abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120145302
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad

ik heb echt al heel lang zin in chocolade
maar mijn tactiek is dat ik vanavond gewoon lekker (een redelijke hoeveelheid) chocolade ga eten want anders bouwt het alleen maar op
en dan tot kerst ga ik gewoon weer heel braaf

voor mij werkt dat altijd wel
Misschien werkt dat wel inderdaad, en kan je je dan ook beter inhouden, als je het plant.

Ik heb het vooral als ik me verveel eigenlijk, of als ik iets moet doen waar ik geen zin in heb. Dan zie ik eten echt als een soort troost ( :') ). Daar kan en wil ik niet aan toegeven, want dan blijf ik bezig.
Nu bijvoorbeeld aan het leren en dan moet ik me echt inhouden niet steeds naar de snoepkast te lopen, terwijl ik als ik bezig ben met iets, niet eens aan eten denk, behalve dan gewoon lunch enzo.
My salvation lies in your love..
  maandag 10 december 2012 @ 12:44:33 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120145396
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad

ik heb echt al heel lang zin in chocolade
maar mijn tactiek is dat ik vanavond gewoon lekker (een redelijke hoeveelheid) chocolade ga eten want anders bouwt het alleen maar op
en dan tot kerst ga ik gewoon weer heel braaf

voor mij werkt dat altijd wel
Heel slim. :Y
Het jezelf een keer bewust toestaan, met vooraf in gedachten hoeveel, dus 'vanavond mag ik 4 blokjes chocola' bijvoorbeeld, werkt vaak beter dan er maar naar blijven craven.
Als je er bewust voor kiest kan je het vaak ook prima inbouwen door bijv. een kleiner, of magerder tussendoortje te nemen.
pi_120145537
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:41 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Misschien werkt dat wel inderdaad, en kan je je dan ook beter inhouden, als je het plant.

Ik heb het vooral als ik me verveel eigenlijk, of als ik iets moet doen waar ik geen zin in heb. Dan zie ik eten echt als een soort troost ( :') ). Daar kan en wil ik niet aan toegeven, want dan blijf ik bezig.
Nu bijvoorbeeld aan het leren en dan moet ik me echt inhouden niet steeds naar de snoepkast te lopen, terwijl ik als ik bezig ben met iets, niet eens aan eten denk, behalve dan gewoon lunch enzo.
dat heb ik ook nog wel maar omdat je zo vaak moet eten op een dag vind ik het niet lastig om dat uit te stellen tot een moment waar ik echt moet eten (lunch of een tussendoortje of zo)
en ja ik heb dan misschien eerder zin in donuts voor de lunch :P maar dat slaat nergens op en dat weet ik zelf ook
en een lekkere boterham met echt lekker beleg (dus niet alleen een plakje kaas, maar bijvoorbeeld kaas met groenten en zo) doet het voor mij dan ook wel
kopje soep er bij of zo :9 nomnom
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 10 december 2012 @ 12:49:43 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120145554
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heel slim. :Y
Het jezelf een keer bewust toestaan, met vooraf in gedachten hoeveel, dus 'vanavond mag ik 4 blokjes chocola' bijvoorbeeld, werkt vaak beter dan er maar naar blijven craven.
Als je er bewust voor kiest kan je het vaak ook prima inbouwen door bijv. een kleiner, of magerder tussendoortje te nemen.
Precies, op die manier hou je jezelf veel makkelijker in bedwang en geniet je ook meer (want ben eens eerlijk, die hele reep is echt bij lange na niet zo lekker als 4 keer 4 blokjes nemen).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 10 december 2012 @ 15:41:10 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120151531
Note to self: Geen lv chocolade meer kopen en in m'n tas laten zitten als ik stress op m'n werk heb. Zo hou ik het niet vol tot kerst. De rest leg ik vanavond ergens in een kast waar ik moeilijk bij kan.

Lijstje is verder helemaal goed gegaan, alleen tussendoor drie kleine blokjes rijstchocolade gegeten. Denk dat ik vanavond m'n yoghurt zonder kersen eet, dan valt de schade nog mee.

En waar is iedereen? -O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_120161693
mijn chocomomentje word verschoven naar morgen :9
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 10 december 2012 @ 19:52:19 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120162077
Oeh, nog een dagje extra er naar uit kijken?

Ik heb er even stikveel moeite mee Tink, hoewel ik mezelf steeds meer onder controle lijk te krijgen.
Alleen is dat adh v dat intermittent fasting en ik weet dat men hier in dit topic liever alleen spreekt over afvallen mbv het aanpassen van je eetpatroon dus ik wil daar verder niet al te lyrisch over zijn. ;)

Morgen eet ik weer normaal en zal ik een lijstje posten. ;)

Overigens ben ik op dit moment stiekem wel blij want ondanks dat ik niet af val is mijn lichaam al weer zo'n stuk strakker aan het worden door het hardlopen. Ik loop nu sinds eind oktober braaf drie keer in de week en dat is echt te zien. Mijn benen zijn dunner aan het worden en mijn buik is een heel stuk minder los dan een aantal weken terug.
pi_120162167
Oh hoi en meldt!

Vorig jaar ben ik 35 kilo afgevallen. Ik moest er nog een stuk of 15 voor mijn streef. De laatste maanden zijn hel geweest (voor mij persoonlijk dan ;) En oh helaas, er zitten weer 12 kilo bij. Ik wil dus weer aan de bak. En goed ook, ben er zo klaar mee!
Ik weet dat ik het kan, dus hoi!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_120162249
:W

ik kom ook even om de hoek kijken.. ik heb weer een verschrikkelijke week gehad (eet-technisch dan :P )
dus hier "meedoen" is even lastig

ik sta wel al helemaal in de startblokken voor januari.. alleen even december zonder al te veel schade doorkomen :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  maandag 10 december 2012 @ 19:59:24 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120162451
Hoi Fuente!
Ik vond juist vanmiddag toen ik die foto van jou en je zus op FB langs zag komen dat je zo'n prachtig slank gezicht had, ik dacht echt dat je nog meer kwijt was!
pi_120162454
Ik ben er ook nog hoor... Ben even wat minder streng met eten maar ik kom niet veel aan gelukkig. Ik schommel een beetje, al was het vanmorgen wel weer minder dan gister... Hang nu rond de 76,5

Ik ga ook in januari weer flink ertegenaan. Sporten staat momenteel op 2 tot 3x per week maar wel intensief, dus ik vindhet voor nu wel even goed.

Nog 3 weken en dan is het weer over met de lekkere dingen.. Er komen nog veel te veel leuke dagen aan... (verjaardag mama, mijn verjaardag, 2x lekker eten met kerst en oud en nieuw..)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120166356
Ik zit met een vraag vwb kcal behoeftes.

Nadat ik vond dat m'n buik toch wel erg hard gegroeid was en m'n conditie tot een dieptepunt was gedaald werd het tijd om daar wat aan te gaan doen. Ik heb zo'n eetmeter accountje om eens bij te houden wat ik allemaal eet. Vooralsnog vooral gezonder gaan eten, geen junkfood, geen snacks, geen frisdranken en geen snoep. Daarnaast zo'n 3 keer in de week 1,5u sporten (cardio en krachttraining) en zo'n 5x in de week een wandeling van +-1u

Via zo'n site heb ik m'n BMR uitgerekend en die zit op iets van 2200kcal bij absolute rust en voor bij mijn activiteiten niveau zou het zitten op zo'n 3500kcal.

En dan nu mijn vraag :P
Als ik eetmeter mag geloven zit ik dagelijks op zo'n 2000kcal (soms 1800, soms 2200) en al die voedingsstoffen/vitaminen/mineralenbalkjes staan in het groen. Dit is dus bijna 1500kcal minder dan "normaal", lijkt mij behoorlijk veel.

Echter, ik heb totaal niet het idee dat ik weinig gegeten heb, ik ben ook niet aan het diëten oid. Voorbeeldje van vandaag

Ontbijt: halfvolle yoghurt ¤+/-180ml), 4 granen muesli en een appel,
Lunch: 2 sneetjes met kipfilet (50 gram), 2 sneetjes met een gebakken ei en een glas melk
Diner: gekookte aardappelen (200gr), spruiten (180gr), rundervink en jus. Magere vruchtenkwark toe
Tussendoor: eiwitshake, wat walnoten, een klein stukje pure chocolade en een kiwi

Anyway, normaal? of flikker ik binnenkort om aan accuut energiegebrek? :?

Ben nu twee weken bezig, geen idee of ik al aan het afvallen ben daar ik geen weegschaal bezit :')

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 10-12-2012 21:05:32 ]
pi_120167784
Klinkt niet raar hoor?
en fijn toch dat je niet het gevoel hebt dat je op een streng dieet staat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120169277
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:26 schreef rhubarbje het volgende:
Klinkt niet raar hoor?
en fijn toch dat je niet het gevoel hebt dat je op een streng dieet staat
Misschien is dat wel een foute associatie van me :') dat je constant met een hongerig gevoel zou moeten zitten.
pi_120170355
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
Hoi Fuente!
Ik vond juist vanmiddag toen ik die foto van jou en je zus op FB langs zag komen dat je zo'n prachtig slank gezicht had, ik dacht echt dat je nog meer kwijt was!
Nou ja, per saldo is er nog steeds 25 af, maar helaas, foto is gewoon erg gunstig :P
Nee serieus, maat 46 zakte eerder van mijn kont, nu krijg ik de broek niet eens meer dicht :(
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 10 december 2012 @ 22:29:02 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120171373
Maar die -25 heb je toch maar mooi voor elkaar! :Y
En nu de kiezen op elkaar en die 12 er ook weer af! Want jij kan dat! :Y
pi_120179189
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Maar die -25 heb je toch maar mooi voor elkaar! :Y
En nu de kiezen op elkaar en die 12 er ook weer af! Want jij kan dat! :Y
Dank u! :Y
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:50:38 #193
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120179214
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:00 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zit met een vraag vwb kcal behoeftes.

Nadat ik vond dat m'n buik toch wel erg hard gegroeid was en m'n conditie tot een dieptepunt was gedaald werd het tijd om daar wat aan te gaan doen. Ik heb zo'n eetmeter accountje om eens bij te houden wat ik allemaal eet. Vooralsnog vooral gezonder gaan eten, geen junkfood, geen snacks, geen frisdranken en geen snoep. Daarnaast zo'n 3 keer in de week 1,5u sporten (cardio en krachttraining) en zo'n 5x in de week een wandeling van +-1u

Via zo'n site heb ik m'n BMR uitgerekend en die zit op iets van 2200kcal bij absolute rust en voor bij mijn activiteiten niveau zou het zitten op zo'n 3500kcal.

En dan nu mijn vraag :P
Als ik eetmeter mag geloven zit ik dagelijks op zo'n 2000kcal (soms 1800, soms 2200) en al die voedingsstoffen/vitaminen/mineralenbalkjes staan in het groen. Dit is dus bijna 1500kcal minder dan "normaal", lijkt mij behoorlijk veel.

Echter, ik heb totaal niet het idee dat ik weinig gegeten heb, ik ben ook niet aan het diëten oid. Voorbeeldje van vandaag

Lunch: 2 sneetjes met kipfilet (50 gram), 2 sneetjes met een gebakken ei en een glas melk
Diner: gekookte aardappelen (200gr), spruiten (180gr), rundervink en jus. Magere vruchtenkwark toe
Tussendoor: eiwitshake, wat walnoten, een klein stukje pure chocolade en een kiwi

Ben nu twee weken bezig, geen idee of ik al aan het afvallen ben daar ik geen weegschaal bezit :')
Als je de rest van je leven zo blijft eten zul je zelfs met wat minder sporten mooi op gewicht zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:34:14 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120179543
Wow, welkom (terug) allemaal! Enerzijds wel gezellig, aan de andere kant vind ik het altijd doodeng als mensen terugkomen... Streef vasthouden is moeilijker dan bereiken, blijkt maar weer.

Gisteren viel al met de al de schade wel mee, maar vanochtend heb ik in een zwak moment de chocolade toch weer terug in m'n tas gestopt, dus vandaag wordt weer een dagje zelfdisciplinetraining. En anders heb ik gewoon pech, want dan is het op en deze reep was mijn rantsoen tot kerst. Ik probeer ook wel om alles in perspectief te zien, vroeger at ik een hele reep chocolade, nu zit ik me af te vragen wat die 3 blokjes met de weegschaal gaan doen. Dat wil niet zeggen dat elke dag 3 blokjes eten oke is, maar het is niet het einde van de wereld dat het gisteren zo gegaan is.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:11 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nou ja, per saldo is er nog steeds 25 af, maar helaas, foto is gewoon erg gunstig :P
Nee serieus, maat 46 zakte eerder van mijn kont, nu krijg ik de broek niet eens meer dicht :(
Balen, maar die -25 heb je bereikt. Nu gewoon schop onder je maat 46 kont en weer normaal gaan doen. Als je weer in je normale patroon zit en door de eerste 'ik wil eten, nu, nu, nu, en veel!'-fase heen bent, weet je binnen de kortste keren niet meer beter :) Ik ben wel heel benieuwd of je een voorfoto en een nafoto voor ons hebt... O-)

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:00 schreef tjoptjop het volgende:
Daarnaast zo'n 3 keer in de week 1,5u sporten (cardio en krachttraining) en zo'n 5x in de week een wandeling van +-1u

Ik vind 'geen honger hebben' niet per se een goed criterium. Als je zoveel beweegt, kun je best wat meer eten. Je lijf heeft voedingsstoffen nodig en als je onder je BMR gaat zitten, gaat je lichaam alle energie die het binnenkrijgt kramachtig vasthouden (spaarstand). Je kunt beter onder je onderhoud, maar boven je bmr gaan zitten (op 2500 bijvoorbeeld). Dan val je langzaam, ongeveer een kilo per week, maar zeker af en heeft je lijf voldoende brandstof om gewoon te functioneren.

Je maaltijden vind ik prima, maar ik heb toch nog wat vragen. Eet je volkoren, bijvoorbeeld? Heb je je muesli-pak goed gecheckt? In sommige varianten zit ontzettend veel suiker. Niet per se bij die van jou het geval, maar ik zou het even checken. Wat je tussendoortjes betreft: Ik weet niet precies wat er in een eiwitshake zit, maar hoe verdeel je ze over de dag? Ik denk dat je daar nog wel wat winst kunt behalen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou trouwens, als je geen weegschaal hebt, een kledingstuk kiezen (een hele strakke broek en een blouse bijvoorbeeld) en die af en toe eens aantrekken. Dan focus je niet op een cijfertje, maar heb je wel een soort meetlat waaraan je kunt merken dat het goed gaat :) Heel fijn!

Zo, en nu aan het werk!
pi_120180348
Goede morgen allemaal.

Wat een mooie vooral nette grafieken komen er hier voorbij.
Ik heb er geen bijgehouden laatste maanden, maar als was dat wel zo, had ik het niet geplaats :D

Heb niet echt wat aan het gezonder leven en afvallen gedaan. Nu heb ik op het moment last van hielspoor en ik verwijt dit zelf aan mijn overgewicht (105 kilo bij 1.85m).

Dus wellicht dat het hier mee lezen en posten een mooie stok achter de deur is.
Van de week eerst maar eens beginnen met gezonde boodschappen en de chips voor in de weekende laten liggen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:44:48 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120182435
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:25 schreef ymme het volgende:
Goede morgen allemaal.

Wat een mooie vooral nette grafieken komen er hier voorbij.
Ik heb er geen bijgehouden laatste maanden, maar als was dat wel zo, had ik het niet geplaats :D

Heb niet echt wat aan het gezonder leven en afvallen gedaan. Nu heb ik op het moment last van hielspoor en ik verwijt dit zelf aan mijn overgewicht (105 kilo bij 1.85m).

Dus wellicht dat het hier mee lezen en posten een mooie stok achter de deur is.
Van de week eerst maar eens beginnen met gezonde boodschappen en de chips voor in de weekende laten liggen.
Welkom en succes!

Heb je een doel? En wil je dan ook een ticker maken? Is leuk voor in de OP :)
pi_120182917
Een doel, uh ja. Het deze keer volhouden en afvallen! ;)
pi_120183566
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:34 schreef Tink89 het volgende:

Ik vind 'geen honger hebben' niet per se een goed criterium. Als je zoveel beweegt, kun je best wat meer eten. Je lijf heeft voedingsstoffen nodig en als je onder je BMR gaat zitten, gaat je lichaam alle energie die het binnenkrijgt kramachtig vasthouden (spaarstand). Je kunt beter onder je onderhoud, maar boven je bmr gaan zitten (op 2500 bijvoorbeeld). Dan val je langzaam, ongeveer een kilo per week, maar zeker af en heeft je lijf voldoende brandstof om gewoon te functioneren.
Vandaar dus ook mijn vraag of ik er niet teveel onder zit. Maar omdat ik nergens merk dat ik suf ben, minder concentratie heb danwel een hongerig gevoel betwijfelde ik of ik in die 'spaarstand' zit.

quote:
Je maaltijden vind ik prima, maar ik heb toch nog wat vragen. Eet je volkoren, bijvoorbeeld? Heb je je muesli-pak goed gecheckt? In sommige varianten zit ontzettend veel suiker. Niet per se bij die van jou het geval, maar ik zou het even checken. Wat je tussendoortjes betreft: Ik weet niet precies wat er in een eiwitshake zit, maar hoe verdeel je ze over de dag? Ik denk dat je daar nog wel wat winst kunt behalen, maar dat weet ik niet zeker.
Goede vraag vwb die muesli, het heeft me dan ook 10 minuten voor het schap gekost aan etiketten lezen :D . Vroeger at ik van die muesli waar naar later bleek gewoon iets van 25% suiker in te zitten. Ik gebruik nu 4-granen muesli van AH. 69% volkoren haver, 23% mais, 7% tarwe en 1% gerst -> 3% suiker. Brood is gewoon meergranen bruinbrood, en een eiwitshake is puur dat, ivm krachttraining.

quote:
Ik zou trouwens, als je geen weegschaal hebt, een kledingstuk kiezen (een hele strakke broek en een blouse bijvoorbeeld) en die af en toe eens aantrekken. Dan focus je niet op een cijfertje, maar heb je wel een soort meetlat waaraan je kunt merken dat het goed gaat :) Heel fijn!
Ohja, dat is wel een goede. Ik doe het nu een beetje op zicht voor de spiegel :P

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 11-12-2012 11:29:34 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:30:40 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120183780
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:24 schreef tjoptjop het volgende:

Knip voor de leesbaarheid

Meergranen is geen volkoren, vaak zit er gewoon tarwemeel in. Volkorenbrood heeft meer vezels en daardoor zit je langer vol. Niet dat dat in jouw geval per se nodig is, maar toch :)

En verder vind ik dat je goed bezig bent hoor! Zolang het vol te houden is en je jezelf niet uithongert, ben je al een heel eind. Toch vind ik 2000 kcal's bij 1.85 m en 105 kilo met een uur wandelen per dag weinig, maar daar zal ik over ophouden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef ymme het volgende:
Een doel, uh ja. Het deze keer volhouden en afvallen! ;)
Niks concreets? Hoeveel kilo? Wanneer wil je dat bereikt hebben? Het moet niet, maar voor mij werkt het om ergens naartoe te werken...
pi_120183950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Meergranen is geen volkoren, vaak zit er gewoon tarwemeel in. Volkorenbrood heeft meer vezels en daardoor zit je langer vol. Niet dat dat in jouw geval per se nodig is, maar toch :)

En verder vind ik dat je goed bezig bent hoor! Zolang het vol te houden is en je jezelf niet uithongert, ben je al een heel eind. Toch vind ik 2000 kcal's bij 1.85 m en 105 kilo met een uur wandelen per dag weinig, maar daar zal ik over ophouden.
Ok, zal eens gewoon volkorenbrood halen ^O^

Verder denk ik dat je in de war bent vwb lengte gewicht. Ik ben +/-1.90 en ik schat zo iets van 110/120kg

thnx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')