We kwamen samen binnenquote:Op donderdag 29 november 2012 19:41 schreef pullup het volgende:
Kwam ik even op het goede moment binnen
Een flink stuk worst, het is inmiddels toch alweer ruim een uur na het eten. O, het is een haastklus, de worst is bijna over datum en moet snel opgegeten worden, nog voor 8 uur vanavond.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Als ie er straks een appel bij pakt, gaan we 112 bellen hoor
Als jij nou ook al begint met die propaganda in de OP ......quote:Op donderdag 29 november 2012 19:41 schreef pullup het volgende:
Kwam ik even op het goede moment binnen
quote:Op donderdag 29 november 2012 19:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Als jij nou ook al begint met die propaganda in de OP ......ik heb niks gezegd
![]()
Leverworst, rookworstquote:Op donderdag 29 november 2012 19:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een flink stuk worst, het is inmiddels toch alweer ruim een uur na het eten. O, het is een haastklus, de worst is bijna over datum en moet snel opgegeten worden, nog voor 8 uur vanavond.
Hoi collega.quote:
Nee, hij schijnt overdag kabouters van scooters af te meppen, daar wordt-ie lekker rustig vanquote:Op donderdag 29 november 2012 19:45 schreef pullup het volgende:
Heeft hij nog mensen iets willen aandoen ondertussen ?
Altijd als eens willen doenquote:
Hij krijgt zo wel oefening voor het echte werkquote:Op donderdag 29 november 2012 19:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, hij schijnt overdag kabouters van scooters af te meppen, daar wordt-ie lekker rustig van
Hij is uit het veld geslagen door de cyaankali post van Koopiekut dat ging 'm veel te ver, hij greep nog wel naar z'n borst, maar daarna heeft ie geen zinnig woord meer uitgebracht ..... ehh, nou ja, ik bedoel hij heeft niet veel meer gezegd.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:45 schreef pullup het volgende:
Heeft hij nog mensen iets willen aandoen ondertussen ?
Die zit tegenwoordig op het opaforum zich suf te postenquote:Op donderdag 29 november 2012 19:51 schreef Jian het volgende:
Ik mis het gezeik van Hop trouwens, is ie ziek ofzo?
ze hebben al 30 posts en de laatste aanmelding is van J Vlemmixquote:Op donderdag 29 november 2012 19:51 schreef pullup het volgende:
[..]
Die zit tegenwoordig op het opaforum zich suf te posten
quote:Op donderdag 29 november 2012 19:47 schreef Pearlbitch het volgende:
Wie leverworst eet of een weduwe trouwt, weet nooit wat er is ingedouwd, luidt een oude volkswijsheid.
Oop kan het niet deren en hij geniet dan ook met volle teugen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
\dus hij eetquote:Op donderdag 29 november 2012 19:47 schreef Pearlbitch het volgende:
Wie leverworst eet of een weduwe trouwt, weet nooit wat er is ingedouwd, luidt een oude volkswijsheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
\dus hij eetquote:Op donderdag 29 november 2012 19:47 schreef Pearlbitch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een geinige postquote:Op donderdag 29 november 2012 19:53 schreef danaqui het volgende:
[..]
[..]
\dus hij eet
[..]
\dus hij eet
de Soep Expressquote:Op donderdag 29 november 2012 19:54 schreef pullup het volgende:
ik krijg tegenwoordig 'online eten bestellen' reclames door de stream van opa heen
jaquote:
jaquote:[..]
\dus hij eet
Haha.. dat komt waarschijnlijk omdat er nogal veel over het bestellen van eten wordt gesproken op Oop's chatquote:Op donderdag 29 november 2012 19:54 schreef pullup het volgende:
ik krijg tegenwoordig 'online eten bestellen' reclames door de stream van opa heen
PB is zo'n oom die iedere verjaardag dezelfde grap maakt.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:56 schreef Copycat het volgende:
Die leverworstwijsheid (...) kan niet vaak genoeg herhaald worden.
"Ik drink overdag geen alcohol, alleen voor het eten twee wijntjes."quote:Op donderdag 29 november 2012 19:58 schreef pullup het volgende:
Heeft opa nog meer van die briljante uitspraken gedaan ?
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
"Ik drink overdag geen alcohol, alleen voor het eten twee wijntjes."
En daar het hardst om lacht. Want als enige.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:59 schreef Scrutinizer het volgende:
PB is zo'n oom die iedere verjaardag dezelfde grap maakt.
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ook al omdat ze weten dat-ie later zijn huiduitslag aan hen zal tonen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
En daar het hardst om lacht. Want als enige.
Terwijl iedereen al zuchtend nog een blokje kaas door de mosterd haalt. En hoopt dat die oom volgend jaar verstek laat gaan.
Heeft PB last van eczeem, ja?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Ook al omdat ze weten dat-ie later zijn huiduitslag aan hen zal tonen.
Verjaardagen waar blokjes kaas met mosterd rondgaan mijd ik doorgaansquote:Op donderdag 29 november 2012 20:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Terwijl iedereen al zuchtend nog een blokje kaas door de mosterd haalt. En hoopt dat die oom volgend jaar verstek laat gaan.
En dan is er ook altijd een ouwe tante die elke gelegenheid aangrijpt om sarcastisch tegen die oom te doen. Die zich daar vervolgens helemaal niéts van aantrekt. Tante wordt steeds geagiteerder, en jahoor daar volgt het volgende mopje uit de oude doos.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij bent niet voor opa's verjaardag uitgenodigd?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:05 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Verjaardagen waar blokjes kaas met mosterd rondgaan mijd ik doorgaans
Da's toch ook niet ech ALcohol, twee wijntjes? Da's meer een fruitig dorstlessertje!quote:Op donderdag 29 november 2012 20:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En tenslotte is daar het neefje dat daar met een gemeende glimlach weer zijn plasje over moet doen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:07 schreef Gert het volgende:
En dan is er ook altijd een ouwe tante die elke gelegenheid aangrijpt om sarcastisch tegen die oom te doen. Die zich daar vervolgens helemaal niéts van aantrekt. Tante wordt steeds geagiteerder, en jahoor daar volgt het volgende mopje uit de oude doos.
quote:
Jij houdt ook van vilein met augurk, of van vilein met gootsteensontstoppert. Jij houdt gewoon van vilein.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:10 schreef Jian het volgende:
Ik hou van vilein met een beschaafd sausje
och,quote:Op donderdag 29 november 2012 20:16 schreef Gert het volgende:
[..]
Jij houdt ook van vilein met augurk, of vilein met gootsteensontstoppert. Jij houdt gewoon van vilein.
Het is over datum.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:18 schreef Ratelbandolero het volgende:
Ik heb dat blokje kaas met mosterd nu drie keer doorgegeven en ik krijg het steeds terug
Hij zit wel te schelden en te klagen, zoveel kan ik wel ontcijferenquote:Op donderdag 29 november 2012 20:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Oma is thuis. Het geluid ging uit en volgens mij gaf hij haar net buiten beeld een kopstoot.
Hij is ook flink bezig zijn bovenste luchtkanalen te ontdoen van blokkades.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij zit wel te schelden en te klagen, zoveel kan ik wel ontcijferen
Wat een avontuurlijk leven heeft die man toch, misschien moeten we een passende bijnaam voor 'm verzinnen Indiana Oop, bijvoorbeeld, oh, ik ben nu serieus!quote:Op donderdag 29 november 2012 20:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Even een stukje liplezen: "Ja, ik ben blijven steken op level 39. Ik heb 40 geprobeerd maar die is gewoon niet te doen. In 2 minuten 5 van die rijtjes en dan krijg je maar 1 bal. Dat ken toch nie! Nee, echt niet, dat is onmogelijk. Kijk, als je nou 2 ballen zou krijgen de tweede keer dan kan het. Maar zo? Nee dan blijf je op level 39 zitten, dat heb ik altijd gezegd."
Het gaat dus nog steeds over wat hij meegemaakt heeft vandaag.
Nee, daar zal hij het later nog wel even over hebben.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Copycat het volgende:
En dat gaat over kabouters en sloeries op scooters?
Och.. iemand die dat leest zal hooguit denken dat jij ook wel van grote hoeveelheden wiet houdt. Of van geen alcohol overdag.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik hou ook wel van lulligheid met een augurk maar dat had ik vast beter niet kunnen zeggen.
Valt nog mee dat hij Zuckerberg niet meteen dreigbrieven heeft gestuurd.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:35 schreef Jian het volgende:
Hij heeft Facebook gemaild over dat level omdat ie het geen stijl vindt. Ze probeerden hem nog af te schepen, maar toen heeft ie gedreigd met de ombudsman en nu kijken ze er naar. Ze mailen hem morgen over het hoe en wat. Godsamme, tis wat
Zeg maar dag met je handje tegen Facebook.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:35 schreef Jian het volgende:
Hij heeft Facebook gemaild over dat level omdat ie het geen stijl vindt. Ze probeerden hem nog af te schepen, maar toen heeft ie gedreigd met de ombudsman en nu kijken ze er naar. Ze mailen hem morgen over het hoe en wat. Godsamme, tis wat
Van bed naar stoel en vice versa?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:38 schreef Jian het volgende:
Hij zegt net tegen oma dat hij zo'n smartphone wil omdat je daarop die spelletjes ook kan spelen. Voor als hij onderweg is!
Nee, ik ben als baby in een toverketel gevallen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Och.. iemand die dat leest zal hooguit denken dat jij ook wel van grote hoeveelheden wiet houdt. Of van geen alcohol overdag.
aha ...quote:Op donderdag 29 november 2012 20:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, ik ben als baby in een toverketel gevallen.
Dat is zijn idee van helpen in de huishouding. Oma hoeft minder te lopen dankzij hem.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij krijgt ze altijd per twee, echt
Serieus???quote:
serieus!quote:Op donderdag 29 november 2012 20:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Serieus???
Die man is echt doorgewinterd alcoholist?
En hoeveel duobiertjes gaan er op een avond in?quote:
Een paar of 7 vaak.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hoeveel duobiertjes gaan er op een avond in?
Je moet een stevig gestel hebben om daarbij nog geschikt voor arbeid te zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:56 schreef Copycat het volgende:
Geen wonder dat hij ook lichamelijk niet jofel is. Die heeft gewoon een mega-alcoholprobleem.
14 x 33 cl is inderdaad slecht 4,62 liter per dagquote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Jian het volgende:
Och, het valt wel mee hoor, 't is niet dat het halve liters zijn ofzo. Het zijn maar pijpjes
Slechts een halve liter, elke dag.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:00 schreef Jian het volgende:
En vergeet niet, voor het eten drinkt ie alleen maar wijn
Nee hoor, het zijn maar heel kleine flesjes en zo hoeft Oma ook niet zo vaak te lopen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Serieus???
Die man is echt doorgewinterd alcoholist?
Ook nog! Twee glazen toch?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:00 schreef Jian het volgende:
En vergeet niet, voor het eten drinkt ie alleen maar wijn
Het zijn kleintjes Cara 0,25 literquote:Op donderdag 29 november 2012 21:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
14 x 33 cl is inderdaad slecht 4,62 liter per dag.
En met dat halve litertje wijn er bij kan je in ieder geval niet zeggen dat hij te weinig vocht per dag tot zich neemt.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:02 schreef Copycat het volgende:
14 x 0,25 is inderdaad maar 3,5 liter bier.
Per dag.
Ja, maar de dokter heeft gezegd dat veel water drinken goed voor 'm is en in bier zit veel waterquote:Op donderdag 29 november 2012 21:02 schreef Copycat het volgende:
14 x 0,25 is inderdaad maar 3,5 liter bier.
Per dag.
Vergeet niet dat ie gestopt is met die halve liter glazen Cola en dat moet ie wel compenseren natuurlijkquote:Op donderdag 29 november 2012 21:03 schreef pullup het volgende:
[..]
En met dat halve litertje wijn er bij kan je in ieder geval niet zeggen dat hij te weinig vocht per dag tot zich neemt.
Oma zit aan de drugsquote:Op donderdag 29 november 2012 21:06 schreef Copycat het volgende:
Eigenlijk zou hij eens naar Novadic Kentron moeten, die ouwe probleemzuiper.
En oma zijn verslaving maar in stand houden. Ze houdt zeker niet echt van hem?
Dan kan hij waarschijnlijk gewoon bij het opstaan aan het bierinfuus gaan dan hoeft hij niet eens meer die flesjes naar zijn mond te tillenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Zou het voor hem uit kunnen om een biertank te laten plaatsen? Dat ze met een tankwagen van de brouwerij bij hem langskomen om z'n voorraad op peil te houden?
Wat een probleemgezin.quote:
Drankprobleem? Dat is volgens mij het enige waar hij geen problemen mee heeft.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:08 schreef Copycat het volgende:
En dan slikt ie dus ook nog tig soorten pillen?
Is zijn huisarts op de hoogte van zijn drankprobleem?
Gelukkig heeft opa geen kleinzoon, zodoende kan die ook niet bij de problemen betrokken raken.quote:
Volgens mij gaat ie voor medisch advies altijd naar Leo ....quote:Op donderdag 29 november 2012 21:08 schreef Copycat het volgende:
Is zijn huisarts op de hoogte van zijn drankprobleem?
Je moet er geen kinderen bij halenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Gelukkig heeft opa geen kleinzoon, zodoende kan die ook niet bij de problemen betrokken raken.
Hij zou zo op een T-shirt kunnen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Drankprobleem? Dat is volgens mij het enige waar hij geen problemen mee heeft.
Zit die kleindochter al op een scooter?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Gelukkig heeft opa geen kleinzoon, zodoende kan die ook niet bij de problemen betrokken raken.
Ah, de twee glazen wijn zijn inmiddels een halve liter geworden. O pardon,een half litertjequote:Op donderdag 29 november 2012 21:03 schreef pullup het volgende:
[..]
En met dat halve litertje wijn er bij kan je in ieder geval niet zeggen dat hij te weinig vocht per dag tot zich neemt.
quote:Op donderdag 29 november 2012 21:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zit die kleindochter al op een scooter?
Het zijn geen kleine glazenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Ah, de twee glazen wijn zijn inmiddels een halve liter geworden. O pardon,een half litertje
Ik rond het wat naar boven af.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Ah, de twee glazen wijn zijn inmiddels een halve liter geworden. O pardon,een half litertje
Het zijn meer dan 5000 flesjes per jaar, dat is 2.500 keer naar de koelkast en weer terug. Ik mag hopen dat ze goede vloerbedekking hebben.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:16 schreef Copycat het volgende:
En circa 4 liter alcohol per dag maar bagatelliseren.
Da's ook wel zo overzichteliijk eigenlijk.quote:
Als opa een drankprobleem heeft betekend dat dat het op is.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Drankprobleem? Dat is volgens mij het enige waar hij geen problemen mee heeft.
Alcoholische dránk. Waarbij bier zo weinig alcohol bevat dat je het eigenlijk nauwelijks zo kan noemen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:16 schreef Copycat het volgende:
En circa 4 liter alcohol per dag maar bagatelliseren.
Ok een fles dan. Dat is al bijna een litertjequote:Op donderdag 29 november 2012 21:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's ook wel zo overzichteliijk eigenlijk.![]()
Kunnen we er niet gewoon een flés van maken? Okee, flesje dan.
Snel weer verder naar ER kijken. Ze zijn allemaal onder de 60 kg.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's ook wel zo overzichteliijk eigenlijk.![]()
Kunnen we er niet gewoon een flés van maken? Okee, flesje dan.
Het blijft grappig dat die kilo's er zo snel af kunnen vliegenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:23 schreef Coos het volgende:
[..]
Snel weer verder naar ER kijken. Ze zijn allemaal onder de 60 kg.
quote:Op donderdag 29 november 2012 21:22 schreef pullup het volgende:
[..]
Ok een fles dan. Dat is al bijna een litertje
Hij kan toch gewoon een ondersteek gebruiken? Oma kan dan voor hem naar de wc lopen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:25 schreef mootie het volgende:
Zou een stoma niet makkelijk zijn voor opa? Scheelt weer een paar wandelingen.
quote:Op donderdag 29 november 2012 21:23 schreef Coos het volgende:
[..]
Snel weer verder naar ER kijken. Ze zijn allemaal onder de 60 kg.
Ook voor z'n poepjes?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij kan toch gewoon een ondersteek gebruiken? Oma kan dan voor hem naar de wc lopen.
quote:Op donderdag 29 november 2012 21:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij kan toch gewoon een ondersteek gebruiken? Oma kan dan voor hem naar de wc lopen.
Voorál daarvoor. Hij kan dan lekker onderuit liggen poepen, dan raakt hij daar ook niet meer van buiten adem.quote:
Moet dat dan?quote:
Hij gaat één keer per week onder de douche.quote:
Toch altijd leuk, als opa feedback geeft op de waarheidsgetrouwe verslagen van onze observaties en onze goedbedoelde adviezen!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:36 schreef Scrutinizer het volgende:
"FOK! kan van mij de neten krijgen. Nou ja .. eh ... die gasten die daar typen dan."
Nee, dat drankgebruik is niet voor de poesquote:
Ik heb het eigenlijk ook liever over Ajax - Psv dan al dat slappe gelul over opa's stoelgang. Maar die scrut weet het elke keer weer zo te draaien dat het hier ordinair wordt.quote:
Vertel mij niks over alco's!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:40 schreef pullup het volgende:
[..]
Nee, dat drankgebruik is niet voor de poes
Ik zit met een paar toastjes voor me, ik heb ze nog niet aangeraaktquote:Op donderdag 29 november 2012 21:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk ook liever over Ajax - Psv dan al dat slappe gelul over opa's stoelgang. Maar die scrut weet het elke keer weer zo te draaien dat het hier ordinair wordt.
Dat overmatig drankgebruik zal inderdaad menig user voor het hoofd stoten. Je zult maar alcoholisten in je familie hebben, of iemand met cholere, of of of tyfus, of tbc!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:40 schreef pullup het volgende:
[..]
Nee, dat drankgebruik is niet voor de poes
Ok, ik heb er ook geen vernieuwende inzichten over te melden.quote:
Ranzig ook vooral.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk ook liever over Ajax - Psv dan al dat slappe gelul over opa's stoelgang. Maar die scrut weet het elke keer weer zo te draaien dat het hier ordinair wordt.
Echte alco's zijn een hel!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:42 schreef pullup het volgende:
[..]
Ok, ik heb er ook geen vernieuwende inzichten over te melden.
Leverworst in je kont!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ranzig ook vooral.
Opa draait nu gezellige muziek
Opa voldoet anders ruim aan de criteria voor een echte alco. Maar ik geef toe dat je ze nog erger hebtquote:
[quote:Op donderdag 29 november 2012 21:43 schreef mootie het volgende:[quote]
Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Opa voldoet anders ruim aan de criteria voor een echte alco. Maar ik geef toe dat je ze nog erger hebt
..]quote:Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Opa voldoet anders ruim aan de criteria voor een echte alco. Maar ik geef toe dat je ze nog erger hebt
Nee maar je weet wel waarom ik me opwind!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:47 schreef Toverheks het volgende:
Poezewoes er gaat wat verkeerd bij je
Is dat zo? Ik denk het niet eigenlijk, But then again, dat is ook maar een definitie.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Opa voldoet anders ruim aan de criteria voor een echte alco.
Nee? Ja, zul je bedoelen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:48 schreef Poezewoes het volgende:
[..]
Nee maar je weet wel waarom ik me opwind!
moet je niet doen meisje, nergens voor nodig geloof mequote:Op donderdag 29 november 2012 21:48 schreef Poezewoes het volgende:
[..]
Dan gaan we hier verder, maar het stoort me niet in het minst.quote:
Omdat je een alcoholist kent en iemand met een stoma. Zo is er altijd wel iets, en kunnen we nergens meer over spreken.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:48 schreef Poezewoes het volgende:
[..]
Wat dacht je van Alco, Ex en Vrouw?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik heb een opaquote:Op donderdag 29 november 2012 21:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Omdat je een alcoholist kent en iemand met een stoma. Zo is er altijd wel iets, en kunnen we nergens meer over spreken.
Zit wat in ik maak me ook niet druk om opa het is zijn leven.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:49 schreef pullup het volgende:
[..]
Dan gaan we hier verder, maar het stoort me niet in het minst.
Het bevreemd me op zijn hoogst dat iemand die zo duidelijk met medicijnen bij elkaar gehouden moet worden een groot deel van de gunstige effecten van die medicijnen weer even hard wegdrinkt.
Mijn ex!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Wie is eigenlijk Alco? Zat die in Big Brother of zo?
Je hebt ze natuurlijk altijd erger maar de gebruikelijke lijn ligt eigenlijk zo laag dat een groot deel van de bevolking onder de definitie van wat medici alcoholist noemen valt. En opa valt er zeker onder.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik denk het niet eigenlijk, But then again, dat is ook maar een definitie.
Wèl weet ik dat opa echt een pussy is, vergeleken bij wat 'echte' alcoholisten achterover slaan.
Mijn laatste Opa ging heen in 1973quote:Op donderdag 29 november 2012 21:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En ik dus al héél lang niet
5 dagen per week 3 drankjes, en 2 dagen alcoholloos, dat is de ondergrens.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:51 schreef pullup het volgende:
[..]
Je hebt ze natuurlijk altijd erger maar de gebruikelijke lijn ligt eigenlijk zo laag dat een groot deel van de bevolking onder de definitie van wat medici alcoholist noemen valt. En opa valt er zeker onder.
Nee die ligt op het kerkhof!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je ex zat in Big Brother? Wat grappig! In welke van de serie, samen met Bram?
Met ik me nu beledigd voelen?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:34 schreef Scrutinizer het volgende:
PB en opa genieten samen van plaatjes van pornosnollen met dikke tieten.
Dikke tetten!!!!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met ik me nu beledigd voelen?
Of trek ik het me weer eens te persoonlijk aan?
3,5 à 4 liter alcoholische versnaperingen per dag wegtikken, vind ik aardig echt alco ...quote:
Niks mis met pornosnollen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is dat de maatschappelijke norm in Nederland?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:52 schreef mootie het volgende:
[..]
5 dagen per week 3 drankjes, en 2 dagen alcoholloos, dat is de ondergrens.
Ja zeg, als we de tetten niet meer doen, dan kap ik ermee hoor, dat is één van m'n favorieten,... nou ja twee van m'n favorieten zeg maarquote:Op donderdag 29 november 2012 21:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Dikke tetten!!!!
Eigenlijk vind ik dat we het ook niet meer over tetten mogen hebben, dat ligt nogal gevoelig bij Cc.
Volgens mij is opa die ex, want alcoholist.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Je ex zat in Big Brother? Wat grappig! In welke van de serie, samen met Bram?
Zo dik waren ze ook niet hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oop tikt ook net zo makkelijk een spaatje blauw weg hoor. En vroeger dronk hij op z'n tijd ook een colaatje, maar dan kan hij niet zo goed tegen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef mootie het volgende:
Gewoontedrinken
Een gewoontedrinker drinkt op de meeste dagen wel een glaasje alcohol, bijvoorbeeld aan het eind van de werkdag om even te ontspannen. De sociale context verdwijnt: er wordt ook "solo" gedronken. De omgeving van de gewoontedrinker heeft meestal weinig of geen last van zijn regelmatige alcoholconsumptie.
Probleemdrinken
Een probleemdrinker drinkt iedere dag. Hij heeft drank nodig om zich goed te voelen en gebruikt het als vlucht uit de realiteit, om te ontsnappen aan alledaagse spanningen en problemen. Zijn overmatige alcoholgebruik begint lichamelijke, psychische en sociale problemen met zich mee te brengen. Gewoonlijk probeert de probleemdrinker zijn drinkgedrag voor de buitenwereld te verbergen en bagatelliseert hij het probleem als mensen hem er toch mee confronteren.
Opa hangt waarschijnlijk tussen deze 2 stadia in.
Dat kan net zo makkelijk wodka zijn ..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:00 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Oop tikt ook net zo makkelijk een spaatje blauw weg hoor. En vroeger dronk hij op z'n tijd ook een colaatje, maar dan kan hij niet zo goed tegen.
Moedig hem nu niet aanquote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Opa bewijst nog maar eens dat als je de tekst niet kent en gedronken hebt, je beter niet met "My Way" mee kunt zingen.
Nu is hij Ringo.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:04 schreef Ratelbandolero het volgende:
Hij zingt nu When i was John
quote:
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
Dat ouderen minder goed tegen alcohol kunnen, komt doordat ze minder lichaamsvocht hebben. De alcohol wordt dus over minder vocht verdeeld en is daardoor geconcentreerder in het lichaam. Daarnaast werken de lever en de nieren van ouderen vaak minder goed. Tot slot kan de lichamelijke weerstand minder goed zijn waardoor alcohol harder aan komt.
Dezelfde hoeveelheid alcohol leidt daardoor bij ouderen tot hogere bloedspiegels, lagere tolerantie en snellere intoxicatie. Een relatief kleine hoeveelheid alcohol kan bij ouderen soms al schadelijke gevolgen hebben.
Klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen
Voorbeelden van klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
groter risico op vallen
medicijnen werken niet of niet goed
Hij vraagt er toch ook om met die shirtjes van hem /quote:
Proost!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Heet er eentje Blondi?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zie nu pas dat hij 3 herdershonden op z'n shirt heeft
Geen zorgen, hij is nog geen 60quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Verhip!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Geen zorgen, hij is nog geen 60
quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef ZOA het volgende:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
Ik d8 eerst
dat het ging om het hebben van een schoonmoeder
Hij zou een leuke kandidaat zijn voor "Je Echte Leeftijd." Volgens hun methode is hij dan 170 jaar.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verhip!
Maar ... Zou dit ook andersom gelden:
[..]
Huh, echtquote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Geen zorgen, hij is nog geen 60
Nog een jaar of tien en hij kan eindelijk met pensioenquote:
Hij baalt er wel van dat de pensioenleeftijd omhoog gaat. Hij moet nu 2 jaar langer niet doorwerken.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:39 schreef pullup het volgende:
[..]
Nog een jaar of tien en hij kan eindelijk met pensioen
Oma wel dusquote:Op donderdag 29 november 2012 22:42 schreef Coos het volgende:
Kòlere nog 2 jaar langer niet doorwerken
Die gaat gewoon tot het einde door om die vent in ieder geval over dag te kunnen ontwijken.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Anders zit ze toch maar de hele dag thuis met opa.
Heeft ze gelijk of nietquote:Op donderdag 29 november 2012 22:49 schreef pullup het volgende:
[..]
Die gaat gewoon tot het einde door om die vent in ieder geval over dag te kunnen ontwijken.
Maar dan is dit wel het complete programma voor de eerste 5 jaar, opa wil ook wel eens lekker thuiszijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
Maar als hij eenmaal gepensioneerd is gaat hij allemaal leuke dingen doen met oma.
Dagje Madurodam, rondje Pier en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Voordeel is dat oma gewoon zijn stoel kan duwen want het is allemaal op loopafstand.
Tegen die tijd is dat met 70 jaarquote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
Maar als hij eenmaal gepensioneerd is gaat hij allemaal leuke dingen doen met oma.
Dagje Madurodam, rondje Pier en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Voordeel is dat oma gewoon zijn stoel kan duwen want het is allemaal op loopafstand.
Da's geen chinees hoor. Ik denk niet dat er veel van opa's gading op het menu te vinden is: http://www.thepenthouse.nl/quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Hij ziet er zo net als een popster uit, hè?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:02 schreef Ratelbandolero het volgende:
Opa moet voortaan altijd maar een koptelefoon opdoen
The Golden Earblingquote:Op donderdag 29 november 2012 23:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij ziet er zo net als een popster uit, hè?
niet perse, en als ik hem ff horen wil log ik wel ff in bij Opa om een praatje te maken, en voor de rest iedereen hier in het Opa topic houd me wel op de hoogte van het wel en vooral wee.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
[..]
Nee jij wil hem juist wel horen toch
quote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
niet perse, en als ik hem ff horen wil log ik wel ff in bij Opa om een praatje te maken, en voor de rest iedereen hier in het Opa topic houd me wel op de hoogte van het wel en vooral wee.
Kan jij hem horen op zijn chat danquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
niet perse, en als ik hem ff horen wil log ik wel ff in bij Opa om een praatje te maken, en voor de rest iedereen hier in het Opa topic houd me wel op de hoogte van het wel en vooral wee.
vind ik ookquote:
quote:Op donderdag 29 november 2012 23:12 schreef Ratelbandolero het volgende:
[..]
Kan jij hem horen op zijn chat dan![]()
nou, morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen ben er vandoorquote:
O, ik dacht dat het een Chinees was. Dat was bij ingebruikname geloof ik de bedoeling.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's geen chinees hoor. Ik denk niet dat er veel van opa's gading op het menu te vinden is: http://www.thepenthouse.nl/
Je had naast het CS wel een chinees met uitzicht, op de hoogste verdieping in die ronde witte toren. Die is nu dicht.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Coos het volgende:
[..]
O, ik dacht dat het een Chinees was. Dat was bij ingebruikname geloof ik de bedoeling.
Heb jij er al gegeten dan?
Nog niet gegeten. Kaart ziet er wel goed uit maar de wijnkaart staat me een beetje tegen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's geen chinees hoor. Ik denk niet dat er veel van opa's gading op het menu te vinden is: http://www.thepenthouse.nl/
Gammaquote:Op donderdag 29 november 2012 23:54 schreef Gert het volgende:
Je had naast het CS wel een chinees met uitzicht, op de hoogste verdieping in die ronde witte toren. Die is nu dicht.
Blijf jij nou maar gewoon met je loempiastalletje op de Haagse Mâhgt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:37 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Nog niet gegeten. Kaart ziet er wel goed uit maar de wijnkaart staat me een beetje tegen.
Dat restaurant in de Witte Anna is trouwens ter ziele. Die etage staat nu te koop.
Hebben we voor de grap nog een bod op gedaan, maar dat werd veel te laag bevonden
quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:55 schreef Coos het volgende:
[..]
Blijf jij nou maar gewoon met je loempiastalletje op de Haagse Mâhgt.
Momenteel wel. In de zomer een stuk meer, met die hitte.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:11 schreef Copycat het volgende:
Drink jij zelf ook 3 tot 4 liter frisbier per dag, Gert?
Vandaar!quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:15 schreef Gert het volgende:
Momenteel wel. In de zomer een stuk meer, met die hitte.
Ja, maar bier is volgens sommigen (...) niet echt een alcoholische drank, want daar zit amper alcohol in ...quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:19 schreef Toverheks het volgende:
wat is nu weer frisbier? bier is bier toch
bier is gewoon alcohol, zit toch zoveel procent in anders kan je net zo goed limonadesiroop drinken lijkt me, lust geen bier dus weinig verstand ervan, weet wel als je teveel nuttigt wordt je dronkenquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, maar bier is volgens sommigen (...) niet echt een alcoholische drank, want daar zit amper alcohol in ...
Da's een spelletje!quote:
Pure wijsheid.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:25 schreef Toverheks het volgende:
[..]
bier is gewoon alcohol, zit toch zoveel procent in anders kan je net zo goed limonadesiroop drinken lijkt me, lust geen bier dus weinig verstand ervan, weet wel als je teveel nuttigt wordt je dronken
Oefening baart kunst!quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef Poezewoes het volgende:
Als je maar lang genoeg in training bent,( drinkt) heb je steeds meer alcohol nodig om in een roes te komen.
knap he Liesje, had je niet achter mij gezochtquote:
Man, man hier op het plein staat een een loempiastal met Vietnamese loempia's, man zo lekker. Ik zal morgen eens vragen naar de wijnkaart. Als die ook goed is, is het werkelijk een aanraderquote:Op vrijdag 30 november 2012 01:55 schreef Coos het volgende:
[..]
Blijf jij nou maar gewoon met je loempiastalletje op de Haagse Mâhgt.
Wa schele? Ge bent zelluf un schele!quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:21 schreef Jian het volgende:
Hij zuipt zichzelf maar een slag in de rondte, kan mij het schelen
Hooguit een beetje bijziendquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wa schele? Ge bent zelluf un schele!
Daar zijn trainingen voor ...quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:03 schreef Poezewoes het volgende:
Krijg met moeite 1 liter water weg per dag!
Een beetje loempia-kot serveert uitstekende sake, veelal ook verkrijgbaar in handige 1-persoons jerrycans van 4 liter.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:20 schreef Jian het volgende:
[..]
Man, man hier op het plein staat een een loempiastal met Vietnamese loempia's, man zo lekker. Ik zal morgen eens vragen naar de wijnkaart. Als die ook goed is, is het werkelijk een aanrader
Volgens mij is hij misvormd en zit het aan z'n koppie vastquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:39 schreef Copycat het volgende:
Wat heeft dat klein kindje nu op zijn koppie staan?
beetje zeggen dat de kleinzoon van Oop misvormd is, ik vind het niet kunnen deze manier van postenquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij is hij misvormd en zit het aan z'n koppie vast
In Den Haag lachen ze daar om.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:43 schreef Copycat het volgende:
Of is hij een voorbeeld dat condooms niet altijd werken, maar wel voor kekke hoofddeksels zorgen?
Te treurig ook om je kind zo op de foto te zetten.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:42 schreef Jian het volgende:
[..]
beetje zeggen dat de kleinzoon van Oop misvormd is, ik vind het niet kunnen deze manier van posten![]()
Laat kinderen erbuiten
Lijkt wel een zuignapquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:39 schreef Copycat het volgende:
Wat heeft dat klein kindje nu op zijn koppie staan?
Die is er helemaal nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:57 schreef Jian het volgende:
En PB trekt haar spikes weer aan en wandelt naar de blokken ........
Ik dacht ook eerder aan een overbodig geworden condoomquote:
Handig, zo'n krat met 30 flesjes, meteen genoeg voor twee dagen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:55 schreef Jian het volgende:
Hij vertelde toch laatst dat ie vroeger motor reed .............![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |