze op bed liggen. want ik is prikkelgevoelig :+
pi_119901882
Ik had het echt niet verwacht. Ze kan soms enorm jaloers zijn. Het kan natuurlijk nog best komen. Maar tot nu toe ben ik niet ontevreden.
*poef* nu is het weg
  maandag 3 december 2012 @ 23:15:16 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119902813
Wat heerlijk dat het zo goed gaat KJ O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119908999
Oh, dat klinkt heel fijn, KJ! O+

Lamb, supergoed van O! *O*

Moeilijk, Nikki. Hopelijk komt het idd door Sinterklaas en zit ze weer beter in d'r vel zodra ie opgedonderd is. :+

L ervaart het hele Sintgebeuren gelukkig alleen maar positief. Ze zingt Sinterklaasliedjes van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en vindt het leuk om d'r schoen te zetten, maar moet er wel aan herinnerd worden en krijgt het liefst een handje pepernoten. :D

En ze wordt zó ontzettend bijdehand. Neemt je ook bewust in de maling. Zo had ze van de week d'r laars gezet. Hooi en een appel erin. N had er 's avonds een cadeautje in gedaan, maar had 's morgens niet meegekregen dat ze het vond. Dus die vroeg 's middags:
N: 'Had je nog een cadeautje in je schoen vanmorgen?'
L: 'Nee.'
N: 'Neehee? Zat er niks in je schoen?'
L (stoicijns): 'Nee.'
N: 'Maar wat is dat cadeautje daar dan? Dat zat toch in je schoen?'
L: Nee, hoor, in m'n LAARS, whahahaaaa!'

:')
pi_119909070
Fijn KJ. Grote zussen en kleine broertjes is echt een geweldige combo O+
pi_119912945
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:46 schreef kaatjejannie het volgende:

Ze is zo lief voor Luuk, ze geeft hem kusjes, wil hem aaien, wil regelmatig bij baby Juuk kijken (de L is nog steeds lastig) en als we een luier verschonen wil ze helpen. Ze pakt dan doekjes en gaat ook zijn billetjes schoonmaken. Ze doet het heel goed. Soms even stoom afblazen door te los te gaan, maar dat hoort erbij.
Zo ging het hier idem (incl stoom afblazen ;)) maar het is echt zo gaaf nu ook met de interactie!! Hier totaal geen jaloezie, het zijn echt 2 handen op 1 buik! Mini begint inmiddels te schateren als ze haar grote zus alleen al hoort, en de muppet geeft de hele dag kusjes, speelgoedjes.. En het eerste wat ze 's morgen roept is: Pera toe! (Hier is de V nog lastig zo eten we ook geregeld Pis :') L is ook nog moeilijk, zelf heet ze Jeja :p )

Gaat zoveel beter dan ik ooit had durven dromen!!!
pi_119913035
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Lamb29 het volgende:
Goed :D !!

Hier al 4 dagen achtereen op het potje gepoept, regelmatig een plas en ook op de wc. En nu wil ze al een paar dagen niet. Maar het begin is er!
pi_119913727
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Fijn KJ. Grote zussen en kleine broertjes is echt een geweldige combo O+
:Y
pi_119914306
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:54 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Zo ging het hier idem (incl stoom afblazen ;)) maar het is echt zo gaaf nu ook met de interactie!! Hier totaal geen jaloezie, het zijn echt 2 handen op 1 buik! Mini begint inmiddels te schateren als ze haar grote zus alleen al hoort, en de muppet geeft de hele dag kusjes, speelgoedjes.. En het eerste wat ze 's morgen roept is: Pera toe! (Hier is de V nog lastig zo eten we ook geregeld Pis :') L is ook nog moeilijk, zelf heet ze Jeja :p )

Gaat zoveel beter dan ik ooit had durven dromen!!!
Zo als ik het van jou las, had ik het in mijn gedachten. Als het zo toch eens zou kunnen gaan. En nu gaat het gewoon zo goed...
*poef* nu is het weg
pi_119916575
:( :( :( <O)
pi_119936066
Ik ben blij dat ik het me niet lijk te verbeelden met de stemming van peuter in combi met de aanwezigheid van de goedheiligman. Hoe leuk en spannend ze het eerst allemaal vond, zo stom vindt ze het nu. Ze zingt geen liedjes meer, wil geen pietenpak meer aan, geen sinterklaasjournaal meer en ook de piet die op het kdv kwam gunde ze geen blik. :) Kortom, mijn peuter is 'm ook zat!
Maar het meisje heeft wel weer twee keer op de wc gepoept vandaag. Met als gevolg dat haar poepstickerboek vol zat. Papa had haar een maand geleden een princessenklokje beloofd en een 'groot cadeau'. Drie keer raden waar ze direct om vroeg toen het boek vol zat... juist! De klok en het cadeau. :')

Gerbera, knap van L dat ze ook al op de wc en pot gaat. Nu hopen dat het doorzet. :)
pi_119937310
whoot whoot :D na het badderen weer een plas op t potje..

Zo.. genoeg gejubeld haha.. ik meld mij weer als ze bijna zindelijk is ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119937382
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:57 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Goed :D !!

Hier al 4 dagen achtereen op het potje gepoept, regelmatig een plas en ook op de wc. En nu wil ze al een paar dagen niet. Maar het begin is er!
hier had ik nog geen reactie op gedaan :o

*O* *O* *O*
pi_119955465
Vraagje.. wat waren bij jullie peuters de eerste tekenen van het middagslaapje gaan overslaan?

Mijnes lijkt ineens vol energie te zitten rond de middag...
Zondag stuiterend van alle sincadeautjes middagslaap overgeslagen..
en gisteren lag ze van 1 tot 2 wakker voordat ze in slaap viel..
Vandaag pas om half 2 plat gelegd en sliep ze na een kwartiertje
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119955575
Uh tekenen. niet gaan slapen ondanks moe zijn. maar na 5 min weer kunnen stuiteren. Hier is hij soms nog wel moe maar niet moe genoeg om te slapen. komt dan 5 min op de bank liggen en knalt daarna door tot zijn bedtijd.
pi_119955642
selene heeft tot bijna 4 elke middag nog geslapen? op een gegeven moment ging ze lief zelf met de barbies spelen. zij blij, ik blij. op een gegeven moment zei ze dat ze niet meer wilde.

ravi heeft nu eens per week 's middags psz, en bij 'gelegenheden' mag hij ook overslaan, maar structureel? dat trektie niet
pi_119955717
Ik hoop zo dat mijn tweede kindje ook lekker lang blijft slapen overdag. alhoewel het ook wel makkelijk is met plannen enzo.
pi_119955756
Hmmmm dat herken ik idd wel As... Dat ze nu dus ondanks moe zijn niet of slechter gaat slapen.. Ook 'savonds en dat komt wellicht dus door haar middagslaap.. Want als ze eenmaal slaapt is het ook meteen goed en moet ik haar echt wakker gaan maken
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119955941
De keren dat yaro overdag slaapt (alleen als hij in de auto in slaap valt) kan ik dit optellen bij zijn bedtijd. eerder heeft dan echt geen zin. 1 voordeel is dat hij in de avond zo vertrokken is zonder slaapje. en als we in de avond iets hebben ga ik dus autorijden :D

maar yaro slaapt sinds 18/19 maanden niet meer overdag. zelfs in de 5 dagen disney deed hij geen middag dutje.
pi_119956267
Hmmmm naja stiekem hoop ik dat het hier even een fase is en geen tekenen van ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119956918
Sofie had pas ook een wel of 2 dat ze niet sliep, maar ze lag dan wel te kletsen in haar bedje. Nu ligt ze ook te zingen maar ik leg dr wel gewoon in bed.
*poef* nu is het weg
pi_119957609
Ik hoop voor je dat het een fase is. hier helaas niet.
En wegleggen en niet slapen werkt hier niet helaas. mijn lichaam nu zou dat soms wel fijn vinden.
Gelukkig kan hij wel iets langer zelf spelen want samen op dw grond spelen gaat ook niet van harte meer.
pi_119958695
'Nu kan dat nog wel.. wegleggen en niet slapen..
Straks met haar nieuwe bed (van t weekend ws) zal dat wel een ander verhaal worden :')
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 5 december 2012 @ 16:03:10 #61
259886 pessie
pi_119959681
Nathan heeft af en toe dat hij niet wil slapen. Vanmiddag helaas ook niet. Nu dus tv kijken, hij wordt namelijk erg chagrijnig van niet slapen. Ik benbbenieuwd hoe dat straks gaat met zn nieuwe kamer, ik hoop dat hijvdaar graag wil spelen zodat iknog even rust heb.
pi_119961546
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:11 schreef Lamb29 het volgende:
Vraagje.. wat waren bij jullie peuters de eerste tekenen van het middagslaapje gaan overslaan?

Na 10 min boven een peuter horen roepen: MAAAMA! Ikke noeg geslapen kannie slapen! MAAAMAAA.

:P Na 1,5 week niet slapen slaapt hij nu soms weer overdag. als hij plots om 6 uur instort en sjaggo is en niet wil eten en huilt met t naar bed gaan dan volgt er weer een dag (of 2) middag slaapjes.
pi_119961883
:') Fijn vooruitzicht... ben een gewaarschuwd mens
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119962184
hahaha ja peutertjes kunnen best heftig zijn. Vol met verassingen :P
pi_119962572
Mijn peuter is 3 O+ O+ O+

2009

2010

2011

2012
w/ <O)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 5 december 2012 @ 17:52:02 #66
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119963462
Gefeliciteerd met je mooie grote BJ! Hoe vindt ze het om jarig te zijn? O+

Gisteren was ik even in de keuken, E. was boven in de woonkamer. Ineens hoor ik vanaf de overloop "Mama! ikke gaat ****"
Dat laatste verstond ik niet helemaal dus ik liep naar de trap naar boven toe om te vragen wat ze zei. Onderweg daar naar toe hoor ik ineens het traphekje opengaan. Dat was voor het eerst, dat kon ze nog helemaal niet! :o
Meteen daarachteraan hoor ik "WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE" Ik zag iets naar beneden komen zeilen met een noodgang en ving dat half op.
Was ze in een lege wasmand de trap af aan het glijden!!! :o :o :o Net zoals je in films enzo ziet. Pfff, ik ben me echt rotgeschrokken. Het ging gelukkig goed maar dat soort dingen kunnen ook flink misgaan denk ik.

Nou ja, +10 voor inventiviteit dan maar he. :')
A grand adventure has begun.
pi_119963633
gefeliciteerd BJ

ik.moest wel lachen keshet maar ik kan me voorstellen jij niet op dat moment.
pi_119963750
gefeliciteerd BJ *O* *O* *O* *O*

en succes met je bijdehandje keshet :P
  woensdag 5 december 2012 @ 19:44:26 #69
259886 pessie
pi_119968088
Bj gefeliciteerd met je vrolijke dame!

Keshet idd eng! Ook ikmoeest lachen :@
pi_119968895
Dat wat as en Pessie zeggen over E! Ik moest erom lachen, maar kan me.voorstellen dat het op dat moment.een stuk minder grappig is...
Gelukkig.is t goed gegaan :*

BJ, gefeliciteerd met je.grpte!

Hier was vandaag sinterklaasfeest op de opvang.
Ik kon hem brengen tussen half 10 en 11.
Hij heeft zn pietendiploma.gehaald, taaitaaipop versierd en uiteraard een kado gekregen. Een mooie ambulance, kind was helemaal gelukkig O+
Ik moest ook wel lachen, de leidster vertelde dat hij met het versieren van de pop al hapjes had genomen en als ie.een snoepje erop legde deed hij het snoepje daarna in zn mond.
Dat klinkt wel als.Floris ja :D
  woensdag 5 december 2012 @ 20:09:12 #71
259886 pessie
pi_119969299
Leuk die pietenfeesten. Nathan wilde ook alleen zn pop en niets versieren
pi_119969363
Hij heeft m wel versierd, maar ook een hoop snoepjes gegeten :+
pi_119970188
BJ gefeliciteerd met jullie mooie dochter.
Heeft ze een leuke dag gehad?
pi_119971736
BJ, ik vind haar haren echt zo mooi! Die krullen, wow!! Van harte! *O*

Keshet, wat een schrik. Wel een heel goed idee van haar, hoe komen die kleintjes erop hè!

Hier een peuter die echt sinterklaasmoe is. Vandaag kwam weer de piet op het kdv (gisteren ook al) en ht enige wat Lisa zei was: "piet moet weg". :') Kortom, we hebben vanavond gezellig Lisa's minikerstboom die op haar seizoenstafeltje staat versierd. Ze vind hem echt mega mooi! :)
pi_119976525
Emma :D laat je mama niet meer zo schrikken ;)
Bj gefeliciteerd met je dochter!

En wat een leuke pieten,sinterklaas verhalen. !
pi_119976818
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:52 schreef Keshet het volgende:
Gefeliciteerd met je mooie grote BJ! Hoe vindt ze het om jarig te zijn? O+

Gisteren was ik even in de keuken, E. was boven in de woonkamer. Ineens hoor ik vanaf de overloop "Mama! ikke gaat ****"
Dat laatste verstond ik niet helemaal dus ik liep naar de trap naar boven toe om te vragen wat ze zei. Onderweg daar naar toe hoor ik ineens het traphekje opengaan. Dat was voor het eerst, dat kon ze nog helemaal niet! :o
Meteen daarachteraan hoor ik "WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE" Ik zag iets naar beneden komen zeilen met een noodgang en ving dat half op.
Was ze in een lege wasmand de trap af aan het glijden!!! :o :o :o Net zoals je in films enzo ziet. Pfff, ik ben me echt rotgeschrokken. Het ging gelukkig goed maar dat soort dingen kunnen ook flink misgaan denk ik.

Nou ja, +10 voor inventiviteit dan maar he. :')
Sorry Keshet, maar echt _O- Briljant, die meid van je! :+
pi_119978832
Keshet :D

BJ, van harte gefeliciteerd met je mooie meid!! O+
  donderdag 6 december 2012 @ 08:41:51 #78
259886 pessie
pi_119985625
Bar wat vond roy van de sint?

Hier vanochtend een peuter die verbaast tussen de gordijnen door gluurde en riep "oohhoooo, isse buiten!" Hij vond de "seeuw" wel mooi volgens mij. Straks maar even zn nieuwe skipak inwijden en op zoek naar de slee zodat hij van de heuvel kan glijden.
pi_119985699
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:41 schreef pessie het volgende:
Bar wat vond roy van de sint?

Hier vanochtend een peuter die verbaast tussen de gordijnen door gluurde en riep "oohhoooo, isse buiten!" Hij vond de "seeuw" wel mooi volgens mij. Straks maar even zn nieuwe skipak inwijden en op zoek naar de slee zodat hij van de heuvel kan glijden.
Roy was onder de indruk van de sint,baard aaien,knuffelen,hand vastpakken.
En zwarte piet kreeg ook een knuffel.
pi_119987321
Keshet, dan schrik je je toch een hoedje... wat inventief (maar niet handig), maar ik moest wel een beetje lachen ;).

BJ, ook alweer 3!
pi_120010866
Keshet! :D Dat wordt nog wat. :P

L is de hele dag met letters bezig. Wil bij elke letter weten welke het is en onthoudt het nog hartstikke goed ook. Tekenen doet ze niet meer, wel 'schrijven'. :D
pi_120011427
Bied je de letters als klanken aan Spring? Dus niet de Em voor de M maar de mmm?
Dat is veel fijner voor het beginnend leesproces. Wij hebben regelmatig kleuters die alle letters 'verkeerd' kennen en dat is soms verrekte lastig afleren ;)
pi_120011749
Jup. Hoorde idd dat dat later op school handiger is. Wel stom is dat in een verder leuk alfabetboekje van Bobbie, de e van egel wordt genoemd. En de o van oog. :')
pi_120011872
Ohhh Emma! Denk je een beetje aan je moeder meid? Pff schrikken!

Hier ook een dame met interesse voor letters! Ze lijkt haar naam te herkennen en de letter O haalt ze soms ook ergens uit. ( :o )
en ze telt nu tot 14 ( :o )

Fannetje.. wel ff een vraagje :D
Hier natuurlijk een -OO- maar ze wijst nu de - O - aan als 'haar' letter..
Wat kan ik hiermee het beste doen?? die - O - als -oh- benoemen of toch maar idd als haar eigen letter?

Ben het niet zo gewent haha... 'mijn kinders' hadden allemaal moeite met lezen waardoor dit soort vragen niet aan de orde kwamen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120012195
Haar naam herkennen! Wow, dat is knap zeg! :D

Ik zou de o als -oh- benoemen en de oo aanbieden als haar letter. Maar da's wel een lastige inderdaad, met die naam :D

Ik heb een Ee f in de klas en daar zeg ik ook dat haar eerste letter de ee is, en schrijf hem dus ook zo. En de e is van E llen.

Wat ik zo stom vind, is dat Sesamstraat de letters nog steeds verkeerd benoemt, net als vele boekjes inderdaad.

Anne telt overigens tot 19, maar voorwerpen tellen is nog knap lastig hoor :D
  donderdag 6 december 2012 @ 20:52:56 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_120012310
Ik zou soms de juf willen vragen om al dat soort dingen niet aan te beiden. Laatst kwam Ruben lettergrepenklappend thuis en dat is dus wat Jochem nu de hele dag doet (en niet geheel onverdienstelijk, want ik kan hem zelden op een fout betrappen), maar een kereltje van drie moet dat gewoon nog niet doen :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120013087
:D dacht ik al..
Heul fijn dat de -OO- dus nergens op staat bewust zeg maar..
Ze vond van de week de letter-plaat van haar tripptrapp tabletop.. Die MOEST erop dus.
Maarja.. daar staat dus geen -OO- op..

Ze is van het tekenen/kleuren.. en vraagt dus 380x per tekening of ik haar naam erop schrijf.. dus ze ziet hem hier nogal eens voorbij komen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120014468
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:52 schreef Troel het volgende:
Ik zou soms de juf willen vragen om al dat soort dingen niet aan te beiden. Laatst kwam Ruben lettergrepenklappend thuis en dat is dus wat Jochem nu de hele dag doet (en niet geheel onverdienstelijk, want ik kan hem zelden op een fout betrappen), maar een kereltje van drie moet dat gewoon nog niet doen :(
Zolang je het er niet met geweld instampt, kan het geen kwaad, toch?
  donderdag 6 december 2012 @ 21:42:12 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120015056
BJ gefelicteerd!!

Keshet, wat moet dat schrikken zijn geweest... leuk, zo'n inventieve doerak :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 december 2012 @ 21:55:44 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120015760
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:31 schreef -Spring het volgende:

[..]

ik zie er ook niet echt iets verkeerds in hoor.

BJ gefeliciteerd nog!

Keshet, een ware stuntvrouw die E! :o
in de haak.
pi_120016835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:55 schreef trui het volgende:

[..]

ik zie er ook niet echt iets verkeerds in hoor.

BJ gefeliciteerd nog!

Keshet, een ware stuntvrouw die E! :o

Ik zie er vooral valse bescheidenheid in. :P
  donderdag 6 december 2012 @ 22:27:18 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120017379
Keshet! :o

Harry is al heel erg lang bezig met letters 'lezen' en herkennen. Die heeft een hele poos overal de 'O' aangewezen (en omdat hij toen nog geen verschil kende tussen cijfers en letters, las hij de halve supermarkt voor (alle nullen) :D )
En nu kwam hij van de week vragen aan mij of ik letters wilde schrijven. Dus ik heb zijn naam maar opgeschreven. Hij heeft er daarna niet meer naar gevraagd.
Leuk dat andere kinderen er ook zo mee bezig zijn.
Tellen houdt hem nu ook erg bezig maar daar maakt hij nog veel 'fouten'. Hij telt bijv 1, 2, 8, 9, 10. Hij herkent overigens wel de cijfers 1 t/m 9.
Als er bij een boekje dan het aantal bij staat en je vraagt: hoeveel zijn dat er? Dan 'leest' hij gewoon het cijfer op :D
  donderdag 6 december 2012 @ 22:35:59 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120017788
Soneal doet alsof hij telt, maar na 1 en 2 weet hij alleen de 3 en als je de vingers van je hand een paar keer telt dan is het 10.
Als ik zijn vitamine D druppels in de keuken hardop sta te tellen dan komt er na 9 uit de kamer ook enthousiast TIEN!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120018072
Da's ook knap, Asy!

L zei 'laatst' (een raar maanden geleden alweer): 'Er staan drie meisjes aan de deur!' Vond ik ook zo knap.

Wat worden ze toch ongelooflijk snel groot, hè? :o
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:09:03 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_120024939
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:31 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik vind het zo jammer dat je als tweede al zoveel meekrijgt van de oudste. Zo keek Ruben pas veel later televisie en kon hij echt dingen zelf ontdekken, Jochem krijgt dat gewoon allemaal mee. Vind dat soms best moeilijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:14:48 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120026464
ik denk dat het ook z'n voordelen heeft voor hem. net als dat 't voor Ruben ook soms nadelig is dat hij alles als eerste moet ontdekken.
in de haak.
pi_120036724
Stap 1(?) is tóch gelukt! L poept in de wc. Dwz, in de wc-ruimte. *O* Wie weet waar het toe leidt. :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:08:04 #98
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120036905
Fijn Spring :D en supgergoed L *O*

Roy is van de kushandjes de laatste dagen, we krijgen geen echte kus meer maar een kus handje en dan met big smile erbij :D O+

Afgelopen dinsdag waren bij de sinterklaasviering, Roy weet daar idd goed zijn plek, pakt zijn eigen stoeltje zette hem in de kring. Dan zie je weer dat het goed is.
Wel vond ik het even confronterend dat Roy een andere kinderstoel heeft, Ik weet dat Roy op de triptrap nogal gevaarlijke toeren uit kon halen en dat ze daardoor opzoek waren naar een goede veilige oplossing.
Die hebben ze dus nu gevonden, een rolstoel zodat Roy in elk geval niet achteruit kan vallen....
Maar dat was voor mij best even slikken en schrikken en werd beetje opstandig.
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:44:15 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120056301
kijk aan spring wat goed hee!!
in de haak.
pi_120056599
Super L!

Knap al due tellende kindjes. Tess is ook zo bezig. Ze hrrkent haar eigen naam en kan m deels zelf schrijven. Ze schrijft zelf de t en de e. Telt tot 20 in het nl en tot 12 in het eng,herkent de getallen 0,1, 2, 3, 4, 5 en 6.
Ze kan niet wachten tot ze naar school msg..

Madam heeft kinkhoest :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:54:38 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120056885
bar ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is. hadden ze het jullie vooraf uitgelegd?
in de haak.
pi_120060589
Hier ook een peuter die overal de j en de e herkent en dan zegt: dat is de eerste, tweede of laatste letter van mijn naam he mama. Fijn om te lezen dat hij niet de enige is, ik heb me er namelijk echt over verbaasd, had niet het idee dat ie er mee bezig was nu al.

Keshet, wat een boef heb jij toch. Schitterend verhaal, al zou ik er zelf ook niet blij mee zijn geweest.

Vicky, beterschap!
Spring, jeuh, dat is alvast 1 stap.

Driekus heeft voor sint een boel playmobil gekregen. Hij is de gelukkigste peuter op aarde met zijn brandweer en politiespul. Dat glunderende koppie was echt goud waard.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:16:37 #103
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120061306
Oe en watAn
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:54 schreef trui het volgende:
bar ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is. hadden ze het jullie vooraf uitgelegd?
nee,wisten alleen dat ze naar een oplossing zochten.
Normaal kom je daar ook niet zoals bij een kdv of psz.
Als wij daar niet waren geweest hadden wij het ook nog niet geweten.

Vandaag ook weer zoiets raars,roy rent altijd naar de taxi,en zo ook vanmorgen,alleen nu lag er natte drets/sneeuw en gleed uit.
Ik roy aan de chauffeur gegeven en terug naar binnen om droge sokken en broek,snel droge sokken aangedaan en toen ik opkeek stond er een file in de straat.
Ik heb toen besloten om roy zo mee te geven,en dat de leidsters daar maar even droge broek aan trekken.
Ik het doorgegeven via het digitale schriftje, hoe en wat en of hun even drogebroek konden aantrekken.
Komt roy vanmiddag thuis,met dezelfde broek als vanmorgen en nog nat ook...
Ik vraag me nou serieus af hoe dat heeft kunnen gebeuren.
Ook omdat roy al zo snotverkouden is,en de broek echt goed nat was. Te druk ivm binnenkomen kan ik nog inkomen,maar een luierwissel kan jw prima toch even broek wisselen.
pi_120062432
Mijn peuter ligt waarschijnlijk voor de laatste nacht in haar ledikantje... *slik*

Naja... gisteren schreef ik dat ze tot 14 telt.. en vandaag hoorde we ineens 16, 17, 18... Pardon me does ff kalm aan joh :D om vervolgens na het badderen 2x op haar potje te plassen...Naja... dan is het ook wel echt tijd voor een peuterbed (al ben ik er geloof ik nog niet zo aan toe :') )

Bar... ik stuur je even een pbtje... beroepsidioottechnisch ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:28:37 #105
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120063999
Lamb morgen reageer ik terug via laptop zo mobiel lukt niet zo fijn.
pi_120086359
Ik kom nog even dag zwaaien! :W Tyler is vandaag 4 geworden! *O*
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:24:28 #107
259886 pessie
pi_120086869
Bar dat is wel vervelend. Een droge broek lijkt me wel noodzaak
pi_120087456
Gefeliciteerd met je kleuter Ingrid!!
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:39:26 #109
259886 pessie
pi_120087527
Oh sorry. Gefeliciteerd met je kleuter ingrid! Leuke dag gehad?
pi_120090776
Van harte gefeliciteerd met Tyler Ingrid. *O*

Bar, wat een stomme non-actie. -O- Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent.

En wauw, wat een hoop tellende en letterende kindjes! Minke interesseert zich nauwelijks voor letters. Ze heeft een letter puzzel maar als ze die al eens doet vraagt ze wel bij de eerste paar letters welke het is en van wat, maar antwoordt zelf standaard dat alle letters van Minke zijn. :') Tellen kan ze best tot 10, alleen als we het vragen doet ze het expres verkeerd (1,2,5,4,7,8,9,10... en dan ook met zo'n bekkie er bij :+ ) maar ze kan wel dingen tellen, dat weer wel (hoewel 2 altijd 4 is en andersom). Ze kan dan wel weer puzzelen als de beste (vind ik stiekum heel tof, aangezien ik daar zelf ook van hou). Puzzels van 20/25 stukjes zijn in een minuutje gemaakt. Dus nu zijn we maar met de wat grotere bezig en mag ze mij helpen met puzzels van 150 stukjes. Bizar hoe goed dat soms gaat :@
pi_120100199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom nog even dag zwaaien! :W Tyler is vandaag 4 geworden! *O*
gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_120180269
Ik kom even trots binnenvallen hoor.Wolf is gisteren 3 geworden en besloot ineens ''luiers zijn voor baby's'' en deed 's avonds 2 plasjes op het potje!
Vanmorgen nachtluier uitgedaan en hij is droog gebleven tot net, toen hij weer een plas deed op het potje. We hebben samen een stickerkaart gemaakt (bij iedere plas een sticker, na 5 stickers een kadootje)
:o *O* de knop is om geloof ik, echt van niks naar meteen zoiets!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_120180457
Wat goed van Wolf. en van harte natuurlijk nog!
pi_120180769
Wauw Wolf! Das wel heel abrupt! Stoer hoor!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_120184297
Wauw, Wolf, wat goed! Goede timing ook! :D

L heeft zojuist óp de wc gepoept! Met een luier tussen de gewone- en de kinderbril. Er hangt nu de stickervel dat ze ook als stimulans lijkt te zien.

Pff, moeilijk om in te schatten, hoor. Toen ik dezelfde methodes een tijdje geleden probeerde, werd ze helemaal hysterisch en leek ze juist een poeptrauma te ontwikkelen. Dus ik zat nu erg in dubio. Maar gelukkig lijkt ze het goed op te pakken.
pi_120184326
Wat goed Spring *O*
pi_120185654
Wat goed L & Wolf!!!

O. is net naar de kapper geweest *trots* ze deed het super!
Ze is 1x eerder door een thuiskapper geknipt toen ze net een jaar was, dus dat wist ze niet meer..
Maar nu draalde ze even bij de deur en ging daarna opperst gezellig in de stoel zitten en liet alles geduldig over zich heen komen O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120197056
Spring *O*
pi_120197992
Wat goed, Lamb! Grote meid. O+ Zit het mooi?

L heeft de smaak te pakken. Ze heeft het, met veel 'pijn en moeite' want ze moest eigenlijk niet, voor elkaar gekregen om nóg een keer op de wc te poepen. Wel weer met dr billen op een luier, maar toch een sticker verdiend.

Op het kdv wil ze alleen niet op de wc, zegt ze. Ook prima. :)
pi_120204068
Wat goed van L. Spring *O* *O* *O* wauw en dan ook nog meteen 2x!
En ik herken dat gevoel erg hoor, of je het wel goed doet (maar dan dus met het hele zindelijk worden an sich) maar dit soort dingen zijn echt dingen die ze toch veelal geheel zelf zullen gaan doen wanneer ze zich daar zelf prettig bij voelen.
Wolf is dus ook fan van de stickers als beloning!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_120205778
L en Wolf, wat goed *O*

Ik heb zeker bij Dyon altijd het gevoel gehad niet zoveel met de zindelijkheid bezig te willen zijn. Tussen 1,5 en 2 jaar vroegen ze op het kdv of we er mee aan de slag wilden (zonder luier laten lopen en stickers plakken), aangezien hij veel interesse toonde in de wc rondes. Ik vond het te vroeg, omdat ik het gevoel had dan maanden bezig te moeten met iets wat later misschien zo gebeurd is. Uiteindelijk zijn we bij 2,5 jaar het wel gaan stimuleren en hij was ook binnen twee weken zindelijk, ook bij dagjes weg e.d. geen problemen gehad.
Nu alleen de nachten nog, soms is zijn luier leeg maar vaak nog niet.
pi_120206546
Wat goed van Wolf en L!! *O*

Sofie wil wel op het potje zitten als wij naar de wc gaan, maar wil wel haar kleren aanhouden. Ik wil haar echt volgen hierin.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:32:19 #123
259886 pessie
pi_120207010
Wat knap van l en van wolf zeg!

Met Nathan waren we goed op weg maar het werd te druk. Ik hoop dat we na de kerst wat rust krijgen zodat we verder kunnen.
pi_120208385
wat goed van l en wolf *O* *O*

hier is er eentje ook erg bezig met zindelijkheid. hij doet vrijwel elke dag wel een plasje op de wc nu.
pi_120221146
Bar wat fijn dat het zo goed gaat! Maar vervelend van die natte broek en die stoel.
Waarom hebben ze daar van die hoge stoelen eigenlijk? Zitten er ook grote kinderen? Mex kan ook niet normaal op een triptrap zitten hoor. Vind een rolstoel een beetje rare oplossing eigenlijk.

Mex was een paar weken strontvervelend, maar nu weer heel lief, maakt de dagen een stuk prettiger. En afgelopen maandag hoefde hij niet te huilen met afzetten bij de psz.

Goed bezig al die kindjes met potjes en ws's
pi_120238032
Fijn van het zindelijk worden. Wij zijn er niet eens zo lang mee bezig geweest, toen ie eenmaal wilde was het eigenlijk zo gebeurd.

Wij hebben net Driekus mee de sauna ingenomen. We zijn op vakantie in een huisje met een sauna en hadden al bedacht om het een keer te proberen. Maar vanmiddag kreeg hij het ineens best benauwd door het hoesten (echte kriebelhoest, heeeeeerlijk }:| ) en aangezien de puf niet voldoende zoden aan de dijk zette, hebben we de sauna opgewarmd. Beetje water met eucalyptus olie erop en gaan met die banaan. Niet te warm natuurlijk, maar onze naturist vond het heerlijk. "Lekker warm he mama." Het deed voor het hoesten helaas niet veel, maar leuk was het wel.
Gisteren zijn we ook al met hem alleen gaan zwemmen, even aandacht voor hem alleen. Daar geniet ie dan zo van. Alleen al daarom is de vakantie heerlijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_120239340
klinkt goed mefke!

mijn nog geen 3-jarige tekent gezichtjes :D compleet met oogjes, neus en mond :Y
en een hartje, die tkeende hij na van selene. 1 tekenblok openslaan, naast elkaar aan de salontafel elk een bladzijde van die blok dan O+
pi_120244750
Heerlijk mefke, hoop dat het hoesten snel overgaat.
Grappig simmu:-)

Hieronder reclame voor kinderincontinentie, tsss dat hebben we in dit topic niet nodig hoor!
  woensdag 12 december 2012 @ 22:59:42 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120250974
Nou, het wonder is geschied.... hij heeft me vandaag echt mama genoemd, in gebaar en spraak.
Hij heeft maar heel weinig woorden die hij gebaart en uitspreekt, het is meestal het een of het ander.

En er moest gelijk een grapje gemaakt worden....

Aan tafel, ik vertel de oudste dat hij vandaag voor het eerst echt "mama" zei (het klinkt bijna Frans).
Soneal gelijk: "maMA" (spraak en gebaar), en daarna "seis" (met het gebaar voor meisje).
Ik: ja, mama is een meisje hè.
Soneal: ja.
De oudste: WAT? :o
Soneal: Nee :N :D

_O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120258871
Leandra O+
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:54:23 #131
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120294647
Slijmspugende peuters zijn maar zielig,roy keek er ook nog eens heel sneu bij,vooral ook omdat hij het niet goed los kreeg.
Hij is er verder niet ziek onder,ja verkouden. Maar hij is wel gaan spelen op de opvang.
pi_120295771
Wat knap van L en Wolf! :D

En gezichtjes tekeken, leuk Simmu! Hier een die vooralsnog vrijwel alleen maar krast..

Timo ligt ziek op bed, zegt hij op een gegeven moment "mama ik wil wat eten" dus ik vraag "wat zou je willen eten?" hij met het zieligste piepstemmetje dat hij kan opzetten: "chocola"

Oh en laatst zat hij wat op de piano te pingelen, en ik dacht ineens vrij duidelijk "deze vuist op deze vuist" te herkennen, maar zei niks tegen hem. Zegt hij: "dat was deze vuist mama! *) "
pi_120365922
Wat knap van L. Grote stap is het ook Lamb in een peuterbed.

Ingrid feli met je kleuter *G*

Wat knap ook van Wolf zeg.

Simmu wow gezichten tekenen.

Chan, al zijn ze nog zo ziek chocola gaat er altijd in. Wat knap van het piano spelen.

Hier 2-3 dagen geleden echt een emo momentje. Mijn knul krijgt een kaartje van zijn juf op school, dat hij op 4 februari wordt verwacht en dat zijn mama en papa zijn juf mogen mailen voor wendagen. Hoe kan het nou dat mijn kleine knul al zo groot is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120405987
Hoera!

(knip)

[ Bericht 80% gewijzigd door Vlinder op 18-12-2012 16:36:49 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_120406898
Vraag over eten.

L heeft er de laatste tijd een handje van om nog een boterham of cracker te nemen, de derde bijvoorbeeld, er dan één lik van te nemen en niet meer te hoeven. Voorheen maakte ik me nooit druk om eten, dwingen werkt averechts, maar dit vind ik toch vel irritant. Ze mocht zojuist dan ook pas van tafel nadat ze dr cracker op had. Dat heeft ze netjes gedaan btw.

Herkenbaar? Hoe gaan julie hier mee om?
pi_120407050
Deels herkenbaar. Yaro eet nog steeds 1 boterham per keer dus vragen om een extra boterham herken ik niet. wel dat hij zegt ik wil kaas en als ik hem gemaakt heb toch worst willen bv.
Ik ga daar eigenlijk wel in mee. ten eerste omdat het met uitzonderingen gebeurd en ten tweede omdat hij het dan zeker niet eet.
Zou het vaker gebeuren dan zou ik het denk ik anders doen.

Zou het helpen als je vraagt of ze hem ook echt gaat opeten?
pi_120407054
Rienk en vlindur gefeliciteerd!!!
  maandag 17 december 2012 @ 10:09:48 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120407132
En een halve boterham geven spring?
pi_120407136
Rienk, van harte kerel!!! *O*

-Spring, heel herkenbaar... niet alleen met boterhammen trouwens, maar echt met alles. Dus na een bord vol pasta te hebben weggewerkt nog een keer veel opscheppen en na 2 happen niet meer hoeven. }:| Ik heb alleen nog geen middel gevonden om het tegen te gaan.
  maandag 17 december 2012 @ 10:13:05 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120407207
Maar is dat laatste niet ook gewoon onderdeel van hun eigen leerproces dat hoewel eten soms heel lekker is het soms toch niet in je buik past?
Zeker bij een tweede keer opscheppen en echt niet meer op kunnen kan ik me voorstellen dat dat een gevalletje 'oeps, het past toch niet' is.

In het geval van Spring zou ik er iets van maken als 'gisteren en eergisteren heb je hem ook niet opgegeten, wacht eerst maar 10 minuutjes, als je dan nog steeds honger hebt maken we er nog eentje'. Of zoiets.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 10:21:06 #142
5428 crew  miss_sly
pi_120407380
Ik dwing zeker niet om op te eten. Kennelijk had ze dan toch niet genoeg honger voor die laatste boterham of rijstwafel. Ik heb liever dat ze dan leert te stoppen, dan door gaat proppen omdat het op moet. Bord leegeten is hier sowieso geen issue, want daar doen we niet aan. Je eet zoveel als waar je trek in had/tot je honger voldoende gestild is, en dan stop je.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120407387
Ik herken het een beetje. Maar het is al een wonder als hij goed eet hier, dat ik met alle liefde nog een smeer die hij dan laat staan. Hij heeft er tenslotte al 1 op ..
pi_120407834
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik dwing zeker niet om op te eten. Kennelijk had ze dan toch niet genoeg honger voor die laatste boterham of rijstwafel. Ik heb liever dat ze dan leert te stoppen, dan door gaat proppen omdat het op moet. Bord leegeten is hier sowieso geen issue, want daar doen we niet aan. Je eet zoveel als waar je trek in had/tot je honger voldoende gestild is, en dan stop je.
Het is meer omdat ze zich dan bedenkt dat ze ze toch liever van tafel wil om te spelen. De eerste keer of tien stond ik dr net zo in als jij, Miss, maar nu lijkt het echt een gewoonte te worden.

En 10 minuutjes wachten is lastig, Be. Ze eet nl elke dag andere hoeveelheden. De ene dag is het de tweede boterham of cracker die ze niet meer hoeft en de andere dag de vierde. De ik heb niet zo'n zin om tien minuten tussen elke boterham of cracker tien minuten te wachten. :)
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 10:38:22 #145
5428 crew  miss_sly
pi_120407893
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 10:36 schreef -Spring het volgende:

[..]

Het is meer omdat ze zich dan bedenkt dat ze ze toch liever van tafel wil om te spelen. De eerste keer of tien stond ik dr net zo in als jij, Miss, maar nu lijkt het echt een gewoonte te worden.

En 10 minuutjes wachten is lastig, Be. Ze eet nl elke dag andere hoeveelheden. De ene dag is het de tweede boterham of cracker die ze niet meer hoeft en de andere dag de vierde. De ik heb niet zo'n zin om tien minuten tussen elke boterham of cracker tien minuten te wachten. :)
Met je tweede alinea geef je toch al aan dat ze een verschillende behoefte heeft? Dus wellicht is het dan ook lastiger om zeker te weten dat je die tweede of derde of vierde niet meer hoeft?
pi_120407952
Als ik van tevoren trouwens al aan voel komen dat ie niet op gaat, spreek ik dit wel altijd met dr af. "Je mag nog een boterham, maar dan wil ik wel dat je m opeet. Weet je het zeker?"

Het gebeurt nu alleen standaard en élke maaltijd dat er één in de kliko verdwijnt. Maar nogmaals, dat kan zowel de tweede als de vierde zijn. Moeilijk om vooraf op in te spelen dus.
  maandag 17 december 2012 @ 10:41:30 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120407970
Ja, ik vind de aanpak van miss sly op zich een heel loffelijk streven, maar ik snap ook wel dat je wil dat je kind snapt dat je niet zomaar steeds een extra cracker of boterham kan pakken en smeren en dan kan bedenken dat je hem toch niet wil.
Verspilling, of liever niet verspillen is toch ook iets dat je je kind bij wil brengen.
pi_120408007
Ik sluit me bij BE en miss_sly aan. Het is onderdeel van hun leerproces. Ik vind het belangrijker dat de kinderen leren hun grenzen te bewaken dan dat ze iets opeten omdat ik het zeg.

Spring, het lijkt misschien of ze liever wil spelen, maar ze heeft die twee boterhammen of crackers daarvoor toch ook verkozen boven spelen? Ik denk eerder dat de verschuivende aandacht een gevolg is van het geen trek meer hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 10:42:52 #149
5428 crew  miss_sly
pi_120408011
Ik zie dat niet als verspillen. Ze doet het toch niet bewust om te verspillen? Het is een leerproces, en dat kost tijd, geld, eten, energie.
pi_120408103
Vind ik ook, miss. Ik zie het dan ook totaal niet als een probleem. Toevallig zat ik me van de week wel af te vragen hoeveel boterhammen en warme maaltijden we al hebben weggegooid... Maarja, als ze klein zijn gooien ze de helft op de grond en als ze ouder zijn hebben ze ineens geen trek (meer). Hoort erbij.

Ik doe soms ook wel wat BE zegt als ik denk dat nog een boterham en nog een cracker niet meer opgaat. Dan zeg ik dat hij eerst even mag gaan spelen en daarna nog iets mag als hij nog honger blijkt te hebben. Maarja, dat kan ook resulteren in de hele dag door eten en dat heb ik liever ook niet.
pi_120408113
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Zo doen wij dat hier ook.
Al snap ik ook wel weer dat jij het zonde vindt om steeds eten te moeten weggooien. Ik heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan zelf moet ik bekennen.

Klinkt als een heerlijke vakantie Mefke O+

Het gaat hier supergoed met plas-zindelijk zijn *O* ik moet alleen zelf nog even de knop omzetten om hem ook buitenshuis zonder luier mee te nemen, lastige is nu nog even dat hij niet op wc's wil plassen.En een potje ga ik toch echt niet meeslepen :P
Komt vast ook wel weer binnenkort, evenals poepen daarbij verwacht ik eigenlijk ook geen drama's. Gaat zo snel dit ineens *O*
pi_120408115
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met je tweede alinea geef je toch al aan dat ze een verschillende behoefte heeft? Dus wellicht is het dan ook lastiger om zeker te weten dat je die tweede of derde of vierde niet meer hoeft?
Júist omdat het élke maaltijd gebeurt, denk ik dat het meer uitproberen is dan dat het met (geen) honger (meer) te maken heeft.

Net wilde ze bijvoorbeeld graag een cracker met smeerkaas, komkommer en tomaat. Ik alles uit de schuur gehaald, in stukjes gesneden en zodra ik klaar was hoefde ze m niet meer.

Nogmaals, af en toe echt geen probleem, ik ben daar juist erg makkelijk in, maar van het élke maaltijd weggooien van een volledig gesmeerde cracker of boterham, word toch wel een beetje simpel.
pi_120408363
Ik vraag me af of het 'uitproberen' is, Spring. Ik zie grilligheid veel meer als iets van deze leeftijd. Als een baby tussen 6-12 maanden oud nog niet netjes kan eten en de helft op de grond belandt dan ben je al gauw geneigd dat te accepteren. Want ach, het kind kan of weet nog niet beter. Bij een peuter is dat natuurlijk ook nog steeds zo. Peuters kunnen, weten en begrijpen meer, maar ze zijn ook nog klein, en bovendien vrij impulsief.

Ik denk dat je een nieuw evenwicht moet vinden tussen de beperkingen die bij deze leeftijd horen accepteren en haar manieren leren om met haar impulsen om te gaan. Ik vind het niet zo gek dat je wat bij wil sturen. Met Ivan kan ik vrij goed afspraken maken. Hoe zit dat met Lente? Als ik denk dat Ivan niet nog een boterham op gaat eten dan doe ik dus wat BE al zei of ik probeer een ander compromis te vinden en leg uit dat ik denk dat nog een boterham te veel is voor zijn buik en ik dat zonde vind. Dat begrijpt hij vaak wel. En dan vraagt hij bijvoorbeeld iets kleiners, zoals een mandarijntje. Of we eten samen een mandarijn.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 10:58:10 #154
5428 crew  miss_sly
pi_120408491
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af of het 'uitproberen' is, Spring. Ik zie grilligheid veel meer als iets van deze leeftijd. Als een baby tussen 6-12 maanden oud nog niet netjes kan eten en de helft op de grond belandt dan ben je al gauw geneigd dat te accepteren. Want ach, het kind kan of weet nog niet beter. Bij een peuter is dat natuurlijk ook nog steeds zo. Peuters kunnen, weten en begrijpen meer, maar ze zijn ook nog klein, en bovendien vrij impulsief.

Ik denk dat je een nieuw evenwicht moet vinden tussen de beperkingen die bij deze leeftijd horen accepteren en haar manieren leren om met haar impulsen om te gaan. Ik vind het niet zo gek dat je wat bij wil sturen. Met Ivan kan ik vrij goed afspraken maken. Hoe zit dat met Lente? Als ik denk dat Ivan niet nog een boterham op gaat eten dan doe ik dus wat BE al zei of ik probeer een ander compromis te vinden en leg uit dat ik denk dat nog een boterham te veel is voor zijn buik en ik dat zonde vind. Dat begrijpt hij vaak wel. En dan vraagt hij bijvoorbeeld iets kleiners wil, zoals een mandarijntje. Of we eten samen een mandarijn.
Inderdaad dat tweede, doe ik ook nog wel eens. In het geval van de cracker met kaas, tomaat enkomkommer zou je ook nog wat komkommer of tomaat los aan kunnen bieden, Spring?
pi_120408570
Wat hier trouwens regelmatig gebeurt is dat Lena een appel vraagt, die niet helemaal opeet, en dan een half uur later weer een appel vraagt. Dat weiger ik dan. Maar dan mag ze wel een boterham of iets anders. En dat wil ze dan steevast niet. Nou ja, dan zal ze wel niet echt honger hebben. :+ Maar ik probeer wel voorzichtig te zijn met al te veel te weigeren. Ik zoek dus liever een compromis. Daar blijven de kindjes veel vrolijker van, heb ik het idee.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 11:03:41 #156
5428 crew  miss_sly
pi_120408684
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Wat hier trouwens regelmatig gebeurt is dat Lena een appel vraagt, die niet helemaal opeet, en dan een half uur later weer een appel vraagt. Dat weiger ik dan. Maar dan mag ze wel een boterham of iets anders. En dat wil ze dan steevast niet. Nou ja, dan zal ze wel niet echt honger hebben. :+ Maar ik probeer wel voorzichtig te zijn met al te veel te weigeren. Ik zoek dus liever een compromis. Daar blijven de kindjes veel vrolijker van, heb ik het idee.
Dan leg ik hem in een plastic zakje even in de koelkast. Of in stukjes gesneden.

Ik maak er nooit een probleem van, maar probeer ook wel eens een compromis te zoeken.
Zo hebben wij één afspraak: er wordt pas een volgende boterham gesmeerd als de boterham helemaal op is, inclusief korstjes. Ze vindt korstjes minder lekker dan het brood, dus die skipt ze liever.Dat vind ik dus wel onzin. Dus blijft hier van de laatste boterham vaak de korst liggen, maar dat snap ik dan wel weer ;)
pi_120409680
Ik tel ook mijn zegeningen wanneer O. eens iets niet opeet... Ze is een enorme kliko en ik ben blij wanneer ze zelf een grens aangeeft en ik het niet hoef te doen voor haar...

Overigens doe ik hetzelfde als Miss... wanneer er dan iets niet op gaat leg ik het even apart en wanneer ze aangeeft honger te hebben kan ze het later opeten.. Idd meestal met een appel.

En wanneer ik zelf twijfel of ze echt nog wel wat lust dan krijgt ze bv een halve cracker of boterham

Maar spring ik kan mij goed voorstellen dat dat je dat gevoel van uitproberen erbij krijgt.. Ander verhaal maar O. heeft er een enorm handje van om haar vest/sokken/sloffen uit te trekken.. Ze is een enorme kouwkleum net als ik (blauwe lippen in no time) maarja.. ik moet mij dan echt inhouden om de boel niet elke keer weer opnieuw aan te trekken.. Maar ik zie het ook wel als een leerproces dat ze haar eigen lijf moet leren kennen en dat het spelletje van de boel uittrekken een koud lijf als gevolg heeft
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120411404
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af of het 'uitproberen' is, Spring. Ik zie grilligheid veel meer als iets van deze leeftijd. Als een baby tussen 6-12 maanden oud nog niet netjes kan eten en de helft op de grond belandt dan ben je al gauw geneigd dat te accepteren. Want ach, het kind kan of weet nog niet beter. Bij een peuter is dat natuurlijk ook nog steeds zo. Peuters kunnen, weten en begrijpen meer, maar ze zijn ook nog klein, en bovendien vrij impulsief.Ik denk dat je een nieuw evenwicht moet vinden tussen de beperkingen die bij deze leeftijd horen accepteren en haar manieren leren om met haar impulsen om te gaan. Ik vind het niet zo gek dat je wat bij wil sturen. Met Ivan kan ik vrij goed afspraken maken. Hoe zit dat met Lente? Als ik denk dat Ivan niet nog een boterham op gaat eten dan doe ik dus wat BE al zei of ik probeer een ander compromis te vinden en leg uit dat ik denk dat nog een boterham te veel is voor zijn buik en ik dat zonde vind. Dat begrijpt hij vaak wel. En dan vraagt hij bijvoorbeeld iets kleiners, zoals een mandarijntje. Of we eten samen een mandarijn.
Het is dus niet grillig. :) Voorheen was het dat wel, dan at ze de ene keer wel en de andere keer haar boterham niet op. Dat vond ik prima, om de redenen die Miss en jij aangeven. Nu kan ik echter standaard elk ontbijt en elke lunch één boterham weggooien. En dat kan zomaar de tweede zijn. Daarom is het ook zo lastig om een compromis te vinden door een alternatief aan te bieden. Dan kan ik nl na de eerste boterham al aangeven dat nog een boterham wellicht te veel is.

Maar mss kan ik dat standaard na de tweede wel aangeven, bedenk ik nu.
Wel vind ik dat ze nu op een leeftijd is dat ze langzamerhand mag gaan leren dat eten weggooien niet gewenst is.

Dat met die korstjes doen we hier ook. Ze mag pas een volgende boterham als ze de vorige helemaal op heeft. En van de laatste mag ze best d'r korstjes laten liggen. Wel vind ik het vervelend wanneer er elke maaltijd standaard een volledig onaangeroerde boterham blijft liggen. En dat is nu al weken het geval.

Lamb, in het voorbeeld dat jij noemt met die sokken ben ik juist weer een stuk makkelijker. :D L is zelfs wel eens midden in de winter op d'r blote voeten naar buiten gegaan omdat ze geen schoenen aan wilde. :)
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 12:53:50 #159
5428 crew  miss_sly
pi_120412297
maar Spring, het is toch juist wel grillig als het soms na de tweede en soms bij de vierde boterham pas is? :)

Anyway, wat ik denk ik zou doen dan in dit geval is een afspraak maken: je mag best nog een boterham, maar als je hem niet opeet, dan stoppen we de volgende broodmaaltijd eerder.

Zo hebben we het ook een tijdje gedaan met slapen zonder luier. Dat wilde ze heel graag, helemaal bloot slapen toen het zo warm was, alleen ze voelde niet goed genoeg dat ze moest plassen en plaste dus 's nachts in bed. Toen heb ik afgesproken dat ze zonder luier mocht slapen, maar als het die keer mis ging, ze de volgende nacht met luier moest slapen. Dus hebben we een tijdje om en om met en zonder luier geslapen; tot ze er genoeg van had en gewoon weer iedere nacht een luier wilde.
  maandag 17 december 2012 @ 12:58:35 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120412474
En wat als je een 'vaste' hoeveelheid eten geeft Spring? Dat ze weet die twee dingen kan ik beleg op kiezen, en daarna is het op. Dan wordt een derde boterham een uitzondering bij echte grote trek of groeispurt. Dan kan er eventueel als tussendoortje nog een extra boterham komen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120413670
Leah heeft juist altijd honger.
Ze eet veel, en wil ook altijd meer. Ze zeurt altijd om eten, ook tussen de maaltijden door.

Ik vind dat heel lastig en voor mij ook nieuw want de jongens doen dat deden dat niet.

Als ik weiger pikt ze dat wel, ze maakt er geen stennis om, maar al gauw vraagt ze weer om eten.
Rauwkost eet ze dan weer niet helaas. Voor de rest wel veel.

Ze zit wat betreft gewicht aan de bovengrens dus ik wil niet dat ze te zwaar wordt maar ik wil haar ook geen eetstoornis aanpraten (dat gevaar schuilt bij mij als ervaringdeskundige)
pi_120413703
Met boterhammen en gezonde dingen als fruit doe ik echt niet moeilijk. Als hij een halve boterham laat staan eet ik hem zelf op en bij opa gaat het naar de vogeltjes.
pi_120414815
Lily das herkenbaar!
O. kan echt schranzen.. Dus hier ook regematig dat ik zeg dat het wel genoeg is geweest..

Als we het toch over eten hebben haak ik even aan..
Welke toetjes krijgen jullie peuters?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120414978
Hier meestal zakjes slurpfruit van Coroos
  maandag 17 december 2012 @ 13:59:45 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120415011
Hier hebben we het "probleem" dat roy als we de tafel dekken,geen keuze kan maken en daardoor niet tot weinig at.
We zijn toen een paar boterhammen en maar 2 stuks beleg op tafel gaan zetten.
Roy eet sindsdien normaal en geen "geruzie" meer aan tafel.
  maandag 17 december 2012 @ 14:01:23 #166
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120415084
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:55 schreef Lamb29 het volgende:
Lily das herkenbaar!
O. kan echt schranzen.. Dus hier ook regematig dat ik zeg dat het wel genoeg is geweest..

roy krijgt hier 3keer per dag vanillevla in combi met zijn medicijn.daarom geen toetje meer na zijn eten.

In de weekenden krijgt roy joghurt, vla,danootje,pudding. (maar net wat er is) en ook vaak fruitsalade.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 14:20:21 #167
5428 crew  miss_sly
pi_120415799
quote:
Lily das herkenbaar!

Ik koop de Tjakka toetjes bij Vomar, dat zijn kant en klare yoghurt/kwark toetjes zonder toegevoegde suiker maar met fruit. Ze eet een zo'n dingetje als toetje, eigenlijk iedere dag.
Soms als ik vind dat ze niet genoeg gegeten heeft, nemen we nog wat extra fruit na het eten.
  maandag 17 december 2012 @ 14:24:28 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120415971
quote:
Lily das herkenbaar!

Van cars-yoghurtjes, tot vanillevla met yoghurt, tot knijptoetjes van de lidl en alles daar tussenin en daarbuiten.

Het is Oscars boodschappen-ritueel om meteen bij binnenkomst bij de Jumbo al te vragen 'Mama? Mag ik een toetje pakken?' waarop hij dan met zijn kleine winkelwagentje naar de zuivelschappen scheurt en apetrots terug komt met wat hij die week gekozen heeft. O+
Favoriet zijn de cars-toetjes en die bakjes met smartie-tjes erop. :Y
pi_120416098
Tnxss.. Was even benieuwd..
Hier hebben we meestal druifjes, moes (van die portiebakjes net als de knijpfruitjes) of magere kwark ...

Maar de druifjes zijn nu zo verschrikkelijk uit seizoen ;) dus zocht weer even iets nieuws... Vla/yoghurt oid kan natuurlijk ook
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120416116
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Van cars-yoghurtjes, tot vanillevla met yoghurt, tot knijptoetjes van de lidl en alles daar tussenin en daarbuiten.

Het is Oscars boodschappen-ritueel om meteen bij binnenkomst bij de Jumbo al te vragen 'Mama? Mag ik een toetje pakken?' waarop hij dan met zijn kleine winkelwagentje naar de zuivelschappen scheurt en apetrots terug komt met wat hij die week gekozen heeft. O+
Favoriet zijn de cars-toetjes en die bakjes met smartie-tjes erop. :Y
Deze week zijn het paula toetjes...
  maandag 17 december 2012 @ 14:29:06 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120416156
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Deze week zijn het paula toetjes...
^O^
Sasha kwam met kabouter-plop toetjes aanzetten, dat is ook iets tweekleurigs. :Y

En ik voel me meteen superontaard als ik al die verantwoorde, suiker-loze dingen hier langs zie komen. :@ :D
pi_120416216
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

^O^
Sasha kwam met kabouter-plop toetjes aanzetten, dat is ook iets tweekleurigs. :Y

En ik voel me meteen superontaard als ik al die verantwoorde, suiker-loze dingen hier langs zie komen. :@ :D
Ja die worden hier ook wel gekozen, of de princessentoetjes, of die dingen met smarties erbij of gewoon danoontjes... Echt het is van alles..
pi_120416244
;) Brighteyes.. das hier dus vooral in verband met gevalletje vreetpeuter...
Denk dat het hek van de dam is wanneer ik dat soort toetjes introduceer ;)

Zolang ze nog helemaal hysterisch blij wordt van moes of magere kwark vind ik t prima
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 17 december 2012 @ 14:31:41 #174
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120416270
hier ook geen suikerloos hoor Be ;)
pi_120416277
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:31 schreef Lamb29 het volgende:
Je hoeft toch niet elke dag? Of afwisselen met gewone yoghurt of weet ik veel..
pi_120416305
Idd Tico.. vandaar dat ik ook dus even benieuwd was wat er allemaal gegeven wordt...
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 17 december 2012 @ 14:33:33 #177
259886 pessie
pi_120416350
Ik snij boterhammen standaard doormidden en nathan krijgt dus per helft beleg. We beginnen met 2 halven en als die op zijn krijgt hij een derde halve en evt een vierde halve. Eerst deed ik de boterhammen in kwarten. Zo goi je dus max een halve boterham weg per maaltijd.

Nathan eet vla als toetje, de vanille schijnt voor beter slapen te zorgen. Heel soms hebben we een lekker toetje en dat mag hij ook. Als nathan avondeten weigert bieden we extra fruit aan.
pi_120416430
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:32 schreef Lamb29 het volgende:
Idd Tico.. vandaar dat ik ook dus even benieuwd was wat er allemaal gegeven wordt...
Wij eten ook wel eens gewoon nog een stuk fruit na het eten...
En soms hebben we gewoon niets na het eten...
pi_120416460
Als we geen kinderen hebben, dan eten we eigenlijk nooit een toetje... Als we het dus hebben dan is het eigenlijk alleen voor de meiden...
  maandag 17 december 2012 @ 14:38:14 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120416526
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:31 schreef Lamb29 het volgende:

Zolang ze nog helemaal hysterisch blij wordt van moes of magere kwark vind ik t prima
Ja ok, dan kan ik het me idd voorstellen. En ja, als ze heel blij is hiermee, waarom niet dan idd. :Y

Ik moet wel zeggen dat ze hier altijd goed eten van die toetjes en dat ze er van mij dus ook wel eens twee mogen als ze erom vragen. Oscar vraagt dan nog wel eens om eentje, maar de grens ligt bij twee en dat accepteert hij ook prima dan. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Als we geen kinderen hebben, dan eten we eigenlijk nooit een toetje... Als we het dus hebben dan is het eigenlijk alleen voor de meiden...
Ik eet ook eig. nooit een toetje. Soms halverwege de avond een schaaltje yoghurt als tussendoortje, maar verder eigenlijk nooit.
pi_120416600
Ik zelf ook niet... heel af en toe wat vruchtenyoghurt ofzo..
En O. krijgt ook idd wel eens alleen fruit... meestal dan druifjes
(gezien ze meestal op de dag al 2/3 stuks op heeft bewaar ik de druifjes als toetje)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120416704
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja ok, dan kan ik het me idd voorstellen. En ja, als ze heel blij is hiermee, waarom niet dan idd. :Y

Ik moet wel zeggen dat ze hier altijd goed eten van die toetjes en dat ze er van mij dus ook wel eens twee mogen als ze erom vragen. Oscar vraagt dan nog wel eens om eentje, maar de grens ligt bij twee en dat accepteert hij ook prima dan. :Y

[..]

Ik eet ook eig. nooit een toetje. Soms halverwege de avond een schaaltje yoghurt als tussendoortje, maar verder eigenlijk nooit.
Oh ja dat, als ik om 8 uur toch nog trek heb, dan maak ik wat yoghurt ofzo...

Hier krijgen de dames geen toetje als er niet gegeten wordt. Ik vind de warme maaltijd belangrijk, zeker als ik zie wat er vanuit school weer aan eten meekomt naar huis. Niet lusten is dikke pech, we vullen onze maag niet met alleen een beker melk en een toetje.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 14:44:12 #183
5428 crew  miss_sly
pi_120416763
Er wordt hier genoeg suiker geconsumeerd gedurende de dag, en ze vindt deze toetjes heerlijk, dus ik vind het wel best zo. Wij eten zelf nooit een toetje, ze zijn er dus alleen voor haar. Ze houdt niet van chocolade en gele/vanillevla, dus dan vallen er ook alweer een hele hoop af.
pi_120417298
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
dat is niet nodig hoor, ik geef het uit noodzaak dus niet om andere redenen
ze wordt simpelweg te zwaar, ze eet zoveel dat ik op zo'n dingen (suikertoetjes) moet "knibbelen"
  maandag 17 december 2012 @ 15:37:23 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120418779
hier word ik altijd zo blij van;

Hallo
Roy was vandaag ondernemend en vrolijk We hebben eerst werkjes gedaan en dan in de motoriekzaal gespeeld. Daar heeft hij aan het klimmen geweest op een blokken trap als hij boven is weet hij niet hoe hij naar beneden moet hier hebben we wat in geoefend.

Dat oefenen enzo. per feb gaat Roy over naar een andere groep, ipv 8 kindjes worden het er 4, en dit groepje word stilletjes aan klaargestoomd voor de "speciale"klas als in kleuterklas :)
pi_120418932
Hier eten we zelf zelden een toetje. Yaro eigenlijk ook. Die heeft genoeg aan zijn maaltijd. ik vraag het wel maar meestal is zijn antwoord nee.
Als hij iets eet is het magere blanco yoghurt.

Oh en laatst hadden we ijs en Yaro wilde ook. en zowaar at hij dit en lustte hij het ook nog. oke 3 hapjes maar hij at het.
Op de vakantie in italie aten wij altijd een ijsje en Yaro een ijskoekje. Die gezichten dan alsof ze dachten dat hij.niet mocht :D
pi_120418962
Wat goed Bar en spannend dat klaarstomen.
pi_120421172
Bar *O*
pi_120422644
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Het is dus niet grillig. :)
Met grillig bedoel ik: het ene moment wil ze het wel en het andere moment niet. En dat is heel herkenbaar.
pi_120422737
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:40 schreef Lamb29 het volgende:
Ik zelf ook niet... heel af en toe wat vruchtenyoghurt ofzo..
En O. krijgt ook idd wel eens alleen fruit... meestal dan druifjes
(gezien ze meestal op de dag al 2/3 stuks op heeft bewaar ik de druifjes als toetje)
Waarom geef je dan een toetje? Omdat je lief het ook eet? Wij eten er hier geen.

Oh, en mandarijnen zijn juist in het seizoen! Ik moet hier wel uitkijken met mandarijnen. Als ze er meer dan één per dag eten dan krijgen ze zure poep en gaan de billen kapot.
pi_120422834
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:28 schreef lily het volgende:
Leah heeft juist altijd honger.
Ze eet veel, en wil ook altijd meer. Ze zeurt altijd om eten, ook tussen de maaltijden door.
Heb je het idee dat dat in fases gaat, of is het altijd zo? En geeft ze ook wel eens wél duidelijk aan dat ze verzadigd is?

Ivan heeft dit een hele tijd gehad maar inmiddels is het helemaal over (met uitzondering van bepaalde fases). Oh, en hij zit nog steeds tegen de bovengrens wat gewicht betreft. :+
pi_120422874
Ze is altijd zo en lijkt nooit verzadigd.
pi_120422917
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:11 schreef lily het volgende:
Ze is altijd zo en lijkt nooit verzadigd.
Heb je er wel eens met een huisarts over gesproken? Ik wil je niks aanpraten, hoor, maar misschien is het wel fijn om een professionele mening in te winnen.
pi_120422928
nee, eigenlijk niet...

ik kom daar dus nooit, ik denk er niet eens aan om zoiets daar aan te kaarten bedenk ik me nu
pi_120422983
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:13 schreef lily het volgende:
nee, eigenlijk niet...
Ja, weet je, het hoeft gewoon niks zorgwekkends te zijn. Je hebt kinderen die nooit honger lijken te hebben en waar verder niks mis mee is. Kinderen zijn er in verschillende soorten en maten, dat weet jij als geen ander. Maar er zijn ook kinderen die weinig of juist veel eten als een symptoom van iets anders.
pi_120423023
Ja, ik heb jarenlang gedokterd met jongste zoon omdat hij (bijna) helemaal niets eet (en veel darmproblemen had). Is nooit wat uitgekomen verder.
Hij wordt ondertussen bijna 8 en eet nog steeds bijna niks :+
pi_120423105
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:16 schreef lily het volgende:
Ja, ik heb jarenlang gedokterd met jongste zoon omdat hij (bijna) helemaal niets eet. Is nooit wat uitgekomen verder.
Hij wordt ondertussen bijna 8 en eet nog steeds bijna niks :+
En die van mij eten vrij normaal maar zijn toch aan de zware kant. Er is ook gewoon veel differentiatie...

Nou ja, zoals ik al zei: dikke kans dat er niks is. Maar het zou niet gek zijn om er eens mee naar een huisarts te gaan. Een collega van me heeft dat gedaan en haar zoontje bleek iets met z'n schildklier te hebben. Ik weet ook niet of er bij hem nog andere zaken speelden.

Oh, ik zag trouwens een foto van je dochter in het fototopic voorbij komen. Wat is ze prachtig. O+
pi_120423143
ah oke.
Ik houd het in gedachte..
pi_120423196
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
En die van mij eten vrij normaal maar zijn toch aan de zware kant. Er is ook gewoon veel differentiatie...

Oh, ik zag trouwens een foto van je dochter in het fototopic voorbij komen. Wat is ze prachtig. O+
Ja, dat is ook zo.
Onze oudste eet ontzettend goed en lust echt alles maar is een dunne spriet, maar goed; ik wil niet dat ze te dik wordt (maar ik heb hier ook issues mee dus daar moet ik voor uitkijken). Het voortdurende gezeur om eten is ook wel vervelend eigenlijk.

en ja heh O+
pi_120423279
Aan de andere kant: stel je eens voor dat er een duidelijk fysiologisch probleem aan ten grondslag ligt, dan is het weigeren van eten misschien wel juist een goede strategie. En daar zou je bij een 'normaal' kind weer juist niet aan moeten denken. Ik weet dat het zoontje van die collega altijd zijn hongergevoel moet onderdrukken en daar gewoon mee moet leven. Dat is heel rot, maar als je dat weet dan kun je daar strategieën voor bedenken (en daar advies voor inwinnen).
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 17:26:58 #201
5428 crew  miss_sly
pi_120423389
Ooh lily, heb ik je drietal gemist in het fototopic? -O-
pi_120423768
Ik zal het in ieder geval in mijn hoofd houden, Claudia.
Ik zal haar hongergevoel met de kinderarts bespreken als ik er weer eens ben.

Ja, miss, ik had wat foto's van Leah en 2 pakjesavond foto's met de jongens erbij

[ Bericht 18% gewijzigd door lily op 17-12-2012 17:58:39 ]
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 17:38:14 #203
5428 crew  miss_sly
pi_120423841
lily, wat een mooie meid <3 ik vind haar echt zoo leuk! Mooie ogen.
pi_120423888
Ze is ook echt te leuk gewoon. Een superlief, schattig en makkelijk hongerlapje :P O+
pi_120425080
quote:

De Tjakka nep Danoontjes (de normale ''kleine'' ) en dan eentje
Heel soms laat ik hem zelf kiezen, dan kiest hij meestal zo'n Sesamstraat ding oid waar een speeltje bij zit.
Ik let er wel op dat het kinderformaat blijft, hij eet bijv geen halve Mona pudding mee of een bak vla ofzo.
pi_120426187
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom geef je dan een toetje? Omdat je lief het ook eet? Wij eten er hier geen.

Oh, en mandarijnen zijn juist in het seizoen! Ik moet hier wel uitkijken met mandarijnen. Als ze er meer dan één per dag eten dan krijgen ze zure poep en gaan de billen kapot.
Een erin geslopen 'gewoonte'
Eerst deden we het soms.. maar in die paar zeldzame eet-weiger-weken zijn we ze juist wel gaan geven zodat ze wel iets op had... En gezien ze zo lekker kan eten nu vind ik het ook wel prima om iets na te doen.. Idd soms is het maar een handje druiven (of idd enkele partjes mandarijn/appel/banaan)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120427803
Bewijs van inenting tegen mazelen (BMR-prik)

Vraagje: mijn dochter is allang geen peuter meer, en ze wil een paar maanden naar Amerika. Komt ze
vragen om het bewijs dat ze tegen mazelen is ingeënt. Ik weet het meer dan 20 jaar later niet meer: kreeg je daar een bewijs van???? Een oproep, dat wel, maar die heb ik niet bewaard. Ik heb gezegd dat de huisarts het misschien weet, maar zelfs daar ben ik niet zeker van.
Als ik een bewijs kreeg, zal ik het wel bewaard hebben, en moet ik eens goed gaan zoeken... Maar
???? is er zo'n bewijs ????
pi_120428089
enfin. wij waren een weekendje weg dus en oma paste op. ravi heeft op vrijdag nog gegeten en daarna niet meer. zaterdags dronk hij nog, 's zondags ook niet meer. toen we (om iets over 11'en vandaag) terugkwamen gaf ik hem een crackertje en sangdrax schonk hem een glaajse sinaasappalsap in, dus toen heeftie 5 crackertjes en 3 bekers jus op :X :') :s)
  maandag 17 december 2012 @ 19:22:16 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120428172
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
Bewijs van inenting tegen mazelen (BMR-prik)

Vraagje: mijn dochter is allang geen peuter meer, en ze wil een paar maanden naar Amerika. Komt ze
vragen om het bewijs dat ze tegen mazelen is ingeënt. Ik weet het meer dan 20 jaar later niet meer: kreeg je daar een bewijs van???? Een oproep, dat wel, maar die heb ik niet bewaard. Ik heb gezegd dat de huisarts het misschien weet, maar zelfs daar ben ik niet zeker van.
Als ik een bewijs kreeg, zal ik het wel bewaard hebben, en moet ik eens goed gaan zoeken... Maar
???? is er zo'n bewijs ????
volgens mij is dat een groene kaart. Tenminste, voor mij wel. :D ik heb een boekje van de entadministratie
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120428497
BE, hier precies hetzelfde verhaal. de kinderen mogen het toetje uitzoeken als ze meegaan boodschappen doen. En dat is dan uiteraard zoet en ongezond. :Y)

Voor de overige dagen heb ik altijd twee pakken yoghurt, één pak vanille vla en één pak chocolade vla en dat eten we dan in allerhande combinaties. (Yoghurt met een scheutje hagelslag is ook favoriet ;) ). Op is op en als we nog wat dagen over hebben tot de boodschappen weer gedaan worden is het toetje fruit.

