Better Battery stats downloaden en kijken of er een programma een Kernel wakelock veroorzaakt, dan blijft je toestel wakker en gaat niet in de slaapstand.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:09 schreef DaviniaHR het volgende:
Spoedvraagje:
Sinds gister loopt mijn telefoon binnen eenhalve dag helemaal leeg. Ook als ik niets open heb staan. In de oplader laadt hij superlangzaam op. Ik heb verder geen aanpassingen aan mijn telefoon gedaan. Er staan een paar apps op en filmpjes en foto's.
Hebben jullie eng idee wat er aande hand kan zijn?
Ik heb nu twee gillende kids op de achtergrond, dus ik kan nu geen helpdesk bellen. (En wie moet ik dan bellen? Telfort of samsung?)
Ik hoop dat jullie tips hebben.
ik heb hem gedownload en "kernel wackelock" en "since boot" aangevinkt. Dat doet niets.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Better Battery stats downloaden en kijken of er een programma een Kernel wakelock veroorzaakt, dan blijft je toestel wakker en gaat niet in de slaapstand.
Vbus is volgens mij je USB aansluiting, Wlan je Wifi en powermanager regelt neem ik aan je ...powerrrrquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:27 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik heb hem gedownload en "kernel wackelock" en "since boot" aangevinkt. Dat doet niets.
Hij geeft aan (onder menu "raw kernel wakelocks") dat "powermaganerservice" en "wlan_rx_wake" en "vbus_present" heel actief zijn.
Wat betekent dit? Of is het niets bijzonders? Kan/moet ik er iets aan doen?
+1 op mijn bazenmeterquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:44 schreef BBQSausage het volgende:
Ah, nice dat hier ook een topic over is. Ik heb er ook eentje sinds een maand. Bevalt me meer dan prima.
Kies installeren op je pc en je telefoon aansluiten op pcquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:07 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb trouwens androidversie 2.3.6
Dit is dus verouderd? kan/moet ik dit updaten?
kun je bij je mail niet instellen hoe vaak er gecontroleerd word op nieuwe berichten??quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:07 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb trouwens androidversie 2.3.6
Dit is dus verouderd? kan/moet ik dit updaten?
draai je de originele android van Samsung?quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:20 schreef Koelkastman het volgende:
Heb een klein probleempje met mn S2. Soms heb ik last van een SOD (sleep of death). Voor wie niet weet wat het is, dat betekent dat de telefoon nergens op reageert in de slaapstand. Hij wordt dan niet wakker zegmaar.
Ik heb zelf een beetje zitten zoeken en kwam uit op een probleem met de kernel.
Wat zeggen jullie? Zal ik de telefoon nog even zou laten en kijken of de Jelly Bean update dit verhelpt of zal ik hem terug brengen naar de winkel voor reparatie?
Jep gewoon orginele rom, unbranded..quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:25 schreef netolk het volgende:
[..]
draai je de originele android van Samsung?
zo niet eigen schuld en andere android er op zetten zo wel gewoon terug gaan naar de winkel
Std rom erop flashen met Odin, werkt altijd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
De s2 zal wel het zelfde systeem hebben als de S+ dus hier maar de vraag stellen
Heb he proberen te updaten (samsung galaxy S+) en na het Wipe data/Factory reset en Wipe cache wilde ie niet de nieuwe ROM pakken en nu blijf ik dus in een loop zitten in recoverymodus![]()
Heb geen extra SD kaart maar wat moet ik nu doen
Er staat ook geen backup opgeslagen in recovery menu
Wat is er nou zo geweldig Plus aan...quote:Samsung just unleashed a new phone into the world, but you've probably heard of it before: it's the Galaxy S II Plus. The handset serves as a modest update to the original Galaxy S II, which contains a 4.3-inch WVGA (800 x 480) Super AMOLED Plus display, a 1.2GHz dual-core CPU, 1GB RAM and Android 4.1.2 (Jelly Bean). Naturally, you'll find an 8-megapixel camera on the rear, which is complimented by a 2-megapixel front-facing shooter. The Galaxy S II Plus will include 8GB of built-in storage, in addition to support for microSD cards up to 64GB in size. Expect to find HSPA+ (21Mbps) support across the 850 / 900 / 1900 / 2100MHz bands, which will be augmented by GSM support for the 850 / 900 / 1800 / 1900MHz bands. Pricing and availability have yet to be announced for this refresh, but we'll be sure to let you know once we have additional details.
Blijft hij een bootloop zitten in recovery? Je krijgt hem niet meer opgestart via enige andere manier?quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
De s2 zal wel het zelfde systeem hebben als de S+ dus hier maar de vraag stellen
Heb he proberen te updaten (samsung galaxy S+) en na het Wipe data/Factory reset en Wipe cache wilde ie niet de nieuwe ROM pakken en nu blijf ik dus in een loop zitten in recoverymodus![]()
Heb geen extra SD kaart maar wat moet ik nu doen
Er staat ook geen backup opgeslagen in recovery menu
Er staan ook geen 'ongure' apps op zoals jij het noemt. Het lijkt eerder een probleem met de S2. Ik heb er al aardig wat op gegoogled en lees aardig wat van dergelijke berichten specifiek met de S2 (er zijn er dan ook wel veel verkocht). Mogelijk een accu probleem of toch ander hardware/software probleem.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:11 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik snap niet hoe mensen altijd problemen hebben met de batterij hoor. Ik heb die van mij al sinds hij uitkwam en NOOIT problemen gehad. Zelfs nu na bijna 2 jaar werkt de accu nog verbazend goed.
Maar ik heb dan ook geen "ongure" apps draaien etc. Gewoon de basics en een enkel spelletje.
De plus heeft een betere processorquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Een plus, het is eerder een min versie? Van 16GB naar 8GB storage.
Het komt deels waarschijnlijk ook door die incapabele mensen bij de providers die de officiële versie weer moeten verneuken waardoor er allemaal gebugte zooi ontstaat waaronder waarschijnlijk ook wel battery drainquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:01 schreef funrider het volgende:
[..]
Er staan ook geen 'ongure' apps op zoals jij het noemt. Het lijkt eerder een probleem met de S2. Ik heb er al aardig wat op gegoogled en lees aardig wat van dergelijke berichten specifiek met de S2 (er zijn er dan ook wel veel verkocht). Mogelijk een accu probleem of toch ander hardware/software probleem.
Jammer dat niemand hier een dergelijke ervaring heeft en oplossingen heeft. Wie weet lost de nieuwe OS versie straks wat op. We wachten op de officiële versie.
Wat is er beter aan? Allebei 1,2 Ghz Dual-core, alleen die van de Plus is een Broadcom i.p.v. Exynos.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:14 schreef netolk het volgende:
[..]
De plus heeft een betere processor
Bronquote:De uitrol voor Android 4.1 Jelly Bean voor de Samsung Galaxy S2 is al velen malen uitgesteld, aangezien dit in eerste instantie al in november zou moeten zijn gestart. Er lijkt toch een einde te komen aan het wachten, nu Samsung heeft aangegeven dat de update aanstaande is. Bovendien heeft de Koreaanse fabrikant precies vermeldt wat er precies gaat veranderen voor de Galaxy S2, nadat versie 4.1 is geïnstalleerd.
Als eerste opvallende zal de update 1 GB van je interne geheugen in gebruik nemen. Dit lijkt misschien best veel, maar het is voor een goed doel. Het geheugen wordt namelijk gebruikt om het systeem opnieuw in te delen, met als gevolg dat je Galaxy S2 velen malen sneller en soepeler gaat functioneren. Het is ook een zeer ingrijpende update en zal daarom alleen via Kies gedownload kunnen worden (en dus niet middels OTA).
In het kort kun je het volgende verwachten van Jelly Bean op de Samsung Galaxy S2:
1.Platform upgrade naar Android 4.1 Jelly Bean
- Verbetering van de startschermen en verbeterde prestaties tijdens het scrollen
- Verbeterde bruikbaarheid voor sommige applicaties
2.Voorgeïnstalleerde applicaties
- Google+
- Google Talk
- Play Book
- Film afspelen
3.Nieuw toegevoegd / verbeterde functies
- Easy mode, Block-modus toegevoegd
- Verbeterde Camera functies: functie als Pauze tijdens het opnemen en nog veel meer
- Smart Stay toegevoegd
- Nieuwe functies zoals pop-up play en nog veel meer
Hij controleert ieder uur geloof ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:24 schreef netolk het volgende:
[..]
kun je bij je mail niet instellen hoe vaak er gecontroleerd word op nieuwe berichten??
want als hij dat zeg elke seconde staat te doen dan vreet dat zeer veel batterij omdat hij telkens op de server moet kijken of er iets nieuws is (tenzij het via push berichten gaat want dan zegt de server hè je moet een nieuw bericht downloaden)
Ja, is misschien wel handig overigens is bijna 4.1 uitquote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:53 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hij controleert ieder uur geloof ik.
Maar hij heeft weer het licht gezien en gebruikte nu weer superweinig batterij voor de mail.Heel bijzonder. Ik ga denk ik maar op zoek naar kies om mijn telefoon te upgraden naar android 4.
Jajaja, en in feb wordt 't waarschijnlijk maart. Ik wacht er al niet meer op. Wil alleen Butter uitproberen.quote:Jelly Bean-update voor Galaxy S II komt waarschijnlijk in februari
Samsung gaat de Jelly Bean-update voor zijn Galaxy S II naar verluidt in februari uitrollen. Enkele maanden geleden sprak Samsung Zweden van een release in november, maar die werd niet gehaald. De update voegt enkele features van de Galaxy S III toe aan voorganger Galaxy S II.
Een woordvoerder van Samsung heeft gezegd dat de uitrol van de nieuwe firmware begin februari begint in Singapore, zo meldt Cnet. De firmware upgradet het toestel, dat uitkwam met versie 2.x van Android en al een update naar 4.0.x ontving, naar Android 4.1 Jelly Bean. Die versie van Googles mobiele besturingssysteem moet vloeiender werken dan zijn voorgangers en introduceert onder meer Google Now.
De update zal ook enkele features van Samsungs TouchWiz-interface, die momenteel enkel aanwezig zijn op de Galaxy S III, naar de Galaxy S II brengen. Na de update hebben gebruikers van de Galaxy S II de mogelijkheid om functies te gebruiken als Smart Stay, waarmee de telefoon vaststelt of de gebruiker nog kijkt en het scherm actief houdt. Ook Popup Play, waarmee een video in een klein venster boven de interface getoond kan worden is onderdeel van de update.
De update zal volgens Samsung-fansite SamMobile niet over-the-air beschikbaar zijn, omdat het opslaggeheugen opnieuw gepartitioneerd moet worden. Daarbij krijgt de systeem-partitie er 1GB bij, waardoor voor de gebruiker nog 11GB geheugen overblijft. De update zal dus alleen via desktopsoftware Kies gedaan kunnen worden en volgens de schatting van SamMobile een uur in beslag nemen.
Klopt en meestal doen ze maar 1 major update, dat de S2 er 2 krijgt is dus al mazzel hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:03 schreef gogosweden het volgende:
dit zal wss de laatste major update zijn gok ik
Zweden krijgt hem meestal als 1 van de eersten, daarna meestal binnen een maand bij jullie.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef Koelkastman het volgende:
En in februari pas in Singapore. Wie weet hoelang het dan nog duurt voordat de update eindelijk hier komt.
idd, wat dat betreft is samsung wel een enorm goed bedrijfquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klopt en meestal doen ze maar 1 major update, dat de S2 er 2 krijgt is dus al mazzel hebben.
Ja dat sowieso is een lekkere phone die gewoon goed met de tijd mee kan wat bij sommige concurrenten totaal niet het geval is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:33 schreef gogosweden het volgende:
[..]
idd, wat dat betreft is samsung wel een enorm goed bedrijf
idd, die van mij is bijna 2 jaar oud, maar hij werkt nog als op dag 1quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:26 schreef netolk het volgende:
[..]
Ja dat sowieso is een lekkere phone die gewoon goed met de tijd mee kan wat bij sommige concurrenten totaal niet het geval is.
Alleen jammer voor de mensen die een branded toestel hebben want dan verneukt de provider het waarschijnlijk wel weer en kunnen ze niet bellen oid. (gelukkig behoor ik niet tot die groep)
Ik heb wel een keer gehad dat het niet de juiste richting aangaf maar na opnieuw opstarten was dat meestal wel weer weg.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heeft iemand wel es een GPS fix gehad? verschillende apps al geprobeerd om je bewegingen te tracken maar nog nooit echt gewerkt. Heb nu de app My Tracks.
Opsturen, is garantie. Bij mij dan toch, binnen week had ik hem terug (phone house)quote:Op maandag 21 januari 2013 13:41 schreef Thaboel het volgende:
Mn scherm is 'ingebrand'
Wat kan ik doen?
Het zijn gewoon klote schermen, ik heb een nieuw scherm en mijn nieuwe scherm is ook al heel lichtjes ingebrand. Hele licht grijze balken.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:41 schreef Thaboel het volgende:
Mn scherm is 'ingebrand'
Wat kan ik doen?
kutzooi... Eens uitzoeken hoe dat gaat werken.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:59 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Opsturen, is garantie. Bij mij dan toch, binnen week had ik hem terug (phone house)
Bel de winkel.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:02 schreef Thaboel het volgende:
[..]
kutzooi... Eens uitzoeken hoe dat gaat werken.
Telefokn via een Hi! Winkel gekocht met MTV mobile abbo en die gaat nu overgezet worden weer naar Hi!...
Zijn al tegenberichten, in februari komt hij in Korea, als de geruchten waar zijn. Dus nog ff wachten voor ons. We hebben een live connectie met zweden (user gogosweden) en daar zijn ze altijd eerder dan NL. (tenminste met ICS was dat)quote:Op maandag 21 januari 2013 17:03 schreef judikaceci het volgende:
Hello! Ik lees de laatste drie pagina's, maar ik begreep niet als de Android-JB update beschikbaar is of niet voor de S2. Weet iemand of deze geruchten zijn echt waar? Ik lees op verschillende websites dat in januari moeten we de update krijgen - voorbeeld. De maand is bijna voorbij en er is geen update in zicht. Bedankt!
nog nergens last van gehad en toch is ie al bijna 2 jaar oud...quote:Op maandag 21 januari 2013 14:34 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon klote schermen, ik heb een nieuw scherm en mijn nieuwe scherm is ook al heel lichtjes ingebrand. Hele licht grijze balken.
hier in Zweden hebben we hem nog niet, wat ik zelf raar vind omdat zweden normaal altijd 1 van de eersten is die hem krijgtquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:57 schreef Dr.Pringles het volgende:
Uitrol update is begonnen.
http://tweakers.net/nieuw(...)oor-galaxy-s-ii.html
Hopelijk krijgen we 'm binnen een paar dagen.
Ik denk niet dat het aan de poort ligt, maar aan "het stekkertje" daar zitten klemmetjes op die naar boven staan, kan me indenken dat hij op den duur niet meer zo hoog blijft als normaal. Probeer eens met een andere kabel?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:15 schreef littledrummergirl het volgende:
hebben jullie ook dat de usb poort voor de oplader te ruim word? bij mij blijft de oplader steeds minder goed vast zitten en hij glijdt er af en toe uit
idd. Dit heb ik echter alleen met mijn lader. Zal wel komen door wat hoax zegt.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:15 schreef littledrummergirl het volgende:
hebben jullie ook dat de usb poort voor de oplader te ruim word? bij mij blijft de oplader steeds minder goed vast zitten en hij glijdt er af en toe uit
of voorzichtig de klemmetjes terug buigen en ja dat moet je voorzichtig doen...quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:05 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het aan de poort ligt, maar aan "het stekkertje" daar zitten klemmetjes op die naar boven staan, kan me indenken dat hij op den duur niet meer zo hoog blijft als normaal. Probeer eens met een andere kabel?
Mijn Samsung lader is allang kapot, haha. Mijn HTC oplader van 4 jaar geleden werkt nog perfect.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:35 schreef netolk het volgende:
[..]
of voorzichtig de klemmetjes terug buigen en ja dat moet je voorzichtig doen...
overigens gebruik ik mijn oplader bijna nooit hang hem altijd aan de computer met een kabeltje wat ik nog had liggen (dus niet die je van samsung er bij kreeg) en die doet het nog altijd prima
Reken maar niet op een 'paar dagen' , eerder een paar wekenquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:57 schreef Dr.Pringles het volgende:
Uitrol update is begonnen.
http://tweakers.net/nieuw(...)oor-galaxy-s-ii.html
Hopelijk krijgen we 'm binnen een paar dagen.
Inderdaad.. en dan krijg je ook nog dat gelul met de branded devices.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:32 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Reken maar niet op een 'paar dagen' , eerder een paar weken
En daarom koop ik nooit meer een Samsung toestel als ik nog een Android neem.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:09 schreef Wooninck het volgende:
[..]
Inderdaad.. en dan krijg je ook nog dat gelul met de branded devices.
Same here.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:12 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
En daarom koop ik nooit meer een Samsung toestel als ik nog een Android neem.
Hopelijk komt de XEN versie snel
En heb jij enig idee wat die app doet??quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:55 schreef gogosweden het volgende:
Even een tip voor mensen die misschien straks willen gaan backuppen voor de nieuwe android release en er tegen aan lopen dat kies tyfus lang bezig is met "preparing for backup" om vervolgens een error te gooien dat het niet lukt. Hier is de oplossing die ik na lang zoeken gevonden heb op een gaar forumpje:
(ik ken de correcte NL vertaling niet, keep that in mind)
doe dit op je telefoon:
Ga naar je instellingen --> applicaties --> Druk op "alle" --> zoek de app "LogsProvider" op (heeft een android icoontje) --> druk daar op, en kies "data verwijderen" Dus wel de applicatie op je systeem laten staan.
Als hij vraagt of je het echt wil doen druk je op ja, of ok.
Vervolgens koppel je je mobiel weer aan je pc (als hij nog aan je pc zat eerst loskoppelen en dan weer inkoppelen)
Vervolgens kan je alles weer backuppen en importeren
EDIT: je doet dit natuurlijk op eigen risico.
mwah, het lijkt mij dat als het echt riskant was je wel root nodig zou moeten hebben om die bestanden te verwijderen. Ik had na het backuppen nog eens gekeken, en er stond weer 50kb aan bestanden. Die bestanden die ik verwijderde waren 400kb oid.quote:Op donderdag 24 januari 2013 02:01 schreef netolk het volgende:
[..]
En heb jij enig idee wat die app doet??
Het klinkt als een progje wat zo'n beetje alles wat je phone doet ergens in een bestandje dumpt wat in dat geval dus niet boeit (tenzij je veel crashes hebt oid).
Maar als het iets belangrijks is voor het fatsoenlijk functioneren van de phone is dit toch best riskant
goed punt idd over dat root deel XDquote:Op donderdag 24 januari 2013 07:03 schreef gogosweden het volgende:
[..]
mwah, het lijkt mij dat als het echt riskant was je wel root nodig zou moeten hebben om die bestanden te verwijderen. Ik had na het backuppen nog eens gekeken, en er stond weer 50kb aan bestanden. Die bestanden die ik verwijderde waren 400kb oid.
Maar het kan riskabel zijn idd, daarom zette ik ook dat over eigen risico er onder.
kies al opnieuw opgestart?quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:54 schreef netolk het volgende:
@gogosweden, het maakt geen zak uit of je die data wist of niet Kies blijft gewoon error opgooien dus is niet echt een goed oplossing zeg maar
Enige manier voor deze update.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:55 schreef TJV het volgende:
Dat jullie dat Kies nog gebruiken, ik snap er geen reet van.
Als ie beschikbaar is kan je 'm gewoon los downloaden en flashen met odin. Net zoals de spaanse versie.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Enige manier voor deze update.
Ik bedoelde dus, enige manier voor de meestequote:Op donderdag 24 januari 2013 21:22 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Als ie beschikbaar is kan je 'm gewoon los downloaden en flashen met odin. Net zoals de spaanse versie.
Je hebt een aantal apps in de Play Store daarvoor. Kijk eens of Mobile Backup II iets is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef netolk het volgende:
hmm, weet iemand een manier om je contacten, kalender ect. te back-uppen zonder dat poep Kies?
Google contacts/kalender een optie?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef netolk het volgende:
hmm, weet iemand een manier om je contacten, kalender ect. te back-uppen zonder dat poep Kies?
Heb dit er nu opgezet en is idd best een handig appjequote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:07 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Je hebt een aantal apps in de Play Store daarvoor. Kijk eens of Mobile Backup II iets is.
Test zelf ook eerst of je de backup wel goed terug kan zetten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:42 schreef netolk het volgende:
[..]
Heb dit er nu opgezet en is idd best een handig appje
dit doet tenminste wel wat je wilt ipv. dat Kies dat na een kwartier voorbereiden een onbekende fout "vind" en dan vind dat je je mobiel opnieuw moet aansluiten en het grapje opnieuw begint
jup dat werkt ook gewoonquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:48 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Test zelf ook eerst of je de backup wel goed terug kan zetten.
Mooiquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:53 schreef netolk het volgende:
[..]
jup dat werkt ook gewoon
en de app zet de data gewoon als .txt op de door jou gekozen sd kaart dus mocht het mis gaan dan heb ik ze ook nog als .txt dus dan is er wel weer een manier te vinden mocht het mis gaan
edit: sorry verkeerde topicquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:35 schreef editoor het volgende:
Hoe schakel je die irritante meldingen uit? Op de S3?
Ik had 4.2.1 hier al op staan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:57 schreef gogosweden het volgende:
jelly bean schiet lekker op zeg, alleen nog maar in spanje en china_!
zomaarquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:57 schreef gogosweden het volgende:
jelly bean schiet lekker op zeg, alleen nog maar in spanje en china_!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |