Op je voorwielen wel...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb geen remschijven in mijn oude brikje
Nou heb ik mij niet zo erg verdiept ik de afvoer van remschijven maar ik heb het idee dat dat geen fuck uit gaan maken, waarom niet gewoon even rustig rijden voor je hem weer parkeert?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:19 schreef Auti het volgende:
[..]
Pittig over circuit gereden, of lekker driften en remmen op een willekeurige plek.. pishete remschijven = uitstappen.. auto stukje naar voren.. en weer stukje naar achter.. stukje naar voren en weer stukje naar achter. Standaard truukje om kromme remschijven te voorkomen.
Ik had het gisteren precies andersom, dus je bent van harte vergevenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik was even in de war met onderstuur, overstuur is inderdaad de achterkant die gaat driften en eenvoudig op te lossen door mijn tip.
Wanneer je dan kijkt in de richting waar je heenwilt en daarheen stuurt geef je automatisch tegenstuur.
ja........ dan noem je ook een dier....quote:
Plus dat je voor geen meter meer kan doserenquote:Op donderdag 29 november 2012 22:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Trekken ze krom, waardoor je ze in principe, voor een soepele rit, kan weggooien. Ze werken nog wel, maar alles trilt (en behoorlijk, ook een auto gehad waaronder kromme schijven lagen (door langdurige stilstand)).
Nee, helemaal niet is mij verteld bij apk + grote beurt een paar weken geleden.. Geen remschijven of remblokken (nvt staat daar)... Wielremcylinder en en achterremtrommel zijn gechecktquote:
Als dat ritje je remschijven voldoende koelt dan heeft dat hetzelfde effect. Ik heb het Christian echter zien doen na een pittig ritje met een Carrera GT en toen heeft hij mij dat zo uitgelegd.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou heb ik mij niet zo erg verdiept ik de afvoer van remschijven maar ik heb het idee dat dat geen fuck uit gaan maken, waarom niet gewoon even rustig rijden voor je hem weer parkeert?
Die hadden we alquote:Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ook handig en leuk is wanneer er een verse laag sneeuw ligt een grote lege parkeerplaats opzoeken en dan de grenzen opzoeken.
De beste praktijkleerschool die er is.
Doe dat dan niet zoals een klasgenoot van mij ooit deed. Parkeerplaats met stoepranden erop. Een keer schoot ie flink door en daar had ie een compleet kromme ophanging op zowel voor als achterkant.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ook handig en leuk is wanneer er een verse laag sneeuw ligt een grote lege parkeerplaats opzoeken en dan de grenzen opzoeken.
De beste praktijkleerschool die er is.
Maar voor de levensduur is een stukje rijden het bestequote:Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Auti het volgende:
[..]
Als dat ritje je remschijven voldoende koelt dan heeft dat hetzelfde effect. Ik heb het Christian echter zien doen na een pittig ritje met een Carrera GT en toen heeft hij mij dat zo uitgelegd.
[ afbeelding ]
Dan hebben ze niets aan de voorremmen gedaan, je wielremcilinder zit achter je remtrommel op de achteras, wat voor auto heb je..?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet is mij verteld bij apk + grote beurt een paar weken geleden.. Geen remschijven of remblokken (nvt staat daar)... Wielremcylinder en en achterremtrommel zijn gecheckt
En ik heb uitdrogende ashoezen
Prima leerschool dus, beter een stoeprand dan een boom of vrachtauto.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe dat dan niet zoals een klasgenoot van mij ooit deed. Parkeerplaats met stoepranden erop. Een keer schoot ie flink door en daar had ie een compleet kromme ophanging op zowel voor als achterkant.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe dat dan niet zoals een klasgenoot van mij ooit deed. Parkeerplaats met stoepranden erop. Een keer schoot ie flink door en daar had ie een compleet kromme ophanging op zowel voor als achterkant.
Honda Concerto uit '93quote:Op donderdag 29 november 2012 22:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan hebben ze niets aan de voorremmen gedaan, je wielremcilinder zit achter je remtrommel op de achteras, wat voor auto heb je..?
Een paar posts terug heb ik nog een tip erbij geedit
Lees de tips in de OP en zeg ff wat ik waar precies moet aanpassen.. Dankquote:Op donderdag 29 november 2012 22:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan hebben ze niets aan de voorremmen gedaan, je wielremcilinder zit achter je remtrommel op de achteras, wat voor auto heb je..?
Een paar posts terug heb ik nog een tip erbij geedit
Je haalt de aandrijving weg en verandert dus de wegligging (en stuurgedrag) dit kan voordelig of nadelig zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand me nog één keer helder uitleggen wat er met je auto (grip, balans, whatever) gebeurt als je de koppeling indrukt?
Dank alvast
Ah, ok.. Aandrijving weg.. Logisch natuurlijk, dat ik dat niet zelf bedacht heb *insert "hoofd tegen muur ram-smiley"*quote:Op donderdag 29 november 2012 22:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je haalt de aandrijving weg en verandert dus de wegligging (en stuurgedrag) dit kan voordelig of nadelig zijn
Wat gebeurt er als je je gas los laat? Juist ja, je auto remt behoorlijk af omdat de motor nu remmend werkt. Wat gebeurt er als je je koppeling intrapt? Je motor remt niet meer, dus je rolt verder door. Wat gebeurt er als je nu weer de koppeling op laat komen, zeker wanneer je hoog in de toeren reed? Je krijgt een klap, want je wagen wordt flink geremd. Bij gladheid kan dit slippen van je aangedreven wielen betekenen.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je haalt de aandrijving weg en verandert dus de wegligging (en stuurgedrag) dit kan voordelig of nadelig zijn
Shiftlockquote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je je gas los laat? Juist ja, je auto remt behoorlijk af omdat de motor nu remmend werkt. Wat gebeurt er als je je koppeling intrapt? Je motor remt niet meer, dus je rolt verder door. Wat gebeurt er als je nu weer de koppeling op laat komen, zeker wanneer je hoog in de toeren reed? Je krijgt een klap, want je wagen wordt flink geremd. Bij gladheid kan dit slippen van je aangedreven wielen betekenen.
Wanneer je bijvoorbeeld met 2 wielen in een zachte berm terecht komt is bij het terugsturen een ingedrukte koppeling wel aan te raden.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je haalt de aandrijving weg en verandert dus de wegligging (en stuurgedrag) dit kan voordelig of nadelig zijn
Gas los = "remmen" snap ik. Koppeling intrappen = doorrollen snap ik nu ook. Plotselinge remkracht als je koppeling weer laat opkomen snap ik ook. Betekent dat bij gladheid dat je dan om je (in mijn geval) voorwielen gaat draaien?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je je gas los laat? Juist ja, je auto remt behoorlijk af omdat de motor nu remmend werkt. Wat gebeurt er als je je koppeling intrapt? Je motor remt niet meer, dus je rolt verder door. Wat gebeurt er als je nu weer de koppeling op laat komen, zeker wanneer je hoog in de toeren reed? Je krijgt een klap, want je wagen wordt flink geremd. Bij gladheid kan dit slippen van je aangedreven wielen betekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |