Je voorwielen krijgen dan in 1 keer een opdonder en kunnen gaan blokkeren waardoor of je motor afslaat of je onderstuur krijgt.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gas los = "remmen" snap ik. Koppeling intrappen = doorrollen snap ik nu ook. Plotselinge remkracht als je koppeling weer laat opkomen snap ik ook. Betekent dat bij gladheid dat je dan om je (in mijn geval) voorwielen gaat draaien?
Ff kijken of ik dat snap... Koppeling is is rollen zonder aandrijving, dus dan boort niet 1 wiel zich in de zachte berm maar kom je er makkelijk uit?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld met 2 wielen in een zachte berm terecht komt is bij het terugsturen een ingedrukte koppeling wel aan te raden.
Dan glij je dus gewoon door in de richting die je al had toch> Wat tamelijk rot is als dat voor een bocht of een rood verkeerslicht gebeurt, maar anders alleen een beetje eng is? Of mis ik iets?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Je voorwielen krijgen dan in 1 keer een opdonder en kunnen gaan blokkeren waardoor of je motor afslaat of je onderstuur krijgt.
Dus je hebt al geen grip en gaat nog meer remming op je wielen gooien (waardoor je nog moeilijker grip pakt?)quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je je gas los laat? Juist ja, je auto remt behoorlijk af omdat de motor nu remmend werkt. Wat gebeurt er als je je koppeling intrapt? Je motor remt niet meer, dus je rolt verder door. Wat gebeurt er als je nu weer de koppeling op laat komen, zeker wanneer je hoog in de toeren reed? Je krijgt een klap, want je wagen wordt flink geremd. Bij gladheid kan dit slippen van je aangedreven wielen betekenen.
De grootste fout die mensen maken is te scherp terug de weg opsturen, in eerste instantie gaan de aangedreven wielen nog gewoon rechtdoor totdat ze grip krijgen en dan eindigt het erg vaak aan de andere kant in de berm.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff kijken of ik dat snap... Koppeling is is rollen zonder aandrijving, dus dan boort niet 1 wiel zich in de zachte berm maar kom je er makkelijk uit?
Bij voorwielaandrijving ja.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan glij je dus gewoon door in de richting die je al had toch> Wat tamelijk rot is als dat voor een bocht of een rood verkeerslicht gebeurt, maar anders alleen een beetje eng is? Of mis ik iets?
Ik prefereer nog steeds uit laten rollen en vervolgens weer rustig het wegdek op proberen te rijden.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld met 2 wielen in een zachte berm terecht komt is bij het terugsturen een ingedrukte koppeling wel aan te raden.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik prefereer nog steeds uit laten rollen en vervolgens weer rustig het wegdek op proberen te rijden.
Ik zou liever zien wat de auto precies doet (dus camera buiten)quote:Op donderdag 29 november 2012 22:38 schreef Auti het volgende:
[..]
Ga eens opzoek naar de "drift bible" .. ga je een hoop van leren
Die heeft 100% zeker voorremschijven..quote:
Slipcursusje doen, is een begin.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou liever zien wat de auto precies doet (dus camera buiten)
En ik zou het vooral zelf allemaal willen doen en uitproberen
Wat is precies het verschil> Want je staat dan waarschijnlijk nog steeds half of helemaal in de (zachte) berm.. Hoe kom je die dan uit zonder dat je aangedreven wielen zich "ingraven"? Heeeeeel vooerzichtig gas geven?quote:
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil> Want je staat dan waarschijnlijk nog steeds half of helemaal in de (zachte) berm.. Hoe kom je die dan uit zonder dat je aangedreven wielen zich "ingraven"? Heeeeeel vooerzichtig gas geven?
Zoals ik zeg, rustig uit laten rollen totdat je een lage snelheid hebt bereikt en vanaf daar weer voorzichtig proberen in te voegen. Heb je namelijk meer controle. Gasgeven: Rustig, weinig gas, des noods in zijn 2 (zoals bij gladheid), om op gang te komen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil> Want je staat dan waarschijnlijk nog steeds half of helemaal in de (zachte) berm.. Hoe kom je die dan uit zonder dat je aangedreven wielen zich "ingraven"? Heeeeeel vooerzichtig gas geven?
Geen geldquote:
Groepslessen met eigen voertuig, dus meerdere achter elkaar aan. Zie je namelijk ook wat er gebeurt als het niet goed gaat, maar dan van buiten. Ik wil het ook nog steeds een keertje doen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ik wil die dan solo doen, met veel tijd voor mij (en dus niet nog drie anderen die aan de beurt moeten komen)
Staat er inquote:Op donderdag 29 november 2012 22:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die heeft 100% zeker voorremschijven..![]()
![]()
En miss nog voor je OP:
Remschijven trekken krom als je (bijvoorbeeld voor het stoplicht) stilstaat, continue je voet op de rem houd met warme remmen... (vaak in de stad) dan kun je beter even de handrem nemen, die werkt alleen op de achterste trommels.. (in de meeste gevallen)
Garage verdient geld aan nieuwe schijven...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Staat er in![]()
Garage beweert van niet?
Staat er ook inquote:Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Voor zowel zomer als winter, maar meer voor zomer: Als je door gewicht een heuvel niet makkelijk opkomt, bijv, met een aanhanger achter je gat, laat die banden lekker spinnen. Een setje nieuwe bandjes is nog altijd goedkoper dan een nieuwe koppeling. Als het even kan, probeer je aanhanger (mits je weet hoe het moet) iets te scharen zodat je eerst de koppeling op kan laten komen voordat je het volle gewicht erop krijgt.
Als je met 1 wiel in de berm staat, en dat wiel slipt, dan staat de ander stil, (dat komt door het differentieel) als je op zo.n moment niet meer weg komt, moet je dus het spinnende wiel grip geven, desnoods door een tak oid eronder te stoppen, dat zorgt voor grip, en je andere wiel trekt de auto als het ware weer "mee"quote:Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil> Want je staat dan waarschijnlijk nog steeds half of helemaal in de (zachte) berm.. Hoe kom je die dan uit zonder dat je aangedreven wielen zich "ingraven"? Heeeeeel vooerzichtig gas geven?
Snap je niet, waar heb je het over..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Garage verdient geld aan nieuwe schijven...In de meeste gevallen kan het ook niet zoveel kwaad (ik doe het zelf namelijk ook constant), maar er zijn momenten dat het wel kwaad kan (bijv. een remactie van 120/130 naar 0 bij een afrit).
Automatquote:Op donderdag 29 november 2012 22:51 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je met 1 wiel in de berm staat, en dat wiel slipt, dan staat de ander stil, (dat komt door het differentieel) als je op zo.n moment niet meer weg komt, moet je dus het spinnende wiel grip geven, desnoods door een tak oid eronder te stoppen, dat zorgt voor grip, en je andere wiel trekt de auto als het ware weer "mee"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |