abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 november 2012 @ 01:17:17 #41
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119770371
Wat een raar topic. Allemaal mensen die een kamp kiezen. Laten we met zijn allen hopen dat dit de wegen opent naar een oplossing tussen Israël en Palestina. Dat is de reden dat de Algemene Vergadering voor heeft gestemd. Het is al 60 jaar kommer en kwel, misschien biedt de nieuwe status van Palestina wat kansen voor een stevigere bestand tussen de twee partijen.
pi_119770379
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel.
Maar wat dat met een antipathie tegen Israel te maken heeft, ontgaat me een beetje. Dat is er door Israel wel van gemaakt, maar dat is een drogreden. De erkenning van Palestina is niet automatisch een ontkenning van Israel. Als Israel dat er van wil maken, is dat de keuze van Israel, niet van anderen.

En wat de stemming in dit topic:dat is ook wel anders geweest hoor. Dat gaat op en neer.
Ok, viel me gewoon op als je de posts leest.
Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat een erkenning van de Palestijnse staat niet perse een anti-Israel houding weergeeft. Maar ik ben van mening dat van een erkenning pas sprake kan zijn bij een allesomvattend vredesverdrag. Waarbij beide partijen dus dingen zullen moeten slikken. Even kort gezegd...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_119770439
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat een erkenning van de Palestijnse staat niet perse een anti-Israel houding weergeeft. Maar ik ben van mening dat van een erkenning pas sprake kan zijn bij een allesomvattend vredesverdrag. Waarbij beide partijen dus dingen zullen moeten slikken. Even kort gezegd...
Wat ik in flarden zag op de tv: een Israelische minister die bij voorbaat al grote dreigende taal uitsloeg en een Palestijnse president die verzoenende taal bezigde.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119770536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat ik in flarden zag op de tv: een Israelische minister die bij voorbaat al grote dreigende taal uitsloeg en een Palestijnse president die verzoenende taal bezigde.
Jouw televisie stamt dan ook nog uit de tijd van leugenachtige staatszenders en enorm verderfelijke propaganda.
pi_119770539
quote:

[..]

Tuurlijk zijn die havikken niet te harden, maar je hebt ook genoeg Palestijnse groeperingen die zelfs bij vrede de vernietiging van de staat Israel voor ogen hebben. Abbas heeft,naar mijn mening, op dit moment te weinig macht om die groeperingen te breken. Dus dan kan je wel mooi lullen, maar dat gaat echt niet werken.
Pulp Fiction
pi_119770567
quote:

[..]

Lekker eenzijdig beeld krijg je dan. :D Beide groepen hebben machtsgeile idioten en radicale mafkezen. Ik ben voor erkenning van een Palestijnse staat maar alleen als hamas en dergelijke ook effectief opgerold gaan worden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_119770573
Een ethnische group die (waar rook is is vuur) uitgekotst werd door egypte, welk een bestuur kiest dat tot doelstelling heeft het van de kaart vegen van een gevestigde en erkende staat.... Aaan dat soort terroristen geeft de VN rechten? |:(
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_119770590
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:32 schreef desiredbard het volgende:
Een ethnische group die (waar rook is is vuur) uitgekotst werd door egypte, welk een bestuur kiest dat tot doelstelling heeft het van de kaart vegen van een gevestigde en erkende staat.... Aaan dat soort terroristen geeft de VN rechten? |:(
Erg kort door de bocht door je omschreven, maar: ja...
Pulp Fiction
pi_119770663
Een LANGE periode van gematigde vrede waarbinnen niet of nauwelijks gedreigd, beschoten of gebombardeerd wordt zal m.i. leiden naar constructieve dialoog.

Behoudens fanatici zal de meerderheid meer geloven in deze dialoog naar vrede en co-existentie dan alweer grijpen naar de wapens.

Israëlieten en Palestijnen, ze zijn beide het geweld zat! Vooral nu, in deze tijd, waarin iedereen veel meer geïnformeerd is wordt 'dreiging' veel minder geaccepteerd dan vroeger. Niemand wil die 'dreiging' van een raket op je huis, de Palestijnen niet, de Israëliers ook niet.

De machthebbers moeten ophouden met 'menen' dat wat in hun belang is het gene is wat het volk wil. Dat is gewoon niet zo. De meerderheid van de Palestijnen en de Israëliers willen vrede.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119770679
edit

[ Bericht 37% gewijzigd door desiredbard op 30-11-2012 01:58:26 ]
pi_119770681
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat bestaat wel degelijk en uiteindelijk is veel daar ook op gebaseerd om in de buurt van dat te komen. De VN heeft niets gecreeerd de VN heeft gezorgd voor een extra mogelijkheid.

[..]

Zucht! Wat ga je bereiken met dit soort domme vragen, laat me jou eens wat constructiever vragen, wat gaan de Palestijnen opgeven in ruil voor de teruggave van land?
Je denkt dat als je dezelfde onzin maar vaak genoeg blijft herhalen dat het dan waar wordt of zo ?
pi_119770708
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Oh, dus erkenning van Israel (gebaseerd op het zelfde verdelingsplan) had dus ook achterwege moeten blijven?
pi_119770734
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh, dus erkenning van Israel (gebaseerd op het zelfde verdelingsplan) had dus ook achterwege moeten blijven?
Sorry, misschien ligt het aan het tijdstip of gewoon aan mij, maar snap ff niet waar je heen wilt...
Pulp Fiction
pi_119770741
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:50 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Sorry, misschien ligt het aan het tijdstip of gewoon aan mij, maar snap ff niet waar je heen wilt...
Je zei toch net dat erkenning afhankelijk moest zijn van een allesomvattende vredesregeling? Waarom telt dat wel voor de Arabieren maar niet voor de Joden (die niet eens willen praten als je Israel niet vooraf erkent) ?
pi_119770778
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je denkt dat als je dezelfde onzin maar vaak genoeg blijft herhalen dat het dan waar wordt of zo ?
Het is geen onzin en het is waar.
pi_119770787
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je zei toch net dat erkenning afhankelijk moest zijn van een allesomvattende vredesregeling? Waarom telt dat wel voor de Arabieren maar niet voor de Joden (die niet eens willen praten als je Israel niet vooraf erkent) ?
Inderdaad, een allesomvattende vredesregeling houdt in dat Israel Palestina erkent en tevens dat de Arabische staten (niet alleen Palestina) Israel erkennen.

(Want de hele wereld (op misschien Tsjechië na) wil Palestina erkennen (of op zijn minst niet niet erkennen), dan mag de hele wereld (inclusief de Arabische staten) toch ook op zij minst wel Israël erkennen).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119770799
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:34 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht door je omschreven, maar: ja...
Ik doe niet aan ruime bochten... heb je de benzineprijzen gezien... korter is minder verbruik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alhier

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:41 schreef Montagui het volgende:
Een LANGE periode van gematigde vrede waarbinnen niet of nauwelijks gedreigd, beschoten of gebombardeerd wordt zal m.i. leiden naar constructieve dialoog.

Een lange lul die niet te vroeg afgaat vindt je moeder ook lekker.
Korte te snel afgaande pikkie van je pa heeft er echter toe geleid dat we nu de intelligente schrijfseltjes brugklas maatschappijleer onder ogen krijgen.
Moraal van het verhaal:
Kort en te snel schieten resulteerd in iets onconstructiefs.

Als men dit nog gedaan had zonder die varkens van Ham-ass aan het bewind.
Maar nee we gaan overstag kort nadat die hufters een paar nieuwe speeltjes afgeschoten hebben en daarmee het vorige bestand voor de zovelste keer gebroken hebben
pi_119770801
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

We zijn toch al het stadium van de erkenning van Israel voorbij? Of ben ik de enige?
Pulp Fiction
pi_119770860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:41 schreef Montagui het volgende:

Behoudens fanatici zal de meerderheid meer geloven in deze dialoog naar vrede en co-existentie dan alweer grijpen naar de wapens.

Israëlieten en Palestijnen, ze zijn beide het geweld zat! Vooral nu, in deze tijd, waarin iedereen veel meer geïnformeerd is wordt 'dreiging' veel minder geaccepteerd dan vroeger. Niemand wil die 'dreiging' van een raket op je huis, de Palestijnen niet, de Israëliers ook niet.

De machthebbers moeten ophouden met 'menen' dat wat in hun belang is het gene is wat het volk wil. Dat is gewoon niet zo. De meerderheid van de Palestijnen en de Israëliers willen vrede.
Naïeve gedachte. Dialoog is al tientallen keren geprobeerd en werkt gewoon niet. Ten eerste omdat de doelstellingen van de Palestijnen en Israël niet verenigbaar zijn. Ten tweede omdat Israël geen enkel belang heeft bij vredesbesprekingen die tot een twee-staten oplossing moeten leiden. Op dit moment kunnen ze gewoon Palestijns grondgebied ongestraft annexeren op de Westelijke Jordaanoever met de goedkeuring van de Verenigde Staten. Waarom dan gaan onderhandelen om een statische en definitieve grens vast te stellen en mee te werken aan de totstandkoming van de Palestijnse staat? De enige oplossing voor Israël is een één-staten oplossing waarbij het de meerderheid van de Westelijke Jordaanoever annexeert en de Palestijnen een 2e rangs burger zijn.

Een oplossing kan alleen gevonden worden als de VS een andere houding gaat aannemen in dit conflict, waarbij ze hun steun afhankelijk maken van het stopzetten van de bouw van nieuwe nederzettingen. Maar aangezien de Amerikaanse politiek onder ongezonde invloed staat van de Israël lobby zal dit toch niet gaan gebeuren. Het is te hopen dat de EU in de toekomst als tegenwicht van Amerika gaat functioneren in dit conflict.
  vrijdag 30 november 2012 @ 03:36:39 #60
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119771054
Zo, Palestina is een echt land volgens de VN.

Met 138 voor, 9 tegen en 41 landen die niet durven kiezen, is het toch duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')