abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119769054
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119769079
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:50 schreef DeParo het volgende:...Wel degelijk, het universele recht der normen en waarden, en daar baseert de mensheid zich uiteindelijk op of althans dat proberen ze te benaderen. Mocht je het niet weten, Israel heeft inderdaad in samenwerking met de VN uiteindelijk gezocht naar een geschikt gebied, maar de staat heeft zichzelf uitgeroepen daar is de VN niet voor.
De VN heeft het territorium (een voorwaarde voor de staat gecreëerd).

Dat recht der normen en waarden bestaat gewoon niet, en heeft ook nooit bestaan.
pi_119769092
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ontwikkeling wordt niet in cijfers uitgedrukt bewijst deze stemming maar weer eens. Hoe dan ook, de Palestijnen zijn inderdaad geen partij, maar hebben toch geen moeite gedaan om te stoppen met vechten of om tot een vruchtbaar vredesakkoord te komen. Leg dat nou eens uit en draai er niet omheen! Waarom doen ze dat niet?
Waarom blijft Israel nog steeds land stelen?
pi_119769201
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

De VN heeft het territorium (een voorwaarde voor de staat gecreëerd).

Dat recht der normen en waarden bestaat gewoon niet, en heeft ook nooit bestaan.
Dat bestaat wel degelijk en uiteindelijk is veel daar ook op gebaseerd om in de buurt van dat te komen. De VN heeft niets gecreeerd de VN heeft gezorgd voor een extra mogelijkheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:21 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Waarom blijft Israel nog steeds land stelen?
Zucht! Wat ga je bereiken met dit soort domme vragen, laat me jou eens wat constructiever vragen, wat gaan de Palestijnen opgeven in ruil voor de teruggave van land?
pi_119769285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat bestaat wel degelijk en uiteindelijk is veel daar ook op gebaseerd om in de buurt van dat te komen. De VN heeft niets gecreeerd de VN heeft gezorgd voor een extra mogelijkheid.

[..]

Zucht! Wat ga je bereiken met dit soort domme vragen, laat me jou eens wat constructiever vragen, wat gaan de Palestijnen opgeven in ruil voor de teruggave van land?
Teruggeven van gestolen waar en daarvoor iets eisen? Wat had je in gedachten, 50% van de landbouwopbrengst ofzo? :') Jij stelt overigens net zulk soort vragen.
pi_119769296
Stel: mijn fiets wordt gejat.
Ik zie hem staan en eis hem terug.
Moet ik dan iets in ruil geven voor het terugkrijgen van mijn eigen fiets?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119769299
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:28 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Teruggeven van gestolen waar en daarvoor iets eisen? Wat had je in gedachten, 50% van de landbouwopbrengst ofzo? :') Jij stelt overigens net zulk soort vragen.
Nee, ik verwacht meer iets van dat de Palestijnen Israel erkennen, dat ze er alles aan zullen doen om terroristen tegen te houden, dat ze de wapens tegen Israel neerleggen, dat ze er alles aan doen om de veiligheid te vergroten, dat soort dingen, dat bedoel ik maar kennelijk kan je zelfs dat niet eens bedenken dus.
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:30:10 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_119769312
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zouden de Palestijnen iets moeten geven zodat Israël stopt met het roven van land?
pi_119769318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:29 schreef Kees22 het volgende:
Stel: mijn fiets wordt gejat.
Ik zie hem staan en eis hem terug.
Moet ik dan iets in ruil geven voor het terugkrijgen van mijn eigen fiets?
Stel, jouw zus wordt verkracht, en de verkrachter wordt opgesloten in de gevangenis!
Is zijn beperking van vrijheid nu opeens ongerechtvaardigd?
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:32:29 #10
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119769364
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, ik verwacht meer iets van dat de Palestijnen Israel erkennen, dat ze er alles aan zullen doen om terroristen tegen te houden, dat ze de wapens tegen Israel neerleggen, dat ze er alles aan doen om de veiligheid te vergroten, dat soort dingen, dat bedoel ik maar kennelijk kan je zelfs dat niet eens bedenken dus.
Vanzelfsprekend uiteraard, geweld afzweren. Dat is een eis bij VREDE die geldt voor beide partijen.
pi_119769375
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:32 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend uiteraard, geweld afzweren. Dat is een eis bij VREDE die geldt voor beide partijen.
Zeker, nou als de Palestijnen dat beloven en ook laten zien, dan zie ik weinig problemen voor het vredesproces. Dit is ook de enige reden dat die nederzettingen in de eerste plaats zijn gekomen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:33:28 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_119769377
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Stel, jouw zus wordt verkracht, en de verkrachter wordt opgesloten in de gevangenis!
Je snapt het echt niet hè? Die vergelijking slaat nergens op.
Truste.
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:34:08 #13
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119769394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus stel: jij annexeert de voortuin van je buurman. De buurman verkracht jouw vrouw. Is het dan gerechtvaardigd om je buurman en buurvrouw te verkrachten?

:') waarom reageer ik ook op die troll..
pi_119769402
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:14 schreef waht het volgende:
Het probleem met het opgeven van de Westbank is vrij duidelijk. Je ziet wat er in de Sinaï gaande is nadat Egypte zijn controle heeft laten vieren. Dat is precies waar niemand zin in heeft. Syrië is een extremer voorbeeld, Libanon iets minder. Gaza is nooit volledig zelfstandig geweest, maar het is uiteraard onmogelijk dat ze van de ene op de andere dag zowel welvarend zijn als een functionerende wetshandhaving hebben.

Dus hoewel ik in principe niets heb tegen een Palestijnse staat, ze hebben geen ervaring of middelen om dit goed te laten verlopen. En zullen ze ook nooit krijgen zo lang ze niet op eigen benen kunnen staan. Nu zal de een het prima vinden dat Israël de volle laag krijgt na het terugtrekken naar de grenzen van voor 1967, maar ik dus niet. Ook omdat het gegarandeerd een oorlog zal veroorzaken. En niet een Gaza-achtige oorlog maar een echte oorlog om grondgebied te veroveren teneinde rust te brengen.
Ik vind dit wel erg paternalistisch.
En als Israel zich daar echt zo veel zorgen over maakt, zou het in dit opzicht hulp kunnen aanbieden, in plaats van hindernissen opwerpen.

Ik snap de opmerking dat israel de volle laag zou krijgen ook niet. Als het zich al terugtrekt naar de grenzen van 1967. Welke volle laag? Van wie? Waarom? En welke oorlog dan?

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 30-11-2012 00:45:36 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119769409
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet hè? Die vergelijking slaat nergens op.
truste.
Oh nee, al dat zinloos geweld daar dan en Israel wat telkens aangevallen werd of te lijden onder aanslagen, wat daarover dan?
pi_119769512
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:34 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Dus stel: jij annexeert de voortuin van je buurman. De buurman verkracht jouw vrouw. Is het dan gerechtvaardigd om je buurman en buurvrouw te verkrachten?

:') waarom reageer ik ook op die troll..
Dus stel: jij huurt bij een huurbaas en die huurbaas wordt vervangen door een nieuwe huurbaas maar jij eist opeens die hele flat op omdat jij er eerder was dan die nieuwe huurbaas, maar die nieuwe huurbaas laat een nieuwe huurder toe die er al eerder woonde, en die nieuwe huurbaas wil de flat onder jullie twee verdelen, als reactie daarop besluit jij de vrouw van de nieuwe huurder te verkrachten, en die nieuwe huurder zorgt ervoor dat je daardoor in de gevangenis belandt en eist daarna voorwaarden dat jij je normaal moet gedragen als je weer normaal wilt wonen in je flat!
Is het dan ongerechtvaardigd om jou in de gevangenis te stoppen, om voorwaarden te stellen, nou dat lijkt me dus niet!
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:38:37 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_119769530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh nee, al dat zinloos geweld daar dan en Israel wat telkens aangevallen werd of te lijden onder aanslagen, wat daarover dan?
Is geweld zinloos als je wordt onderdrukt en je naar de enige middelen grijpt die tot je beschikking staan om verzet te plegen?

Denk daar maar eens heel diep over na, terwijl ik slaap.
pi_119769573
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Is geweld zinloos als je wordt onderdrukt en je naar de enige middelen grijpt die tot je beschikking staan om verzet te plegen?

Denk daar maar eens heel diep over na, terwijl ik slaap.
Waarom passen de Palestijnen dan dat geweld niet of nauwelijks toe tegen hun daadwerkelijke onderdrukkers! Denk dat je daar nog wel even wakker van blijft!
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:45:31 #19
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_119769704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom passen de Palestijnen dan dat geweld niet of nauwelijks toe tegen hun daadwerkelijke onderdrukkers! Denk dat je daar nog wel even wakker van blijft!
Dat doen ze toch ook knul, juist Pisrael
Schijt aan iedereen
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:46:29 #20
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_119769726
Welke 9 zionistische kakkerlakken hebben tegen gestemd? 7.gif
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:47:30 #21
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_119769753
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:46 schreef Gary_Oak het volgende:
Welke 9 zionistische kakkerlakken hebben tegen gestemd? [ afbeelding ]
sowieso de grote satan
Schijt aan iedereen
pi_119769755
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:45 schreef Deadre het volgende:

[..]

Dat doen ze toch ook knul, juist Pisrael
Als je Israel bedoelt, dat is niet hun daadwerkelijke onderdrukker, dommerd die je bent zeg zo.
pi_119769762
Jaja. Nederzettingen in bezet gebied om de vrede te bevorderen?
Absoluut verboden volgens de VN en om heel goede ervaringsredenen.
pi_119769777
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Jaja. Nederzettingen in bezet gebied om de vrede te bevorderen?
Absoluut verboden volgens de VN en om heel goede ervaringsredenen.
De VN heeft hier anders nog geen enkele eenduidige uitspraak over gedaan als ze die bevoegdheid überhaupt al heeft uiteraard.
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:49:00 #25
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_119769780
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je Israel bedoelt, dat is niet hun daadwerkelijke onderdrukker, dommerd die je bent zeg zo.
Is goed clown wat jij zegt
Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')