Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Ja en dan toch roken inderdaad Wanneer ik eenmaal weer op adem ben en gedouched kan het wel weer. Roken tijdens het hardlopen is echt niet te doen, zelfs de rook van de schoorsteen is niet te verdragen!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op vrijdag 30 november 2012 10:43 schreef De_kluizenaar het volgende: Ja en dan toch roken inderdaad Wanneer ik eenmaal weer op adem ben en gedouched kan het wel weer. Roken tijdens het hardlopen is echt niet te doen, zelfs de rook van de schoorsteen is niet te verdragen!
Heb ik ooit gedaan...... Eerst roken, dan rennen, na mijn laatste stap snel roken..
Ik heb me laten overhalen om met een business team van ons bedrijf de kwart marathon in Egmond te gaan lopen
Dat zal nog zwaar genoeg worden, want ik heb nog nooit op het strand of in de duinen gelopen. Maar stiekem heb ik er wel héél veel zin in
Dus Daywalk3r, zou je mij in de OP bij 13 januari 2013 - 41e PWN Egmond Halve Marathon, Egmond aan Zee op willen nemen: • GlenHighland - Kwart Marathon
Ik ga dan echt half dood van het hoesten als ik dat doe, die longblaasjes eindelijk open, bloed pompt rond en dan rook er in gooien, stik dan zowat. Stoppen staat op het programma, eerst de kilo's kwijt.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Volgens mij moet je in kunnen stellen dat je actuele snelheid niet als een gemiddelde wordt weergegeven, maar echt actueel. Ik meen me te herinneren dat ik dat ook ooit had aangepast op mn 210
Volgens mij gevonden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Eindelijk, na maanden blessure, deze week weer rond de 50K kunnen lopen.
Geluk bij een ongeluk dat ik geblesseerd was en dus niet naar NY ben afgereisd voor de marathon.
T'is heerlijk weer om te lopen nu, op de een of andere manier gaat mijn ademhaling makkelijker in deze kou. Misschien ook omdat ik nu een tijdje niet meer rook
Geluk bij een ongeluk dat ik geblesseerd was en dus niet naar NY ben afgereisd voor de marathon.
T'is heerlijk weer om te lopen nu, op de een of andere manier gaat mijn ademhaling makkelijker in deze kou. Misschien ook omdat ik nu een tijdje niet meer rook
Ja, hoe kouder het is hoe meer zuurstof er in de lucht en in je bloed komt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op vrijdag 30 november 2012 10:48 schreef GlenHighland het volgende: Ik heb me laten overhalen om met een business team van ons bedrijf de kwart marathon in Egmond te gaan lopen
Dat zal nog zwaar genoeg worden, want ik heb nog nooit op het strand of in de duinen gelopen. Maar stiekem heb ik er wel héél veel zin in
Dus Daywalk3r, zou je mij in de OP bij 13 januari 2013 - 41e PWN Egmond Halve Marathon, Egmond aan Zee op willen nemen: • GlenHighland - Kwart Marathon
Done! En mezelf er ook gelijk ingezet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Sjeis, nu heb ik mezelf gezet bij de 2012 challenge. Mijn doel was om tot 2500K te komen voor dit jaar, maar een deel van die afstand heb ik al voor 2012 gelopen.
Op vrijdag 30 november 2012 11:51 schreef Hou-m-Nat het volgende: Sjeis, nu heb ik mezelf gezet bij de 2012 challenge. Mijn doel was om tot 2500K te komen voor dit jaar, maar een deel van die afstand heb ik al voor 2012 gelopen.
Dat telt dus niet voor je challenge, die loopt van 1 Jan 2012 tot 31 Dec 2012.
Op vrijdag 30 november 2012 10:49 schreef De_kluizenaar het volgende: Ik ga dan echt half dood van het hoesten als ik dat doe, die longblaasjes eindelijk open, bloed pompt rond en dan rook er in gooien, stik dan zowat. Stoppen staat op het programma, eerst de kilo's kwijt.
Hier precies hetzelfde. Als ik op gewicht ben gaan de peuken de deur uit.
Ja, HM hebben we gehad., Als ik het trainen volhoud, moet ik een marathon ook aankunnen. Ik ben van plan eigenlijk elk weekend een flinke afstand te lopen om dit vol te houden. Vrees alleen voor een marathon toch wel iets van een schema aan te moeten gaan houden. En tussendoor wat halve marathons of een 20mijl wedstrijd te plannen. Wil die van Eindhoven weer gaan lopen alleen dan nu dus twee keer zoveel/zolang
Ik ben dan wel niet zo'n snelle (vind ik zelf), maar steeds meer mijn grenzen verleggen houd me fris
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Slacker, je bent niet de enige met een gebroken voet. Matthew Bellamy, de zanger van Muse heeft gisteren ook twee botjes in zijn voet gebroken. Balen, ik ga er over twee weken heen en het is niet bepaald een band waar je heen gaat voor een statische set.
Op vrijdag 30 november 2012 12:06 schreef bloodymary1 het volgende: Slacker, je bent niet de enige met een gebroken voet. Matthew Bellamy, de zanger van Muse heeft gisteren ook twee botjes in zijn voet gebroken. Balen, ik ga er over twee weken heen en het is niet bepaald een band waar je heen gaat voor een statische set.
Is het erg als ik zeg dat ik Muse niet ken?
@mossel jep
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Het is voor mij zelfs zo onzeker of ik het in 2013 wel ga doen, dat ik niet eens een potentiele marathon op het oog heb. Al gaat mijn voorkeur uit naar eentje in het buitenland.
Hebben ze geen grote rond Den Haag? Of vindt jij het niet mooi door plaatsgenoten aangemoedigd te worden?
Er is er inderdaad geen in Den Haag. En of ik nou wel of niet door plaatsgenoten word aangemoedigd kan me werkelijk niets schelen.... ben wat dat soort dingen betreft misschien wel een beetje te nuchter
Les 19 gelopen 5-6-7-8, zag er best wel tegenop omdat het zo'n grote stap lijkt met de lessen hiervoor. Maar het ging me echt supermakkelijk af, ik had echt nog ruim over. Ik kon zelfs op het eind nog (hijgerig) meezingen met Get Down van Backstreet Boys lekker nummertje tussen al die nietszeggende dancemeuk. Volgende keer 8-8-8-8 Ben benieuwd hoe dat gaat.
Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef alors het volgende: Les 19 gelopen 5-6-7-8, zag er best wel tegenop omdat het zo'n grote stap lijkt met de lessen hiervoor. Maar het ging me echt supermakkelijk af, ik had echt nog ruim over. Ik kon zelfs op het eind nog (hijgerig) meezingen met Get Down van Backstreet Boys lekker nummertje tussen al die nietszeggende dancemeuk. Volgende keer 8-8-8-8 Ben benieuwd hoe dat gaat.
Er is er inderdaad geen in Den Haag. En of ik nou wel of niet door plaatsgenoten word aangemoedigd kan me werkelijk niets schelen.... ben wat dat soort dingen betreft misschien wel een beetje te nuchter
Nee, uiteraard is aangemoedigd worden ook niet mijn drijfveer, dat is je persoonlijke doelen halen en naar iets streven wat ooit onmogelijk leek. Toch lijkt het me geen zak aan om een marathon te lopen in een stad of streek waar ik niks mee heb (of die van Amsterdam... waar ik ook van las dat het zo druk was)
Wat is jouw drijfveer?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Hier precies hetzelfde. Als ik op gewicht ben gaan de peuken de deur uit.
Het is de meest logische volgende stap.
Ik ben bang dat zonder peuken, ik geen gewicht meer kwijtraak, hongergevoel, eten ter compensatie, een slecht gevoel krijgen omdat ik niet meer afval en dan de hardloopschoenen aan de wilgen hang want dat helpt dan kennelijk ook niet meer... /dramaqueen
Nee, uiteraard is aangemoedigd worden ook niet mijn drijfveer, dat is je persoonlijke doelen halen en naar iets streven wat ooit onmogelijk leek. Toch lijkt het me geen zak aan ome en marathon te lopen in een stad of streek waar ik niks mee heb.
Wat is jouw drijfveer?
Aangemoedigd worden is echt wel leuk hoor Maar ik bedoelde het meer van: De mensen die mij in Den Haag staan aan te moedigen ken ik net zo goed als de mensen die mij in Tokio staan aan te moedigen.
Ik voel me nooit verbonden aan plaatsen of dingen.
Mijn drijfveer...nooit over nagedacht eigenlijk. In eerste instantie was het het aspect van sporten/bezig zijn met je lichaam/afvallen, maar nu is het vooral de uitdaging en de verslaving. En sinds kort toch ook wel: Genieten van het mogen lopen in mooie en nieuwe omgevingen
Ik ben bang dat zonder peuken, ik geen gewicht meer kwijtraak, hongergevoel, eten ter compensatie, een slecht gevoel krijgen omdat ik niet meer afval en dan de hardloopschoenen aan de wilgen hang want dat helpt dan kennelijk ook niet meer... /dramaqueen
Ik doe gewoon stoppen met roken en afvallen tegelijk! En het kan!
Niet zo miepen. Liever 4kg te zwaar dan je longen nog verder asfalteren.
Niet zo miepen. Liever 4kg te zwaar dan je longen nog verder asfalteren.
Sinds 6 weken ben ik met mijn gezondheid bezig. Hiervoor was ik een pizzavretende, rokende, niet bewegende Macdonaldliefhebber. Resultaat, veel overgewicht en een conditie van 0,0. Daar ben ik nu dus mee bezig om dat te veranderen. Ben nu ruim 6 kilo kwijt omdat ik mijn hele eetpatroon heb omgegooid, en ik loop hard!
Voor mij is dit wel even genoeg verandering. Ik heb er plezier in en geniet met volle teugen. Als ik nu ook ga stoppen met roken denk ik dat ik deze levensstijl niet volhoud. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Daarbij zit ik ook sindskort thuis, baan kwijt geraakt door de recessie. Als ik ga stoppen met roken word ik gek denk ik.
Op vrijdag 30 november 2012 12:59 schreef bloodymary1 het volgende: McDonalds heb ik nooit lekker gevonden, (echte) hamburgers daarentegen wel. En pizza's! Vooral die in Italie.
Italiaans eten...
Maar goed... Net ff rondje gelopen buiten. Heerlijk weer en de benen weer wat los maken. Toch wat spierpijn na gisteravond. Voor het eerst eigenlijk
Ik vind er niet zoveel aan, het smaakt allemaal hetzelfde: naar plastic en conserveringsmiddelen, vooral die hamburgers. En over de frietjes zit een complete zak zout. Als ik er eet, dan bestel ik de salade (en ja, dat is ook niet 100% gezond)
Ik vind het wel makkelijk dat ik voor de echte dikmakers (ijs, (melk)chocolade, pizza's, milkshakes etc.) allergisch ben Ik kom niet in de verleiding.
Ik vind er niet zoveel aan, het smaakt allemaal hetzelfde: naar plastic en conserveringsmiddelen, vooral die hamburgers. En over de frietjes zit een complete zak zout. Als ik er eet, dan bestel ik de salade (en ja, dat is ook niet 100% gezond)
Op vrijdag 30 november 2012 13:04 schreef mirjammajrim het volgende: Pannekoeken was ik ook verslaafd aan. Met roomboter en veel poedersuiker. Mann wat mis ik die dingen.
Ik maak ze met (light) sojamelk: om nom nom! Is wel goed krachtvoer voor het sporten
Ik vind het wel makkelijk dat ik voor de echte dikmakers (ijs, (melk)chocolade, pizza's, milkshakes etc.) allergisch ben Ik kom niet in de verleiding.
Mcdonalds... Tsja.. Je drukt zo'n burger en patat naar binnen en je voelt je dan helemaal vol en tonnetje rond. Dan stap je de auto weer in en als je de oprit van de snelweg opdraait laat je een boer en je hebt alweer honger
Op vrijdag 30 november 2012 13:04 schreef mirjammajrim het volgende: Pannekoeken was ik ook verslaafd aan. Met roomboter en veel poedersuiker. Mann wat mis ik die dingen.
Dit ja, ik ben sowieso niet van de burgers en een patatje met frikandel van de gemiddelde patatkraam is veel lekkerder Er zit er zelfs één op een route die ik vaak loop, die geur maar ik weet dat ze rare kruiden over hun patat gooien en dat het dus helemaal niet zo lekker is Voelt toch ook wel goed om er soepel als een baas voorbij te rennen
Nope, vorige week vrijdag wilde ik 12,5 km lopen in een rustig tempo, maar na 5 km schoot het weer in mijn knie. Dus helaas gaat de 15 km niet lukken. Ik heb er deze week naar laten kijken en heb een lopersknie. Dus heb wat oefeningen mee gekregen en mag in gelijkmatig tempo ongeveer 5 km per keer lopen. Dus ga dat volgende week weer oppakken. Wil dan weer langzaam met 10% per week op gaan bouwen en hopen dat het zo gaat verdwijnen.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Nope, vorige week vrijdag wilde ik 12,5 km lopen in een rustig tempo, maar na 5 km schoot het weer in mijn knie. Dus helaas gaat de 15 km niet lukken. Ik heb er deze week naar laten kijken en heb een lopersknie. Dus heb wat oefeningen mee gekregen en mag in gelijkmatig tempo ongeveer 5 km per keer lopen. Dus ga dat volgende week weer oppakken. Wil dan weer langzaam met 10% per week op gaan bouwen en hopen dat het zo gaat verdwijnen.
Mcdonalds, lekker als je het eet, daarna altijd misselijk en na een uur weer honger. Heel af en toe trap je er weer eens in maar eet liever iets anders.
Net als lunch turkse pizza met falafel op, heerlijk! (iedere vrijdagmiddag )
Ik heb een tijdje op een callcenter ( ) gewerkt en zag daar mensen regelmatig die dingen vreten en langzaam dichtgroeien (want die zitten natuurlijk de hele dag stil) of van die grote bakken döner met kaas en saus en friet
Ik heb een tijdje op een callcenter ( ) gewerkt en zag daar mensen regelmatig die dingen vreten en langzaam dichtgroeien (want die zitten natuurlijk de hele dag stil) of van die grote bakken döner met kaas en saus en friet
Volgens mij heet dat kapsalon ja Ik bestel het nooit omdat de naam als gerecht me al tegenstaat net zoals ik nooit een Kia Picanto zou willen rijden (om nom nom?). Ik ben een beetje raar