Verder eten ze goed en gezond. Ik heb geen enkele zorgen over gewicht, gezondheid, whatsoever. Mijn zoon is gemiddeld: lengte en gewicht netjes in verhouding, mijn dochter is wat licht. Lengte op de +1 en gewicht op de -1. Maar dat is echt haar bouw, ze eet echt best veel op een dag juist. Ik kan me daar echt wel eens over verwonderen.

Ik ben zelf opgegroeid met toetjes na het eten (en later ook een kopje koffie na het eten O+ ) en mijn kinderen genieten er ook van. Volgens mij is daar niks mis mee, toch?
pi_120428499
voor wie het miste; die waterpokkies dreigen al een weekje of wat; vrijdag (de dag dat we weggingen) brak het door ;( tis hetzelfde verloop als bij selene; veel moe, weinig echte last, zeg maar/ maar toch.

er was nog een smeltmomentje toen oma net weg was, ik liep de woonkamer in en zag dat ravi met mijn printer aan het prutsen was. "heeeeeeej! wat doe jij daar? dat mag niet :N " en hij trok een lipje en keek zo zielig! dus ik pak hem op, en hij klemde zijn armpjes rond mijn nek, dus ik zeg "agoss, zo erg is het toch niet? je mag niet aan de printer, dat weet je toch?" en er kwam een hartverscheurende snik uit en die armpjes lieten niet los!

nja, na een tijdje was het wel weer goed :+ het wurm. en dat mondtrauma he. dat blijft nu en dan opspelen. elke keer als er iets is, dan wil hij niks in zijn mond.
pi_120428540
Lily, wat is je dochter prachtig! Ze heeft zoiets dromerigs over zich O+ . Dat herken ik helemaal niet van de mijnesen.
pi_120428654

[ Bericht 55% gewijzigd door groofskendezoveelste op 18-12-2012 19:05:39 ]
pi_120429075
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:40 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Een erin geslopen 'gewoonte'
Eerst deden we het soms.. maar in die paar zeldzame eet-weiger-weken zijn we ze juist wel gaan geven zodat ze wel iets op had... En gezien ze zo lekker kan eten nu vind ik het ook wel prima om iets na te doen.. Idd soms is het maar een handje druiven (of idd enkele partjes mandarijn/appel/banaan)
Het is ook heel fijn als je kind goed eet en graag dingen proeft! Als ik jou was zou ik lekker yoghurt en/of fruit blijven geven. En misschien kun je eens wat fruit kopen dat je normaliter niet koopt, bijvoorbeeld een hele ananas of meloen. Ik vind het altijd gezellig om zoiets samen op te peuzelen. In je eentje eet je niet gauw verse ananas of meloen.

Mijn kindjes vinden yoghurt met fruit erin ook heerlijk. Ik eet vaak overdag een bakje yoghurt met mandarijn of zo, en dan willen ze altijd meesnoepen. Op een of andere manier is van mijn portie eten altijd lekkerder. :+
pi_120429194
;) Hier regelmatig ander fruit... Ananas en meloen zeker.. O. is helemaal gek op ananas en staat al verlekkerd naast het aanrecht wanneer Marcek hem aan het snijden is
Ze kreeg al regelmatig kwark met fruit erin... yoghurt kan natuurlijk ook
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120429421
Gefeliciteerd met R, Groofsken! Leuke foto's!

Anne eet als toetje meestal yoghurt, soms een danoontje of vanillevla.
Yoghurt met fruit is inderdaad wel een goede...Anne is dol op zowel yoghurt als fruit maar de combi heeft ze nog nooit gehad :)

Ik vroeg Anne vandaag of ze met oma naar de winkel was geweest. Zegt ze: 'misschien wel, misschien niet'. Wijsneus :+
pi_120429472
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
R is trouwens drie geworden en dat hebben we dit weekend gevierd O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij heeft elvenoortjes *O* *O* *O*
wat een leukerd O+
pi_120429526
Elvenoortjes :D
pi_120429599
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Elvenoortjes :D
ja, sorrie. zo noem ik dat :@ tis elven en niet elfen.
pi_120429646
Ik denk omdat ze zo tussen zijn haartjes doorkomen? Ik zie het hier ook, maar eigenlijk komt dat door de kroon. Normaal zie je zijn oortjes niet. :)
pi_120429708
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik denk omdat ze zo tussen zijn haartjes doorkomen? Ik zie het hier ook, maar eigenlijk komt dat door de kroon. Normaal zie je zijn oortjes niet. :)
elvenoortjes zijn oortjes met zo'n snoezig puntje eraan O+
ik en de kinders hebben het ook allemaal :)
pi_120430394
Nou wij doen een poging om meneer van zijn speenverslaving af te krijgen. Zijn speen is kapot dus nu moet het gebeuren. Maar ach wat een drama bij het slapen. Huilen, huilen, huilen en ik kan dat niet en het gaat niet en ik wil mijhijn speen. Compleet met lange uithalen. Papaaaaaa. Mamaaa.
Mijn hormonen wat doe je :o Maar we zullen volhouden. Echt. Want ik ga geen nieuwe meer voor hem kopen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_120430935
gefeliciteerd, groofsken, met je kleine jongen :)
wat een schatje om te zien, en lange haartjes O+
pi_120433116
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 14:33 schreef pessie het volgende:
Ik snij boterhammen standaard doormidden en nathan krijgt dus per helft beleg. We beginnen met 2 halven en als die op zijn krijgt hij een derde halve en evt een vierde halve. Eerst deed ik de boterhammen in kwarten. Zo goi je dus max een halve boterham weg per maaltijd.
Nathan eet vla als toetje, de vanille schijnt voor beter slapen te zorgen. Heel soms hebben we een lekker toetje en dat mag hij ook. Als nathan avondeten weigert bieden we extra fruit aan.
Ik denk dat ik dat hier ook maar ga doen. De gastouder doet het ook zo, mijn oudste eet op zich redelijk qua brood, maar de korstjes worden steeds groter zeg maar en het opgegeten deel steeds kleiner. :') ik gooi driekwart brood weg 's morgens en dat begint me toch wel een beetje te storen. Ik ben er niet moeilijk in, als je geen honger hebt dan eet je niet, ik vind het prima, maar dat weggooien mja, zoveel te besteden hebben we niet... Zelfde verhaal met avondeten, ze eet gewoonweg niets, al maanden niet, misschien al wel een half jaar of meer niet. Fruit geven bij slecht eten vind ik wel een goeie, moeten we maar weer gaan doen.

Bij de jongste zijn we inmiddels overgestapt op Bulgaarse yoghurt en cornflakes voor ontbijt omdat ze glutenvrij brood niet eet. Gewoonweg helemaal niet, hoe ik het ook klaarmaak, wat ik er ook op doe. Ik kan haar geen ongelijk geven want het is ook niet te eten :') Weggooien vind ik echt vreselijk zonde want zo'n brood is superprijzig.

Toetjes doen we niet aan, we eten ze zelf niet, ik vergeet ze te kopen en soms passen ze ook gewoon ff niet in het budget. Als we wel toetjes hebben dan is het iets lekkers. Ijs of een lidl-noontje. Die toetjes met frutsels zoals smarties erop krijgen ze weleens bij opa ofzo maar ik koop ze eigenlijk niet. Ik denk dat ze twee keer per maand een toetje eten ofzo?
:)
pi_120434344
Groof, wat heb ik R al een lange tijd niet gezien, grote vent :D Nog van harte gefeliciteerd!!

Vlindur, van harte gefeliciteerd met Rienk! *O*

Toetjes krijgen ze hier meestal wel. Het kan vanalles zijn, voor deze week hebben we een pak yoghurt en vla. De kwarksticks zijn ook wel geliefd.

Mignonne, jeetje balen dat glutenvrij brood niet te eten is. Vindt ze yoghurt en cornflakes wel lekker?

Estrys, sterkte... Slaapt hij nu wel?
pi_120434834
Ja na een half uur op hem inpraten zei hij heel zielig: 'welterusten mama' en snikte nog wat na toen ik zijn kamer uit ging. Maar het was wel stil. Hopelijk slaapt hij gewoon door. Hij heeft normaal snachts ook bijna nooit zijn speen in zijn mond.
  maandag 17 december 2012 @ 21:36:50 #227
259886 pessie
pi_120435693
Simmu, wel lekker dat je even met je man weg kon. Vervelen s dat ravi zich dan niet meer zo goed voelt om te eten en drinken. Vond je het zorgelijk?

Mignonne, nathan at ook slecht brood, dus nu haal ik op brooddlag 3 fijnvolkoren broden bij de bakker en dat vind ie veel lekkerder (is het natuurliJk ook) maar daar gooi ik liever niet al te veel van weg. Ik had helemaal niet meegekregen dat je jongste yoghurt kan eten *O* .

Bij nathan hou ik misschien wat teveel rekening met hem :@ hij zal nooit een dik kind zijn, ik vind hem juist smaller worden en helemaal niet eten durf ik niet aan. Als ik stamppot maak heb ik voor nathan vaak een restje pasta van een paar dagen eerder. Hij eet echt geen aardappel. Met hutspot haal ik wat wortels voor hem uit de pan maar bij boerenkool vind ik dat niets.
pi_120435834
Estrys, ik hoop ook voor je dat hij lekker doorslaapt en niet meer aan zijn speen denkt!

Ik moet eigenlijk maar opbiechten dat Dyon tot op heden voor het slapen nog een flesje melk heeft gekregen. Hij heeft beloofd dat als hij 3 jaar wordt hij zijn flesje weg zou gooien. Dat is dus morgen...ben benieuwd.
We zijn er zelf wel makkelijk in geweest aangezien hij echt de behoefte leek te hebben (hij werd er rustig van) en het qua gewicht ook geen kwaad kon bij hem.
  maandag 17 december 2012 @ 21:42:57 #229
259886 pessie
pi_120436120
Nathan heeft een paar weken gewone melk gehad voor het slapengaan maar zijn ontlasting werd er heel dun van, daar zijn we dus snel weer mee gestopt, vlak voordat ie 2 werd. Hij kreeg er luieruitslag van.
Claudia, dank voor de eye opener. Nathan eet veel mandarijnen en inderdaad uitslag hier opeens.
pi_120436403
Ja ze eet de yoghurt en cornflakes goed hoor! Dat is wel fijn, ze vindt het lekker en lepelt het zo weg. De oudste ook dus wellicht stappen we gewoon helemaal over op yoghurt, ik vind het allemaal best.

Hier ook flessen voor het slapengaan, jongste krijgt het nog steeds, ze wordt over anderhalve maand 2, ik zie ons er voorlopig nog niet mee stoppen. De oudste krijgt nu geen melk meer maar toen ze 2 was wel. Ze drinkt niet erg graag melk.
Mijn oudste groeit de afgelopen maande behoorlijk in de breedte, ik heb nu weer het gevoel dat ze weer de lengte in gaat, broeken worden weer wat te kort, truitjes sta ik steeds naar beneden te trekken enz. Ik vind dat zo grappig hoe dat gaat :D
pi_120436599
Rienk en Groofsken met je jongen gefeliciteerd!

Estrys, lastig, hier was het ook 2-3 dagen afzien met het afwennen van de speen en hij kreeg vervangend speelgoed mee naar bed, dat hij dan niet kon missen.

Spring, als je kindje alleen likt aan het brood, kan ik me voorstellen dat dat erg vervelend is. Wij zeggen dan hier dat er niet alleen beleg van het brood gelikt wordt. Ik geef nu uit voorzorg vaak na de eerste boterham een halve boterham. Aangebroken fruit of joghurt bewaar ik ook nog eens om later op te eten.

BE zo grappig, hier is precies hetzelfde favoriet cars joghurt en laatst zo'n joghurtje met smarties. Zoiets geef ik op het weekend ergens op de dag als toetje, voor ontbijt of tussendoortje. Verder doen we zelden toetjes en als dan is het vaak fruit, soms wat vla (met fruit), appelmoes of in de zomer eens een ijsje.

Wil niet waar hebben dat mijn kleintje gauw naar school gaat maar de oproep is er toch echt al.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120437906
Groof gefeliciteerd!!!

Estrys och wat sneu.. Hopelijk went hij snel....

Flesjes zijn hier al lang de deur uit.. ze aarde er ook niet echt meer naar (helaas ;) )
Maar haar speentje is heilig... na een periode dat we hem best een eind konden afbouwen is het na de drukte van die lieve Goedheiligman weer helemaal speen voor en speen na..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120438221
mijn oudste heeft ook nog een speen hoor Lamb. Ik vind het prima, ze troost zich ermee en een knuffel pak ik ook niet af. Komt vanzelf. Ze heeft hem een kwartier in ofzo als ze gaat slapen en daarnaast in de auto.
pi_120438336
Helaas heeft O. hem bijna de hele nacht in haar mond... en idd in de auto...
En op het moment is het aankleedkussen er ook weer bij gekomen..

Via de webcam zien we soms wel dat hij eruit valt.. maar zogauw ze gaat draaien zoekt ze hem automatisch weer op

Had laatst het idee het ook aan haar tandjes te gaan zien.. das de reden dat we een poging tot afbouwen hebben gedaan..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120438635
ah, ok. Ik zie dat de oudste hier ook een beetje zo'n boogje begint te krijgen, maar toch kan ik er niet zo wakker van liggen. Komt wel goed.
pi_120438685
Seb bijt hem steeds kapot. Dus dan lijkt de tijd gewoon daar. Ga niet steeds nieuwe kopen. En hij is over drie weken alweer vier.
pi_120439554
Spannend estrys. Ben benieuwd hoe de nacht gaat.
Ik ben met Mex ook aan het afbouwen, tijdens het ontbijt stop ik hem snel in m'n zak endan gaat ie maar school en pas als hij er maar vraagt laat in de middag geef ik hem.
Of hij vind er vaak eentje ergens in een bakje of speelgoedkist. Belachelijk hoeveel spenen we hebben eigenlijk.
Maar ik denk dat we hem s'nachts nog lang gaan gebruiken.
Flesje melk niet meer sinds hij twee is geworden, hij dronk er zelf steeds minder van, dus nu poetsen we tanden voor het slapen gaan ipv in bad. Meteen een nieuw ritueel.
pi_120440325
Ben nu 1 keer erheen geweest. Half slapend gaat hij rechtop zitten. Wil niks, schopt een beetje en lijkt wat bozig. Maar ging vervolgens weer liggen, kreunde wat en sliep volgens mij weer. We zullen zien.
pi_120441180
Tess veaagt er niet meer om. Soms zegt ze wel: ik ben een hele grote meid hè mama... ik heb mijn fup weggegooid..
Tess' tanden stonden helemaal naar voren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120442057
Nu niet meer vicky? Haar tanden?
pi_120448749
Dusss om 19:30 naar bed. Om 20 uur sliep hij. Om 22:30 wakker, om 2 wakker en om 5:15 klaarwakker en niet meer gaan slapen. Voor een kind wat normaal van 19:30 tot 7:30 aan 1 ruk slaapt vind ik het een bagger nacht. Nu doorpakken maar argh.
pi_120449218
Succes Estrys! Wij zijn nu 2,5 week geleden cold turkey gestopt met spenen. Ze zijn meegegaan naar Sinterklaas voor de baby-pietjes. En inderdaad, eerste nacht was dramatisch... maar bij het opstaan de volgende dag vond ze zichzelf heel stoer. Daarna nog een week of wat af en toe verdrietig om de speentjes en of ze al weer terug kwamen, maar nu heb ik haar al een goede week niet meer over die dingen gehoord. Zelfs toen ze van het weekend naast vriendinnetje mocht slapen die nog wel speentjes heeft, heeft ze er niet om gezeurd. Ook niet afgepakt of zo, viel me echt mee! :D
pi_120449280
Hij heeft het er erg moeilijk mee. En ik misschien nog wel meer. Ik kan zo slecht tegen dit soort nachten. Maar het is bij ons geloof ik vaker een kwestie of wij eraan toe zijn om door te pakken. En dan blijkt het uiteindelijk helemaal niet zo heel erg. We zullen zien vanavond.
pi_120449353
Ik vond het ook vreselijk hoor... voelde me de slechste moeder ooit. Minke lag echt smekend aan mijn voeten, compleet in tranen of ik alsjeblieft sinterklaas wilde bellen of ie niet wilde komen om de speentjes te halen. Ik had echt een kut-avond. Maar nu een paar weken later ben ik zo blij dat we hebben doorgepakt! Ik vrees alleen het moment dat de spenen die ik niet kon vinden alsnog boven water komen :X
pi_120449413
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:21 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vond het ook vreselijk hoor... voelde me de slechste moeder ooit. Minke lag echt smekend aan mijn voeten, compleet in tranen of ik alsjeblieft sinterklaas wilde bellen of ie niet wilde komen om de speentjes te halen. Ik had echt een kut-avond. Maar nu een paar weken later ben ik zo blij dat we hebben doorgepakt! Ik vrees alleen het moment dat de spenen die ik niet kon vinden alsnog boven water komen :X
Smekend ja, gisteren in bed hier. En dan is het even slikken maar moed houden.
Ik mis er ook nog eentje. Heb al goed gezocht maar ik denk dat hij hem zelf verstopt heeft.
pi_120449561
arm grut en arme mama's zo zonder de speentjes, sterkte jongens! :*

@pessie; mwach, heel zorgelijk vond ik het niet. ik ben eraan gewend dat ravi mondweigert als er iets is. en oma is echt veel te druk en chaotisch voor ravi. dat trekt hij niet. heeftie van mij :P

er was machtsstrijd om de toetjes (die smartiesdingen). er was machtsstrijd om aandacht, er was het hele weekend strijd en gedoe denk ik. oma zag er ook lichtjes afgepeigerd uit en gaf tegen sangdrax toe dat ze het niet lekker aankon. het huis was ook een puinzooi, ben net klaar met orde herstellen }:|

maar: gisteravond hadden we alweer vrolijk etende kindertjes hoor. van oma's chili. die ze de avond ervoor niet moesten :D vanochtend ook prima gegeten, dus pokkieman doet het alweer prima :)
pi_120449566
Hier hebben we t hetzelfde aangepakt Lijnloos, al had ze m vrijwillig in de schoen gedaan en heeft ze m 's avonds ook weer teruggehaald uit dr schoen toen Sint nog niet langsgeweest was. Lastig vond ik dat, want het was haar eigen idee geweest om m in de schoen te stoppen (gevoed vanuit de creche denk ik) en ik wilde ook geen vervelende sinterklaasassociatie. Maar na vervolgens nog 5 minuutjes zuigen riep ze me om te zeggen dat ze nu echt klaar was, hebben we m teruggestopt in de schoen en heb ik haar er niet meer over gehoord terwijl ze er nog zó verknocht aan was...De 3e nacht sliep ze echter bij opa en oma waar t wel flink drama was, want de spenen die ze echter bij oma had had ze écht niet aan sinterklaas meegegeven hoor! Die hebben 's nachts helaas dus toch maar toegegeven (heel vervelend, maar begrijpelijk want t was daar een dramanacht met veel groeipijn en dus echt troost nodig) nu weet ze heel goed dat ze thuis geen speen heeft en bij het incidenteel bij opa en oma slapen wel, punt..dat moeten we over een tijdje maar eens zien hoe we dat oplossen.

Mijn hart brak alleen vorige week toen ik M's kerstpakket aan het opruimen was, heel even t speentje uit de moedersnoeppot ( :') ) haalde, Jelte viel, en ik 3 seconden later overgelukzalig ineens hoorde "mamaaaaa.. :o heb je m teruggehaald? *O* " verdorie!!! Ik was niet eens in staat een goeie smoes te verzinnen maar heb m direct weer weggepakt en haar afgeleid en ze heeft t er alsnog nergens meer over gehad. Maar wat kon ik mezelf toen wel wat doen zeg! Zij zo stoer en ik zo stom..buhhu

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 18-12-2012 08:49:30 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_120449609
Oei Poppedein, da's wel effe onhandig ja. Ik moet ook echt effe nog in haar kamertje zoeken. Ik ben bang dat er 1 of 2 onder de commode liggen, en daar flikkert uiteraard nu ongeveer elke avond wel iets af/onder... dus elke keer lekker laten liggen, komt wel een keer omdat ik te bang ben dat als ik er met haar erbij onderkruip er dan meer ondervandaan komt dan me lief is op het moment :+
De speentjes hebben we in een grote envelop gedaan (iets van 8 waren het er) en in onze brievenbus gestopt. Later heb ik hem eruit gehaald en in de baby-kledingdoos gedaan om te bewaren. O+
pi_120449702
Wb timing is het misschien wat onhandig. Zo vlak voor naar school gaan (14 jan) en een nieuw zusje. Maar zo zitten we dus al vanaf de zomer te kloten over timing. Er lijkt steeds weer iets te komen waardoor wij zeiden: nu niet. Nu ging gisteren zijn laatste kapot dus nu dan maar doen.
pi_120449799
Timing om iets af te nemen wat troost geeft is hoe dan ook altijd bagger Estrys .. Wie weet hoe t m juist afleiding of bevestiging geeft .

Mijn tandarts zei overigens dat hij de speen pas echt afraadde zodra de eerste tand gewisseld werd. Lena heeft ook echt een open beet door de speen en hij beweert nu dat die volledig zal verdwijnen als je maar stopt met de speen direct bij t uitvallen van de eerste melktand..we'll see. Ik heb tegenwoordig al niet meer de illusie dat je zonder speen of duim wel onder een beugeltje uitkomt ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Poppedein op 18-12-2012 09:09:29 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_120449844
Hier is de speen op de 3e verjaardag op de post gegaan voor de baby's. En na een paar nachten was het eigenlijk wel ok. Ze heeft wel wat gesputterd hoor en ik heb ook de neiging gehad om er toch weer een te gaan kopen, maar ik blij dat we het toch maar niet meer hebben gedaan...
Oudste is gelukkig spontaan gestopt met duimen, haar tanden staan echt in een soort boogje :{. Maar goed, daar hebben ze evt beugeltjes voor als het nodig is...
(overigens heb ik zelf lang geduimd en nooit een beugel gehad... en mn tanden staan recht, volgens mij is het ook aanleg, hoe makkelijk je tanden scheef zouden gaan staan...).

Toetjes krijgen ze hier gewoon, wisselt wat we hebben. Dan gaat er in elk geval nog iets in. Want avondeten is niet hun favoriet, behalve frietjes en pannenkoeken ;).
Brood gaat redelijk, bij vlagen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:05:29 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120449865
Ik ben accuut gestopt met die spenen toen ik die ronde beet zag bij mijn jongens. :o ik vind het geen kijk. :@( dit was rond 2 jaar)
Het herstelde echt supersnel. Daar verbaasde ik me over. Bij oudste nu wel een beugel maar dat komt niet door de speen maar doordat t lang duurde voor zijn gewisselde tanden terug groeiden.
Middelste hoeft geen beugel. En jongste duimt dat t een lieve lust is maar heeft gebit als oudste dus ook een beugel tzt

Ze mochten hier ook geen speen overdag trouwens en al helemaal geen gesprek voeren met zo'n ding in hun snuit. :@
pi_120449878
Ik zou veel eerder stoppen met een speen dan dat er gewisseld gaat worden. Gewoon bij een maand of 6 al. In elk geval, voordat ze gaan praten.
pi_120449942
Hier ook een week na de eerste verjaardag gedaan bij de 2 oudste. Geen drama's gehad. Matthias heeft hem nog wel maar echt alleen in bed. Die mag nog tot de baby 1 week oud is. Dan is mijn lief ook vrij en slapeloze nachten hebben we dan toch al...
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120449946
Ik ga proberen geen speen meer te geven. Heb het toen op aanraden van het cb gedaan. Maar anders inderdaad zo snel mogelijk voor het jaar iig er weer af. Dit gezeik nooit meer. En dan het commentaar in de omgeving. In een winkel, wildvreemde met opmerkingen. :(
pi_120449973
Als mini enorme zuigbehoefte heeft, dan komt er gewoon een speentje. Maar die zal ik vrij snel afbouwen ja.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:14:08 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120449997
Estrys, Sasha spuugde hem zelf met 6mnd uit en dat leek me dus een mooi moment voor Oscar om het ook te proberen. En zowaar werkte dat.
Scheelde misschien dat ze hem bij ons eig. vanaf het begin af aan vrijwel alleen kregen als ze gingen slapen.
Natuurlijk in het hele prille begin wel wat vaker, idd voor letterlijke engelse benaming: pacifier, om ze wat rustiger te krijgen en voor de zuigbehoefte, maar dat hebben we toen al snel afgebouwd. Niet zomaar op elk moment die speen erin stoppen. Dat vonden wij nergens voor nodig.
pi_120450031
Mijn neefje van ruim 3,5 loopt hele dag met dat ding in. Zelfs met eten nog. Verschrikkelijk vind ik. Maar ja...
pi_120450118
Zit nu een beetje in de 'had ik maar' fase maar ja daar heb ik nu niks meer aan. Komt goed, als jullie het kunnen kunnen wij het ook! :)
pi_120450161
Tis vaak maar een paar nachten. Volgende week ben je blij dat je doorgepakt hebt.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:29:58 #261
259886 pessie
pi_120450294
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn neefje van ruim 3,5 loopt hele dag met dat ding in. Zelfs met eten nog. Verschrikkelijk vind ik. Maar ja...
Dat kan ik me echt niet voorstellen. Hier ook alleen in bed, daar komt bij dat als hij hemuit bed haalt en dat ding ergens ligt hij gewoon pech heeft. We hebben 1 speen, voor als hij gaat slapen. Wanneer ik zelf ga slapen trek ik de speen uit zn mond. En praten met speen doen we al helemaal niet, met een familie vol stotteraars en andere spraakproblemen gaan we niet iets extra prikkelen.
pi_120450372
Ja ik snap het ook niet. Bij mijn ouders mag ie de speen alleen met slapen en hoor je hem er ook niet over. Maar thuis... Je kan hem niet eens verstaan als ie wat zegt. Zonder speen ook niet trouwens. Logopedie wilde hem nog niet helpen zolang ie de speen heeft.
pi_120450514
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja ik snap het ook niet. Bij mijn ouders mag ie de speen alleen met slapen en hoor je hem er ook niet over. Maar thuis... Je kan hem niet eens verstaan als ie wat zegt. Zonder speen ook niet trouwens. Logopedie wilde hem nog niet helpen zolang ie de speen heeft.
Dat is natuurlijk niet raar he?
pi_120450522
Seb pakte hem stiekem. Dan was hij ineens even naar boven. Vijf minuten sabbelen en weer terug. Ook op het Kdv. Daar staat zijn mandje laag in de kast. Lag daar de speen in dan zat hij heel stil achter de bank in de hoek. Dacht de ene leidster dat hij straf had gekregen van de ander. Maar dan zat hij dus gewoon stiekem met dat ding en zijn knuffel. Een paar minuten en dan weer spelen. Verslaving dus.
pi_120450611
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet raar he?
nee vind ik niet. Mijn schoonzus blijkbaar wel want ze neemt hem ook niet af. Ventje moet straks met gigantische spraakachterstand naar school. Zij denkt dat school dat wel bij trekt.
pi_120450674
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:44 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

nee vind ik niet. Mijn schoonzus blijkbaar wel want ze neemt hem ook niet af. Ventje moet straks met gigantische spraakachterstand naar school. Zij denkt dat school dat wel bij trekt.
School verwijst door naar logopedie. En verder is het onwijs sneu dat de andere kindjes niet kunnen verstaan wat er gezegd wordt.
pi_120450776
Mika heeft ze gehad tot 3 weken voor hij 4 werd. Hij kreeg ze alleen met slapen, of als hij heel druk was (rustpunt) zijn tanden stonden heel lelijk maar dat trok heel snel weer goed!
Seth heeft ook een tuut, alleen met slapen.
pi_120450843
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

School verwijst door naar logopedie. En verder is het onwijs sneu dat de andere kindjes niet kunnen verstaan wat er gezegd wordt.
Ja en.de school waar ie straks heen gaat staat in contract met de logo die niet wel helpen. Dus zijn ze mooi klaar mee.
pi_120451184
Hier van te voren geroepen er komt nooit een speen. maar yaro had zo'n zuigbehoefte dus toch overstag. hij krijgt hem alleen met slapen dus maak me er niet druk.om. is ook niet de hele nacht in.
Als hij de kans krijgt wil.hij hem.overdag ook maar daar geven we niet aan toe.
pi_120451771
Mex ligt in een deuk om je avatar Menicole :D
pi_120465369
Meimeltje gefeliciteerd met Dyon!!! *O* *O*
en groof ook nog van harte met R. *O* *O*

Hier zijn we 28 oktober met zn speen gestopt, er was een beneden kwijt (lag naast de tv) en ik heb gezegd dat alle spenen kwijt waren. gauw zn andere 2 boven weggehaald (hij had er 3 in totaal waarvan hij 1 niet wilde, zo'n hele harde van 18mnd) en er is eigenlijk helemaal geen drama geweest. Viel me zo mee :o

Of zn tanden nu rechter staan weet ik niet. Rienk had ook een flinke boog, maar met de missende tand lijkt het sowieso al anders :)
Volgende project is zindelijkheid. Zonder luier gaat het prima, poepen én plassen. Maar zodra hij een onderbroek aankrijgt plast hij daar in.

Op de peuter wilde hij daar plassen en daarna geen luier meer aan en tnt is de broek nog droog maar heeft hij ook nog niet geplast. hij hoeft ook nog niet zegt ie. We wachten af..
pi_120465856
De hele dag geen woord gevallen over de speen. :) Zelfs niet bij een beetje verdriet. Hebben nu wel blauwe Piet Piraat hagelslag in de kast :P
Benieuwd vanavond bij het slapen. Ik ben er klaar voor.
pi_120466119
Succes alvast!
pi_120466254
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:11 schreef Troeta het volgende:
Nu niet meer vicky? Haar tanden?
heb het idee dat ze wat.minder ver naar voren.staan..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120467833
Dyon gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wat zag je er weer feestelijk uit vandaag :D

Estrys dat klinkt al goed! Ik hoop mee op een goede avond..
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:00:10 #276
259886 pessie
pi_120473351
Nathan zit voor het eerst in het nieuwe bad O+ hij wil er niet meer uit :D
pi_120477021
Vicky ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Dat is toch een heel normaal peutergebitje of zie ik dat verkeerd?

Hier hebben wij de speen alleen voor nood (in winkels ;)) en in bed gebruikt van het begin af aan. Dat ging al heel snel over naar alleen overdag in bed, vanaf 6 mnd ofzo. En bij 1,5 hebben we hem afgeschaft. Ik vind het werkelijk geen gezicht en ze had het ding niet echt nodig, dus vandaar ook de keuzd om zo snel mogelijk af te bouwen. Met kerst is ze een jaar speenloos. Wij hebben ze spenen overigens nooit allemaal weggegooid, soms vindt ze er eentje en die gooit ze dan zelf even weg. ;)

Hier hadden we vandaag een klein drama. Ik werd op mijn werk gebeld door het kdv, Lisa was heel hard gevallen op de punt van een kozijn op de grond. Ik zat in een vergadering met de directie en het mt en ben zo weggegaan. Lisa was dus precies met het stukje neus dat tussen de ogen zit op het kozijn gevallen. Het was flink open geschaafd en binnen no time helemaal opgezwollen zei haar juffie. Ik ben letterlijk naar het kdv gesjeesd en daar trof ik juffies aan met hele bezorgde geschrokken gezichten. En mijn meisje, helemaal wit weggegtrokken en er was slecht contact mee te krijgen. Ik had in de tussentijd de dokter al gebeld, dus we hebben haar aangekleed en samen met haar juffie zijn we naar de dokter gegaan. We hadden echt de grootste moeite haar wakker te houden, ze was moe en wilde slapen, zo had ik haar nog nooit gezien. Conclusie van de HA was dat het neusje gelukkig niet gebroken was en ze ook geen hersenschudding heeft, daarvoor schijn je op je schedel te moeten vallen en dit was echt het neusstukje. De sufheid kwam volgens de HA van de val, pijn en schrik etc. bij elkaar. Kortom, geen wekadvies en haar gewoon haar gang laten gaan. In de auto sliep ze direct, maar ze werd thuis weer wakker toen ik haar naar binnen tilde en toen ging het ineens met de minuut beter. Ze begon weer te bewegen, te praten en zelfs te zingen en dansen na een half uurtje. Haar neus is echt ontzettend dik en blauw, maar dat lijkt nu het enige te zijn. Pff ik ben vandaag wel weer 5 jaar ouder geworden in een half uur tijd, ik ben echt shakey naar huis gereden, brrrr zoiets hoop ik nooit meer mee te maken. Ik vond het echt verschrikkelijk dat ik ergens anders was dan Lisa, ondanks dat niemand er iets aan kon doen, maar toch. Gelukkig gaat het nu prima met haar, al laat ik haar wel bij mij in bed slapen vanavond, gewoon zodat ik haar even in de gaten kan houden.
pi_120477317
Wat een schrik! :o

Blijft ze morgen (sowieso) thuis?
pi_120477343
Het was veel erger Nikkie..

Jeetj wat moet je geschrokkn zjn...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120477459
Dank voor het meedenken over het eten, dames. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat handig is. Ga er nog eens een ei over leggen. :)
pi_120478166
Pfff Nikkie, wat een schrik zeg. Je arme meiske...

Spring, leg ze ;).

Dilemma... peuter vindt de luier/het luierbroekje voor 's nachts, niet lekker zitten en ze wil hem uit.
Maar, ze plast nog best wel veel 's nachts. Ik heb haar uitgelegd dat het ook niet fijn is als ze in haar bed plast en dat haar buik nog niet helemaal snapt dat de plas er dan in moet blijven als ze slaapt.
Nu zit ik te denken dat we haar kunnen laten plassen voordat wij gaan slapen, maar ik weet ook niet of dat handig is...
Iemand anders nog tips?
pi_120478327
Nou Spring, mevrouw wil dus per se naar het kdv. Ik kijk het morgenochtend even aan. Sowieso is mijn vader thuis, dus daar kan ze heen als het 's morgens vroeg al niet gaat. Gaat het wel, dan wil ze denk echt wel naar het kdv en mocht het daar toch niet blijken te gaan dan is mijn vader er binnen 5 minuten. Scheelt ook wel dat woensdag een dag is met heel weinig kindjes, stuk of 10 waaronder ook een paar babies. Normaal zit ze op een horizontale groep en woensdags is dat een verticale door het kleine aantal.

Hier een foto van mijn arme ding. :( (sorry voor formaat, maar zit op tablet en kan niet verkleinen, daarom spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door _NIKKI_ op 18-12-2012 21:15:47 ]
pi_120479626
ach, het arme wurm nikki ;(

hier een en al machtstrijd (over belangrijke dingen, dus ik moet er in mee), gooien met alles en zelfs de poes een mep gegeven :X
pi_120480656
De laatste keer dat jen hier d'r eten met bord en al van tafel smeet dook ze zelf al weg omdat ze wist dat ze echt te ver ging op dat moment.

Strijd. Fasen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:37:41 #285
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120480748
Aai over de bol voor je dochter Nikki,wat een schrik. Ook voor jou!

Waarom machtstrijd simmu?

Roy zegt hap hap hap :D zodra we de tafel dekken,en beginnen te zingen smakelijk eten...
pi_120480895
Leyla legt meteen haar bord op het bord van J, zodat ze de eerste is die eten krijgt. :D
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:51:56 #287
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120481994
Slim bekeken van leyla :D
pi_120482623
Nikki, jeetje dat is schrikken. Beterschap voor je meid. Hopelijk ben je gauw over de schrik heen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:11:36 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120483689
Nikki, wat moet je enorm geschrokken zijn, beterschap voor je meisje :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120485275
Pfff wat een schrik Nikki! Zeker dat suf zijn lijkt mij gekmakend op dat moment...
Gelukkig maar dat het meeviel!

Hopelijk gaat het snel beter Simmu...

Hier echt een rete voorbeeldig kind de laatste tijd...
Hele dag lief gespeeld, wil niets liever dan mij helpen met de was/vaatwasser/opruimen (en is dan nog echt nuttig ook) O+
Uiteraard wel even mopperen hier of huilmoment daar.. maar vooral gezellig
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120485747
Jeetje Nikki, dat is schrikken! Wel lief dat er een juf mee naar de huisarts ging!

Hier vandaag dus echt een 3-jarige :) Hij heeft het met vriendjes en vriendinnetjes op het kdv mogen vieren! Afgelopen weekend hebben we het thuis al gevierd, toch voelt het wel vreemd om het al eerder gevierd te hebben en hm op zijn verjaardag naar kdv te brengen. Hij had er zelf echter heel veel zin in, ondanks dat hij het een beetje spannend vond O+

Er stonden een paar foto's op fb van kdv:

pi_120486631
Meimel gefeliciteerd met je driejarge!

Lamb, dat suffe is inderdaad het ergste. Niet weten wat je kunt/moet doen mocht ze toch echt wegvallen. Ik was enorm opgelucht toen ze weer helderder werd. Ze weet overigens precies wat er gebeurd is, wie haar troostte, wie mee ging naar de dokter etc. Dat vond ik fijn om te horen van haar. Ondanks haar sufheid heeft ze dat allemaal wel opgeslagen. Mijn kleine slimpie. O+
pi_120495421
Ow Nikki dat ziet er pijnlijk uit zeg. Beterschap ermee en sterkt, wat een schrik en wat een zorgen.

Meimeltje gefeliciteerd. Hij ziet er echt jarig uit :)

Hier is de tweede speenloze nacht een feit! En mijn mond viel open van verbazing bij het naar bed gaan. Meneer gaf geen kik. Ik ben denk ik een uur steeds heel stil gaan luisteren onderaan de trap. Hij heeft er ook overdag niet naar gevraagd. :) Toch wel erg trots op mijn ventje!
pi_120495644
Nikki, dat ziet er idd pijnlijk uit. Ervaart je kindje het nog steeds als erg pijnlijk.

Meimel en Dyon, gefeliciteerd! *G*

Estrys, wat goed van Seb zeg. Ging toch wel snel dat afwennen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120495761
ach kijk Dyon nou, wat lief
natuurlijk ook alweer drie (mijn laatste zwangerschapslichtingkindjes)

gefeliciteerd :)
  woensdag 19 december 2012 @ 07:54:45 #296
259886 pessie
pi_120496028
Meimel nog gefeliciteerd!

Nikki, schrikken is dat !
pi_120496394
gefeliciteerd meimel *O* *O* *O*

en strijd. strijd over poes niet klieren, is hier een hele grote nono, aangezien we de allerliefste kinderpoes ooit hebben ( O+ ), over eten (oma had geprobeerd hem tot eten te krijgen middels omkopen via danoontjetoetjes), snoep, dingen vragen, krijgen, er 1 blik op werpen en dan weggooien (ben jij ff ^&*^%$@#), algeheel gooien met dingen, mij schoppen.

nog een dag of 2 en we zijn er weer vanaf. dan heb ik mijn lieve kleine konijntje weer terug. en tis echt een gevolg van het weekendje oppassen hoor. ze zijn allebei helemaal kapot. selene viel gister na school binnen 3 seconden in de autostoel in slaap. en arme ravi heeft wel het hele weekend te horen gekregen hoe zielig hij wel niet is met zn pokkies, maar er is niks aan gedaan. geen havermoutbadjes, geen zalfjes, niks. (alleen "heb je er geen last van lieverd? :N echt niet? :N nouuuuu, nu ben je aan het jokken hoor, want ik kan zien dat jij er echt heel veel last van hebt, weet je het echt zeker? wat nou manipulatief :X )
  woensdag 19 december 2012 @ 08:35:07 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120496473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Meimel gefeliciteerd met je driejarge!

Lamb, dat suffe is inderdaad het ergste. Niet weten wat je kunt/moet doen mocht ze toch echt wegvallen. Ik was enorm opgelucht toen ze weer helderder werd. Ze weet overigens precies wat er gebeurd is, wie haar troostte, wie mee ging naar de dokter etc. Dat vond ik fijn om te horen van haar. Ondanks haar sufheid heeft ze dat allemaal wel opgeslagen. Mijn kleine slimpie. O+
Dat is idd heel belangrijk, toen mijn oudste van 4 meter hoog uit een boom gevallen was dacht hij dat de huisarts z'n arm in t gips gedaan had, geen flauw idee meer dat hij in het ziekenhuis was geweest.

Fijn dat ze weer zo helder was.

Meimel gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120496487
en de meest populaire zin op het moment hier in hius: "van oma mag het wel }:| "

--> neen.
  woensdag 19 december 2012 @ 08:38:43 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120496512
En dan heb je ook nog kans dat het de helft van de tijd niet zo is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120496850
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:38 schreef Leandra het volgende:
En dan heb je ook nog kans dat het de helft van de tijd niet zo is :')
whatever. gewoon "nee" :)

kleine tip voor de exceemmoeders met waterpokkenkindjes: mijn huiduitslag op mijn handen explodeert op het moment van de calendulan kinderemulsie :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')