Maar wonen er dan in een gemiddeld huis, alleenverdieners, 1,2 verdieners, 1,5 verdieners of 2 verdieners. En zo ja, waarom wil je dat dan perse afzetten tegen 1 gemiddeld salaris?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg je interpretatie niet of wat jij belangrijk vindt, ik vroeg met hoeveel keer je salaris in Nederland een gemiddeld huis kan kopen
Als het zo duidelijk is, waarom vraag je het dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja voor jou vooral veel vragen, blijf ze stellen, misschien leer je wat
Gemiddelde huizenprijs, lijkt me vrij duidelijk voor een normaal denkend mens
Dan gaat jou vraag nergens over. Je kan in een huis wonen van 500k met een loon van 1500 bruto. Je kunt het alleen niet kopen. De verhouding loon - huis kopen gaat aan de hand van de hypotheek en hoeveel eigen geld je hebt. Ook al verdien je 6k bruto, geen hypotheek, geen eigen geld dan kun je nog niet eens een huis kopen van 7k gewoon omdat je het niet hebt.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg niet hoeveel hypotheek je kan krijgen
Zou zeggen lees Het nog een keer en probeer het vooral te begrijpen
Kom op je kan het
Ik vraag helemaal niet of je het kan kopenquote:Op woensdag 5 december 2012 20:05 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dan gaat jou vraag nergens over. Je kan in een huis wonen van 500k met een loon van 1500 bruto. Je kunt het alleen niet kopen. De verhouding loon - huis kopen gaat aan de hand van de hypotheek en hoeveel eigen geld je hebt. Ook al verdien je 6k bruto, geen hypotheek, geen eigen geld dan kun je nog niet eens een huis kopen van 7k gewoon omdat je het niet hebt.
Omdat een vraag isquote:Op woensdag 5 december 2012 19:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het zo duidelijk is, waarom vraag je het dan?
Akkoord. In dat geval is het antwoord op je vraag of een ratio van 100 normaal is: ja.quote:
Zolang jij niet kunt aangeven wat je met een gemiddeld salaris bedoelt, en wat een gemiddelde huizenprijs inhoudt, is die ratio die jij aangeeft net zoveel waard als mijn antwoord...quote:Op woensdag 5 december 2012 21:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voldoende landen waar de ratio 60-70 is
Waarom ga je daar dan niet gewoon wonen, als NL toch geen meerwaarde voor je heeft...quote:Voldoende landen waar de ratio 60-70 is
Het gemiddelde salaris kan gemiddeld zijn gemiddelde huis prima betalen. Dus ja, die ratio van 100 is prima.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gemiddeld salaris en een gemiddeld huis
Daarom: Het gemiddelde salaris kan gemiddeld zijn gemiddelde huis prima betalen. Dus ja, die ratio van 100 is prima.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is een ratio van 100 prima?
Geen idee, en zolang jij geen idee hebt wat je zelf bedoelt met een gemiddeld salaris en een gemiddelde huizenprijs kan ik dat ook niet vergelijken. En jij ook niet.quote:Hoe is dat bij onze buurlanden?
Dat zeg jij nou wel, maar ik vraag me af of je stiekum niet in de war bent met een modaal salaris.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gemiddeld salaris is een gemiddeld salaris
Dat zelfs groen links inziet dat de woz maatregel ten opzichte van de huur ook niet in alle verhuursectoren echt goed gaat functioneren.quote:'Sluit woningen studenten uit van huurmaatregelen'
AMSTERDAM - Studentenwoningen moeten uitgezonderd worden van de maatregelen die het kabinet neemt met betrekking tot de nieuwe vaststelling van huurprijzen.
Hiervoor pleit Tweede Kamerlid Linda Voortman (GroenLinks) tegenover NU.nl.
Voortman vreest dat de nieuwe maatregelen van het kabinet er toe zullen leiden dat er minder studentenwoningen worden gebouwd, terwijl er al een tekort aan dergelijke woningen is.
Daling
In het regeerakkoord is afgesproken de huurprijs van woningen te baseren op 4,5 procent van de WOZ-waarde. Door de relatief lage WOZ-waarde van studentenwoningen leidt dit in veel gevallen tot een flinke huurprijsdaling, zo licht Jan Benschop, directeur van studentwoningcorporatie DUWO toe aan NU.nl.
"De huurprijs van een studentenwoning van de campus Uilenstede in Amstelveen daalt door de nieuwe regeling van 189 naar 80 euro per maand. Het zijn kolossale en desastreuze maatregelen. Studenthuisverhuurders gaan op deze manier failliet", aldus Benschop.
Bouw
Door deze inkomstendaling komt de bouw van nieuwe studentenwoningen in het gedrang, zo waarschuwt GroenLinks.
Zo maakte Duwo onlangs al bekend door de plannen de bouw van nieuwe studentenflats, zoals de bouw van een flat met 520 woningen in Delft, te moeten annuleren. Ook in Groningen en Leiden is de bouw van studentenwoningen opgeschort.
"Als deze kabinetsmaatregelen doorgaan wordt het nog veel moeilijker om een studentenkamer te vinden. Het kabinetsbeleid om huren meer marktconform te behandelen dreigt dramatisch uit te pakken voor studenten", zo stelt Voortman.
Bodem
Het Tweede Kamerlid heeft minister Stef Blok (Wonen) gevraagd om een berekening te maken van de budgettaire gevolgen van door hen voorgestelde uitzondering van studentenwoningen. Ook vraagt Voortman zich af of de gevolgen van de maatregelen door het ministerie wel waren voorzien.
DUWO zelf voert als oplossing aan om een bodem in de WOZ-waarde vast te leggen, waarbij de waarde van woningen minimaal op 125.000 euro word vastgelegd. "Op die manier kunnen we maximaal 470 euro huur per maand vragen", aldus Benschop.
Nou nou wat een drama voor die studenten, als de kamerhuur van 189 naar 80 euro gaat! Ideaal voor de huidige studenten, en qua nieuwbouw, ach, als je meer huur wilt zal je wat minder goedkoop moeten bouwen. Dit gaat over de bestaande gevallen die worden uitgemolken.quote:Het kabinetsbeleid om huren meer marktconform te behandelen dreigt dramatisch uit te pakken voor studenten", zo stelt Voortman.
Voor een kamer of container!quote:"Op die manier kunnen we maximaal 470 euro huur per maand vragen", aldus Benschop.
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er weer 180.000 armen bijgekomen zijn in Nederland, mede dankzij het fantastische beleid van het stelletje fantasten in Den Haag. Lastenverzwaring is niet de oplossing waarmee we de crisis gaan bestrijden. Duurzaam investeren en ontschulden wel.quote:Op donderdag 6 december 2012 08:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zelfs groen links inziet dat de woz maatregel ten opzichte van de huur ook niet in alle verhuursectoren echt goed gaat functioneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |