Nu we je delirium weer gehad hebben weer ontopicquote:Op woensdag 5 december 2012 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Over een paar jaar gewoon weer in de meeste delen van Nederland.
Nu op funda al 15000 te vinden tussen 75k en 125k dus zijn al netjes te koop.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Over een paar jaar gewoon weer in de meeste delen van Nederland.
Overal, behalve op de Kalverstraat.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar kan ik een huis kopen van 125k?
Zie hier de laatste toevoegingen in die prijsklasse... Ik som even op:quote:Op woensdag 5 december 2012 12:07 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nu op funda al 15000 te vinden tussen 75k en 125k dus zijn al netjes te koop.
Ik bedoel 100.000 kunnen lenen met 30k bruto per jaar.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die 2500 voor de schoonmaker? Tja.... misschien met de ploegentoeslag wel.
Dat is toch een normaal bedrag?quote:Op woensdag 5 december 2012 12:20 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik bedoel 100.000 kunnen lenen met 30k bruto per jaar.
Ik neem nog even een lijntje als je het niet erg vindtquote:Op woensdag 5 december 2012 12:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nu we je delirium weer gehad hebben weer ontopic
http://www.funda.nl/koop/heel-nederland/115000+/sorteer-prijs-op/quote:Op woensdag 5 december 2012 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Zie hier de laatste toevoegingen in die prijsklasse... Ik som even op:
-1 kamer voor 92k in Leiderdorp
-een afgeschreven portiekflat voor 125k in Utrecht
-een 80 jaar oud rijtjeshuis in Leeuwarden voor 99k
Allemaal stuk voor stuk objecten die zonder kunstmatige schaarste nog geen kwart hiervan zouden opbrengen.
Rijtjes containers kun je al vinden vanaf 95k. Dan wel ex huur woning en slimmer kopen idee erbij en hoop opknap werk. Waarom dan een opgeknapte dan 180k moet opbrengen weet ik ook niet en zal het er zelf ook niet voorover hebben.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is toch een normaal bedrag?
Maximaal 80% lenen bij een koopsom van 3,5..4,5 maal je bruto inkomen.
Dat we zijn gaan denken dat 230k voor een rijtjescontainer normaal is geeft aan hoever we van de realiteit verwijdert geraakt zijn. De huidige zeepbel kan alleen stand houden met belachelijk goedkoop geld, aflossingsvrij EN gesubsidieerd lenen.
Vandaar dat 150k straks nog aan de hoge kant is voor een rijtjescontainer die moeten echt weer naar de 100k willen we het systeem niet gaan opblazen d.m.v. hyperinflatie.
Raar dan dat een gemiddeld huis ongeveer 230/250 oplevert, volgens mij snap je de term gemiddeld nietquote:Op woensdag 5 december 2012 12:07 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nu op funda al 15000 te vinden tussen 75k en 125k dus zijn al netjes te koop.
Die snap ik prima wat gemiddeld is, maar daar hebben we helemaal niks aan natuurlijk wat een gemiddeld huis kost. Moet je eerst gaan bedenken wat een gemiddeld huis is. Dan opdelen in sectoren want dat gemiddelde huis kost afhankelijk van waar het staat ook weer meer of minder.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Raar dan dat een gemiddeld huis ongeveer 230/250 oplevert, volgens mij snap je de term gemiddeld niet
Je gaat toch niet voor 95k een krot kopen? Het idee van een 'opknappertje' is echt zo zeepbelquote:Op woensdag 5 december 2012 12:58 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Rijtjes containers kun je al vinden vanaf 95k. Dan wel ex huur woning en slimmer kopen idee erbij en hoop opknap werk. Waarom dan een opgeknapte dan 180k moet opbrengen weet ik ook niet en zal het er zelf ook niet voorover hebben.
Ik ga dat er ook zeker niet voor neerleggen. Met je eens gewoon slopen die zooi. Maar dan, cooperatie kan er niks nieuws neerzetten want geen geld, kopers kunnen niks zetten want geen lening probleem toch ???????quote:Op woensdag 5 december 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je gaat toch niet voor 95k een krot kopen? Het idee van een 'opknappertje' is echt zo zeepbel![]()
Zo'n woning moeten ze gewoon tegen de vlakte beuken en vervangen voor wat nieuwbouw. Nederlandse banken hebben al genoeg bouwvallen tegen de goudprijs op hun balansen staan
Het probleem is dat men niet heeft afgeschreven (leer je toch mooi wel op school) en die troep voor enorme bedragen op de balans heeft laten staan. Tja... pas nu komen de lijken uit de kast... is altijd zo tijdens een crisis.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:37 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ik ga dat er ook zeker niet voor neerleggen. Met je eens gewoon slopen die zooi. Maar dan, cooperatie kan er niks nieuws neerzetten want geen geld, kopers kunnen niks zetten want geen lening probleem toch ???????
Tja als men gaat afschrijven zou je de huren omhoog moeten doen. Ik zou zeggen afschrijven in 30 jaar dan oppotten 30 jaar. Hadden de gemiddelde 60-er jaren huurwoningen nou mooi gesloopt kunnen worden. Maar nee dus, kopers trouwens ook niet. Over minder dan 20 jaar heb ik mijn huidige woning afbetaald. Een ieder die het dan zou willen kopen kan ik dan wel een mooi prijsje aanbieden. Dat kan men dan ook mooi doen met huizen van overledenen, 50% van overwarde huis verplicht reserveren voor herbouw ofzo. Zo kom je wel mooi van wat oude huisjes af denk ik zo.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het probleem is dat men niet heeft afgeschreven (leer je toch mooi wel op school) en die troep voor enorme bedragen op de balans heeft laten staan. Tja... pas nu komen de lijken uit de kast... is altijd zo tijdens een crisis.
Totale waarde van de verkochte huizen delen door aantal verkochte huizenquote:Op woensdag 5 december 2012 13:25 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Die snap ik prima wat gemiddeld is, maar daar hebben we helemaal niks aan natuurlijk wat een gemiddeld huis kost. Moet je eerst gaan bedenken wat een gemiddeld huis is. Dan opdelen in sectoren want dat gemiddelde huis kost afhankelijk van waar het staat ook weer meer of minder.
Ik ben dit jaar verhuisd van een flatje (240k) naar een 2 onder 1 kap (240k) welke van die 2 is gemiddeld dan ????????
Het is een tijd geleden dat ik les had in statistieken. Maar "dat van jou hierboven" zegt niks over waarde van wat voor huis dan ook. Wat RemcoDelft zegt kijk bij het CBS.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Totale waarde van de verkochte huizen delen door aantal verkochte huizen
Zei ik zelf al hè, rond de 2500 bruto en 250k, dus moet je in Nederland ongeer 100 maanden sparen om een gemiddeld huis te kunnen kopen met een gemiddeld salarisquote:Op woensdag 5 december 2012 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Diego voetbalfan: i.p.v. hier te zeiken kan je dit ook even bij het CBS opzoeken.
Gemiddelde waarde is een cijfer dus zegt wel watquote:Op woensdag 5 december 2012 16:01 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Het is een tijd geleden dat ik les had in statistieken. Maar "dat van jou hierboven" zegt niks over waarde van wat voor huis dan ook. Wat RemcoDelft zegt kijk bij het CBS.
1 is ook een cijfer en zegt zonder context helemaal niks. Bij huizen is 1 groot gemiddelde gewoon totaal waardeloos als getal. Leuk om te weten dat het naar benden gaat maar is dat dan omdat iedereen goedkopere huizen is gaan kopen of is dat omdat iedereen minder is gaan bieden en accepteren op eigenlijk duurdere huizen. Feit is wel er is minder betaald maar je weet niet waarom en waarop. Daarom dus uitspecificeren dan weet je pas wat. Dan nog even delen door het totale woonoppervlak en pas dan kun je ergens wat gaan vergelijken.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gemiddelde waarde is een cijfer dus zegt wel wat
Stel dan ook niet zo'n stomme vraag van gemiddeld salaris tov gemiddeld huis. Van gemiddeld salaris kun je in ieder geval geen huis kopen van 240k. Tevens is dan de term gemiddeld huis NVT. Je vraag zou moeten zijn hoeveel hypotheek zou je dan eigenlijk moeten kunnen krijgen tov je loon. Hoe en wat voor huis het dan gaat worden is natuurlijk totaal niet van belang.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg je niet naar je interpretatie, die is net zo irrelevant als je reacties
Maar wonen er dan in een gemiddeld huis, alleenverdieners, 1,2 verdieners, 1,5 verdieners of 2 verdieners. En zo ja, waarom wil je dat dan perse afzetten tegen 1 gemiddeld salaris?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg je interpretatie niet of wat jij belangrijk vindt, ik vroeg met hoeveel keer je salaris in Nederland een gemiddeld huis kan kopen
Als het zo duidelijk is, waarom vraag je het dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja voor jou vooral veel vragen, blijf ze stellen, misschien leer je wat
Gemiddelde huizenprijs, lijkt me vrij duidelijk voor een normaal denkend mens
Dan gaat jou vraag nergens over. Je kan in een huis wonen van 500k met een loon van 1500 bruto. Je kunt het alleen niet kopen. De verhouding loon - huis kopen gaat aan de hand van de hypotheek en hoeveel eigen geld je hebt. Ook al verdien je 6k bruto, geen hypotheek, geen eigen geld dan kun je nog niet eens een huis kopen van 7k gewoon omdat je het niet hebt.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg niet hoeveel hypotheek je kan krijgen
Zou zeggen lees Het nog een keer en probeer het vooral te begrijpen
Kom op je kan het
Ik vraag helemaal niet of je het kan kopenquote:Op woensdag 5 december 2012 20:05 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dan gaat jou vraag nergens over. Je kan in een huis wonen van 500k met een loon van 1500 bruto. Je kunt het alleen niet kopen. De verhouding loon - huis kopen gaat aan de hand van de hypotheek en hoeveel eigen geld je hebt. Ook al verdien je 6k bruto, geen hypotheek, geen eigen geld dan kun je nog niet eens een huis kopen van 7k gewoon omdat je het niet hebt.
Omdat een vraag isquote:Op woensdag 5 december 2012 19:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het zo duidelijk is, waarom vraag je het dan?
Akkoord. In dat geval is het antwoord op je vraag of een ratio van 100 normaal is: ja.quote:
Zolang jij niet kunt aangeven wat je met een gemiddeld salaris bedoelt, en wat een gemiddelde huizenprijs inhoudt, is die ratio die jij aangeeft net zoveel waard als mijn antwoord...quote:Op woensdag 5 december 2012 21:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voldoende landen waar de ratio 60-70 is
Waarom ga je daar dan niet gewoon wonen, als NL toch geen meerwaarde voor je heeft...quote:Voldoende landen waar de ratio 60-70 is
Het gemiddelde salaris kan gemiddeld zijn gemiddelde huis prima betalen. Dus ja, die ratio van 100 is prima.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gemiddeld salaris en een gemiddeld huis
Daarom: Het gemiddelde salaris kan gemiddeld zijn gemiddelde huis prima betalen. Dus ja, die ratio van 100 is prima.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is een ratio van 100 prima?
Geen idee, en zolang jij geen idee hebt wat je zelf bedoelt met een gemiddeld salaris en een gemiddelde huizenprijs kan ik dat ook niet vergelijken. En jij ook niet.quote:Hoe is dat bij onze buurlanden?
Dat zeg jij nou wel, maar ik vraag me af of je stiekum niet in de war bent met een modaal salaris.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gemiddeld salaris is een gemiddeld salaris
Dat zelfs groen links inziet dat de woz maatregel ten opzichte van de huur ook niet in alle verhuursectoren echt goed gaat functioneren.quote:'Sluit woningen studenten uit van huurmaatregelen'
AMSTERDAM - Studentenwoningen moeten uitgezonderd worden van de maatregelen die het kabinet neemt met betrekking tot de nieuwe vaststelling van huurprijzen.
Hiervoor pleit Tweede Kamerlid Linda Voortman (GroenLinks) tegenover NU.nl.
Voortman vreest dat de nieuwe maatregelen van het kabinet er toe zullen leiden dat er minder studentenwoningen worden gebouwd, terwijl er al een tekort aan dergelijke woningen is.
Daling
In het regeerakkoord is afgesproken de huurprijs van woningen te baseren op 4,5 procent van de WOZ-waarde. Door de relatief lage WOZ-waarde van studentenwoningen leidt dit in veel gevallen tot een flinke huurprijsdaling, zo licht Jan Benschop, directeur van studentwoningcorporatie DUWO toe aan NU.nl.
"De huurprijs van een studentenwoning van de campus Uilenstede in Amstelveen daalt door de nieuwe regeling van 189 naar 80 euro per maand. Het zijn kolossale en desastreuze maatregelen. Studenthuisverhuurders gaan op deze manier failliet", aldus Benschop.
Bouw
Door deze inkomstendaling komt de bouw van nieuwe studentenwoningen in het gedrang, zo waarschuwt GroenLinks.
Zo maakte Duwo onlangs al bekend door de plannen de bouw van nieuwe studentenflats, zoals de bouw van een flat met 520 woningen in Delft, te moeten annuleren. Ook in Groningen en Leiden is de bouw van studentenwoningen opgeschort.
"Als deze kabinetsmaatregelen doorgaan wordt het nog veel moeilijker om een studentenkamer te vinden. Het kabinetsbeleid om huren meer marktconform te behandelen dreigt dramatisch uit te pakken voor studenten", zo stelt Voortman.
Bodem
Het Tweede Kamerlid heeft minister Stef Blok (Wonen) gevraagd om een berekening te maken van de budgettaire gevolgen van door hen voorgestelde uitzondering van studentenwoningen. Ook vraagt Voortman zich af of de gevolgen van de maatregelen door het ministerie wel waren voorzien.
DUWO zelf voert als oplossing aan om een bodem in de WOZ-waarde vast te leggen, waarbij de waarde van woningen minimaal op 125.000 euro word vastgelegd. "Op die manier kunnen we maximaal 470 euro huur per maand vragen", aldus Benschop.
Nou nou wat een drama voor die studenten, als de kamerhuur van 189 naar 80 euro gaat! Ideaal voor de huidige studenten, en qua nieuwbouw, ach, als je meer huur wilt zal je wat minder goedkoop moeten bouwen. Dit gaat over de bestaande gevallen die worden uitgemolken.quote:Het kabinetsbeleid om huren meer marktconform te behandelen dreigt dramatisch uit te pakken voor studenten", zo stelt Voortman.
Voor een kamer of container!quote:"Op die manier kunnen we maximaal 470 euro huur per maand vragen", aldus Benschop.
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er weer 180.000 armen bijgekomen zijn in Nederland, mede dankzij het fantastische beleid van het stelletje fantasten in Den Haag. Lastenverzwaring is niet de oplossing waarmee we de crisis gaan bestrijden. Duurzaam investeren en ontschulden wel.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zelfs groen links inziet dat de woz maatregel ten opzichte van de huur ook niet in alle verhuursectoren echt goed gaat functioneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |