Racist!quote:Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
Goed betoog en helemaal gelijk. Nederland is niet het land van de Negers en de Moslims, zij moeten zich aanpassen aan ons en onze gebruiken niet andersom
dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
Goed betoog en helemaal gelijk. Nederland is niet het land van de Negers en de Moslims, zij moeten zich aanpassen aan ons en onze gebruiken niet andersom
Dat klopt, maar feit blijft dat Nederlanders niet hun gebruiken aan hoeven te passen aan o.a. moslims. Zoals een land waarin de meerderheid moslim is niet hun gebruiken aanpassen aan andere geloven.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.
dat moslim landen vaak zeer intolerant zijn, is geen maatstaaf voor hoe wij ons moeten gedragen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat klopt, maar feit blijft dat Nederlanders niet hun gebruiken aan hoeven te passen aan o.a. moslims. Zoals een land waarin de meerderheid moslim is niet hun gebruiken aanpassen aan andere geloven.
Ja dat blijkt, maar het gaat nu om het aanpassingsvermogen van getinte buitenlanders niet zozeer het kleurtje want daar heb ik weinig problemen meequote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.
Ik doelde hiermee eigenlijk vooral op bijvoorbeeld de Negerzoen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:34 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat moslim landen vaak zeer intolerant zijn, is geen maatstaaf voor hoe wij ons moeten gedragen.
en ik vind ook niet dat we zwarte piet moeten veranderen omdat andere landen en mensen zich eraan ergeren, maar omdat het gewoon belachelijk is dat wij zoiets nog willen in 2012. omdat IK me eraan erger. het gaat om ons gedrag.
Dit alleen al bewijst het feit dat Nederland niet racistisch is, anders had Nederland alle buitenlanders niet toegelatenquote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef okiokinl het volgende:
[..]
Ik lees het nu idd.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:48 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het is trouwens een urban legend dat negerzoenen van naam zijn veranderd omdat negers klachten hadden. Het was een marketingstunt.
nonsens...quote:Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is nu juist het probleem, dat sommige mensen zich niet aanpassenquote:Op donderdag 29 november 2012 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nonsens...
je verklaart mensen op basis van ras en religie tot tweedehandsburgers met minder rechten
Iedereen moet zich aanpassen aan iedereen . Nogal fout als sommigen eisen - op basis van ras en religie- dat zij zich minder hoeven aan te passen en anderen dat meer moeten doen
Ik vind sowieso geloof een achtelijk iets(en tja de islam het achtelijkst)quote:Op donderdag 29 november 2012 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nonsens...
je verklaart mensen op basis van ras en religie tot tweedehandsburgers met minder rechten
Iedereen moet zich aanpassen aan iedereen . Nogal fout als sommigen eisen - op basis van ras en religie- dat zij zich minder hoeven aan te passen en anderen dat meer moeten doen
Hey hey, geen religie in dti topic!quote:Op donderdag 29 november 2012 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nonsens...
waarom zouden getinte nederlanders zich moeten aanpassen aan een feest met een racistische ondertoon? of nog belangrijker, waarom zouden nederlanders zoiets moeten accepteren van zichzelf?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja dat blijkt, maar het gaat nu om het aanpassingsvermogen van getinte buitenlanders niet zozeer het kleurtje want daar heb ik weinig problemen mee
Nee, het bewijst alleen dat je kortzichtig en naïef bent en geen historisch besef hebt.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
Neem die foto nou, dat bewijst gewoon dat blanke mensen meer gevoel voor humor en relativeringsvermogen hebben dan buitenlandse mensen,
Ons (blanke mensen) doet zo`n foto gewoon geen ene reet! Maar als de foto andersom is is het racisme.
Getinte Nederlanders die de Islam als geloof hebben en Sinterklaas racistisch vinden?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:08 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waarom zouden getinte nederlanders zich moeten aanpassen aan een feest met een racistische ondertoon? of nog belangrijker, waarom zouden nederlanders zoiets moeten accepteren van zichzelf?
nee, het is zo belachelijk als het is. de historische link is duidelijk, en nog steeds volop aanwezig vandaag. dat is niet verdwenen door piet aardig te maken.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik doelde hiermee eigenlijk vooral op bijvoorbeeld de Negerzoen.
Het is zo belachelijk als je het zelf maakt. Ga je er vanuit dat met zwarte piet slavenhandel o.i.d. wordt verheelijkt: dan wordt het belachelijk. Ga je uit van zwarte piet zoals het bedoeld is: niks aan de hand en een leuk kinderfeest.
Klopt, en je vergeet nog 2 dingen, totaal geen gevoel voor humor en relativeringsvermogenquote:Op donderdag 29 november 2012 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het bewijst alleen dat je kortzichtig en naïef bent en geen historisch besef hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |