Die woonkosten heb je toch! Alleen reken dan eens uit wat het voordeligst is:quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:52 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Zo eenvoudig gaat die vlieger natuurlijk niet op, want in de tussentijd dat je wacht op het nieuwe huis moet je wel ergens wonen, dus maak je kosten.
5.5% op een minimale huur is nou niet bepaald indrukwekkend... Als de overheid scheefwonen daadwerkelijk zou willen aanpakken, zouden ze in 1 keer die huren moeten verhogen naar (zeg) 800 euro per maand. En dat is dan nog steeds weinig t.o.v. vrije sector.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:25 schreef Basp1 het volgende:
Vergeet je dan ook niet de 5.5% boven inflatie huurverhoging voor de bovenmodaal verdiener in de sociale verhuur mee te rekenen remco?![]()
Klopt, in jouw geval wellicht niet. Maar ik heb weinig zin om een 85k-flatje te betrekken.quote:Wanneer ik was blijven huren was ik in ieder geval niet voordeliger uit geweest, en die superdaling die sommigen hier neerzetten van kennissen van kennissen is er nog steeds niet geweest als ik de site van de woningbouw moet geloven (maximaal 5% daling in totaal ten opzicht van mijn koopprijs) , waarvoor ze nog steeds de boel verkopen.
Hoe zit dat eigenlijk bij faillissement van die corporatie?quote:Verder valt mijn woning onder koopgarant dus mocht ik deze met verlies aan hun terug verkopen dan betaalt de woningbouw alsnog 50% van het verlies.
Een lening voor een woning die gebaseerd is op een door het nibud/AFM vastgestelde verantwoorde berekening van inkomen vs. lasten en vervolgens toestaan dat die lening bijv. 50% afslossingsvrij is, heeft werkelijk niets te maken met het begrip "sub prime".quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Een VVD senator wil meer subprime hypotheken verlenen aan starters om de druk op de zeepbel te houden:
[..]
VVD voor als het nep-liberalisme en gesubsidieerd lenen uw lief is
Waarom zou 100% aflossen in 30 jaar wel een probleem zijn?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:03 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik vind de regels die men nu invoert zwaar overtrokken en de doodsteek voor de huizenmarkt die toch al op zijn gat ligt.
Ik bepleit helemaal nergens dat er meer geleend moet worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou 100% aflossen in 30 jaar wel een probleem zijn?
De regels gaan juist nog lang niet ver genoeg... Op termijn langzaam maximaal 100% lenen, het duurt nog jaren voor dat bereikt is, is nog steeds enorm veel, zowel historisch als internationaal gezien.
Knal dat naar max. 80%, in combinatie met een hypotheekrente (en Euribor) die ongetwijfeld niet eeuwig zo laag blijft, en kijk dan eens wat "de markt" doet...
Meer lenen lost een schuldencrisis niet op!
huis kopen zonder grond, kutconstructie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:51 schreef michaelmoore het volgende:
woningcorporaties bieden nu naast woongarant ook huur van de grond aan, zag ik net
zo raken ze die 1.500.000 woningen wel kwijt, slim gedaan
maar voor mensen die het anders niet kunnen financieren is t wel mooi en voor die corporatie ook, als ze al hun woningen verkocht hebben, dan hebben ze nog inkomstenquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
huis kopen zonder grond, kutconstructie.
Dus voor de grond die ze vrijwel gratis hebben gekregen moet ook betaald worden, naast het betalen vor het huis dat ze al 4 keer terugverdiend hebben? Wat een luiquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar voor mensen die het anders niet kunnen financieren is t wel mooi en voor die corporatie ook, als ze al hun woningen verkocht hebben, dan hebben ze nog inkomsten
ach die subsidies moeten ze mee ophouden, zo zinloos allemaalquote:
2500 bruto ??quote:Op woensdag 5 december 2012 10:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met hoeveel gemiddelde salarissen kan je nu een gemiddeld huis kopen?
2500 euro bruto en 250.000 ongeveer, dus ongeveer 100x, oftwel rond de 9 jaar?
Wat zou een gezonde ratio zijn?
Is dat niet een beetje weinig?quote:Op woensdag 5 december 2012 11:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
2500 bruto ??
salaris van een schoonmaker ??
30.000 jaar maal 4 keer = 100.000 euro mits je eigen geld hebt voor kosten koper
250.000 eigen geld ??quote:Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees het nog een keer want ik schreef wat anders
De gemiddelde eenverdiener woont niet in een gemiddeld huis van 250K, dus begin maar met je uitkomst door 2 te delen.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is alleen om de betaalbaarheid aan te geven in vergelijking met de salarissen
Die 2500 voor de schoonmaker? Tja.... misschien met de ploegentoeslag wel.quote:
Over een paar jaar gewoon weer in de meeste delen van Nederland.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar kan ik een huis kopen van 125k?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |