SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dit inderdaad het geval is, waarom verandert men dan in een zombie, pas wanneer men gebeten of gekrabd wordt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het klopt gewoon nietof ik ben nog niet ver genoeg in de serie en de informatie bleek aan het begin niet te kloppen.
Ik heb het hier over een essentiële fout in het plot, kneus.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Jahr00n het volgende:
Klagen over realisme in een serie over fucking zombies.Jij begrijpt er niet veel van he?
Voor dieren en insecten heb je toch al zulk soort dingenquote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Jahr00n het volgende:
Klagen over realisme in een serie over fucking zombies.Jij begrijpt er niet veel van he?
Nee, want ze kunnen ook veranderen in een zombie zonder te stervenquote:Op woensdag 28 november 2012 17:23 schreef AnimeFan het volgende:
Je moet eerst dood zijn voordat de parasiet je hersenstam kan heractiveren.
Ze gaan dan toch eerst even dood?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:23 schreef Agorias het volgende:
[..]
Nee, want ze kunnen ook veranderen in een zombie zonder te sterven
Het is fictie sukkel.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:23 schreef Agorias het volgende:
[..]
Ik heb het hier over een essentiële fout in het plot, kneus.
Nee, denk maar aan die vent die in de camper werd opgesloten en opeens allemaal waanbeelden kreeg.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:24 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ze gaan dan toch eerst even dood?
Ik heb seizoen 3 nog niet gezien trouwens..
Mogelijk, maar nu voorzie je in een oplossing waarvan ik me afvraag of de bedenkers van de serie aan hebben gedacht. Er wordt namelijk altijd gesproken over "the virus", enkelvoud.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:28 schreef So_Surreal het volgende:
Ze dragen allemaal het virus bij zich en iedereen verandert als ze dood gaan.
Door een zombiebeet krijgen ze het virus waar ze aan overlijden, en vervolgens dus in een zombie veranderen.
Slotje.
Het virus hebben ze allemaal bij zich.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:31 schreef Agorias het volgende:
[..]
Mogelijk, maar nu voorzie je in een oplossing waarvan ik me afvraag of de bedenkers van de serie aan hebben gedacht. Er wordt namelijk altijd gesproken over "the virus", enkelvoud.
En toch zag je bij die Jim, die werd opgesloten in de camper en daarna werd achtergelaten, dat hij al ging veranderen voordat hij was gestorven.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:35 schreef Alborz het volgende:
Ik denk dat als je gebeten of gekrabt wordt door een zombie dat je dan ziektekiemen overgedragen krijgt waardoor je ziek geraakt door een terminale infectie, daardoor ga je sneller dood. Daarom hadden ze een paar afleveringen terug die gast z'n been afgezet voordat de wond ging infecteren.
Bij het eind van episode 1 werd ook uitgelegd dat het een paar minuten tot een paar uur kon duren geloof ik.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:36 schreef Agorias het volgende:
[..]
En toch zag je bij die Jim, die werd opgesloten in de camper en daarna werd achtergelaten, dat hij al ging veranderen voordat hij was gestorven.
Toen hadden ze nog niet met die wetenschapper gesproken.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:36 schreef Agorias het volgende:
[..]
En toch zag je bij die Jim, die werd opgesloten in de camper en daarna werd achtergelaten, dat hij al ging veranderen voordat hij was gestorven.
Ja die wetenschapper zei dat het brein herstartte nadat de persoon was gestorven. Daarom kan ik er geen vrede mee hebben dat mensen al symptomen tonen voordat ze gestorven zijn :p.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:37 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Bij het eind van episode 1 werd ook uitgelegd dat het een paar minuten tot een paar uur kon duren geloof ik.
Die wetenschapper vertelde dat.
Mensen tonen geen symptomen van zombie zijn, voordat ze zombie geraken. Ze worden alleen hartstikke ziek als ze door zo'n geval worden gekrabt of gebeten. Zie het als een insect met dodelijk vergif.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:39 schreef Agorias het volgende:
[..]
Ja die wetenschapper zei dat het brein herstartte nadat de persoon was gestorven. Daarom kan ik er geen vrede mee hebben dat mensen al symptomen tonen voordat ze gestorven zijn :p.
Beste serie sinds Lost.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:25 schreef Jahr00n het volgende:
Een bar slechte serie is het wel ja.
Pfhaha, welnee.quote:
Is dat niet bij elke serie zo? Dexter, Breaking Bad hebben ook beide maar 3 á 4 echt toffe characters.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Pfhaha, welnee.
Dat mogen ze hoogstens hopen.
Het is geen onaardige serie maar op een paar characters na boeit het me niet wie er sterft of leeft.
Breaking Bad is kunst. Dit is gewoon een waardeloze serie.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is dat niet bij elke serie zo? Dexter, Breaking Bad hebben ook beide maar 3 á 4 echt toffe characters.
Ja dat is zeker zo hoor.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is dat niet bij elke serie zo? Dexter, Breaking Bad hebben ook beide maar 3 á 4 echt toffe characters.
quote:Zombie Virus
Everyone on the planet within the Walking Dead universe somehow contracts a mysterious virus that, for reasons unknown, brings the dead back to life. It is unknown how the virus is spread, but it is likely airborne given the fact that everyone seems to be infected. It doesn't appear that anyone is immune to the virus, or that any type of antivirus exists. According to Dr. Edwin Jenner, known attempts to create a cure have thusfar failed.
Robert Kirkman wrote:
The rule is: WHATEVER it is that causes the zombies, is something everyone already has. If you stub your toe, get an infection and die, you turn into a zombie, UNLESS your brain is damaged. If someone shoots you in the head and you die, you're dead. A zombie bite kills you because of infection, or blood loss, not because of the zombie "virus."
Zombie Bites
"Walker" zombie bites do not kill because of the zombie virus, but rather the unsanitary nature of their mouths due to diet and decomposition, with scratches causing similar infections for similar reasons. Their saliva often contains several septic pathogens, specifically the bacteria: E. coli,Staphylococcus sp., Providencia sp., Proteus morgani, P. mirabilis. and Pasteurella multocida. The rapid growth of these bacteria tends to cause extremely virulent strains that are highly resistant to antibiotics, and most often lethal. It can be assumed, however, that an undetermined number of original "outbreak" cases involved recently-reanimated zombies that were relatively intact and "clean", biting others and still causing infectious deaths, indicating that there is a possibility of the zombie "virus" itself producing lethal, transmittable organisms within zombies upon reanimation.
Symptoms of infection:Edit
Fever
Chills
Heartburn
Hallucinations
Vomiting
Diarrhea
Pale skin
Dilated eyes
Upset stomach
Delirium
Soreness (e.g. Jim in the TV Series episode, "Wildfire")
Fluid discharge
Passing out ( Lee in the videogame while he was bitten)
Because of the antibiotic resistance and extremely fast growth rate of said bacteria, immediate amputation of the infected region is usually the most effective method of preventing systemic infection that eventually leads to death. If the wound is not properly cauterized, cleaned, and/or wrapped, however, amputation may not be enough to stop the lethal infection without medicine, and even then, survival rates are not easily estimated.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#FREEBAJSKORV
quote:Op woensdag 28 november 2012 18:02 schreef xSanjay het volgende:
Iedereen is geïnfecteerd, niet alleen wanneer men dood gaat aan een krab of beet. Dit vertelde Dr Jenner aan Rick in de laatste episode van deel 1. Shane en Randall veranderde beide ondanks dat ze beide niet gebeten waren.
[..]Dat vraagt TS niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
jawel, dit is zijn vraag:quote:
Hij werd flink ziek, kreeg koorts en daar kun je waanbeelden van krijgen (ook wel ijlen genoemd). Dus de theorie zoals uitgelegd in de serie klopt.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:36 schreef Agorias het volgende:
[..]
Dit wordt uitgelegd in mijn quote, onder zombie bitesquote:Op woensdag 28 november 2012 18:08 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Hij werd flink ziek, kreeg koorts en daar kun je waanbeelden van krijgen (ook wel ijlen genoemd). Dus de theorie zoals uitgelegd in de serie klopt.
Oké, ik dacht dat TS vroeg waarom iemand na een krab/beet pas zombie wordt en niet door een ander soort wond.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:07 schreef xSanjay het volgende:
[..]
jawel, dit is zijn vraag:
Als dit inderdaad het geval is, waarom verandert men dan in een zombie, pas wanneer men gebeten of gekrabd wordt?
Het antwoord is dus:
Niet, je verandert ook als je niet gebeten of gekrabd wordt. Iedereen is immers besmet.
Zet er ff een spoiler omheen voordat iedereen gaat huilen.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:10 schreef Stefan het volgende:
De hele serie is slecht, lees de comics.
-knip-
Die mensen laat ik lekker huilen, in de TT staat immers: Spoilers: The walking dead, essentiële fout?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:11 schreef Ezio het volgende:
[..]
Zet er ff een spoiler omheen voordat iedereen gaat huilen.
Maar ze kunnen wel Hershells been erafhakken na een beetquote:Op woensdag 28 november 2012 18:10 schreef Jordi23 het volgende:
De infectie ligt als het ware in de bacteriën die op het gebit van de desbetreffende zombie.
Dat is ook de vraag, maar dat klopt nietquote:Op woensdag 28 november 2012 18:10 schreef tralalala het volgende:
[..]
Oké, ik dacht dat TS vroeg waarom iemand na een krab/beet pas zombie wordt en niet door een ander soort wond.
Dat lijkt me vrij logisch toch?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar ze kunnen wel Hershells been erafhakken na een beet
quote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
quote:Q. Can anyone survive a Zombie bite?
A. Yes, while extremely difficult, it is possible to survive a bite from a zombie if many steps are taken. Such steps could include: Amputation, Frequent antibiotics administration and bandaging and keeping the wound bacteria free. As Kirkman stated "You don't die from the zombie 'virus' you die from infection or blood loss"
Je gaat niet dood aan de infectie, je gaat dood aan bacteriën in de beet. Aangezien Hershell's been vrij snel na de beet geämputeerd werd, ging hij niet dood.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nee, want hij is toch al geinfecteerd? Of wordt het proces gewoon versneld na een beet?
Lees gewoon ff voordat je allemaal onzin gaat posten.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nee, want hij is toch al geinfecteerd? Of wordt het proces gewoon versneld na een beet?
Ze hebben het redelijk snel gedaan, daarbij hebben ze hem in de cel opgesloten omdat het een risico wasquote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja baas, ik snap hem.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:16 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Lees gewoon ff voordat je allemaal onzin gaat posten.
quote:Op woensdag 28 november 2012 18:02 schreef xSanjay het volgende:
Iedereen is geïnfecteerd, niet alleen wanneer men dood gaat aan een krab of beet. Dit vertelde Dr Jenner aan Rick in de laatste episode van deel 1. Shane en Randall veranderde beide ondanks dat ze beide niet gebeten waren.
[..]Tja, deze ken ik natuurlijk ook, maar Michonne werd in de laatste aflevering toch weer op 'cuts' etc gecontroleerd. Wat overbodig is als het virus zelf niet dodelijk is en ze sowieso al besmet is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De infecties die je krijgt van een beet/krab van een zombie zijn dodelijk, niet geheel onlogisch als je ziet hoe smerig een zombie eruit ziet.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, deze ken ik natuurlijk ook, maar Michonne werd in de laatste aflevering toch weer op 'cuts' etc gecontroleerd. Wat overbodig is als het virus zelf niet dodelijk is en ze sowieso al besmet is.
Haha je slaat de spijker op de kopquote:Op woensdag 28 november 2012 18:39 schreef tralalala het volgende:
[..]
De infecties die je krijgt van een beet/krab van een zombie zijn dodelijk, niet geheel onlogisch als je ziet hoe smerig een zombie eruit ziet.
Zo goed xSanjay?
Anti-biotica zouden dan genoeg zijn. En als je maar lang genoeg in het vuil zit dan ga je van een paar bacteriën ook niet meer dood. (Zie mensen in India die een ritueel bad nemen in water waar lijken in drijven).quote:Op woensdag 28 november 2012 18:39 schreef tralalala het volgende:
[..]
De infecties die je krijgt van een beet/krab van een zombie zijn dodelijk, niet geheel onlogisch als je ziet hoe smerig een zombie eruit ziet.
Zo goed xSanjay?
Het was een warme winterquote:Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef Qontroller het volgende:
Het was iets als: Een beet verergert de ziekte; de gebeten persoon krijgt koorts, daardoor gaan ze dood, en vanwege het virus komen ze weer terug als zombie.
Een soort van overdosering dus
Verder vind ik het verhaal ook wat vaagjes. Waarom skipten ze de winter?; dat waren gewoon 3 maanden...
Gouverneur mag van mij kapot en Merle ook.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:29 schreef mrazura het volgende:
Eindelijk die hoer dood. Werd tijd nu dat pleurisjong nog
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ditismijnsig.
quote:Op donderdag 29 november 2012 00:21 schreef SecondMightyEagle het volgende:
Wat zeik je nou? Het is een fucking zombie-serie man.
Daarbij vind ik het juist ge-wel-dig dat dit één van de weinige series is die wel gewoon hoofdpersonages laat doodbloeden, in stukken worden gereten of even wordt opengesneden door andere hoofdpersonages. Houdt het spannend, je weet nooit wie er blijft leven aan het eind van de aflevering, en dat is bij veel andere series wel anders.Wat ik klaagwaardig vond is,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 november 2012 00:28 schreef yamiown het volgende:
[..]
Wat ik klaagwaardig vond is,Die laatste is inderdaad een spoiler want ik heb die van zondag nog niet gezien ghehe. Maar inderdaad, sommige actie-scènes zijn duidelijk in beeld gebracht om het verhaal verder te tillen of vragen te beantwoorden zoals de vraag waar bijvoorbeeld de bewapening vandaan komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ditismijnsig.
quote:Op donderdag 29 november 2012 00:32 schreef SecondMightyEagle het volgende:
[..]
Die laatste is inderdaad een spoiler want ik heb die van zondag nog niet gezien ghehe. Maar inderdaad, sommige actie-scènes zijn duidelijk in beeld gebracht om het verhaal verder te tillen of vragen te beantwoorden zoals de vraag waar bijvoorbeeld de bewapening vandaan komt.Ik vind het hele seizoen al sterk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door yamiown op 29-11-2012 00:42:42 ]
quote:Op donderdag 29 november 2012 00:42 schreef yamiown het volgende:
Heb hem even gespoilerd.
Verder vond ik het tweede seizoen wat matiger dan het eerste (nog steeds goed overigens), maar het derde seizoen is echt top. Tempo is hoog en dalijk de volgende aflevering is ook om je vingers bij af te likken. Verder moet je letten op hoe Carl zich gedraagt, Shane Jr is een betere naam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind de klacht echt ongegrond btw. Klagen over het realisme van een zombie-serie sowieso -1.Ditismijnsig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grote kans jaquote:Op donderdag 29 november 2012 12:31 schreef KritischeMassa het volgende:
Ben ik trouwens de enige die geil wordt van die zombievrouwtjes?
Carol.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:37 schreef tralalala het volgende:
[..]
Grote kans ja
Doe mij maar Maggie
Ik had toch echt die deur weer dichtgegooi en er een paar kasten voor gezetquote:Op donderdag 29 november 2012 12:52 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die ziet er normaal al uit als zombie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |