abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119763659
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoezo slaat de motor dan af? En waarom wil je dat niet? Je kunt toch nog sturen dan? Of niet?
Zodra de aangedreven wielen stoppen met draaien (slippende achterkant bij achterwielaandrijving) slaat je motor af. Zonder motorkracht geen stuurbekrachtiging en geen aandrijving etc.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 22:11:17 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geen tip als noodgeval, maar in het algemeen in de bergen: Zelfde versnelling de berg af als dat je hem op reed (dus reed je er in zijn 2 op, dan ga je er ook in zijn 2 weer af). Verder, als je moet remmen, kort maar hard remmen. Trap hem maar flink in en laat daarna je rem weer los. Dit voorkomt oververhitte remmen. Dus niet constant je rempedaal intrappen.
Staat erbij ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 22:11:40 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119763689
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef blup het volgende:

[..]

koppeling niet indrukken. Je moet druk op de voorwielen krijgen, alleen van het gas.
Rijd jij ook altijd met je koppeling ingedrukt over rotondes?
Nu heb ik zelf geen auto maar wanneer je de koppeling niet indrukt zullen je achterwielen meer weerstand bieden dan de voorwielen, en volgens de natuurwetten ga je dan meer slippen?
  donderdag 29 november 2012 @ 22:12:03 #154
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_119763721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Da's ook zo'n dingetje: tijdens autorijles jaren geleden is mij altijd verteld om te zorgen dat ik geschakeld heb én de koppeling heb losgelaten vóór de bocht, maar volgens mij doe ik het loslaten vd koppeling nog steeds IN de bocht ipv ervoor.. Wat is het gevaar? Wat gebeurd er als je de koppeling ingedrukt houdt?
Ik neem even aan dat je een voorwielaangedreven auto hebt, als jij in de bocht of op de rotonde je koppeling intrapt ga je ongecontroleerd over de rotonde, dit kan onwenselijke situaties opleveren. Het voordeel van het gas los laten in een slip is dat je auto licht afremt en dat hij naar voren duikt en dus druk op de voorwielen geeft en dus meer kans op grip.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:12:32 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763755
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Zodra de aangedreven wielen stoppen met draaien (slippende achterkant bij achterwielaandrijving) slaat je motor af. Zonder motorkracht geen stuurbekrachtiging en geen aandrijving etc.
Nou en? Als je maar weer recht komt danwel stilstaat. Opnieuw starten kan altijd toch? En mijn oude achterwielaangedreven brik had sowieso geen stuurbekrachtiging volgens mij :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119763840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, maar bij overstuur moet je toch juist sturen in de richting die je (intuïtief) NIET wilt.. Maar dan ook blijven kijken waarheen je wél wilt?
Bij overstuur glijd je over de voorwielen weg, daar helpt sturen niet meer.
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 22:14:05 #157
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119763841
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:12 schreef blup het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat je een voorwielaangedreven auto hebt, als jij in de bocht of op de rotonde je koppeling intrapt ga je ongecontroleerd over de rotonde, dit kan onwenselijke situaties opleveren. Het voordeel van het gas los laten in een slip is dat je auto licht afremt en dat hij naar voren duikt en dus druk op de voorwielen geeft en dus meer kans op grip.
Daarmee komt meteen mijn volgende tip:
Als je flink doorrijdt en drempels tegen komt waarvoor je hard moet remmen, laat je rem los voordat je het drempel op gaat. Je kan beter wat harder over het drempel gaan dan vol remmend, omdat bij remmen door de massatraagheid het meeste gewicht ook naar voren duikt en dit dus een extra belasting voor je voortrein is als je dan een drempel op klapt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119763844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou en? Als je maar weer recht komt danwel stilstaat. Opnieuw starten kan altijd toch? En mijn oude achterwielaangedreven brik had sowieso geen stuurbekrachtiging volgens mij :D
Maar je kan de auto dan iig niet meer proberen recht te trekken door gas te geven.. het enige wat je kan doen is afwachten en dan eindig je meestal achterstevoren.. ook veilig, maar niet de meest perfecte manier om een slip op te vangen.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 22:14:28 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763862
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:12 schreef blup het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat je een voorwielaangedreven auto hebt, als jij in de bocht of op de rotonde je koppeling intrapt ga je ongecontroleerd over de rotonde, dit kan onwenselijke situaties opleveren. Het voordeel van het gas los laten in een slip is dat je auto licht afremt en dat hij naar voren duikt en dus druk op de voorwielen geeft en dus meer kans op grip.
Nu wel, vroeger niet.

En het nut vh gas loslaten snap ik wel, ik snap alleen nog steeds niet wat er nou precies gebeurt met de bestuurbaarheid van de auto, de balans of wat dan ook als je de koppeling ingetrapt houdt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 22:15:07 #160
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119763906
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geen tip als noodgeval, maar in het algemeen in de bergen: Zelfde versnelling de berg af als dat je hem op reed (dus reed je er in zijn 2 op, dan ga je er ook in zijn 2 weer af). Verder, als je moet remmen, kort maar hard remmen. Trap hem maar flink in en laat daarna je rem weer los. Dit voorkomt oververhitte remmen. Dus niet constant je rempedaal intrappen.
In die trand;
Na hard remmen (of langdurig remmen) zijn je schijven heet en daarna je remmen bij stilstaan ingetrapt houden is nogal slecht voor de warmteafvoer
  donderdag 29 november 2012 @ 22:15:19 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763918
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Bij overstuur glijd je over de voorwielen weg, daar helpt sturen niet meer.
Pardon? Bij overstuur glijdt je achterkant de bocht uit
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 22:15:46 #162
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_119763946
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarmee komt meteen mijn volgende tip:
Als je flink doorrijdt en drempels tegen komt waarvoor je hard moet remmen, laat je rem los voordat je het drempel op gaat. Je kan beter wat harder over het drempel gaan dan vol remmend, omdat bij remmen door de massatraagheid het meeste gewicht ook naar voren duikt en dit dus een extra belasting voor je voortrein is als je dan een drempel op klapt.
Ohja, zeker vlak voor de drempel je rem plots los laten, voorkant komt weer omhoog, drempel is een stuk zachter.
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 22:16:04 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119763959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pardon? Bij overstuur glijdt je achterkant de bocht uit
Bij overstuur reageert je auto overdreven op jouw stuurgedrag. Je glijdt dus om je voorwielen heen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119763979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

In die trand;
Na hard remmen (of langdurig remmen) zijn je schijven heet en daarna je remmen bij stilstaan ingetrapt houden is nogal slecht voor de warmteafvoer
Dan trekken je schijven krom.. Bij een flink stukje rijden rol ik de auto altijd met de hand even heen en weer... tip van Christian Albers.
-weg-
  donderdag 29 november 2012 @ 22:16:47 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119763995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarmee komt meteen mijn volgende tip:
Als je flink doorrijdt en drempels tegen komt waarvoor je hard moet remmen, laat je rem los voordat je het drempel op gaat. Je kan beter wat harder over het drempel gaan dan vol remmend, omdat bij remmen door de massatraagheid het meeste gewicht ook naar voren duikt en dit dus een extra belasting voor je voortrein is als je dan een drempel op klapt.
Staat er ook bij ^O^

En deed ik al :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 22:18:21 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119764070
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Auti het volgende:

[..]

Maar je kan de auto dan iig niet meer proberen recht te trekken door gas te geven.. het enige wat je kan doen is afwachten en dan eindig je meestal achterstevoren.. ook veilig, maar niet de meest perfecte manier om een slip op te vangen.
Ok, maar dat geldt alleen voor achterwielaangedreven auto's toch? En die hebben de meesten niet..

En het extra-gas trucje had ik (zoals eerder verteld) al zelf ontdekt en onder de knie ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 22:18:30 #167
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_119764080
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nu wel, vroeger niet.

En het nut vh gas loslaten snap ik wel, ik snap alleen nog steeds niet wat er nou precies gebeurt met de bestuurbaarheid van de auto, de balans of wat dan ook als je de koppeling ingetrapt houdt.
Op rotondes betekend dat dat jij in een bocht hem ook weer oplaat komen, of jij kan knap tussengas geven maar anders komt er even weerstand op je aangedreven wielen om vervolgens weer verder te rijden. Het is het zelfde als remmen in een gladde bocht, je gaat slippen.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:18:31 #168
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119764081
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:16 schreef Auti het volgende:

[..]

Bij een flink stukje rijden rol ik de auto altijd met de hand even heen en weer...
wat?
  donderdag 29 november 2012 @ 22:19:02 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119764113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

In die trand;
Na hard remmen (of langdurig remmen) zijn je schijven heet en daarna je remmen bij stilstaan ingetrapt houden is nogal slecht voor de warmteafvoer
En dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119764165
quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat?
Pittig over circuit gereden, of lekker driften en remmen op een willekeurige plek.. pishete remschijven = uitstappen.. auto stukje naar voren.. en weer stukje naar achter.. stukje naar voren en weer stukje naar achter. Standaard truukje om kromme remschijven te voorkomen.
-weg-
pi_119764171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pardon? Bij overstuur glijdt je achterkant de bocht uit
Ik was even in de war met onderstuur, overstuur is inderdaad de achterkant die gaat driften en eenvoudig op te lossen door mijn tip.
Wanneer je dan kijkt in de richting waar je heenwilt en daarheen stuurt geef je automatisch tegenstuur.
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2012 @ 22:19:55 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119764174
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dan?
Trekken ze krom, waardoor je ze in principe, voor een soepele rit, kan weggooien. Ze werken nog wel, maar alles trilt (en behoorlijk, ook een auto gehad waaronder kromme schijven lagen (door langdurige stilstand)).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 29 november 2012 @ 22:20:13 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119764191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij overstuur reageert je auto overdreven op jouw stuurgedrag. Je glijdt dus om je voorwielen heen.
Je achterkant wil je voorkant inhalen en door ook die kant op te sturen komen je voorwielen weer voor je achterwielen is mij verteld. Al glij je dan wel eerst een stuk richting bocht uit
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 november 2012 @ 22:20:40 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119764212
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:16 schreef Auti het volgende:

[..]

Dan trekken je schijven krom.. Bij een flink stukje rijden rol ik de auto altijd met de hand even heen en weer... tip van Christian Albers.
Ik heb geen remschijven in mijn oude brikje :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119764234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, maar dat geldt alleen voor achterwielaangedreven auto's toch? En die hebben de meesten niet..

En het extra-gas trucje had ik (zoals eerder verteld) al zelf ontdekt en onder de knie ;)
Inderdaad alleen bij achterwielaandrijving. Driftpoes ;)
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')