geven ze al dat 'verdiende' geld direct uit, ja, zo bouw je idd nooit wat opquote:Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik hier in de buurt kijk zijn het de (particuliere) huurders die meer en grotere auto's hebben dan de rest van de wijk... Komt op mij over als tijdelijk huren zolang de prijzen dalen!
Mijn punt is dat hetzelfde huis huren een aanzienlijk hoger salaris eist dan dat huis kopen. M.a.w. ideaal voor degenen die zich kunnen permitteren te wachten.quote:Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef Basp1 het volgende:
Waanzin dat mensen het opeens over autos moeten gaan hebben in een huizen topic alleen om daarmee hun gelijk van wachten tot het juiste moment te proberen te bepalen.
Dat is ook logisch, die zijn niet anders gewend dan hun geld over de schutting te gooien.quote:Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik hier in de buurt kijk zijn het de (particuliere) huurders die meer en grotere auto's hebben dan de rest van de wijk...
Jaha dan neem je een dacia lodgy. Groot genoeg om anderen de ogen mee uit te steken toch. Tja auto's intereseren mij geen zak, zo goedkoop mogelijk graag en rij er zo lang mogelijk in. Des te meer kan ik aan mijn huis of eigenlijk vakanties uitgeven.quote:Op maandag 3 december 2012 16:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Grote van de auto's gebruiken als argument
Mij ook niet. Ik rij wel al 20 jaar een middenklasse auto omdat comfort, veiligheid en betrouwbaarheid wel welkom zijn, maar altijd tweedehands. (No way dat ik BPM aftik, ook niet indirect...)quote:Op maandag 3 december 2012 16:50 schreef Tikbalang het volgende:
Tja auto's intereseren mij geen zak, zo goedkoop mogelijk graag en rij er zo lang mogelijk in.
Ja, want het staat al 11 dagen te koop...quote:Op maandag 3 december 2012 20:24 schreef Schuifpui het volgende:
[ afbeelding ]
2e keer al, volgens mij worden er mensen wanhopig.
Yep, kost je op een huis van 180K, zo'n 41K extra*. Daar moet je best wel even voor doorhuren...quote:
een keer raden wat er komend jaar met de huizenprijzen gaat gebeuren....quote:Op maandag 3 december 2012 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, kost je op een huis van 180K, zo'n 41K extra*. Daar moet je best wel even voor doorhuren...![]()
* 100% spaarhypotheek vergeleken met annuitair, dus beiden na 30 jaar afgelost.
De statistieken zullen wel omlaag gaan schat ik zo. Omdat de mindere woningen nog wel verkocht worden, en de mensen die niet perse hoeven te verkopen gewoon afwachten.quote:Op maandag 3 december 2012 21:35 schreef komrad het volgende:
een keer raden wat er komend jaar met de huizenprijzen gaat gebeuren....
Tja, hoop doet leven?quote:ze hadden het wel even contant mogen makan zodat je het tegen de huidige huizenprijzen af kunt zetten. zal zo'n 15k zijn schat ik in
die laatste opmerking begrijp ik niet. dat contant maken is nodig om geen appels (aankoopprijs nu) met peren (oplopende meerkosten tijdens de looptijd) te vergelijken. De meerkosten zitten vooral in de tweede helft vd looptijd waardoor de verdiscontering een groot effect heeft.quote:Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De statistieken zullen wel omlaag gaan schat ik zo. Omdat de mindere woningen nog wel verkocht worden, en de mensen die niet perse hoeven te verkopen gewoon afwachten.
[..]
Tja, hoop doet leven?
Wat bedoel jij met contant maken en 15K overblijven dan? Feit is dat als je voor 31 december een woning van 180K koopt met een spaarhypotheek, je dat in vergelijking met 1 januari 2013 41K scheelt. (Want spaarhypotheek mag dan niet meer)quote:Op maandag 3 december 2012 21:41 schreef komrad het volgende:
die laatste opmerking begrijp ik niet. dat contant maken is nodig om geen appels (aankoopprijs nu) met peren (oplopende meerkosten tijdens de looptijd) te vergelijken. De meerkosten zitten vooral in de tweede helft vd looptijd waardoor de verdiscontering een groot effect heeft.
dus je bedoelt te zeggen dat het nauwelijks effect heeft op de prijzen, zodra mensen beseffen wat je zegtquote:Op maandag 3 december 2012 21:41 schreef komrad het volgende:
[..]
die laatste opmerking begrijp ik niet. dat contant maken is nodig om geen appels (aankoopprijs nu) met peren (oplopende meerkosten tijdens de looptijd) te vergelijken. De meerkosten zitten vooral in de tweede helft vd looptijd waardoor de verdiscontering een groot effect heeft.
verschil tussen de contante waarde(nu) en de eindwaarde(na 30 jaar). en wat zij uitrekenen is cumulatief extra netto inleg zonder rente-effecten. als je het wil afzetten tegen de koopprijs nu is de contante waarde relevant voor de vergelijking.quote:Op maandag 3 december 2012 21:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met contant maken en 15K overblijven dan? Feit is dat als je voor 31 december een woning van 180K koopt met een spaarhypotheek, je dat in vergelijking met 1 januari 2013 41K scheelt. (Want spaarhypotheek mag dan niet meer)
Zet dat verschil consequent weg in een deposito en je hebt na 30 jaar sowieso al de helft van je woning gratis.
feitelijk wel, gemiddeld 1-1,5% per jaar verhoging. In CW is het andere koek, ca 15k op 2 ton huiswaarde.quote:Op maandag 3 december 2012 21:48 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
dus je bedoelt te zeggen dat het nauwelijks effect heeft op de prijzen, zodra mensen beseffen wat je zegt
Blijft staan dat als je nu een woning koopt voor 180K, of over een maand, je 41K meer betaald.quote:Op maandag 3 december 2012 21:51 schreef komrad het volgende:
[..]
verschil tussen de contante waarde(nu) en de eindwaarde(na 30 jaar). en wat zij uitrekenen is cumulatief extra netto inleg zonder rente-effecten. als je het wil afzetten tegen de koopprijs nu is de contante waarde relevant voor de vergelijking.
het gaat dus alleen niet om 41k afgezet tegen de huidige aankoopprijs. Als ik namelijk nu ca. 15k op een rekening zet tegen de hypotheekrente gaat dat om een equivalent bedrag aan die 41k over de looptijd. gezien de hoeveelheid te koop staande woningen op funda zijn de woningen voorlopig nog niet opquote:Op maandag 3 december 2012 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Blijft staan dat als je nu een woning koopt voor 180K, of over een maand, je 41K meer betaald.
Nu kun je er natuurlijk op hopen dat je voor 180K binnenkort een veel beter woning kunt kopen, maar de mensen die moeten verkopen raken ook op een gegeven moment op he..
Gezien de tijdspanne dat die hoeveelheid te koop staat, is men ook niet echt genegen de prijs omlaag te doen...quote:Op maandag 3 december 2012 22:20 schreef komrad het volgende:
gezien de hoeveelheid te koop staande woningen op funda zijn de woningen voorlopig nog niet op
uiteindelijk bepaalt de vraagzijde en dat komt door de specifieke eigenschappen van og. De koper kan/wil minder betalen en daarmee dalen de prijzen. Dat de verkoper daar niet aan wil betekent alleen dat hij/zij niet verkoopt.quote:Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezien de tijdspanne dat die hoeveelheid te koop staat, is men ook niet echt genegen de prijs omlaag te doen...
(Zou dat wel zo zijn dan had de fundateller niet zo hoog gestaan... Hoe hoger de teller, hoe meer het verschil tussen koper en verkoper groeit...)
Dat de te koop staande aantallen steeds maar stijgen, betekent dus dat de verkoper niet meegaat in de wens van de koper. Want wannabee kopers zijn er genoeg hoor. Kijk alleen maar in dit topic. Dat betekent alleen dat men niet kan kopen.quote:Op maandag 3 december 2012 22:27 schreef komrad het volgende:
Dat de verkoper daar niet aan wil betekent alleen dat hij/zij niet verkoopt.
Beiden lid van de tot-aan-de-oogballen-gefinancierd-en-'met-rente!!!!'-gesubsidieerd-generatiequote:Op maandag 3 december 2012 21:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Radar![]()
Het 4-ton-per-jaar-2-keer-Balkenende-mens vs de ze-kunnen-minder-lenen-en-onze-leden-krijgen-straks-minder-geld-voor-hun-oude-huis-voorzitter-van-de-leendersvereniging
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |