abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119951053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Over een paar jaar gewoon weer in de meeste delen van Nederland.
Nu we je delirium weer gehad hebben weer ontopic
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_119951110
quote:

[..]

Over een paar jaar gewoon weer in de meeste delen van Nederland.
Nu op funda al 15000 te vinden tussen 75k en 125k dus zijn al netjes te koop.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119951211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar kan ik een huis kopen van 125k?
Overal, behalve op de Kalverstraat.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 5 december 2012 @ 12:18:20 #204
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119951442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:07 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Zie hier de laatste toevoegingen in die prijsklasse... Ik som even op:
-1 kamer voor 92k in Leiderdorp
-een afgeschreven portiekflat voor 125k in Utrecht
-een 80 jaar oud rijtjeshuis in Leeuwarden voor 99k
Allemaal stuk voor stuk objecten die zonder kunstmatige schaarste nog geen kwart hiervan zouden opbrengen.
censuur :O
pi_119951528
quote:

[..]

Die 2500 voor de schoonmaker? Tja.... misschien met de ploegentoeslag wel.
Ik bedoel 100.000 kunnen lenen met 30k bruto per jaar.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 5 december 2012 @ 12:28:53 #206
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119951806
quote:
19s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:20 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik bedoel 100.000 kunnen lenen met 30k bruto per jaar.
Dat is toch een normaal bedrag?
Maximaal 80% lenen bij een koopsom van 3,5..4,5 maal je bruto inkomen.

Dat we zijn gaan denken dat 230k voor een rijtjescontainer normaal is geeft aan hoever we van de realiteit verwijdert geraakt zijn. De huidige zeepbel kan alleen stand houden met belachelijk goedkoop geld, aflossingsvrij EN gesubsidieerd lenen.

Vandaar dat 150k straks nog aan de hoge kant is voor een rijtjescontainer die moeten echt weer naar de 100k willen we het systeem niet gaan opblazen d.m.v. hyperinflatie.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 5 december 2012 @ 12:30:06 #207
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119951854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nu we je delirium weer gehad hebben weer ontopic
Ik neem nog even een lijntje als je het niet erg vindt :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119952065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Zie hier de laatste toevoegingen in die prijsklasse... Ik som even op:
-1 kamer voor 92k in Leiderdorp
-een afgeschreven portiekflat voor 125k in Utrecht
-een 80 jaar oud rijtjeshuis in Leeuwarden voor 99k
Allemaal stuk voor stuk objecten die zonder kunstmatige schaarste nog geen kwart hiervan zouden opbrengen.
http://www.funda.nl/koop/heel-nederland/115000+/sorteer-prijs-op/

Keus zat.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119952823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is toch een normaal bedrag?
Maximaal 80% lenen bij een koopsom van 3,5..4,5 maal je bruto inkomen.

Dat we zijn gaan denken dat 230k voor een rijtjescontainer normaal is geeft aan hoever we van de realiteit verwijdert geraakt zijn. De huidige zeepbel kan alleen stand houden met belachelijk goedkoop geld, aflossingsvrij EN gesubsidieerd lenen.

Vandaar dat 150k straks nog aan de hoge kant is voor een rijtjescontainer die moeten echt weer naar de 100k willen we het systeem niet gaan opblazen d.m.v. hyperinflatie.
Rijtjes containers kun je al vinden vanaf 95k. Dan wel ex huur woning en slimmer kopen idee erbij en hoop opknap werk. Waarom dan een opgeknapte dan 180k moet opbrengen weet ik ook niet en zal het er zelf ook niet voorover hebben.
pi_119953560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:07 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Raar dan dat een gemiddeld huis ongeveer 230/250 oplevert, volgens mij snap je de term gemiddeld niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_119953811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Raar dan dat een gemiddeld huis ongeveer 230/250 oplevert, volgens mij snap je de term gemiddeld niet
Die snap ik prima wat gemiddeld is, maar daar hebben we helemaal niks aan natuurlijk wat een gemiddeld huis kost. Moet je eerst gaan bedenken wat een gemiddeld huis is. Dan opdelen in sectoren want dat gemiddelde huis kost afhankelijk van waar het staat ook weer meer of minder.

Ik ben dit jaar verhuisd van een flatje (240k) naar een 2 onder 1 kap (240k) welke van die 2 is gemiddeld dan ????????
  woensdag 5 december 2012 @ 13:25:58 #212
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119953829
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:58 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Rijtjes containers kun je al vinden vanaf 95k. Dan wel ex huur woning en slimmer kopen idee erbij en hoop opknap werk. Waarom dan een opgeknapte dan 180k moet opbrengen weet ik ook niet en zal het er zelf ook niet voorover hebben.
Je gaat toch niet voor 95k een krot kopen? Het idee van een 'opknappertje' is echt zo zeepbel :{w

Zo'n woning moeten ze gewoon tegen de vlakte beuken en vervangen voor wat nieuwbouw. Nederlandse banken hebben al genoeg bouwvallen tegen de goudprijs op hun balansen staan :|W
pi_119954219
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je gaat toch niet voor 95k een krot kopen? Het idee van een 'opknappertje' is echt zo zeepbel :{w

Zo'n woning moeten ze gewoon tegen de vlakte beuken en vervangen voor wat nieuwbouw. Nederlandse banken hebben al genoeg bouwvallen tegen de goudprijs op hun balansen staan :|W
Ik ga dat er ook zeker niet voor neerleggen. Met je eens gewoon slopen die zooi. Maar dan, cooperatie kan er niks nieuws neerzetten want geen geld, kopers kunnen niks zetten want geen lening probleem toch ???????
  woensdag 5 december 2012 @ 13:44:58 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119954476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:37 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ik ga dat er ook zeker niet voor neerleggen. Met je eens gewoon slopen die zooi. Maar dan, cooperatie kan er niks nieuws neerzetten want geen geld, kopers kunnen niks zetten want geen lening probleem toch ???????
Het probleem is dat men niet heeft afgeschreven (leer je toch mooi wel op school) en die troep voor enorme bedragen op de balans heeft laten staan. Tja... pas nu komen de lijken uit de kast... is altijd zo tijdens een crisis.
pi_119956276
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het probleem is dat men niet heeft afgeschreven (leer je toch mooi wel op school) en die troep voor enorme bedragen op de balans heeft laten staan. Tja... pas nu komen de lijken uit de kast... is altijd zo tijdens een crisis.
Tja als men gaat afschrijven zou je de huren omhoog moeten doen. Ik zou zeggen afschrijven in 30 jaar dan oppotten 30 jaar. Hadden de gemiddelde 60-er jaren huurwoningen nou mooi gesloopt kunnen worden. Maar nee dus, kopers trouwens ook niet. Over minder dan 20 jaar heb ik mijn huidige woning afbetaald. Een ieder die het dan zou willen kopen kan ik dan wel een mooi prijsje aanbieden. Dat kan men dan ook mooi doen met huizen van overledenen, 50% van overwarde huis verplicht reserveren voor herbouw ofzo. Zo kom je wel mooi van wat oude huisjes af denk ik zo.
pi_119957502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:25 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Die snap ik prima wat gemiddeld is, maar daar hebben we helemaal niks aan natuurlijk wat een gemiddeld huis kost. Moet je eerst gaan bedenken wat een gemiddeld huis is. Dan opdelen in sectoren want dat gemiddelde huis kost afhankelijk van waar het staat ook weer meer of minder.

Ik ben dit jaar verhuisd van een flatje (240k) naar een 2 onder 1 kap (240k) welke van die 2 is gemiddeld dan ????????
Totale waarde van de verkochte huizen delen door aantal verkochte huizen
pi_119957576
Gemiddeld salaris is het gemiddelde salaris, ik weet dat je moeite hebt met lezen, maar begrijp je die term?
  woensdag 5 december 2012 @ 15:51:34 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119959318
Diego voetbalfan: i.p.v. hier te zeiken kan je dit ook even bij het CBS opzoeken.
censuur :O
pi_119959620
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Totale waarde van de verkochte huizen delen door aantal verkochte huizen
Het is een tijd geleden dat ik les had in statistieken. Maar "dat van jou hierboven" zegt niks over waarde van wat voor huis dan ook. Wat RemcoDelft zegt kijk bij het CBS.
pi_119960542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Diego voetbalfan: i.p.v. hier te zeiken kan je dit ook even bij het CBS opzoeken.
Zei ik zelf al hè, rond de 2500 bruto en 250k, dus moet je in Nederland ongeer 100 maanden sparen om een gemiddeld huis te kunnen kopen met een gemiddeld salaris

Maar aangezien jij nooit verder komt dan debielig persoonlijk te worden kan jij misschien de exacte cijfers opzoeken?

Verder wat zou een goede ratio zijn? Schat dat het nu een stuk beter is dan in 2008, dus is de betaalbaarheid beter
pi_119960579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:01 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Het is een tijd geleden dat ik les had in statistieken. Maar "dat van jou hierboven" zegt niks over waarde van wat voor huis dan ook. Wat RemcoDelft zegt kijk bij het CBS.
Gemiddelde waarde is een cijfer dus zegt wel wat
pi_119961208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gemiddelde waarde is een cijfer dus zegt wel wat
1 is ook een cijfer en zegt zonder context helemaal niks. Bij huizen is 1 groot gemiddelde gewoon totaal waardeloos als getal. Leuk om te weten dat het naar benden gaat maar is dat dan omdat iedereen goedkopere huizen is gaan kopen of is dat omdat iedereen minder is gaan bieden en accepteren op eigenlijk duurdere huizen. Feit is wel er is minder betaald maar je weet niet waarom en waarop. Daarom dus uitspecificeren dan weet je pas wat. Dan nog even delen door het totale woonoppervlak en pas dan kun je ergens wat gaan vergelijken.
pi_119961841
Ik vroeg je niet naar je interpretatie, die is net zo irrelevant als je reacties
pi_119965615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg je niet naar je interpretatie, die is net zo irrelevant als je reacties
Stel dan ook niet zo'n stomme vraag van gemiddeld salaris tov gemiddeld huis. Van gemiddeld salaris kun je in ieder geval geen huis kopen van 240k. Tevens is dan de term gemiddeld huis NVT. Je vraag zou moeten zijn hoeveel hypotheek zou je dan eigenlijk moeten kunnen krijgen tov je loon. Hoe en wat voor huis het dan gaat worden is natuurlijk totaal niet van belang.

En oh ja schijnbaar is alleen jou mening van belang en die van de rest niet. Doe ff normaal zou ik zeggen.
pi_119966041
Ik vroeg je interpretatie niet of wat jij belangrijk vindt, ik vroeg met hoeveel keer je salaris in Nederland een gemiddeld huis kan kopen

Dus nu weer ontopic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')