quote:
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
Dat ouderen minder goed tegen alcohol kunnen, komt doordat ze minder lichaamsvocht hebben. De alcohol wordt dus over minder vocht verdeeld en is daardoor geconcentreerder in het lichaam. Daarnaast werken de lever en de nieren van ouderen vaak minder goed. Tot slot kan de lichamelijke weerstand minder goed zijn waardoor alcohol harder aan komt.
Dezelfde hoeveelheid alcohol leidt daardoor bij ouderen tot hogere bloedspiegels, lagere tolerantie en snellere intoxicatie. Een relatief kleine hoeveelheid alcohol kan bij ouderen soms al schadelijke gevolgen hebben.
Klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen
Voorbeelden van klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
groter risico op vallen
medicijnen werken niet of niet goed
Hij vraagt er toch ook om met die shirtjes van hem /quote:
Proost!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Heet er eentje Blondi?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zie nu pas dat hij 3 herdershonden op z'n shirt heeft
Geen zorgen, hij is nog geen 60quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Verhip!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Geen zorgen, hij is nog geen 60
quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef ZOA het volgende:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
Ik d8 eerst
dat het ging om het hebben van een schoonmoeder
Hij zou een leuke kandidaat zijn voor "Je Echte Leeftijd." Volgens hun methode is hij dan 170 jaar.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verhip!
Maar ... Zou dit ook andersom gelden:
[..]
Huh, echtquote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Geen zorgen, hij is nog geen 60
Nog een jaar of tien en hij kan eindelijk met pensioenquote:
Hij baalt er wel van dat de pensioenleeftijd omhoog gaat. Hij moet nu 2 jaar langer niet doorwerken.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:39 schreef pullup het volgende:
[..]
Nog een jaar of tien en hij kan eindelijk met pensioen
Oma wel dusquote:Op donderdag 29 november 2012 22:42 schreef Coos het volgende:
Kòlere nog 2 jaar langer niet doorwerken
Die gaat gewoon tot het einde door om die vent in ieder geval over dag te kunnen ontwijken.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Anders zit ze toch maar de hele dag thuis met opa.
Heeft ze gelijk of nietquote:Op donderdag 29 november 2012 22:49 schreef pullup het volgende:
[..]
Die gaat gewoon tot het einde door om die vent in ieder geval over dag te kunnen ontwijken.
Maar dan is dit wel het complete programma voor de eerste 5 jaar, opa wil ook wel eens lekker thuiszijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
Maar als hij eenmaal gepensioneerd is gaat hij allemaal leuke dingen doen met oma.
Dagje Madurodam, rondje Pier en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Voordeel is dat oma gewoon zijn stoel kan duwen want het is allemaal op loopafstand.
Tegen die tijd is dat met 70 jaarquote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
Maar als hij eenmaal gepensioneerd is gaat hij allemaal leuke dingen doen met oma.
Dagje Madurodam, rondje Pier en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Voordeel is dat oma gewoon zijn stoel kan duwen want het is allemaal op loopafstand.
Da's geen chinees hoor. Ik denk niet dat er veel van opa's gading op het menu te vinden is: http://www.thepenthouse.nl/quote:Op donderdag 29 november 2012 22:50 schreef Coos het volgende:
en lekkâh kanuh bè de Chinees bovenop het strèkèzâh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |