Oop tikt ook net zo makkelijk een spaatje blauw weg hoor. En vroeger dronk hij op z'n tijd ook een colaatje, maar dan kan hij niet zo goed tegen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef mootie het volgende:
Gewoontedrinken
Een gewoontedrinker drinkt op de meeste dagen wel een glaasje alcohol, bijvoorbeeld aan het eind van de werkdag om even te ontspannen. De sociale context verdwijnt: er wordt ook "solo" gedronken. De omgeving van de gewoontedrinker heeft meestal weinig of geen last van zijn regelmatige alcoholconsumptie.
Probleemdrinken
Een probleemdrinker drinkt iedere dag. Hij heeft drank nodig om zich goed te voelen en gebruikt het als vlucht uit de realiteit, om te ontsnappen aan alledaagse spanningen en problemen. Zijn overmatige alcoholgebruik begint lichamelijke, psychische en sociale problemen met zich mee te brengen. Gewoonlijk probeert de probleemdrinker zijn drinkgedrag voor de buitenwereld te verbergen en bagatelliseert hij het probleem als mensen hem er toch mee confronteren.
Opa hangt waarschijnlijk tussen deze 2 stadia in.
Dat kan net zo makkelijk wodka zijn ..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:00 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Oop tikt ook net zo makkelijk een spaatje blauw weg hoor. En vroeger dronk hij op z'n tijd ook een colaatje, maar dan kan hij niet zo goed tegen.
Moedig hem nu niet aanquote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Opa bewijst nog maar eens dat als je de tekst niet kent en gedronken hebt, je beter niet met "My Way" mee kunt zingen.
Nu is hij Ringo.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:04 schreef Ratelbandolero het volgende:
Hij zingt nu When i was John
quote:
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
Dat ouderen minder goed tegen alcohol kunnen, komt doordat ze minder lichaamsvocht hebben. De alcohol wordt dus over minder vocht verdeeld en is daardoor geconcentreerder in het lichaam. Daarnaast werken de lever en de nieren van ouderen vaak minder goed. Tot slot kan de lichamelijke weerstand minder goed zijn waardoor alcohol harder aan komt.
Dezelfde hoeveelheid alcohol leidt daardoor bij ouderen tot hogere bloedspiegels, lagere tolerantie en snellere intoxicatie. Een relatief kleine hoeveelheid alcohol kan bij ouderen soms al schadelijke gevolgen hebben.
Klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen
Voorbeelden van klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
groter risico op vallen
medicijnen werken niet of niet goed
Hij vraagt er toch ook om met die shirtjes van hem /quote:
Proost!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Heet er eentje Blondi?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zie nu pas dat hij 3 herdershonden op z'n shirt heeft
Geen zorgen, hij is nog geen 60quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Verhip!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Geen zorgen, hij is nog geen 60
quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef ZOA het volgende:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
Ik d8 eerst
dat het ging om het hebben van een schoonmoeder
Hij zou een leuke kandidaat zijn voor "Je Echte Leeftijd." Volgens hun methode is hij dan 170 jaar.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verhip!
Maar ... Zou dit ook andersom gelden:
[..]
Huh, echtquote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Geen zorgen, hij is nog geen 60
Nog een jaar of tien en hij kan eindelijk met pensioenquote:
Hij baalt er wel van dat de pensioenleeftijd omhoog gaat. Hij moet nu 2 jaar langer niet doorwerken.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:39 schreef pullup het volgende:
[..]
Nog een jaar of tien en hij kan eindelijk met pensioen
Oma wel dusquote:Op donderdag 29 november 2012 22:42 schreef Coos het volgende:
Kòlere nog 2 jaar langer niet doorwerken
Die gaat gewoon tot het einde door om die vent in ieder geval over dag te kunnen ontwijken.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Anders zit ze toch maar de hele dag thuis met opa.
Heeft ze gelijk of nietquote:Op donderdag 29 november 2012 22:49 schreef pullup het volgende:
[..]
Die gaat gewoon tot het einde door om die vent in ieder geval over dag te kunnen ontwijken.
Maar dan is dit wel het complete programma voor de eerste 5 jaar, opa wil ook wel eens lekker thuiszijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
Maar als hij eenmaal gepensioneerd is gaat hij allemaal leuke dingen doen met oma.
Dagje Madurodam, rondje Pier en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Voordeel is dat oma gewoon zijn stoel kan duwen want het is allemaal op loopafstand.
Tegen die tijd is dat met 70 jaarquote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
Maar als hij eenmaal gepensioneerd is gaat hij allemaal leuke dingen doen met oma.
Dagje Madurodam, rondje Pier en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Voordeel is dat oma gewoon zijn stoel kan duwen want het is allemaal op loopafstand.
Da's geen chinees hoor. Ik denk niet dat er veel van opa's gading op het menu te vinden is: http://www.thepenthouse.nl/quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Hij ziet er zo net als een popster uit, hè?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:02 schreef Ratelbandolero het volgende:
Opa moet voortaan altijd maar een koptelefoon opdoen
The Golden Earblingquote:Op donderdag 29 november 2012 23:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij ziet er zo net als een popster uit, hè?
niet perse, en als ik hem ff horen wil log ik wel ff in bij Opa om een praatje te maken, en voor de rest iedereen hier in het Opa topic houd me wel op de hoogte van het wel en vooral wee.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:07 schreef Ratelbandolero het volgende:
[..]
Nee jij wil hem juist wel horen toch
quote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
niet perse, en als ik hem ff horen wil log ik wel ff in bij Opa om een praatje te maken, en voor de rest iedereen hier in het Opa topic houd me wel op de hoogte van het wel en vooral wee.
Kan jij hem horen op zijn chat danquote:Op donderdag 29 november 2012 23:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
niet perse, en als ik hem ff horen wil log ik wel ff in bij Opa om een praatje te maken, en voor de rest iedereen hier in het Opa topic houd me wel op de hoogte van het wel en vooral wee.
vind ik ookquote:
quote:Op donderdag 29 november 2012 23:12 schreef Ratelbandolero het volgende:
[..]
Kan jij hem horen op zijn chat dan![]()
nou, morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen ben er vandoorquote:
O, ik dacht dat het een Chinees was. Dat was bij ingebruikname geloof ik de bedoeling.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's geen chinees hoor. Ik denk niet dat er veel van opa's gading op het menu te vinden is: http://www.thepenthouse.nl/
Je had naast het CS wel een chinees met uitzicht, op de hoogste verdieping in die ronde witte toren. Die is nu dicht.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Coos het volgende:
[..]
O, ik dacht dat het een Chinees was. Dat was bij ingebruikname geloof ik de bedoeling.
Heb jij er al gegeten dan?
Nog niet gegeten. Kaart ziet er wel goed uit maar de wijnkaart staat me een beetje tegen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's geen chinees hoor. Ik denk niet dat er veel van opa's gading op het menu te vinden is: http://www.thepenthouse.nl/
Gammaquote:Op donderdag 29 november 2012 23:54 schreef Gert het volgende:
Je had naast het CS wel een chinees met uitzicht, op de hoogste verdieping in die ronde witte toren. Die is nu dicht.
Blijf jij nou maar gewoon met je loempiastalletje op de Haagse Mâhgt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:37 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Nog niet gegeten. Kaart ziet er wel goed uit maar de wijnkaart staat me een beetje tegen.
Dat restaurant in de Witte Anna is trouwens ter ziele. Die etage staat nu te koop.
Hebben we voor de grap nog een bod op gedaan, maar dat werd veel te laag bevonden
quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:55 schreef Coos het volgende:
[..]
Blijf jij nou maar gewoon met je loempiastalletje op de Haagse Mâhgt.
Momenteel wel. In de zomer een stuk meer, met die hitte.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:11 schreef Copycat het volgende:
Drink jij zelf ook 3 tot 4 liter frisbier per dag, Gert?
Vandaar!quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:15 schreef Gert het volgende:
Momenteel wel. In de zomer een stuk meer, met die hitte.
Ja, maar bier is volgens sommigen (...) niet echt een alcoholische drank, want daar zit amper alcohol in ...quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:19 schreef Toverheks het volgende:
wat is nu weer frisbier? bier is bier toch
bier is gewoon alcohol, zit toch zoveel procent in anders kan je net zo goed limonadesiroop drinken lijkt me, lust geen bier dus weinig verstand ervan, weet wel als je teveel nuttigt wordt je dronkenquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, maar bier is volgens sommigen (...) niet echt een alcoholische drank, want daar zit amper alcohol in ...
Da's een spelletje!quote:
Pure wijsheid.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:25 schreef Toverheks het volgende:
[..]
bier is gewoon alcohol, zit toch zoveel procent in anders kan je net zo goed limonadesiroop drinken lijkt me, lust geen bier dus weinig verstand ervan, weet wel als je teveel nuttigt wordt je dronken
Oefening baart kunst!quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:28 schreef Poezewoes het volgende:
Als je maar lang genoeg in training bent,( drinkt) heb je steeds meer alcohol nodig om in een roes te komen.
knap he Liesje, had je niet achter mij gezochtquote:
Man, man hier op het plein staat een een loempiastal met Vietnamese loempia's, man zo lekker. Ik zal morgen eens vragen naar de wijnkaart. Als die ook goed is, is het werkelijk een aanraderquote:Op vrijdag 30 november 2012 01:55 schreef Coos het volgende:
[..]
Blijf jij nou maar gewoon met je loempiastalletje op de Haagse Mâhgt.
Wa schele? Ge bent zelluf un schele!quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:21 schreef Jian het volgende:
Hij zuipt zichzelf maar een slag in de rondte, kan mij het schelen
Hooguit een beetje bijziendquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wa schele? Ge bent zelluf un schele!
Daar zijn trainingen voor ...quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:03 schreef Poezewoes het volgende:
Krijg met moeite 1 liter water weg per dag!
Een beetje loempia-kot serveert uitstekende sake, veelal ook verkrijgbaar in handige 1-persoons jerrycans van 4 liter.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:20 schreef Jian het volgende:
[..]
Man, man hier op het plein staat een een loempiastal met Vietnamese loempia's, man zo lekker. Ik zal morgen eens vragen naar de wijnkaart. Als die ook goed is, is het werkelijk een aanrader
Volgens mij is hij misvormd en zit het aan z'n koppie vastquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:39 schreef Copycat het volgende:
Wat heeft dat klein kindje nu op zijn koppie staan?
beetje zeggen dat de kleinzoon van Oop misvormd is, ik vind het niet kunnen deze manier van postenquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij is hij misvormd en zit het aan z'n koppie vast
In Den Haag lachen ze daar om.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:43 schreef Copycat het volgende:
Of is hij een voorbeeld dat condooms niet altijd werken, maar wel voor kekke hoofddeksels zorgen?
Te treurig ook om je kind zo op de foto te zetten.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:42 schreef Jian het volgende:
[..]
beetje zeggen dat de kleinzoon van Oop misvormd is, ik vind het niet kunnen deze manier van posten![]()
Laat kinderen erbuiten
Lijkt wel een zuignapquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:39 schreef Copycat het volgende:
Wat heeft dat klein kindje nu op zijn koppie staan?
Die is er helemaal nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:57 schreef Jian het volgende:
En PB trekt haar spikes weer aan en wandelt naar de blokken ........
Ik dacht ook eerder aan een overbodig geworden condoomquote:
Handig, zo'n krat met 30 flesjes, meteen genoeg voor twee dagen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:55 schreef Jian het volgende:
Hij vertelde toch laatst dat ie vroeger motor reed .............![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |