En in je geheugen.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:15 schreef Tchock het volgende:
Iedereen meteen naar de wiki snellen, haha. Het staat gewoon in de wet hoor
Wettenbundel openslaan is meer werk. Daarnaast is het ook een taalkundige kwestie.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:15 schreef Tchock het volgende:
Iedereen meteen naar de wiki snellen, haha. Het staat gewoon in de wet hoor
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daarom goed opletten. In het spraakgebruik is het wellicht duidelijk wat je bedoelt maar juridisch gezien is het iets totaal anders.
Hehe.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:17 schreef Tchock het volgende:
Had ik jullie allemaal maar op ieder tentamen
Dat laatste. Gemeentelijke verordeningen en zo zijn ook avv's, maar geen amvb.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:23 schreef N0rah het volgende:
Trouwens, staat een amvb gelijk aan een avv of is een amvb een voorbeeld van een avv?
Met zulke kennis van het goederenrecht had ik zo'n vraag niet van je verwachtquote:Op woensdag 28 november 2012 19:23 schreef N0rah het volgende:
Trouwens, staat een amvb gelijk aan een avv of is een amvb een voorbeeld van een avv?
Ok dank je. Ja ik twijfelde omdat in het boek dit als definitie wordt gegeven:quote:Op woensdag 28 november 2012 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat laatste. Gemeentelijke verordeningen en zo zijn ook avv's, maar geen amvb.
Twijfelde dus of ze daarmee bedoelen dat het daaronder valt of dat het gelijk staat aan.quote:Een algemene, voor herhaalde toepassing vatbare regeling die burgers of andere overheidsorganen bindt, een algemeen verbindend voorschrift.
Ehm, ok.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:28 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Met zulke kennis van het goederenrecht had ik zo'n vraag niet van je verwacht
Zoals ik het lees bedoelen ze enkel dat iedere AMvB een avv is, en dat is ook zoquote:Op woensdag 28 november 2012 19:30 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ok dank je. Ja ik twijfelde omdat in het boek dit als definitie wordt gegeven:
[..]
Twijfelde dus of ze daarmee bedoelen dat het daaronder valt of dat het gelijk staat aan.
Thanks.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals ik het lees bedoelen ze enkel dat iedere AMvB een avv is, en dat is ook zo
Dat is niet waarquote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals ik het lees bedoelen ze enkel dat iedere AMvB een avv is, en dat is ook zo
Dat is dus niet zo. Het ligt aan de inhoud van die amvbquote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 28 november 2012 19:34 schreef Paxcon het volgende:
Zo moet bijvoorbeeld bij een trouwerij in de koninklijke familie die worden goedgekeurd door de regering, hetgeen bij amvb gebeurt. Dit is echter een beschikking.
Die casussen op de vorige pagina had ik anders hele andere antwoordenquote:
Ware het niet dat het verbintenissenrecht wasquote:Op woensdag 28 november 2012 19:28 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Met zulke kennis van het goederenrecht had ik zo'n vraag niet van je verwacht
Toch zijn vragen omtrent eigendom en houderschap alleen bij het vak goederenrecht aan bod gekomen. Vandaarquote:Op woensdag 28 november 2012 19:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ware het niet dat het verbintenissenrecht was
Maar maar.. dat is toch geen amvb, maar gewoon een koninklijk besluit? Een amvb is toch algemeen, voor herhaling toepasbaar, burgers-overheid bindend en blablabla?quote:Op woensdag 28 november 2012 19:34 schreef Paxcon het volgende:
Zo moet bijvoorbeeld bij een trouwerij in de koninklijke familie die worden goedgekeurd door de regering, hetgeen bij amvb gebeurt. Dit is echter een beschikking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |