abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119731777


thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^





Track Info

Lap data
Lap length - 4.309km (2.677 miles)
Race laps - 71
Race distance - 305.909km (190.083 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 111.473 (217.039 kph) by Juan Pablo Montoya, 2004
Fastest lap - 109.822 (222.171 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Maximum speed (2011) - 304.1 kph (188.959 mph) by Jenson Button, McLaren
DRS zone/s (race) - Reta Oposta straight

Car performance
Full throttle - 70%
Downforce level - High
Gear changes per lap - 42
Fuel use per lap - 1.9kg

Strategy
Pit lane time loss - 19 seconds
2012 prime tyre**: - Medium (2011: Medium)
2012 option tyre**: - Hard (2011: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirellis soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

Data sources: FIA, Williams, Mercedes





Tv-uizendingen

RTL7
16:55 - RTL GP: Formule 1 - Brazilië (kwalificatie)
16:00 - RTL GP: Formule 1 - Brazilië (race)

BBC heeft weer een uitzending *O* Voor de laatste race van dit seizoen :'(
16:00 - Autosport: Formule 1 - Brazilië (kwalificatie)
16:00 - Autosport: Formule 1 - Brazilië (race)
(NL'se tijden.)

Voor stream moeten jullie kijken op de bekende websites. Aangezien deze niet meer in de OP gepost mogen worden :{

Sfeer Impressie

Pole lap met Fernando Alonso een heel tijdje geleden.




pi_119731863

Crash van Maldonado van afgelopen zondag, had ik nog niet gezien. @1.40 ongeveer.
  woensdag 28 november 2012 @ 22:49:46 #3
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119732209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:41 schreef Tarahumara het volgende:

Crash van Maldonado van afgelopen zondag, had ik nog niet gezien. @1.40 ongeveer.
Ziet er een beetje knullig uit :D
The line is a dot to you!
  woensdag 28 november 2012 @ 23:33:19 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_119734144
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:41 schreef Tarahumara het volgende:

Crash van Maldonado van afgelopen zondag, had ik nog niet gezien. @1.40 ongeveer.
Ik wist pas dat Maldonado er uit was toen de BBC aan het einde van de race de uitvallers opsomde :S
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_119734186
Zo, op naar het nieuwe seizoen. Dit wordt het seizoen van Alonso en Kimi! Hoe lang moeten we nog wachten....?
  woensdag 28 november 2012 @ 23:35:05 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_119734216
Maart, meestal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 28 november 2012 @ 23:35:57 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119734251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, op naar het nieuwe seizoen. Dit wordt het seizoen van Alonso en Kimi! Hoe lang moeten we nog wachten....?
Dit seizoen is nog niet voorbij, op die gele vlag van Vettel zal de FIA toch moeten reageren
pi_119734266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit seizoen is nog niet voorbij, op die gele vlag van Vettel zal de FIA toch moeten reageren
Denk je dat echt? Ik heb het de afgelopen dagen niet meer zo gevolgd, is er officieel bezwaar ingediend of zo?
pi_119734289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:35 schreef twiFight het volgende:
Maart, meestal.
Ja, altijd he. Meestal kijk ik de eerste race op wintersport.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 november 2012 @ 23:37:45 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119734299
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit seizoen is nog niet voorbij, op die gele vlag van Vettel zal de FIA toch moeten reageren
Alleen Ferrari kan tot de 30e een bezwaar indienen en naar wat ik gehoord heb zijn ze dat niet van plan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 november 2012 @ 23:41:48 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119734443
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen Ferrari kan tot de 30e een bezwaar indienen en naar wat ik gehoord heb zijn ze dat niet van plan
quote:
However, the governing body does not need a protest from Ferrari to investigate further. In fact, its own rules appear to oblige it to do so.
Article 179b of the international sporting code says: "If, in events forming part of an FIA championship, a new element is discovered, whether or not the stewards of the meeting have already given a ruling, these stewards of the meeting or, failing this, those designated by the FIA must meet… summoning the party or parties concerned to hear any relevant explanations and to judge in the light of the facts and elements brought before them."
It adds: "The period during which an appeal in review may be brought expires on 30 November of the year during which the decision that is liable to review has been handed down, if that decision is likely to have an effect on the result of a championship."
That appears to give the FIA until Friday to resolve the situation one way or another.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20531638
pi_119734457
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit seizoen is nog niet voorbij, op die gele vlag van Vettel zal de FIA toch moeten reageren
De inhaalactie van Vettel was ok. Zie dit forum voor een zeer uitgebreide toelichting en discussie. http://www.f1fanatic.co.u(...)?topic_page=7&num=15
  woensdag 28 november 2012 @ 23:43:08 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119734505
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:42 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

De inhaalactie van Vettel was ok. Zie dit forum voor een zeer uitgebreide toelichting en discussie. http://www.f1fanatic.co.u(...)?topic_page=7&num=15
Ze zullen zich er toch over uit moeten spreken
pi_119734836
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze zullen zich er toch over uit moeten spreken
Waarom? Als niemand een officiële klacht indient is er niets aan de hand.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 29 november 2012 @ 00:00:35 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119734877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Waarom? Als niemand een officiële klacht indient is er niets aan de hand.
Dat is dus niet zo blijkt uit dat artikel van de BBC zie #11
pi_119734936
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo blijkt uit dat artikel van de BBC zie #11
Ja ze kúnnen verder onderzoeken als ze dit nieuwe informatie achten. Maar misschien vinden ze de informatie helemaal niet nieuw, en dus hoeven ze zich dan helemaal niet uit te spreken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_119735042
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo blijkt uit dat artikel van de BBC zie #11
Dat stuk van BBC klopt niet.

Op het forum dan F1 fanatic wordt het helemaal uit de doeken gedaan. Dat filmpje aan het begin probeert eea uit te leggen, maar blijkt niet te kloppen inzake die laatste overtake op Vergne.

De lampjes op Vettel z'n dash gaan "te laat" uit, pas bij de volgende marshallpost. Terwijl er in turn 3 al een groene vlag hangt. Zie deze foto. http://i49.tinypic.com/212bl1c.jpg

Geen probleem dus voor Vettel. Wel interessante materie. :)

Slecht van SKY trouwens, die overtake op kobayashi was helemaal geen probleem.

Edit: stuk van BBC klopt wel. Had t iets te snel scanned. Blijf erbij dat Vettel goed zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tarahumara op 29-11-2012 00:16:42 (Iets te snel) ]
  donderdag 29 november 2012 @ 00:11:15 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119735086
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ja ze kúnnen verder onderzoeken als ze dit nieuwe informatie achten. Maar misschien vinden ze de informatie helemaal niet nieuw, en dus hoeven ze zich dan helemaal niet uit te spreken.
Dat klopt
  donderdag 29 november 2012 @ 00:22:33 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119735253
quote:
Ik heb die beelden ook gezien maar herken de vlag niet, ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon een groene vlag was want zo'n kampioenschap achter een bureau beslissen lijkt me echt een anticlimax
pi_119735336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb die beelden ook gezien maar herken de vlag niet, ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon een groene vlag was want zo'n kampioenschap achter een bureau beslissen lijkt me echt een anticlimax
Ja, dat zou waardeloos zijn als het kampioenschap op deze manier wordt beslist.

Destijds met Fisichella z'n overwinning was het ook een laffe vertoning een GP erna op vrijdagochtend die beker in ontvangt nemen...
pi_119736436
:')
pi_119736935
Ik begon een beetje respect voor Ferrari en Alonso te krijgen, maar dat is nu wel voorbij. Maar dieper als dit kun je niet zinken.

Ferrari :')
Alonso :')

Red Bull ^O^
Vettel _O_
^O^
pi_119736940
Mocht het echt zo zijn, en mocht Ferrari protest indienen , vind ik het tof voor Alonso , kut voor Vettel maar regels zijn. Er ook voor hem
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119736988
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 06:45 schreef Joene het volgende:
Mocht het echt zo zijn, en mocht Ferrari protest indienen , vind ik het tof voor Alonso , kut voor Vettel maar regels zijn. Er ook voor hem
En daar konden ze vlak na de race niet achter komen?
Alonso is een jankerd en het zal altijd zo blijven net als bij de eerste wereldtitel van Vettel
^O^
  donderdag 29 november 2012 @ 07:29:40 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119737098
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:00 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

En daar konden ze vlak na de race niet achter komen?
Alonso is een jankerd en het zal altijd zo blijven net als bij de eerste wereldtitel van Vettel
Over jankerds gesproken, daar kan Sebje ook wat van, andersom zouden ze er ook werk van maken of op z'n minst zorgen dat de pers dat doet wat nu ook gebeurd, het gaat natuurlijk niet om het rondje om de kerk in Kuttersburen
pi_119737201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Over jankerds gesproken, daar kan Sebje ook wat van, andersom zouden ze er ook werk van maken of op z'n minst zorgen dat de pers dat doet wat nu ook gebeurd, het gaat natuurlijk niet om het rondje om de kerk in Kuttersburen
Ferrari heeft alijd wat te zeiken tegen Red Bull en nauwelijks tegen anderen teams.
We wachten wel af wat er gaat gebeuren.
^O^
  donderdag 29 november 2012 @ 07:47:45 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119737217
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:45 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

Ferrari heeft alijd wat te zeiken tegen Red Bull en nauwelijks tegen anderen teams.
We wachten wel af wat er gaat gebeuren.
In de tijd dat ze met McLaren om de titel streden hadden ze daar wat op te zeiken en vice versa, ze hebben nog geen protest ingediend en is ook niet meer nodig omdat het al onder de aandacht is.
pi_119737238
Zou echt te triest voor woorden zijn, had net weer wat sympathie voor Alonso en Ferrari. Je gaat toch ook niet 3 dagen na een voetbalwedstrijd zeggen dat een doelpunt niet goed was omdat de bal er voor nog net wel buiten de lijn is geweest. Dat groene tafel geneuzel altijd. Ook nog maar ff kijken of er eerder in het seizoen ook nog van dit soort dingetjes zijn geweest, kunnen we blijven zoeken....
Kimi for wdc 2012
  donderdag 29 november 2012 @ 07:52:22 #31
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_119737254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:50 schreef Kimilotus het volgende:
Zou echt te triest voor woorden zijn, had net weer wat sympathie voor Alonso en Ferrari. Je gaat toch ook niet 3 dagen na een voetbalwedstrijd zeggen dat een doelpunt niet goed was omdat de bal er voor nog net wel buiten de lijn is geweest. Dat groene tafel geneuzel altijd. Ook nog maar ff kijken of er eerder in het seizoen ook nog van dit soort dingetjes zijn geweest, kunnen we blijven zoeken....
Als het jou een aantal miljoenen zou opleveren zou je ook op z'n minst er over nadenken om een klacht in te dienen...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_119737274
Geef ze groot gelijk, maar vind het gewoon triest als dit waar zou zijn, en het zou voor mij een grote smet zijn op het seizoen, zo spannend zo veel actie, en dan word het beslist naast de baan..
Kimi for wdc 2012
  donderdag 29 november 2012 @ 07:55:54 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119737285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:54 schreef Kimilotus het volgende:
Geef ze groot gelijk, maar vind het gewoon triest als dit waar zou zijn, en het zou voor mij een grote smet zijn op het seizoen, zo spannend zo veel actie, en dan word het beslist naast de baan..
Het is niet Ferrari die hier mee gekomen is
pi_119737332
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:00 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

En daar konden ze vlak na de race niet achter komen?
Alonso is een jankerd en het zal altijd zo blijven net als bij de eerste wereldtitel van Vettel
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:00 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

En daar konden ze vlak na de race niet achter komen?
Alonso is een jankerd en het zal altijd zo blijven net als bij de eerste wereldtitel van Vettel
Het is gewoon terecht dat het bekeken wordt , Vettel zan niet bewust vals gespeeld hebben gok ik. Maar formule 1 is geen gezelschap spel, maar een sport waar het gaat om keiharde euro's en niet om weinig .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119737345
quote:
De lampjes op Vettel z'n dash gaan "te laat" uit, pas bij de volgende marshallpost. Terwijl er in turn 3 al een groene vlag hangt. Zie deze foto. http://i49.tinypic.com/212bl1c.jpg
Er kan groen hangen wat er wil, waar hij in haalt hangt er overduidelijk geel en niet zoals eerder gezegd dat er olie op de baan vlag was die niet zou knipperen.

Dit zijn gele vlaggen op die borden en dan mag je niet inhalen.

Maargoed, whatever ofzo :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119737356
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Er kan groen hangen wat er wil, waar hij in haalt hangt er overduidelijk geel en niet zoals eerder gezegd dat er olie op de baan vlag was die niet zou knipperen.

Dit zijn gele vlaggen op die borden en dan mag je niet inhalen.

Maargoed, whatever ofzo :{
Ik vraag me af of de apparatuur leidend is of dat de Hangende vlag leidend is, in mijn opinie de vlag want apparatuur kan falen. Dus haalt hij volgens mij in onder geel en is het dus gewoon een straf...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119737375
quote:
Ik vraag me af of de apparatuur leidend is of dat de Hangende vlag leidend is, in mijn opinie de vlag want apparatuur kan falen
En mens kan niet falen? En Red Bull heeft tegen Vettel geroepen haal maar gewoon in, er is geen gele vlag meer ondanks dat je die ziet? Me dunkt dat Red Bull dat niet zo snel in de gaten had.

Ergo: de mens Vettel faalde hier omdat hij voor zover hij kan zien inhaalt onder geel.
Dat er 3 bochten eerder al groen is doet daar niets aan af; er kan gewoon een nieuw incident zijn waardoor er geel hangt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 29 november 2012 @ 08:07:08 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119737376
quote:
15s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:04 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de apparatuur leidend is of dat de Hangende vlag leidend is, in mijn opinie de vlag want apparatuur kan falen. Dus haalt hij volgens mij in onder geel en is het dus gewoon een straf...
De seinen op de baan vlag/lampen staan boven die in de auto
pi_119737380
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Er kan groen hangen wat er wil, waar hij in haalt hangt er overduidelijk geel en niet zoals eerder gezegd dat er olie op de baan vlag was die niet zou knipperen.

Dit zijn gele vlaggen op die borden en dan mag je niet inhalen.

Maargoed, whatever ofzo :{
Een vlag overruled de lampjes schijnt de regel te zijn. Raar dat dit niet synchroon loop trouwens. Zie (nogmaals) het forum op F1 fanatic.
pi_119737396
Dan vrees ik dat Vettel zn kampioenschap gaat verliezen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119737430
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:07 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Een vlag overruled de lampjes schijnt de regel te zijn. Raar dat dit niet synchroon loop trouwens. Zie (nogmaals) het forum op F1 fanatic.
quote:
The FIA overruled a steward waving a green flag while under yellow flag conditions back in Monaco 2010 and penalized Schumacher for overtaking Alonso in such circumstances.

Daar wordt de vlagger in kwestie die duidelijk groen zwaait overruled en kreeg Schumacher een penalty aan ze broek :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119737447
als vettel 20 strafseconden krijgt zou het wel heerlijk zijn _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119737489
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:13 schreef vosss het volgende:

[..]


[..]


Daar wordt de vlagger in kwestie die duidelijk groen zwaait overruled en kreeg Schumacher een penalty aan ze broek :{
Dat was toch aan het einde van de safety car periode? Ik denk niet dat deze situatie dan vergelijkbaar is.
pi_119737630
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:20 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Dat was toch aan het einde van de safety car periode? Ik denk niet dat deze situatie dan vergelijkbaar is.
SC is full course yellow. Die man zwaait met groen, Schumacher haalt in en er wordt gezegd ongeacht wat die knakker vlagt het was geel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119737651
Alleen toen was de regel zo dat je na de SC-lijn gewoon mocht inhalen. Ex post is dit veranderd omdat de fia (Lees: Ferrari) dit toch liever niet had.
pi_119738214
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:13 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]


Daar wordt de vlagger in kwestie die duidelijk groen zwaait overruled en kreeg Schumacher een penalty aan ze broek :{
Dat was anders. Daar zwaait een marshall tegen de regels in met groen.

Bij Vettel is het slechts de vraag: vanaf welk punt is de gele-vlag situatie afgelopen? Vanaf de onboard lijkt het knipperende groene lichtbord de eerste indicatie, maar er wordt duidelijk eerder al met een vlag gezwaaid. Ik vind het moeilijk te zien welke kleur die vlag is, maar hij lijkt niet geel en dan is hij dus waarschijnlijk groen.

Maar er zullen ongetwijfeld andere camerahoeken van dat moment beschikbaar zijn voor de FIA om te kijken wat voor vlag er hing, of misschien wordt er ergens anders bijgehouden wanneer welke vlag waar actief was.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_119738298
Waarom zegt iedereen nu dat Alonso zit te janken en Ferrari zit te zeiken? Die hebben hier toch helemaal niks over gezegd.....?

Ik had trouwens wel eens willen zien hoe het gegaan was als het andersom was.
pi_119738900
Ik snap de aanval op Ferrari ook niet zo, regels zijn regels en volgens mij vergeten sommige mensen dat het hier om miljoenen euro's gaat.
Draai de coureurs eens om, Alonso pakt zo het kampioenschap, denken jullie niet dat Red Bull het zelfde had gedaan?
  donderdag 29 november 2012 @ 10:04:06 #49
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_119739148
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:55 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik snap de aanval op Ferrari ook niet zo, regels zijn regels en volgens mij vergeten sommige mensen dat het hier om miljoenen euro's gaat.
Draai de coureurs eens om, Alonso pakt zo het kampioenschap, denken jullie niet dat Red Bull het zelfde had gedaan?
zondagavond had ik er vrede mee gehad maar niet na een halve week.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_119739176
Ik geef toe dat Vettel heeft ingehaald onder geel, ik ben van mening dat aan dit soort situatie's binnen 24 uur afgehandeld moet zijn. En niet nu nog.
^O^
pi_119739944
We kunnen wel alvast kijken wat vlagmeneer aan het doen was tijdens de rondes om het incident heen:

Derde ronde, gele vlag wordt gezwaaid:


Derde ronde, gele vlag wordt binnengehaald:


Derde ronde, groene vlag wordt gezwaaid:


Vijfde ronde, geen vlag:


Vijfde ronde, geen lamp:


De witte lijnen op de baan lijken trouwens overeen te komen met de marshall sectors:


Als dat groene licht voor de hele MS5 geldt, dan gaat Vettel er sowieso onder groen voorbij:

Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 29 november 2012 @ 10:40:44 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119740098
Ik denk dat hier niets aan gedaan wordt. Voor ons is het al lastig te bepalen, laat staan voor iemand die met 290 er voorbij raast.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 29 november 2012 @ 10:43:04 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119740155
quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat hier niets aan gedaan wordt. Voor ons is het al lastig te bepalen, laat staan voor iemand die met 290 er voorbij raast.
Dat moet niet de maatstaf zijn, geel is geel, groen is groen, maar de FIA heeft zelf nog veel meer camera en andere mogelijkheden om dit goed te bekijken en wie weet is dat al gedaan.
pi_119740183
Aan de signalen op zijn stuur te zien haalt hij wel onder geel in.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_119740266
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zegt iedereen nu dat Alonso zit te janken en Ferrari zit te zeiken? Die hebben hier toch helemaal niks over gezegd.....?
Hebben ze ook niet.
quote:
Ferrari are known to have studied it carefully, but not approached the FIA on it
http://www.jamesallenonf1(...)ge-1/#comment-686262

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:44 schreef Abed het volgende:
Aan de signalen op zijn stuur te zien haalt hij wel onder geel in.
Dat signaal op zijn stuur is niks meer dan een hulpmiddel.
pi_119741253
Als ze hadden willen straffen zou het eerlijker geweest zijn om dat eerder te doen (tijdens de race). Dat terug zetten na de race vind ik een slechte regel. Ik pleit er voor om de straf tijdens de volgende race te doen. Hypothetische situatie:
Alonso haalt iemand onregelmentair in en gaat daardoor van de 2de naar de 1ste plek en rijd vervolgens de wedstrijd uit. Achteraf geven ze hem een tijdstraf waardoor hij 3 plekken verliest en dus 4de wordt. Hij heeft daardoor niet de kans gehad om zich weer vanaf de 4de plek omhoog te rijden en in mijn ogen dus veel te zwaar.
Het zou beter zijn hem tijdens de volgende race dan een DT te geven(vind ik).
pi_119741439
Niemand heeft het hier gehad over het afsnijden van de Senna S waar Alonso zich meerdere malen aan heeft schuldig gemaakt, zelfs al was het evident mogelijk dat hij veel eerder veilig op de baan kon komen. Maar nee hoor, Alonso moest zonodig gas geven op de runoff area's waardoor hij nog veilig voor Webber de baan op kon komen.

Dit gebeurde minstens 3 keer. Terwijl voor vergelijkbare incidenten, denk aan Melbourne --> Button/Massa, gewoon een DT aan Button werd gegeven.
pi_119741461
Volgens mij kunnen ze race uitslag helemaal niet meer aanvechten. Bij mijn weten moeten ze dan binnen twee uur na de race een protest indienen en dat is niet gebeurd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119741978
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:44 schreef Abed het volgende:
Aan de signalen op zijn stuur te zien haalt hij wel onder geel in.
Alleen gaat een vlag voor de signalen op het stuur en in de slomo in dit artikel zie je duidelijk dat er een groene vlag gezwaaid wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119742500
Volgens AMuS heeft Whiting gezegd dat Vettel ok is.

http://www.auto-motor-und(...)r-legal-6184272.html
pi_119744436
Ferrari vraagt de FIA om duidelijkheid
quote:
Ferrari heeft een brief naar de FIA gestuurd, waarin zij de autosportbond vraagt om duidelijkheid te geven over de vermeend illegale inhaalactie van Sebastian Vettel op Jean-Eric Vergne, tijdens de vierde ronde van de Braziliaanse Grand Prix.

Beelden vanaf de auto van Vettel wekken de suggestie dat de Duitser onder geel voorbij is gegaan aan de Toro Rosso-coureur, wat niet is toegestaan. Een dergelijke overtreding betekent normaliter een tijdstraf van twintig seconden. Deze sanctie zou Vettel terugwerpen naar de achtste positie in de race-uitslag. In dat geval is niet Vettel, maar Fernando Alonso met één punt verschil wereldkampioen.

Het team van Ferrari heeft vooralsnog dus nog geen protest aangetekend tegen de uitslag van de Braziliaanse Grand Prix, maar mocht de FIA nu alsnog concluderen dat de inhaalactie van Vettel illegaal was, is zij verplicht daar wat mee te doen.
De FIA heeft al aangegeven dat de inhaalactie legaal was omdat de groene vlag telt, omdat die eerder was dan de lichten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 29 november 2012 @ 15:23:57 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119748624
Duidelijk dus nu nog 107 dagen tot de volgende GP?
pi_119750557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:24 schreef LWD-Godius het volgende:
Niemand heeft het hier gehad over het afsnijden van de Senna S waar Alonso zich meerdere malen aan heeft schuldig gemaakt, zelfs al was het evident mogelijk dat hij veel eerder veilig op de baan kon komen. Maar nee hoor, Alonso moest zonodig gas geven op de runoff area's waardoor hij nog veilig voor Webber de baan op kon komen.

Dit gebeurde minstens 3 keer. Terwijl voor vergelijkbare incidenten, denk aan Melbourne --> Button/Massa, gewoon een DT aan Button werd gegeven.
Sterker nog, hij was gewoon vol aan het stampen en misremde zich in een poging Hulkenberg achter zich te houden terwijl er gewoon geel hangt.

Vanaf 5:40
  donderdag 29 november 2012 @ 16:35:43 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119750783
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:24 schreef LWD-Godius het volgende:
Niemand heeft het hier gehad over het afsnijden van de Senna S waar Alonso zich meerdere malen aan heeft schuldig gemaakt, zelfs al was het evident mogelijk dat hij veel eerder veilig op de baan kon komen. Maar nee hoor, Alonso moest zonodig gas geven op de runoff area's waardoor hij nog veilig voor Webber de baan op kon komen.
Waar dus ook niks mis mee was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119750904
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar dus ook niks mis mee was.
Op de runoff area mag je niet vol gas geven om positie te verdedigen.
  donderdag 29 november 2012 @ 16:48:08 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119751144
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:39 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Op de runoff area mag je niet vol gas geven om positie te verdedigen.
Deed ie toch ook niet? Reed gewoon de baan weer op. Maak er nou niet meer van dan het is, er was geen direct gevecht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119751334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:19 schreef opreis het volgende:
Als ze hadden willen straffen zou het eerlijker geweest zijn om dat eerder te doen (tijdens de race). Dat terug zetten na de race vind ik een slechte regel. Ik pleit er voor om de straf tijdens de volgende race te doen. Hypothetische situatie:
Alonso haalt iemand onregelmentair in en gaat daardoor van de 2de naar de 1ste plek en rijd vervolgens de wedstrijd uit. Achteraf geven ze hem een tijdstraf waardoor hij 3 plekken verliest en dus 4de wordt. Hij heeft daardoor niet de kans gehad om zich weer vanaf de 4de plek omhoog te rijden en in mijn ogen dus veel te zwaar.
Het zou beter zijn hem tijdens de volgende race dan een DT te geven(vind ik).
Daar ben ik het opzich mee eens, straffen tijdens de race. Maar sommige incidenten vraagt om meer tijd. Mijn mening straffen hooguit een paar uur na de race en niet dagen later nog.
^O^
pi_119751400
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Deed ie toch ook niet? Reed gewoon de baan weer op. Maak er nou niet meer van dan het is, er was geen direct gevecht.
Dat deed hij wel, tijdens de live-uitzending waren daarvan onboard shots met telemetrie uitgezonden.
Hij deed dit niet 1 keer, meerdere keren.
  donderdag 29 november 2012 @ 17:01:19 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119751475
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:58 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Dat deed hij wel, tijdens de live-uitzending waren daarvan onboard shots met telemetrie uitgezonden.
Hij deed dit niet 1 keer, meerdere keren.
Maar dus niet in een gevecht. Daar gaat het om.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119751522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Sterker nog, hij was gewoon vol aan het stampen en misremde zich in een poging Hulkenberg achter zich te houden terwijl er gewoon geel hangt.

Vanaf 5:40
En daarna liet hij Webber ook geen wagenbreedte ruimte. Maar ja, het is Monza niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119752544
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dus niet in een gevecht. Daar gaat het om.
Weet ik niet zeker, volgens mij was de regel 1x afsnijden = geen straf, elk afsnijden daarna moet in beginsel wel straf opleveren. Waarschijnlijk omdat het een regenrace was hebben ze veel door de vingers gezien.
pi_119754392
Een straf na de race slaat ook helemaal nergens op he, Vettel had mits een penalty tijdens de race gewoon nog kans gehad om tijd goed te maken. Achteraf tijdpenalty is gewoon fundamenteel oneerlijk ivm safety cars etc in de Formule 1.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:58:05 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119755066
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:36 schreef Columbiafan het volgende:
Een straf na de race slaat ook helemaal nergens op he, Vettel had mits een penalty tijdens de race gewoon nog kans gehad om tijd goed te maken. Achteraf tijdpenalty is gewoon fundamenteel oneerlijk ivm safety cars etc in de Formule 1.
Echter gebeurt dat al jaren en bij sommige incidenten moeten ze de coureurs ook eerst spreken.

Het is de taak van de FIA om dit tijdens de race te bestraffen. Maar als ze dat missen is dat nog geen reden om zoiets alsnog niet te straffen. Zou wat zijn dat je alles mag doen zolang de FIA het maar niet ziet tijdens de race :D

In dit geval was er niks aan de hand, maar achteraf straffen ben ik in principe niet op tegen. Toevallig zou het nu beslissend zijn voor het WK, maar dat zou geen invloed moeten hebben op de straf.
The line is a dot to you!
pi_119755342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:33 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Weet ik niet zeker, volgens mij was de regel 1x afsnijden = geen straf, elk afsnijden daarna moet in beginsel wel straf opleveren. Waarschijnlijk omdat het een regenrace was hebben ze veel door de vingers gezien.
Dit wordt niet gezien als afsnijden, het leverde Alonso alleen maar nadeel op. Weinig schokkends ook, banden niet helemaal op temperatuur en daardoor schiet hij rechtdoor, vervolgens sluit hij netjes achter Hulkenberg aan en verdedigt zijn positie tov Webber.
pi_119757636
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:58 schreef kepler het volgende:

In dit geval was er niks aan de hand, maar achteraf straffen ben ik in principe niet op tegen. Toevallig zou het nu beslissend zijn voor het WK, maar dat zou geen invloed moeten hebben op de straf.
Maar dat moet dan wel gaan om regels die eenduidig zijn en niet aan veel interpretatie onderhevig. Anders krijg je dat achteraf de wereldkampioen wordt gekozen door mensen die weten dat ze kunnen kiezen. Het moet dan tijdens de race under investigation gemeld worden, en dan besloten worden zonder dat er ruimte is voor de voorkeuren van de beslissers.

De regels zijn daar op dit moment helemaal niet geschikt voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119771113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
We kunnen wel alvast kijken wat vlagmeneer aan het doen was tijdens de rondes om het incident heen:

Derde ronde, gele vlag wordt gezwaaid:
[ afbeelding ]

Derde ronde, gele vlag wordt binnengehaald:
[ afbeelding ]

Derde ronde, groene vlag wordt gezwaaid:
[ afbeelding ]

Vijfde ronde, geen vlag:
[ afbeelding ]

Vijfde ronde, geen lamp:
[ afbeelding ]

De witte lijnen op de baan lijken trouwens overeen te komen met de marshall sectors:
[ afbeelding ]

Als dat groene licht voor de hele MS5 geldt, dan gaat Vettel er sowieso onder groen voorbij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die gele vlag was er vanwege Maldonado's spin, zijn auto staat daar ook nog in ronde 3 als je goed kijkt in de achtergrond op die eerste 3 foto's.
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:31:00 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119772867
Mark Webber column: Mixed feelings about Red Bull's season

By Mark Webber
Red Bull driver
quote:
The Formula 1 season is finished and I have mixed feelings about it.
It was fantastic to win both the Monaco and British Grands Prix for the second time in three years - the victories were quite well spread out in 2012 and not easy to come by.
I was in a great position to challenge for the championship after that victory at Silverstone. Unfortunately, the season unravelled a bit for me after that and I wasn't able to join my Red Bull
I'm already starting to think about next year. We need to improve on getting that consistency back, keeping that pace and we must work on our starts

I was pleased that I improved my qualifying against Seb this year - 2011 was difficult for me in lots of ways but this season I was pretty much back to where I had been in 2010.
That was certainly a step forward and pace-wise things went very well. But ultimately consistency, which is one of the areas that has been very strong for me in the past, wasn't there.
That was down to a whole raft of things, including a few own goals which we have to improve on next year.
I missed a front-row spot and potential win in Barcelona because I qualified 11th after we thought I had done enough to get through into the top-10 shoot-out with my first lap, only for it to turn out that I hadn't.
I had a failure in qualifying in Valencia, which resulted in me starting at the back of the grid.
And then after Silverstone I had a run of bad luck. I got a five-place grid penalty because we needed to change a gearbox in Germany. Then a differential failure in Hungary turned what probably would have been fifth place into eighth, and that led to another gearbox penalty at the Belgian Grand Prix.
After that, I didn't drive as well as I could have done in Monza, we didn't get the strategy right in Singapore and then I got punted out at the second corner by Lotus's Romain Grosjean in Japan.
That was basically that for me in terms of the championship - and then we had an alternator failure in the United States Grand Prix.
You can't afford that sort of stuff if you're going to challenge for the championship - especially when you're up against someone as consistent as Fernando has been this year.
Play media


Everyone had some non-finishes, including Seb. He lost a win in Valencia and a sixth place in Monza through alternator failures but apart from that he had a pretty smooth run of it. That was a lot of the difference between us.
But at the same time there were a lot of positives for me. I was closer to Seb than I have been at times in the past, so it was ironic that the points gap was bigger than it might have been.
I'm already starting to think about next year. We need to improve on getting that consistency back, keeping that pace and we must work on our starts, which weren't the benchmark this year.
I'm left considering what might have been. I'm sure if you ask McLaren's Lewis Hamilton he probably feels the same thing, but that's the way it goes sometimes.
In saying all that, there was some cracking racing this year and I really enjoyed being involved in it.
Vettel v Alonso

The championship was there for both Seb and Fernando.
I know lots of people outside Red Bull would have liked to see Fernando win it, particularly because he didn't put a foot wrong all season.
But at the same time Seb came from a way back in the championship - he was 40 points behind at one stage - and he got the job done.

Both Sebastian Vettel and Fernando Alonso had "phenomenal" years, says Mark Webber
He capitalised when Fernando wasn't there in two races through no fault of his own - when Fernando was taken out at the start in Belgium and Japan, Seb was second and first in those two grands prix.
There will always be different opinions on who has done what, and you can look at it either way.
It's true to say that you never once went to a race this year and said: "Wow, the Ferrari's quick."
That's one thing in my mind. But at the same time it is their job to be quick.
You can't say Ayrton Senna should have won the championship in 1993. He didn't, and he was never going to in his McLaren. The Williams Alain Prost was driving was too strong. But then when Senna and Prost were in the same car, it was nip and tuck.
Ultimately, both Seb and Fernando had a phenomenal year. You can't throw it all one way and say it should have gone like that.
It's so easy to say coulda, shoulda, woulda. Seb won the championship. That's it.
The championship

The decisive moment in the championship fight between Seb and Fernando was the update Red Bull brought to the car for the final part of the season, starting in Singapore and with a series of improvements after that through Japan and Korea.

Chief technical officer Adrian Newey made Red Bull's car "great"
Our chief technical officer Adrian Newey did a great job in turning an already good car into a great one at that point.
The changes were subtle but they opened up a new window for the car in terms of performance.
We were resolute in trying to get to the bottom of the problems we had with the car at the start of the year.
We've not sorted all of them yet, which is encouraging as far as next year goes. We know there is still a lot of room for improvement with the new car, the RB9.
One thing we nailed brilliantly this year was pit-stops - we were the most consistent in that area. But nevertheless there will be some small margins to be gained over the winter.
The first part of the 2012 championship was very hard for us - we knew we weren't getting the best out of the car because we were struggling to get it to perform at its best. We knew there was more in it but we couldn't always access it.
Adrian and the other senior engineers were all pulling their hair out a bit. But they stuck to their guns and got the car performing better, and we were so much stronger towards the end of the season.
We learned a lot this year and hopefully that will stand us in good stead for 2013.
The winter

It has been a long year in Formula 1 and now it is time to rest and recuperate a bit.
I have some good memories of the season but I have been with the same people since the last week of January and here we are at the end of November.
You do need a break - especially when you have been around the block a bit as I have - to recharge and spend some time with your family and friends. If you don't, the last part of the next season will smash you around again.
First on the schedule is my Tasmania Challenge, an endurance event that raises money for cancer charities and the Tasmanian devil, an endangered mammal on the island.
I'm also getting some surgery on the leg I broke in a mountain bike accident at the end of 2008. It has been planned for ages and I am getting the last bit of metal support taken out of it while I have the chance.
There's a fair bit to cram in and not that much time. Believe it or not, it's less than 12 weeks until it all starts again in Melbourne in March.
Mark Webber was talking to BBC Sport's Andrew Benson.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20551312
pi_119774330
Mooi ! Openhartig en eerlijk en leukste is nog wel dat je tijdens het lezen het Australische accent van hem er haast in hoort :)

Hoop voor hem dat hij in 2013 een beter en constanter seizoen zal meemaken !
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:38:03 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119775987
Eindelijk

FIA - Formula One Statement
quote:
The FIA received a letter from Scuderia Ferrari, seeking clarification on Sebastien Vettel's overtaking manoeuvre in Sao Paulo on Sunday.
FRI 30.11.12, 10:10AM
The FIA received a letter from Scuderia Ferrari, seeking clarification on Sebastien Vettel's overtaking manoeuvre in Sao Paulo on Sunday.

In the spirit of transparency and goodwill, the FIA wishes to make public the receipt of this letter.

The Federation also informs it has replied to Scuderia Ferrari, in the same constructive spirit, stating that as the overtaking manoeuvre was not in breach of the regulations, and therefore there was no infringement to investigate, it was not reported to the Stewards by Race Control.
http://www.fia.com/news/fia-formula-one-statement

"Ferrari duly takes note of the reply sent by the FIA this morning and therefore considers the matter now closed."

Ferrari made it clear that it had a duty to its fans to follow up the Vettel controversy after widespread distribution of the Vettel video.

"The request for a clarification from the FIA, regarding Vettel's passing move on Vergne, came about through the need to shed light on the circumstances of the move, which came out on the Internet only a few days after the race," added the Ferrari statement.

"The letter to the FIA was in no way intended to undermine the legality of the race result.
pi_119777553
Netjes dan toch! En kan me voorstellen dat Ferrari zich wel gedwongen voelde om er naar te informeren door het hele gehype op internet. Denk dat ze er zelf niet echt achter stonden, vandaar een brief met een verzoek om informatie en geen bezwaar.

Dus zo'n zeikerds en jankerds zijn het dan toch niet he?
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:39:03 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119777686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Netjes dan toch! En kan me voorstellen dat Ferrari zich wel gedwongen voelde om er naar te informeren door het hele gehype op internet. Denk dat ze er zelf niet echt achter stonden, vandaar een brief met een verzoek om informatie en geen bezwaar.

Dus zo'n zeikerds en jankerds zijn het dan toch niet he?
Inderdaad, andersom was precies hetzelfde gebeurd en dat is alleen maar goed
pi_119777796
Ik vind het toch een beetje 'klein' van Ferrari, wat benepen. Toch even wat glans van de overwinning afhalen door hem in twijfel te stellen, zgn voor de fans. Alonso was ook al aan het vertellen hoe goed hij zelf wel niet was en stelde gewoon dat hij een beter seizoen heeft gereden. Als hij gewoon had gepiekt de laatste races en een flink gat met Massa had geslagen dan had het echt wel kunnen lukken.

In mijn herinnering was Ferrari toch een stuk chiquer in de Schumacher jaren. Die moest het ook aldoor met een mindere auto doen, maar als je verslagen bent dan feliciteer en complimenteer je je rivaal voluit en zonder reserves. Beetje zielig om dan te zeggen dat je eigenlijk toch beter was of dat er iets aan de overwinning niet deugt. Doet me een beetje denken aan Barrichello die 2 jaar geleden verbaal nog even het WK van 2002 of zo kwam winnen voor de camera's van de BBC. Dat zal wel het verschil zijn tussen echte winnaars en de rest: Als je je kans hebt gehad en niet hebt weten te pakken dan is het over, en is de rest niet interessant meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:48:27 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119777883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het toch een beetje 'klein' van Ferrari, wat benepen. Toch even wat glans van de overwinning afhalen door hem in twijfel te stellen, zgn voor de fans. Alonso was ook al aan het vertellen hoe goed hij zelf wel niet was en stelde gewoon dat hij een beter seizoen heeft gereden. Als hij gewoon had gepiekt de laatste races en een flink gat met Massa had geslagen dan had het echt wel kunnen lukken.

In mijn herinnering was Ferrari toch een stuk chiquer in de Schumacher jaren. Die moest het ook aldoor met een mindere auto doen, maar als je verslagen bent dan feliciteer en complimenteer je je rivaal voluit en zonder reserves. Beetje zielig om dan te zeggen dat je eigenlijk toch beter was of dat er iets aan de overwinning niet deugt. Doet me een beetje denken aan Barrichello die 2 jaar geleden verbaal nog even het WK van 2002 of zo kwam winnen voor de camera's van de BBC. Dat zal wel het verschil zijn tussen echte winnaars en de rest: Als je je kans hebt gehad en niet hebt weten te pakken dan is het over, en is de rest niet interessant meer.
Wat een onzin weer van onze Duitse F1 ambassadeur :|W
pi_119778089
Inderdaad, ik vond Ferrari juist in de Schumacherjaren uitblinken door gezeur en onsportiviteit. Vind ze juist de laatste jaren sinds Schumacher, Brawn en Todd weg zijn een heel sympathiek team geworden.
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 30 november 2012 @ 13:04:49 #85
176766 zoem
zoemt
pi_119778258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Inderdaad, ik vond Ferrari juist in de Schumacherjaren uitblinken door gezeur en onsportiviteit. Vind ze juist de laatste jaren sinds Schumacher, Brawn en Todd weg zijn een heel sympathiek team geworden.
Zo sympathiek en sportief vind ik die Domenicali anders ook niet altijd. Ook het feit dat ze (nog steeds) zo overduidelijk een 1e en 2e rijder hebben draagt er niet aan bij.
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:06:51 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119778316
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:04 schreef zoem het volgende:

[..]

Zo sympathiek en sportief vind ik die Domenicali anders ook niet altijd. Ook het feit dat ze (nog steeds) zo overduidelijk een 1e en 2e rijder hebben draagt er niet aan bij.
Welk team heeft dat niet?
pi_119778346
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Welk team heeft dat niet?
McLaren, Williams
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:25:12 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119778737
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

McLaren, Williams
Natuurlijk wel alleen hoeven ze dat niet aan ons te laten zien, in 2013 is het wat McLaren betreft wel wat duidelijker.
pi_119778984
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk wel alleen hoeven ze dat niet aan ons te laten zien, in 2013 is het wat McLaren betreft wel wat duidelijker.
Van McLaren weet ik dat het niet zo is. Dat is al sinds Ron Dennis het overnam in 1982. Dat was tussen Senna en Prost zo, tussen Alonso en Hamilton en de afgelopen jaren tussen Hamilton en Button. En dat zal volgend jaar ook het geval zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:42:53 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119779162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Van McLaren weet ik dat het niet zo is. Dat is al sinds Ron Dennis het overnam in 1982. Dat was tussen Senna en Prost zo, tussen Alonso en Hamilton en de afgelopen jaren tussen Hamilton en Button. En dat zal volgend jaar ook het geval zijn.
Als Massa of Webber de eerste 3 GP's volgend jaar wint zullen ze daar ook misschien anders gaan denken, ieder team begint het seizoen met gelijkwaardige auto's maar op een gegeven moment zullen ze voor de grootste kanshebber gaan en zal de andere coureur in dienst van moeten gaan rijden.
pi_119780088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Massa of Webber de eerste 3 GP's volgend jaar wint zullen ze daar ook misschien anders gaan denken, ieder team begint het seizoen met gelijkwaardige auto's maar op een gegeven moment zullen ze voor de grootste kanshebber gaan en zal de andere coureur in dienst van moeten gaan rijden.
Dat zal bij sommige teams eerder zijn dan bij andere teams, maar als er een geen kans meer maakt op de titel en de andere wel lijkt me dat niet meer dan logisch. Maar dan wordt die keuze pas laat in het seizoen gemaakt of misschien wel helemaal niet als beide coureurs meedoen om de titel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119780368
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Inderdaad, ik vond Ferrari juist in de Schumacherjaren uitblinken door gezeur en onsportiviteit. Vind ze juist de laatste jaren sinds Schumacher, Brawn en Todd weg zijn een heel sympathiek team geworden.
Kan zijn, maar volgens mij konden ze wel gewoon grootmoedig hun nederlaag erkennen wanneer ze eenmaal verslagen waren en waren ze wel zo chic om hun tegenstander alle lof toe te zwaaien.

Het zijn allemaal zeer competitieve mensen en dus allemaal slechte verliezers. Dus dan mag je lachen als een boer met kiespijn, maar ik het vind het zielig om je rivaal dan niet de eer te gunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 november 2012 @ 16:42:13 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119784863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat zal bij sommige teams eerder zijn dan bij andere teams, maar als er een geen kans meer maakt op de titel en de andere wel lijkt me dat niet meer dan logisch. Maar dan wordt die keuze pas laat in het seizoen gemaakt of misschien wel helemaal niet als beide coureurs meedoen om de titel.
Over McLaren schiet me nog een gevalletje binnen, Coulthard die Hakkinen voorbij liet dus dat zij er niet aan zouden doen klopt niet en dat was onder Dennis.
pi_119786270
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Over McLaren schiet me nog een gevalletje binnen, Coulthard die Hakkinen voorbij liet dus dat zij er niet aan zouden doen klopt niet en dat was onder Dennis.
En Kovalainen natuurlijk.
pi_119786342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Over McLaren schiet me nog een gevalletje binnen, Coulthard die Hakkinen voorbij liet dus dat zij er niet aan zouden doen klopt niet en dat was onder Dennis.
Dat was toch een weddenschap tussen die twee? Dat degene die het eerst door de eerste bocht kwam mocht winnen?
pi_119786392
Bij McLaren krijgen ze het hele jaar door dezelfde wagen, degene die (later in het seizoen) voorstaat in het kampioenschap krijgt wel 1e keus voor pitstop-strategie.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:11:09 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119787417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat was toch een weddenschap tussen die twee? Dat degene die het eerst door de eerste bocht kwam mocht winnen?
Dat was een afspraak in 98, maar een jaar eerder was het ook al gebeurd dat hij Hakkinen voorbij moest laten van Dennis.
pi_119787484
Ah, oke. Ja, vaag herinner ik me wel zoiets dat dat toen bij hen ook wel voorkwam.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:15:18 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119787526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, oke. Ja, vaag herinner ik me wel zoiets dat dat toen bij hen ook wel voorkwam.
Grootste fout van zijn leven denk ik, die eerste keer, (eigenlijk beide keren :X )vanaf dat moment werd hij de eeuwige 2nd
pi_119800172
Heet McLaren eigenlijk al Carlos Slim Racing? ;)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 december 2012 @ 02:29:10 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119805222
Alsof er iets fout is om een eerste rijder aan te wijzen. Overal heb je kopmannen. De titel winnen is de bedoeling.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:58:23 #102
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_119819145
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:13:57 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_119821150
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:29 schreef rubbereend het volgende:
Alsof er iets fout is om een eerste rijder aan te wijzen. Overal heb je kopmannen. De titel winnen is de bedoeling.
Voor de teams zeker. Er is ontzettend veel geld mee gemoeid, dus in die zin zal ik het ze niet kwalijk nemen.

Sportief gezien daarentegen wel. Het is een wedstrijd en dan vind ik dat, sportief gezien, de beste moet winnen. Een 1e/2e rijder structuur ondersteunt dat niet, omdat ze niet allebei gelijke kanzen hebben (cq. ook al is het wel zo, dan heb je nog de schijn tegen).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_119870127
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:13 schreef twiFight het volgende:

[..]

Voor de teams zeker. Er is ontzettend veel geld mee gemoeid, dus in die zin zal ik het ze niet kwalijk nemen.

Sportief gezien daarentegen wel. Het is een wedstrijd en dan vind ik dat, sportief gezien, de beste moet winnen. Een 1e/2e rijder structuur ondersteunt dat niet, omdat ze niet allebei gelijke kanzen hebben (cq. ook al is het wel zo, dan heb je nog de schijn tegen).
Het is een teamsport (net zoals bij wielrennen) en daarbij heb je kopmannen en knechten. En in sommige teams heb je meerdere kopmannen. Dus ook sportief gezien heb ik er geen moeite mee, al vind ik wel dat teams daar open over moeten zijn. Dus als ze zeggen dat ze geen 1ste/2de coureur hebben moet je ze ook tegen elkaar laten racen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')